abonnement Unibet Coolblue
pi_144831427
quote:
Hollands Hoop
Regie: Dana Nechushtan
Scenario: Frenky Ribbens
Producent: Lemming in coproductie met VARA, NTR & VPRO
Cast: Marcel Hensema, Kim van Kooten, Martijn Lakemeier, Peter Paul Muller, Cynthia Abma, Peter Van Den Begin & Megan de Kruijf

Een gedesillusioneerde forensische psychiater met een burn-out erft de boerderij van zijn overleden vader in Groningen. Als hij met zijn gezin naar het hoge Noorden verhuist, ontdekt hij dat de boerderij een belangrijke functie heeft voor de lokale drugseconomie.
De combinatie van talent voor het manipuleren en begrijpen van het criminele brein met een steeds verder afbrokkelend ethisch besef maakt dat hij mogelijk meer succes krijgt in de criminele wereld dan hij aankan.

Hollands Hoop is vanaf 27 september 2014 te zien op NPO 2.

De trailer ziet er wel interessant uit.
Soort van opvolger van Penoza?
pi_144929342
Ik ga wel kijken. Peter van den Begin komt ook uit Matroesjka's dus dat is ^O^
Steven Breusink (Penoza) heeft de hoofdrol.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_144930428
Marcel Hensema is een geweldige acteur, vind ik. Ik ga zeker kijken!
pi_144936463
Ik ga ook kijken.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_144945531
Zag er penoza achtig uit, maar een poging wagen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 27 september 2014 @ 10:36:12 #6
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_144949879
Ik ga zeker kijken, het ziet er veelbelovend uit.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_144950782
Ziet er goed uit ^O^

Heb ik morgenochtend wat te kijken.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_144965627
Over 5 minuten.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_144966093
Oh al begonnen zie ik, straks maar even terugkijken.
Hopelijk net zo goed als Penoza. ^O^
pi_144967223
Ik heb nu al een hekel aan alle personages.
pi_144967360
Die ontzettende stereotypering van het platteland is wel enigszins treurig :')
know'm sayin?
×
word? word.
pi_144967395
Denk niet dat ik dit lang ga volgen.
Dode beesten liggen gewoon langs de weg in de polder, geen gsm bereik, pinnen doen we ook niet aan _O-
pi_144967433
In ieder geval veel beter dan die Thijs Römer- meuk als Moordvrouw en Nieuwe Buren op RTL 4.
pi_144967489
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:38 schreef ddx het volgende:
Denk niet dat ik dit lang ga volgen.
Dode beesten liggen gewoon langs de weg in de polder, geen gsm bereik, pinnen doen we ook niet aan _O-
En vergeet de lilliputter in de winkel niet.
  zaterdag 27 september 2014 @ 21:41:13 #15
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_144967491
Het platteland samengevat.

Dooie dieren langs de weg.
Geen mobiel bereik.
En geen mogelijkheid om te pinnen.

:')
Ja ja
pi_144967526
En volgens mij was dat accent ook niet echt kloppend van die oude vriend.
pi_144967531
Die dwerg was net een nog kleinere uitvoering van Henk Bleker.
pi_144967861
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:41 schreef Piebe het volgende:
Het platteland samengevat.

Dooie dieren langs de weg.
Geen mobiel bereik.
En geen mogelijkheid om te pinnen.

:')
Het moet natuurlijk wel herkenbaar blijven.

Verder een interessant eerste deel, leuk om Martijn Lakemeijer weer eens terug te zien.
pi_144968060
Ze vliegen idd nooit over maislanden met vliegtuigjes om te kijken of er hennep tussen is geplant. Kun je gewoon ongestoord hectares vol van zaaien. #yolo
know'm sayin?
×
word? word.
pi_144968149
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:41 schreef hoink581 het volgende:

[..]

En vergeet de lilliputter in de winkel niet.
mini mart :')
pi_144968191
Mwah, wel weg veel inspiratie uit breaking bad gehaald heb ik t idee, nog los van alles wat hier boven al genoemd is :{
pi_144968325
Het is een serie. Als je realisme wilt, ga je maar Nieuwsuur kijken.

Leuke eerste aflevering :) Goede cast ^O^
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_144968602
Ja, maar toch snappen ze niet wat zo mooi was aan Breaking Bad.(al vindt ik wel dat ze knap hun best doen)

Nee, tis geen simpele formule van oude man + jonge knul = kassa.

Ik bedoel......Fokke slaat kinderen! Wat voor rotmens. Walt was een echt goed mens voordat hij crimineel werd.
pi_144968629
Ik vond het best leuk, al had ik het minder comedy achtig verwacht.
pi_144968685
Mini Mart is wel geniaal :')
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_144968792
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:57 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

mini mart :')
Zou het een inside joke zijn? ;(
pi_144968850
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:42 schreef hoink581 het volgende:
Die dwerg was net een nog kleinere uitvoering van Henk Bleker.
Gekruist met Bert Visser.
pi_144968856
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:06 schreef Ahiru77 het volgende:
Ja, maar toch snappen ze niet wat zo mooi was aan Breaking Bad.(al vindt ik wel dat ze knap hun best doen)

Nee, tis geen simpele formule van oude man + jonge knul = kassa.

Ik bedoel......Fokke slaat kinderen! Wat voor rotmens. Walt was een echt goed mens voordat hij crimineel werd.
Dat slaan viel mij ook even tegen maar die man heeft een burn out, altijd gelazerd met z'n zoon. Het werd teveel. Doet voor mij niet gelijk afbreuk aan het personage direct.
Het maakt Fokke niet gelijk een slecht mens natuurlijk.

Verder: goeie eerste aflevering. Hoop dat het zo goed blijft. Heb mij prima vermaakt in ieder geval. :)
pi_144968864
Een aardige Nederlandse versie van Breaking Bad, met een vleugje comedie, op sommige momenten was het wat sloom maar ik ga de volgende aflevering ook zeker bekijken :)

Die opmerking van de dochter dat ze opa ook naast de kant van de weg konden leggen :D _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_144969074
Op Twitter is men grotendeels lyrisch terwijl ik het erg matig vond. Wat heeft NL toch een wansmaak ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Ronald-Koeman op 27-09-2014 22:25:22 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_144969097
Het begin en het eind van Hollands Hoop loopt wel identiek met het begin van Breaking Bad ; het begint beide met een flashback en eindigt met het begin van de aflevering :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 27 september 2014 @ 22:23:13 #32
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_144969252
Wel ok. Niet geweldig. Denk dat ik het wel blijf volgen.
pi_144969292
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Op Twitter is men grotendeels lyrisch terwijl ik het erg matig vond. Wat heeft NL toch een wanspraak ;(
Wanspraak? Wat is dat voor een uitsmaak.
pi_144969361
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:42 schreef ddx het volgende:
En volgens mij was dat accent ook niet echt kloppend van die oude vriend.
Ik heb Randstedelingen wel slechter met een Gronings accent horen spreken in series/films/musicals eerlijk gezegd.
pi_144970047
Ik vond het een goede eerste aflevering. ^O^

Ik heb gehoord dat sommige dingen ook juist wat raar en onrealistisch moeten overkomen, het is net rivella, een beetje vreemd maar wel lekker. Een touch of 'surreal'
Je moet deze serie dus vooral niet super realistisch gaan vergelijken zoals ik hierboven lees bij sommigen. :')
The secret of getting ahead is getting started
pi_144970586
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 23:52 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik vond het een goede eerste aflevering. ^O^

Ik heb gehoord dat sommige dingen ook juist wat raar en onrealistisch moeten overkomen, het is net rivella, een beetje vreemd maar wel lekker. Een touch of 'surreal'
Je moet deze serie dus vooral niet super realistisch gaan vergelijken zoals ik hierboven lees bij sommigen. :')

Goed gelukt dus. :) Als je zo altijd naar films en series gaat kijken, beleef je nergens meer gewoon plezier aan.
  zondag 28 september 2014 @ 00:14:37 #37
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_144970712
Prima eerste aflevering. Goed geacteerd. Leuk plot (hoewel met een beetje Breaking Bad in het achterhoofd geschreven?). En leuke dialogen en soms wat leuke grappen.
Ga het zeker volgen. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144971518
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 23:52 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik vond het een goede eerste aflevering. ^O^

Ik heb gehoord dat sommige dingen ook juist wat raar en onrealistisch moeten overkomen, het is net rivella, een beetje vreemd maar wel lekker. Een touch of 'surreal'
Je moet deze serie dus vooral niet super realistisch gaan vergelijken zoals ik hierboven lees bij sommigen. :')

Dit idd.

Vond het ook wel te pruimen.
pi_144974349
beetje cliche soms (vaak), maar wel potentie. denk dat je er na meerdere afleveringen wat meer in mee gaat.

tevens
penoza _O_
matroesjka's _O_
  zondag 28 september 2014 @ 03:42:18 #40
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_144974467
De serie krijgt nu al heel enthousiaste recensies van de vakpers.... en is nu al genomineerd voor 3 gouden kalveren. En ja het wordt met Breaking bad vergeleken, maar ook met Fargo! De serie is nu al aangekocht door Amerika.

Marcel Hensema is natuurlijk erg goed gecast als zijnde Groninger van geboorte (en heeft op een dik kwartiertje fietsen van de plek van de boerderij gewoond).

Wat ook wel eens fijn is, is dat de film niet in een grote stad is gedraaid, maar vooral in een klein dorpje waardoor je zo nu en dan ook aan Twin Peaks kan denken (destijds bleek deze serie het meest aan te slaan in (jawel) Groningen).

Ik ga deze serie gewoon helemaal volgen, niet alleen omdat ik een Groninger ben... (al is het natuurlijk wel heel erg gaaf dat deze serie zich afspeelt op het Groninger platteland)... maar de sfeer en soms de rauwheid spreekt me ook erg aan. *O*
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  zondag 28 september 2014 @ 04:03:54 #41
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_144974561
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:37 schreef alors het volgende:
Die ontzettende stereotypering van het platteland is wel enigszins treurig :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:41 schreef Piebe het volgende:
Het platteland samengevat.

Dooie dieren langs de weg.
Geen mobiel bereik.
En geen mogelijkheid om te pinnen.

:')
-Op sommige plaatsen met weinig verkeer kun je nog steeds dooie dieren langs de weg verwachten. Je ziet het weinig meer... maar ik heb het zelf wel eens gezien.
-Geen mobiel bereik... dik komt in de grensregio's van vooral Groningen en Gelderland helaas voor. Ook andere grensregio's heb je die problemen. O.a. TV Noord heeft een meldpunt waar geen mobiel bereik is, dus het is best wel actueel.
- Je kunt bijna overal prima pinnen in Groningen, maar niet overal helaas. Om te pinnen in een winkel heb je toegang tot de kabel of glasvezel netwerk nodig. Sommige gehuchten (waarin dit verhaal zich ook afspeelt) worden door de kabelaars en de KPN hiervan niet voorzien omdat het ze (veel) meer kost dan het oplevert.

Kijk ik ben zelf een Groninger, en heb van dit soort dingen zelf geen last.... maar eerlijk is eerlijk, er zijn gehuchten waar je deze problemen wel kunt tegenkomen.
Ik stoor me daar totaal niet aan in de serie... Ik vind het gewoon geweldig hoe Groningen zowel op zijn mooist en soms ook op zijn lelijkst in beeld wordt gebracht. En hopelijk zullen wat meer mensen van het Groninger landschap gaan houden. Want in de zomer is het hier prima toeven, als je ervan houdt tenminste. Prachtige boerderijen ingesloten door mais en andere gewassen, afgewisseld met weidse vergezichten...
En soms ook wat mysterieus... mooi om daar eens een weekje of weekend te gaan fietsen.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_144974863
Ik heb toch al aardig wat landen gezien in deze wereld, maar ik ben in mijn hele leven nog nooit in de provincie Groningen geweest :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_144975009
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 06:51 schreef TLC het volgende:
Ik heb toch al aardig wat landen gezien in deze wereld, maar ik ben in mijn hele leven nog nooit in de provincie Groningen geweest :@
Me neither.
  zondag 28 september 2014 @ 09:27:52 #44
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_144975375
Ik vond het een toffe eerste aflevering, de verhoudingen zijn gelijk duidelijk, het is spannend, een beetje grappig en origineel. Ik kijk uit naar volgende week en ben benieuwd wat er gaat gebeuren met die psychopaat uit de inrichting.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_144975863
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:00 schreef SonicVolcano het volgende:
Het is een serie. Als je realisme wilt, ga je maar Nieuwsuur kijken.

Leuke eerste aflevering :) Goede cast ^O^
Precies.
pi_144978255
Moet nog meer kijken, maar ben er niet echt weg van. Afgezien van de volkomen onrealistische setting, daar kan ik nog wel doorheen zien, heb ik niets met die typisch Nederlandse 'zwarte humor' die eigenlijk niet echt zwart is. Drama en komedie mixen gewoon niet goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144978373
Gelukkig was Breaking Bad wel erg realistisch. ^O^
pi_144978455
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 12:33 schreef TargaFlorio het volgende:
Gelukkig was Breaking Bad wel erg realistisch. ^O^
In de woestijn van New Mexico heb je inderdaad geen bereik. Achter Nieuweschans lukt dat al sinds 1998 niet meer ;(
pi_144978818


Zelfde kleding ook _O-
pi_144988615
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 04:03 schreef EricOscuro het volgende:
Kijk ik ben zelf een Groninger, en heb van dit soort dingen zelf geen last.... maar eerlijk is eerlijk, er zijn gehuchten waar je deze problemen wel kunt tegenkomen.
Ik stoor me daar totaal niet aan in de serie... Ik vind het gewoon geweldig hoe Groningen zowel op zijn mooist en soms ook op zijn lelijkst in beeld wordt gebracht. En hopelijk zullen wat meer mensen van het Groninger landschap gaan houden. Want in de zomer is het hier prima toeven, als je ervan houdt tenminste. Prachtige boerderijen ingesloten door mais en andere gewassen, afgewisseld met weidse vergezichten...
En soms ook wat mysterieus... mooi om daar eens een weekje of weekend te gaan fietsen.
het zal wel komen omdat jij er vandaan komt maar ik stond er tijdens het kijken nou niet bepaald bij stil dat ik naar een gronings landschap zat te kijken...
  zondag 28 september 2014 @ 23:03:56 #51
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_145003830
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:58 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

het zal wel komen omdat jij er vandaan komt maar ik stond er tijdens het kijken nou niet bepaald bij stil dat ik naar een gronings landschap zat te kijken...
De meeste mensen zullen hier niet bij stil staan :)
Al hebben ze het in de serie wel een paar keer gezegd...
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  zondag 28 september 2014 @ 23:07:03 #52
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_145004020
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 09:27 schreef doeka het volgende:
Ik vond het een toffe eerste aflevering, de verhoudingen zijn gelijk duidelijk, het is spannend, een beetje grappig en origineel. Ik kijk uit naar volgende week en ben benieuwd wat er gaat gebeuren met die psychopaat uit de inrichting.
Die gaat ontsnappen en komt ook richting Groningen waar de familie zit volgens mij. Verhaaltechnisch is dat het meest logische.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  maandag 29 september 2014 @ 00:05:26 #53
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_145006215
Ik vond het wel oké, het lijkt volgende week direct los te gaan qua actie.

Ben benieuwd.
pi_145006530
Prima opening. Zeer goed gefilmd en een van de weinige series zonder die debiele/houterige/rare Nederlandse dialogen. Doet me meer aan Weeds denken dan Breaking Bad wel.
  maandag 29 september 2014 @ 02:03:47 #55
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_145007727
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 06:51 schreef TLC het volgende:
Ik heb toch al aardig wat landen gezien in deze wereld, maar ik ben in mijn hele leven nog nooit in de provincie Groningen geweest :@
Ik heb hetzelfde met Zeeland.

Maar vertel eens, wat zoek je in een (lang) weekendje of een weekje vakantie in eigen land?
Je kunt denken aan uitgaan, landschappen, kunst/cultuur, sport of architectuur of juist om fotogenieke plekken.

Dan speel ik een keer voor de V.V.V. en hoop je plekken aan te raden die je niet zullen tegenvallen. ;)
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_145008323
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 02:03 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde met Zeeland.

Maar vertel eens, wat zoek je in een (lang) weekendje of een weekje vakantie in eigen land?
Je kunt denken aan uitgaan, landschappen, kunst/cultuur, sport of architectuur of juist om fotogenieke plekken.

Dan speel ik een keer voor de V.V.V. en hoop je plekken aan te raden die je niet zullen tegenvallen. ;)
Kunst en cultuur kan me altijd wel bekoren ; ook in het buitenland bezoek ik dikwijls musea :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145022634
Vond het erg amateuristisch overkomen. Het was weer een typische Nederlandse serie van de publieke omroep. Gevalletje 'net niet'. Ik ga proberen het te volgen, maar verwacht er weinig van.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  maandag 29 september 2014 @ 16:24:45 #58
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145023220
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:08 schreef Hoplahopla het volgende:
Vond het erg amateuristisch overkomen. Het was weer een typische Nederlandse serie van de publieke omroep. Gevalletje 'net niet'. Ik ga proberen het te volgen, maar verwacht er weinig van.
Wat vond je er specifiek amateuristisch aan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145023451
quote:
5s.gif Op maandag 29 september 2014 16:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat vond je er specifiek amateuristisch aan?
De scenes waren vaak een beetje geïmproviseerd. Het zag er zo ongeloofwaardig uit... Jammer. Te weinig op de details gelet zeg maar...
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  maandag 29 september 2014 @ 17:03:51 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145024537
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:31 schreef Hoplahopla het volgende:

De scenes waren vaak een beetje geïmproviseerd. Het zag er zo ongeloofwaardig uit...
Dat is met opzet gedaan. Het is geen op realiteit gebaseerde serie. Het is absurdistisch.
Hollands Hoop is spannend, bizar en humoristisch. ‘’Het is een heel eigen wereld’’, zo omschrijft hoofdrolspeler Marcel Hensema de reeks. ‘’De meeste Nederlandse series zijn vrij realistisch, dit is af en toe larger than life.’
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145024635
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is met opzet gedaan. Het is geen op realiteit gebaseerde serie. Het is absurdistisch.
Hollands Hoop is spannend, bizar en humoristisch. ‘’Het is een heel eigen wereld’’, zo omschrijft hoofdrolspeler Marcel Hensema de reeks. ‘’De meeste Nederlandse series zijn vrij realistisch, dit is af en toe larger than life.’
Nouja. Ik ga het wel zien. Ben benieuwd of ze het nog een beetje leuk weten uit te werken...
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_145026440
Ik ga vanavond ook kijken. Zie eigenlijk nauwelijks negatieve reacties.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_145026820
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:31 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

De scenes waren vaak een beetje geïmproviseerd. Het zag er zo ongeloofwaardig uit... Jammer. Te weinig op de details gelet zeg maar...
Noem eens details.
pi_145027513
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:03 schreef golfer het volgende:

Dat is met opzet gedaan. Het is geen op realiteit gebaseerde serie. Het is absurdistisch.
Hollands Hoop is spannend, bizar en humoristisch. ‘’Het is een heel eigen wereld’’, zo omschrijft hoofdrolspeler Marcel Hensema de reeks. ‘’De meeste Nederlandse series zijn vrij realistisch, dit is af en toe larger than life.’
Precies. En daarom vond ik het best te pruimen en om de volgende keer weer te kijken.
  maandag 29 september 2014 @ 22:39:21 #65
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145037015
Dacht ook een Penoza-opvolger te hebben gevonden maar het is daarvoor net wat té overdreven.
Wel vette serie die ik ga volgen in ieder geval.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  maandag 29 september 2014 @ 23:58:46 #66
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_145040103
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 06:08 schreef TLC het volgende:

[..]

Kunst en cultuur kan me altijd wel bekoren ; ook in het buitenland bezoek ik dikwijls musea :)
Dan zul je weinig landschappen zien, maar Groningen stad zal je wel goed bevallen. Na Amsterdam heeft Groningen het meeste kunst en cultuur van Nederland. En dat allemaal binnen loopafstand.
Het begint al voor het Centraal Station waar het vermaarde Groninger Museum ligt.Vaak met internationale tentoonstellingen.
Loop je dan verder dan kom je in een van de leukste straten van Groningen uit met kleine bijzondere winkeltjes en ateliers... Geen C&A of andere eenheidsworst.
Poppodia zijn er ook genoeg (de Oosterpoort, Vera en Simplon). Vera is de meest interessante omdat bands van over de hele wereld daar vaak al optreden voordat ze bekend werden.

Hier alvast een linkje... http://www.groningenlife.nl/cultuur-in-groningen
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 03:26:19 #67
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145080481
Afgelopen weekend even paar keer langsgezapped. Ik vond de twee oudste kinderen vrij 'natuurlijk' acteren, maar die oude hoofdrolspeler was echt VER-SCHRIK-KE-LIJK. Niet om aan te zien. Dat kleine kind dat in de gang als een debiel met 2 poppen omhoog zat te acteren of ze aan het spelen was, was ook te idioot voor woorden, en sowieso erg veel scenes die gewoon zo 'nep' waren.

Normaal gesproken vind ik Nederlandse series best nog wel vaak een redelijk hoog en professioneel niveau halen op alle fronten (itt tot veel NLse films), maar dit zag er echt heel beroerd uit.
pi_145101011
Ik heb het teruggekeken en ik vond het best leuk, maar het tempo mag van mij wel omhoog.
Er gebeurd net te weinig in de 50 minuten per aflevering.

Het niveau van Penoza haalt het ook nog niet qua spanning. Het stuk dat de mannen het veld in liepen, en zij simpelweg op de grond gingen liggen, waarna de voetstappen voorbij kwamen had veel spannender gekund.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_145131071
Het introfilmpje plus liedje is wel heel erg geïnspireerd op true detective
pi_145138381
Na 1 aflevering al genomineerd voor drie gouden kalfen, inclusief beste dramaserie. :')
pi_145138564
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 21:44 schreef Nober het volgende:
Na 1 aflevering al genomineerd voor drie gouden kalfen, inclusief beste dramaserie. :')
Dat is idd vast gebeurd op basis van één aflevering.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_145138599
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:12 schreef W00fer het volgende:
Ik heb het teruggekeken en ik vond het best leuk, maar het tempo mag van mij wel omhoog.
Er gebeurd net te weinig in de 50 minuten per aflevering.

Het niveau van Penoza haalt het ook nog niet qua spanning. Het stuk dat de mannen het veld in liepen, en zij simpelweg op de grond gingen liggen, waarna de voetstappen voorbij kwamen had veel spannender gekund.
ze zullen de actie wel langzaam willen opbouwen.
pi_145138615
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 21:44 schreef Nober het volgende:
Na 1 aflevering al genomineerd voor drie gouden kalfen, inclusief beste dramaserie. :')
Want de jury kijkt net zoals iedereen een aflevering per week.
pi_145142225
- Levensgevaarlijke moordenaar waarbij de cel gewoon geopend kan worden indien je met tweeën bent.

- Ze gaan samen boodschappen doen maar ze kregen de alcohol gewoon mee.

- Hij roept ze uit bed en ze zitten vervolgens aangekleed op de bank.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:28:08 #75
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145142362
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:25 schreef Nober het volgende:

- Ze gaan samen boodschappen doen maar ze kregen de alcohol gewoon mee.

