Waar is die foto?quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:19 schreef Iwanius het volgende:
en neem je wel een foto van je paffert er bij?
25 euro pp, zo zo, dat kost wat zeg!quote:Op vrijdag 26 september 2014 04:04 schreef EricOscuro het volgende:
Mijn laatste bezoeken waren in de tijd dat ik veel te besteden had... namelijk Benz in Groningen.
Goed het koste me al gauw 200 + euro voor een diner voor 8 personen... maar het was het zeker waard.
Na binnenkomst kun je kiezen tussen meerdere zalen, waarvan er twee de vorm van een tent hadden...
een Arabische tent, een bedoeinentent en nog een kleine zaal voor de rest.
De schotel bestaat voornamelijk uit Mediterrane gerechten... veelal Noord Afrikaans, maar ook sommige Zuid Europese gerechten en gerechten uit het Midden Oosten.
Er is genoeg keuze... maar gelukkig niet te veel keuze. Kortom aan alle gerechten werd genoeg aandacht besteed, er bleef niet rauw of ook niets overgaar. De bediening is vrij goed... niet perfect misschien, maar net genoeg voor een 7,5.. Toch is de bediening vaak te langzaam betreft drinken.
Geen wonder, want met drie verschillende ruimten heeft een persoon niet het overzicht.
Maar lekker was het!
Ik snap mensen echt niet die zoveel geld uitgeven per persoon!quote:Op vrijdag 26 september 2014 07:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
25 euro pp, zo zo, dat kost wat zeg!
Ook een paar keer bij Benz geweest als studente en dat was idd prima eten in een gezellige omgeving.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 00:00 schreef Iwanius het volgende:
Tip: Als je de kans hebt bij Oud Sluis (niet meer dus) of De Librije te gaan eten,vooral doen en boven de Zwethheul te verkiezen want je betaalt ongeveer hetzelfde.
Het punt waar mijn kritiek opgericht was, was dat de ingredienten en algehele samenstelling van de gerechten i.c.m. de daaruit onstane smaken(smaakcombinaties e.d.) lang niet zo spannend,verrassend is als wanneer je bij een Oud Sluis en De Librije zou gaan eten. Punt is dat men bij de Zwethheul dus voor een mindere creatie alsnog de hoofdprijs durft te vragen.
twitter:MacvanDinther twitterde op vrijdag 26-09-2014 om 09:25:30 Mario Ridder vertrekt met zijn team naar Hilton Rotterdam. De Zwethheul (2 sterren) gaat als goedkopere formule verder. reageer retweet
Altijd heerlijk om te weten dat jij mensen weer op hun plaats probeert te zetten static,want niemand is groter dan jij toch?quote:
Vapiano is gewoon een overhypte vreetschuur en was er m.i.pas nadat VIP was geopend.quote:Op vrijdag 26 september 2014 07:43 schreef Isegrim het volgende:
Serieus, Iwanius? Ik heb altijd het idee gehad dat die tent een kopie was van Happy Italy en Vapiano, maar ik ga er nu toch maar eens een pizaatje halen dan.
Dank Golfer.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:48 schreef golfer het volgende:twitter:MacvanDinther twitterde op vrijdag 26-09-2014 om 09:25:30 Mario Ridder vertrekt met zijn team naar Hilton Rotterdam. De Zwethheul (2 sterren) gaat als goedkopere formule verder. reageer retweet
Moet je vooral doen maar dan nog zou ik mij wat meer verdiepen in wat dat hele Michellinsterren gebeuren met zijn bijbehorende prijzen nu allemaal inhoudt alvorens je het al begint af te schieten als zijnde niets.quote:Op vrijdag 26 september 2014 08:02 schreef Godtje het volgende:
Ik snap mensen echt niet die zoveel geld uitgeven per persoon!
25 euro! !!! EN dan zeker twee kleine hapjes! Moderne sterren gedoe!
Geef mij maar lekker een all u can vreet for 12e pp! Nog lekkerder ook!
Pasta is daarquote:Op vrijdag 26 september 2014 18:41 schreef Isegrim het volgende:
Volgens mij mis je een zekere mate van sarcasme in Godtje zijn post.
We hebben één keer pizza gehad bij Happy Italy, maar die vond ik eerlijk gezegd niks.
