abonnement Unibet Coolblue
pi_144936768






World of Tanks
World of Tanks (WoT) is een spel waarbij het de bedoeling is om, hoe gek het ook lijkt, met tanks tegen elkaar te vechten. Iedereen begint met een tank van het laagste level (=tier), en door gevechten (battles) te spelen verdien je experience en credits.

Met de experience kun je nieuwe onderdelen ontwikkelen, te weten:
- Gun (Kannon)
- Suspension (Onderstel)
- Turret (geschutskoepel)
- Engine (Motor)
- Radio

Als je tank aan de voorwaarden voldoet, kun je een nieuwe tank ontwikkelen.

Met de credits koop je nieuwe onderdelen, en kun je later ook nieuwe tanks kopen.

Tech Tree
Het leukste van World of Tanks, is in mijn mening, dat het is opgedeeld in tech trees. Er zijn 3 landen, de Verenigde Staten, Sovjet-Unie en Duitsland. Verder heb je één Chinese tank als premium tank (daarover later meer). In de volgende update (gepland in het tweede kwartaal van 2012) voegen ze Franse tanks toe, en ze gaan ook beginnen met het ontwikkelen van Britse tanks.

Iedere tank heeft zijn goede en slechte eigenschappen. Ik ga natuurlijk niet alle 140+ ( :Y ) tanks benoemen, maar om het kort samen te vatten:

- Russische tanks hebben goede bepantsering, en sterke kanonnen, maar de kanonnen zijn niet accuraat dus kan je niet vanaf grote afstand schieten (snipen)
- Duitse tanks hebben meestal alleen goede bepantsering aan de voorkant van de tanks, en kaonnen zijn minder sterk maar accurater. Duitse tanks zijn meestal de sniper tanks.
- Amerikaanse tanks hebben geen specialiteit. Deze tanks hebben vaak slechtere bepantsering op de tank zelf, maar de geschutskoepel is vaak erg goed bepantserd.

Verder zijn de tanks ook weer opgedeeld in klassen:
- Light Tanks (Als verkenningsvoertuigen)
- Medium Tanks (Heavy tank support)
- Heavy Tanks
- Self Propelled Guns (Artillerie)
- Tank Destroyers

De tanks zijn ook opgedeeld in 10 levels; tiers. Iedere nieuwe speler begint met 3 tier 1 tanks. De Duitse Leichttraktor, de Russische MS-1 en de Amerikaanse T1 Cunningham. Deze drie zijn allemaal lichte tanks. Het is belangrijk om in je eerste gevechten ervaring op te doen. In deze klasse (tier 1) vindt je weinig teamwork omdat bijna iedereen nieuw is. Ook kun je vanaf deze tanks al snel (binnen uurtje spelen) al de volgende tank ontwikkelen.

Grofweg elk land heeft verschillende "wegen" die je kunt nemen, om de hoogste tier daaruit te nemen. Lichte tanks (tier 5) Medium tanks (tier 9), Heavy Tanks (tier 10), Artillerie (tier 8), tank Destroyers (tier 9).

Je kunt het beste alle drie de beginnerstanks proberen, en gewoon kijken wat je het beste ligt. De T1 Cunningham heb ik nooit geprobeert, de leichttraktor (loltraktor) was mijn favoriet, maar ik doe nu toch de Russische lijn.

Ik weet niet waarmee ik verder zal gaan :'(
Het is mogelijk dat je helemaal niet weet of je nou een Amerikaanse, Russische of Duitse tank wilt. Ik raad nieuwe mensen aan om voor de Russische tanks te gaan, simpelweg omdat snipen moeilijker is om te leren en Amerikaanse tanks alleen goed zijn als je goed weet hoe je je dekking moet gebruiken. Maar de keus ligt helemaal bij jou natuurlijk :Y

Dan moet je ook nog kiezen wat voor tank. Het zal je misschien wel een maand of 3-4 kosten voordat je het einde hebt bereikt van je lijn, dus heb geduld. Ik raad het ten zeerste af om voor lichte tanks te gaan. Je hebt deze wel snel, maar je kunt er alleen mee verkennen, omdat ze in één schot kapot worden geschoten, en de zachte kanonnen doen zelf bijna geen schade.