:?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145142678
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:25 schreef Nober het volgende:
- Levensgevaarlijke moordenaar waarbij de cel gewoon geopend kan worden indien je met tweeën bent.

- Ze gaan samen boodschappen doen maar ze kregen de alcohol gewoon mee.

- Hij roept ze uit bed en ze zitten vervolgens aangekleed op de bank.
Toen waren die regels toch allemaal nog niet ingevoerd...
Plus klein dorp.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_145144910
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:25 schreef Nober het volgende:

- Ze gaan samen boodschappen doen maar ze kregen de alcohol gewoon mee.

Dit slaat nergens op, bij de Albert Heijn gebeurd dit misschien op grote schaal maar voor de rest valt het (gelukkig) nog wel mee!
pi_145146179
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 2 oktober 2014 23:25 schreef Nober het volgende:
- Hij roept ze uit bed en ze zitten vervolgens aangekleed op de bank.
[/quote]

Ze hadden pyjama's aan
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 20:58:24 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145167781
Gouden Kalf voor beste TV-drama.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145171008
Is toch niet zo verrassend? Voor de rest worden alleen maar soap-achtige drama's gemaakt. Deze serie heeft nog spanning en actie.
pi_145198207
Leuke aflevering weer!

Wat een figuur die Bert! :')

Goed accent.
pi_145198486
- Hoe komt die crimineel ineens vrij ? Hoe weet ie het adres van Fokke ? :?

- Eerst zat die knul nog geboeid vast, het andere moment loopt ie alweer vrij rond in huis :')

- Moeder komt voor huis die criminele gek tegen, maar toch gaat ze er met de auto ervandoor, wetende dat haar kinderen nog alleen thuis zijn :') :')

- Niet dat die vader ff moeder en kind waarschuwd dat ze beter weg kunnen blijven van de boerderij :') :')

- Crimineel rijdt vlak achter moeder en dochter aan, maar toch arriveert ie pas wanneer het donker is :?

En er mogen best minder literaire monologen in een aflevering zitten, wat vermoeiend zeg :Z

Bij Penoza keek je expres niet op de klok omdat je wilt dat het niet stopt, maar vooralsnog kijk je bij deze serie naar de klok omdat je wilt dat het stopt.

En de man die Fokke speelt heeft ook de uitstraling van een A4 velletje zeg...

Voor een serie dat al gouden kalveren heeft gewonnen (waarom nu al ?) mag het niveau best een paar graden omhoog hoor.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145198530
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:07 schreef TLC het volgende:
- Hoe komt die crimineel ineens vrij ? Hoe weet ie het adres van Fokke ? :?

- Eerst zat die knul nog geboeid vast, het andere moment loopt ie alweer vrij rond in huis :')

- Moeder komt voor huis die criminele gek tegen, maar toch gaat ze er met de auto ervandoor, wetende dat haar kinderen nog alleen thuis zijn :') :')

- Niet dat die vader ff moeder en kind waarschuwd dat ze beter weg kunnen blijven van de boerderij :') :')

- Crimineel rijdt vlak achter moeder en dochter aan, maar toch arriveert ie pas wanneer het donker is :?

En er mogen best minder literaire monologen in een aflevering zitten, wat vermoeiend zeg :Z

Bij Penoza keek je expres niet op de klok omdat je wilt dat het niet stopt, maar vooralsnog kijk je bij deze serie naar de klok omdat je wilt dat het stopt.

En de man die Fokke speelt heeft ook de uitstraling van een A4 velletje zeg...

Voor een serie dat al gouden kalveren heeft gewonnen (waarom nu al ?) mag het niveau best een paar graden omhoog hoor.
Als je niet oplet tijdens het kijken kun je maar beter niet van zulke domme dingen gaan zeggen.
pi_145198560
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:09 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Als je niet oplet tijdens het kijken kun je maar beter niet van zulke domme dingen gaan zeggen.
Dan kun je fijn gaan uitleggen wat er dom aan is. Toe maar, ik houd je niet tegen hoor.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145198703
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:10 schreef TLC het volgende:

[..]

Dan kun je fijn gaan uitleggen wat er dom aan is. Toe maar, ik houd je niet tegen hoor.
De zoon sneed z'n boeien door met het glas van de gebroken fles, net nadat z'n vader en die Groninger weg waren.

In de vorige aflevering zat die gek met iets van een sleuteltje in z'n bek te spelen.
pi_145198724
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:07 schreef TLC het volgende:
- Hoe komt die crimineel ineens vrij ? Hoe weet ie het adres van Fokke ? :?
Misschien heeft Fokke het ooit per ongeluk verteld? Je zag in de eerste aflevering dat Fokke nogal eens te ver gaat met het persoonlijk worden met een patiënt.

quote:
- Eerst zat die knul nog geboeid vast, het andere moment loopt ie alweer vrij rond in huis :')
Hij sneed zijn boeien door met het glas wat naast hem lag.

quote:
- Moeder komt voor huis die criminele gek tegen, maar toch gaat ze er met de auto ervandoor, wetende dat haar kinderen nog alleen thuis zijn :') :')
Zij weet niet precies hoe crimineel en hoe gek hij is, zij kent hem verder niet. Ze denkt alleen "ok, rare kerel".

quote:
- Niet dat die vader ff moeder en kind waarschuwd dat ze beter weg kunnen blijven van de boerderij :') :')
Dat vond ik wel een beetje vreemd inderdaad ...
Ok, ze hebben dan geen bereik op de boerderij. Maar bij de begrafenis was hij midden in het dorp. Daar moet toch wel bereik zijn?

quote:
- Crimineel rijdt vlak achter moeder en dochter aan, maar toch arriveert ie pas wanneer het donker is :?
Om niet gezien te worden natuurlijk. En hij heeft die vrouw nog steeds in z'n kofferbak.
pi_145198805
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:14 schreef hoink581 het volgende:

[..]

De zoon sneed z'n boeien door met het glas van de gebroken fles, net nadat z'n vader en die Groninger weg waren.

In de vorige aflevering zat die gek met iets van een sleuteltje in z'n bek te spelen.
Oh ja, het is natuurlijk volkomen logisch dat je met een sleuteltje een zwaar beveiligde inrichting kan uitlopen, dat lukte zelfs Fokke niet.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:18:00 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145198817
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:07 schreef TLC het volgende:
- Hoe komt die crimineel ineens vrij ? Hoe weet ie het adres van Fokke ? :?

- Eerst zat die knul nog geboeid vast, het andere moment loopt ie alweer vrij rond in huis :')

- Moeder komt voor huis die criminele gek tegen, maar toch gaat ze er met de auto ervandoor, wetende dat haar kinderen nog alleen thuis zijn :') :')

- Niet dat die vader ff moeder en kind waarschuwd dat ze beter weg kunnen blijven van de boerderij :') :')

- Crimineel rijdt vlak achter moeder en dochter aan, maar toch arriveert ie pas wanneer het donker is :?

En er mogen best minder literaire monologen in een aflevering zitten, wat vermoeiend zeg :Z

Bij Penoza keek je expres niet op de klok omdat je wilt dat het niet stopt, maar vooralsnog kijk je bij deze serie naar de klok omdat je wilt dat het stopt.

En de man die Fokke speelt heeft ook de uitstraling van een A4 velletje zeg...

Voor een serie dat al gouden kalveren heeft gewonnen (waarom nu al ?) mag het niveau best een paar graden omhoog hoor.
Volgende keer beter opletten of gewoon helemaal niet kijken.
Scheelt ons weer een boel uitleggen en voorkomt dat jij je belachelijk maakt met domme opmerkingen omdat je een groot aantal dingen niet snapt.
De vergelijking met Penoza gaat helemaal mank.

Dit is absurdistisch, tegen het Van Warmerdam aan. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145198827
De moeder weetdat die man wat vreemd is, maar niet dat hij een ontsnapte moordenaar is. Dus die ziet geen gevaar.

Het was vanuit moeder niet de bedoeling om uberhaupt terug naar de boerderij te gaan. Dus waarom waarschuwen als je er al vanuit gaat dat je vrouw je niet wil op komen zoeken? Daarbij hadden ze niet echt tijd daarvoor.
pi_145198871
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:17 schreef TLC het volgende:

[..]

Oh ja, het is natuurlijk volkomen logisch dat je met een sleuteltje een zwaar beveiligde inrichting kan uitlopen, dat lukte zelfs Fokke niet.
Kom op man, het is geen 24 of The Bridge of zo. Je moet deze serie niet extreem serieus nemen, net zoals golfer zegt het is absurdistisch.
pi_145198877
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:17 schreef TLC het volgende:

[..]

Oh ja, het is natuurlijk volkomen logisch dat je met een sleuteltje een zwaar beveiligde inrichting kan uitlopen, dat lukte zelfs Fokke niet.
Je hebt als kijker voor de rest geen idee welke stappen hij nog meer heeft genomen, of wel?
pi_145198897
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Volgende keer beter opletten of gewoon helemaal niet kijken.
Scheelt ons weer een boel uitleggen en voorkomt dat jij je belachelijk maakt met domme opmerkingen omdat je een groot aantal dingen niet snapt.
De vergelijking met Penoza gaat helemaal mank.

Dit is absurdistisch, tegen het Van Warmerdam aan. ^O^
Mens, haal eens wat zand uit je vagina. Ik heb gewoon kritiek omdat dingen simpelweg niet logisch overkomen, als je daar niet tegen kunt is dat jouw probleem.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145198937
Niet erg onder de indruk van de acteerkwaliteiten van de hoofdrolspeler en hij straalt inderdaad niet veel uit. Daarnaast vind ik de dialogen bij vlagen dramatisch, die conversatie terwijl de vader en zoon tussen de wietplagen lagen bijvoorbeeld.

Er zitten best wat aardige aanknopingspunten voor interessante verhaallijnen, maar ik vrees het ergste.
Bob Loblaw's Law Blog: Lobbing Law Bombs
pi_145198962
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:19 schreef TLC het volgende:

[..]

Mens, haal eens wat zand uit je vagina. Ik heb gewoon kritiek omdat dingen simpelweg niet logisch overkomen, als je daar niet tegen kunt is dat jouw probleem.
Als jij dan dat zand uit je ogen haalt, dan hoef je de volgende keer niet te vragen naar dingen die gewoon duidelijk in beeld waren.
pi_145198969
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:19 schreef TLC het volgende:

[..]

Mens, haal eens wat zand uit je vagina. Ik heb gewoon kritiek omdat dingen simpelweg niet logisch overkomen, als je daar niet tegen kunt is dat jouw probleem.
Nee, jij let gewoon niet op en gaat dan zeuren dat iets kut is.
pi_145198976
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:20 schreef JimboSlice het volgende:
Niet erg onder de indruk van de acteerkwaliteiten van de hoofdrolspeler en hij straalt inderdaad niet veel uit.
Dat moet toch ook? Hij moet overkomen als een loser.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:21:30 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145198978
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:19 schreef TLC het volgende:

Mens, haal eens wat zand uit je vagina. Ik heb gewoon kritiek omdat dingen simpelweg niet logisch overkomen, als je daar niet tegen kunt is dat jouw probleem.
De laatste keer dat ik keek had ik geen vagina. Maar ook dat snap je blijkbaar al niet.
En het is geen logische serie. Als jij daar niet tegen kunt moet je niet verder kijken. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145199016
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:21 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Nee, jij let gewoon niet op en gaat dan zeuren dat iets kut is.
Het is kut omdat het niet logisch is, zelfs niet met deze 'uitleg'
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145199087
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:21 schreef golfer het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik keek had ik geen vagina. Maar ook dat snap je blijkbaar al niet.
En het is geen logische serie. Als jij daar niet tegen kunt moet je niet verder kijken. ;)
Als je niet tegen kritiek kunt hoef je ook mijn berichtjes niet te lezen :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145199097
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:22 schreef TLC het volgende:

[..]

Het is kut omdat het niet logisch is, zelfs niet met deze 'uitleg'
Wat is niet logisch dan?
pi_145199308
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:24 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Wat is niet logisch dan?
Die Belg die ineens los loopt (ik weet dat een serie niet alles hoeft uit te leggen maar toch), de reactie van die moeder op die man, het feit dat ze niet teruggestuurd wordt door Fokke, dat soort dingen, daar stoor ik me toch een klein beetje aan en dat heb ik bij andere series -veel- minder.

En ook die monologen van Fokke tegenover zijn zoon....

De eerste aflevering vond ik prima (dat heb ik ook hier opgeschreven in het topic), maar dit was gewoon een stuk minder.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:34:42 #102
123170 alors
zlata1234
pi_145199445
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:30 schreef TLC het volgende:

[..]

Die Belg die ineens los loopt (ik weet dat een serie niet alles hoeft uit te leggen maar toch), de reactie van die moeder op die man, het feit dat ze niet teruggestuurd wordt door Fokke, dat soort dingen, daar stoor ik me toch een klein beetje aan en dat heb ik bij andere series -veel- minder.

En ook die monologen van Fokke tegenover zijn zoon....

De eerste aflevering vond ik prima (dat heb ik ook hier opgeschreven in het topic), maar dit was gewoon een stuk minder.
Ik heb het begin gemist, maar in de vorige aflevering zag je dat die Belg een sleutel in zijn mond had.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_145199501
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:34 schreef alors het volgende:

[..]

Ik heb het begin gemist, maar in de vorige aflevering zag je dat die Belg een sleutel in zijn mond had.
Haha ja dat weet ik nu ook, maar dan nog Fokke kon niet door een deur omdat die vanuit een controlekamer geopend moest worden... ;)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145199647
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:25 schreef Nober het volgende:
- Levensgevaarlijke moordenaar waarbij de cel gewoon geopend kan worden indien je met tweeën bent.

- Ze gaan samen boodschappen doen maar ze kregen de alcohol gewoon mee.

- Hij roept ze uit bed en ze zitten vervolgens aangekleed op de bank.
sssttt je mag hier blijkbaar geen kritiek leveren ;)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145199720
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:40 schreef TLC het volgende:

[..]

sssttt je mag hier blijkbaar geen kritiek leveren ;)
Je mag best kritiek leveren, maar als die kritiek voornamelijk eruit blijkt te bestaan dat jij niet hebt zitten opletten dan heeft die kritiek toch echt meer betrekking op jouw kijkcapaciteiten dan op de serie.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:44:14 #106
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145199784
Wat een gedoe hiero.
Het is gewoon een serie met een wat overdreven verhaal dat wat steekjes laat vallen, maar het blijft maar een Nederlandse tv-serie; niet alles kan Breaking Bad zijn ( ;( )
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_145199945
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je mag best kritiek leveren, maar als die kritiek voornamelijk eruit blijkt te bestaan dat jij niet hebt zitten opletten dan heeft die kritiek toch echt meer betrekking op jouw kijkcapaciteiten dan op de serie.
Of je zoekt het woord voornamelijk eens op in de dikke van Dale.

Maar goed, ik hoop op een betere 3de aflevering :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145200168
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:30 schreef TLC het volgende:

[..]

Die Belg die ineens los loopt (ik weet dat een serie niet alles hoeft uit te leggen maar toch), de reactie van die moeder op die man, het feit dat ze niet teruggestuurd wordt door Fokke, dat soort dingen, daar stoor ik me toch een klein beetje aan en dat heb ik bij andere series -veel- minder.

En ook die monologen van Fokke tegenover zijn zoon....

De eerste aflevering vond ik prima (dat heb ik ook hier opgeschreven in het topic), maar dit was gewoon een stuk minder.
Fokke denkt nu de situatie onder controle te hebben en die wil vanaf het begin al bij z'n vrouw zijn. Het directe gevaar is geweken.

Nogmaals: die vrouw ziet een ietwat aparte, "aardige" man. Zij weet niet wat wij weten, dus valt die reactie niet te vergelijken.

Dat van die ontsnapping is een gevalletje suspense of disbelief. Puur omdat het zonder het verhaal te schaden geloof is als publiek dat die vent KAN ontsnappen, omdat dit het verhaal verder brengt.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 23:39:02 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145201612
Zo jammer dat alles van het logische niveau van Bassie en Adriaan moet zijn en mensen het begrip absurdistisch niet begrijpen.
Al veranderde die Joegoslaaf (??) in een giraffe, dan nog had het niks voor het verhaal uitgemaakt. Het gaat niet om realisme in deze serie. Het gaat om een verhaaltje en dat is voor Nederlandse begrippen mooi en met vervreemdend camerawerk in beeld gebracht.
Gelukkig snapte de jury van het Gouden Kalf dat wel. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 oktober 2014 @ 03:57:35 #110
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_145205907
Goede serie tot zo ver. Ik heb me er twee afleveringen goed mee vermaakt. Ik lees dat er nu al kritiek is op de hoofdrolspeler (een uitstekende acteur) vanwege zogenaamd slecht acteerwerk. Wat was er zo slecht aan?

Veel Nederlanders klagen altijd over slecht acteerwerk. Ik vind dat meestal enorm meevallen. Misschien is men teveel Amerikaanse series gewend en lijkt het dan ineens vreemd om iets in de eigen taal te zien?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_145212328
Leuke aflevering. ^O^

TLC, volgende aflevering toch wat beter opletten. ;)
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:01:47 #112
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145233169
Als iedereen trouwens toch zit te zeiken, zo'n wietveld tussen je mais is zó duidelijk te zien vanuit de lucht, dat gaat nog niet één seizoen goed.
Iets als dit dus:
Het rare ook is dat buiten kweken ook maar één keer per jaar kan, de planten groeien de hele tijd met genoeg licht en pas als het buiten vroeger donker wordt (minimaal 12 uur donker in kunstmatige omstandigheden) gaan ze bloeien. In de serie hebben ze het over 2 keer zaaien en oogsten in een jaar, maar dat kan helemaal niet - tenzij ze ruderalis kweken wat weer niet kan doordat de planten te groot zijn.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:22:27 #113
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145234412
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 03:57 schreef Strani het volgende:
Goede serie tot zo ver. Ik heb me er twee afleveringen goed mee vermaakt. Ik lees dat er nu al kritiek is op de hoofdrolspeler (een uitstekende acteur) vanwege zogenaamd slecht acteerwerk. Wat was er zo slecht aan?

Veel Nederlanders klagen altijd over slecht acteerwerk. Ik vind dat meestal enorm meevallen. Misschien is men teveel Amerikaanse series gewend en lijkt het dan ineens vreemd om iets in de eigen taal te zien?
In veel (serieuze) Nederlandse TV-series vind ik juist dat er vrij goed geacteerd wordt, vaak ook omdat men DAN WEL voor echte acteurs kiest, ipv BN'ers zoals in veel films, maar ik vond deze vent, en de teksten die hij opdreunde, echt verschrikkelijk. Echt totaal niet natuurlijk of realistisch, maar echt dat typisch overduidelijke 'acteren'. Dat gesprekje in de keuken, dat idiote 'gevecht' in de tuin met zijn zoon, etc etc. Nope. Tenenkrommend.

Wellicht is het een prima toneelacteur of whatever, geen idee, maar ik vond het in ieder geval niet om aan te zien.
pi_145234459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 23:39 schreef golfer het volgende:
Zo jammer dat alles van het logische niveau van Bassie en Adriaan moet zijn en mensen het begrip absurdistisch niet begrijpen.
Al veranderde die Joegoslaaf (??) in een giraffe, dan nog had het niks voor het verhaal uitgemaakt. Het gaat niet om realisme in deze serie. Het gaat om een verhaaltje en dat is voor Nederlandse begrippen mooi en met vervreemdend camerawerk in beeld gebracht.
Gelukkig snapte de jury van het Gouden Kalf dat wel. ^O^
precies. Dat alles zo moet kloppen :') .

Ik kijk gewoon om erin meegezogen te worden, dan ga ik niet op dat soort logica letten zoals ik bijvoorbeeld wel eens deed bij breaking bad.
Verder vind ik het nog steeds leuk. Wat ik wel vind is dat de hoofdrolspeler mij niet zo aanspreekt helaas. Straalt niet veel uit. Kim vind ik briljant dat wel.
The secret of getting ahead is getting started
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:50:52 #115
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_145235910
quote:
99s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

In veel (serieuze) Nederlandse TV-series vind ik juist dat er vrij goed geacteerd wordt, vaak ook omdat men DAN WEL voor echte acteurs kiest, ipv BN'ers zoals in veel films, maar ik vond deze vent, en de teksten die hij opdreunde, echt verschrikkelijk. Echt totaal niet natuurlijk of realistisch, maar echt dat typisch overduidelijke 'acteren'. Dat gesprekje in de keuken, dat idiote 'gevecht' in de tuin met zijn zoon, etc etc. Nope. Tenenkrommend.

Wellicht is het een prima toneelacteur of whatever, geen idee, maar ik vond het in ieder geval niet om aan te zien.
Moah, in de Marathon vond ik 'm ook leuk. En tja, verder doet hij ook maar wat in het script staat. Dat gevecht vond ik nou ook weer niet zo idioot en het gesprekje eigenlijk ook niet.

Wat ook wel belangrijk is om te onthouden, is dat Fokke net zo'n beetje door z'n vrouw verlaten is (denkt ie) en dat hij daar zit met een dode vader, een boerderij en een zoon die hem het bloed onder de nagels vandaan haalt. Dan ga je gekke dingen doen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:51:39 #116
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_145235946
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:23 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

precies. Dat alles zo moet kloppen :') .

Ik kijk gewoon om erin meegezogen te worden, dan ga ik niet op dat soort logica letten zoals ik bijvoorbeeld wel eens deed bij breaking bad.
Verder vind ik het nog steeds leuk. Wat ik wel vind is dat de hoofdrolspeler mij niet zo aanspreekt helaas. Straalt niet veel uit. Kim vind ik briljant dat wel.
Ik denk dat Fokke/Marcel heel sterk gaat worden wanneer hij meer karakter mag tonen. En dat gaat de komende afleveringen vast gebeuren.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_145245538
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:51 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik denk dat Fokke/Marcel heel sterk gaat worden wanneer hij meer karakter mag tonen. En dat gaat de komende afleveringen vast gebeuren.
Dat denk ik ook ja. :) Hij moet nu juist als een slappeling overkomen, en zal aan het einde wel keihard zijn en baas van de hele boel (zie Breaking Bad).

Ik vind het echt een prachtige serie tot nu toe. :)
pi_145247308
Iedereen klaagt over het acteerwerk van Fokke, meer de enige reden dat die Joegoslaaf doodgeschoten is waren zijn acteerprestaties.

Ik vind het verder nog wel meevallen hoor.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:01:25 #119
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_145247664
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:24 schreef TLC het volgende:

[..]

Als je niet tegen kritiek kunt hoef je ook mijn berichtjes niet te lezen :)
Pot verwijt de ketel. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_145252797
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:01 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Pot verwijt de ketel. :')
/care
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_145294760
Er wordt hier de suggestie gewekt dat deze serie absurdistisch zou zijn; dat is het dus niet. En op Van Warmerdam lijkt het ook niet. Hollands Hoop is een rechttoe rechtaan dramaserie met thrillerelementen en een betrouwbare verteller, zonder dubbele laag of symboliek. Tongue in cheek-scènes zitten er niet in, slapstick ook niet. De afleveringen zijn heel expliciet en laten niets te raden over. Ik ben benieuwd waar men hier absurdisme vindt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mainport op 07-10-2014 15:07:23 ]
pi_145295211
Enkelt in een lilliputter die een mini-markt heeft. Maar het is hier alleen hosanna. Al is het met kulargumenten.
Wij waren een keer te lui om een statief mee te nemen voor een camera. Toen mij leraar vroeg waarom het zo schokkerig was zeiden wij omdat we middels reportage filmtechnieken de suggestie wilden wekken dat het echt was. Toch mooi een 7 gekregen met dom gelul.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:30:17 #123
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145295764
dubbel

[ Bericht 100% gewijzigd door golfer op 07-10-2014 15:35:21 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:35:09 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145295977
Volgens de eigen site: "Hollands Hoop is geschreven door Franky Ribbens die eerder onder andere Penoza en Nachtrit schreef. Hij heeft de serie een tragikomische ondertoon meegegeven."