Ik moet wel lachen van de herkenning, denk er hetzelfde over. Ben paar keer bij de Zwethheul geweest en daarbuiten met de maître te maken gehad. Wat een vreselijke vent is dat zeg, bah.quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:38 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Altijd heerlijk om te weten dat jij mensen weer op hun plaats probeert te zetten static,want niemand is groter dan jij toch?
Speciaal voor jou brillo.
[..]
Vapiano is gewoon een overhypte vreetschuur en was er m.i.pas nadat VIP was geopend.
Doorgekookte compleet afgemeten uit een pakje komende noodles die even in warm water wordt gekookt voor je spaghetti met een zogenaamde bolognese saus waar het zoeken was naar het gehakt, is niet mijn manier van "lekker eten"om maar een voorbeeld te noemen toen ik er was.
Men zit alleen bij Vapiano vanwege het indertijd hoge hype (nieuw en dus daar moet je zijn volgens het hipstervolk) gehalte en is zogenaamd goedkoop. Alleen als je kijkt wat je krijgt dan is het gewoon duur en....mediocre. Als je ziet wat er binnen zit is het bijna allemaal van dat studenten/scholieren volk dat op de vrijdagavond even 'luxe'en interessant wil doen om later te kunnen zeggen tegen soortgenoten: "ik ben er geweest"
Happy Italy is zeker beter dan een Vapiano als je praat over de kwaliteit van het eten. Eigenaar is dezelfde geweest als van het inmiddels terziele Bourdoir en daarvoor Club Cinema en Sorbonne en kleine? Sorbonne bij de Oude Haven aan de overkant bij Club Vie. Maar er zijn meer Italiaanse zaken die qua pizza's bijvoorbeeld ook niet verkeerd zijn zoals het hele oude Angelo Betti op de Schiekade.
[..]
Dank Golfer.
Hilton krijgt een fikse culinaire injectie zo te zien want dit is natuurlijk een hele grote opsteker voor het hernieuwde Hilton. Zal wel druk worden/blijven als die volgend jaar open gaat.
Anderzijds zat dit al in de pijplijn want het gonste al dat Mario het heel moeilijk had alleen vind ik (en met mij veel gasten die er niet meer komen) dat hij way overpriced was en een arrogante lul van een maitre had die dacht dat hij God was met zijn 15 dienstjaren.(Idem voor bijvoorbeeld FRED die ook zo een lul van een maitre hadden die intussen ook de zak heeft gekregen) Gelukkig gaat hij niet mee naar het Hilton! (Mario zijn maitre)
Van wat ik heb begrepen wordt het heel groots aangepakt,krijgt hij 2? verdiepingen met een gigantische oppervlak voor hem zelf,neemt hij sowieso zijn 2 sterren mee en krijgt het restaurant de naam van zijn dochter en krijgt zijn souschef daar de dagelijkse leiding.
[..]
Moet je vooral doen maar dan nog zou ik mij wat meer verdiepen in wat dat hele Michellinsterren gebeuren met zijn bijbehorende prijzen nu allemaal inhoudt alvorens je het al begint af te schieten als zijnde niets.
Die titel kende ik nog niet, wat kansloos zegquote:Op vrijdag 26 september 2014 22:55 schreef Isegrim het volgende:
Dat zeg ik, omhooggevallen Amsterdams patsertje vond ik het. Heb in een totaal andere setting met hem te maken gehad. Met zijn trophy wife.
En "CEO baas van het vlees"? Wie verzint zo'n naam? Vind het concept ook niet van deze tijd, met al dat importvlees. We hebben in Nederland prachtig vee, nergens voor nodig om dat de oceaan over te vliegen.
Nee, ik mocht hem niet erg.
Ze zijn die toko's sinds heel kort grondig aan het herzien, dat helpt erg mee. Heb er nooit overnacht dus daar kan ik niet over oordelen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb in veel zakenhotels overnacht en soms ook meerdere maanden verbleven, maar Hilton staat helemaal beneden aan mijn lijst, vergane glorie.
Nou teveel gebakken lucht als in mindere kwaliteit vind ik niet. Mario heeft zeker kwaliteit,is wel afhankelijk van wat je neemt. Hier een korte impressie van wat ik toen nam en moet zeggen sommigen vond ik heel kunstig gedaan en smaakte perfect.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:27 schreef RobinOok het volgende:
Haha, CEO baas van het vlees. Èèn keer geweest, kreeg er zelfgemaakte patatten, geserveerd in een espressokopje. Haha, serieus, dat waren dus 3 frieten.
Beeetje teveel gebakken lucht. Ik wil wel eten.
Had je dit gerecht ofzo?quote:En het vlees was ook nou niet echt briljant of zo. Maar wel de hoofdprijs. Je betaalt gewoon voor zijn naam. Nou ja, prima als daar een markt voor is, maar ik geef mijn geld liever aan iets anders uit.
Zelfs Hilton Amsterdam doet zo jaren 70 nog steeds aan zowel binnen als buiten vind ik.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb in veel zakenhotels overnacht en soms ook meerdere maanden verbleven, maar Hilton staat helemaal beneden aan mijn lijst, vergane glorie.
Ik kom veel op Katendrecht, maar volgens mij loopt het niet direct storm daar. Het zit volgens mij nooit bomvol.quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:27 schreef RobinOok het volgende:
En het vlees was ook nou niet echt briljant of zo. Maar wel de hoofdprijs. Je betaalt gewoon voor zijn naam. Nou ja, prima als daar een markt voor is, maar ik geef mijn geld liever aan iets anders uit.
In het begin wel. Echt idioot druk altijd.quote:Op zaterdag 27 september 2014 07:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik kom veel op Katendrecht, maar volgens mij loopt het niet direct storm daar. Het zit volgens mij nooit bomvol.
Het zit er alleen vol als er weer een kortingsactie is en tegelijkertijd mooi zomerweer. Oh ja,en dan moet het een vrijdag zijn. Ma t/m donderdag is het verre van druk. D.w.z. enkele zaakjes die volgens dat "alles is fantastisch" blogje: De Buik van....wel redelijk gevuld zijn met eters. Denk dan aan de Matroos en... en dus die vlees-toko CEO baas van zelfoverschatting.quote:Op zaterdag 27 september 2014 07:52 schreef Isegrim het volgende:
Ik kom veel op Katendrecht, maar volgens mij loopt het niet direct storm daar. Het zit volgens mij nooit bomvol.
Mijn ervaring:quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:38 schreef RobinOok het volgende:
Iwanius, ik had het over zijn CEO baas van het vlees he? Dat is geen 2 sterrentent maar een bistrootje waar je voor veel geld een klein stukkie vlees op een bord krijgt met frieten en en handje sla. Geen speciale bereidingen, gewoon alles op een grote bakplaat.
Ik zie op hun website 26,50/100gram staan voor Wagyu beef, welk deel dat dan is staat er niet bijquote:CEO maakt het helemaal te bont door bijvoorbeeld hun beste en grootste stuk vlees voor E 49,95 per 100 gram aan te bieden maar je kan pas bestellen bij minimaal 200 gram! En waar je in de USA in staten als Texas e.d. niet eens dit soort bedragen voor een heel goed,mooi stuk (lap) vlees zou betalen, word je hier gewoon genaaid en krijg je voor je geld een echt typisch Hollands afgemeten stuk vlees waar jij als gast maar moet bedenken dat je vlees hebt wat geimporteerd is,speciaal gekweekt en goed voor de dieren is geweest! Dus je betaalt niet zo zeer voor je eten maar meer voor de achterliggende gedachte alias "De beleving" Zelfs bij onze oosterburen serveren ze grotere stukken voor een redelijke prijs.
Nee,overpriced en leunt teveel op dat 'authentiek' vlees.
Wel wat van gezegd toch? Hoe reageerden ze?quote:Op maandag 29 september 2014 19:40 schreef Isegrim het volgende:
Wij aten zaterdag bij Barcelona aan de Pannenkoekstraat hier in Rotterdam. Naar eigen zeggen de enige echt Spaanse tapastent alhier.
Werkelijk niets bijzonders. Het brood was al geen beste binnenkomer: de allergoedkoopste afbakbroodjes.
De chorizo was ok en de albondigas ook.
De sangria stond voor 9 euro per halve liter op de kaart en voor 10 euro per halve liter op de rekening. Foutje? Nee, want het losse glas dat ik dronk stond ook voor een lager bedrag op de kaart dan op de rekening.
Verder kregen we niet alles wat we besteld hadden. Wat we niet kregen stond ook niet op de rekening, maar een beetje beter opletten kan geen kwaad.
Bediening had vooral oog voor een grote groep die er ook zat.
We waren zes tientjes kwijt met zijn tweeën voor tapas en drank. Dessert zijn we bij de IJssalon gaan halen.
