abonnement Unibet Coolblue
pi_6491650
Is toch eigenlijk wel een geniale band, en verdient een topic hier op Fok!.

Voor degenen die het niet kennen, het doet mij een beetje denken aan Rage Against The Machine, qua inhoud van vooral, de muziek zou ik omschrijven als gewoon metal. Heb het nu live gehoord, heb de cd al een tijdje en ik vind het allemaal heel goed klinken. Leuke aan de cd is ook dat ze per zin in een liedje echt 5-10 zinnen uitleg er over geven.
Wat vinden jullie van deze band?


Website: www.calibremusic.com
Album: Killthelogo

Tracklist:
01. e.l.i.t.e.
02. karma
03. meritocracy
04. dialogue
05. the frontline
06. calibre
07. antidote
08. the rapist
09. the load off
10. imposter
11. complex
12. home of titans

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_6491902
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 17:56 schreef sweek het volgende:
Wat vinden jullie van deze band?
Zoooooo slecht

Maar serieus, een 13 in een dozijn hardcore/emo bandje. Niets bijzonders, is al vaker (en belangrijker) beter gedaan.

Maar dat vind ik ervan!

  zondag 27 oktober 2002 @ 18:21:52 #3
22165 hbuurt
still one breed apart
pi_6491904
ja leuke band! ik heb ze nu 2x gezien onder de naam .calibre, en ga ze weer zien als voorprogramma van Downset in Haarlem
pi_6491909
Nog nooit van gehoord, ken wel de d&b-producer Calibre.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_6491936
nog nooit van gehoort maar blijkbaar ga ik ze binnekort zien in haarlem
pi_6491950
Ik heb ze gezien in de Melkweg op 14 oktober j.l. (Crossover Revolution XL) en dat was voor het eerst! Maar ik vond het wel lekker klinken... mooie stem heeft die zanger ook (zelfs nog als hij gaat 'schreeuwen').
-- = Fear is an illusion = --
pi_6491951
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 18:21 schreef i_defy het volgende:

[..]

Zoooooo slecht

Maar serieus, een 13 in een dozijn hardcore/emo bandje. Niets bijzonders, is al vaker (en belangrijker) beter gedaan.

Maar dat vind ik ervan!


Heb je wel eens naar de inhoud geluisterd? Dat gaat toch wel ietsje verder dan het gemiddelde hardcore bandje... (Als je hetzo nodig in een hokje wil zetten)
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_6492213
Kheb ze live gehoord op graspop 2002... was echt eentonig gewoon, en het klonk voor geen meter...
De originele cd, die gaat wel... live zuigen ze hard.
IMO
pi_6492592
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 18:27 schreef sweek het volgende:

[..]

Heb je wel eens naar de inhoud geluisterd? Dat gaat toch wel ietsje verder dan het gemiddelde hardcore bandje... (Als je hetzo nodig in een hokje wil zetten)


[kuch]emo[/kuch]
pi_6492680
kheb ze gemist op ozzfest, maar ik geloof niet dat het opweegt tegen kittie, dus ik vinnet niet zo erg
  zondag 27 oktober 2002 @ 20:10:26 #11
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_6493471
Ik heb ze gezien op Werchter, maar dat vond ik niet echt boeiend eerlijk gezegd (ik ben halverwege weggegaan om The Notwist te zien).
pi_6495449
Ik heb ze afgelopen jaar op Groezrock en Pukkelpop gezien...maar ik kwam eigenlijk meer voor andere bands. Ze hebben me dan ook niet echt kunnen overtuigen...het belgische publiek scheen er daarentegen helemaal van uit hun dak te gaan
  zondag 27 oktober 2002 @ 21:57:24 #13
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6495658
Ken ze wel, ben niet echt onder de indruk. Misschien dat ze tekstueel heel interessant zijn (zou kunnen, heb ik me niet echt in verdiept), maar muzikaal zijn ze me net iets te 13-in-dozijn om interessant te zijn.
  zondag 27 oktober 2002 @ 22:03:41 #14
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_6495825
Waren altijd wel aardige gasten in hun oude band (facedown) en tekstueel gezien gaat deze band nog steeds over de hardcore ethics; dierenrechten, etc.
Wel geinig maar niet super ofzo.
we will become silhouettes.
pi_6495885
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 19:21 schreef i_defy het volgende:

[..]