En volgens de toelichting voor de pers: Is Hollands Hoop dan een zwak aftreksel van Breaking Bad? Nee. Hollands Hoop is spannend, bizar en humoristisch. ‘’Het is een heel eigen wereld’’, zo omschrijft hoofdrolspeler Marcel Hensema de reeks.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145298175
Maar geef nou eens concrete voorbeelden van absurdisme dan? En niet het verkooppraatje.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:37:47 #126
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_145298378
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 14:06 schreef TLC het volgende:

[..]

/care
Als het echt /care was had je ook niet gereageerd flapdrol. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:42:11 #127
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145298568
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Maar geef nou eens concrete voorbeelden van absurdisme dan? En niet het verkooppraatje.
Vechtpartij tussen vader en zoon?
Alleen al het feit dat er in een maisveld een wiedplantage staat en er een kudde buitenlandse mannen in witte pakken midden in de nacht doorheen lopen?
Dochter die mobiel van moeder gebruikt om dreigementen richting yogaleraar te uiten?
Scenes op het dak?
Per ongeluk afgaan van een geweer en meteen iemand dodelijk treffen?

Ik vind dat allemaal tamelijk absurde situaties. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145298902
Op punt 2 na vind ik het nogal meevallen, maar ja.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:04:05 #129
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145299683
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:49 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Op punt 2 na vind ik het nogal meevallen, maar ja.
De rest van die gebeurtenissen zijn normale zaken in jouw leven? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145300137
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Vechtpartij tussen vader en zoon?
Alleen al het feit dat er in een maisveld een wiedplantage staat en er een kudde buitenlandse mannen in witte pakken midden in de nacht doorheen lopen?
Dochter die mobiel van moeder gebruikt om dreigementen richting yogaleraar te uiten?
Scenes op het dak?
Per ongeluk afgaan van een geweer en meteen iemand dodelijk treffen?

Ik vind dat allemaal tamelijk absurde situaties. :)
Stuk voor stuk dingen die standaard in een drama- en thrillersetting gebeuren. Of is Breaking Bad ook een absurdistische serie?

Van Warmerdam, Lynch, Kamagurka, Grunberg, de Coens, dat zijn absurdisten. Hollands Hoop is een rechtlijnige, eenvoudige, ondubbelzinnige serie: geen schande, maar probeer er niet meer van te maken dan het is.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:19:18 #131
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145300392
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:13 schreef Mainport het volgende:

Stuk voor stuk dingen die standaard in een drama- en thrillersetting gebeuren. Of is Breaking Bad ook een absurdistische serie?
Ja, uiteraard is dat ook absurdistisch. Of vind je dat ook een normale situatie?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145301727
Tja, in James Bond gebeuren ook rare dingen. Misschien moeten we Skyfall maar een absurdistische film gaan noemen. Of het hele thrillergenre, die dingen kom ik eigenlijk nooit tegen in het dagelijks leven.
pi_145302223
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:01 schreef Mainport het volgende:
Tja, in James Bond gebeuren ook rare dingen. Misschien moeten we Skyfall maar een absurdistische film gaan noemen.
Bij latere Bondfilms is het minder geworden, maar met je motor een ravijn inrijden om in je val een neerstortend vliegtuig in te halen en daarmee weg te vliegen (Goldeneye) noem ik tamelijk absurdistisch.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 18:24:39 #134
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145302370
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bij latere Bondfilms is het minder geworden, maar met je motor een ravijn inrijden om in je val een neerstortend vliegtuig in te halen en daarmee weg te vliegen (Goldeneye) noem ik tamelijk absurdistisch.
Pffff.... Peter R. De Vries kan dat gewoon hoor....
pi_145302761
Dat kan inderdaad niet. In quantum of solace springt hij uit een neerstortend vliegtuig, opent vijftig meter boven de grond zijn parachute en rent daarna weg, dat kan ook niet. Is dat absurdisme of leggen jullie de term verkeerd uit, en is het simpelweg onrealistisch of ongeloofwaardig?

In Burn after reading van de Coens gebeuren dezelfde ongeloofwaardige dingen, maar dan wel in een absurdistische context. Een wereld van verschil.

Dit rijtje:
Vechtpartij tussen vader en zoon?
Alleen al het feit dat er in een maisveld een wiedplantage staat en er een kudde buitenlandse mannen in witte pakken midden in de nacht doorheen lopen?
Dochter die mobiel van moeder gebruikt om dreigementen richting yogaleraar te uiten?
Scenes op het dak?
Per ongeluk afgaan van een geweer en meteen iemand dodelijk treffen?


Het zijn allemaal conventies uit het thrillergenre. Dat het niet kan, nergens op slaat en geen normaal mens ooit zo zou handelen in een dergelijke situatie, maakt nog niet dat het absurdisme is. Eerder dat de scriptschrijvers er niet zoveel van gebakken hebben.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:46:41 #136
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_145321925
Toffe nieuwe serie. Dat het hier en daar surrealistisch is maakt me niet uit.

Even een - wellicht domme - vraag: waarom die witte pakken?
pi_145322250
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Vechtpartij tussen vader en zoon?
Alleen al het feit dat er in een maisveld een wiedplantage staat en er een kudde buitenlandse mannen in witte pakken midden in de nacht doorheen lopen?
Dochter die mobiel van moeder gebruikt om dreigementen richting yogaleraar te uiten?
Scenes op het dak?
Per ongeluk afgaan van een geweer en meteen iemand dodelijk treffen?

Ik vind dat allemaal tamelijk absurde situaties. :)
Gelukkig was het eind van Breaking Bad onwijs realistisch. Manmanman, je kan ook op ieder slakje zout leggen. Natuurlijk is het aangedikt en overdreven, daar is het dan ook een drama danwel thriller voor.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:52:04 #138
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145324783
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:36 schreef Mainport het volgende:
Dat kan inderdaad niet. In quantum of solace springt hij uit een neerstortend vliegtuig, opent vijftig meter boven de grond zijn parachute en rent daarna weg, dat kan ook niet. Is dat absurdisme of leggen jullie de term verkeerd uit, en is het simpelweg onrealistisch of ongeloofwaardig?

In Burn after reading van de Coens gebeuren dezelfde ongeloofwaardige dingen, maar dan wel in een absurdistische context. Een wereld van verschil.

Dit rijtje:
Vechtpartij tussen vader en zoon?
Alleen al het feit dat er in een maisveld een wiedplantage staat en er een kudde buitenlandse mannen in witte pakken midden in de nacht doorheen lopen?
Dochter die mobiel van moeder gebruikt om dreigementen richting yogaleraar te uiten?
Scenes op het dak?
Per ongeluk afgaan van een geweer en meteen iemand dodelijk treffen?

Het zijn allemaal conventies uit het thrillergenre. Dat het niet kan, nergens op slaat en geen normaal mens ooit zo zou handelen in een dergelijke situatie, maakt nog niet dat het absurdisme is. Eerder dat de scriptschrijvers er niet zoveel van gebakken hebben.
Mijn probleem met dat gevecht was niet dat het 'onrealistisch' was qua gebeurtenis: Dat kan best, een vader die op de vuist gaat met zijn zoon. Geen probleem.

In dit geval vond ik het allemaal gewoon net even iets te 'gemaakt', te 'gespeeld', te vergezocht, etc etc. Het zag er nep uit, qua opzet, qua emotie, qua uitwerking, etc etc. Een beetje zoals een toneelgevecht tussen 2 ridders ofzo. 'En nu vechten ze voor 40 seconden'.
pi_145324820
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mijn probleem met dat gevecht was niet dat het 'onrealistisch' was qua gebeurtenis: Dat kan best, een vader die op de vuist gaat met zijn zoon. Geen probleem.

In dit geval vond ik het allemaal gewoon net even iets te 'gemaakt', te 'gespeeld', te vergezocht, etc etc. Het zag er nep uit, qua opzet, qua emotie, qua uitwerking, etc etc. Een beetje zoals een toneelgevecht tussen 2 ridders ofzo. 'En nu vechten ze voor 40 seconden'.
:{

Het is gescript ja, het is dan ook een dramaserie. Lijkt nu een beetje alsof je dacht dat het een reallife soap was ofzo 'oh noes, ze doen iets wat niet authentiek is, maar in het script staat!'
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:00:36 #140
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_145325005
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:53 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

:{

Het is gescript ja, het is dan ook een dramaserie. Lijkt nu een beetje alsof je dacht dat het een reallife soap was ofzo 'oh noes, ze doen iets wat niet authentiek is, maar in het script staat!'
Je hebt volgens mij ook dramaseries waar dat soort zaken wel gewoon realistisch kunnen overkomen... qua opzet, qua uitvoering, etc etc.
pi_145325365
quote:
99s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:00 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij ook dramaseries waar dat soort zaken wel gewoon realistisch kunnen overkomen... qua opzet, qua uitvoering, etc etc.
Tjah, het ging misschien wat snel en het was een mooie 'smoes' om ze in het maisveld te plaatsen, maar ik stoorde me er niet echt aan.
pi_145331316
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 17:04 schreef golfer het volgende:

[..]

De rest van die gebeurtenissen zijn normale zaken in jouw leven? :')
Zaken die in het gewone leven gebeuren hoeve niet noodzakelijk allemaal in mijn leven te gebeuren.:')
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_145331387
Verder weet, op Mainport na, dus blijkbaar niemand hier wat absurdisme is. Fijn voor de programmamakers.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:19:16 #144
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145331543
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:15 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Verder weet, op Mainport na, dus blijkbaar niemand hier wat absurdisme is. Fijn voor de programmamakers.
Is dit wat je bedoelt?
Wikipedia:
quote:
Het absurdisme is een filosofische stroming waarin wordt gesteld dat het leven in essentie geen betekenis heeft, het onmogelijk is rationeel te verklaren waarom er leven is en dat iedere poging om de essentie van het heelal te ontrafelen gedoemd is te mislukken. Volgens absurdisten is het menselijk lijden het resultaat van vergeefse pogingen door individuen om reden of betekenis in de absurde kloof van het bestaan te vinden. Het idee van absurdisme wordt weerspiegeld in diverse kunstvormen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145331691
Een goed voorbeeld van absurdisme is de mini-Bert Visser in de Mini-Mart.
pi_145332576
Het enige ook.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 19:23:11 #147
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_145339467
Ik denk niet dat je het absurdisme kunt noemen, maar de serie heeft wel een soort komische ondertoon. Maffe personages, knullige gebeurtenissen. Vind het daarom ook meer weg hebben van Fargo de serie dan van het hyperserieuze Breaking Bad waar het zo vaak mee wordt vergeleken.
pi_145430141
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Pffff.... Peter R. De Vries kan dat gewoon hoor....
Ja maar die laat zijn stunts uitvoeren door Regillio Tuur!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:28:42 #149
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145430715
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:46 schreef Grunge. het volgende:
Toffe nieuwe serie. Dat het hier en daar surrealistisch is maakt me niet uit.
Even een - wellicht domme - vraag: waarom die witte pakken?
Die witte pakken zijn puur voor de sier, het is bij wiet knippen wel zo fijn om een beetje hygienisch aan het werk te gaan en bijv. een haarnetje te dragen (haar blijft plakken aan de wiet), maar in witte pakken je planten in een maisveld oogsten... Nah.
Het viel me trouwens wel op dat het allemaal echte wietplanten zijn, vrouwtjes in bloei :D Niet oogstklaar maar toch wel een leuk detail, ipv een veldje mannelijk hennepzaad strooien voor je tv-serie.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:03:43 #150
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145437599
Paar minuten nog.. w/
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_145437995
Kim van Kooten is nog steeds geil.
pi_145439035
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 21:15 schreef hoink581 het volgende:
Kim van Kooten is nog steeds geil.
pi_145439075
vind het een best aardige serie tot dusver. beetje zoals penoza, wat ik ook leuk vond. maar de vergelijking met breaking bad die gemaakt wordt is wel onterecht.
pi_145439197
Godverdomme, Kim lekker vingeren en dan neuken.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:58:25 #155
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145439310
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 21:15 schreef hoink581 het volgende:
Kim van Kooten is nog steeds geil.
Dit dus. Hmm 17.gif
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:58:45 #156
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145439327
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 21:52 schreef Deeltjesversneller het volgende:
vind het een best aardige serie tot dusver.
Dat dus...

Het leukste is dat ik binnen 5 min voor die boerderij kan staan.. 8-) het ouderlijk huis van een goede vriend staat er naast..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_145439404
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:28 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Die witte pakken zijn puur voor de sier, het is bij wiet knippen wel zo fijn om een beetje hygienisch aan het werk te gaan en bijv. een haarnetje te dragen (haar blijft plakken aan de wiet), maar in witte pakken je planten in een maisveld oogsten... Nah.
Het viel me trouwens wel op dat het allemaal echte wietplanten zijn, vrouwtjes in bloei :D Niet oogstklaar maar toch wel een leuk detail, ipv een veldje mannelijk hennepzaad strooien voor je tv-serie.
De plantages zijn hennep, de closeups zijn van wietplanten.
pi_145439692
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:28 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Die witte pakken zijn puur voor de sier, het is bij wiet knippen wel zo fijn om een beetje hygienisch aan het werk te gaan en bijv. een haarnetje te dragen (haar blijft plakken aan de wiet), maar in witte pakken je planten in een maisveld oogsten... Nah.
Het viel me trouwens wel op dat het allemaal echte wietplanten zijn, vrouwtjes in bloei :D Niet oogstklaar maar toch wel een leuk detail, ipv een veldje mannelijk hennepzaad strooien voor je tv-serie.
dat zal dus wel wat geïmiteerd zijn van breaking bad's gele pakken. maar zou het niet kunnen dat ze dat doen zodat hun eigen kleren niet helemaal naar wiet gaat ruiken? al valt dat denk ik ook wel weer mee, zolang je het niet rookt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:01 schreef Rurik het volgende:
[..]
De plantages zijn hennep, de closeups zijn van wietplanten.
die hennepplantage kan wel van een boer zijn die ze op z'n veld laten filmen. maar vrouwelijke wietplanten en drogende toppen (heb niet op de echtheid gelet), mogen ze dat zomaar gebruiken voor een tv serie?
pi_145439792
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:08 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dat zal dus wel wat geïmiteerd zijn van breaking bad's gele pakken. maar zou het niet kunnen dat ze dat doen zodat hun eigen kleren niet helemaal naar wiet gaat ruiken? al valt dat denk ik ook wel weer mee, zolang je het niet rookt.
[..]
die hennepplantage kan wel van een boer zijn die ze op z'n veld laten filmen. maar vrouwelijke wietplanten en drogende toppen (heb niet op de echtheid gelet), mogen ze dat zomaar gebruiken voor een tv serie?
Er zullen waarschijnlijk speciale vergunningen voor zijn aangevraagd of is er toestemming gegeven door de overheid. Gezien het een project is van de NPO zal hier wel niet al te moeilijk over zijn gedaan.

Daarbij, weet jij waar het wiet van de coffeeshops vandaan komt?
pi_145440043
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:13 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Er zullen waarschijnlijk speciale vergunningen voor zijn aangevraagd of is er toestemming gegeven door de overheid. Gezien het een project is van de NPO zal hier wel niet al te moeilijk over zijn gedaan.
Daarbij, weet jij waar het wiet van de coffeeshops vandaan komt?
ja, van illegale thuiskwekers, wat dus verboden is. volgens mij is het namelijk best lastig om een ontheffing te krijgen als het drugs betreft.. zeker voor iets niet wetenschappelijks als een tv serie. heb een tijdje bij een instantie gewerkt die dat ook geregeld nodig had en van wat ik hoorde was dat best lastig, al betrof dat lijst I harddrugs. misschien dat ze voor wiet wat soepeler zijn.
pi_145440087
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:20 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ja, van illegale thuiskwekers, wat dus verboden is. volgens mij is het namelijk best lastig om een ontheffing te krijgen als het drugs betreft.. zeker voor iets niet wetenschappelijks als een tv serie. heb een tijdje bij een instantie gewerkt die dat ook geregeld nodig had en van wat ik hoorde was dat best lastig, al betrof dat lijst I harddrugs. misschien dat ze voor wiet wat soepeler zijn.
Maar was dat een overheidsinstelling?
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:27:37 #162
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145440270
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:08 schreef Deeltjesversneller het volgende:
maar vrouwelijke wietplanten en drogende toppen (heb niet op de echtheid gelet), mogen ze dat zomaar gebruiken voor een tv serie?
5 buiten planten word gedoogd.. en er word ook medicinale wiet geproduceerd.. (de enige vergunninghouder zit volgens mij ook ergens in Groningen)

Dus dat zijn al twee opties..
verder word er ook vaak genoeg gesnoven op tv.. das vast ook geen poedersuiker..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_145440424
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:22 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Maar was dat een overheidsinstelling?
het trimbos instituut en samenwerkende verslavingszorginstelling
pi_145440542
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:27 schreef Snowballed het volgende:
[..]
5 buiten planten word gedoogd.. en er word ook medicinale wiet geproduceerd.. (de enige vergunninghouder zit volgens mij ook ergens in Groningen)
Dus dat zijn al twee opties..
verder word er ook vaak genoeg gesnoven op tv.. das vast ook geen poedersuiker..
spuiten & slikken uitgezonderd gebruiken ze er bij films volgens mij wel een substituut voor hoor :P (al zou ik dat als acteur niet doen, gewoon de echte shit voor de echte ervaring). maar dat zijn altijd gebruikershoeveelheden, hier in holland's hoop hing het helemaal vol met toppen.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:05:36 #165
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145441566
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:35 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
spuiten & slikken uitgezonderd gebruiken ze er bij films volgens mij wel een substituut voor hoor :P (al zou ik dat als acteur niet doen, gewoon de echte shit voor de echte ervaring). maar dat zijn altijd gebruikershoeveelheden, hier in holland's hoop hing het helemaal vol met toppen.
Mwoa.. wat zijn toppen.. je ziet daar meerdere shots uit verschillende hoeken he..? 8-)

Enne industriehennep heeft ook wel toppen.. alleen geen (als in: heel veld oproken enz) werkzame stoffen..
Hier worden de stengels verhakseld en de toppen apart geoogst voor eiwitrijk diervoer door Dun Agro (wederom in Groningen :P)


One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:17:39 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145441970
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:08 schreef Deeltjesversneller het volgende:

die hennepplantage kan wel van een boer zijn die ze op z'n veld laten filmen. maar vrouwelijke wietplanten en drogende toppen (heb niet op de echtheid gelet), mogen ze dat zomaar gebruiken voor een tv serie?
Uit de bijbehorende info-site:
quote:
De opnamen vonden in vijf weken tijd plaats in Groningen, in het pittoreske dorp Overschild. Kim: ‘’Wij zaten in een soort Center Parcs-huisje, de boerderij was de filmlocatie. In de studio moet je die erbij denken, hier was ieder spinnenweb echt.”
Zo ook de indrukwekkende metershoge maïsvelden die een grote rol spelen in de serie. Marcel: ‘’De maïs werd speciaal voor de serie ingezaaid. De hele planning was op de natuur afgestemd, dus wij hebben het hele voorjaar gekeken hoe het ervoor stond met de maïs. Juist die lente bleef het heel lang droog. Als de gewassen echt niet wilde groeien zouden de opnamen verschoven moeten worden. Gelukkig ging het alsnog regenen en kwam alles goed.’’

Voor de serie werd ook een wietveld van 100 bij 100 meter gemaakt; dat had wat voeten in de aarde. Omdat wiet telen illegaal is, lichtte de filmcrew de politie in. Hensema: ‘’Iedere week wordt er wel een kwekerij opgerold, dat moesten we niet hebben.”
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145442043
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:05 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Mwoa.. wat zijn toppen.. je ziet daar meerdere shots uit verschillende hoeken he..? 8-)
Enne industriehennep heeft ook wel toppen.. alleen geen (als in: heel veld oproken enz) werkzame stoffen..
Hier worden de stengels verhakseld en de toppen apart geoogst voor eiwitrijk diervoer door Dun Agro (wederom in Groningen :P)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
oh ik veronderstelde dat industriele hennep (cannabis ruderalis?) slechts minimale toppen had, omdat het ook maar weinig thc en consorten bevat, dus dat dat niet is wat ze hier lieten zien. ben ook geen echte kennier, maar wel nieuwsgierig naar wat ze voor deze serie nu precies gebruikt hebben.
pi_145442105
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Uit de bijbehorende info-site:
[..]
ok, dus ze deden het gewoon maar met inlichting, maar zonder vergunning? :? of gaat dat veld weer over de mannelijke plant (die niet praktisch is met als doel te roken).
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:25:15 #169
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145442215
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 22:08 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dat zal dus wel wat geïmiteerd zijn van breaking bad's gele pakken. maar zou het niet kunnen dat ze dat doen zodat hun eigen kleren niet helemaal naar wiet gaat ruiken? al valt dat denk ik ook wel weer mee, zolang je het niet rookt.
Dat van de geur is inderdaad veel logischer ja, al zou je natuurlijk ook normale kleren aan kunnen doen en in je auto een fris setje kleren kunnen hebben. De geur van geoogste planten is in ieder geval héél erg sterk, dat is in de serie niet overdreven in ieder geval.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:19 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
oh ik veronderstelde dat industriele hennep (cannabis ruderalis?) slechts minimale toppen had, omdat het ook maar weinig thc en consorten bevat, dus dat dat niet is wat ze hier lieten zien. ben ook geen echte kennier, maar wel nieuwsgierig naar wat ze voor deze serie nu precies gebruikt hebben.
Ruderalis is niet per se industriële hennep, anders zouden niet zoveel mensen Dieselryder/etc-Ryder soortjes kweken ;)
De mannelijke plant produceert ook niet de haartjes en toppen zoals te zien was in de serie maar puur (zaad)balletjes.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_145442316
dus de conclusie is dat al die toppen in de serie legitieme, voor shops bestemde, in theorie illegale wiet was? :P
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:30:26 #171
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145442415
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:17 schreef golfer het volgende:
’De maïs werd speciaal voor de serie ingezaaid.
Ik vond het al zo vreemd.. daar staat normaal altijd ieder jaar tarwe of aardappels.. (land en de boerderij zijn van Broekema)

En tja.. als je wietplanten (industriele of niet) tussen de mais zet, heb je idd direct een probleem.. die spotten ze binnen een paar dagen vanuit de lucht.. dus vandaar dat inlichten van de politie.. die komen zelfs als je een heel ander plantje tussen de mais zet.. gewoon omdat het opvalt dat er ergens midden tussen de mais iets anders staat in een vierkantje
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:34:44 #172
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_145442576
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:28 schreef Deeltjesversneller het volgende:
dus de conclusie is dat al die toppen in de serie legitieme, voor shops bestemde, in theorie illegale wiet was? :P
Wiet is sowieso illegaal, het roken ervan en gebruik in privé-sfeer ervan is alleen gedoogd.
Waarschijnlijk hebben ze de planten daarom ook te vroeg geoogst, zodat ze niet écht bruikbaar waren.
Wel risicovol eigenlijk, maar ja.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_145442870
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:34 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Wiet is sowieso illegaal, het roken ervan en gebruik in privé-sfeer ervan is alleen gedoogd.
Waarschijnlijk hebben ze de planten daarom ook te vroeg geoogst, zodat ze niet écht bruikbaar waren.
Wel risicovol eigenlijk, maar ja.
ja, tenzij ze er dus een ontheffing voor hebben gekregen. maar daar lijkt het niet op. en dus vind ik het vreemd dat ivo opstelten er geen kamervragen over stelt ("er worden verboden drugs geteeld van belastinggeld voor een tv serie!!") terwijl ie de rest van de cannabiswereld het liefst zo snel mogelijk uitgeroeid ziet worden.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:47:24 #174
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145443086
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:
("er worden verboden drugs geteeld van belastinggeld voor een tv serie!!")
Waar staat dat..? Volgens mij nergens..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_145443203
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:47 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waar staat dat..? Volgens mij nergens..
in de quote van hierboven..

quote:
Voor de serie werd ook een wietveld van 100 bij 100 meter gemaakt; dat had wat voeten in de aarde. Omdat wiet telen illegaal is, lichtte de filmcrew de politie in. Hensema: ‘’Iedere week wordt er wel een kwekerij opgerold, dat moesten we niet hebben.”
als het zo makkelijk zou zijn als "even de politie inlichten dat ze het niet moeten oprollen" gaat dat een beetje in tegen de miljoenen die jaarlijks worden gestoken in het bestrijden van teelt.
  zondag 12 oktober 2014 @ 00:02:52 #176
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_145443622
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:50 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
in de quote van hierboven..
[..]
als het zo makkelijk zou zijn als "even de politie inlichten dat ze het niet moeten oprollen" gaat dat een beetje in tegen de miljoenen die jaarlijks worden gestoken in het bestrijden van teelt.
Er staat niet dat ze geen industriele wiet hebben neergezet.. maar dat ze bang waren voor gezeik met de politie.. (zie mn uitleg hierboven) die zien vanuit de lucht enkel een ander gewas tussen de mais staan.. welk gewas dat is, dat zien ze niet dus gaan ze kijken.. en dat is lullig als je aan het draaien bent..

Maar als je je drukt maakt om de besteding van geld tegen wietteelt, maakt het toch niets uit.. de koffieshops verkopen er wel om.. links een kwekerij minder en rechts word er eentje gebouwd, dus dat geld is toch wel weg.. met die "bestrijding" kunnen ze net zo goed stoppen.. een filmpje meer of minder maakt ook niets uit..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zondag 12 oktober 2014 @ 01:40:18 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145445968
Maar los van alle wetenschappelijke discussies en wetenswaardigheden die jullie vast allemaal veel beter weten over wiet en plantages.

Wat was er verder te zeggen over de aflevering ?

Ik vond de scene met die kindertent in de minimarkt wel leuk en om de Fokke met een leren jas en een sigaar in die schuur te zien wond ik ook wel vrij grappig.
Maar het hoogtepunt was toch weer met Dimitri die het lijk alsnog onthoofde. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 12 oktober 2014 @ 13:43:22 #178
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_145453479
In Breaking Bad kloppen zoveel dingen niet, en is het allesbehalve wetenschappelijk verantwoord. Dat heeft Mythbusters voldoende aangetoond.

Soms lijkt het wel of 'we' strenger zijn voor series van eigen bodem dan bij Amerikaanse hipster-series. Prima als men Breaking Bad beter vindt, dat is het waarschijnlijk objectief bekeken ook wel, maar als het gaat om spelen met de werkelijkheid dan kunnen de Amerikanen er ook wat van.

Doen de Nederlanders dat allemaal niet, dan vinden de critici het al snel kneuterig en aandoenlijk.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_145453623
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:40 schreef golfer het volgende:
Maar los van alle wetenschappelijke discussies en wetenswaardigheden die jullie vast allemaal veel beter weten over wiet en plantages.

Wat was er verder te zeggen over de aflevering ?

Ik vond de scene met die kindertent in de minimarkt wel leuk en om de Fokke met een leren jas en een sigaar in die schuur te zien wond ik ook wel vrij grappig.
Maar het hoogtepunt was toch weer met Dimitri die het lijk alsnog onthoofde. _O-
Ik vraag me af wat hij nog gaat betekenen in deze serie. Hij komt niet over als bedreiging, aangezien hij eerder hulp als wraak lijkt te zoeken.
pi_145652232
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:48 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat hij nog gaat betekenen in deze serie. Hij komt niet over als bedreiging, aangezien hij eerder hulp als wraak lijkt te zoeken.
Ik denk dat hij de smerige klusjes voor Fokke op gaat lossen.
pi_145652292
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
Prima als men Breaking Bad beter vindt, dat is het waarschijnlijk objectief bekeken ook wel,
Hoe kan een televisieserie objectief beter zijn dan de andere televisieserie?
pi_145667924
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:40 schreef golfer het volgende:
Wat was er verder te zeggen over de aflevering ?
Het was gewoon een leuke aflevering. ^O^
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:15:32 #183
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_145669058
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 21:55 schreef Rurik het volgende:

[..]

Hoe kan een televisieserie objectief beter zijn dan de andere televisieserie?
Nou ja, de special effects, aantal shots, camerahoeken, montage etc. zijn wel min of meer objectieve gegevens. In die zin kan een productie objectief gezien beter zijn (de subjectieve elementen buiten beschouwing latend).

Natuurlijk bestaat er een evenredig verband tussen het budget en aantal camerahoeken en/of montage. Dat is niet gratis.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:51:29 #184
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145682852
Het wordt steeds leuker. Nu weer met die Irena. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145696620
Nee die komt zeker niet terug naar Groningen. _O-

Prima serie. *O*
pi_145697393
Er komen nog maar vier afleveringen zo te zien. :{w Ben benieuwd of ze het verhaal helemaal afronden of dat ze er een open einde in houden met mogelijkheden voor een tweede seizoen.

Het zal wel een open einde worden met een verhaal vergelijkbaar als in Breaking Bad; Fokke als baas van de kwekerij (nu nog een softie, maar zal wel steeds grover worden), Machteld die er achter komt en na wat geklaag en gedreig om naar de politie te stappen het toch wel erg leuk gaat vinden en Pepijn die als handelaar gaat fungeren.

Ja, mooie serie. O+
En een mooie track:
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:24:35 #187
123170 alors
zlata1234
pi_145700760
Een stonede Kim van Kooten _O- _O_
know'm sayin?
×
word? word.
pi_145709284
Ik vind het een geniale serie!
pi_145744107
die lach- en vreetkick :') zo slecht
pi_145767201
We hadden nog wat clichés over en gooide deze allemaal op de grote hoop.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_145786582
quote:
14s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:34 schreef Waterdrinker het volgende:
Er komen nog maar vier afleveringen zo te zien. :{w Ben benieuwd of ze het verhaal helemaal afronden of dat ze er een open einde in houden met mogelijkheden voor een tweede seizoen.

Het zal wel een open einde worden met een verhaal vergelijkbaar als in Breaking Bad; Fokke als baas van de kwekerij (nu nog een softie, maar zal wel steeds grover worden), Machteld die er achter komt en na wat geklaag en gedreig om naar de politie te stappen het toch wel erg leuk gaat vinden en Pepijn die als handelaar gaat fungeren.

Ja, mooie serie. O+
En een mooie track:
Ik denk dat Machteld er in dit seizoen nog niet achter komt. Er is een boel van de spanning weg als Machteld het weet.
pi_145938076
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:33:34 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145940350
Die kampers. :')

En Fokke z'n reactie op dat hoerige slipje van Irena bij de pastoor of hoe zo iemand ook heet in een kerk. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145943621
Ze reden trouwens weg bij de kerk in de Taunus, en kwamen bij Hollands Hoop aan in de Laguna. :D
  zondag 26 oktober 2014 @ 00:18:37 #195
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145944559
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 23:55 schreef Jester65 het volgende:
Ze reden trouwens weg bij de kerk in de Taunus, en kwamen bij Hollands Hoop aan in de Laguna. :D
Er klopt wel meer in de continuïteit niet.
Vorige keer of de keer ervoor stapte hij in bed zonder T-shirt en werd wakker met T-shirt aan etc.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145959935
Ik moest zo lachen, toen Pepijn "boks" zei, en die Groningse droogkloot dat maar half-half begreep. _O- :D
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:00:42 #197
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_146043915
Kim van Kooten's kontje, hmm O+
Wel een grappige serie tot nu toe, niet zo'n superhoog niveau maar wel leuk.
Lag echt helemaal dubbel met die gast in de Mini-Mart, "wat nou als ik een meisje was?", "dat zou ik wel heel erg gek vinden" _O- _O- _O- _O-
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_146199930
Vette aflevering weer _O_
  zaterdag 1 november 2014 @ 23:47:20 #199
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146201797
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:50 schreef Waterdrinker het volgende:
Vette aflevering weer _O_
Ja, erg leuk weer. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 2 november 2014 @ 00:09:23 #200
104871 remlof
Europees federalist
pi_146202621
Hele goede serie inderdaad.
pi_146207426
Kim van Kooten: "het hele huis stinkt gewoon naar wiet." :D

En die geflipte vent met zijn mini-hoofdjes. _O- Die sessie. Ge-wel-dig. :D
  zondag 2 november 2014 @ 09:19:36 #202
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_146208201
geweldige aflevering gister _O_
dimitri die die hoofden als een echte koppensneller heeft verkleind, pepijn die focking dom bezig is _O-
en bert O+
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
  zondag 2 november 2014 @ 11:21:43 #203
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_146209609
Ik moest al hard lachen toen Fokke in discussie ging met Sascha terwijl hij dat stomme hoedje nog op had :')

Het zit 'm echt soms in hele kleine dingen. Geweldige serie _O_
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_146209701
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2014 11:21 schreef SonicVolcano het volgende:

Het zit 'm echt soms in hele kleine dingen. Geweldige serie _O_
Heel goed over nagedacht :Y
En dat Machteld uitlegt hoe die 'hoer' Irina er uit ziet beschrijft ze zichzelf :D
pi_146213311
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 11:26 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Heel goed over nagedacht :Y
En dat Machteld uitlegt hoe die 'hoer' Irina er uit ziet beschrijft ze zichzelf :D
ja dat ook _O-

Het valt me echt alles mee, en is heel anders dan Breaking Bad, wat me ook zeker meevalt. :P
Ik word wel steeds meer benieuwd hoe uiteindelijk alles in elkaar blijkt te zitten, en wat die wethoudster weet enzo.
  maandag 3 november 2014 @ 00:53:16 #206
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_146240454
Bert _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_146270486
Spannende uitzending weer...
pi_146297331
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2014 11:21 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik moest al hard lachen toen Fokke in discussie ging met Sascha terwijl hij dat stomme hoedje nog op had :')

Het zit 'm echt soms in hele kleine dingen. Geweldige serie _O_
Ha, ja. Het zijn de kleine dingen die het goed maken.

Ik vind het tot nu toe een topserie. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:36:58 #209
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_146313107
Die hoerenkast doet me ook een beetje aan Twin Peaks denken. Waar alle brave burgers zich verzamelen :D
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:44:21 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_146313523
Oja en over die hoofdjes:

http://www.kijkmagazine.nl/nieuws/traditie-van-‘;hoofdkrimpen’-bewezen-met-dna/
  dinsdag 4 november 2014 @ 22:52:08 #211
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_146313891
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:44 schreef Aventura het volgende:
Oja en over die hoofdjes:

http://www.kijkmagazine.nl/nieuws/traditie-van-‘;hoofdkrimpen’-bewezen-met-dna/
:D
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_146359504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:44 schreef Aventura het volgende:
Oja en over die hoofdjes:

http://www.kijkmagazine.nl/nieuws/traditie-van-‘;hoofdkrimpen’-bewezen-met-dna/
wtf, ik wist niet dat het echt kon _O-
pi_146359553
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ha, ja. Het zijn de kleine dingen die het goed maken.

