abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 september 2014 @ 03:07:29 #1
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_144844255
quote:
Europa dreigt met boete voor Google in mededingingszaak

Als Google niet met verdere consessies in een Europese mededingingszaak komt, zal een officiële mededingingszaak worden geopend en kan het bedrijf een boete verwachten. Dat zei de Eurocommissaris voor mededing, Joaquín Almúnia.

googleVolgens Almúnia is een formele 'verklaring van protest' de 'volgende logische stap' in het onderzoek, zegt hij volgens de BBC, tenzij het bedrijf met een schikkingsvoorstel met meer concessies komt. Een formele verklaring van protest zou inhouden dat het bedrijf een boete opgelegd krijgt.

De hoogte van die boete kan flink oplopen: Microsoft moest een boete van een half miljard euro betalen voor het koppelen van Windows Media Player met Windows. De boete kan maximaal 10 procent van de jaaromzet zijn; in het geval van Google kan dat een boete van 6 miljard dollar zijn, oftewel 4,6 miljard euro. Bovendien, waarschuwt Almúnia volgens The Guardian, kan de boete voor Google wel eens hoger zijn dan die van Microsoft: volgens hem zijn er met Google namelijk meer problemen dan met de softwaregigant uit Redmond.

De Europese Commissie onderzoekt of Google zijn dominante marktpositie - circa 90 procent van het Europese zoekverkeer gaat via Google - misbruikt. Zo zou Google zijn eigen diensten voortrekken in zoekresultaten. Google is drie keer met een schikkingsvoorstel gekomen, maar die zijn allemaal afgewezen. Zo stelde Google voor om concurrerende diensten meer aandacht te geven en zijn eigen diensten duidelijk te markeren in de zoekresultaten.

Mochten Google en de Europese Commissie toch nog overeenstemming bereiken, dan zijn alle problemen voor Google nog niet voorbij: eerder deze maand zei Almúnia dat de Commissie waarschijnlijk een onderzoek naar Android zal openen. Google zou misbruik hebben gemaakt van de dominante marktpositie van Android.
http://tweakers.net/nieuw(...)ededingingszaak.html

Grappig hoe de ondemocratische EU met sancties dreigt tegen een bedrijf waar 90% van de mensen iedere dag weer vrijwillig voor kiezen.
pi_144844275
Moet je eens zoeken op "tra".

Dan krijg je al Google Translate als eerste resultaat :')
pi_144844320
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 03:18 schreef d4v1d het volgende:
Moet je eens zoeken op "tra".

Dan krijg je al Google Translate als eerste resultaat :')
Bij mij staat er alleen translate.
NEE!
pi_144844336
als we het complete oerwoud in zuid amerika omhakken? dan hebben we genoeg papier voor al deze miljoenen rechtzaken!
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_144844347
Medelijden hoef je niet te hebben. Laat ze maar dokken. Die Amerikanen delen op een veel grotere schaal torenhoge boetes uit aan niet-Amerikaanse bedrijven.
pi_144844792
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 03:18 schreef d4v1d het volgende:
Moet je eens zoeken op "tra".

Dan krijg je al Google Translate als eerste resultaat :')
Hier niet.
Conscience do cost.
pi_144845482
Dus als ik op Google zoek naar een vertaalprogramma, en Google vertelt mij "Hey, toevallig hebben wij zo'n ding" is dat misbruik maken van een machtspositie? WTF Europa :')
pi_144845790
Oh misbruiken doen ze zeker, maar door koppeling van al hun diensten. Hoe de ** komen ze erbij dat google zichzelf voortrekt overigens? M.i. toch niet het geval, google bv `web advertisement'; gaat niet default naar google ofzo, terwijl dat wel hun core business is.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_144846265
Google slaven topic.

Waarom krijg je verplicht zes miljoen Google dingen als je android of Gmail neemt?

Waarom koppelen ze alles aan elkaar?

Waarom log ik ook automagisch in bij Youtube als ik bij Gmail inlog?
  woensdag 24 september 2014 @ 10:16:06 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144846644
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 09:59 schreef De_Guidance het volgende:
Google slaven topic.

Waarom krijg je verplicht zes miljoen Google dingen als je android of Gmail neemt?
Omdat Android en Gmail van Google zijn. Klein detail is dat al deze diensten gratis zijn.
quote:
Waarom koppelen ze alles aan elkaar?
Centraliseren, informatie.
quote:
Waarom log ik ook automagisch in bij Youtube als ik bij Gmail inlog?
Gebruikersgemak.
pi_144897699
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 09:08 schreef Inaithnir het volgende:
Dus als ik op Google zoek naar een vertaalprogramma, en Google vertelt mij "Hey, toevallig hebben wij zo'n ding" is dat misbruik maken van een machtspositie? WTF Europa :')
Ja. Met een monopolie heb je extra verantwoordelijkheden, en een daarvan is dat je een monopolie in markt X niet mag gebruiken om ook in markt Y extra marktaandeel te krijgen.

Het is niet goed voor jou als consument, als bijv. Google Translate het populairste vertaalprogramma wordt, terwijl het eigenlijk gewoon compleet ruk is maar andere, betere programma's geen kans hebben omdat ze in Google Search expres op een lagere ranking worden gezet (en andere zoekmachines nauwelijks marktaandeel hebben).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2014 17:32:28 ]
  donderdag 25 september 2014 @ 23:28:55 #12
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_144911041
Geld, geld, geld :')
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')