Die banenwinkel is nu in handen van de Peshmerga denk ik.quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:58 schreef vervoerder23 het volgende:
[..]
De banenwinkel van ISIS kan wel gaan bezuinigen als dat zo doorgaat
goeie zaakquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:35 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Die banenwinkel is nu in handen van de Peshmerga denk ik.
Zeker ja.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:45 schreef Spinosaurus het volgende:
Dat laatste stukje in je krantenartikel, Cobra4, is best deprimerend!
Ga jij eens in een ander forum lopen etteren.quote:Op vrijdag 10 april 2015 06:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
Met andere woorden, die piloten kunnen er eigenlijk niks van.
Had dan simpelweg de Glock17 vervangen door de Glock19 met 2 extra magazijnen.quote:Op zondag 26 april 2015 00:07 schreef Cobra4 het volgende:
Mitrailleur voor Nederlandse F-16-piloot boven Irak
Nederlandse F-16-piloten hebben sinds kort tijdens vluchten boven IS-gebied een mitrailleur mee voor extra beveiliging. Het gaat om een MP9, een kleine mitrailleur met dertig patronen. Eerst hadden de piloten alleen zogenoemd enkel-schot pistool in de standaarduitrusting.
Het ministerie van Defensie bevestigt dat het "overlevingspakket" is aangepast aan de huidige veiligheidssituatie. "De piloten moeten veilig kunnen opereren", aldus Defensie.
De mitrailleur is klein, waardoor hij gemakkelijk in de cockpit past.
Schietstoel
De MP9 vuurt patronen automatisch af, in tegenstelling tot een enkel-schot pistool. Als een F-16-vliegtuig geraakt wordt en de piloot komt via de schietstoel terecht in vijandig gebied met IS-strijders, kan hij zich beter verdedigen.
Volgens Defensie heeft de extra bewapening geen relatie met de moord op de Jordaanse vlieger Moaz al-Kasasbeh in februari. Hij werd door IS-strijders gevangen genomen en levend verbrand. Eind 2014 is het besluit al genomen.
Vanuit Jordanië voeren zes Nederlandse F-16's vluchten uit boven Irak.
Bron: http://nos.nl/artikel/203(...)loot-boven-irak.html
Ze doen het nog goed die F-16's.quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:15 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ga jij eens in een ander forum lopen etteren.
Nee, dat is het hele probleem.'quote:
Niet....quote:Op vrijdag 15 mei 2015 15:14 schreef Nibb-it het volgende:
Hoe rijmt dat met de berichtgeving van 10 april?
Woop Woop dat is toch 5 minuten tegen een russiche invasie.quote:
Meer dan er nu F-16's zijnquote:Op dinsdag 8 december 2015 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Woop Woop dat is toch 5 minuten tegen een russiche invasie.
Hoeveel inzetbare fokkers hadden we tijdens wo2?
quote:Anti-ISIS-coalitie slurpt luchtmachttanker tot laatste druppel leeg
Een KDC-10-tankvliegtuig van de Koninklijke Luchtmacht vloog gisteren zijn eerste missie in het Midden-Oosten. Het toestel tankte ruim 5,5 uur vliegtuigen bij van coalitiepartners die boven Irak en Oost-Syrië ISIS bestrijden. “Het is duidelijk dat we hier hard nodig zijn, want we waren tot de laatste druppel leeg”, zegt detachementscommandant majoor Marcel de Pee.
Door ze in de lucht bij te tanken kunnen jachtvliegtuigen van de coalitie ISIS langer en effectiever bestrijden. Tankers van onder meer Australië, Canada, Duitsland en de Verenigde Staten doen dienst als ‘vliegend pompstation’. De KDC-10 vliegt vanaf een basis in Koeweit. Alle tankers worden aangestuurd vanuit het Combined Air Operations Centre in Qatar. Een Nederlandse liaisonofficier plant vanuit daar mede de inzet van de KDC-10.
100.000 pond per missie
Coalitievliegtuigen zijn vorig jaar in totaal meer dan 80.000 keer in de lucht bijgetankt. Tankers vliegen hiervoor op grote hoogte rondjes (tracks) boven gebieden waar (jacht)vliegtuigen opereren. De KDC-10 levert per minuut ongeveer 1.750 liter brandstof en kan per missie van maximaal 7 uur ongeveer 100.000 pond afgeven. Om die extra bijdrage zat de coalitie te springen. Dus besloot Nederland het vliegtuig te leveren.
Korte voorbereiding
“We vertrokken zaterdag na een korte voorbereidingstijd met meer dan 30 militairen van thuisbasis Eindhoven naar het Midden-Oosten”, geeft De Pee aan. Het detachement bestaat uit 2 vliegende crews, onderhoudspersoneel, communicatiespecialisten, een inlichtingenofficier en logistiek personeel. De militairen blijven tot half maart.
nzetgeschiedenis
De KDC-10 maakt deel uit van de luchttransportvloot van de Koninklijke Luchtmacht en is gestationeerd op vliegbasis Eindhoven. Het toestel werd in het verleden meerdere malen voor een langere periode ingezet voor tankeroperaties. Voor het laatst gebeurde dat in 2004 voor de International Security Assistance Force in Afghanistan. In maart 2011 werd het toestel nog ingezet voor Operation Unified Protector in Libië. Daarnaast vloog de KDC-10 diverse humanitaire hulpvluchten naar door natuurrampen getroffen gebieden.
Nederlandse bijdrage strijd tegen ISIS
Naast de inzet van de KDC-10 helpt Nederland bij de strijd tegen ISIS door het trainen van Iraakse en Koerdische strijdkrachten. Een Nederlands force protection-detachement zorgt sinds juli 2016 voor de beveiliging van Belgische F-16’s die missies vliegen in de strijd tegen ISIS. Daarnaast stelt Nederland een analyse-team beschikbaar, dat UAV-beelden uit het inzetgebied interpreteert.
(Defensie)
Als ik het goed heb is de T-235 uit uit '76 en de T-264 uit '78. Oude kisten dus inderdaad. Vervanging staat op de rol voor rond 2020. NL koopt samen met Luxemburg 2 A330 MRTT's als vervanging.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 23:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Die KDC-10`s zijn toch ook al oud of niet ?
Ik heb nog oude luchtvaart tijdschriften liggen, waarin beschreven staat hoe ze die dingen in 1992 kochten van Martinair (gebruikte toestellen dus) en ombouwden.
quote:'Er moeten wel burgers zijn omgekomen bij Nederlandse bombardementen'
Het Openbaar Ministerie onderzoekt in vier gevallen of Nederlandse militairen buiten hun boekje zijn gegaan tijdens bombardementen op IS in Irak en Syrië, zo maakte het OM vandaag bekend aan de NOS. Volgens onderzoekscollectief Airwars zijn er waarschijnlijk veel meer incidenten.
Het collectief doet al jaren onderzoek naar burgers die zijn omgekomen door luchtaanvallen van de internationale coalitie die strijdt tegen IS. Airwars schat op basis van eigen onderzoek dat er in totaal tussen 3800 en 6000 burgerslachtoffers zijn gevallen. Hoewel Nederland slechts betrokken was bij een paar procent van alle aanvallen van de coalitie, is het volgens Airwars onwaarschijnlijk dat daarbij geen burgers zijn omgekomen.
(NOS)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |