abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 september 2014 @ 22:06:23 #76
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_144907375
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:02 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Proper heeft in het Miranda Paviljoen een speciale afterparty georganiseerd. "Met emotie, met jasjes als lasso's én met vuistslagen!"
Het was zeer geslaagd.

Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  donderdag 25 september 2014 @ 22:08:17 #77
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_144907448
Cast vanaf april 2015 ter voorbereiding op een spannend 25 jarig jubileum:
Laura Selmhorst - 1990 - heden
Jef Alberts - 1991 - heden
Janine Elschot - 1992 - heden
Ludo Sanders - 1996 - heden
Bing Mauricius - 2005 - heden
Noud Alberts - 2006 - heden
Lorena Gonzalez - 2007 - heden
Aysen Baydar - 2012 - heden
Vincent Muller - 2013 - heden
Thijs Kramer - 2014 - heden
Reinier Veltman - 2014 - heden
Robert Alberts - 1990 - 2008, 2014 - heden
Linda Dekker - Hamans - 1990 - 1998, 2005 - 2006, 2014 - heden
Martine Hafkamp - 1990 - 1994, 2003 - 2005, 2014 - heden
Marieke de Moor - 1993 - 1995, 2014 - heden
Mark de Moor - 1992 - 1993, 1995, 2014 - heden
Erik Hamans - 1997 - 1998 (recurring) , 2014 - heden
Simone Hamans - 2014 - heden
Michael Hamans - 2014 - heden
Stefano Sanders - 1999 - 2005, 2009, 2014, 2015 - heden
Amy Kortenaer - 2015 - heden
Sil Selmhorst - 2010 - 2011 (recurring), 2015 - heden
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_144907478


[ Bericht 100% gewijzigd door vencodark op 25-09-2014 22:09:46 ]
  donderdag 25 september 2014 @ 22:09:25 #79
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_144907492
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Geen Nina? *O*
Nee, die wil ik niet :P
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  donderdag 25 september 2014 @ 22:10:07 #80
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_144907522
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:09 schreef LetsGame het volgende:

[..]

Nee, die wil ik niet :P
Geen Lucas? :P
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_144907524
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:09 schreef LetsGame het volgende:

[..]

Nee, die wil ik niet :P
Ik las niet goed. ;(
pi_144907676
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:06 schreef Frey het volgende:

[..]

Het was zeer geslaagd.

[ afbeelding ]
Martin springt zijn goede vriend Rohan te hulp door Proper te bedreigen met een wapen:



"Kijk maar uit, hij is geladen!"
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  donderdag 25 september 2014 @ 22:14:28 #83
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_144907720
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:13 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Martin springt zijn goede vriend Rohan te hulp door Proper te bedreigen met een wapen:

[ afbeelding ]

"Kijk maar uit, hij is geladen!"
_O- _O- _O- _O- _O-
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_144914552
Volgens mij heeft die serie altijd een beetje voortgekabbeld maar als je 12 bent maakt het meer indruk op je als op latere leeftijd, met andere woorden, het is eigenlijk altijd al matig geweest, de nieuwe kijkers zullen over 15 jaar hetzelfde zeggen als jullie hier als fok dan nog bestaat ;)
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 02:43:11 #85
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_144914561
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:08 schreef LetsGame het volgende:
Cast vanaf april 2015 ter voorbereiding op een spannend 25 jarig jubileum:
Laura Selmhorst - 1990 - heden
Jef Alberts - 1991 - heden
Janine Elschot - 1992 - heden
Ludo Sanders - 1996 - heden
Bing Mauricius - 2005 - heden
Noud Alberts - 2006 - heden
Lorena Gonzalez - 2007 - heden
Aysen Baydar - 2012 - heden
Vincent Muller - 2013 - heden
Thijs Kramer - 2014 - heden
Reinier Veltman - 2014 - heden
Robert Alberts - 1990 - 2008, 2014 - heden
Linda Dekker - Hamans - 1990 - 1998, 2005 - 2006, 2014 - heden
Martine Hafkamp - 1990 - 1994, 2003 - 2005, 2014 - heden
Marieke de Moor - 1993 - 1995, 2014 - heden
Mark de Moor - 1992 - 1993, 1995, 2014 - heden
Erik Hamans - 1997 - 1998 (recurring) , 2014 - heden
Simone Hamans - 2014 - heden
Michael Hamans - 2014 - heden
Stefano Sanders - 1999 - 2005, 2009, 2014, 2015 - heden
Amy Kortenaer - 2015 - heden
Sil Selmhorst - 2010 - 2011 (recurring), 2015 - heden
Je verzint dit nu zomaar?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 26 september 2014 @ 07:10:01 #86
413186 msnguy
Gewoon DOEN!
pi_144915087
Maandag...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2014 @ 08:56:42 #87
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144916108
van mij mag nu wel een keer uitkomen dat rikkie liegt
en dat ze dan maar door heel meerdijk uitgekotst mag worden
  vrijdag 26 september 2014 @ 10:55:46 #88
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_144918470
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 07:10 schreef msnguy het volgende:
Maandag...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_144921387
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:08 schreef LetsGame het volgende:
Simone Hamans - 2014 - heden
Vernoemd naar Simon? :D

Er zouden wel echt héél veel karakters uit moeten om jouw cast te laten gebeuren, maar daar heb ik niet zo'n problemen mee :P Ik zou alleen persoonlijk liever Nick of Marcus terugzien dan Stefano, maar goed, details.
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:39:16 #90
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_144921556
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 02:43 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Je verzint dit nu zomaar?
Ja :P
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_144922215
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 07:10 schreef msnguy het volgende:
Maandag...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice, ik dacht dat het weer voorspelbaar zou worden en dat Anton veroordeeld werd.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  vrijdag 26 september 2014 @ 14:48:52 #92
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_144924715
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 08:56 schreef lady-wrb het volgende:
van mij mag nu wel een keer uitkomen dat rikkie liegt
en dat ze dan maar door heel meerdijk uitgekotst mag worden
Dit hoop ik ook
Dat ze maar flink wat corrigerende tikken mag krijgen! Bitch :r
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_144925931
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:48 schreef L3viathan het volgende:

[..]

Dit hoop ik ook
Dat ze maar flink wat corrigerende tikken mag krijgen! Bitch :r
Ik ben voor een toernooi aangezien heel Meerdijk tegenwoordig aan boksen doet. En Rikki moet elke ronde.
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:32:32 #94
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_144926177
Niet mijn voorkeurlijstje, LetsGame. Daar zou sowieso geen Amy Kortenaer of Aysen Baydar in voorkomen. Geen Sjors vind ik uiteraard fout. Ieder zijn eigen idee over een ideale cast natuurlijk. Met de juiste draai zou ik de familie Bouwhuis ook behouden. Ze zijn in ieder geval vele malen beter dan die saaie familie Huygens, die hiervoor kwam. Het is alleen dat die personages momenteel nogal slecht worden benut (inclusief Rikki), maar dat overkomt ieder personage vroeg of laat (mag die drugs verhaallijn a.u.b. over zijn?).

Dat je Aysen erin zou houden. Toen Ludo laatst de financiële politie belde, was ik al bang dat aan de andere kant door Aysen zou worden opgenomen. Ik heb liever dat de politie wordt vertegenwoordigd door iemand, die niet bij de vaste cast hoort. Daar kun je jezelf aan ergeren, zonder dat je het personage ook in vele andere lijnen tegenkomt. Het is dan een hogere macht waar je niets tegen kunt doen, in plaats van bijvoorbeeld de zus van Nuran of de ex van Bing.

Voorbeeld: Inspecteur Bronckhorst. Die pakte altijd de verkeerde op (meestal Daniël), verdacht altijd de verkeerde en was eigenlijk een hele vervelende vent. Omdat hij echter géén onderdeel van de cast was, zette hij wél een prima rol neer. Je kreeg het liever niet met hem aan de stok.

Bij Aysen werkt dit minder, omdat je haar ook in andere verhaallijnen tegenkomt. Of erger: ze is in die andere verhaallijnen óók een irritant personage. Ze is ook altijd persoonlijk betrokken, altijd uit om de zaak naar haar hand te zetten, zwaar corrupt en erg oppervlakkig. Ik weet zeker dat dit personage veel sterker zou kunnen zijn, maar ze doen er helemaal niets mee.

Dus, Martin van Steyn is toch hoofdschrijver. Dan zou hij toch des te beter moeten weten waar mensen graag naar kijken en waarnaar niet. Dat kijkers geen sympathie willen opbrengen voor een verwend nest, dat sommige personages zeer vreemde sprongen maken, dat sommige acteurs meer rol verdienen dan de gemiddelde lamp of stoel in de achtergrond, dat de potentie absoluut niet uit de personages wordt gehaald met de cirkeltjes waarin ze nu draaien (Jef, Ludo, Noud, etc.). Ik stel voor dat Mickey Lammers terugkomt in de serie, maar vervolgens helemaal niets te doen krijgt. Helemaal niets! Kijken of dat bevalt...

Ik heb de aflevering van Andere Tijden gezien. Interessant, die begindagen!

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Pomtip op 26-09-2014 15:41:22 ]
pi_144926785
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 07:10 schreef msnguy het volgende:
Maandag...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lucas gaat achter Thijs aan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:34 schreef DSMichaelfan het volgende:

[..]

Vernoemd naar Simon? :D

Er zouden wel echt héél veel karakters uit moeten om jouw cast te laten gebeuren, maar daar heb ik niet zo'n problemen mee :P Ik zou alleen persoonlijk liever Nick of Marcus terugzien dan Stefano, maar goed, details.
Dit, dikke Sanders gang :7
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:48 schreef L3viathan het volgende:

[..]

Dit hoop ik ook
Dat ze maar flink wat corrigerende tikken mag krijgen! Bitch :r
En dit.
pi_144927005
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:32 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Niet mijn voorkeurlijstje, LetsGame. Daar zou sowieso geen Amy Kortenaer of Aysen Baydar in voorkomen. Geen Sjors vind ik uiteraard fout. Ieder zijn eigen idee over een ideale cast natuurlijk. Met de juiste draai zou ik de familie Bouwhuis ook behouden. Ze zijn in ieder geval vele malen beter dan die saaie familie Huygens, die hiervoor kwam. Het is alleen dat die personages momenteel nogal slecht worden benut (inclusief Rikki), maar dat overkomt ieder personage vroeg of laat (mag die drugs verhaallijn a.u.b. over zijn?).
De familie Huygens had wel veel potentie, als die eigenwijze schrijvers tenminste de link hadden gelegd naar Rolf, Alexandra, Helen, Peter en Martine. Het Huygens Concern zou in principe nog moeten bestaan, dan had met een beetje fantasie Irene nu aan het hoofd van het concern gestaan en een directe concurrent van Sanders Inc. geweest. Dat had echt fantastische verhaallijnen kunnen opleveren. Veel meer in ieder geval dan de Bouwhuisjes: stuk voor stuk goede acteurs, maar belabberde personages en nog slechtere verhaallijnen.

quote:
Dat je Aysen erin zou houden. Toen Ludo laatst de financiële politie belde, was ik al bang dat aan de andere kant door Aysen zou worden opgenomen. Ik heb liever dat de politie wordt vertegenwoordigd door iemand, die niet bij de vaste cast hoort. Daar kun je jezelf aan ergeren, zonder dat je het personage ook in vele andere lijnen tegenkomt. Het is dan een hogere macht waar je niets tegen kunt doen, in plaats van bijvoorbeeld de zus van Nuran of de ex van Bing.

Voorbeeld: Inspecteur Bronckhorst. Die pakte altijd de verkeerde op (meestal Daniël), verdacht altijd de verkeerde en was eigenlijk een hele vervelende vent. Omdat hij echter géén onderdeel van de cast was, zette hij wél een prima rol neer. Je kreeg het liever niet met hem aan de stok.

Bij Aysen werkt dit minder, omdat je haar ook in andere verhaallijnen tegenkomt. Of erger: ze is in die andere verhaallijnen óók een irritant personage. Ze is ook altijd persoonlijk betrokken, altijd uit om de zaak naar haar hand te zetten, zwaar corrupt en erg oppervlakkig. Ik weet zeker dat dit personage veel sterker zou kunnen zijn, maar ze doen er helemaal niets mee.
Om dat laatste punt zou ik, net als LetsGame, Aysen in de serie houden. Haar een sterke verhaallijn geven waarin duidelijk wordt waarom ze is zoals ze is (daar is altijd een reden voor, zie Martine, zie Dian) en daar vervolgens weer op voortborduren. Met Vincent zou ik ook een andere kant op willen. Oscar Aerts heeft echt een boeventronie, maar speelt de saaiste lul van het Westelijk halfrond. Oftewel: geef hem een reden om meer naar de bad guy-kant te neigen en het personage is "gered". Want op deze manier geef ik het personage niet meer langer dan twee jaar.

quote:
Dus, Martin van Steyn is toch hoofdschrijver. Dan zou hij toch des te beter moeten weten waar mensen graag naar kijken en waarnaar niet. Dat kijkers geen sympathie willen opbrengen voor een verwend nest, dat sommige personages zeer vreemde sprongen maken, dat sommige acteurs meer rol verdienen dan de gemiddelde lamp of stoel in de achtergrond, dat de potentie absoluut niet uit de personages wordt gehaald met de cirkeltjes waarin ze nu draaien (Jef, Ludo, Noud, etc.). Ik stel voor dat Mickey Lammers terugkomt in de serie, maar vervolgens helemaal niets te doen krijgt. Helemaal niets! Kijken of dat bevalt...
Haha, goed idee! :D
Al zou ik liever met een paar anderen het Endemol-gebouw bestormen en alle schrijvers er hardhandig uitsmijten :9 En dat alles onder leiding van een man die kennis heeft van een grote schoonmaak:



"Want als het op schoon aan komt, is er maar één Meneer Proper!"

quote:
Ik heb de aflevering van Andere Tijden gezien. Interessant, die begindagen!
Inderdaad :Y Ook mooi dat er echt betrokkenen uit de begindagen bij waren, en niet dat zooitje ongeregeld dat nu iets doet voor de serie :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 26 september 2014 @ 17:33:31 #97
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_144929691
quote:
De familie Huygens had wel veel potentie, als die eigenwijze schrijvers tenminste de link hadden gelegd naar Rolf, Alexandra, Helen, Peter en Martine. Het Huygens Concern zou in principe nog moeten bestaan, dan had met een beetje fantasie Irene nu aan het hoofd van het concern gestaan en een directe concurrent van Sanders Inc. geweest. Dat had echt fantastische verhaallijnen kunnen opleveren. Veel meer in ieder geval dan de Bouwhuisjes: stuk voor stuk goede acteurs, maar belabberde personages en nog slechtere verhaallijnen.
Met dit stukje ben ik het absoluut niet eens. Op de eerste plaats omdat die link nooit is gelegd. vraag me zelfs af of de schrijvers wisten dat de naam Huygens eerder voorkwam in de serie.

De therapeut van Charlie (Wout, ook een slechte rol) was de basis voor het personage Martijn Huygens. De andere personages zijn eromheen bedacht. Martijn Huygens was een saai personage, dat niets meemaakte en uiteindelijk in herhaling viel met Barbara, net als zijn eerdere rol. Aan Irene Huygens zat geen smaak of geur en de hele verhaallijn met Ludo was slechts om haar wat te doen te geven. Dan heb je nog Ronja, wie uiteindelijk de muts van de familie werd (al begon zij wel leuk). Dieptepunt was de terugkeer van Isabella, toen het personage maar even gauw lesbisch moest worden, om Isabella wat te doen te geven. Verschrikkelijk. Ten slotte nog Dex. Kon in ieder geval goed tekeer gaan tegen Lucas. De ene keer wat beter dan de andere keer, maar de conclusie: Met deze familie wisten de schrijvers helemaal geen raad.

Hoewel nu even wat minder, heeft de familie Bouwhuis betere verhaallijnen en personages. Deze worden ook beter vertolkt.
pi_144930340
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:33 schreef Mr.Pomtip het volgende:

[..]

Met dit stukje ben ik het absoluut niet eens. Op de eerste plaats omdat die link nooit is gelegd. vraag me zelfs af of de schrijvers wisten dat de naam Huygens eerder voorkwam in de serie.
Wisten ze: Endemol gaf al vrij snel na de introductie aan dat deze familie Huygens niets te maken zou hebben met de "eerdere" Huygens-leden. Een catastrofale fout als je het mij vraagt: het verleden van de serie werd hiermee dus niet "naar boven gehaald" en potentieel sterke verhaallijnen werden dus niet verteld. En daamee...

quote:
De therapeut van Charlie (Wout, ook een slechte rol) was de basis voor het personage Martijn Huygens. De andere personages zijn eromheen bedacht. Martijn Huygens was een saai personage, dat niets meemaakte en uiteindelijk in herhaling viel met Barbara, net als zijn eerdere rol. Aan Irene Huygens zat geen smaak of geur en de hele verhaallijn met Ludo was slechts om haar wat te doen te geven. Dan heb je nog Ronja, wie uiteindelijk de muts van de familie werd (al begon zij wel leuk). Dieptepunt was de terugkeer van Isabella, toen het personage maar even gauw lesbisch moest worden, om Isabella wat te doen te geven. Verschrikkelijk. Ten slotte nog Dex. Kon in ieder geval goed tekeer gaan tegen Lucas. De ene keer wat beter dan de andere keer, maar de conclusie: Met deze familie wisten de schrijvers helemaal geen raad.
... kreeg je dus dit :Y
Laat ik het zo zeggen: toen vond ik het al verbazingwekkend en niet slim van de schrijvers om deze Huygens-leden niet te linken aan Rolf en Alexandra (en Helen, Peter en Martine). Het had zo mooi kunnen zijn, maar toen wisten de schrijvers het al beter. Met als gevolg dat die familie toch een deceptie werd en na iets meer dan twee jaar roemloos het toneel verliet.

quote:
Hoewel nu even wat minder, heeft de familie Bouwhuis betere verhaallijnen en personages. Deze worden ook beter vertolkt.
Hier ben ik het niet mee eens, op het laatste puntje na. Maar de familie Bouwhuis is ook een herhaling van zetten:

- Anton als conservatieve vader die met zijn opvattingen iedereen (incl. familie) tegen zich in het harnas jaagt
- Sjoerd die zo eigenwijs als de pest is en zó vasthoudend (of liever gezegd: obsessief) is dat het irritant wordt (zie verdwijning Tim, aanrandingszaak)
- Tim die alleen maar zelfmedelijden heeft (zie dat zeiklijntje van vorig seizoen maar) en een saaie lul is van hier tot ginter
- Edwin die zichzelf belangrijker vond dan wie ook en continue aandacht eiste vanwege zijn homoseksualiteit ("HALLO, IK BEN EEN HOMO!!!!" -> paste perfect bij Lucas dus)
- Bianca die in de Cynthia Abma-era vrijwel alleen maar aan het janken was en de familie koste wat kost bij elkaar probeerde te houden (wat nooit lukte). Sinds de Elvira Out-periode is dat minder, maar daar staat tegenover dat het personage sindsdien veel afstandelijker oogt.

Mike is hierin de enige uitzondering, alhoewel ook hij niet geweldig was. Dat werd hij pas na een jaar, toen we een reden kregen waarom hij zo gefixeerd was op de Sanders-clan. En daarna werd hij alleen maar geniaal omdat hij er toch uit ging, want de schrijvertjes hadden een reden nodig voor de totaal onzinnige en langdradige whodunnit die op zijn exit volgde.

En dan hebben we als klap op de vuurpijl huisslet Rikki die, nadat ze bijna alle mannelijke Bouwhuis-leden min of meer heeft afgewerkt, gewoon weer van voren af aan begint alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Nee, echt een verbetering :N
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2014 @ 17:56:11 #99
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144930343
ik heb nooit begrepen waarom die wout en martijn door dezelfde figuur gespeeld konden worden.
dat is toch idioot?
pi_144930434
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:56 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb nooit begrepen waarom die wout en martijn door dezelfde figuur gespeeld konden worden.
dat is toch idioot?
Och, in Goudkust gebeurde dat ook: Sander de Heer speelde in seizoen 1 de gastrol van Robert van Galen, een collega van Sylvia Verweijden die een affaire met haar had. En in seizoen 5 en 6 speelde hij de vaste rol van David Bergman, gezicht van een televisiestation waar (jawel) Sylvia aandeelhoudster van werd en met wie hij een kortstondige verhouding had.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')