Kost het geld?
Het spelen van World of Tanks kan zonder er ook maar één cent aan uit te geven. Toch zijn er mogelijkheden om geld uit te geven. Je betaald voor zogenaamde "Gold", deze kun je uitgeven aan:

Premium Account
Een premium account kost ongeveer 10 euro per maand (als je elke maand verlengt). Met een premium account krijg je een andere garage (zonder extra voordelen) en krijg je 50% meer experience en credits per battle ( :9~ ). Dit is helemaal niet nodig, maar als je ongeveer tier 6 bereikt krijg je minder winst per battle, en rond tier 8 kun je zelfs verlies maken. Je kunt natuurlijk ook zonder premium account dat verlies opvullen door een tier 5 tank te nemen voor "erbij".

Crew training
Je kunt je crew met maximale ervaring kopen. In mijn ogen best kansloos, je kunt beter vanaf 50% beginnen, of 20.000 credits in-game betalen voor elk crewlid voor 75% ervaring.

Consumables
Niet met gold kopen. Kansloos.

Premium Tank
Premium tanks zijn tanks die je met gold koopt (tussen de 750 en 12500 gold). Deze tanks zijn meestal goed op één punt maar zijn niet goed genoeg om als vaste tank te gebruiken. Vooral de Type 59 en de Lowe (maar die is **** duur) zijn leuke tanks, je kunt er veel credits mee krijgen.

Experience omzetten
Voor 1 gold kun je 25 experience omzetten. Dit betekent dat je experience van een elite tank (tank met alles geresearched of een premium tank) kunt omzetten naar free experience, deze kun je voor elke tank gebruiken. Kan wel handig zijn.

Screenshots
Zie spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Systeemeisen
Processor (CPU): Intel from 2.2 GHz or equivalent AMD Family
RAM: minimum of 1.5 GB for Windows 2000/XP, 2 GB for Windows Vista / 7
Free hard disk space: At least 3.5 GB
Video Card: Shader Model 3.0 GeForce 6800GT with 256 MB of RAM / ATI X800 with 256 MB RAM, DirectX 9.0c
Sound Card: DirectX 9.0c compatible Internet connection speed: at least 128 Kbps.
Connection rate: 1024 Kbps or higher (for faster downloads)

Spelen!!!!
www.worldoftanks.eu

Speel op de EU server, en niet op de .com (Noord-Amerikaanse) server.

Handige links:
http://www.vbaddict.net/ Geweldige tool om al je battles/stats bij te houden.
http://www.noobmeter.com/ Die kennen we allemaal
http://mywotstats.com/ Zie boven
http://tank-compare.com/en/ Vergelijk tanks
http://www.maptactic.com/ Ideaal voor Clan Wars
http://www.wotinfo.net/en/camo-calculator Camo calculator
http://www.wotreplays.org/ Replays
pi_144937775
-houd dat taalgebruik voor je-

[ Bericht 89% gewijzigd door 2Happy4U op 28-09-2014 02:12:16 ]
pi_144937877
quote:
:D

[ Bericht 15% gewijzigd door 2Happy4U op 28-09-2014 02:12:42 ]
  vrijdag 26 september 2014 @ 21:57:31 #4
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_144939575


[ Bericht 100% gewijzigd door 2Happy4U op 28-09-2014 02:13:16 ]
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
  vrijdag 26 september 2014 @ 22:11:10 #6
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_144940205
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:06 schreef nilssanders het volgende:

[..]

Nazi grammer :{
Dit zijn toch wel dingen die je fatsoenlijk zou moeten kunnen schrijven.
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
  vrijdag 26 september 2014 @ 22:17:57 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_144940502
Die AutoEquip mod en de Minimal Garage mod zijn beide geniaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_144942330
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:17 schreef popolon het volgende:
Die AutoEquip mod en de Minimal Garage mod zijn beide geniaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mhhhh Ik gebruikte de batcave
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_144942930
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:06 schreef nilssanders het volgende:

[..]

Nazi grammer :{
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:11 schreef JagerJanssen het volgende:

[..]

Dit zijn toch wel dingen die je fatsoenlijk zou moeten kunnen schrijven.
Moet niks.
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:37:47 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_144943974
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:57 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Mhhhh Ik gebruikte de batcave
Deze houdt je CPU lekker rustig, die andere garages zijn vrij CPU heavy. Niet dat m'n i5 het niet aankan maar ik hou 't liever wat rustiger als 't kan. :7
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_144948481
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:37 schreef popolon het volgende:

[..]

Deze houdt je CPU lekker rustig, die andere garages zijn vrij CPU heavy. Niet dat m'n i5 het niet aankan maar ik hou 't liever wat rustiger als 't kan. :7
ik heb een i7 en toch houdt mijn laptop het spel niet bij ;(
(zal wel aan de GT555m liggen)
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  zaterdag 27 september 2014 @ 12:34:11 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_144951914
CPU maakt niet zo heel veel uit in vergelijking met een goede videokaart. WoT gebruikt ook maar een core.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_144987680
Okay dit is echt raar,ik kom net thuis van een weekend weg en ik zie dat ik "zogenaamd" heb gespeeld. Zelfs op de wot app :O
Iemand dit ook ooit meegemaakt?
Zelfs wotlabs geeft het aan :?
  zondag 28 september 2014 @ 19:46:56 #14
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_144993149
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:36 schreef nilssanders het volgende:
Okay dit is echt raar,ik kom net thuis van een weekend weg en ik zie dat ik "zogenaamd" heb gespeeld. Zelfs op de wot app :O
Iemand dit ook ooit meegemaakt?
Zelfs wotlabs geeft het aan :?
wn8 meters waren bugged kort na de 9.3 update.

en anders moet je je wachtwoord veranderen
I'm not the girl in the picture..
pi_145017327
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:36 schreef nilssanders het volgende:
Okay dit is echt raar,ik kom net thuis van een weekend weg en ik zie dat ik "zogenaamd" heb gespeeld. Zelfs op de wot app :O
Iemand dit ook ooit meegemaakt?
Zelfs wotlabs geeft het aan :?
Sorry, had per ongeluk op de verkeerde account ingelogd. :@
  maandag 29 september 2014 @ 21:06:14 #16
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_145032834
Kan iemand mij kort vertellen wat een verstandige manier is om te beginnen voordat ik allerlei ervaring/gold ga uitgeven aan nutteloze dingen.

Ik verlies gevechten constant omdat ik de enemy z'n armor niet kan penetreren? Het enige wat ik na afloop krijg zijn beloningen omdat je (deels) hebt meegeholpen de ander te vernietigen. Soms raak je ze vol van achter en met de ander z'n tank is nagenoeg niets.
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
pi_145032933
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:06 schreef JagerJanssen het volgende:
Kan iemand mij kort vertellen wat een verstandige manier is om te beginnen voordat ik allerlei ervaring/gold ga uitgeven aan nutteloze dingen.

Ik verlies gevechten constant omdat ik de enemy z'n armor niet kan penetreren? Het enige wat ik na afloop krijg zijn beloningen omdat je (deels) hebt meegeholpen de ander te vernietigen. Soms raak je ze vol van achter en met de ander z'n tank is nagenoeg niets.
Met welke tank heb je dat en in wat voor games? Waarschijnlijk tegen hogere tiers? En schiet je wel op de weakpoints?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  maandag 29 september 2014 @ 21:11:21 #18
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_145033062
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 21:08 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Met welke tank heb je dat en in wat voor games? Waarschijnlijk tegen hogere tiers? En schiet je wel op de weakpoints?
Beginner Sovjet tanks (ik heb nu de LTP en de AT1). Tiers zijn wss wel hoger en ik probeer zoveel mogelijk op de achterkant te schieten en anders vlak onder de turret.
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
pi_145033350
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:11 schreef JagerJanssen het volgende:

[..]

