abonnement Unibet Coolblue
pi_144956860
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 12:50 schreef Zipportal het volgende:
-Het voetbal leeft in Nederland alleen wanneer het weekend aanbreekt.
Dat lijkt me een misvatting, er is doordeweeks toch ook voetbal bij de vleet ?
pi_144957520
HenkAlbers1970 twitterde op zaterdag 27-09-2014 om 15:58:21 Vrijdag aanstaande, 3 oktober dus, schuift Henk de Jong aan bij #VITV laat de #Cambuur-trainer zojuist weten. reageer retweet
Henk de Jonggod _O_
  zaterdag 27 september 2014 @ 17:00:11 #78
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_144958128
Dat wordt een topshow.
Bedankt Hans.
pi_144960906
quote:
Keizer Johan ziet z'n imperium teloorgaan

Een spraakmakend tv-programma, een in de voetballerij gerespecteerd en gevreesd blad. Johan Derksen bouwde met Voetbal International een imperium op. Nu zijn er haarscheurtjes. Het tijdschrift keldert in oplage, op televisie zit de sleet er op. Het merk VI vervaagt in de sigarenrook van Derksen.

MARTIJN VAN BEETEN
Het lijkt een sprookje, met 21 oktober 2011 als grote dag. Live in de uitzending wordt Johan Derksen, gehuld in een kostuum met grasprint, gefeliciteerd met de Gouden Televizierring voor het tv-programma van Voetbal International. De ster van Derksen straalt steeds sterker, maar met het tijdschrift gaat het helemaal niet goed. De oplage daalt en daalt.
Nu zit er spanning tussen het blad en het besnorde uithangbord. De voormalig hoofdredacteur verhuist op 1 januari niet met de redactie mee naar Utrecht, maar gaat met de boekenafdeling van VI, waar hij nog wel leiding aan geeft, naar het hoofdkantoor van uitgever WPG in Amsterdam. Tot eind november schrijft Derksen geen column in VI. En de redactie trok aan de bel over het 'te platte' televisieprogramma. Dreigt er een breuk?

Nu zit er spanning tussen het blad en het besnorde uithangbord. De voormalig hoofdredacteur verhuist op 1 januari niet met de redactie mee naar Utrecht, maar gaat met de boekenafdeling van VI, waar hij nog wel leiding aan geeft, naar het hoofdkantoor van uitgever WPG in Amsterdam. Tot eind november schrijft Derksen geen column in VI. En de redactie trok aan de bel over het 'te platte' televisieprogramma. Dreigt er een breuk?
,,Soms is er een eenvoudige verklaring en hoef je niet op zoek naar complottheorieën,'' bezweert directievoorzitter Koen Clement van WPG.
Maar het zit niet lekker. Derksen heeft het gevoel dat de redactie het wel denkt te redden zonder zijn televisieprogramma. ,,Een vergissing. Als wij morgen verder gaan als Voetbal Insite, kost het ons geen kijker. Maar dan heeft het blad een probleem.''
Afgelopen zomer trok de redactie van Voetbal International aan de bel. Verslaggevers vonden het programma met Derksen, René van der Gijp en Wilfred Genee te plat worden, vroegen zich af of het nog wel een ideale combinatie is met het tijdschrift, dat autoriteit wil uitstralen.
Gesprek
Ze hadden minder trek op televisie te verschijnen. Praten over nieuws bij Ajax, Feyenoord of PSV en dan na een halve minuut voor schut worden gezet door Van der Gijp. Derksen zou hebben gedreigd dat verslaggevers van het AD en De Telegraaf stonden te trappelen het over te nemen. Een gesprek met RTL heeft de kou voorlopig uit de lucht gehaald. Er is beloofd het programma meer inhoudelijk en minder plat te maken.

