abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 oktober 2002 @ 20:29:28 #1
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_6493871
Aangezien 2002 als vakantiejaar een beetje verloren dreigt te gaan (1 weekje -huwelijksreis- Kreta en in december een lang weekend Parijs) focussen we ons maar vast op 2003. En ons oog is gevallen op Portugal. Heb zo sterk het idee dat het daar best wel mooi is. En voor ons ideaal: zon en strand, lekker eten/drinken, superrelaxte sfeer en een forse dosis cultuur. We hebben gewoon weer zin om lekker ouderwets met de tent te gaan kamperen. Dat zal zo juni/juli worden.
Dus waar moeten we heen, waarom en wanneer?
We hoeven niet langer dan 4 dagen op 1 plek te blijven hoor. En het wordt ws een reis van 2 weken (incl. reizen met de auto). Kunnen we later nog eens.
O ja, een paar foto's waarderen we zeer om ons alvast aan te verlekkeren.

P.S. laatste "Portugal"topic is meer dan een maand terug dus het mag.

Als je niet lacht, ben je dood.
pi_6493946
Waarom zoveel moeite doen met tent (ook diefstal gevoelig) terwijl je daar voor relatief weinig geld een huisje of apartement kan huren? Voor de rest, goed plan.

Vergeet de kip piri piri niet

Where facts are few, experts are many.
pi_6494078
Ik ben er nog niet geweest, maar ik heb me laten vertellen dat er 3 plekken zijn die in ieder geval de moeite waard zijn: Lissabon, Porto en omgeving en helemaal in het zuiden de Algarve.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 27 oktober 2002 @ 20:44:54 #4
13675 m24
Minds are like parachutes.
pi_6494190
Mijn favourite plekje in Portugal is Lagos (Algarve)... Leuk "klein" vissersdorp, erg gezellig centrum en heeeeeerlijk eten... Ga op zoek naar het restaurant "Don Henrique" in het centrum, zonder meer het beste restaurant in Lagos. Vermijd Albufeira, tenzij je houd van een vakantie dorp 100% gericht op toerisme. Lissabon is één van de leukste europese steden, dus zeker niet missen... Als je houdt van natuur dan moet je in Noord Portugal zijn... Rond Chaves is een natuurpark met een werkelijk fantastische camping: midden in de natuur met heldere beekjes en als je een beetje avontuurlijk bent ingesteld kom je zeker nog een verborgen waterval tegen.

Dus prettige vakantie en geniet van één van de meest gastvrije landen van Europa!

If a million people say a foolish thing, it is still a foolish thing.
Jacques Anatole Thibault (1844-1924)
  zondag 27 oktober 2002 @ 20:48:59 #5
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_6494274
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:32 schreef Atreidez het volgende:
Waarom zoveel moeite doen met tent (ook diefstal gevoelig) terwijl je daar voor relatief weinig geld een huisje of apartement kan huren? Voor de rest, goed plan.

Vergeet de kip piri piri niet


Je bent zeker nog nooit kamperen geweest, je legt nl. nooit je waardevolle spullen onbewaakt in je tent. Dat doe je wel in je appartement annex huisje. Diefstal% is daar veel hoger.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_6495703
Mijn schoonzus komt uit Portugal (Porto) en als ik haar moet geloven moet je dus juist niet naar de Algarve. Dit schijnt vergeleken met de rest van Portugal geen mooi gebied te zijn.
A mind with a heart of it's own
pi_6499278
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:29 schreef dutchie het volgende:
P.S. laatste "Portugal"topic is meer dan een maand terug dus het mag.
Dat maakt niet uit. We hebben liever dat je een topic omhoog schopt, dan dat er veel topics over hetzelfde onderwerp lopen.

Je hebt wel geluk, het andere Portugal topic ging alleen over het openbaar vervoer. Die naam heb ik daarom wat verduidelijkt.
Dit topic kan dus open blijven.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6499452
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 21:59 schreef DrMarten het volgende:
Mijn schoonzus komt uit Portugal (Porto) en als ik haar moet geloven moet je dus juist niet naar de Algarve. Dit schijnt vergeleken met de rest van Portugal geen mooi gebied te zijn.
Misschien is de rest wel nog mooier, maar de foto's die ik gezien heb en de verhalen van mijn vrienden geven toch een ander beeld, tis best wel een mooi landschap.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_6499656
De stranden in het zuiden zijn erg mooi. Je hebt er veel van die door hoge rotswanden omgeven zandstrandjes. Sommige daarvan zijn ook nog wel rustig. Bij de grotere plaatsen heb je van die megacampings met disco etc., was niet echt mijn idee van een ideale vakantie. Maar met name in het uiterste westen heb je ook rustigere plekken. Vergeet niet een dikke trui mee te nemen, want daar is het 's avonds door de straffe wind erg koud. Ik heb daar deze zomer een trui moeten kopen, had er niet op gerekend. Nou praat ik dus over de uiterste punt van de Algarve.
Het eten is er fantastisch, vooral als je van vis houdt.
Maar het klopt wel dat de rest van de Algarve niet erg boeiend is, kwa natuurschoon. Het midden en noorden hebben mooie bosrijke gebieden, en je hebt er natuurlijk de steden. Coimbra en Lissabon zijn .

[Dit bericht is gewijzigd door the-O op 29-10-2002 00:09]

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_6499901
Kben alleen in Lissabon geweest. Reisverslagje staat hier: Lissabon?
  maandag 28 oktober 2002 @ 13:20:13 #11
34839 4br4x4s
Enjoy the silence
pi_6502319
Ik ben in mei in Portugal geweest. Lissabon en Porto zijn al genoemd, maar ook Coimbra is zeer de moeite waard. Ik was ook niet erg onder de indruk van de Algarve; mooi landschap, maar verder is er weinig te doen. Lagos aan de zuidkust is een leuk plaatsje en zo zijn er meer, maar ik denk dat het er in de zomer ontzettend druk zal zijn (en of het dan nog zo leuk is?). Oh ja, goed oppassen met autorijden, want Portugezen staan nou niet bekend als goede automobilisten; de gevaarlijkste weg van Europa loopt parallel aan de Portugese zuidkust langs alle toeristenplaatsjes: een dode per kilometer per jaar.

Als je veel wilt zien/doen dan zou ik me tot het midden en noorden beperken. Veel plezier!

  maandag 28 oktober 2002 @ 15:25:08 #12
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_6504641
Hey ik ga van de winter naar de Algarve, als ik het niet vergeet zal ik er iets over vertellen.
fake a dream
pi_6504759
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 10:34 schreef k_man het volgende:
Kben alleen in Lissabon geweest. Reisverslagje staat hier: Lissabon?
Niet zoveel als k_man gedaan maar wel veel aan gehad!
pi_6516655
Porto is idd heel mooi, Lissabon ook wel aardig. Ga liever in juni dan in juli, ondanks de ligging aan de kust, kan het er erg heet worden. Als je kiest voor de steden, vraag ik me af of een auto huren zo slim is: het OV is er goed en het verkeer chaotisch. Buiten de steden is een auto ws wel handig.

Veel plezier!

Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 10:25:47 #15
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_6517102
De laatste keer dat ik in Portugal geweest ben, was in 1992, maar de herinneringen zijn redelijk gepekeld gebleven.

Steden inderdaad: Lissabon, Coimbra en Porto (). In Porto kan ik je de port-proeverij van Real Companhia Velha aanraden.

Inderdaad vonden wij het noorden en midden wat indrukwekkender (qua natuur en cultuur) dan het zuiden.

[misschien verouderde info-mode]
Zondag is apart: iedereen gaat op z'n brommertje er op uit (teringherrie, alsof je constant door een zwerm bromvliegen omringd wordt) om dan ergens langs de provinciale weg met z'n allen sardines te bbq-en (pokke-stank). Daarna gaat iedereen weer naar huis. De mensen die met auto's gekomen zijn, veroorzaken dan een file. Wie achterop de file komt, kan ineens de kolder in de kop krijgen, een u-bocht maken en weer terugkeren naar vanwaar hij gekomen is, een andere afslag nemen en in een andere file terechtkomen waarna hij weer een u-bocht ... etc. etc. etc. Dit tot hilariteit van die Hollandsche familie die met verbazing hiernaar zat te kijken en toen vrolijk het spelletje ging meespelen *-) .
[/misschien verouderde info-mode]

Het weggedrag getuigt van een kinderlijke naiviteit en goedgelovigheid dat een kat ook altijd op zijn pootjes terechtkomt. Bijvoorbeeld invoegen:

    1. goed kijken of er niemand aankomt
    2. nog eens goed kijken of er toch werkelijk niemand aankomt
    3. wachten totdat je een auto ziet aankomen, want misschien zou je wel verkeerd kunnen staan en helemaal niet bij de weg die je dacht
    4. wachten totdat inderdaad blijkt dat dat ding dat je in de verte zag aankomen een auto is
    5. ogen dicht
    6. gas intrappen
    7. koppeling laten loskomen
    8. flink aan het stuur zwengelen om in dezelfde baan te komen als die auto die je zag aankomen voordat je je ogen sloot
    9. ogen weer openen om te controleren of
    - a. je inderdaad op de weg zit
    - b. het je nog gelukt is om voor die andere auto te komen omdat niets zo vervelend is als op een bijna lege weg (oh nee, er is toch nog meer verkeer dan aanvankelijk gedacht) achter iemand rijden.
Succes verzekerd .

Allerbeste tip die ik je kan geven: de reisgids van J. Rentes de Carvalho . Absoluut de beste reisgids die ik ooit in handen heb gehad, het biedt grondige achtergrondinformatie en laat je naast de geijkte toeristen-dingetjes-die-je-toch-echt-niet-mag-missen ook nog onbekende steegjes en puur Portugal. Soms moet je je best doen om iets te vinden (doet hij expres: als je _werkelijk_ geinteresseerd bent, ben je bereid net iets meer moeite te doen in plaats van te verwachten dat je het allemaal op een zilveren dienblad krijgt aangereikt, en ook uit eerbied voor de uitbater, dat niet zomaar hordes halfwatten komen aangekakt), zoals een geweldig vis-restaurantje in Porto dat het zoeken meer dan waard was.

Culinaire tip: neem een glaasje aquardente na een goede, met olijfolie besprenkelde, Portugese maaltijd. Het helpt de ingewanden bij het verwerken en houdt de boel rustig .

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_6520722
Ik merkte dat ze gewoon overal 80 rijden, zowel in de stad als buiten de bebouwde kom, maar ook op de snelweg
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 21:06:58 #17
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_6529998
Klinkt allemaal erg aantrekkelijk. Maar heeft er niemand foto's?
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 30 oktober 2002 @ 16:43:47 #18
37960 juffie
flieft op pepe
pi_6542268
Lissabon is echt aan te raden voor een paar dagen. Prachtige stad, beetje heuvelachtig, als je van cultuur houdt zeker heen gaan. Hotel Borges, midden in de oude stad, is ook een goede aanrader!!
juf is always right ;)
  donderdag 31 oktober 2002 @ 01:54:30 #19
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_6549767
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 16:43 schreef juffie het volgende:
Lissabon is echt aan te raden voor een paar dagen. Prachtige stad, beetje heuvelachtig, als je van cultuur houdt zeker heen gaan. [..]
Zeker weten een pracht stad. Ben er een keer geweest, erg genoten.

* Dagobert had toen helaas zn digicam niet mee, heb dus geen foto's.

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_6558135
Algarve is best mooi, vooral als je een beetje het binnenland intrekt. Monchique, een plaatsje met een "geneeskrachtige" bron heeft een hele mooie "wandeltuin" eromheen, met orchideen en zo. Is trouwens ook een mooie rit daarnaartoe.

Verder is Capo de Sao Vincente, het meest westelijke puntje van het europese vasteland, met de Zeevaartschool van weet-ik-niet-meer-wie echt de moeite waard te bezoeken. Neem wel een deken mee, want het waait er behoorlijk

Albufeira zou ik niet heen gaan, tenzij je verdomd graag een patatje oorlog en een kroket in het nederlands wil bestellen. Praia da Rocha is ook super toeristisch, niet echt nederlands, wel crimineel. En Armacao de Pera is nog redelijk ok. Veel toeristen, maar van daaruit zijn de mooiere plekjes van de Algarve makkelijk te bereiken.

  zondag 3 november 2002 @ 22:27:29 #21
33590 ping_od
Wat een crap hier
pi_6609033
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 14:13 schreef DrMarten het volgende:
Ik merkte dat ze gewoon overal 80 rijden, zowel in de stad als buiten de bebouwde kom, maar ook op de snelweg
Ehm... Portugezen rijden of plankgas of stationair. Plankgas is om in te halen (mag ook met tegenliggers, want die gaan toch wel opzij... of niet ) en stationair is om ingehaald te worden. Kortom... uitkijken, maar best te doen.

Voor de rest kan ik de steden aanraden (uitkijken voor zakkenrollers), Costa de Caparica (onder Lissabon), Sintra (ten westen van Lissabon), de kust tussen Lissabon en Porto, Serra d'Estrela. Algarve boeit verder niet, tenzij je de Spaanse costa's ook wel leuk vind.

Qua eten kan ik kort zijn... Portugezen kunnen niet koken. Wees blij als je een goede maaltijd krijgt. Want heel af en toe kan het geweldig lekker zijn (o.a. kip piri piri) om de volgende dag een schoenzool geserveerd te krijgen. En dat in het zelfde restaurant.
Lokale aanraders: Febra (broodje met gegrilde 'biefstuk'), Bife a Casa ('biefstuk' met spiegelei, ham, kaas en friet), Francesinha (specialiteit rond Porto, erg lekker ) en uiteraard de kip piri piri (op de markt).

Oh en vergeet niet je rond te laten touren door locals... altijd goed voor de echte leuke plekjes waar geen toerist komt. Meestal begeleidt met drank en eten.

[Dit bericht is gewijzigd door ping_od op 03-11-2002 22:33]

Tjah... :{
  zaterdag 16 november 2002 @ 21:23:46 #22
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6840594
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 15:25 schreef Kimmie het volgende:
Hey ik ga van de winter naar de Algarve, als ik het niet vergeet zal ik er iets over vertellen.
ja, met kerst? Heb je nog gezelschap nodig?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 19 november 2002 @ 14:02:43 #23
15263 ruudjuh31
trots op z'n dochtertje!!
pi_6883558
quote:
Op zondag 3 november 2002 22:27 schreef ping_od het volgende:

[..]

Qua eten kan ik kort zijn... Portugezen kunnen niet koken. Wees blij als je een goede maaltijd krijgt. Want heel af en toe kan het geweldig lekker zijn (o.a. kip piri piri) om de volgende dag een schoenzool geserveerd te krijgen. En dat in het zelfde restaurant.
Lokale aanraders: Febra (broodje met gegrilde 'biefstuk'), Bife a Casa ('biefstuk' met spiegelei, ham, kaas en friet), Francesinha (specialiteit rond Porto, erg lekker ) en uiteraard de kip piri piri (op de markt).


Ik moet eerlijk zijn, ik denk dat je bij de foute restaurants hebt gegeten, en dat er geen uitleg van de menukaart bij hebt gekregen , 2 van mijn vrienden die geen vis eten, zijn zelfs vis gaan lusten na het in portugal te hebben gegeten, maar smaak is iets persoonlijk natuurlijk
An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing. - Murphy's Law
pi_6883950
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 14:02 schreef ruudjuh31 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zijn, ik denk dat je bij de foute restaurants hebt gegeten, en dat er geen uitleg van de menukaart bij hebt gekregen , 2 van mijn vrienden die geen vis eten, zijn zelfs vis gaan lusten na het in portugal te hebben gegeten, maar smaak is iets persoonlijk natuurlijk


Mijn ervaringen zijn nogal wisselend, pas toen ik samen met een portugese vriendin het land heb afgestruind (dwz Lissabon en omgeving) heb ik geweldig gegeten. Vooral de vis is in Portugal geweldig (en bijna overal vers).
pi_6888104
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 14:22 schreef paricos het volgende:

[..]

Mijn ervaringen zijn nogal wisselend, pas toen ik samen met een portugese vriendin het land heb afgestruind (dwz Lissabon en omgeving) heb ik geweldig gegeten. Vooral de vis is in Portugal geweldig (en bijna overal vers).


Ik heb erg goede ervaringen met het eten in Portugal, maar ik ben dan ook vooral een kip en viseter. En dat zijn daar neturrlijk de specialiteiten.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2002 @ 14:14:57 #26
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_6905071
Zijn jullie van plan om alleen in Portugal te verblijven? De Azoren, het Atlantische paradijs en net als Madeira behorende bij Portugal, is nl. 3 uur vliegen vanuit Portugal. Deze eilandengroep ligt dus tussen Europa en Amerika en werden door de vroegere ontdekkingsreizigers als tussenstop gebruikt om de schepen te voorzien van vers eten en drinken. Van deze eilanden is Pico het mooiste eiland zegt men. Je kan er wandelen, duiken en walvissen en dolfijnen spotten. Voor meer info zie:
http://home.t-online.de/home/carstenmundt/azoren/frame_e.html
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  woensdag 20 november 2002 @ 16:20:35 #27
33590 ping_od
Wat een crap hier
pi_6907625
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 14:02 schreef ruudjuh31 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zijn, ik denk dat je bij de foute restaurants hebt gegeten, en dat er geen uitleg van de menukaart bij hebt gekregen , 2 van mijn vrienden die geen vis eten, zijn zelfs vis gaan lusten na het in portugal te hebben gegeten, maar smaak is iets persoonlijk natuurlijk


Ik zeg niet dat ik niet lekker gegeten heb in Portugal. Sterker nog ik heb soms erg lekker gegeten. o.a. vers gemaakte chips met kip en zelfgemaakte wijn. Of hele fijne Bacalhao a Bras (man wat machtig spul).
Helaas is er geen garantie dat het de volgende dag hetzelfde is. Want dan kan je net zo goed afvalvlees voorgeschoteld krijgen.

Anyway, een typisch (goed) Portugees restaurant heeft de volgende karakteristieken:
1. De sfeerverlichting bestaat uit TL licht.
2. De TV moet altijd aanstaan.
3. In de buurt van je tafel hangt een electrische muggendoder met blauwe lamp. *pats*
4. Er ligt altijd een papieren tafelkleed.
5. De servetjes nemen geen vet of water op.

Mocht een van deze eigenschappen ontbreken? kijk dan nog even verder.

Tjah... :{
  woensdag 20 november 2002 @ 17:24:47 #28
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_6908840
quote:
Op woensdag 20 november 2002 14:14 schreef BwennieBren het volgende:
Zijn jullie van plan om alleen in Portugal te verblijven? De Azoren, het Atlantische paradijs en net als Madeira behorende bij Portugal, is nl. 3 uur vliegen vanuit Portugal. Deze eilandengroep ligt dus tussen Europa en Amerika en werden door de vroegere ontdekkingsreizigers als tussenstop gebruikt om de schepen te voorzien van vers eten en drinken. Van deze eilanden is Pico het mooiste eiland zegt men. Je kan er wandelen, duiken en walvissen en dolfijnen spotten. Voor meer info zie:
http://home.t-online.de/home/carstenmundt/azoren/frame_e.html
Alles staat nog open, zijn ons aan het orienteren. Vandaar dit topic.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_6908972
quote:
Op woensdag 20 november 2002 16:20 schreef ping_od het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik niet lekker gegeten heb in Portugal. Sterker nog ik heb soms erg lekker gegeten. o.a. vers gemaakte chips met kip en zelfgemaakte wijn. Of hele fijne Bacalhao a Bras (man wat machtig spul).
Helaas is er geen garantie dat het de volgende dag hetzelfde is. Want dan kan je net zo goed afvalvlees voorgeschoteld krijgen.

Anyway, een typisch (goed) Portugees restaurant heeft de volgende karakteristieken:
1. De sfeerverlichting bestaat uit TL licht.
2. De TV moet altijd aanstaan.
3. In de buurt van je tafel hangt een electrische muggendoder met blauwe lamp. *pats*
4. Er ligt altijd een papieren tafelkleed.
5. De servetjes nemen geen vet of water op.

Mocht een van deze eigenschappen ontbreken? kijk dan nog even verder.


Biefstuk ed zou ik er niet bestellen idd, daar zijn ze niet zo'n ster in. Maar vis en kip is bijna latijd lekker daar.

Ow, en altijd eten in d erestaurants die vol zitten met portugezen, die zijn het beste. Ik ben met een aantal vriendinnen eens gaan eten in lagos, waar je aan lange tafels zat met allemaal locals en de vissen gelijk uit zee op de grill gingen. Heerlijk gegeten!

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 25 november 2002 @ 19:41:08 #30
20741 generalist
Watch me do it!
pi_6992907
Hou je van de stad, of een kant-en-klaar-in-de-zon-bakken vakantie??

Ik ben naar Lissabon geweest en dat was wel heel erg leuk. Goed weer, leuke en mooie stad, echt de moeite waard.
STappen is erg goed daarzo, alleen begint het ietsje later dan hier (komt rond 04.00 op gang).

Twee clubs die je cht niet mag missen daar (Lisbao) zijn Lux en W . W is alleen op woensdag open, maar mag je echt niet missen. Lux is geweldig, maar kom niet vroeg. (Wat ik schrijf, de meesten zij nogal leeg voor de genoemde tijd...)

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_7000307
Ik ben een aantal jaar geleden in het noorden geweest, een kampeertocht. Oa Coimbra en Porto bezocht, absoluut de moeite waard. De prijzen liggen daar een stuk lager dan in de Algarve. Dat gebied is toch behoorlijk toeristisch, het noorden is minder toeristisch, maar ik denk minstens zo mooi. Leuke steden, geweldige natuur, prachtige stranden.
Een tijdje terug ben ik een aantal dagen in Lissabon geweest, en dat is een hele mooie stad. Echt een hele speciale sfeer, mooie gebouwen, leuke straatjes, echt een stad om uren heerlijk in rond te dwalen.
Over het eten kan ik kort zijn: GEWELDIG . Mensen die zeggen dat Portugezen niet kunnen koken zijn volgens mij gewoon in de verkeerde restaurants geweest want ik heb hele andere ervaringen. De Portugese keuken is heel puur en basic, en enorm lekker. Ik kwam kilo's zwaarder terug van mijn trip naar Lissabon.
Je moet echter wel van koriander houden, want dat wordt heel veel gebruikt. Sommige mensen walgen daarvan, anderen vinden het heerlijk. Gelukkig hoor ik bij de laatste groep
Unox, the worst operating system.
pi_7004314
Mijn advies is van het noorden naar het zuiden af te reizen (het liefst met de auto anders de trein pakken)

Wil je echt op plekken komen waar bijna geen touristen komen? of prachtig natuur zien? check dan alles met een * ervoor:

Vanaf het noorden naar het zuiden:

-Porto (ervanuitgaand dat je hier begint) langs de Douro rivier.
-*Atras das montes (braganca) afgelegen en prachtig natuur!
-*Serra de estrela (in de winter kan je hier skieen oa) mooie berglandschappen!
-*Coimbra en omgeving (oa proviencie ribatejo) Oude moorse kastelen tussen heuvel landschappen en rivieren.
-*Castelo de bode en Natuurreservaten in omgeving (entroncamento)
-Dagje badplaats Nazare zeker de moeite waard!
-Dagtour Lisboa
-*De afgelegen stranden en dorpjes van (proviencie Alentejo)
-Algarve (bergen van monchique / sagres)

Succes!

pi_7345503
hmmm ik heb een jaar in portugal gewoond bij mijn vriend, en het valt mij op dat de stad Aveiro nog geen enkele keer genoemd is. Ik zelf vind het een enorm mooie stad, (met een forum dat ontworpen is door nederlandse architeckten). Oporto is ook een hele mooie stad, maar ik kan je wel aanraden om je bergschoenen mee te nemen aangezien je hele steile wegen tegen kan komen

Lissabon, mooie stad, maar je kan er ook heel goed verdwalen. Verder kun je er heel veel mooie en leuke dingen zien, echt naar toe gaan dus.

Als je echt iets moois wil zien dan moet je naar Santa Maria de Feira gaan. Daar staat nog een echt kasteel, helemaal in tact etc. echt heel gaaf.

Het eten in portugal is ronduit smerig. Behalve dan als je van vis en kip houdt. Ik zelf hou daar absoluut niet van dus ik vond het eten echt vies!

Anyway, als je nog meer tips wil of vragen hebt, dan kun je me natuurlijk mailen, ik kan dan misschien wat meer info geven, of mijn vriend, die nu hier bij mij woont, vragen of hij nog wat weet!

Greetz

live your dream!
pi_7345522
oh en vergeet vooral Fatima niet! Dat is zooo indrukwekkend om te zien!!
live your dream!
pi_7661787
Net terug van weggeweest, de Algarve is heerlijk om te onthaasten en om elke dag zondag te vieren. Mooie strandjes tussen de rotsen, aardige uitjes te maken naar kerkjes, kastelen en romeinse opgravingen. Alles lijkt wat vervallen maar het heeft zeker zijn charme. De citrus bomen met verse mandarijnen en citroenen gaven de omgeving een gevarieerde aanblik, het was nu erg groen kan me voorstellen dat het in de zomer echt anders is.

Sommige leuke vissersdorpjes veranderen in massa toeristen oorden (dit te zien aan de vele restaurantjes ed.) en het lijkt me bijzonder warm om echt erop uit te trekken de binnenlanden in.

De hele Algarve van Oost naar West heb ik doorkruist, leuk en lekker voor in het voorjaar of het najaar, of als je echt moe bent en geen info wil en de kerstdrukte hier wil ontlopen, in de winter!

Hier wat plaatjes voor een indruk:

Wilde west kust:

Kultur:

Praija da Rocha in het Zuiden

Op het strand bij de vissers in Armacoa de Pera

Omgeving Silves

Overigens, autorijden is geen probleem!

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmie op 02-01-2003 10:47]

fake a dream
pi_8113064
Ik werk toevallig in een Portugees restaurant dicht bij Albufeira, aan de zuidkust. Mijn mening als kenner over Portugees eten: Erg vers en eerlijk voedsel, maar nogal fantasieloos. Italiaans of Chinees hebben toch mijn voorkeur. Een bericht dat ik las over de fantastiche sfeer van een typisch Portugees restaurant klopt ook helemaal. Die achterlijke tl lampen heb ik hier met moeite van de muren moeten trekken, waren ze erg op gehecht. Toch is alles beter dan t Hollands Hof en gelijksoortigen benidormachtige toestanden die je hier vindt.
Wat betreft de natuur: In de winter is de algarve prachtig groen. Zoiezo vind ik de omgeving hier heel mooi en gevarierd. In de zomer ook nog wel, maar het ziet overal zwart van mensen. Voordiegene die voor het uitgaansleven komen valt er in de zomer zat te doen. Het aanbod aan de spaanse costas is wat groter ja, maar als je weet waar je moet zijn vul je zo drie weken op. Het valt me op geen buitenlanders te zien op de beste plaatsen. Het toerisme is in het hoogseizoen voornaamlijk portugees. Heb je verder geen last van, wat wilder volk misschien. Stranden zijn in de zomer afgeladen vol maar toch de moeite waard om te bezoeken, de allermooiste liggen toch in de buurt van Albufeira: ten oosten, Praia da Falésia, ten westen Praia de coelha, Praia de São Rafael, Praia da luz enz. Bezoek vooral niet het gehucht waar ik gedoemt ben te leven: Olhos d'agua. Is in de zomer 1 grote zooi van Portugeze touristen uit het noorden en oordienaire Engelsen enz.
pi_8131773
Portugezen zijn de slechtste autorijders van heel Europa
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_8132015
Sintra is geweldig! drie kastelen om te bekijken waarvan een recht uit disneyland lijkt te komen.
In Coimbra (Universiteits stad) zijn er zomers elke avond optredens.
Fado etc erg leuk.
Lisabon is ook een leuke stad. Hele mooie ouwe bios. Best wel een hoop armoede.Oude vervalen gebouwen bedelaars. Maar ik vind die oude gebouwen juist wel weer mooi. Een beetje Cuba idee. Veel restaurantjes ed. Heerlijk s'ochtends ontbijten op terassjes hmmmmm Oh ja veel goedkope pensionetjes (?) gerunt door vage indiers.....
Eten is dus ook niet duur. Ach ja ik zou zo weer gaan.....
Tralalaaaa
pi_8951409
*kick*

Zijn er nog mensen met meer info over het uitgaansleven in Portugal?

  woensdag 12 maart 2003 @ 16:07:35 #40
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_9065994
Het komt steeds dichterbij. Heb vandaag maar eens een simpel boekje bij de Boeken Voordeel gekocht. Om alvast een beetje in te komen. Nu ik weet dat de Algarve helemaal in het zuiden ligt, valt deze af. We gaan nl. wel met de auto vanuit Nederland en ik heb geen zin om alleen maar in de auto te zitten.
Maar Noord- en Middenportugal klinkt ook erg aantrekkelijk.
Hoe staat het eik met de campings daar?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_9069864
Is Portugal een duur land?
Billie Holiday is Lady Day!
  woensdag 12 maart 2003 @ 18:44:13 #42
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_9069953
Ze praten een heel vreemd soort portugees in Portugal, da's het enige wat ik je kan vertellen....
zonnig Brasil
pi_9074041
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 18:44 schreef qwerty_x het volgende:
Ze praten een heel vreemd soort portugees in Portugal, da's het enige wat ik je kan vertellen....

In Brazilie niet dan?

Billie Holiday is Lady Day!
pi_9074078
* Logician is portugees

Wat wil je weten?

pi_9074981
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 21:23 schreef Logician het volgende:
* Logician is portugees

Wat wil je weten?


echt waar?
Een beetje de beginzinnetjes

hallo
goedemorgen
hoe gaat het
doei
bedankt
alsjeblieft

ik kan het ook opzoeken in een boekje ofzo, maar geen zin in

Billie Holiday is Lady Day!
pi_9078146
hallo - dar os bons dias(bons dias)
goedemorgen - bom dia
hoe gaat het - como esta?
doei - ate mais ver!
bedankt - obrigado
alsjeblieft - com muito gosto
wat zegt U? - O que diz o senhor/senhora?
een fles wijn - uma garrafa de vihno
tafelwijn - vinho de pasto
een karaf water - uma garrafa de aqua
kelner! - o garcao!
peper - pimenta
het keukenzout - o sal da cozinha
heerlijk! - deliciosa
rekening - conta
fooi - gorjeta
waar is het toilet? - onde e a privada?

Als je nog meer wilt weten zeg je het maar

pi_9078758
Okay dan zal ik hier ook maar wat dingen posten:
Ik ga van 2 mei - 11 mei (ofzo) naar Querterra, een klein plaatsje in de Algarve.
Ik ga met mijn moeder.
We zijn bewust niet naar Albufeira gegaan.

Ik wil daar wel graag uitgaan, maar ik mag niet alleen van mijn moeder, ik baal er wel heel erg van!!

Billie Holiday is Lady Day!
pi_9080280
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Okay dan zal ik hier ook maar wat dingen posten:
Ik ga van 2 mei - 11 mei (ofzo) naar Querterra, een klein plaatsje in de Algarve.
Ik ga met mijn moeder.
We zijn bewust niet naar Albufeira gegaan.

Ik wil daar wel graag uitgaan, maar ik mag niet alleen van mijn moeder, ik baal er wel heel erg van!!


sure en je wil wel alleen werken/wonen in lloret in de zomer ?
http://www.mymsg.tk << drop a line / its fear that gives men wings.
  donderdag 13 maart 2003 @ 10:52:40 #49
13675 m24
Minds are like parachutes.
pi_9084147
queres foeder comigo?
If a million people say a foolish thing, it is still a foolish thing.
Jacques Anatole Thibault (1844-1924)
  donderdag 13 maart 2003 @ 10:55:02 #50
13675 m24
Minds are like parachutes.
pi_9084192
quote:
Op maandag 27 januari 2003 13:24 schreef DIGGER het volgende:
Portugezen zijn de slechtste autorijders van heel Europa
No, there is an other....

Italianen zijn net een fractie erger (in my humble opinion) maar een goede tweede plaats verdienen ze zeker.....

If a million people say a foolish thing, it is still a foolish thing.
Jacques Anatole Thibault (1844-1924)
pi_9086535
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 00:46 schreef -mainframe- het volgende:

[..]

sure en je wil wel alleen werken/wonen in lloret in de zomer ?


nee met allemaal vriendjes en vriendinnetjes natuurlijk,...maar laten we het even een leuk topic houden!!

Het probleem is dus dat ik niet alleen uit mag, maar daar is idd ook helemaal geen zak aan!! Is het daar onveilig dan?

Billie Holiday is Lady Day!
  donderdag 13 maart 2003 @ 16:47:33 #52
13675 m24
Minds are like parachutes.
pi_9094764
Portugal is relatief veilig. Veiliger dan de meeste steden in Nederland in ieder geval. Ik ken het plaatsje waar je naar toe gaat zelf niet. (Ik heb zelf een jaar aan de west-kust van de Algarve gewoond.) Misschien dat er nog FOK!(st)ers zijn die hier weleens geweest zijn die je iets meer kunnen vertellen......
If a million people say a foolish thing, it is still a foolish thing.
Jacques Anatole Thibault (1844-1924)
  donderdag 13 maart 2003 @ 17:44:37 #53
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_9096480
Nieuwe poging:
Hoe staat het met de kampeervoorzieningen daar?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_9109385
Quarteira dus,
Veilig? Laat me niet lachen, het is niet alleen het aller depremirendste stadje in de Algarve, maar het is er ook nog eens heel onveilig. Onveiliger dan waar dan ook in de Algarve, iedereen die ik hier ken is er al een keer beroofd. En bovendien heb je er dus geen fatsoenlijke winkels, geen fatsoenlijk strand en alleen maar lelijke flatgebouwen, ghetto´s(Quarteira is de stad van de Angolanen) Als je in de Algarve wat zoekt wat de moeite waard is raad ik aan:
Groote winkelcentras, Het FORUM ALGARVE, is in Faro
De ALGARVE SHOPPING, in de buurt van Allbufeira,
die hebben allebij een bioscoop met 9 zalen bowlingbaan, veel winkels enz.
Discos: LOCOMIA(bij Albufeira), KADOC(ook bij Albufeira), en er zijn nog wat andere. In Oura(bij Albufeira) heb je veel bars en open discos, als je van hiphop houdt is de GARAGE erg leuk.
Cultuur is voor de rest al vrij veel van verteld in dit forum dus ik laat het hierbij.
pi_9109987
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 04:13 schreef Dred het volgende:
Quarteira dus,
Veilig? Laat me niet lachen, het is niet alleen het aller depremirendste stadje in de Algarve, maar het is er ook nog eens heel onveilig. Onveiliger dan waar dan ook in de Algarve, iedereen die ik hier ken is er al een keer beroofd. En bovendien heb je er dus geen fatsoenlijke winkels, geen fatsoenlijk strand en alleen maar lelijke flatgebouwen, ghetto´s(Quarteira is de stad van de Angolanen) Als je in de Algarve wat zoekt wat de moeite waard is raad ik aan:
Groote winkelcentras, Het FORUM ALGARVE, is in Faro
De ALGARVE SHOPPING, in de buurt van Allbufeira,
die hebben allebij een bioscoop met 9 zalen bowlingbaan, veel winkels enz.
Discos: LOCOMIA(bij Albufeira), KADOC(ook bij Albufeira), en er zijn nog wat andere. In Oura(bij Albufeira) heb je veel bars en open discos, als je van hiphop houdt is de GARAGE erg leuk.
Cultuur is voor de rest al vrij veel van verteld in dit forum dus ik laat het hierbij.
Dit meen je niet
Billie Holiday is Lady Day!
pi_9129004
Als je spaanse badplaatsen gewent bent zal je misschien niet zien wat er zo erg aan Quarteira is. Je hebt natuurlijk altijd het strand, de zee en de zon. Maar op een vrije dag is Quarteira de laatste plaats waar ik heen ga, andere steden zoals Faro, Albufeira, Tavira of Lagos zijn veel leuker wat betreft strand, winkels, architectuur, bars enz.
pi_9135151
hmm...
beetje jammer dan maar.
Het was een aanbieding.
Nu, je zal wel horen hoe het was!!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_9982305
Ik ben net 2 dagen terug uit Portugal. Heb daar 11 dagen gezeten in een lux appartement in Praia do Carvoeiro. Erg leuk klein plaatsje met veel rotsen en een paar kleine strandjes. Enige nadeel is dat het redelijk toeristisch is. Met de bus naar de grotere plaatsen is wel leuk, zoals bijvoorbeeld Portimao (snel klaar, klote weer ) en Lagos. Vooral Lagos is een erg mooi stadjes, leuk centrum met winkeltjes. De baai die daar ligt is ook echt erg geweldig mooi, gelukkig hadden we die dag wel mooi weer.

Ik ga zeker weer naar Portugal volgend jaar, alleen dan met de auto, voor 3 weken, dan ben je toch iets minder beperkt.

Toppertje in ieder geval

Tomdiedom!
pi_10354489
Ik ben gisteren terug gekomen van 8 dagen portugal.
Het was echt heerlijk.
Met het vliegtuig.
Algarve, dat wel. In het lieve plaatsje Quarteira. Het is helemaal niet zo erg als er hiervoor beschreven staat, het is niet zo enorm toeristisch.
Het strand is echt geweldig, een beetje grindachtig. De zee was heel wild, en de kustlijn loopt heel erg snel af, niet echt kindvriendelijk dus.
Genoten van de lekkere restaurantjes op de boulevard --> Pic Nic, Solar das Cataplanas, Rosa Branca.
Er was ook 1 restaurant echt vreselijk: Sol e mar, marisquera.... wat een klotebediening daar,maar goed.

De mensen zijn erg vriendelijk en gastvrij. Ik was samen met mijn moeder. Het weer was zo rond de 20 graden, en alleen maandag regen.

Een aanrader: Te voet naar Villamoura, duurt ongeveer 20 minuutjes, echt een leuke wandeling langs de kust, en je komt in een miljoenenplaats, de jachten die daar lagen, de hotels, de winkels, echt helemaal geweldig.

We hebben ook een dagtocht naar Sevilla in Spanje gedaan, heel mooi!!

Verder weet ik even niks meer.
Ik vond het echt heel leuk, maar het is niet iets waar ik de volgende keer weer naartoe wil gaan, daarvoor was het wat mij betreft iets te rustig.

Billie Holiday is Lady Day!
  zondag 11 mei 2003 @ 15:48:23 #60
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_10354525
quote:
Op zondag 11 mei 2003 15:46 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik ben gisteren terug gekomen van 8 dagen portugal.
Het was echt heerlijk.
Met het vliegtuig.
Algarve, dat wel. In het lieve plaatsje Quarteira. Het is helemaal niet zo erg als er hiervoor beschreven staat, het is niet zo enorm toeristisch.
Het strand is echt geweldig, een beetje grindachtig. De zee was heel wild, en de kustlijn loopt heel erg snel af, niet echt kindvriendelijk dus.
Genoten van de lekkere restaurantjes op de boulevard --> Pic Nic, Solar das Cataplanas, Rosa Branca.
Er was ook 1 restaurant echt vreselijk: Sol e mar, marisquera.... wat een klotebediening daar,maar goed.

De mensen zijn erg vriendelijk en gastvrij. Ik was samen met mijn moeder. Het weer was zo rond de 20 graden, en alleen maandag regen.

Een aanrader: Te voet naar Villamoura, duurt ongeveer 20 minuutjes, echt een leuke wandeling langs de kust, en je komt in een miljoenenplaats, de jachten die daar lagen, de hotels, de winkels, echt helemaal geweldig.

We hebben ook een dagtocht naar Sevilla in Spanje gedaan, heel mooi!!

Verder weet ik even niks meer.
Ik vond het echt heel leuk, maar het is niet iets waar ik de volgende keer weer naartoe wil gaan, daarvoor was het wat mij betreft iets te rustig.


L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
pi_10354535
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 04:13 schreef Dred het volgende:
Quarteira dus,
Veilig? Laat me niet lachen, het is niet alleen het aller depremirendste stadje in de Algarve, maar het is er ook nog eens heel onveilig. Onveiliger dan waar dan ook in de Algarve, iedereen die ik hier ken is er al een keer beroofd. En bovendien heb je er dus geen fatsoenlijke winkels, geen fatsoenlijk strand en alleen maar lelijke flatgebouwen, ghetto´s(Quarteira is de stad van de Angolanen) Als je in de Algarve wat zoekt wat de moeite waard is raad ik aan:
Groote winkelcentras, Het FORUM ALGARVE, is in Faro
De ALGARVE SHOPPING, in de buurt van Allbufeira,
die hebben allebij een bioscoop met 9 zalen bowlingbaan, veel winkels enz.
Discos: LOCOMIA(bij Albufeira), KADOC(ook bij Albufeira), en er zijn nog wat andere. In Oura(bij Albufeira) heb je veel bars en open discos, als je van hiphop houdt is de GARAGE erg leuk.
Cultuur is voor de rest al vrij veel van verteld in dit forum dus ik laat het hierbij.
Voor de goede orde:
We zijn niet beroofd, het is pure onzin. Er zijn veel negers, dat is waar, maar we hebben er geen last van gehad (we waren wel 2 vrouwen).
De winkels waren niet geweldig, maar ook niet veel beter dan in Lagos, waar ik ook nog ben geweest.
Uitgaan hoefde dus niet, ik ga op vakantie om te genieten van de cultuur en niet van Engelsen die daar in hun voetbalshirt staan te springen.