5,0
Wel de hele rekening betaald? Ik zou serieus naar de prijzen op de kaart verwijzen. Niet voor die paar euro, maar het principe.quote:Op maandag 29 september 2014 19:40 schreef Isegrim het volgende:
Wij aten zaterdag bij Barcelona aan de Pannenkoekstraat hier in Rotterdam. Naar eigen zeggen de enige echt Spaanse tapastent alhier.
Werkelijk niets bijzonders. Het brood was al geen beste binnenkomer: de allergoedkoopste afbakbroodjes.
De chorizo was ok en de albondigas ook.
De sangria stond voor 9 euro per halve liter op de kaart en voor 10 euro per halve liter op de rekening. Foutje? Nee, want het losse glas dat ik dronk stond ook voor een lager bedrag op de kaart dan op de rekening.
Verder kregen we niet alles wat we besteld hadden. Wat we niet kregen stond ook niet op de rekening, maar een beetje beter opletten kan geen kwaad.
Bediening had vooral oog voor een grote groep die er ook zat.
We waren zes tientjes kwijt met zijn tweeën voor tapas en drank. Dessert zijn we bij de IJssalon gaan halen.
5,0
Je weet ook gewoon dat de kans groot is dat het niet niet gewoon een foutje is, maar dat ze het bewust doen. De meeste mensen zullen toch niet gaan klagen, en als ze wel klagen zeg je gewoon dat je per ongeluk de kaarten nog niet geüpdatet hebt o.i.d..quote:Op maandag 29 september 2014 20:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wel de hele rekening betaald? Ik zou serieus naar de prijzen op de kaart verwijzen. Niet voor die paar euro, maar het principe.
Als je mij nou van te voren had gevraagd dan had ik je de hele trip kunnen uitsparen want zelfs toen die zaak pas geopend was, vond ik er helemaal niets aan.quote:Op maandag 29 september 2014 19:40 schreef Isegrim het volgende:
Wij aten zaterdag bij Barcelona aan de Pannenkoekstraat hier in Rotterdam. Naar eigen zeggen de enige echt Spaanse tapastent alhier.
[ knip = slechte ervaring dus!]
5,0
Het was laat,ik wilde een hele karige pizza om mee te nemen en geschoten met m'n oude 'Crackberry'quote:Op dinsdag 30 september 2014 02:37 schreef Mortaxx het volgende:
Ik vind die pizza er niet zo mooi uit zien iwanius !! Het oog wil ook wat
Oh datgene wat ze aanbieden kan ik geen oordeel over vellen maar wat ik zag had wel wat, maar de hautaine houding van met name de vrij gezette brildragende personeelslid met al die kleurtjes in het donker geverfd haar die meestal in de keuken bezig is,wekte bij bij irritatie. Je gast niet laten uitpraten is vragen om op je nummer te worden gezet, zeker als het doel heeft vooral jezelf te willen horen en niet dienstverlenend, open/ gastvrij op te stellen!quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:17 schreef SaskiaR het volgende:
Wat is er mis met Lof der Zoetheid, Iwanius? Ik ben er een keer geweest en de carrot cake die ik had was geweldig, en niet te duur voor wat je kreeg.
Ben in gezelschap. Foto's mobiel uploaden is lastig. Wie weetquote:Op dinsdag 30 september 2014 15:15 schreef Iwanius het volgende:
"live"zoals toen bij mr Tong? Vond het wel grappig hoe je dat deed.
Enne schiet foto's he Ole.
Tapas moet je ook in Spanje eten. Je weet dat Sangria in de supermarkt 1,50 per liter kost? Echt belachelijk!quote:Op maandag 29 september 2014 20:51 schreef Isegrim het volgende:
Nee, ik heb niet geklaagd. Ik heb geen fooi gegeven en ga er nooit meer heen. Als ik de indruk had gehad dat het een onschuldig foutje was, had ik wel wat gezegd. Nu vond ik dat weinig zinvol.
Dit meen je niet. Heeft hij dat echt gezegd? Als ik ergens in een restaurant ben vraag ik altijd wat ze aanbevelen. Als ik dit antwoord krijg sta ik echt meteen op. Ik bedoel hij kan dit werkelijk vinden, maar je moet je tent wel verkopen. Wat een überpenis!quote:[b]Op dinsdag 30 september 2014 15:08 schreef Iwanius
[..]