[kuch]emo[/kuch]


Definieer emo?
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_6495971
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 22:06 schreef sweek het volgende:

[..]

Definieer emo?


Zullen we die discussie gewoon overslaan?

Want dan zeg ik Thursday is emo, en dan roep jij van niet en 30 posts verder let er niemand meer op .Calibre, wat toch het doel van je post was.

  maandag 28 oktober 2002 @ 10:03:51 #17
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_6499516
Wel aardig, afwisselende muziek, daar waren ze in Facedown ook al goed in, alleen die "rapstukjes" zijn zo erg ratm dat het niet meer leuk is. Verder is zijn stem irritant hoog.
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_6502390
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 22:09 schreef i_defy het volgende:

[..]

Zullen we die discussie gewoon overslaan?

Want dan zeg ik Thursday is emo, en dan roep jij van niet en 30 posts verder let er niemand meer op .Calibre, wat toch het doel van je post was.


Ik sla die discussie graag over, ik hou gewoon niet van mensen die in hokjes denken...that's all.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 28 oktober 2002 @ 13:27:13 #19
24606 edsuit
kind of blue
pi_6502432
als je definities van emo wil moet je het betreffende topic even opzoeken

maar ik ken ze niet, en ik ga ze zien met Downset... dus ik verwacht dat het wel een beetje in die hoek zal zitten

pi_6502714
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 18:48 schreef JAMsper het volgende:
Kheb ze live gehoord op graspop 2002... was echt eentonig gewoon, en het klonk voor geen meter...
De originele cd, die gaat wel... live zuigen ze hard.
IMO
Op Graspop was het inderdaad niet veel soeps. Maar dat komt doordat ze op het verkeerde podium stonden en doordat al het geluid wegwaaide. Het is best een goede liveband.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_6507893
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 13:24 schreef sweek het volgende:

[..]

Ik sla die discussie graag over, ik hou gewoon niet van mensen die in hokjes denken...that's all.


Even snel een kleine discussie dan, iedereen denkt in hokjes, een hokje is namelijk gewoon een referentiepunt, net zoals jij in je eerste post RATM noemde, het idee is hetzelfde.
pi_6508116
kutband. En die teksten zijn aardig, maar als je je niet aan je eigen woorden houdt, moet je opflikkeren. Die gasten zijn een grap.
'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
pi_6508147
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 18:49 schreef TrashNSk8 het volgende:
kutband. En die teksten zijn aardig, maar als je je niet aan je eigen woorden houdt, moet je opflikkeren. Die gasten zijn een grap.
Lekker makkelijk he, wijzen naar anderen.
pi_6508227
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 18:50 schreef i_defy het volgende:

[..]

Lekker makkelijk he, wijzen naar anderen.


ik loop niet te bleren over idealen en je eigen ding doen en vervolgens bij een major tekenen. En dat ook nog in de naieve veronderstelling dat ze daar op dezelfde manier met bands omgaan als een independent label. Ongelooflijk, ik had ze hoger ingeschat.
'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
pi_6508698
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 18:56 schreef TrashNSk8 het volgende:

[..]

ik loop niet te bleren over idealen en je eigen ding doen en vervolgens bij een major tekenen. En dat ook nog in de naieve veronderstelling dat ze daar op dezelfde manier met bands omgaan als een independent label. Ongelooflijk, ik had ze hoger ingeschat.


JAJA, en fat mike is een punkrocksellout...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')