Bedankt voor de toelichting.quote:Op maandag 19 maart 2018 20:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die synchro's maken onderdeel uit van de versnellingsbak, daarvoor moet deze uit elkaar als er iets op doet. De onderdelen zijn het probleem niet, de manuren des te meer. Bij normaal gebruik gaan ze vaak wel een autoleven mee.
[..]
Ja, de intenties waren goed, het gebeurt trouwens vaker dan je denkt. Het is het gemak van je handelingen uitspreiden over een langere periode, vaak het gevolg van gebrek van technisch inzicht.
Ik stel me voor dat de koppelingsplaten onderling een groot verschil in rotatiesnelheid hebben en dat het schakelen een enorme belasting heeft op de synchroringen. Die moeten immers de huidige snelheid in de tweede versnelling overnemen, en als dat bij 70 in 5 naar 70 in 2 gaat kun je je voorstellen dat dit niet gezond is voor je versnellingsbak, laat staan als je voet (theoretisch gezien) van de koppeling glijdt.
Dit, godsheerlijke uitvinding is dat!quote:Op woensdag 24 september 2014 15:01 schreef datismijnmening het volgende:
Daarom adaptive cruise control
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |