abonnement Unibet Coolblue
pi_145547087
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:50 schreef trui het volgende:
Wat stond er op het label, qua advies naalddikte? Oefenen met de basissteken lijkt me inderdaad handiger met een wat dikkere naald. En zoals kwakz0r zegt altijd een maat groter nemen voor de startketting. Waar was dat dat ze slechts tot maat 3 gingen? Beetje beperkt!
Draad is 3-4. Ik ben in een paar winkels geweest, maar vond de naalden zo duur. Ik wilde eerst gewoon kijken of het wat voor me is. V&D had de goedkoopste voor 2 euro, maar had alleen 2,5 en 3. Ik ga morgen of donderdag sowieso even wat naalden erbij doen. Verder vind ik het best leuk, dus doe ik meteen ook kleurtjes voor het dekentje. Dat oefenen komt wel goed denk ik. Had uiteindelijk wel een mooie rij, beetje ongelijk op sommige stukjes, maar over het algemeen best netjes voor een tweede poging.
pi_145547168
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:58 schreef blanket het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat "met oortjes" was weer niets geworden...kwam weer andere leuke patroontjes tegen haha.
Dit vind ik zo gaaf. Ik hoop dit ook nog een keer te kunnen. Kijk nou hoe leuk! O+
pi_145547345
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:22 schreef Risu het volgende:
[..]
Draad is 3-4. Ik ben in een paar winkels geweest, maar vond de naalden zo duur. Ik wilde eerst gewoon kijken of het wat voor me is. V&D had de goedkoopste voor 2 euro, maar had alleen 2,5 en 3. Ik ga morgen of donderdag sowieso even wat naalden erbij doen. Verder vind ik het best leuk, dus doe ik meteen ook kleurtjes voor het dekentje. Dat oefenen komt wel goed denk ik. Had uiteindelijk wel een mooie rij, beetje ongelijk op sommige stukjes, maar over het algemeen best netjes voor een tweede poging.
Ik weet niet of er een wibra bij je in de buurt zit, maar die hebben goedkope naalden die ook nog wel lekker haken (70 of 80 cent per naald, gaan tot maat 5), Vooral voor het begin, als je nog niet zeker weet of haken je hobby gaat worden, zijn dat goede naalden.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:46:35 #179
264694 blanket
its human nature
pi_145548307
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:23 schreef Risu het volgende:
[..]
Dit vind ik zo gaaf. Ik hoop dit ook nog een keer te kunnen. Kijk nou hoe leuk! O+
Tnx :) Tot een paar maanden terug kon ik alleen (met veel pijn en moeite) granny's...Heb via wolplein/youtube alle steken geleerd en ben daarna met filmpjes andere dingetjes gaan maken. Nu lees ik moeiteloos patronen in eng/ned. Dus er is hoop....echt...heus :Y *O*
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 08:40:17 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145557838
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:57 schreef Phaidra het volgende:
Ola! :W
Ik haak ( :')) weer aan! Voor baby in de buik wil ik een dekentje maken. Ik was begonnen aan een ripple met dcm katoen, maar dat wilde niet lekker. Sowieso vind ik het vervelend om zo'n lange ketting lossen te hebben, ik ga geheid ergens de fout in en zit enorm te klooien. Combi met relatief dun katoen was niet fijn. Dus nu besloten een deken met croydon squares met dit katoen te maken, dat werkt een stuk fijner. Ga ik ooit wel een ripple maken met zachte wol :P.
Ik heb nu 1 vierkantje af, nog minstens 14 te gaan :D.
[ afbeelding ]
heel mooi! welk garen is het?

en leuke poppen, blanket!

[ Bericht 1% gewijzigd door trui op 15-10-2014 09:23:25 ]
in de haak.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 08:43:21 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145557879
ik vond de wibra naalden die ik ooit gekocht heb in 't begin echt rotdingen. bovendien klopte de maat niet met wat erop stond (ze vielen een stuk kleiner uit dan wat er normaal onder die maat verstaan werd). ik weet niet of dat nog zo is hoor (het is alweer een aantal jaren geleden), maar ik zou dus aanraden meteen een goede naald te kopen. dan maar iets duurder.
in de haak.
pi_145558413
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:00 schreef blanket het volgende:
[..]
Mooie kleurtjes! Vind knap hoor dat je het geduld hebt. Wordt vast heel erg mooi.
Vanwege die kleurtjes ben ik ook voor dit garen gevallen :+. In het echt vind ik ze nog mooier, de kleuren worden toch wat fletser op de foto.

Ik vind jouw popjes juist veel knapper! Al dat tellen steeds... Bij squares kan je na even inlezen redelijk op de automatische piloot haken, veel verder dan 5 heb ik niet hoeven tellen. Dat tellen is ook waar ik bij de ripple vaak de mist in ging. Welk dingetje moet je tellen, wat is de eerste vanaf de naald, etc. Maar ik geloof dat ik het wel steeds beter door krijg.

En geduld... ik wilde met granny's een deken haken voor baby die toen net geboren was, maar hij is inmiddels bijna 2,5 en die deken is nooit afgekomen :'). Na een stuk of 10 (die ook niet zo heel netjes waren omdat het mijn allereerste haaksel was) weer gestopt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145558428
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:57 schreef Phaidra het volgende:
Ola! :W

Ik haak ( :')) weer aan! Voor baby in de buik wil ik een dekentje maken. Ik was begonnen aan een ripple met dcm katoen, maar dat wilde niet lekker. Sowieso vind ik het vervelend om zo'n lange ketting lossen te hebben, ik ga geheid ergens de fout in en zit enorm te klooien. Combi met relatief dun katoen was niet fijn. Dus nu besloten een deken met croydon squares met dit katoen te maken, dat werkt een stuk fijner. Ga ik ooit wel een ripple maken met zachte wol :P.

Ik heb nu 1 vierkantje af, nog minstens 14 te gaan :D.

[ afbeelding ]
Wat mooi Phaidra! Wat kun je t goed nu!
Kwak
pi_145558473
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 09:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat mooi Phaidra! Wat kun je t goed nu!
Tnx oh grote leermeester _O_
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 15 oktober 2014 @ 09:23:48 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145558484
is het Drops Muskat, Phaidra?
in de haak.
pi_145558639
Nee, het is DMC Natura Just Cotton, deze: http://www.wolplein.nl/wol/dmc/dmc-cotton-natura

Het garen draait wel snel los tijdens het haken, zodat er geregeld een draadje blijft hangen (hopelijk verwoord ik het zo een beetje duidelijk...). Ligt dat aan mijn haaktechniek? Tips? Als ik iets losser haak heb ik er al minder last van, maar op sommige plekken zie je de haaltjes wel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145560395
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:43 schreef trui het volgende:
ik vond de wibra naalden die ik ooit gekocht heb in 't begin echt rotdingen. bovendien klopte de maat niet met wat erop stond (ze vielen een stuk kleiner uit dan wat er normaal onder die maat verstaan werd). ik weet niet of dat nog zo is hoor (het is alweer een aantal jaren geleden), maar ik zou dus aanraden meteen een goede naald te kopen. dan maar iets duurder.
Volgens mij kloppen de maten nu wel.

Wellicht waren US maten erop aangegeven, dus dan is een maat 3 niet 3 mm, maar 3.25 mm. Een US 4 is bijvoorbeeld 3,5 mm. ;)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:14:30 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145564651
nee, er stond echt 4.0mm op bijvoorbeeld, en die was dan dunner dan de 3,5 mm van prym. ik heb er nog een foto van gemaakt toen, kijk:

heel stroef ook, die naald. :{
in de haak.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:15:59 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145564691
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 09:33 schreef Phaidra het volgende:
Nee, het is DMC Natura Just Cotton, deze: http://www.wolplein.nl/wol/dmc/dmc-cotton-natura
Het garen draait wel snel los tijdens het haken, zodat er geregeld een draadje blijft hangen (hopelijk verwoord ik het zo een beetje duidelijk...). Ligt dat aan mijn haaktechniek? Tips? Als ik iets losser haak heb ik er al minder last van, maar op sommige plekken zie je de haaltjes wel.
Heel mooi in elk geval! Dat splijten hebben sommige garens meer dan andere. Muskat heeft dat ook. Het is een kwestie van wennen, is mijn ervaring. (ik had verkeerd uit jouw beschrijving geïnterpreteerd dat je nu met dikker garen werkte dan dat DMC garen, vandaar).
in de haak.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:27:26 #190
264694 blanket
its human nature
pi_145588577
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 09:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Vanwege die kleurtjes ben ik ook voor dit garen gevallen :+. In het echt vind ik ze nog mooier, de kleuren worden toch wat fletser op de foto.
Ik vind jouw popjes juist veel knapper! Al dat tellen steeds... Bij squares kan je na even inlezen redelijk op de automatische piloot haken, veel verder dan 5 heb ik niet hoeven tellen. Dat tellen is ook waar ik bij de ripple vaak de mist in ging. Welk dingetje moet je tellen, wat is de eerste vanaf de naald, etc. Maar ik geloof dat ik het wel steeds beter door krijg.
En geduld... ik wilde met granny's een deken haken voor baby die toen net geboren was, maar hij is inmiddels bijna 2,5 en die deken is nooit afgekomen :'). Na een stuk of 10 (die ook niet zo heel netjes waren omdat het mijn allereerste haaksel was) weer gestopt.
Hehehehehe herkenbaar wel...ben met granny's wel begonnen...misschien dat ik ze daarom zo zat ben...tevaak gedaan. Wil wel nog een keer zo'n southbeach (?) omslag doek maken. Die vind ik wel leuk.

Hebben jullie ook de haakbijbel? Of is dat voor Gerda's :+

En wat loopt iedereen te geilen op die Fenna vd Wibra...is daar zo bijzonder aan :?
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:28:21 #191
264694 blanket
its human nature
pi_145588601
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:40 schreef trui het volgende:
[..]
heel mooi! welk garen is het?
en leuke poppen, blanket!
Tnx....ben nu met Josef, Maria en baby Jezus bezig :@
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
pi_145603000
Ik heb ook de haakbijbel, maar ik hoop niet dat ik een Gerda ben. Daarover gesproken..... gaat lekker in de Facebook groep CAL scheepjes. Sommige dames daar hebben geen haakbijbel maar een hakbijl in de hand😜 De ontwerpster is uit de groep gestapt, gelijk heeft ze.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 14:26:30 #193
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145603240
Die scheepjes facebookgroep is idd een grote soap. Tijd dat de beheerders daar eens goed met de bezem doorheen gaan. Ik vind het project wel leuk, maar sommigen daar doen alsof hun leven af hangt van een paar meter garen meer of minder :? Get a life denk ik dan... En ben creatief, ofzo 8)7
pi_145603358
Precies, geen reden om haatmails te gaan sturen😁
pi_145603477
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 14:18 schreef MarSuSt het volgende:
Ik heb ook de haakbijbel, maar ik hoop niet dat ik een Gerda ben. Daarover gesproken..... gaat lekker in de Facebook groep CAL scheepjes. Sommige dames daar hebben geen haakbijbel maar een hakbijl in de hand😜 De ontwerpster is uit de groep gestapt, gelijk heeft ze.
bizar. ik ben zaterdag of zondag uitgestapt. had er geen zin meer in.
Er is ook een ravelry group van trouwens, met forum, die is wel leuk lekker rustig.

ik ben net ook uit haken en haakpatronen gegaan, werd direct voor haapolitie en zeur uitgemaakt toen ik iemand gelijk gaf dat een patroon maken van forever friends en dat voor geld verkopen "in principe" niet mag.

:')

sterf echt, stelletje huisvrouwen...

het lag me nog op de lippen om "hej, en niet vergeten om allemaal zwarte pieten te haken he? om je steun voor ONZE cultuur te laten zien, hoiiiii!" te schrijven voor ik vertrok :@ dat soort types.... :X
Kwak
pi_145604002
Ik leef nog hoor (mocht er überhaupt iemand opgemerkt hebben dat ik er een tijdje niet was :') ). had hier weer even ernstige huisdierproblemen dus wat anders aan het hoofd dan haken en FOK!. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 16 oktober 2014 @ 14:51:01 #197
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145604155
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 14:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

bizar. ik ben zaterdag of zondag uitgestapt. had er geen zin meer in.
Er is ook een ravelry group van trouwens, met forum, die is wel leuk lekker rustig.

ik ben net ook uit haken en haakpatronen gegaan, werd direct voor haakpolitie en zeur uitgemaakt toen ik iemand gelijk gaf dat een patroon maken van forever friends en dat voor geld verkopen "in principe" niet mag.
Ik miste je al ;). Thanks voor de ravelry tip, ik ga daar eens kijken. Ik was weer lid geworden van de groep voor de tips (hij stond opeens op besloten, dus kon niet meer meelezen), maar ik word zo moe van het gezeur Ik verbaas me er over dat degenen die de grootste zeuren zijn, waaronder de dame die jij zo mooi van repliek heb gediend een tijdje terug, zich toch nog geroepen voelen WEER te zeiken onder Marinke's berichtje dat ze er mee stopt :r

Ik kan ook slecht tegen dat via PM delen van kooppatronen dat bij H&H op grote schaal gebeurt. En als je er dan iets van zegt, ben jij opeens degene die raar is? Ehm, lees de regels eens ofzo.

***Tot zo zover mijn frustraties van vandaag, ik haak weer lekker verder ;) ***
pi_145604227
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 14:51 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik miste je al ;). Thanks voor de ravelry tip, ik ga daar eens kijken. Ik was weer lid geworden van de groep voor de tips (hij stond opeens op besloten, dus kon niet meer meelezen), maar ik word zo moe van het gezeur Ik verbaas me er over dat degenen die de grootste zeuren zijn, waaronder de dame die jij zo mooi van repliek heb gediend een tijdje terug, zich toch nog geroepen voelen WEER te zeiken onder Marinke's berichtje dat ze er mee stopt :r

Ik kan ook slecht tegen dat via PM delen van kooppatronen dat bij H&H op grote schaal gebeurt. En als je er dan iets van zegt, ben jij opeens degene die raar is? Ehm, lees de regels eens ofzo.

***Tot zo zover mijn frustraties van vandaag, ik haak weer lekker verder ;) ***
dit was niet eens het delen van een kooppatroon, gewoon een dame die een auteursrechtelijk beschermd beeld (forever friends beertje) zelf heeft omgezet in een patroontje en het verkoopt. die zeurt nu over auteursrecht en dat iedereen t netjes moet kopen voor 3,75 terwijl ze zélf het auteursrecht schendt.

:')
Kwak
pi_145604259
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 14:51 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik miste je al ;). Thanks voor de ravelry tip, ik ga daar eens kijken. Ik was weer lid geworden van de groep voor de tips (hij stond opeens op besloten, dus kon niet meer meelezen), maar ik word zo moe van het gezeur Ik verbaas me er over dat degenen die de grootste zeuren zijn, waaronder de dame die jij zo mooi van repliek heb gediend een tijdje terug, zich toch nog geroepen voelen WEER te zeiken onder Marinke's berichtje dat ze er mee stopt :r

Ik kan ook slecht tegen dat via PM delen van kooppatronen dat bij H&H op grote schaal gebeurt. En als je er dan iets van zegt, ben jij opeens degene die raar is? Ehm, lees de regels eens ofzo.

***Tot zo zover mijn frustraties van vandaag, ik haak weer lekker verder ;) ***
oh tip van mij voor vierkantje 2:
ik doe steeds de 1ch na de laatste popcorn steek een extra chain erbij, dan trekt ie helemaal niet meer en is ie netjes recht.

m.i. gewoon een foutje in t patroontje want volgens mij doet Marinke het zelf ook zo...
Kwak
  donderdag 16 oktober 2014 @ 14:55:47 #200
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145604320
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 14:54 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

oh tip van mij voor vierkantje 2:
ik doe steeds de 1ch na de laatste popcorn steek een extra chain erbij, dan trekt ie helemaal niet meer en is ie netjes recht.

m.i. gewoon een foutje in t patroontje want volgens mij doet Marinke het zelf ook zo...
Thanks :) Dat had ik idd ook al zelf gedaan, loste het probleem idd op :D Great minds think alike enzo :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')