Oh datgene wat ze aanbieden kan ik geen oordeel over vellen maar wat ik zag had wel wat, maar de hautaine houding van met name de vrij gezette brildragende personeelslid met al die kleurtjes in het donker geverfd haar die meestal in de keuken bezig is,wekte bij bij irritatie. Je gast niet laten uitpraten is vragen om op je nummer te worden gezet, zeker als het doel heeft vooral jezelf te willen horen en niet dienstverlenend, open/ gastvrij op te stellen!
Vb:
Je vraagt wat over de huisgemaakte tomatenketchup gewoon omdat ik wil geintresseerd ben hoe zie die bereiden (ingredienten en zo) en wat er dan zo speciaal aan is aangezien deze wordt benadrukt als "uniek"
Krijg je terug: "Is dit een kruisverhoor?" Vervolgens: " Wij adviseren onze gasten ook nooit als men vraagt wat je kan aanbevelen want wij willen geen keuze maken voor onze klanten want voor je het weet heb je het fout gedaan."
Of deze: " Alles bij ons is huisgemaakt en met zoveel liefde gedaan dat wij weten dat onze klanten altijd hier zullen slagen. Slaagt men niet bij ons, dat ligt dat gewoon aan de klant die onze producten en concept en waar wij voor staan, niet begrijpt.."
Natuurlijk weet ik dat. Er zat wel veel vers fruit in.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:12 schreef Bramito het volgende:
[..]
Tapas moet je ook in Spanje eten. Je weet dat Sangria in de supermarkt 1,50 per liter kost? Echt belachelijk!
En het was een "zij". Je kan haar niet missen met haar postuur,haarkleur en ronde bril.aan de counter. De hele houding is al van: "ik weet alles beter,klanten moeten niet teveel vragen en alleen bestellen,opeten en afrekenen."quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:21 schreef Bramito het volgende:
Dit meen je niet. Heeft hij dat echt gezegd? Als ik ergens in een restaurant ben vraag ik altijd wat ze aanbevelen. Als ik dit antwoord krijg sta ik echt meteen op. Ik bedoel hij kan dit werkelijk vinden, maar je moet je tent wel verkopen. Wat een überpenis!
Dat die mensen niet begrijpen dat ze met een klant te maken hebben... En die tent loopt verder wel?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 15:07 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En het was een "zij". Je kan haar niet missen met haar postuur,haarkleur en ronde bril.aan de counter. De hele houding is al van: "ik weet alles beter,klanten moeten niet teveel vragen en alleen bestellen,opeten en afrekenen."
Ik heb daar ook één keer gegeten (op aanbevelen van een collega), vond er ook niets aan.quote:Op maandag 29 september 2014 19:40 schreef Isegrim het volgende:
Wij aten zaterdag bij Barcelona aan de Pannenkoekstraat hier in Rotterdam. Naar eigen zeggen de enige echt Spaanse tapastent alhier.
Werkelijk niets bijzonders. Het brood was al geen beste binnenkomer: de allergoedkoopste afbakbroodjes.
De chorizo was ok en de albondigas ook.
De sangria stond voor 9 euro per halve liter op de kaart en voor 10 euro per halve liter op de rekening. Foutje? Nee, want het losse glas dat ik dronk stond ook voor een lager bedrag op de kaart dan op de rekening.
Verder kregen we niet alles wat we besteld hadden. Wat we niet kregen stond ook niet op de rekening, maar een beetje beter opletten kan geen kwaad.
Bediening had vooral oog voor een grote groep die er ook zat.
We waren zes tientjes kwijt met zijn tweeën voor tapas en drank. Dessert zijn we bij de IJssalon gaan halen.
5,0
quote:Op dinsdag 30 september 2014 15:08 schreef Iwanius het volgende:
Je vraagt wat over de huisgemaakte tomatenketchup gewoon omdat ik wil geintresseerd ben hoe zie die bereiden (ingredienten en zo) en wat er dan zo speciaal aan is aangezien deze wordt benadrukt als "uniek"
Krijg je terug: "Is dit een kruisverhoor?" Vervolgens: " Wij adviseren onze gasten ook nooit als men vraagt wat je kan aanbevelen want wij willen geen keuze maken voor onze klanten want voor je het weet heb je het fout gedaan."
Of deze: " Alles bij ons is huisgemaakt en met zoveel liefde gedaan dat wij weten dat onze klanten altijd hier zullen slagen. Slaagt men niet bij ons, dat ligt dat gewoon aan de klant die onze producten en concept en waar wij voor staan, niet begrijpt.."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |