abonnement Unibet Coolblue
pi_144841967
Ik moet 1 oktober mijn kamer verlaten, en ik heb 2 leuke opties gevonden:
Ik ben nieuw in de stad, dus sta wel open voor nieuwe contacten en dat speelt een rol voor de keuze.

Optie 1:
Kamer via woningcorporatie, maandelijks krijg je 1 punt en ik heb met 3 punten en een hoop geluk een kamer in het centrum kunnen scoren.

Pluspunten:
+ Kamer is 19m2, en huur is 360 euro
+ Locatie is redelijk goed (heb geen college in centrum)
+ Betrouwbare aanbieder, geen opzegtermijn (als de kamer niet bevalt, kan ik direct weg)

Minpunten:
- 2 huisgenoten, alleen een gemeenschappelijke keuken dus waarschijnlijk weinig contact
- kamer is kaal, laminaat en gordijnen twv 250-300 euro moet ik investeren, en krijg dit waarschijnlijk niet terug

Daarnaast heb ik een kamer gevonden via kamernet, in een monument.
+ Kamer is 38m2, en huur is 450 (oorspronkelijk 540 maar een stel vinden is moeilijk voor de verhuurder)
+ Kamer heeft 26 huisgenoten, 2 grote tuinen, 2 grote gemeenschappelijke kamers
+ Er staan al meubels in de kamer, en de kamer heeft laminaat en gordijnen
+ Schoonmakers

- Huurcontract van 1 jaar, dus zit er dan echt aan vast
- Locatie is minder gunstig
- Douche en wc delen met 4 personen, deel van de keuken eveneens.


Graag zou ik jullie input horen, red mij, forumgenoten :D
Universitas Trolliana
Bachelor of Science in Trolling
Summa Cum Laude
pi_144842043
Ik zou liever geen badkamer delen dus ik zou voor 1 gaan :@
pi_144842125
Hoezo is het hebben van huisgenoten een minpunt bij een kamer :?
pi_144842171
Ik zou ook voor 1 gaan. 26 huisgenoten .. er hoeft er maar 1 super hrd tegen te zitten. Contacten opdoen kan ook wel met een sport ofzo
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  Donald Duck held woensdag 24 september 2014 @ 00:11:25 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_144842191
Ik zou zelf absoluut gaan voor de kleine, maar zelfstandigere kamer
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_144843238
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 00:05 schreef krullenbolletje het volgende:
Ik zou liever geen badkamer delen dus ik zou voor 1 gaan :@
Ik zwaai naar dieren.
pi_144843252
Met 26 huisgenoten vorm je echt geen hechte gemeenschap. Misschien met een paar, bij die andere kamer moet je het dan wel treffen met 2 anderen. Maar ik zou voor de kleinere gaan. Hoewel ik nu mijn badkamer en wc deel (met 2 anderen) en ik dat niet erg vind, had ik liever een wc en douche gehad. Met 26 gemeenschappelijke ruimtes delen, tja. Hoe goed wordt dat uberhaupt onderhouden, niemand/weinigen voelt/voelen zich verantwoordelijk dan....
Heb zelf redelijk goed contact met mijn huisgenoten, in de keuken komen we elkaar heel vaak tegen. Locatie is centrum zeg je, lijkt me des te beter. Dat scheelt veel tijd qua winkels, maar ook lekker makkelijk als je fiets stuk en je uitgaat (als het ver is en je hebt geen nachtbus moet weer vervoer regelen en taxi's zijn vaak erg prijzig).

Maar ga lekker op je gevoel af! Jij moet er wonen, dat is anders dan werk of studie. Je moet je er op je gemak voelen. Welke kamer voelt het beste. Ik koos mijn kamer vanwege het prachtige uitzicht op de gracht en heb ik absoluut geen spijt van, sterker nog iedere dag geniet ik ervan (hiervoor zelfstandige kamer buiten het centrum, niet chill, winkels waren ver, als je fiets stuk is moet je echt met de nachtbus of taxi na het uitgaan enz.). Oftewel kies de kamer waar je het beste bij voelt!
pi_144853341
Ik zou die eerste kiezen
pi_144853480
Eerste inderdaad.
Of niet dan?
  woensdag 24 september 2014 @ 14:58:05 #10
165633 eriksd
The grand facade...
pi_144855352
Ik zou de tweede kiezen. Lekker veel reuring.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_144888275
quote:
14s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:58 schreef eriksd het volgende:
Ik zou de tweede kiezen. Lekker veel reuring.
pi_144888939
Optie 1 zou ik doen. Heb ik destijds ook gedaan. Geen gedoe met vieze afwas en ijskasten en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_144954984
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:53 schreef Megumi het volgende:
Optie 1 zou ik doen. Heb ik destijds ook gedaan. Geen gedoe met vieze afwas en ijskasten en dergelijke.
Dat is alleen positief als je autisme hebt.
pi_144955085
Is een puur persoonlijke keuze. Als je een betere keuze wilt maken moet je meer info verzamelen. Meningen van anderen zijn niet echt relevant.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:35 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dat is alleen positief als je autisme hebt.
Wat is dit nu weer voor een opmerking? Wil je nu autisten stigmatiseren of wat is je doel?
pi_144955307
Nee, ik wil zeggen dat een opmerking over 'vieze afwas' autistisch overkomt. Je woont in een studentenhuis, niet in een zelfstandig appartement.
pi_144956418
Ik zou twee doen, is er nog eens iets te beleven.
pi_144956712
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:51 schreef bamibij het volgende:
Nee, ik wil zeggen dat een opmerking over 'vieze afwas' autistisch overkomt. Je woont in een studentenhuis, niet in een zelfstandig appartement.
Weet je wat 'autistisch' is?

Verder zegt de OP juist dat het voordeel van een zelfstandig appartement is dat je geen vieze afwas van anderen hebt, en in een studentenhuis wel. Dus klopt dat niet? Of vind je het contentieus om afwas van na gebruik tijdens de maaltijd 'vies' te noemen?

Of zijn mensen die onterecht liever niet de afvas van iemand anders doen, dat bepaal jij schijnbaar, het waard om te beledigen met 'autist' als scheldwoord? Wat zegt dat over jou?
  zaterdag 27 september 2014 @ 17:02:16 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144958175
Eerste keuze doen. Er hoeft maar één debiel tussen te zitten, en je leeft een jaar in een hel. Bij 2 mensen is die kans veel kleiner dan bij 28, al zul je bij 28 minder last hebben van de debiel. Sociale contacten leggen kan elders ook.

Een kleinere kamer nodigt misschien ook uit om vaker buiten de deur te gaan, plus je hebt wat centen over voor een hobby/bier/beide.
  zaterdag 27 september 2014 @ 18:05:59 #19
433518 Koempel020
Waar is dat feestje?
pi_144959962
@TS, kan je via je studentenvereniging geen kamer vinden? Deze zijn meestal stukken goedkoper en je sociale leven is dan een stuk leuker. Je hebt dan al een gemeenschappelijke interesse.
pi_145119474
1! Of verder zoeken natuurlijk. Totdat je er een goed "gevoel" bij hebt. En het moet ook gewoon een leuke fijne kamer zijn natuurlijk.

Ik zat zelf op een kamer van 16m2 in het centrum van Breda. Gedeelde keuken met 1 persoon en gedeelde badkamer met zijn 3en. Ook geen gedeelde woonkamer, dus ook weinig contact met huisgenoten. Maar daar is een studievereniging weer voor. Ik vond het wel fijn om een (rustige) eigen kamer/thuis te hebben, zonder een hoop mensen met wie je weer moet socializen.

Dat van dat laminaat is wel jammer inderdaad.
-Fisscher
pi_145120144
De eerste. Zonder enige twijfel. 26 huisgenoten... Poeh... het risico dat daar wat sjappies bij zitten die je het leven/slapen zuur kunnen maken lijkt me dat niet waard.

Mijn zusje woont in een studentenwoning van een Utrechtse corporatie zoals in voorbeeld 1, en die heeft een heel leuk huis. Wel geen gezamenlijke woonkamer ofzo, maar ze doen wel veel samen geloof ik, gewoon met regelmaat bij elkaar op de kamer hangen en in de keuken enzo.
Ja doei.
pi_145128664
Locatie van 1 is beter, zo te horen privacy ook, het is goedkoper, en ik heb zelf met veel plezier op die manier met huisgenoten gewoond. En wie betaalt er als er iets kapot gaat bij optie 2? Komt de huisbaas met de rekening naar jou als je door een afgeragd bed/stoel zakt? Sowieso, dit zal vast je laatste kamer niet zijn, je kan altijd blijven kijken naar iets 'beters' :+.

Als je besluit 1 te kiezen en niet wil investeren in de vloer: laat vinyl leggen. Kost bijna niets, als er bier over de vloer gaat kan er gewoon een natte dweil over zonder dat er iets scheeftrekt (desnoods een paar dagen later pas) en vaak hebben kwantum/leenbakker etc acties dat je het leggen gratis krijgt. Het is er ook met houtprint (incl voelbare groef).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_145130541
Een kamer van 38m2 en dan alles delen voor ¤450,-? Knettergek, sowieso eerste kamer. Location location location. (plus, zoveel betalen voor een gedeelde keuken is leip)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')