Door jouw post heb ik me echt voor niks zorgen gemaakt!

Billie Holiday is Lady Day!
pi_10354542
quote:
Op zondag 11 mei 2003 15:48 schreef El_Catalan het volgende:

[..]


wat is daarmee?
het was 3 uur rijden
Billie Holiday is Lady Day!
pi_10354606
Het eten:

Vissen:
Zalm
Tonijn
Gold Bream
Sardientjes

Kip piri piri

ik vond het vlees ook best lekker.
maar niet bijzonder.

Niet te vergeten: De tapas vooraf

Sangria gedronken en portugese wijn

[Dit bericht is gewijzigd door Sweetsixteen16 op 11-05-2003 15:54]

Billie Holiday is Lady Day!
  zondag 11 mei 2003 @ 15:52:49 #64
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_10354609
quote:
Op zondag 11 mei 2003 15:49 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

wat is daarmee?
het was 3 uur rijden


Ik bedoelde ermee duidelijk te maken dat je dat goed gedaan heb.

Het is namelijk een hele mooie stad

L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
pi_10354642
quote:
Op zondag 11 mei 2003 15:52 schreef El_Catalan het volgende:

[..]

Ik bedoelde ermee duidelijk te maken dat je dat goed gedaan heb.

Het is namelijk een hele mooie stad


oh ja zeker
met het paleis van Alcazar en de Kathedraal
wat een geweldige dingen zijn dat.
Ook een leuk winkelcentrum, hippe stad. Met alle heerlijke tapas
Billie Holiday is Lady Day!
pi_11050722
*sgop*

More input!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11051339
Wat voor input?

Paar puntjes:
Als je niet in toeristisch gebied zit ( dus niet in de Algarve) kan je er nog goedkoop eten en drinken.
Het gevaarlijk rijden vond ik best meevallen.
Porto vond ik leuker dan Lissabon.

pi_11051406
Ik (we) zit op dit moment een beetje te dubben tussen Portugal en Corsica, voor een vakantie in september. We houden niet zo van strand/hang vakanties, maar uitrusten op zich is natuurlijk wel okay. Er moet natuurlijk nog wel wat te zien zijn in de omgeving. Dus, rust, cultuur, dat soort dingen.

Misschien is het wel aardig als je er leuk kunt fietsen, bedenk ik me net. Dat doe ik de laatste tijd nog wel veel.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11053459
Ik ga over 4 dagen naar Portugal. Ik ga voor 2 weken met mijn vriend naar Albufeira. Alhoewel we in Albufeira zitten, komen we niet echt voor het uitgaan. We zijn allebei op zoek naar leuke routes, leuke plaatsjes, mooie stranden etc. We zitten wel in een appartement dus echt vrij zijn we niet. Zo hadden we het idee om naar Lissabon te gaan, maar dat is dus echt te ver. Wel staat nu een dagje naar Sevilla op het programma.

Ik vind het wel heel spannend. Het is de eerste keer dat ik met mijn vriend op vakantie ga. En hoewel ik het hartstikke leuk vind, vind ik het ook bestwel eng...
Daarnaast is dit ook de eerste keer dat ik 'zelfstandig' op vakantie ga. Ik ben wel al met vriendinnen op vakantie geweest, maar dan was er altijd reisleiding in de buurt.

Maar het is nog maar 95 uur 40 minuten en nog wat seconden! En dan zit ik in Portugal, bij te komen van een vliegreis....


IK HEB ZO'N ZIN!

pi_11053621
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 09:29 schreef Jarno het volgende:
Ik (we) zit op dit moment een beetje te dubben tussen Portugal en Corsica, voor een vakantie in september. We houden niet zo van strand/hang vakanties, maar uitrusten op zich is natuurlijk wel okay. Er moet natuurlijk nog wel wat te zien zijn in de omgeving. Dus, rust, cultuur, dat soort dingen.

Misschien is het wel aardig als je er leuk kunt fietsen, bedenk ik me net. Dat doe ik de laatste tijd nog wel veel.


Ik ben vorig jaar naar Aveiro geweest. Een plaatsje dat een stuk ten zuiden van Porto ligt. Daar kwam ik toevallig omdat een vriend daar een half jaar studeerde aan de universiteit.
Ik vond het ideaal. We hebben iedere keer een dag iets gedaan, een dag geluierd. Porto en Coimbra zijn leuke steden om te bezoeken en de bergen inrijden is ook leuk. Daarnaast had ik ook wel het dal van de Douro willen bekijken, maar hadden we daar geen tijd meer voor.
Als ik het nog een keer mocht overdoen zou ik naar Lissabon vliegen met een of andere goedkope vlucht. Daar voor 3 dagen een hotelletje nemen om Lissabon en wat plaatsjes in de omgeving te verkennen. Daarna door naar het noorden en daar een leuk plaatsje zoeken en vanuit daar de verschillende bezienswaardigheden bezoeken.

Dat fietsen denk ik dat lastig wordt, want het is nergens in Portugal echt vlak. Als je echt wilt gaan fietsen kan dat wel langs de kust, daar is het soms nog enigszins vlak, maar ik zou er niet teveel op rekenen.

Een klein nadeel aan Portugal is dat er nog genoeg mensen rondlopen die geen Engels spreken. Je komt er vrijwel altijd uit, maar het is soms lastig als je een oud mannetje niet kunt zeggen dat hij op jouw gereserveerde plaats in de trein zit.

Een groot voordeel is dat ze prima weten wat lekker eten is en dat ze zelf ook gewend zijn om veel buiten de deur te ontbijten, lunchen en dineren. In Aveiro kon dit zeer goedkoop. Gemiddeld was je voor avondeten met drank erbij ongeveer 10 euro kwijt.

  donderdag 12 juni 2003 @ 12:45:21 #71
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_11056039
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 04:13 schreef Dred het volgende:

Onveiliger dan waar dan ook in de Algarve, iedereen die ik hier ken is er al een keer beroofd.


Ik ben al verschillende keren in de algarve geweest en ben nog nooit beroofd. Ook van niemand gehoord dat ze daar beroofd zijn, voelde me absoluut niet onveilig daar.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_16329912
hallo, allemaal. ik wil graag eind mei 2 weken naar portugal. heeft iemand tips voor me. ik begreep dat je daar ook heel handig een auto kunt huren?!
alvast bedankt!
what's in my heart belongs to me, you have to settle with what you see
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:19:19 #73
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_16330051
Dat kan.
It's about being boss, not being the boss...
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:19:40 #74
80346 Remzerrr
Maar das logisch
pi_16330063
Weet niet hoe oud je bent en of je van uitgaan houdt...maar Praia da Rocha (Algarve) schijnt erg leuk te zijn. Ben er een aantal jaren geleden geweest maar zat teveel aan de rand van de stad...het centrum is wel gezellig qua uitgaan ook
Elk voordeel heb zn nadeel
pi_16330081
Ja je kan een auto huren ja....
Welke regio zit je??
Oh ja joh?
pi_16330144
heb nog geen regio in gedachten, ik hoor van veel mensen dat het een erg mooi land moet zijn met leuke baaitjes, mooie stranden, cultuur, natuur en uitgaan uiteraard! van alles wat dus!
what's in my heart belongs to me, you have to settle with what you see
  zaterdag 17 januari 2004 @ 00:21:24 #77
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_16330148
Duikschool Pinguim Sub PortaMao


En het plaatsje zelf vooral de oude markt.

Ohh jah Cataplana Dat moet je eten echt heerlijk

Oh ja Vihno Verde

[Dit bericht is gewijzigd door Flying_Vee op 17-01-2004 01:48]

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_16330174
Benfica

Iig niet naar Belem
Ow ja
Chrsto rei is okee
pi_16330206
Coimbra
pi_16330223
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:21 schreef Flying_Vee het volgende:
Duikschool PingunSub Porta Mao


En het plaatsje zelf voorl de oude markt.

Ohh jah Cataplana Dat moet je eten echt heerlijk


zal het onthouden, maar wat voor iets is het? en is het daar mooi duiken dan?
what's in my heart belongs to me, you have to settle with what you see
pi_16330351
http://www.elizawashere.nl

Klikken op Ik kom hier voor het eerst.
Dan op Ja, ik wil op vakantie.
Dan op Portugal 2003.
Dan rechts op Ik wil weten uit welke hotels en appartementen ik kan kiezen.
Dan op Huis van de vlinders.

Ik ben daar anderhalf jaar geleden geweest, het was daar zooooo mooi. Het arrangement is inclusief vliegtuig, huisje en een huurauto. Je zult niet teleurgesteld worden!

pi_16330424
portugal?? ik ken alleen Portugal
pi_16330501
Ga in ieder geval naar Lissabon (wereldstad! en heel erg mooi)
Ga verders langs de Algarve van rechts naar links met een auto (of andersom , wat je het liefst wil)

Begin in Villareal de Santo Antonio aan de Guadiana-rivier, aan de grens met Spanje en rij via:

Tavira (oude hoofdstad v/d Algarve)
Faro (er is meer daar dan alleen een vliegveld)
Portimao (Praia da Rocha , schitterend strand met rotsformatie en een leuke uitgaansstad)
Lagos (pittoreske vissersstad)
Sagres (bekend van bier , en waar de eerste zeereizen vanaf werden ondernomen)
Rij uiteindelijk door naar Cabo Sao Vincente , om even in het niets met veel wind op het uiterste puntje van Europa te staan.

Maar net boven de kustlijn van de Algarve rij je de bergen in , wat ook een aanrader is:
Plaatsen als Loule (oude moorse stad met zigeunermarkt) , Mertola (oude romeinse stad met kasteel in het midden bovenop berg) en Monchique (hoogste berg Algarve en dacht ook van Portugal).

Vooral het rijden in de bergen daar en het binnenland heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten

Mocht je meer willen weten , just ask.

Oh ja joh?
pi_16330572
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:31 schreef Rollufie het volgende:
Ga in ieder geval naar Lissabon (wereldstad! en heel erg mooi)
Ga verders langs de Algarve van rechts naar links met een auto (of andersom , wat je het liefst wil)

Begin in Villareal de Santo Antonio aan de Guadiana-rivier, aan de grens met Spanje en rij via:

Tavira (oude hoofdstad v/d Algarve)
Faro (er is meer daar dan alleen een vliegveld)
Portimao (Praia da Rocha , schitterend strand met rotsformatie en een leuke uitgaansstad)
Lagos (pittoreske vissersstad)
Sagres (bekend van bier , en waar de eerste zeereizen vanaf werden ondernomen)
Rij uiteindelijk door naar Cabo Sao Vincente , om even in het niets met veel wind op het uiterste puntje van Europa te staan.

Maar net boven de kustlijn van de Algarve rij je de bergen in , wat ook een aanrader is:
Plaatsen als Loule (oude moorse stad met zigeunermarkt) , Mertola (oude romeinse stad met kasteel in het midden bovenop berg) en Monchique (hoogste berg Algarve en dacht ook van Portugal).

Vooral het rijden in de bergen daar en het binnenland heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten

Mocht je meer willen weten , just ask.


dank je daar heb ik wat aan!!!!!
what's in my heart belongs to me, you have to settle with what you see
pi_16330596
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:29 schreef PsychoDude_666 het volgende:
portugal?? ik ken alleen Portugal
en daar heb ik dus niets aan, smartass, maar toch bedankt....
what's in my heart belongs to me, you have to settle with what you see
pi_16330678
mijn tip was ook heel goed, snik
pi_16330688
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:27 schreef rooierooie het volgende:
http://www.elizawashere.nl

Klikken op Ik kom hier voor het eerst.
Dan op Ja, ik wil op vakantie.
Dan op Portugal 2003.
Dan rechts op Ik wil weten uit welke hotels en appartementen ik kan kiezen.
Dan op Huis van de vlinders.

Ik ben daar anderhalf jaar geleden geweest, het was daar zooooo mooi. Het arrangement is inclusief vliegtuig, huisje en een huurauto. Je zult niet teleurgesteld worden!


thanx!!!
what's in my heart belongs to me, you have to settle with what you see
pi_16330694
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:33 schreef chappie het volgende:

[..]

dank je daar heb ik wat aan!!!!!


Eventueel foto's zijn ook geen probleem!
Oh ja joh?
pi_16330809
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:36 schreef rooierooie het volgende:
mijn tip was ook heel goed, snik
ha ha, dat zei ik toch al! was ik nog aan het bekijken, ziet er goed uit!!
what's in my heart belongs to me, you have to settle with what you see
pi_16330902
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:36 schreef Rollufie het volgende:

[..]

Eventueel foto's zijn ook geen probleem!


ik ga me er nog even in verdiepen, maar misschien ga ik je daar wel aan houden, dank je
what's in my heart belongs to me, you have to settle with what you see
pi_16330932
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:19 schreef Remzerrr het volgende:
Weet niet hoe oud je bent en of je van uitgaan houdt...maar Praia da Rocha (Algarve) schijnt erg leuk te zijn. Ben er een aantal jaren geleden geweest maar zat teveel aan de rand van de stad...het centrum is wel gezellig qua uitgaan ook
uhuh, ben er ook geweest
"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
pi_16331060
Ja sorry, ik piepte iets te snel, hihi. Maar dat huisje is echt zooooo mooi. Helemaal bovenop een heuvel, die jongen die daar woont haalt je van het vliegveld op en met je huurauto kun je achter hem aanrijden. Goed aantekeningen maken hoe je moet rijden, want de eerstvolgende avond verdwaalden wij vreselijk in het pikkedonker op die heuvel (vergeet bij het aantekeningen maken niet alleen de afslagjes op te schrijven waar je wél inslaat maar vooral ook de afslagjes die je voorbij rijdt, zodat je de volgende dag niet vrolijk bij het eerste het beste zandpad linksaf slaat terwijl je het tweede moet hebben). En dan een uitzicht, woeehaaaaaaa, geweldig. Héél stil is het er 's ochtends en je ruikt als je wakker wordt de olijfbomen buiten. Het stel dat daar woont en alles heeft opgebouwd is hartstikke aardig en zij hebben met liefde die huisjes ingericht, heel smaakvol, de meeste vakantiehuisjes zijn vreselijk maar deze zijn heel mooi. Zwembadje erbij, ik heb alweer heimwee als ik eraan terugdenk.
pi_16331066
Ik ben een aantal jaren terug een paar weken in Portugal geweest. Wij zijn toen van Lissabon naar Porto gereisd.

Destijds gecampeerd en met het OV gereisd. Was beiden heel goed te doen. Wij hebben er toen dus ook voor gekozen om niet naar de Algarve te gaan, samen met het OV en camperen was dat uit budgettaire overwegingen.

Ik vond Lissabon mooi, maar Porto beviel me meer. Ik vond de mensen in Porto vriendelijker, Lissabon had iets haudain (schrijf je dat zo?) over zich. Cultuur echter zal je meer in Lissabon tegenkomen, in Porto moet je natuurlijk de porthuizen bezoeken en kun je prachtig wandelen aan de andere kant van de rivier. We hebben een toptijd in Coimbra gehad, dat is echt een aanrader. We hebben daar een fado-bar bezocht, Portugese studenten ontmoet die ons een nacht en een dag mee op stap hebben genomen. Coimbra heeft een hele mooie botanische tuin en er hangt een academisch sfeertje. Verder kan ik me herinneren dat we, ik meen ten zuid-westen van Coimbra, nog een wetland-gebied in zijn geweest. Dat was mooi, maar de muggen waren vreselijk. Wij waren daar in augustus, ik denk dat je daar in mei minder last van hebt.

pi_16331236
Trouwens het vriendelijk zijn van mensen in Portugal lijkt heel erg tegen te vallen (mensen kijken daar best chagrijnig , zeker in Augustus/September als ze nog steeds al die toeristen hebben ) , maar daar moet je een beetje doorheen prikken hoor
Oh ja joh?
pi_16331269
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:53 schreef Rollufie het volgende:
Trouwens het vriendelijk zijn van mensen in Portugal lijkt heel erg tegen te vallen (mensen kijken daar best chagrijnig , zeker in Augustus/September als ze nog steeds al die toeristen hebben ) , maar daar moet je een beetje doorheen prikken hoor
dat zou dan in mei nog mee moeten vallen
what's in my heart belongs to me, you have to settle with what you see
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:43:59 #96
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_16332615
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:23 schreef chappie het volgende:

[..]

zal het onthouden, maar wat voor iets is het? en is het daar mooi duiken dan?


Linkje

http://www.pinguimsub.pt/

Gewoon erg mooi gebied zowel boven als onderwater.
De boottochten langs de kustlijn zijn ook erg kewl
Neem je digicam mee

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_16332659
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:15 schreef chappie het volgende:
hallo, allemaal. ik wil graag eind mei 2 weken naar portugal. heeft iemand tips voor me. ik begreep dat je daar ook heel handig een auto kunt huren?!
alvast bedankt!
Een maand later is het een stuk leuker daar.
pi_16387956
Ik ga dit jaar met een groep op vakantie en het plan is om naar Alburfeira, Portugal te gaan. Ik heb gehoord dat er hééééé'l veel engelsen zijn en dat het uitgaan (ook daardoor ) niet geweldig is, nl. veel kroegen en weinig discotheken en dat je voor de discotheken dié er zijn met de taxi moet. Albufeira heeft dus niet 1 gezellige (dus géén engelsen!) straat met allerlei discotheken??? En zijn er veel nederlanders??? Uit alles reacties hier wordt me dit niet helemaal duidelijk, dus vandaar dat ik t ff vraag.
pi_16404974
Albufeira is voor ons een belangrijke kanshebber. Helaas weten we er niet zo veel vanaf en vragen we ons het volgende af:
-Hoe is het uitgaan? genoeg discotheken/kroegen? of zou bijvoorbeeld calella in spanje beter zijn?
-Is er een goed strand?
-Hoe duur zijn de drankjes in discotheken/kroegen?
-Wat zijn de leeftijden met uitgaan?

Een jongerenvakantie dus... we gaan in elk geval met gogo-tours. alvast bedankt voor de info

pi_16819950
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:31 schreef Rollufie het volgende:
Ga in ieder geval naar Lissabon (wereldstad! en heel erg mooi)
Ga verders langs de Algarve van rechts naar links met een auto (of andersom , wat je het liefst wil)

Begin in Villareal de Santo Antonio aan de Guadiana-rivier, aan de grens met Spanje en rij via:

Tavira (oude hoofdstad v/d Algarve)
Faro (er is meer daar dan alleen een vliegveld)
Portimao (Praia da Rocha , schitterend strand met rotsformatie en een leuke uitgaansstad)
Lagos (pittoreske vissersstad)
Sagres (bekend van bier , en waar de eerste zeereizen vanaf werden ondernomen)
Rij uiteindelijk door naar Cabo Sao Vincente , om even in het niets met veel wind op het uiterste puntje van Europa te staan.

Maar net boven de kustlijn van de Algarve rij je de bergen in , wat ook een aanrader is:
Plaatsen als Loule (oude moorse stad met zigeunermarkt) , Mertola (oude romeinse stad met kasteel in het midden bovenop berg) en Monchique (hoogste berg Algarve en dacht ook van Portugal).

Vooral het rijden in de bergen daar en het binnenland heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten

Mocht je meer willen weten , just ask.


Vorig jaar ook allemaal bezocht. Zeker een aanrader allemaal. Ik zou ook zeker naar Lissabon gaan. Voor 30 euri heb je een retourtje met de bus. Verder kun je nog goedkoop in jeugdherbergen slapen. Daar zou ik wel vroeg op de dag inchecken want 's middags is het vaak al vol. Bij de ANWB vind je van die handige boekjes met informatie. Openbaar vervoer in Lissabon is ook super goedkoop. Voor 4,40 euri kun je twee dagen onbeperkt met het openbaar vervoer (metro, tram, bus en lift(!)) Tramlijntje 28 moet je zeker pakken in Lissabon. Dat brengt je langs de oude stadsdeel Baixa. Daarbij 's avonds eten in een leuk restaurantje. Het stadsdeel Belem in het westen is ook zeker een aanrader met het Torentje en het klooster over op de berg. Op de terugweg kom je nog langs het stadion van Belenenses.
pi_20233260
kick

* Virus.NL heeft net online een vakantie geboekt naar Albufeira (hotel da Aldeia).

Ik stap as. vrijdag (weet nog niet hoe laat/vroeg) op het vliegtuig voor 11 daagjes Portugal
  zondag 27 juni 2004 @ 20:03:54 #103
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_20233696
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:27 schreef Logician het volgende:
dat zeg ik, ze brouwen maar wat van dat portugees, daar in Portugal

zonnig Brasil
pi_20242823
over 8 uurtjes vliegt mijn vliegtuig naar Albufeira!

Volgens een paar maten die dr al zitten schijnen er idd veel Engelsen te zijn, maar verder erg tof.
Ben benieuwd!
Tis nou natuurlijk helemaal leuk sfeertje met al die oranje supporters
zal verslag uitbrengen wanneer ik terug ben
enjoy life!
pi_20343512
Morgen om 5.05uur zit ik in het vliegtuig richting Faro/Albufeira



[ Bericht 13% gewijzigd door Virus.NL op 01-07-2004 19:49:13 ]
pi_20348618
Probeer de batata fritta ook een soort chips die ze bij het avond eten nemen die zijn superrr lekker en een broodje bifanna ook erug lekker !
pi_20348967
En wees niet te overmoedig met de Portugese keuken. Ze zijn daar dol op mix gerechten. Dat kan lekker zijn, maar ook op mijn bord gezien; Schelpen met schelp en zeewier en al in stoofpot van varkens vlees (?) . Dan eet je een hap om het toch te proberen en dan blijkt alweer dat Portugezen echt niet weten hoe ze schaal dieren schoon moeten maken
Na een paar dagen en een paar restaurants wist ik genoeg; geen vis en niets wat een Portugese mamma uit de keuken aanraadt.
pi_20349671
En tip: NIET naar algarve gaan, ik heb daar de saaiste vakantie vn m'n leven meegemaakt. Absoluut heen gaan voor je rust, maar meer moet je niet verwachten.
pi_20353468
Zelf laat ik meestal het uitgaansleven links liggen op vakanties, maar houd wel mijn ogen open of een stad 'het' heeft, of er trendy mensen lopen, of dat het van jong tot oud allemaal potentiele Zeeman klanten zijn. In Lissabon is er 1 wijk aan de westkant van het centrum waar alternatieve platen zaken zijn en podia. In Porto was ik te kort om de tenten te localiseren, maar zag daar meer trendy mensen dan in Lissabon.
  zondag 19 september 2004 @ 01:05:24 #110
33590 ping_od
Wat een crap hier
pi_22049908
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 23:11 schreef Dual.Flipflop het volgende:
En wees niet te overmoedig met de Portugese keuken. Ze zijn daar dol op mix gerechten. Dat kan lekker zijn, maar ook op mijn bord gezien; Schelpen met schelp en zeewier en al in stoofpot van varkens vlees (?) . Dan eet je een hap om het toch te proberen en dan blijkt alweer dat Portugezen echt niet weten hoe ze schaal dieren schoon moeten maken
Na een paar dagen en een paar restaurants wist ik genoeg; geen vis en niets wat een Portugese mamma uit de keuken aanraadt.
Laat me raden. Je had 'Cataplana' besteld. (Een mix van schelpdieren, 'vongole' of kokkels, varkensvlees en rijst. Geserveerd in een koperen pan.) Voor de liefhebber een hemel, voor de vleesch-mens een gruwel.
Als je niet van vis houdt, hou het bij Bife-a-casa of Bifana of ... (Vis wordt niet a la Nederlands schoongemaakt, dus kop en al)

Oh ja, heb ooit Portugezen zien gruwelen van vis... rauwe vis... oerhollandse haring.
Tjah... :{
pi_22057585
Nou die Cataplana kent dan vele varianten. En hun wijze van vis schoon maken is volgens mij uniek, in Spanje of Griekenland heb wordt de vis gewoon schoon gemaakt...
Inderdaad na paar keer wier van beest zijn aars te moeten plukken, heb ik me daarna alleen nog op vlees met omelette mix geworpen.
  donderdag 17 maart 2005 @ 21:04:50 #112
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_25552230
Naast Albufeira, Praia da Oura e.d. hoor ik niet veel van andere dingen.
Hoe zit het met Costa da Caparica, Sesimbra, Vilamoura?, Praia da Rocha en Praia do Vau?

Iemand ?
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 18:17:52 #113
8474 Porto
Fok it..!
pi_25570239
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 21:04 schreef Mukie het volgende:
Naast Albufeira, Praia da Oura e.d. hoor ik niet veel van andere dingen.
Hoe zit het met Costa da Caparica, Sesimbra, Vilamoura?, Praia da Rocha en Praia do Vau?

Iemand ?
Praia da Rocha: Mooi strand, veel toeristen hoop disco's, dancebars en een casino.


Vilamoura: Meer terrasjes/restaurants iets minder toeristen en minder mooie (plat) strand.
pi_27228815
Ik ben in 2003 een week in Colares geweest, dat ligt iets noordelijker dan de mondaine badplaatsen Cascais en Estoril. Ik moet eerlijk bekennen dat Portugal m'n hart heeft gestolen.

De stranden zijn ronduit schitterend en steeds weer verrassend. Op sommige staan vervallen huisjes en electricteitspalen, op andere waan je je in een romantische film. Het heeft alletwee zijn charmes. We zijn ook een paar keer in een soort jungle terechtgekomen met de auto, net alsof je zit diep in Congo. Sintra met zijn kastelen en ruines is echt schitterend. Met de mist die er hangt, waan je je in Schotland of iets dergelijks.

Ik heb nog nergens zo lekker gegeten als in Portugal. Goedkoop, veel en nog lekker ook: zowel vis, kip als vlees: het viel allemaal mee. Portugezen zijn naar mijn indruk ook zeker nette mensen: van buiten lijken sommige huizen echte stallen, maar binnen kan je overal van de grond eten. Mensen zijn vriendelijk en behulpzaam (geen cliché dit keer) en spreken meestal ook wat Engels.

Echte aanrader is ook Ericeira: zeer sfeervol dorpje aan de kust met zeer mooie huisjes en gezellige pleintjes en steegjes. Ook Lissabon zelf is een aanrader maar je verdwaalt er makkelijk en door het relief en de warmte te voet zeer vermoeiend.
pi_27231427
Hallo,

Ik ben twee keer in Portugal geweest met vrienden en heb daar met de auto en kampeerspullen rondgereden. Alweer een paar jaar geleden, maar ik zal even in mijn geheugen graven.

Viana do Castelo was een rustig plaatsje aan de kust. Door de weeks was er geen moer te beleven en we zijn er snel weer weggegaan. Onder de surfers is het wel populair.

Porto is echt een knaller, die je niet gemist mag hebben. De stad heeft veel sfeer, je kunt er fantastisch eten aan de 'boulevard' bij de stalen brug die over de Douro gaat (gebouwd door dezelfde meneer als van de EIffeltoren). De 'ziekenhuissfeer' theorie die eerder is genoemd voor het uitzoeken van een goede eettent ging hier niet altijd op. Er was een zaak aan het einde van de boulevard vlak bij een plein, met heel veel sfeer en het beste diner dat ik ooit in mijn leven heb gegeten.
Het uitgaan viel verder tegen: de disco's zitten in een industriegebied ergens aan de rand van de stad. Een lange taxirit en je wordt in lang niet alle tenten binnengelaten.
Verder heb je natuurlijk de beroemde wijn (of port) kelders.

Coïmbra is een een universiteitsstad, waar een en ander te zien is. Het is een oude stad met veel musea (overigens niet veel meer dan een hoop religieuze beelden en schilderijen). Het gebied eromheen is heel erg mooi en de moeite waard om een dag doorheen te rijden.

Verder was Aveiro, een klein stadje aan de atlantische kust, ook wel aardig, maar slechts goed voor een paar dagen.

Wat ik je echt aan kan raden is Cascais en Praia do Gincho, vlak bij Lissabon. Het heeft sfeer en er zijn enorme golven waar de surfers niet uit zijn weg te slaan.
Er zitten ook nog een paar (dure) trendy disco's in de buurt.

Sintra (vlak bij Lissabon) is een sprookjesachtig bosgebied met een paar mooie parken en oude paleizen van de Portugese adel. Dit mag je zeker niet missen.

Lissabon zelf weet ik niet zo heel veel meer vanaf, alleen dat het een enorm metronetwerk had. Ik kan me herinneren dat het toen regende en we na een paar weken intensieve vakantie geen zin meer hadden. We zijn er wegens gebrek aan motivatie maar naar de bioscoop geweest en hebben een of andere stokoude lift midden in de stad bezocht.

Als je wilt stappen kan dat in Lagos. Het wemelt van de backpackers uit Australië en Nieuw-Zeeland die daar in hun met kiwi's beschilderde busjes samenkomen en zich massaal lam zuipen. Het is erg leuk om er een paar dagen te zitten, maar je zult merken dat je er ook snel weer flauw van bent. Op zich zijn de stranden mooi, maar voor een strandvakantie zou ik wat anders kiezen dan de Algarve.
Ik ben nog in meer plaatsjes geweest daar maar dat heeft allemaal niet zo heel veel indruk gemaakt.

Als je met de auto gaat: Zoals al eerder vermeld is autorijden in Portugal echt bizar. De snelwegen vallen mee, maar in (en richting) de Algarve heb je wegen met een 'middelste baan' om te kunnen inhalen. We hebben gezien dat er 5 auto's naast elkaar op zo'n weg passen ;-) Overal zijn dikke remsporen op de weg en ik heb ooit eens gelezen dat er per gereden kilometer de meeste dodelijke ongevallen zijn van Europa...

Oh: En Portugezen lijken soms wat 'stroef' over te komen in het begin heb ik gemerkt. Ze zijn wel altijd beleefd en als ze doorhebben dat je je relaxed gedraagt en beleefd blijft zijn ze altijd heel aardig en behulpzaam. Typisch Nederlandse 'horkerigheid' of een bepaald soort arrogantie die wel kent in Frankrijk ben ik daar niet tegengekomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Broddelaar op 22-05-2005 00:28:09 ]
pi_28967854
Kijk, dit zijn berichten waar ík wat meer aan heb...ik ga in september 2,5 week naar Portugal. We beginnen in Lissabon en reizen van daaruit verder naar het noorden. Lissabon en Porto staan al op de route, maar verder zijn we nog aan het denken over andere tussenstops. Behalve stedentrips, paar daagjes strand gaat mijn interesse vooral uit naar natuurparken, wandelgebieden e.d., vandaar dat ik Sintra ook zeker zal overwegen te bezoeken. Daarom vroeg ik mij af of iemand meer weet over onderstaande quote: welk natuurpark bedoeld wordt, rond Chaves zijn er nl twee, Peneda-Geres en Montesinhos. Weet iemand zelfs welke camping hier bedoeld wordt?
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 20:44 schreef m24 het volgende:

Rond Chaves is een natuurpark met een werkelijk fantastische camping: midden in de natuur met heldere beekjes en als je een beetje avontuurlijk bent ingesteld kom je zeker nog een verborgen waterval tegen.
Verder sta ik open voor elke suggestie, tip en/of ervaring over reizen in (het noordelijke gedeelte van) Portugal.

Obrigado!!

[ Bericht 23% gewijzigd door Tommie_Hillfigo op 20-07-2005 11:01:55 ]
pi_28968886
Hmm, (nog) geen noord Portugal-gangers? Dan probeer ik wat anders: iemand ervaring met campings in de buurt van Lissabon en/of Porto, bestaat er een mogelijkheid om daar vandaan met openbaar vervoer in de stad te komen en is het strand ook een beetje goed te bereiken?

[ Bericht 98% gewijzigd door Tommie_Hillfigo op 21-07-2005 14:30:04 ]
pi_29135962
Klein schopje...nog steeds niemand in Portugal geweest!?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:16:06 #119
37729 Gonny
Koning pinteman!
pi_29354408
Heb zo'n 20km buiten porto op een camping gestaan. Was van de orbitur-organisatie.
En inderdaad met een beekje onderaan de camping. Hier was het toen echter te koud om te staan.
Was maar zo;n 18 graden op dat moment en was 35 graden in t zuiden gewend.

Weet zo de naam niet meer, maar die kan ik wel ff opzoeken, ben net een paar dagen thuis en heb 3 weken in Portugal rondgecrosst met auto en tent.

Porto is zeker de moeite waard om te bezoeken. De stalen brug die op t moment echter in de steigers staat. En opletten met eronderdoor lopen! Het water dat naar beneden komt is afkomstig van t stralen waar ze mee bezig zijn en geeft enorme rooie vlekken in je kleding. Een taxi nemen naar de overkant , kost namelijk geen drol.

Ik kom later nog met wat meer info als ik meer tijd heb!
"Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven."
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:36:25 #120
37729 Gonny
Koning pinteman!
pi_29355039
Op www.orbitur.pt staan een groot aantal campings van de grootste camping-organisatie van Portugal. Heb op een aantal campings gestaan van Orbitur. De campings waar ik gestaan heb waren allemaal netjes in orde. Goeie bewaking, ook 's nachts, en prima faciliteiten.
De camping in de buurt van Porto ligt in Angeiras. Vlakbij het plaatsje Lavra.
Lavra is bereikbaar vanuit Matosinhos.

Tegenover de camping vertrekt de bus. Wel de tijden goed noteren want 's avonds rijdt ie niet zo vaak terug vanuit Porto. De bus kost 1,30 per persoon en je bent er in een uurtje. Wel moet ik opmerken dat deze lijn veel door loco's gebruikt wordt. De bus heeft op de terugweg enkele keren moeten stoppen om ruzie te sussen tussen gasten onderling. Of dit nou een incidentje was of regelmaat weet ik niet. Maar ook in Porto zelf kan ik aanraden om goed op te letten.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!
"Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven."
pi_29391918
Mooie site zeg, bedankt!! Porto gaan we zeker bezoeken, ik hoor steeds vaker dat mensen het mooier vinden dan Lissabon. Ben je daar nog geweest? Verder gaan we misschien nog wat strand meepikken, Lissabon dus, Coimbra, wat natuurparken...en dat allemaal ik ongeveer 2,5 week.
pi_32555585
Ik ben op deze moment in Lissabon op erasmus, ik studeer hier dus 5 maanden en kan dus zeker wat vertellen over de stad en over Portugal in het algemeen!

Eerst en vooral: Lissabon is een prachtige stad! De eerste keer dat ik hier rondliep had ik maar een lauwe indruk maar elke keer ik dingen opnieuw zie en nieuwe dingen zie, merk ik hoe mooi deze stad toch wel is en hoeveel aspecten ze te bieden heeft. Cultuur, uitgaansleven, toeristische delen, mooie pleinen, rustige straatjes, mooie uitzichten, ...
Het eten vind ik persoonlijk zeker wel een pluspunt aan Portugal, hoewel je wel moet weten wat te nemen en wat niet. Persoonlijk ben ik niet zo een vleeseter, maar qua vlees kan de picanha me wel bekoren, zeker als dit op braziliaanse manier is klaargemaakt. Vooral vis staat mij aan, en de verschillende soorten bacalhau, de sardientjes, carapau, ... kunnen me zeker bekoren. Een specialiteit in Portugal vind ik ook de zeevruchten (mariscos). De arroz de marisco is om duimen en vingers van af te likken als hij goed is klaargemaakt!! Pas wel op met de broodjes en allerlei lekkernijen die ze op de tafels zetten voor je je eten krijgt, deze moet je altijd bijbetalen en dat is niet echt goedkoop!
De rijstijl kan ik beamen, dat is zeker niet iets waarin de Portugezen uitblinken. Het aantal ongevallen dat ik gezien heb kan ik niet meer op beide handen tellen. Getuter hoort er ook steevast bij.
De camping in Lissabon is ook wel een aanrader. Niet veel geld, douches en toiletten zijn ongelofelijk netjes (de poetsvrouw komt meermaals langs op een dag), er is een zwembad aan, ... Enige kleine minpunt is dat ze wel een beetje verwijderd ligt van het centrum, je moet altijd de bus nemen tot in het centrum of tot belem, en van daaruit kan je dan de stad bezoeken of de trein nemen naar bijvoorbeeld Sintra of het strand (Carcavelos is het grote strand dichtbij maar een beetje te toeristisch voor mij, São João is een aanrader en Estoril en Cascais, ofwel steek je de rivier over en ga je naar Caparica, een van de mooiste stranden vlakbij!!).

Verder vind ik persoonlijk de Algarve een beetje een tegenvaller geweest, maar Alentejo een grote aanrader! Ik ben daar 's avonds altijd naar Zambujera-do-Mar gegaan, een gezellig dorpje met veel jongelui op straat, eten deden we steevast in het allerbeste restaurant in Portugal in Azenha-do-Mar, en overdag gingen we naar het prachtigste strand ooit dat tussen beide steden ligt.

Wie meer wil weten, check gerust mijn website of vraag maar.
pi_32644571
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:31 schreef Rollufie het volgende:
Maar net boven de kustlijn van de Algarve rij je de bergen in , wat ook een aanrader is:
Plaatsen als Loule (oude moorse stad met zigeunermarkt) , Mertola (oude romeinse stad met kasteel in het midden bovenop berg) en Monchique (hoogste berg Algarve en dacht ook van Portugal).
Even FYI:

Monchique is niet de hoogste berg in Portugal maar 'Malhão de Estrela' 1991m hoog in het Noord Oosten van het land te vinden in natuurreservaat 'Serra de Estrela' zonder de Azoren mee te tellen waar 'Pico' net iets hoger is met 2351m en dus eigenlijk de officiele record houder is
Overgens kan je Ski'en in Serra de Estrela in de wintermaanden..alleen verwacht er niet teveel van als je een hardcore wintersport ganger bent het gaat hier om 1 berg met 1 ski piste en een zielige ski lift dat volgens mij niet eens meer werkte de laaste keer dat ik er was
pi_33262164
Iemand die weet heeft van jongeren/vrijwilligersvakanties in Portugal? Voor België dan?
pi_33266128
Ik hoor niemand over het Oosten van de Algarve, Monte Gordo en Villa Real. Een gebied dat zich momenteel razend snel ontwikkeld. Mooie brede stranden en veel heerlijke restaurantjes. Vooral de lokale Portugeze bevolking komt daar de vakantie doorbrengen omdat het nog niet overspoelt wordt door massatoerisme. Het nadeel is dat er daardoor weinig nachtclubs te vinden zijn. Het voordeel is dat het een perfecte uitvalsbasis is voor uitstapjes naar Spanje. Sevilla is bijvoorbeeld een geweldige stad waar je in iets meer dan een uurtje naartoe rijdt.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_36171237
Mijn vriendin en ik willen dit jaar graag naar Portugal op vakantie. We zijn er beide nog nooit geweest en nu vraag ik me af wat jullie me hier kunnen aanraden. Heb echt geen flauw idee waar we heen kunnen en het ook mooi is en er ook genoeg te zien is enzo. Ervaringen zijn welkom.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zondag 19 maart 2006 @ 17:07:39 #127
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_36171859
Sintra is de mooiste plek van Portugal (aangelegd door oude Portugese adel en het vorstenhuis): een soor enorm diep-Romantisch (in de negentiende-eeuwse zin van het woord) park met Efteling-achtige paden, muren, en kastelen.
Ook Porto is alleszins de moeite waard, vooral als je van port houdt.

Eerlijk gezegd vond ik dat de enige interessante plekken. Het zuiden is kaal en vies, en Lissabon is één van de goorste steden die ik ooit heb meegemaakt: de luchtverontreiniging is afschuwelijk. De architectuur en de oude trammetjes zijn dan wel weer charmant, maar ik kon niet wachten tot ik daar weg was.

Maar goed, dit zijn natuurlijk uiteindelijk puur persoonlijke voorkeuren.
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_36174186
Sintra is idd geweldig !

Dat Mickey Mouse paleis is geweldig en die kasteelruine is betoverend !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_36178678
Hangt er helemaal vanaf waar je van houdt en wat je leuk vindt. Wij fietsen en wandelen graag en vinden het binnenland van de Algarve mooi; ik heb ook in het noord-westen gefietst, is ook schitterend; zoek je echte bergen, dan meot je naar de Sierra de Estrella. Hou je van drukte, uitgaan ed; dan denk ik aan Albufeira.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:08:15 #130
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_36180148
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:21 schreef k_man het volgende:
Er is trouwens een centraal topic over Portugal met veel info.
Maar die is er alleen om dit topic later mee te ver-mergen

Ik denk overigens dat ik de enige hier ben, dan, maar ik vond Lissabon best een leuke stad . Die ervaring dat het er vies is had ik niet, vond het er zelfs redelijk schoon, in vergelijking met bijvoorbeeld Spaanse steden.
pi_36252331
Afgelopen jaar heb ik een rondreis gemaakt door heel Portugal. Een erg mooi en afwisselend land.
Het ligt er maar net aan wat je mooi vindt, waar je het beste naar toe kunt gaan. Ik vond de rondreis geweldig: van het Noorden (Porto, Bom Jesus, etc.) naar het zuiden (Algarve) via Lissabon en het binnenland.
Sintra is toch dat kasteel met al die kleuren, in de buurt van Lissabon? Dat zag er erg mooi uit, het dorpje was ook zeker erg mooi. Helaas hadden we geen tijd om het kasteel in te gaan, dat wil ik zeker nog eens doen als ik er terug kom.

Het noorden is erg mooi, vooral wat groener. Het midden en zuiden is wat "geler", droger en meer dor dan het noorden, maar heeft ook zijn charme. Wel merk je hier meer van het toerisme.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 20 februari 2008 @ 00:06:24 #132
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_56851128
wie er hier zegt dat portugezen netjes zijn is niet wijs eeen veel onverzorgder volkje ken ik niet
pi_56851238
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 00:06 schreef pirlo444 het volgende:
wie er hier zegt dat portugezen netjes zijn is niet wijs eeen veel onverzorgder volkje ken ik niet
Gezien hoe oud het topic is ?

Leuk land overigens, ben er vorig jaar geweest en kom er zeker nog een keer terug! Het zuiden is niet zo bijzonder, midden en noorden is super!
pi_56951229
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 00:06 schreef pirlo444 het volgende:
wie er hier zegt dat portugezen netjes zijn is niet wijs eeen veel onverzorgder volkje ken ik niet
Hele oud topic, maar nog steeds, ik weet niet met wat voor soort mensen jij hebt rondgehangen maar misschien trek je wel onverzorgde mensen aan.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:21:42 #135
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_57102642
Mijn vriendin wil er misschien met me heen. Ik twijfel alleen wat. We gaan dan in Augustus of begin september. Is het dan nie te warm?
Is er wel nog wat te doen zonder auto? En hoe koud is de zee? Ik hoor dat het water er erg koud is.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_57103834
Het is maar de vraag wat je er wil gaan doen natuurlijk. In de Algarve kun je niet veel meer dan naar het strand of wat in de natuur rondrijden. De rest van Portugal kent weer veel minder strand en vele leuke stadjes.
pi_57105117
ben zelf in algarve albufeira geweest, temperatuur is juist erg goed , zee is idd relatief koud dit komt omdat er geen land tussen de zee in zit , je moet het vergelijken met de temperatuur in Nederland plus een graad of 2 , Wel een aanrader je koelt er iig van af
&lt;&gt;
pi_57105235
Erg warm voor de zomer als je daar voor de natuur heen gaat.
pi_57110012
Ben net paar daagjes terug uit Portugal. Was in Lagos ( ook in de Algarve). Mijn stiefvader heeft daar zeven jaar gewoond en we gingen daar eens rondkijken in zn huisje enzo. Echt heel erg mooi !. De zee is best wel koud , je zwemt niet in de Middelandse zee , maar in de Atlantische Oceaan. ik raad je wel aan om een Auto te huren. Het OV is bagger imo.

Veel plezier alvast !
  Moderator zondag 2 maart 2008 @ 20:00:01 #140
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57111592
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:16 schreef DutchTrain het volgende:
Het is maar de vraag wat je er wil gaan doen natuurlijk. In de Algarve kun je niet veel meer dan naar het strand of wat in de natuur rondrijden. De rest van Portugal kent weer veel minder strand en vele leuke stadjes.
In de Algarve kun je ook prima golfen, heb ik mij laten vertellen. Wat mijn medemod hierboven dus stelt, is niet geheel correct.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_57111995
quote:
Op zondag 2 maart 2008 20:00 schreef UIO_AMS het volgende:
In de Algarve kun je ook prima golfen, heb ik mij laten vertellen. Wat mijn medemod hierboven dus stelt, is niet geheel correct.
Dat valt in de categorie 'in de natuur rondrijden met quads, karts of golfkarretjes'

En ik denk niet dat Yvette sowieso zou gaan golfen
pi_57165537
Het komt er op aan wat je zelf wilt, de algarve is in augustus het warmst, denk gemiddeld aan rond de 30C maar warmer komt ook voor, verder als je van strand houd en ook wilt uitgaan is het de perfecte plek, het OV (kwa bussen) is niet echt goed maar de taxis zijn toch spotgoedkoop verder zijn de treinen wel goed.
Er zijn wel een aantal dorpen die de moeite waard zijn om te zien in de algarve, portimão, lagos, tavira, etc., verder heb je Faro (ik vind dat zelf niet zo een leuke stad, wel een mooi centrum maar je hebt het echt heel snel allemaal gezien) en er zijn bussen voor dagtrips naar Sevilla.

Als je maar weinig gebruik gaat maken van het strand (1-2x per week) kan je beter in lisboa gaan zitten dan kan je altijd nog naar het strand gaan in cascais (wel heel klein) of de trein pakken richting nazaré, costa da caparica of ericeira bijvoorbeeld, je zit dan in elk geval wel centraal om de stad te verkennen en gemakkelijk met de trein naar andere steden gaan, uiteindelijk komt her er toch op neer wat je zelf wilt.
pi_57206456
Ik was er vorige zomer begin augustus.

Portugal is een super fijn land, warmte vond ik meevallen eigenlijk.

De Algarve is leuk voor strand/golfen (overal waar je komt staan folders van golfcourses ) en romantiek (meest zuid-westelijke punt van europa), verder is er idd niet heel veel te beleven. Daarvoor kun je beter noordelijker zijn, Porto en Lissabon zijn erg leuk en als je over een (huur) auto beschikt is het noorden aan te raden (wij deden het met het OV, dat was in het noorden een ramp).

Verder rijdt er een trein langs de hele zuidkust, die gaat langs al die dorpen (albufeira etc), bussen kennen ze in de Algarve bijna niet, dus verwacht niet teveel van het OV daar. Tussen de grote steden is de trein wel heel snel en goed (porto, albufeira, lissabon etc).

Het mooiste van de hele reis vonden wij Porto en de dagen dat we in het noorden verdwaald zijn waren ook wel spannend, maargoed dat lag aan de campingeigenaar die ons blijkbaar niet zo aardig vond...... (een Belg overigens).

[ Bericht 8% gewijzigd door Sport_Life op 06-03-2008 21:17:37 ]
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:48:13 #144
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57211162
Ik wilde eens een weekje naar Portugal in de lente, maar ik ken het land absoluut niet. Zijn er hier ervaren Portugalgangers?

Wat ik wil deze lente: oeroude rustige stadjes met een mooie omgeving, lekker lokaal eten, kleine private karakteristieke hotelletjes, kerkjes, rust, oude mannetjes op bankjes, steegjes en laantjes.

Wat ik niet wil zien deze lente: toeristen, uithangborden in het Engels, grote steden, auto's, bakstranden, bungalowparken, caravans, woestijn, Starbucks, touringcars, drommen mensen, brede boulevards.

Voorwaarde: te bereiken met de trein.

Verborgen juweeltjes, iemand?
pi_57211233
quote:
Wat ik niet wil zien deze lente: toeristen, uithangborden in het Engels, grote steden, auto's, bakstranden, bungalowparken, caravans, woestijn, Starbucks, touringcars, drommen mensen, brede boulevards.
Zolang je in teringeuropa blijft zul je die blijven tegenkomen
-UI verwijderd door FA, niet terugplaatsen-
  Moderator vrijdag 7 maart 2008 @ 08:53:30 #146
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57215146
Ik wou eigenlijk de omgeving van rivier de Douro aanraden, maar de porthandel daar is al heel lang grotendeels in handen van de Engelsen. Dat is dan natuurlijk wel de wat smaakvollere Engelse klasse en niet het voetbalpubliek.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 7 maart 2008 @ 08:59:29 #147
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57215234
quote:
Op zondag 2 maart 2008 20:17 schreef DutchTrain het volgende:
Dat valt in de categorie 'in de natuur rondrijden met quads, karts of golfkarretjes'

En ik denk niet dat Yvette sowieso zou gaan golfen
Dat weet je natuurlijk nooit. In ieder geval kan ze natuurlijk ook even in dit topic: [Vakantie 2007] Albufeira / Algarve rondkijken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_57238955
Over het algemeen geldt: hoe noordelijker je zit hoe authentieker en goedkoper het is . Treinverbindingen zijn in het noorden prima (tussen Porto en Lissabon) , comfortabele trein met airco.
In Porto zitten veel (Engelse) porthuizen waar je een rondleiding kunt krijgen, erg leuk. Lissabon vond ik tegenvallen, maar als je wel gaat, loop een goede muziekwinkel binnen en vraag naar een leuke Fado club. Lissabon is erg groot en het vinden van de juiste clubs valt niet mee. Let ook op kleding btw, mn vriendin kwam in een bepaalde club niet binnen met haar (wel erg) korte rokje . (dus niet met je toerisen outfit).

Porto heeft lekker eten (restaurantjes langs de Douro, leuke steegjes, etc .
  donderdag 20 maart 2008 @ 22:03:48 #149
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_57509814
Mijn vriendin wil graag eind augustus met mij naar Portugal. We willen wel aan het strand zitten. Het moet er ook niet te saai zijn, ik wil wel nog wat kunnen zien, lekker ergens wat eten en drinken. Waar in Portugal kunnen we dan het beste iets zoeken>?
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  Moderator vrijdag 17 mei 2013 @ 14:13:04 #150
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126631967
Kickstart! Speciaal voor Sosa.

B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 14:39:56 #151
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_126632955
Naja, ik ben vorige week 4 dagen fly-drive naar Alvor (naast Portimão) geweest en dat is me goed bevallen. Lekker weer, goedkoop eten en drinken, en uberrelax. Geen opdringerig volk en prima sfeer. Was overigens de 1e keer in Portugal.

Nu wil ik eind juni weer met 2 vrienden. Maar geen fly-drive, maar gewoon 4 dagen (do-zo) enigszins dichtbij Faro-vliegveld ivm taxikosten.

Zat te denken aan Albufeira, maar misschien is het daar wel flink duur en/of erg toeristisch.. een andere (kleinere) plaats heeft mijn voorkeur.

Wat mij goed beviel aan Portimão/Alvor waren al die kleine strandjes (met ieder 1 strandtent) ipv die uitgerekte, saaie stranden.

zoals dit:



Heb je dat in de hoek van Albufeira ook?

Wie heeft er tips?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_126633086
Albufeira is echt vreselijk toeristisch, elke andere plaats is beter
  Moderator vrijdag 17 mei 2013 @ 14:43:23 #153
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126633087
Je kan ook naar Lissabon gaan en dan eventueel door naar Estoril voor wat stranden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 14:51:22 #154
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_126633397
Nah wil een paar daagjes op t strand liggen en savonds lekker drankje doen. Aangezien ik er maar 3 dagen ben heeft zo weinig mogelijk verplaatsen mijn voorkeur.

Vandaar op zoek naar een leuk plekje met mooie omgeving
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  Moderator vrijdag 17 mei 2013 @ 14:57:35 #155
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126633622
Vandaar dat ik Estoril noem.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 15:27:51 #156
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_126634920
Heb me ff er in verdiept. Leuke stad, cultuur etc. Maar echt mooie/idyllische kust heeft het niet. Kijk toch ff verder :)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  maandag 20 mei 2013 @ 12:48:51 #157
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_126761545
Zit weinig leven in dit topic, maar zie ook dat 'ie ongeveer uit het gulden tijdperk dateert..

Maargoed, Lagos lijkt me wel interessant en autohuur koopt toch geen drol daar, dus nu nog een mooie accommodatie vinden :)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_126763124
Lagos is net als Albufeira ook hartstikke toeristisch, alleen dan met Australiërs op zuipvakantie ipv. Nederlanders.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2013 13:33:11 ]
  maandag 20 mei 2013 @ 14:09:52 #159
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_126764713
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:32 schreef Igen het volgende:
Lagos is net als Albufeira ook hartstikke toeristisch, alleen dan met Australiërs op zuipvakantie ipv. Nederlanders.
Sja ik was in alvor, daar zaten dan weer veel zatte Engelsen
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:59:56 #160
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_127289123
Iemand nog tips voor accommodatie in Lagos dan?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 21:23:18 #161
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127300302
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:32 schreef Igen het volgende:
Lagos is net als Albufeira ook hartstikke toeristisch, alleen dan met Australiërs op zuipvakantie ipv. Nederlanders.
Australiërs gaan vooral naar plekken in de Lonely Planet, maar bovenal daar waar Busabout ze heenbrengt: http://www.busabout.com/adventures/spain-portugal-tour

Echt ongelooflijk dat ze daar massaal bij boeken en vervolgens allemaal dezelfde plekken bezoeken.
pi_127301053
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 21:23 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Australiërs gaan vooral naar plekken in de Lonely Planet, maar bovenal daar waar Busabout ze heenbrengt: http://www.busabout.com/adventures/spain-portugal-tour

Echt ongelooflijk dat ze daar massaal bij boeken en vervolgens allemaal dezelfde plekken bezoeken.
Ah, dat verklaart een hoop! :o

Afgelopen week was ik in Dresden in een hostel, daar waren ook bijna alleen maar Australiërs. En verrek, het is inderdaad een van de tussenstops bij het standaard rondje West-Europa van Busabout (terwijl anderen meestal direct van Berlijn naar Praag gaan).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2013 21:37:37 ]
  maandag 3 juni 2013 @ 10:46:11 #163
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_127351092
Weekje geboekt naar Sesimbra, vissersdorpje aan de Costa Lisboa. Plan is om een paar keer naar lissabon te gaan, dus tips qua lissabon zijn heel erg welkom!
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  Moderator dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:41:04 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_130513491
In oktober een fly and drive geboekt: 2 nachten Porto, 1 nacht Coimbra, 2 nachten Fatima en 2 nachten Lissabon. Erg veel zin in! Ik ben al eens eerder in Coimbra en Lissabon geweest maar dat is 15 jaar geleden dus daar weet ik niet veel meer van :@ Iemand nog tips voor leuke plekken in deze omgeving? Zoals mooie stranden, goede restaurants, leuke clubs of bars enz. En is er ook iets van een alternatief nachtleven of bestaat dat niet? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 29 augustus 2013 @ 00:18:42 #165
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_130579957
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 12:48 schreef Sosa het volgende:
Zit weinig leven in dit topic, maar zie ook dat 'ie ongeveer uit het gulden tijdperk dateert..

Maargoed, Lagos lijkt me wel interessant en autohuur koopt toch geen drol daar, dus nu nog een mooie accommodatie vinden :)
Lagos is wel bovengemiddeld aardig, leuk centrum (goedkoop eten). Maar ik snap je probleem.. heel zuid Portugal is half engels. Maar de zigeunermarkt moet je in Lagos een keer gezien hebben (op een grasveldje). Maar blijf niet hangen en neem de bus... Sagres, Portimao, Albuferia en wat mooie stranden. Maar Faro is een no-go (saaie stad)
  zondag 22 september 2013 @ 23:19:50 #166
3185 Adelante
To let it go now
pi_131464525
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:41 schreef MaJo het volgende:
In oktober een fly and drive geboekt: 2 nachten Porto, 1 nacht Coimbra, 2 nachten Fatima en 2 nachten Lissabon. Erg veel zin in! Ik ben al eens eerder in Coimbra en Lissabon geweest maar dat is 15 jaar geleden dus daar weet ik niet veel meer van :@ Iemand nog tips voor leuke plekken in deze omgeving? Zoals mooie stranden, goede restaurants, leuke clubs of bars enz. En is er ook iets van een alternatief nachtleven of bestaat dat niet? :D
Porto: bezoek een van de porthuizen in villa nova de gaia, bezoekje aan Braga (leuke stad met hemel op aarde bom jesus do monte), alle bruggen over de douro, het oude stock exchange gebouw, veel leuke steegjes en restaurantjes.

Coimbra: universiteit en de oude bibliotheek zijn heerlijk om te bezichtigen. Ook de benedenstad heeft een leuk centrum.

Fatima: commercieel bedevaartsoord, veel winkeltjes met Maria meuk. De lichtjesprocessie 's avonds is wel tof om te gaan zien. Verder zou ik richting Nazare trekken om daar van het heerlijke zandstrand te genieten.

Lissabon: de stad zelf is leuk om door te dolen, mooie uitzichten, veel design. Bezoekje aan Sintra is de moeite waard vanwege alle pracht en praal aan paleizen.

Portugal O+
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Moderator zondag 22 september 2013 @ 23:24:50 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_131464758
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 23:19 schreef Adelante het volgende:

[..]

Porto: bezoek een van de porthuizen in villa nova de gaia, bezoekje aan Braga (leuke stad met hemel op aarde bom jesus do monte), alle bruggen over de douro, het oude stock exchange gebouw, veel leuke steegjes en restaurantjes.

Coimbra: universiteit en de oude bibliotheek zijn heerlijk om te bezichtigen. Ook de benedenstad heeft een leuk centrum.

Fatima: commercieel bedevaartsoord, veel winkeltjes met Maria meuk. De lichtjesprocessie 's avonds is wel tof om te gaan zien. Verder zou ik richting Nazare trekken om daar van het heerlijke zandstrand te genieten.

Lissabon: de stad zelf is leuk om door te dolen, mooie uitzichten, veel design. Bezoekje aan Sintra is de moeite waard vanwege alle pracht en praal aan paleizen.

Portugal O+
Bedankt voor de tips ^O^ Fatima trekt me ook het minste, we hebben daar een hotel 2 nachten maar ook een huurauto dus we kunnen ook dagtripjes doen :) Coimbra zijn we maar 1 nacht, volgens mij is dat leuker dan Fatima.

Ik zal wel even een verslagje posten als we terug zijn :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 09:30:50 #168
45833 crew  Fogel
pi_162031608
* Fogel haalt wat stof van het topic
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_162033806
Ik ben 2x in portugal geweest en wat is dit een top land.
De 1e keer met de auto vanuit NL naar de oranje camping en helaas te weinig gezien.
Wij besloten toen om een paar jaar later terug te gaan met het vliegtuig en hebben toen daar een auto gehuurd.

We zijn toen in de algarve geweest en wat is het daar mooi met veel stranden en mooie rotswanden.
Ook het eten is echt prima.
Vakantie blog vol met tips en informatie en nog veel meer....
pi_162038674
Portugal is prachtig. Ben er met de auto geweest in juli 2013.

Vooral Porto vind ik een schitterende stad. Lissabon vond ik wel wat tegenvallen.

Ik verbleef ik het stadje Figueira Da Foz en ontdekte van daaruit andere steden en kusten. Ik zou er zo weer heen gaan. O+
pi_162234667
Wii zijn ook in Portugal geweest en dat was in 1 woord heerlijk. We hadden ook wel een schitterende accomodatie; een prachtige kleine quinta met geweldig uitzicht. Heerlijk tot rust gekomen en genoten van de stranden van de Algarve, het lekkere eten en de stadjes in de buurt!
  maandag 16 mei 2016 @ 12:51:09 #172
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_162241183
Komende zomer wil ik voor het eerst naar Portugal, nu heb ik het volgende idee (nog geen research gedaan):

Vliegen naar Lissabon (2-3 dagen daar), dan de trein naar Porto (misschien 1-2 tussenstops van 1 dag) en 3-4 dagen in Porto verblijven. Aansluitend dan 1-1,5 week een auto huren en het noorden verkennen.

Is dit een beetje een logische route?!

Adviezen, tips zijn uiteraard welkom?!
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 17:48:16 #173
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_162248482
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 12:51 schreef travelman het volgende:
Komende zomer wil ik voor het eerst naar Portugal, nu heb ik het volgende idee (nog geen research gedaan):

Vliegen naar Lissabon (2-3 dagen daar), dan de trein naar Porto (misschien 1-2 tussenstops van 1 dag) en 3-4 dagen in Porto verblijven. Aansluitend dan 1-1,5 week een auto huren en het noorden verkennen.

Is dit een beetje een logische route?!

Adviezen, tips zijn uiteraard welkom?!
Als je naar Lissabon gaat vergeet dan Sintra niet. Sprookjesachtig mooi plaatsje waar je zo een dag voor uit kunt trekken.

In porto heb je een van mijn favoriete restaurants: Vinum. Zit aan de andere kant van het water waardoor je een prachtig uitzicht hebt over Porto.

Ik zal zo eens de route opzoeken die wij gedaan hebben.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 16 mei 2016 @ 20:45:51 #174
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_162253760
Vinum ziet er goed uit, wijn is ook één van de reden en om Portugal te bezoeken!
  dinsdag 17 mei 2016 @ 09:42:10 #175
3185 Adelante
To let it go now
pi_162263356
Als je naar het Noorden gaat, vergeet Braga niet met o.a. Bom Jesus de Monte ^O^
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:50:17 #176
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_162311588
De stand van zaken (het aantal dagen kan nog verschillen, we hebben in totaal een goede 2 weken).

3 dagen Lissabon
1 dag Coimbra
4 dagen Porto
2 dagen Douro (auto)
5 dagen in de buurt van Guimares (vanuit hier wat dagtochten).(auto)
  donderdag 19 mei 2016 @ 20:06:33 #177
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_162332867
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:50 schreef travelman het volgende:
De stand van zaken (het aantal dagen kan nog verschillen, we hebben in totaal een goede 2 weken).

3 dagen Lissabon
1 dag Coimbra
4 dagen Porto
2 dagen Douro (auto)
5 dagen in de buurt van Guimares (vanuit hier wat dagtochten).(auto)
Kleine aanpassing:

5 dagen Lissabon (incl. Estoril & Sintra)
2 dagen Coimbra (trein)
4 dagen Porto (trein)
3 dagen Douro, wijngebied (auto)
4 dagen in de buurt van Guimares (auto)
  zondag 4 september 2016 @ 00:20:55 #178
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165071591
*blaast stof af* *kuch*
13-20 september naar Lissabon *O* Eerste keer Portugal, totaal niet bekend in die regionen. Hostel midden in het centrum (zeg maar tussen Rossio en Restauradores). Heb me de afgelopen maand al flink verdiept in wat daar te zien is. Gek op cultuur en natuur, en ook op spoorweggebied is er genoeg te zien (ouwe trammetjes O+ ) Ik hoef absoluut geen zon-zee-zuipen-vakantie maar hou wel van een feestje 's avonds, de 14e ben ik jarig dus dat moet gevierd worden :)
Dagexcursies die ik ga doen:
-Taag over, naar dat grote beeld, naar het strand op het punt waar de Taag in de oceaan uitmondt.
-Cascais, fiets huren en naar het meest westelijke punt van Europa gaan.
-Sintra O+ kastelen en alles, ziet er op Google Earth al prachtig uit. En dat landgoed (naam kwijt), museumtrammetje. Man, daar kan ik misschien wel twee dagen voor uittrekken.

In Lissabon natuurlijk met tram 28. Castelo do São Jorge kun je niet omheen natuurlijk. Met de funiculaires mee, uitzichtpunten opzoeken, Aquedoto dos aguas livres is volgens mij ook te bezoeken. Torre de Belém, Jeremietenklooster...

Hebben jullie nog aanraders? :D
doei
  maandag 5 september 2016 @ 12:26:08 #179
62913 Blik
The one and Only!
pi_165101205
Ter info, er is een apart Lissabon topic

TRV / Lissabon #2

Maar desondanks goede kick, volgend jaar staat voor mij ook Portugal in de planning. Idee is om in 3 weken Lissabon, Algarve en de Azoren te bezoeken met 2 kinderen (4 en 2 jaar)
  maandag 5 september 2016 @ 13:21:55 #180
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165102402
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 12:26 schreef Blik het volgende:
Ter info, er is een apart Lissabon topic

TRV / Lissabon #2
Oh, nog niet gezien. Dank! Staan veel handige tips in :)
doei
  dinsdag 6 september 2016 @ 18:33:50 #181
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_165130981
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:06 schreef travelman het volgende:

[..]

Kleine aanpassing:

5 dagen Lissabon (incl. Estoril & Sintra)
2 dagen Coimbra (trein)
4 dagen Porto (trein)
3 dagen Douro, wijngebied (auto)
4 dagen in de buurt van Guimares (auto)
Nu alweer een weekje thuis, na een heerlijke vakantie! Toffe steden en Noord Portugal was echt super!
  woensdag 11 januari 2017 @ 11:06:01 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_168048818
Kleine kick, gisterenavond een kleine rondreis uitgetekend voor onze meivakantie met 2 kinderen. De oudste is helemaal gek van ridders, dus vandaar de stop in Evora. Ook omdat het ons zelf mooi lijkt om te bekijken. We gaan 2 weken. We twijfelen nog een beetje over de hoeveelheid verplaatsingen, aan de andere kant zijn de verplaatsingen in de Algarve zo kort dat het nauwelijks uitmaakt qua reistijd. Tussen haakjes een beetje wat we denken te gaan doen.

19-4-2017 Lissabon (late aankomst)
20-4-2017 Lissabon
21-4-2017 Lissabon
22-4-2017 Lissabon
23-4-2017 Evora (reisdag en stad bekijken)
24-4-2017 Tavira (reisdag)
25-4-2017 Tavira (Ilha de Tavira en strand)
26-4-2017 omgeving Faro (Faro zelf in)
27-4-2017 omgeving Faro (Ria Formosa)
28-4-2017 Silves (Strand en stadje)
29-4-2017 Silves (tripje Monchique)
30-4-2017 Lagos (trip Sagres en Cabo de San Vicente)
1-5-2017 Lagos (Strand)
2-5-2017 Lissabon (reisdag naar Lissabon, huurauto inleveren)
3-5-2017 Naar huis

Nog tips? We staan open voor suggesties :)
pi_168050021
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:06 schreef Blik het volgende:
Kleine kick, gisterenavond een kleine rondreis uitgetekend voor onze meivakantie met 2 kinderen. De oudste is helemaal gek van ridders, dus vandaar de stop in Evora. Ook omdat het ons zelf mooi lijkt om te bekijken. We gaan 2 weken. We twijfelen nog een beetje over de hoeveelheid verplaatsingen, aan de andere kant zijn de verplaatsingen in de Algarve zo kort dat het nauwelijks uitmaakt qua reistijd. Tussen haakjes een beetje wat we denken te gaan doen.

19-4-2017 Lissabon (late aankomst)
20-4-2017 Lissabon
21-4-2017 Lissabon
22-4-2017 Lissabon
23-4-2017 Evora (reisdag en stad bekijken)
24-4-2017 Tavira (reisdag)
25-4-2017 Tavira (Ilha de Tavira en strand)
26-4-2017 omgeving Faro (Faro zelf in)
27-4-2017 omgeving Faro (Ria Formosa)
28-4-2017 Silves (Strand en stadje)
29-4-2017 Silves (tripje Monchique)
30-4-2017 Lagos (trip Sagres en Cabo de San Vicente)
1-5-2017 Lagos (Strand)
2-5-2017 Lissabon (reisdag naar Lissabon, huurauto inleveren)
3-5-2017 Naar huis

Nog tips? We staan open voor suggesties :)
Je zegt het zelf al, de verplaatsingen aan de Algarve zijn kort waarom dan telkens de hassle om alles in te pakken naar een nieuwe slaapplek terwijl je ook 1 of 2 plekken kunt kiezen om te slapen en van daaruit een half uurtje in de auto zit (b.v. van Lagos naar Silves). Heb je ook nog eens als voordeel dat je de strakke planning iets los kunt laten en een stranddag een dag later kan doen als het grillige meiweer een dagje tegen valt. Ik vond het in juni soms zelfs nog frisjes op het strand.
  woensdag 11 januari 2017 @ 12:59:26 #184
62913 Blik
The one and Only!
pi_168050900
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al, de verplaatsingen aan de Algarve zijn kort waarom dan telkens de hassle om alles in te pakken naar een nieuwe slaapplek terwijl je ook 1 of 2 plekken kunt kiezen om te slapen en van daaruit een half uurtje in de auto zit (b.v. van Lagos naar Silves). Heb je ook nog eens als voordeel dat je de strakke planning iets los kunt laten en een stranddag een dag later kan doen als het grillige meiweer een dagje tegen valt. Ik vond het in juni soms zelfs nog frisjes op het strand.
Ja dat is een goede. Met dezelfde redenatie zou ik ook Tavira/Faro samen kunnen laten vallen. Ga ik even over nadenken, ook i.c.m. wat we willen doen.

Weet jij wat de leukste dorpen/steden zijn om in te overnachten? Van internet word ik niet echt wijzer, want ieder dorpje is leuk/charmant/authentiek/moors/etc.
pi_168051538
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 12:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja dat is een goede. Met dezelfde redenatie zou ik ook Tavira/Faro samen kunnen laten vallen. Ga ik even over nadenken, ook i.c.m. wat we willen doen.

Weet jij wat de leukste dorpen/steden zijn om in te overnachten? Van internet word ik niet echt wijzer, want ieder dorpje is leuk/charmant/authentiek/moors/etc.
Wij verbleven in Lagos maar dat hebben we vooral gekozen om het duivelse Albufeira te vermijden. Lagos vond ik verder prima. Niet te groot of te druk maar ook niet te klein dus je kunt er 's avonds prima uit de voeten voor eten of een drankje.
pi_168057499
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 11:06 schreef Blik het volgende:
Kleine kick, gisterenavond een kleine rondreis uitgetekend voor onze meivakantie met 2 kinderen. De oudste is helemaal gek van ridders, dus vandaar de stop in Evora. Ook omdat het ons zelf mooi lijkt om te bekijken. We gaan 2 weken. We twijfelen nog een beetje over de hoeveelheid verplaatsingen, aan de andere kant zijn de verplaatsingen in de Algarve zo kort dat het nauwelijks uitmaakt qua reistijd. Tussen haakjes een beetje wat we denken te gaan doen.

19-4-2017 Lissabon (late aankomst)
20-4-2017 Lissabon
21-4-2017 Lissabon
22-4-2017 Lissabon
23-4-2017 Evora (reisdag en stad bekijken)
24-4-2017 Tavira (reisdag)
25-4-2017 Tavira (Ilha de Tavira en strand)
26-4-2017 omgeving Faro (Faro zelf in)
27-4-2017 omgeving Faro (Ria Formosa)
28-4-2017 Silves (Strand en stadje)
29-4-2017 Silves (tripje Monchique)
30-4-2017 Lagos (trip Sagres en Cabo de San Vicente)
1-5-2017 Lagos (Strand)
2-5-2017 Lissabon (reisdag naar Lissabon, huurauto inleveren)
3-5-2017 Naar huis

Nog tips? We staan open voor suggesties :)
Nabij Monchique is Foia een aanrader. Hoogste punt van Algarve en op heldere dagen een flink ver uitzicht.
Ben het met je eens dat 4 overnachtingslocaties in de Algarve niet echt nodig is. Je zou evt 1 in het oosten en 1 in het westen kunnen doen.

Je kan ook via de westkust omhoog rijden naar Lissabon, dan nog evt een stop in Sines of Setubal doen

[ Bericht 3% gewijzigd door tjoptjop op 11-01-2017 18:52:19 ]
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:33:01 #187
62913 Blik
The one and Only!
pi_168060400
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:42 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nabij Monchique is Foia een aanrader. Hoogste punt van Algarve en op heldere dagen een flink ver uitzicht.
Ben het met je eens dat 4 overnachtingslocaties in de Algarve niet echt nodig is. Je zou evt 1 in het oosten en 1 in het westen kunnen doen.

Je kan ook via de westkust omhoog rijden naar Lissabon, dan nog evt een stop in Sines of Setubal doen

Ja, ik denk dat we Lagos doen en nog eentje in/rond Faro. Halfuurtje rijden om ergens te komen overleven we wel ;) Foia ziet er ook goed uit, mits het goed helder weer is
  dinsdag 17 januari 2017 @ 18:44:26 #188
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_168225866
We willen eind april gaan hier. Huurautootje mee, alleen de Algarve verkennen met z'n vieren. Ik ben van plan alle accomodaties op Airbnb te hosselen. Her en der nog een toffe excursie naar grotten of een beetje kayakken. Monchique zou ik ook wel willen zien, maar ik weet niet of dat haalbaar is. Verder Lagos, Sagres, Benagil cave. We landen op Faro.

Ik zag dat Transavia redelijk goedkoop vliegt rond die tijd (al zit ik nét op een iets ongunstigere datum), tips qua vluchten blijven welkom.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_168277272
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:44 schreef SEMTEX het volgende:
We willen eind april gaan hier. Huurautootje mee, alleen de Algarve verkennen met z'n vieren. Ik ben van plan alle accomodaties op Airbnb te hosselen. Her en der nog een toffe excursie naar grotten of een beetje kayakken. Monchique zou ik ook wel willen zien, maar ik weet niet of dat haalbaar is. Verder Lagos, Sagres, Benagil cave. We landen op Faro.

Ik zag dat Transavia redelijk goedkoop vliegt rond die tijd (al zit ik nét op een iets ongunstigere datum), tips qua vluchten blijven welkom.
Ryanair en Transavia checken. Bij Ryanair varieren de ticketprijzen nogal eens. Dus op verschillende dagen kijken en op het juiste moment toehappen.
Ik vlieg maandag heen met Ryanair vanaf Weeze en kom terug met Transavia op Eindhoven. Transavia had ook een goede prijs, en ik zit niet met het maar 4 dagen van te voren inchecken en nog printen bij Ryanair.

Wij boeken altijd kort van te voren en dan vind je via Booking ook vaak leuke voordelige deals.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 11:10:53 #190
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_168317658
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 21:01 schreef fietsmiep het volgende:

[..]

Ryanair en Transavia checken. Bij Ryanair varieren de ticketprijzen nogal eens. Dus op verschillende dagen kijken en op het juiste moment toehappen.
Ik vlieg maandag heen met Ryanair vanaf Weeze en kom terug met Transavia op Eindhoven. Transavia had ook een goede prijs, en ik zit niet met het maar 4 dagen van te voren inchecken en nog printen bij Ryanair.

Wij boeken altijd kort van te voren en dan vind je via Booking ook vaak leuke voordelige deals.
Ik zie idd dat Transavia tot nu toe het goedkoopst is. Heb ook op tix.nl een alert lopen voor de overige maatschappijen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 14:19:19 #191
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177481973
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 13:15 schreef Leonos het volgende:
Vorige week rondreisje door Portugal. Best bazen landje.
Welk rondje heb je gemaakt?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177482813
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:19 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Welk rondje heb je gemaakt?
Geland op Lissabon, toen naar Setubal, toen Sintra, toen naar Sagres, toen naar Lagos en terug vliegen via Faro. :P
pi_180547535
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2008 00:10 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Leuk land overigens, ben er vorig jaar geweest en kom er zeker nog een keer terug! Het zuiden is niet zo bijzonder, midden en noorden is super! ^O^
Wij gaan bijna elk jaar naar Portugal :)

Inmiddels met een dochter :P
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2018 @ 11:28:13 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180787286
Ik ga naar de Algarve in oktober. Twee weken. Maar wat zal ik daar eens gaan doen? Vervoer lijkt een probleem te zijn want het dichtstbijzijnde station is 9 km en ik heb geen auto. Hoe zit het daar met bussen / busjes / fietsverhuur / liften? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_180788093
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga naar de Algarve in oktober. Twee weken. Maar wat zal ik daar eens gaan doen? Vervoer lijkt een probleem te zijn want het dichtstbijzijnde station is 9 km en ik heb geen auto. Hoe zit het daar met bussen / busjes / fietsverhuur / liften? :?
Hier is een pagina met informatie en links:

https://www.algarvefun.co(...)as-precos-e-tarifas/
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2018 @ 12:39:22 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180788317
Ah top, thanks :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 januari 2019 @ 11:08:20 #197
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_184196045
Hoe is portugal in mei?
Idee om 2 weekjes naar Portugal te gaan.
Huurauto.

Wat zou een goede route zijn:
Landen op porto, noorden en naar beneden, via kust naar lissabon en naar huis.
Of Porto, noorden, via lissabon via kust via faro naar huis.
pi_184196099
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 11:08 schreef egelhond het volgende:
Hoe is portugal in mei?
Idee om 2 weekjes naar Portugal te gaan.
Huurauto.

Wat zou een goede route zijn:
Landen op porto, noorden en naar beneden, via kust naar lissabon en naar huis.
Of Porto, noorden, via lissabon via kust via faro naar huis.
Kan allemaal al is Porto, Lissabon en Faro in 2 weken erg veel. Bedenk ook dat je met een one way toeslag zit als je de auto op de ene plek huurt en de andere plek inlevert. Wij hebben in 8 dagen (omgeving) Porto en Lissabon inclusief auto gedaan en dat was eigenlijk al een rush. Zijn op de laatste dag weer naar Porto gereden om daar de auto in te leveren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2019 11:15:03 ]
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:05:41 #199
481846 Backpackinglife
Niks toe te voegen!
pi_184199105
Portugal in mei is overigens goed te doen hoor! Was er zelf laat april en toen was het weer wel redelijk, alhoewel het op sommige plekken prettiger was dan andere.

Ik zou wel aanraden om te kiezen voor ofwel Porto - Lissabon ofwel Lissabon - Faro. Wat willen jullie overigens zien, misschien hebben wij nog wel goede tips ;)
  vrijdag 11 januari 2019 @ 19:46:03 #200
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_184344897
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:05 schreef Backpackinglife het volgende:
Portugal in mei is overigens goed te doen hoor! Was er zelf laat april en toen was het weer wel redelijk, alhoewel het op sommige plekken prettiger was dan andere.

Ik zou wel aanraden om te kiezen voor ofwel Porto - Lissabon ofwel Lissabon - Faro. Wat willen jullie overigens zien, misschien hebben wij nog wel goede tips ;)
We hebben 12 dagen met een huurauto.

Het wordt Faro - Lissabon of Porto - Lissabon.
Wat raad je aan?
Kust is leuk, maar ook de bergen in. Wandeltochten. Welke zijde is het beste weer in mei? Wij zijn helemaal niet bekend in Portugal.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 18:18:07 #201
481846 Backpackinglife
Niks toe te voegen!
pi_184363118
Ik geef zelf de voorkeur dan aan Faro-Lissabon voor het weer in mei, maar het verschilt niet veel en het binnenland tussen Porto en Lissabon is _O_

De kust van Porto is daarentegen minder. De zee is vrij koud, de wind is hard en het is er vooral leuk wanneer de zon schijnt, omdat je dan lekker kan genieten van het strand. Rondom Faro is de kust een stuk leuker, want het is een andere stroming en dat kustgebied is ontzettend mooi.

Zelf zou ik denk ik wel kiezen voor Faro-Lissabon, want ik vond de Algarve gewoon ontzettend mooi en het wandelen is er tof. Daarnaast heb je rondom Lissabon nog wel wat leuke plekjes.

Wat ik praktisch (zelf) zou doen is ongeveer het volgende:
Lissabon --> Parque natural de Sintra-Cascais --> kustroute richting Algarve --> Verschillende natuurgebieden en stranden Algarve --> Faro --> dagtripje (of langer, prachtig gebied!) parque natural do Vale do Guadiana. Wel een vol schema, maar de rijafstanden zijn goed te doen en zo heb je een beetje mix van verschillende dingen.
Ho, route is natuurlijk andersom, maar heb het nu zo getypt.

Wandeling die de moeite waard zijn kan je vinden via https://www.wandeleninportugal.info/
  maandag 14 januari 2019 @ 11:03:07 #202
62913 Blik
The one and Only!
pi_184394087
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:46 schreef egelhond het volgende:

[..]

We hebben 12 dagen met een huurauto.

Het wordt Faro - Lissabon of Porto - Lissabon.
Wat raad je aan?
Kust is leuk, maar ook de bergen in. Wandeltochten. Welke zijde is het beste weer in mei? Wij zijn helemaal niet bekend in Portugal.
Lissabon - Faro zou dan mijn voorkeur zijn, beste kans op mooi weer en langs de kust zijn er genoeg activiteiten te doen. Staar je overigens niet blind op Faro, ook Lagos en omgeving is erg leuk

Qua weer moet je een beetje geluk hebben, anderhalf jaar geleden was ik 2.5 weken in Porugal tijdens de mei-vakantie, daarvan 1.5 weken topweer gehad en 1 week wat minder (18 graden, grijs en soms wat regen)
  dinsdag 12 februari 2019 @ 20:26:04 #203
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_184980228
We hebben geboekt!

Aankomst Lagos en terug Porto in 14 dagen.
We zijn snelle reizigers en gaan toch geen dagen aan het strand liggen.
Ook veel kilometers rijden is geen enkel probleem.

We gaan keuzes maken wat wel en niet te gaan zien. Ook zal het weer een rol gaan spelen welke kant we langer blijven.
Faro en Albufeira zullen we al skippen om meteen door te rijden richting Lagos.
  zondag 14 april 2019 @ 12:25:04 #204
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_186208392
Jammer dat er hier niemand actief is. Is portugal zo saai?
We hebben momenteel dit schema: We slaan Lissabon over. We gaan een keer een weekendtrip maken naar deze stad. Ook omdat we nu gewoon te weinig tijd hebben.

Dag 1: Aankomst 13.00 uur Faro. Huurauto ophalen. Rijden richting Lagos.

Dag 2: Lagos. Algarve bekennen.

Dag 3: Lagos, route Sagres. Algarve bekennen.

Dag 4: Rijden naar Monchique. Wandelingen/hoogste punt bezoeken. Doorrijden naar Evora. Overnachting Evora

Dag 5: Rijden naar Obidos. Stad verkennen.Overnachting Obidos

Dag 6: Bezoek Berlenga Eilanden. Surfen. Overnachting Obidos.

Dag 7: Rijden naar Coimbra. Bezichtiging Stad.

Dag 8: Rijden naar Manteigas. Berwandeling etc. Overnachtging Manteigas.

Dag 9: Rijden naar Tua. Douro verkennen. Overnachting Tua.

Dag 10: Tua omgeving Douro. Overnachting Tua.

Dag 11: Rijden richting Braga. Tussenstop Kasteel Guimaraes. Overnachting Braga. Stad in de avond verkennen.

Dag 12: Braga stad verkennen. Rijden naar Porto. Auto inleveren 13.30 uur.

Dag 13: Porto.

Dag 14: Porto - Terugvlucht 9.25 uur naar huis.


Opmerkingen en is dit een beetje te doen?
Vele km rijden op 1 dag is geen enkel probleem. We zijn landen als Australie gewend waar we er 800 op een dag hebben gereden :)

Ps: Hoe veilig is Portugal kwa diefstal? Ergens een wandeling doen en de koffers achterin de auto laten tijdens een doorreis is dat probleem?

[ Bericht 18% gewijzigd door egelhond op 15-04-2019 13:16:00 ]
  One tough cookie maandag 15 april 2019 @ 01:00:13 #205
169210 liesje1979
pi_186224772
Over je route kan ik je niet zoveel vertellen, ik ben alleen in Faro en Lagos geweest. Het lijkt me dat je best een wandeling kan maken en je koffers kan achterlaten in je auto.
  maandag 15 april 2019 @ 17:24:36 #206
481846 Backpackinglife
Niks toe te voegen!
pi_186234459
De kilometers in Australië en Portugal zijn wel redelijk verschillend hé. Alhoewel de Australische snelwegen nou niet echt geweldig zijn verder, maar goed. Dit is een keuze die jullie maken, maar ik zou het persoonlijk niet (weer) doen aangezien ik liever iets meer tijd pak om echt iets te zien en te beleven.

Berlenga eilanden zijn _O_

Het is verder allemaal wel goed te doen qua rijden hoor. Je hebt wat tolwegen, dus daar moet je even op letten aangezien je hiervoor een apparaatje nodig hebt. Verder ben je gewoon veel aan het verplaatsen, waardoor je dus weinig tijd ter plekke zult hebben.

De tijd in Braga is eigenlijk iets te kort, je gaat het niet echt kunnen zien in een avondje + ochtendje.

Verder is Portugal heel veilig zoals ik het heb ervaren op het verkeer na. Het verkeer rondom de grote steden kan op zijn zachtst gezegd erg druk en chaotisch zijn. Ik heb zelfs camera's (per ongeluk) in de auto gelaten en een laptop, maar nooit problemen gehad. Is natuurlijk geen garantie, maar de sociale controle voelt zeer hoog aan.
pi_186234700
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 17:24 schreef Backpackinglife het volgende:
De kilometers in Australië en Portugal zijn wel redelijk verschillend hé. Alhoewel de Australische snelwegen nou niet echt geweldig zijn verder, maar goed. Dit is een keuze die jullie maken, maar ik zou het persoonlijk niet (weer) doen aangezien ik liever iets meer tijd pak om echt iets te zien en te beleven.

Berlenga eilanden zijn _O_

Het is verder allemaal wel goed te doen qua rijden hoor. Je hebt wat tolwegen, dus daar moet je even op letten aangezien je hiervoor een apparaatje nodig hebt. Verder ben je gewoon veel aan het verplaatsen, waardoor je dus weinig tijd ter plekke zult hebben.

De tijd in Braga is eigenlijk iets te kort, je gaat het niet echt kunnen zien in een avondje + ochtendje.

Verder is Portugal heel veilig zoals ik het heb ervaren op het verkeer na. Het verkeer rondom de grote steden kan op zijn zachtst gezegd erg druk en chaotisch zijn. Ik heb zelfs camera's (per ongeluk) in de auto gelaten en een laptop, maar nooit problemen gehad. Is natuurlijk geen garantie, maar de sociale controle voelt zeer hoog aan.
De Portugese snelwegen zijn echt top, zijn veelal ook tolwegen dus goed onderhouden en niet druk.
pi_186234715
Zelfs autorijden in Lissabon vond ik vrij relaxed _O_
  maandag 15 april 2019 @ 22:44:49 #209
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_186242403
De snelwegen zijn prima ^O^ Leve de EU-gelden! Meestal kan je ook met cash betalen bij de tol, maar als je een huurauto hebt, zit er misschien al zo’n apparaatje in.

Persoonlijk lijkt dit me erg veel rijden, maar ik hou dan ook niet van reizen en bekijk liever een stad op m’n gemak.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_186372033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 19:46 schreef egelhond het volgende:

[..]

We hebben 12 dagen met een huurauto.

Het wordt Faro - Lissabon of Porto - Lissabon.
Wat raad je aan?
Kust is leuk, maar ook de bergen in. Wandeltochten. Welke zijde is het beste weer in mei? Wij zijn helemaal niet bekend in Portugal.
Houd je van port /wijn? Zo ja, dan is Porto een must (bezoek enkele porthuizen).
Zo nee, zou ik de Algarve/Lissabon kiezen boven Porto.

In Lissabon kun je een fado tent bezoeken, en heerlijk pizza en pasta eten bij Mezzo Giorno. (naast de Nike Store een poort door).

Edit.. Zie nu dat je route al redelijk is uitgestippeld.

Laat de auto een dag staan en huur een scooter in Lagos, daarmee rijdt je via leuke weggetjes naar Sao Vicente (zuid westelijke puntje) en onderweg kun je ergens eten. Let wel op je veiligheid en evt dat van je medepassagier. Neem een 50cc als je geen motor rijdt en doe voorzichtig.

Ben inmiddels 6 of 7x in Portugal geweest, sinds 2007.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 22-04-2019 23:03:01 ]
pi_186380844
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2019 22:44 schreef SaskiaR het volgende:
De snelwegen zijn prima ^O^ Leve de EU-gelden! Meestal kan je ook met cash betalen bij de tol, maar als je een huurauto hebt, zit er misschien al zo’n apparaatje in.
Vraag dit idd even aan de verhuurder. Kans is aanwezig dat de betaling via hen gaat
pi_186456151
Ik ben net terug van een weekje Portugal. Dat land heeft mijn hart gestolen!
pi_186651433
Nice, ik ga next week combootje Lissabon/Porto.
Heb de usual suspects wel in beeld wat te doen, maar zoek vooral wat aanradertjes als t gaat om restaurantjes en dergelijke. Of als iemand nog echt iets weet wat niet de standaard is.

Voor Lissabon staat dit:
• Leuke wijken: Bairro Alto/Alfama/Cais do Sodre
• Praco do Comercio (plein)
• Castelo de Sao Jorge (kasteel)
• Oceanario de Lisboa (aquarium)
• Tram 28 + Elevador da Gloria
• Cabo da Roca bij Sintra (rotskaap, 30 km rijden)
• Torre de Belem (toren)
• Terreiro do Paco (plein)
• Mosteiro dos Jeronimos (klooster)
• Santa Justa lift
• Miraduoro (div. uitzichtpunten)
• Teleferico (kabelbaan vanaf aquarium)
• Museu da Cerveja (bier museum)

En voor Porto:
• Leuke wijken: Rebeira, Massarelos
• Avenida dos Aliados
• Ponte Luis 1 (brug zonsondergang)
• Torre dos Clerigos (toren)
• Sé do Porto (kathedral)
• Tramlijn 1
• Estacao de Sao Bento (treinstation)
• Mercado de Ferreira Borges (marktje)
• Villa Nova de Gaia (over de rivier, port drinken)
• Livraria Lello (bibliotheek)
• Jardim do Passeio Allegre
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  FOK!fotograaf woensdag 8 mei 2019 @ 12:08:42 #214
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_186692993
Ik ben er nu, momenteel in Lagos. Hebben jullie nog tips voor een waterpark?
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  woensdag 8 mei 2019 @ 12:29:33 #215
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_186693291
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 16:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nice, ik ga next week combootje Lissabon/Porto.
Heb de usual suspects wel in beeld wat te doen, maar zoek vooral wat aanradertjes als t gaat om restaurantjes en dergelijke. Of als iemand nog echt iets weet wat niet de standaard is.

Voor Lissabon staat dit:
• Leuke wijken: Bairro Alto/Alfama/Cais do Sodre
• Praco do Comercio (plein)
• Castelo de Sao Jorge (kasteel)
• Oceanario de Lisboa (aquarium)
• Tram 28 + Elevador da Gloria
• Cabo da Roca bij Sintra (rotskaap, 30 km rijden)
• Torre de Belem (toren)
• Terreiro do Paco (plein)
• Mosteiro dos Jeronimos (klooster)
• Santa Justa lift
• Miraduoro (div. uitzichtpunten)
• Teleferico (kabelbaan vanaf aquarium)
• Museu da Cerveja (bier museum)

En voor Porto:
• Leuke wijken: Rebeira, Massarelos
• Avenida dos Aliados
• Ponte Luis 1 (brug zonsondergang)
• Torre dos Clerigos (toren)
• Sé do Porto (kathedral)
• Tramlijn 1
• Estacao de Sao Bento (treinstation)
• Mercado de Ferreira Borges (marktje)
• Villa Nova de Gaia (over de rivier, port drinken)
• Livraria Lello (bibliotheek)
• Jardim do Passeio Allegre
In Lissabon ook even Station Oriente bekijken (Calatrava). En natuurlijk Sintra/Castelo dos Mouros.
Als je van kunst houdt, in Lissabon de Fundacao Gulbenkian en in Porto Fundacao Serralves.
In Porto naar het strand en Castelo de Queijo bekijken.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_186699281
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 16:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nice, ik ga next week combootje Lissabon/Porto.
Heb de usual suspects wel in beeld wat te doen, maar zoek vooral wat aanradertjes als t gaat om restaurantjes en dergelijke. Of als iemand nog echt iets weet wat niet de standaard is.

Voor Lissabon staat dit:
• Leuke wijken: Bairro Alto/Alfama/Cais do Sodre
• Praco do Comercio (plein)
• Castelo de Sao Jorge (kasteel)
• Oceanario de Lisboa (aquarium)
• Tram 28 + Elevador da Gloria
• Cabo da Roca bij Sintra (rotskaap, 30 km rijden)
• Torre de Belem (toren)
• Terreiro do Paco (plein)
• Mosteiro dos Jeronimos (klooster)
• Santa Justa lift
• Miraduoro (div. uitzichtpunten)
• Teleferico (kabelbaan vanaf aquarium)
• Museu da Cerveja (bier museum)

En voor Porto:
• Leuke wijken: Rebeira, Massarelos
• Avenida dos Aliados
• Ponte Luis 1 (brug zonsondergang)
• Torre dos Clerigos (toren)
• Sé do Porto (kathedral)
• Tramlijn 1
• Estacao de Sao Bento (treinstation)
• Mercado de Ferreira Borges (marktje)
• Villa Nova de Gaia (over de rivier, port drinken)
• Livraria Lello (bibliotheek)
• Jardim do Passeio Allegre
Ik vond Sintra zelf ook echt de moeite waard. Pittoresk stadje. :)
  maandag 13 mei 2019 @ 19:03:01 #217
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_186812850
De reis zit er alweer bijna op. Nu in Braga maar met 34 graden toch iets te warm. Portugal is een geweldig mooi land, lekker eten, mooie natuur en erg aardige mensen. Misschien wel mijn europas mooiste vakantieland.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 13:54:43 #218
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_186829694
Ik ga in het pinksterweekend naar Portugal, van donderdagavond tot en met dinsdag. Vliegen op Lissabon, het enige wat vast staat is op zondag twee voetbalwedstrijden in Guimaraes en Porto.

Ik ga in m'n eentje en huur een auto van vrijdagochtend tot dinsdagmiddag. Nu wil ik dus vrijdagochtend wel Sintra bekijken, maar dan ligt nog alles open tot zondagmiddag 15.00 uur Guimaraes.

Waar ik naar op zoek ben zijn mooie autoroutes (liefst langs de kust heen, en binnenland terug, of andersom) en leuke stadjes tussen Lissabon en Porto. Ik zie Leiria, Figuera da Foz, Coimbra, is dat iets? @egelhond, is Braga leuk voor een dagje of lijkt het op Porto?
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 14:06:41 #219
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_186829872
Leiria is mooi, Coimbra ook :) Braga zeker ook! Of Bom Jesus, daar vlakbij.
Ook mooi: Óbidos, Tomar :Y
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_186830334
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:54 schreef Silenus het volgende:
Ik ga in het pinksterweekend naar Portugal, van donderdagavond tot en met dinsdag. Vliegen op Lissabon, het enige wat vast staat is op zondag twee voetbalwedstrijden in Guimaraes en Porto.

Ik ga in m'n eentje en huur een auto van vrijdagochtend tot dinsdagmiddag. Nu wil ik dus vrijdagochtend wel Sintra bekijken, maar dan ligt nog alles open tot zondagmiddag 15.00 uur Guimaraes.

Waar ik naar op zoek ben zijn mooie autoroutes (liefst langs de kust heen, en binnenland terug, of andersom) en leuke stadjes tussen Lissabon en Porto. Ik zie Leiria, Figuera da Foz, Coimbra, is dat iets? @:egelhond, is Braga leuk voor een dagje of lijkt het op Porto?
Vergeet ook vooral niet het centrum van Guimareas zelf.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  donderdag 16 mei 2019 @ 21:01:07 #221
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_186889635
We zijn weer terug van onze trip door Portugal. Wat een geweldig mooi land!

Wij hebben uiteindelijk de volgende route gedaan:

Dag 1: Aankomst 13.00 uur Faro. Huurauto ophalen. Rijden richting Lagos.

Dag 2: Lagos. Algarve bekennen.

Dag 3: Lagos, route Sagres. Algarve bekennen.

Dag 4: Rijden naar Monchique. Wandelingen/hoogste punt bezoeken. Doorrijden naar Evora. Overnachting Evora

Dag 5: Rijden naar Obidos. Stad verkennen.Overnachting Obidos

Dag 6: Dagje Penische, surfen Baleal. Overnachting Obidos.

Dag 7: Rijden naar Coimbra. Bezichtiging Stad.

Dag 8: Rijden naar Manteigas. Bergwandeling etc. Overnachtging Manteigas.

Dag 9: Rijden naar Tua. Douro verkennen. Overnachting Tua.

Dag 10: Tua omgeving Douro. Rijden naar Guimaraes. Overnachting Guimaraes.

Dag 11: Rijden richting Braga. Overnachting Braga.

Dag 12: Rijden naar Porto. Auto inleveren 13.30 uur.

Dag 13: Porto.

Dag 14: Porto - Terugvlucht 9.25 uur naar huis.

We hebben 1700 km gereden. Dit was goed te doen mede doordat de wegen heel goed zijn ( thanks europees geld ) en er nauwelijks verkeer op de weg rijdt. Alleen rond Braga en Porto was het wat drukker. Wel veel tolwegen. Zorg dat je zo'n kastje hebt zodat je bij de tolwegen zo door kan rijden.

Toch raad ik aan om toch een deel van portugal te kiezen. Of Algarve/Lissabon of Lissabon/Porto en omgeving.

Na de steden Lagos, Evora,Obidos en Coimbra waren we wel een beetje klaar met stedenbezoek en oude gebouwen waardoor Braga voor ons een beetje in het niet viel. Gelukkig was Porto echt totaal weer anders en geweldig mooi! Wat een heerlijke sfeer is daar ( we hadden ook prachtig weer ) en heerlijke eettentjes. Misschien wel een van de leukste en mooiste steden van europa waar ik ben geweest.


Lagos vond ik een heerlijke sfeer hebben. De algarve is zoiezo prachtig. De mooie blauwe wateren en rotsen langs de kust. Hier is Kayakken heel erg mooi om te doen.
De bergen in Monchique is mooi te bezoeken. Van hieraf kijk je de algarve op.

Nabij Peniche, Baleal zijn we gaan surfen. Ook geweldig mooi was dat we daar een mooie octopus tegenkwamen.


Ook de Douro omgeving is heel erg mooi. Alles was mooi groen al waren de druivenstruiken nog niet heel hoog.


En Serra da Estrela is zeker ook de moeite waard. Hier is de hoogste berg van Portugal te vinden waar je in de winter kan skieen. Deed ons vooral aan Oostenrijk denken. Er lag nog sneeuw en we hebben zelfs een wolf gezien. En dat in Portugal.


Heb ook flink wat drone foto's gemaakt. Zal die vandeweek een paar posten.

En voor iedereen die naar Porto gaat. Probeer het gerecht Francesinha do Porto. Heerlijk!

@Silenus. Braga is totaal anders dan Porto. Ik zou zeker langs Obidos gaan ( al is het maar een paar uur dan heb je het wel gezien. Eten is daar heerlijk. Braga en Porto zijn echt niet te vergelijken. Ik vind Braga eerder op Praag lijken en Porto op Sydney.
Van waar vlieg je terug? Braga kan je in een halve dag wel bekijken want zo groot is dat niet. In Guimaraes hebben wij dat kasteel bezocht maar ook dat heb je in een uurtje wel gezien.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 18:00:55 #222
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_186931323
quote:
En voor iedereen die naar Porto gaat. Probeer het gerecht Francesinha do Porto. Heerlijk!

@:Silenus. Braga is totaal anders dan Porto. Ik zou zeker langs Obidos gaan ( al is het maar een paar uur dan heb je het wel gezien. Eten is daar heerlijk. Braga en Porto zijn echt niet te vergelijken. Ik vind Braga eerder op Praag lijken en Porto op Sydney.
Van waar vlieg je terug? Braga kan je in een halve dag wel bekijken want zo groot is dat niet. In Guimaraes hebben wij dat kasteel bezocht maar ook dat heb je in een uurtje wel gezien.
Je hebt me al overtuigd! Heb net een chill hotel geboekt aan het strand met sauna en spa en noem maar op, dan kan ik de volgende ochtend naar Obidos rijden en daar lunchen. Dan rijd ik daarna door naar Braga.

Guimaraes hoef ik eigenlijk alleen te zijn voor het voetbalwedstrijdje, wel geinig om er paar uur rond te hangen als het Nederlands elftal daar speelt (als ze verliezen van Engeland), anders bliksembezoekje aan stadion en door naar Porto.

Ik vlieg weer terug vanaf Lissabon op dinsdagavond, dus heb nog twee dagen om van Porto in Lissabon te komen. Eigenlijk wil ik een mooie autoroute door het binnenland, misschien wel via de Douro-omgeving wat je al zegt.

Thanks iig!
Gourmetten of steengrillen?
pi_186957727
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 21:01 schreef egelhond het volgende:
We zijn weer terug van onze trip door Portugal. Wat een geweldig mooi land!

Wij hebben uiteindelijk de volgende route gedaan:

Dag 1: Aankomst 13.00 uur Faro. Huurauto ophalen. Rijden richting Lagos.

Dag 2: Lagos. Algarve bekennen.

Dag 3: Lagos, route Sagres. Algarve bekennen.

Dag 4: Rijden naar Monchique. Wandelingen/hoogste punt bezoeken. Doorrijden naar Evora. Overnachting Evora

Dag 5: Rijden naar Obidos. Stad verkennen.Overnachting Obidos

Dag 6: Dagje Penische, surfen Baleal. Overnachting Obidos.

Dag 7: Rijden naar Coimbra. Bezichtiging Stad.

Dag 8: Rijden naar Manteigas. Bergwandeling etc. Overnachtging Manteigas.

Dag 9: Rijden naar Tua. Douro verkennen. Overnachting Tua.

Dag 10: Tua omgeving Douro. Rijden naar Guimaraes. Overnachting Guimaraes.

Dag 11: Rijden richting Braga. Overnachting Braga.

Dag 12: Rijden naar Porto. Auto inleveren 13.30 uur.

Dag 13: Porto.

Dag 14: Porto - Terugvlucht 9.25 uur naar huis.

We hebben 1700 km gereden. Dit was goed te doen mede doordat de wegen heel goed zijn ( thanks europees geld ) en er nauwelijks verkeer op de weg rijdt. Alleen rond Braga en Porto was het wat drukker. Wel veel tolwegen. Zorg dat je zo'n kastje hebt zodat je bij de tolwegen zo door kan rijden.

Toch raad ik aan om toch een deel van portugal te kiezen. Of Algarve/Lissabon of Lissabon/Porto en omgeving.

Na de steden Lagos, Evora,Obidos en Coimbra waren we wel een beetje klaar met stedenbezoek en oude gebouwen waardoor Braga voor ons een beetje in het niet viel. Gelukkig was Porto echt totaal weer anders en geweldig mooi! Wat een heerlijke sfeer is daar ( we hadden ook prachtig weer ) en heerlijke eettentjes. Misschien wel een van de leukste en mooiste steden van europa waar ik ben geweest.
[ afbeelding ]

Lagos vond ik een heerlijke sfeer hebben. De algarve is zoiezo prachtig. De mooie blauwe wateren en rotsen langs de kust. Hier is Kayakken heel erg mooi om te doen.
De bergen in Monchique is mooi te bezoeken. Van hieraf kijk je de algarve op.

Nabij Peniche, Baleal zijn we gaan surfen. Ook geweldig mooi was dat we daar een mooie octopus tegenkwamen.
[ afbeelding ]

Ook de Douro omgeving is heel erg mooi. Alles was mooi groen al waren de druivenstruiken nog niet heel hoog.
[ afbeelding ]

En Serra da Estrela is zeker ook de moeite waard. Hier is de hoogste berg van Portugal te vinden waar je in de winter kan skieen. Deed ons vooral aan Oostenrijk denken. Er lag nog sneeuw en we hebben zelfs een wolf gezien. En dat in Portugal.
[ afbeelding ]

Heb ook flink wat drone foto's gemaakt. Zal die vandeweek een paar posten.

En voor iedereen die naar Porto gaat. Probeer het gerecht Francesinha do Porto. Heerlijk!

@:Silenus. Braga is totaal anders dan Porto. Ik zou zeker langs Obidos gaan ( al is het maar een paar uur dan heb je het wel gezien. Eten is daar heerlijk. Braga en Porto zijn echt niet te vergelijken. Ik vind Braga eerder op Praag lijken en Porto op Sydney.
Van waar vlieg je terug? Braga kan je in een halve dag wel bekijken want zo groot is dat niet. In Guimaraes hebben wij dat kasteel bezocht maar ook dat heb je in een uurtje wel gezien.
Nice, mooie foto's. Die octopus is gaaf :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_186958102
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 21:01 schreef egelhond het volgende:
Francesinha do Porto
:r
pi_186958115
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 18:00 schreef Silenus het volgende:

[..]

Je hebt me al overtuigd! Heb net een chill hotel geboekt aan het strand met sauna en spa en noem maar op, dan kan ik de volgende ochtend naar Obidos rijden en daar lunchen. Dan rijd ik daarna door naar Braga.

Guimaraes hoef ik eigenlijk alleen te zijn voor het voetbalwedstrijdje, wel geinig om er paar uur rond te hangen als het Nederlands elftal daar speelt (als ze verliezen van Engeland), anders bliksembezoekje aan stadion en door naar Porto.

Ik vlieg weer terug vanaf Lissabon op dinsdagavond, dus heb nog twee dagen om van Porto in Lissabon te komen. Eigenlijk wil ik een mooie autoroute door het binnenland, misschien wel via de Douro-omgeving wat je al zegt.

Thanks iig!
De Douro route is niet een via-weg naar Lissabon natuurlijk wel redelijk de moeite waard. Vraag me wel af hoe druk het daar is in het hoogseizoen.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 15:08:23 #226
486012 4HetSympathiekePortugal
Live vanuit Portugal
pi_187420287
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 16:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nice, ik ga next week combootje Lissabon/Porto.
Heb de usual suspects wel in beeld wat te doen, maar zoek vooral wat aanradertjes als t gaat om restaurantjes en dergelijke. Of als iemand nog echt iets weet wat niet de standaard is.

Voor Lissabon staat dit:
• Leuke wijken: Bairro Alto/Alfama/Cais do Sodre
• Praco do Comercio (plein)
• Castelo de Sao Jorge (kasteel)
• Oceanario de Lisboa (aquarium)
• Tram 28 + Elevador da Gloria
• Cabo da Roca bij Sintra (rotskaap, 30 km rijden)
• Torre de Belem (toren)
• Terreiro do Paco (plein)
• Mosteiro dos Jeronimos (klooster)
• Santa Justa lift
• Miraduoro (div. uitzichtpunten)
• Teleferico (kabelbaan vanaf aquarium)
• Museu da Cerveja (bier museum)

En voor Porto:
• Leuke wijken: Rebeira, Massarelos
• Avenida dos Aliados
• Ponte Luis 1 (brug zonsondergang)
• Torre dos Clerigos (toren)
• Sé do Porto (kathedral)
• Tramlijn 1
• Estacao de Sao Bento (treinstation)
• Mercado de Ferreira Borges (marktje)
• Villa Nova de Gaia (over de rivier, port drinken)
• Livraria Lello (bibliotheek)
• Jardim do Passeio Allegre
Villa Nova de Gaia _O_
pi_188025316
TVP

Heeft iemand tips voor een leuk centraal gelegen hotel of b&b in Lissabon en Porto? Hoeft geen budget of vijf sterren, gewoon degelijk met niet al teveel lawaai kunnen slapen en niet onnodig ver hoeven lopen enzo.
pi_188029956
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 16:55 schreef Scary_Mary het volgende:
TVP

Heeft iemand tips voor een leuk centraal gelegen hotel of b&b in Lissabon en Porto? Hoeft geen budget of vijf sterren, gewoon degelijk met niet al teveel lawaai kunnen slapen en niet onnodig ver hoeven lopen enzo.
Memmo Alfhama hotel in Lissabon.
pi_188161920
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 21:25 schreef Mahra het volgende:

[..]

Memmo Alfhama hotel in Lissabon.
Ziet er leuk uit! Dank je wel voor de tip :*
pi_191583331
Zaterdag richting Portugal.
Zijn er mensen in omgeving Tavira/Santa Luzia geweest?
...
pi_191777831


Genoten in de Algarve.
...
  dinsdag 29 juni 2021 @ 22:13:32 #232
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_200134211
Even bumpje, maar paar dagen geleden teruggekomen uit Porto. We hadden al goede ervaringen met Lissabon (twee jaar terug), maar ook Porto beviel ons erg goed! Veel overeenkomsten met Lissabon, maar ook totaal anders. Vooral enorm fijn dat de stad aan de oceaan ligt, best wat strandwandelingen gemaakt. En wat is het een fotogenieke stad :) Als iemand een restaurant zoekt aan zee; ga vooral naar Molhe Restaurant. Betaalbaar lekker eten met een fantastisch uitzicht O+ Hieronder enkele van onze foto's. Wellicht dat het een indruk geeft van de stad :)

Porto by Ingmar, on Flickr

Porto sunset view on the Douro River by Ingmar, on Flickr

Porto, Cais Das Pedras by Ingmar , on Flickr

Porto sunset at Atlantic Ocean, Pérgola da Foz by Ingmar , on Flickr

Sāo Bento Station interior by Ingmar, on Flickr

Santo Ildefenso church Porto by Ingmar , on Flickr

Porto typical Alley by Ingmar , on Flickr

Porto riverside view on Gaia by Ingmar , on Flickr

MIradoura da Rua das Aldas viewpoint by Ingmar , on Flickr

[ Bericht 0% gewijzigd door AlwaysHappy op 29-06-2021 23:54:24 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 12:10:23 #233
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_200139754
Mooie foto's!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_200139796
Sfeervol stadje wel, vind Porto denk ik nog wel mooier als Lissabon.
pi_203608811
Iemand enig idee hoe ik vanuit Nederland een programma op de Portugese TV zou kunnen zien?

https://www.mccourier.com(...)life-of-paulo-futre/
...
pi_203610684
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 08:57 schreef Obiekulu het volgende:
Iemand enig idee hoe ik vanuit Nederland een programma op de Portugese TV zou kunnen zien?

VPN is toch wel het meest gangbare zou ik zeggen.
pi_203664757
Thanks!
...
pi_203664790
Iemand ervaring met een tripje naar Coimbra vanuit Porto? De moeite waard, aanrader?
...
  vrijdag 18 februari 2022 @ 23:08:00 #239
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_203730682
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 21:05 schreef Obiekulu het volgende:
Iemand ervaring met een tripje naar Coimbra vanuit Porto? De moeite waard, aanrader?
Ik ben drie jaar geleden een dag in Coimbra geweest (als tussenstop tussen Porto en Lissabon). Op zich wel een leuke en mooie stad. Vooral dan rondom de universiteit. Maar had het wel relatief snel gezien. Prima uitstapje om een middag te bezoeken, maar meer ook niet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_203736078
Ik ben van plan komende zomer (beetje op einde) een lange periode iets te huren om er gedeeltelijk vakantie te vieren, en gedeeltelijk op afstand te werken, hoeft niet extreem luxe te zijn, liefst beetje bij de kust en liever geen toeristenappartement, daarnaast beetje betaalbaar, zo rond de 700-1200 per maand, iemand tips?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203739541
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 12:01 schreef raptorix het volgende:
Ik ben van plan komende zomer (beetje op einde) een lange periode iets te huren om er gedeeltelijk vakantie te vieren, en gedeeltelijk op afstand te werken, hoeft niet extreem luxe te zijn, liefst beetje bij de kust en liever geen toeristenappartement, daarnaast beetje betaalbaar, zo rond de 700-1200 per maand, iemand tips?
Langer als in enkele maanden? Algarve is dan best lekker qua temperatuur, het is wel toeristisch, maar in die periode zul je geen massa hebben en er zijn best wat leuke plaatsjes die niet zo toeristisch zijn.Iets als Tavira bijv, mooi plaatsje wat ook gewoon leeft en geen spookdorp is in het naseizoen. Te vermijden: Villamoura, Albufeira, Portimao.

De westkust is erg mooi en rustig, bijv Aljezur regio in het zuiden, maar kan al best fris zijn. Als je bijv wilt surfen is dit wel de beste optie. Neem een wetsuit mee want de zee is koud :D
pi_203740496
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Langer als in enkele maanden? Algarve is dan best lekker qua temperatuur, het is wel toeristisch, maar in die periode zul je geen massa hebben en er zijn best wat leuke plaatsjes die niet zo toeristisch zijn.Iets als Tavira bijv, mooi plaatsje wat ook gewoon leeft en geen spookdorp is in het naseizoen. Te vermijden: Villamoura, Albufeira, Portimao.

De westkust is erg mooi en rustig, bijv Aljezur regio in het zuiden, maar kan al best fris zijn. Als je bijv wilt surfen is dit wel de beste optie. Neem een wetsuit mee want de zee is koud :D
Beetje toeristisch is niet erg, zolang ik er maar niet de hele dag tegen aanloop, surfen ga ik niet doen, zwemmen wel :) Thx voor de tips ik ga er even naar googlen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207377489
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 17:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Langer als in enkele maanden? Algarve is dan best lekker qua temperatuur, het is wel toeristisch, maar in die periode zul je geen massa hebben en er zijn best wat leuke plaatsjes die niet zo toeristisch zijn.Iets als Tavira bijv, mooi plaatsje wat ook gewoon leeft en geen spookdorp is in het naseizoen. Te vermijden: Villamoura, Albufeira, Portimao.

De westkust is erg mooi en rustig, bijv Aljezur regio in het zuiden, maar kan al best fris zijn. Als je bijv wilt surfen is dit wel de beste optie. Neem een wetsuit mee want de zee is koud :D
Kan je daar een huurauto zonder creditcard krijgen?
  zondag 1 januari 2023 @ 17:25:06 #244
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_207378424
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 12:01 schreef raptorix het volgende:
Ik ben van plan komende zomer (beetje op einde) een lange periode iets te huren om er gedeeltelijk vakantie te vieren, en gedeeltelijk op afstand te werken, hoeft niet extreem luxe te zijn, liefst beetje bij de kust en liever geen toeristenappartement, daarnaast beetje betaalbaar, zo rond de 700-1200 per maand, iemand tips?
Lang verhaal kort: zee ten oosten van Faro is lekker warm, ten westen wordt het steeds kouder.
Terwijl het juist ten westen van Lagos minder toeristisch wordt. Lagos is prima plek voor jonge backpackers. Albufeira is clubgaande pubers. Portimão is waar de bejaarden hun flatje hebben.

Met de rest ben ik niet zo bekend. Als je een auto hebt of gaat huren kan ik je aanraden om buiten de grote steden iets te huren. Goedkoper en stiller.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_207378576
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:25 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Lang verhaal kort: zee ten oosten van Faro is lekker warm, ten westen wordt het steeds kouder.
Terwijl het juist ten westen van Lagos minder toeristisch wordt. Lagos is prima plek voor jonge backpackers. Albufeira is clubgaande pubers. Portimão is waar de bejaarden hun flatje hebben.

Met de rest ben ik niet zo bekend. Als je een auto hebt of gaat huren kan ik je aanraden om buiten de grote steden iets te huren. Goedkoper en stiller.
En je bent niet naar van Gaal's huis gaan kijken in Quinta do Lago? Dat staat sowieso op mijn lijstje.
  zondag 1 januari 2023 @ 17:43:31 #246
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_207378727
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:32 schreef jarajosefff het volgende:

[..]
En je bent niet naar van Gaal's huis gaan kijken in Quinta do Lago? Dat staat sowieso op mijn lijstje.
Tuurlijk niet :')
Leukere dingen om te zien en te doen daar.
Overigens zitten dat soort villas achter grote hekken met beveiliging en een paar honden. Maar succes ermee ^O^
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_207379057
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:43 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Tuurlijk niet :')
Leukere dingen om te zien en te doen daar.
Overigens zitten dat soort villas achter grote hekken met beveiliging en een paar honden. Maar succes ermee ^O^
WAT! Maar dit MOET ik doen! Ik wil eigenlijk terwijl mijn ouders hun ding doen, gewoon voor zijn huis (of desnoods hek) 1 dag gaan staan. En als hij eruit komt: "Louis ik hou van je , gillen!)

Wel vervelend...nou ja zijn favoriete restaurant heet Temperus, dus daar ga ik dan ook 3 keer eten, en bidden dat hij net die dagen daar komt. Droom!
  zondag 1 januari 2023 @ 18:08:58 #248
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_207379092
Uhm de Portugese politie is niet zo vriendelijk hè?
En de cellen hebben gewoon ratten en kakkerlakken.
Maar doe je ding.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_207379249
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Uhm de Portugese politie is niet zo vriendelijk hè?
En de cellen hebben gewoon ratten en kakkerlakken.
Maar doe je ding.
Hoezo? Ik doe toch niets strafbaars?
  Admin maandag 2 januari 2023 @ 13:17:27 #250
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_207389351
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 18:19 schreef jarajosefff het volgende:

[..]
Hoezo? Ik doe toch niets strafbaars?
Jawel, stalken. Geen mensen lastig vallen en verder alleen posten als je idd naar Portugal gaat }:|
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_207389483
Castelo Branco is een mooie provincie met enkele leuke bezienswaardigheden: Monsanto (Game Of Thrones), Serra de Estrella, Penha Garcia (fossielenroute met zwemwater in de buurt).

Tevens loopt er een olijfolie, kaas en muurschilderingen-route door de prvovincie.

In Portugal zijn er veel rivierstranden fluvials), een stuk rivier dat afgedamd is en veilig is om te zwemmen. Meestal voorzien van een bar/restaurent, bbq's, camperplaatsen (gratis). Wij vinden in Castelo Branco de fluvials van Meimoa (dat is een stuwmeer) en Cardigos leuk, maar er zijn er genoeg (meer dan 100).

In de Alentejo loopt een wijnroute die je kan volgens, evenals een kasteelroute. Elvas is wat betreft echt een aanrader.
pi_207424717
Accepteert Uber cash in Portugal? Dit is zo ontmoedigend.

Je hebt een creditcard nodig voor een huurauto.
Je hebt een creditcard nodig voor Uber.

In India had ik nog Ola als alternatief. Taxi bestellen en dan aan het eind van de rit gewoon contant afrekenen. Portugal heeft geen alternatief. Ze maken het toeristen die geen schulden willen opbouwen wel moeilijk
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 22:36:02 #253
45833 crew  Fogel
pi_207424791
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:33 schreef jarajosefff het volgende:
Accepteert Uber cash in Portugal? Dit is zo ontmoedigend.

Je hebt een creditcard nodig voor een huurauto.
Je hebt een creditcard nodig voor Uber.

In India had ik nog Ola als alternatief. Taxi bestellen en dan aan het eind van de rit gewoon contant afrekenen. Portugal heeft geen alternatief. Ze maken het toeristen die geen schulden willen opbouwen wel moeilijk
Koop gewoon ergens een Prepaid Mastercard of Visa.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_207425626
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:36 schreef Fogel het volgende:

[..]
Koop gewoon ergens een Prepaid Mastercard of Visa.
Dat werkt toch niet voor Uber? Maar ik las net over izzymove app, dan zou je met cash kunnen betalen....
pi_207426007
Holy shit, een topic uit 2002.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 06:03:05 #256
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212655629
Zijn er mensen bekend met Monte Gordo? Is daar wat te doen buiten het strand?

Wij willen een zon/strandvakantie maar wel eentje waarbij je wat kan doen. Denk aan musea, aquarium, boottocht, etc.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_212656105
Er lopen door Portugal verschillende routes: o.a de kastelenroute in de Alentejo, vooral Elvas is een aanrader met drie prachtige kastelen.

Er zit een geweldige sterrenwacht in de Alentejo bij Monsaraz. Wat overigens een authentiek oud vestingstadje is op een berg. Het is gelegen aan het grootste stuwmeer van Europa, genoeg strandjes en watersportmogelijkheden.

Van vestigingsstadjes zijn er meerdere van, ook Monsanto in Castelo Branco (Idanha-a-nova is de subprovincie) is er een van. Als je daar toch bent kan je ook een fossielenroute in Penha Garcia lopen en het kasteel aldaar bekijken. Je kan daar ook prachtig wandelen in het Tejo natuurpark.

quote:
5s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 06:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zijn er mensen bekend met Monte Gordo? Is daar wat te doen buiten het strand?

Wij willen een zon/strandvakantie maar wel eentje waarbij je wat kan doen. Denk aan musea, aquarium, boottocht, etc.
Dat vond ik niet het mooiste gedeelte van de Algarve, lelijke fantasieloze hoogbouw. Ik denk dat je dan beter af bent in Faro of Tavira qua activiteiten. Tavira valt iets meer te doen denk ik, heeft wel musea en een haventje. Faro ben ik zelf niet geweest, ik hou niet zo van steden, stadje gaat nog. Cabanas naast Tavira is aanloopbaar (uur) en heeft een leuke boulevard met veel eettentjes. Het strand op het eiland voor Cabanas is mooi, je kan een watertaxi nemen om er te komen.

Naar een van de eilanden voor Tavira rijdt een treintje, is ook te lopen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Managarm op 02-03-2024 09:16:20 ]
  zaterdag 2 maart 2024 @ 09:43:35 #258
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_212656368
Tavira is mooi en gezellig.
Faro is niet heel bijzonder.

Voordeel van ten oosten van Faro blijven is dat het zeewater warmer is dan ten westen van Faro.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_212657280
Tavira is leuk idd :Y Faro is meer de 'grote stad' voor de lokalen, voor vakantiegangers wat minder interessant imho.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')