Beginner Sovjet tanks (ik heb nu de LTP en de AT1). Tiers zijn wss wel hoger en ik probeer zoveel mogelijk op de achterkant te schieten en anders vlak onder de turret.
Zo min mogelijk op de voorkant schieten. Vaak heb je succes tegen Duitse tanks door op de lower glacis te schieten. En de zijkant is ook handig, maar dan zo min mogelijk met een hoek (want dan ketst de shell af). Vaak wil het ook om op de voorwielen te schieten van schuin voor. Je detracked ze dan een je kan schade doen (en je krijgt punten als andere mensen schade doen aan een tank waar de tracks er van af liggen).
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_145044520
Probleem kan zijn dat je waarschijnlijk nog de eerste gun gebruikt. Maar probeer ook te kijken wat de zwakke plekken van bepaalde tanks kunnen zijn.

Tanks van 2 tiers hoger kunnen soms bijna onmogelijk te penentraten zijn als je tank nog geen goede gun heeft, dus pas daarvoor op.

Maak je geen zorgen dat je nu te veel experience/zilver uitgeeft (pas wel op voor gold, dat kost echt geld), straks zul je veel meer verdienen.
Zorg dat je tank de beste guns/engine etc krijgt en ga dan verder. Later zul je beter weten of je bepaalde modules nodig hebt of niet en dan kun je sommige dingen overslaan.
pi_145051355
Chaffee race is leuk. Stuk beter dan dat voetbal.
pi_145051420
Zal wot eens een dezer dagen starten om de patch te laten installeren.
Te druk geweest dus nog niet eens gestart
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:39:52 #23
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_145060375
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:28 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Probleem kan zijn dat je waarschijnlijk nog de eerste gun gebruikt. Maar probeer ook te kijken wat de zwakke plekken van bepaalde tanks kunnen zijn.

Tanks van 2 tiers hoger kunnen soms bijna onmogelijk te penentraten zijn als je tank nog geen goede gun heeft, dus pas daarvoor op.

Maak je geen zorgen dat je nu te veel experience/zilver uitgeeft (pas wel op voor gold, dat kost echt geld), straks zul je veel meer verdienen.
Zorg dat je tank de beste guns/engine etc krijgt en ga dan verder. Later zul je beter weten of je bepaalde modules nodig hebt of niet en dan kun je sommige dingen overslaan.
Ja klopt, ondertussen wel bijna de 76mm op de AT1, geen idee of dat goed is maar lijkt al aardig meer dan dat 32mm'tje waarmee je begint. Maar als ik ontwikkel gaat dat van die gouden sterren af i.p.v. de zilveren sterren die ik in de matches krijg. Hoort dit zo te zijn?
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
pi_145061982
Financial transaction.
Date: 30/09/2014 16:25:47
Credits were charged from your balance: 150,000
Gratis T2 light tank,WTF is happening! :|
pi_145064821
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:39 schreef JagerJanssen het volgende:

[..]

Ja klopt, ondertussen wel bijna de 76mm op de AT1, geen idee of dat goed is maar lijkt al aardig meer dan dat 32mm'tje waarmee je begint. Maar als ik ontwikkel gaat dat van die gouden sterren af i.p.v. de zilveren sterren die ik in de matches krijg. Hoort dit zo te zijn?
Dan heb je te weinig zilveren sterren. Er staat bij hoeveel je moet hebben. Spaar dat eerst op voordat je free experience gebruikt (dat heb je later veel harder nodig)
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')