Ze hadden minder trek op televisie te verschijnen. Praten over nieuws bij Ajax, Feyenoord of PSV en dan na een halve minuut voor schut worden gezet door Van der Gijp. Derksen zou hebben gedreigd dat verslaggevers van het AD en De Telegraaf stonden te trappelen het over te nemen. Een gesprek met RTL heeft de kou voorlopig uit de lucht gehaald. Er is beloofd het programma meer inhoudelijk en minder plat te maken.
,,Ik krijg het idee,'' zegt Derksen. ,,Dat ze bij Voetbal International denken dat het blad belangrijker is voor het programma, dan andersom. Ze beseffen niet hoe belangrijk televisie is. Je product 2 dagen voor verschijning zo prominent kunnen aanprijzen bij de eigen doelgroep, is goud waard. Daarom zijn we ermee begonnen.''
Van een breuk tussen VI en het televisieprogramma zal het niet komen, bezweert Clement. Eind dit jaar loopt het contract af, maar het is de intentie samen verder te gaan. ,,Het heeft VI een naamsbekendheid van 98 procent opgeleverd.''

Toch zetten marketeers vraagtekens bij verdere samenwerking. Er is kritiek op de soms platte 'afzeik-tv', die afgelopen zomer tot een hoogtepunt kwam. Is het nog logisch het merk Voetbal International gratis beschikbaar te stellen aan RTL, om nieuwtjes cadeau te doen? En vervolgens te zien dat Van der Gijp kritiek levert op het door verslaggevers aangeleverde spelersklassement.
Toch zetten marketeers vraagtekens bij verdere samenwerking. Er is kritiek op de soms platte 'afzeik-tv', die afgelopen zomer tot een hoogtepunt kwam. Is het nog logisch het merk Voetbal International gratis beschikbaar te stellen aan RTL, om nieuwtjes cadeau te doen? En vervolgens te zien dat Van der Gijp kritiek levert op het door verslaggevers aangeleverde spelersklassement.
Merkendeskundige Paul Moers ziet het probleem. ,,Johan Derksen loopt binnen, het blad betaalt de prijs,'' zegt hij. ,,Een slechte zaak voor het blad. Een uithangbord, prima. Maar dit is een doorgeslagen uithangbord. VI is te afhankelijk geworden van Derksen.''
Voetbal International, dat was Derksen. Tot de zomer van vorig jaar, toen hij opstapte als hoofdredacteur en zijn rechterhand Tom van Hulsen en redactiechef Thijs van Veghel naar voren schoof als opvolgers. Maar Derksen bleef naar het kantoor in Gouda komen, als hoofdredacteur van de boekentak van VI. En was dominant als altijd. Verslaggevers vergeleken hem met Riemer van der Velde, de kleurrijke voorzitter die zich ook na zijn afscheid hinderlijk met voetbalclub Heerenveen bleef bemoeien.

Op 1 januari is het afgelopen, dan verhuist de redactie naar Utrecht en Derksen met zijn boekentak naar Amsterdam. Vrijwillig, zegt hij, het was zijn eigen voorstel. Op de redactie klinkt een ander verhaal. De situatie met Derksen, die zijn opvolgers soms publiekelijk zou hebben geschoffeerd, was onhoudbaar geworden. ,,Vroeger,'' zegt Derksen, ,,waren dat dominante gedrag en die personality mijn kracht. Nu wordt het tegen me gebruikt. Ach, mijn opvolgers moeten de ruimte hebben. Ik wil geen Riemer van der Velde zijn. Ik heb één uitzondering gemaakt, toen ze dreigden een redacteur (Ron Westerhof, red.) te ontslaan. Daar ben ik vóór gaan liggen.''
Op 1 januari is het afgelopen, dan verhuist de redactie naar Utrecht en Derksen met zijn boekentak naar Amsterdam. Vrijwillig, zegt hij, het was zijn eigen voorstel. Op de redactie klinkt een ander verhaal. De situatie met Derksen, die zijn opvolgers soms publiekelijk zou hebben geschoffeerd, was onhoudbaar geworden. ,,Vroeger,'' zegt Derksen, ,,waren dat dominante gedrag en die personality mijn kracht. Nu wordt het tegen me gebruikt. Ach, mijn opvolgers moeten de ruimte hebben. Ik wil geen Riemer van der Velde zijn. Ik heb één uitzondering gemaakt, toen ze dreigden een redacteur (Ron Westerhof, red.) te ontslaan. Daar ben ik vóór gaan liggen.''
Tot eind november schrijft Derksen geen column meer voor Voetbal International. Hij is op vakantie, staat er op de laatste pagina van het blad, waar zijn venijnige uithaaltjes naar trainers of bestuurders hun plek vinden. Maar op maandag en vrijdag verschijnt Derksen doodleuk op televisie. Het wegwerken van een stuwmeer aan vakantiedagen, is de officiële verklaring. Hij kan de verhuizing naar Grolloo toch niet alleen door zijn vrouw laten doen, zegt hij zelf. ,,Dan maar even geen column, dat is het recalcitrante van Johan,'' zegt Clement.

Bij een aantal collega's gaat dat er niet in. Zij zien het als pesterij.
Daar komt de mededeling bij dat Derksen de beste schrijver van Voetbal International, Michel van Egmond, meeneemt naar de boekenuitgeverij. Hij maakt straks geen verhalen meer voor het tijdschrift. Te toevallig dat dit allemaal samenkomt, vinden redacteuren.
Tussen Derksen en directeur Carolina Pruis, eerst ad interim en nu definitief de baas, komt het zeker niet goed. 'De snor' heeft zich op televisie al spottend uitgelaten over de auteur van het boek Vrouw op de apenrots. ,,Dat is flauw van Johan,'' zegt Clement. ,,We voeren er intern ook gesprekken over met hem. Maar dat doen we niet via de krant.''
Tussen Derksen en directeur Carolina Pruis, eerst ad interim en nu definitief de baas, komt het zeker niet goed. 'De snor' heeft zich op televisie al spottend uitgelaten over de auteur van het boek Vrouw op de apenrots. ,,Dat is flauw van Johan,'' zegt Clement. ,,We voeren er intern ook gesprekken over met hem. Maar dat doen we niet via de krant.''
Toch doet Derksen nog altijd laatdunkend over Pruis. ,,Laat ik het netjes zeggen, we zitten totaal niet op dezelfde golflengte. Er zijn mensen onder wie je absoluut niet zou willen werken. Daar is zij er één van.''
Intussen heeft Voetbal International het zwaar in de tijdschriftenbranche. Het blad had in 1995 een oplage van ruim 209.000. Toen Derksen 5 jaar later als hoofdredacteur begon, waren dat er 188.000 en nu nog maar 117.500. WPG heeft geprobeerd VI te verkopen, maar haalde het 2 weken geleden uit de etalage. ,,Er waren mooie aanbiedingen, maar ik ben blij dat Voetbal International van ons blijft,'' bezweert Clement.

Sponsoren
Het is overleven, met een dure huishouding met ervaren voetbalverslaggevers. ,,Print loopt terug, daar is weinig aan te doen,'' zegt Derksen. ,,Daarom zijn we met de televisie begonnen en met boeken. Met die bestsellers houden we tien verslaggevers in dienst. Wij sponsoren het weekblad. Prima, daar is het om begonnen.''
Het is overleven, met een dure huishouding met ervaren voetbalverslaggevers. ,,Print loopt terug, daar is weinig aan te doen,'' zegt Derksen. ,,Daarom zijn we met de televisie begonnen en met boeken. Met die bestsellers houden we tien verslaggevers in dienst. Wij sponsoren het weekblad. Prima, daar is het om begonnen.''
De vraag is hoe lang de televisie nog fungeert als reclamezuil. Derksen, Van der Gijp en Genee staan nog tot eind 2016 onder contract bij RTL, de kans is groot dat het dan eindigt, nu de magie is uitgewerkt.

Merkendeskundige Moers heeft een advies. ,,Voetbal International zou er goed aan doen snel een nieuwe icoon te vinden. Iemand anders die het merk kan laden.''
Clement ziet de noodzaak niet. ,,Wij zijn zeer tevreden met de icoon Johan Derksen.''
Die icoon heeft ook nagedacht over zijn erfenis en kwam in eerste instantie niet uit bij de twee technocraten die nu de hoofdredactie vormen. Hij sprak uitvoerig met Wilfred Genee. Die zou op '100 procent' verzet stuiten bij de redactie en ziet zich meer als televisieman. Ook presentator Koert Westerman was volgens Derksen kandidaat, maar zag het evenmin zitten.

Michel van Egmond, nu nog betrokken bij zowel het tijdschrift als het televisieprogramma en auteur van onder meer de boeken over René van der Gijp en Wim Kieft, bedankte eveneens.
Derksen, die claimt zijn opvolgers niet voor de voeten te willen lopen, heeft wel zijn gedachten over de toekomst van VI. ,,Als ik nog hoofdredacteur zou zijn, zou ik er een luxe blad van maken, met mooi papier en goede fotografie. Een soort Linda voor mannen.''
Derksen, die claimt zijn opvolgers niet voor de voeten te willen lopen, heeft wel zijn gedachten over de toekomst van VI. ,,Als ik nog hoofdredacteur zou zijn, zou ik er een luxe blad van maken, met mooi papier en goede fotografie. Een soort Linda voor mannen.''
pi_144961459
Lekker lange column met al die dubbele teksten. :?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 28 september 2014 @ 07:26:10 #81
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_144974902
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:00 schreef bascross het volgende:
Dat wordt een topshow.
Paaldanseresjes, jasjes gooien, haar zwart verven, pipo-kleding, muur vreten, homo- en vrouw onvriendelijke opmerkingen. Dit zijn de ingrediënten van dit 'lollige' programma. Volgens mij is het tijd voor wat anders. VI heeft een beperkte houdbaarheidsdatum. Zeker met types als V.d. Gijp, H. Kraay en W. Kieft. Zij voeren elke week hetzelfde toneelstukje op. V.d. Gijp houdt jan-en-alleman voor de gek terwijl hij zelf autistisch en een psychopaat is. H. Kraay heeft een grote bek en minder inhoud. W. Kieft, ook psychisch niet helemaal 100%, is zeer negatief en heeft geheugen dat zo lek is als een zeef.

En dan Derksen. Deze man heeft zichzelf overleefd. Niet om aan te zien laat staan om aan te horen. Op een gegeven moment - nu dus - is het publiek hier wel klaar mee. Hoe eerder het in elkaar stort hoe beter.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_144975082
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 07:26 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Paaldanseresjes, jasjes gooien, haar zwart verven, pipo-kleding, muur vreten, homo- en vrouw onvriendelijke opmerkingen. Dit zijn de ingrediënten van dit 'lollige' programma. Volgens mij is het tijd voor wat anders. VI heeft een beperkte houdbaarheidsdatum. Zeker met types als V.d. Gijp, H. Kraay en W. Kieft. Zij voeren elke week hetzelfde toneelstukje op. V.d. Gijp houdt jan-en-alleman voor de gek terwijl hij zelf autistisch en een psychopaat is. H. Kraay heeft een grote bek en minder inhoud. W. Kieft, ook psychisch niet helemaal 100%, is zeer negatief en heeft geheugen dat zo lek is als een zeef.

En dan Derksen. Deze man heeft zichzelf overleefd. Niet om aan te zien laat staan om aan te horen. Op een gegeven moment - nu dus - is het publiek hier wel klaar mee. Hoe eerder het in elkaar stort hoe beter.
Ga. Weg.
  zondag 28 september 2014 @ 08:59:19 #83
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_144975188
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 08:38 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ga. Weg.
Ik dacht je het wel leuk vond dat ik Johan Derksen met zijn oeverloos gezeik imiteerde? :P
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_144977813
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 07:26 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Paaldanseresjes, jasjes gooien, haar zwart verven, pipo-kleding, muur vreten, homo- en vrouw onvriendelijke opmerkingen. Dit zijn de ingrediënten van dit 'lollige' programma. Volgens mij is het tijd voor wat anders. VI heeft een beperkte houdbaarheidsdatum. Zeker met types als V.d. Gijp, H. Kraay en W. Kieft. Zij voeren elke week hetzelfde toneelstukje op. V.d. Gijp houdt jan-en-alleman voor de gek terwijl hij zelf autistisch en een psychopaat is. H. Kraay heeft een grote bek en minder inhoud. W. Kieft, ook psychisch niet helemaal 100%, is zeer negatief en heeft geheugen dat zo lek is als een zeef.

En dan Derksen. Deze man heeft zichzelf overleefd. Niet om aan te zien laat staan om aan te horen. Op een gegeven moment - nu dus - is het publiek hier wel klaar mee. Hoe eerder het in elkaar stort hoe beter.
Het zit je allemaal wel heel hoog hè dat VI
pi_144977876
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 08:59 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ik dacht je het wel leuk vond dat ik Johan Derksen met zijn oeverloos gezeik imiteerde? :P
Nee, het is nogal droevig dat je zoveel tijd besteed aan iets waar je klaarblijkelijk zo'n hekel hebt.

pi_144977893
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 07:26 schreef Old_Pal het volgende:

En dan Derksen. Deze man heeft zichzelf overleefd. Niet om aan te zien laat staan om aan te horen. Op een gegeven moment - nu dus - is het publiek hier wel klaar mee. Hoe eerder het in elkaar stort hoe beter.
Vaak ergeren mensen zich aan andere mensen die dezelfde eigenschappen hebben die zij zelf hebben..
pi_144978111
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:08 schreef Old_Pal het volgende:
Lekker lange column met al die dubbele teksten. :?
copy paste van Blendle denk ik dat er iets fout is gegaan
pi_144978239
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat kan wel ja, die zie je nooit meer, Knipping en van Duren :Y Ach ja, laat gaan joh. Na dit seizoen gok ik dat de boel sowieso flink op de schop gaat
pi_144978637
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 12:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Vaak ergeren mensen zich aan andere mensen die dezelfde eigenschappen hebben die zij zelf hebben..
Touché! ^O^
Andersom vinden mensen vaak ook andere mensen leuk vanwege eigenschappen die ze zelf niet hebben.

Het stukje zelf zegt vooral een hoop over egootjes en het gevecht om de plek bovenop de apenrots.
Van der Gijp die soms (terecht) opmerkt dat een speler die niets byzonders heeft gedaan in een wedstrijd wel eerste zal zijn in het Gilette-klassement, omdat hij een paar keer gescoord heeft en degene die de beoordeling heeft gegeven die daar dan pissed over is....kleinzieligheid ten top.
pi_144980506
Henk de Jong _O_ #topshow
pi_144995847


Tijd dat Thijs ook weer langskomt.
pi_144996292
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 20:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]

Tijd dat Thijs ook weer langskomt.
_O-
AFCA!
pi_144996375
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 20:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]

Tijd dat Thijs ook weer langskomt.
Past zich aan aan de swag cultuur bij PSV.
pi_145012586
Welke gast?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  maandag 29 september 2014 @ 11:17:03 #95
67174 Dos37
Come on Twente
pi_145012712
Boskamp O+
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator maandag 29 september 2014 @ 11:51:40 #96
9859 crew  Karina
Woman
pi_145013829
Leuk, Bossie :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 29 september 2014 @ 14:49:01 #97
369018 Sjeik_Telmachientje
ttttttrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_145019653
TTTTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
  maandag 29 september 2014 @ 16:15:35 #98
67174 Dos37
Come on Twente
pi_145022893
Haha wie is dat? (met Boskamp :P)
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 29 september 2014 @ 16:17:41 #99
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_145022964
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:15 schreef Dos37 het volgende:
Haha wie is dat? (met Boskamp :P)
Philip Joos van de Belg zo te zien.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_145023004
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:15 schreef Dos37 het volgende:
Haha wie is dat?
Victor Reinier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')