Ik vind het tot nu toe een topserie. :Y
Ja, ze hebben goed gekeken naar dingen als Breaking Bad en Fargo, en toch weten ze het naar mijn gevoel redelijk 'origineel' neer te zetten.
pi_146359668
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:51 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja, ze hebben goed gekeken naar dingen als Breaking Bad en Fargo, en toch weten ze het naar mijn gevoel redelijk 'origineel' neer te zetten.
Ik was wel bang voor een soort slappe namaak, zeker toen ik de eerste keer het intro zag, maar het valt me inderdaad allemaal wel mee.

Fargo moet ik nog steeds kijken. :@
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146359713
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik was wel bang voor een soort slappe namaak, zeker toen ik de eerste keer het intro zag, maar het valt me inderdaad allemaal wel mee.

Fargo moet ik nog steeds kijken. :@
Fargo heeft een beetje dat bizarre, zwart komische sfeertje wat ze hier ook hebben. Zeker een aanrader. En nou ja, de parallellen met Breaking Bad zijn vrij obvious denk ik :D
  donderdag 6 november 2014 @ 10:06:51 #216
104871 remlof
Europees federalist
pi_146359867
Topserie inderdaad.
  donderdag 6 november 2014 @ 10:49:34 #217
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_146360781
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik was wel bang voor een soort slappe namaak, zeker toen ik de eerste keer het intro zag, maar het valt me inderdaad allemaal wel mee.

Fargo moet ik nog steeds kijken. :@
Ik heb gelukkig die andere series helemaal niet gezien.
Persoonlijk vind ik die vergelijking best jammer elke keer.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_146360980
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:49 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig die andere series helemaal niet gezien.
Persoonlijk vind ik die vergelijking best jammer elke keer.
Waarom is dat jammer? De makers hebben dat overduidelijk als inspiratie gebruikt. Niks mis mee, maar dan ligt de vergelijking nogal voor de hand.
  donderdag 6 november 2014 @ 11:03:30 #219
104871 remlof
Europees federalist
pi_146361184
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Waarom is dat jammer? De makers hebben dat overduidelijk als inspiratie gebruikt. Niks mis mee, maar dan ligt de vergelijking nogal voor de hand.
En het zijn alom goed gewaardeerde series. Alleen Breaking Bad vond ik persoonlijk niet veel aan.
  donderdag 6 november 2014 @ 12:04:19 #220
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_146363087
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 10:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Waarom is dat jammer? De makers hebben dat overduidelijk als inspiratie gebruikt. Niks mis mee, maar dan ligt de vergelijking nogal voor de hand.
Ik vind het gewoon niet nodig, dat is toch niet zo raar? De hele tijd op alle social media over "dat het lijkt op Breaking Bad" en "geïnspireerd op BB". Dat vind ik dus jammer.
Dat vind ik, dat hoeft een ander niet te vinden ;)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_146363112
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:04 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon niet nodig, dat is toch niet zo raar? De hele tijd op alle social media over "dat het lijkt op Breaking Bad" en "geïnspireerd op BB". Dat vind ik dus jammer.
Nou ja, het lijkt op z'n minst geïnspireerd erdoor, sommigen zouden zelfs zeggen 'gebaseerd op'. Dus ja, het is wel een beetje raar dat je dan die vergelijking onnodig vindt.
  donderdag 6 november 2014 @ 12:11:01 #222
104871 remlof
Europees federalist
pi_146363284
Ik vind het meer op Fargo lijken dan op BB qua absurditeit trouwens.
pi_146363438
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:11 schreef remlof het volgende:
Ik vind het meer op Fargo lijken dan op BB qua absurditeit trouwens.
Klopt, alhoewel het hele 'brave inborst wordt nietsontziende drugsdealer' concept natuurlijk 'geleend' is van Breaking Bad.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2014 12:16:39 ]
  donderdag 6 november 2014 @ 13:14:50 #224
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_146365210
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nou ja, het lijkt op z'n minst geïnspireerd erdoor, sommigen zouden zelfs zeggen 'gebaseerd op'. Dus ja, het is wel een beetje raar dat je dan die vergelijking onnodig vindt.
Een keertje constateren, oké, maar toch niet de godganse tijd?
Maar goed, blijkbaar mag je dat niet vervelend vinden. ;)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_146365224
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:14 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Een keertje constateren, oké, maar toch niet de godganse tijd?
Maar goed, blijkbaar mag je dat niet vervelend vinden. ;)
Dat heb je goed gezien.
  donderdag 6 november 2014 @ 13:19:15 #226
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_146365353
quote:
6s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat heb je goed gezien.
Ja, ik word elke keer weer teleurgesteld :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  donderdag 6 november 2014 @ 14:43:00 #227
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_146368233
Breaking Bad is ook weer geinspireerd op Weeds. Huisvrouw/vader turns drugdealer en krijgt te kampen met allerlei tuig en geldproblemen. En de partner/kids doen allemaal vrolijk mee
pi_146434670
Prima aflevering vorige week. ^O^ ^O^

quote:
19s.gif Op zondag 2 november 2014 04:48 schreef OeJ het volgende:
Kim van Kooten: "het hele huis stinkt gewoon naar wiet." :D
:Y _O-
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2014 11:21 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik moest al hard lachen toen Fokke in discussie ging met Sascha terwijl hij dat stomme hoedje nog op had :')

Het zit 'm echt soms in hele kleine dingen. Geweldige serie _O_
:Y _O-
pi_146443400
Wie heeft die nou neergeschoten?
  zaterdag 8 november 2014 @ 21:59:20 #230
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_146445304
Schoonheidsfoutje. In het noorden rijdt de NS niet :P Althans niet in die kleine dorpen, volgens mij.

Weer een mooie aflevering. Dimitri _O- _O_
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_146445400
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 november 2014 21:59 schreef SonicVolcano het volgende:

Weer een mooie aflevering. Dimitri _O- _O_
"Voor in de kerstboom." :D _O-
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:08:33 #232
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_146445639
komt er een 2de seizoen?
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:14:07 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_146445861
Zou Sacha dood zijn?
pi_146446117
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:14 schreef remlof het volgende:
Zou Sacha dood zijn?
't kan vriez'n, 't kan dooi'n.
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:28:53 #235
104871 remlof
Europees federalist
pi_146446427
quote:
19s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:20 schreef OeJ het volgende:

[..]

't kan vriez'n, 't kan dooi'n.
Ik denk dat ie samen met Pepijn Matthias te grazen gaat nemen :P
  zaterdag 8 november 2014 @ 23:45:20 #236
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146449141
Dimitri. Wat een held. _O_
En wat een acteur. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 8 november 2014 @ 23:46:28 #237
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146449183
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:08 schreef Het_Biertje het volgende:
komt er een 2de seizoen?
Ik hoop het nu al heel erg. Beste Nederlandse serie van dit jaar. ^O^
na Ramses.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_146451096
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:14 schreef remlof het volgende:
Zou Sacha dood zijn?
Ik verwachtte even dat ie ineens zn ogen open zou doen indd :')
  zondag 9 november 2014 @ 10:06:13 #239
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_146455806
mijn favoriete personage Bert ( :9~ O+ ) is dood :'(
maar toch goeie aflevering!
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_146456909
Dimitri speelt echt geweldig, ik denk dat Mathias zijn heil gaat zoeken bij Fokke en nu Sasha dood is, is hij de big boss in het Noorden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 9 november 2014 @ 11:59:27 #241
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_146457831
Mathias leek ook wel zin te hebben in een hakpartijtje. Hij gaat Sasha in stukjes hakken en dan vinden die mensen hem daar bij dat water?
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zondag 9 november 2014 @ 18:33:28 #242
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_146471481
Het zal toch niet, in een aflevering Bert(je) en Sacha eruit.
Pepijn zit goed in de nesten, mooie serie.

Pas nog even langs de boerderij geweest. Tis nu grasland.
De woeste wieken nog niet gevonden ;)
Drop you like an ill, bad habit
pi_146472486
Sacha is dood. Ik vrees eerder voor die dochter. Dimitri heeft haar eerst verkracht en toen vermoord. ;(
  zondag 9 november 2014 @ 19:54:02 #244
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146474895
quote:
19s.gif Op zondag 9 november 2014 18:56 schreef OeJ het volgende:
Sacha is dood. Ik vrees eerder voor die dochter. Dimitri heeft haar eerst verkracht en toen vermoord. ;(
Je fantasie is wel erg groot. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_146475121
Sa¨a (a.k.a. Sascha, Sasha, Sacha, enz. :P) overleeft het wel.
pi_146493780
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 18:33 schreef pmponer het volgende:
Het zal toch niet, in een aflevering Bert(je) en Sacha eruit.
Pepijn zit goed in de nesten, mooie serie.

Pas nog even langs de boerderij geweest. Tis nu grasland.
De woeste wieken nog niet gevonden ;)
m0lens twitterde op maandag 03-11-2014 om 16:18:45 @nutKees @HollandsHoop @sextent Het betreft Poldermolen M in Zuidschermer. Op http://t.co/YGzfVJL42k vind je meer informatie over deze molen reageer retweet
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 november 2014 @ 12:44:06 #247
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_146494938
quote:
19s.gif Op zondag 9 november 2014 18:56 schreef OeJ het volgende:
Sacha is dood. Ik vrees eerder voor die dochter. Dimitri heeft haar eerst verkracht en toen vermoord. ;(
ze zat toch gewoon weer bij d'r ouders in de kerk?
pi_146494999
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 12:44 schreef Aventura het volgende:

[..]

ze zat toch gewoon weer bij d'r ouders in de kerk?
Dit inderdaad. Het is niet duidelijk hoe het nou afliep toen ze hem tegenkwam tijdens het paardrijden. Hij zit nu bij dat oude vrouwtje en zij is gewoon thuisgekomen.
pi_146498372
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 12:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Het is niet duidelijk hoe het nou afliep toen ze hem tegenkwam tijdens het paardrijden. Hij zit nu bij dat oude vrouwtje en zij is gewoon thuisgekomen.
Wat ik ook vreemd vond is dat ze elkaar toch al eens eerder hadden ontmoet? Toen hij voor het eerst op hollands hoop aan kwam.
pi_146498391
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:45 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Wat ik ook vreemd vond is dat ze elkaar toch al eens eerder hadden ontmoet? Toen hij voor het eerst op hollands hoop aan kwam.
Ja, toen zat hij daar met de kinderen toen Fokke en Machteld aankwamen :Y
pi_146498435
quote:
2s.gif Op maandag 10 november 2014 14:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja, toen zat hij daar met de kinderen toen Fokke en Machteld aankwamen :Y
Oke dan heb ik het me goed herinnerd.

Maar het leek net of die twee elkaar niet kende afgelopen aflevering :?
pi_146527171
Wat een geweldige serie _O_ _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:39:10 #253
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_146529687
Dimitri vond ik in het begin niet zo heel interessant maar de laatste afleveringen is hij echt het grappigst _O_
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:40:51 #254
104871 remlof
Europees federalist
pi_146529743
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:39 schreef MacorgaZ het volgende:
Dimitri vond ik in het begin niet zo heel interessant maar de laatste afleveringen is hij echt het grappigst _O_
Die acteur speelt het ook briljant :D
pi_146530530
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 14:46 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Oke dan heb ik het me goed herinnerd.

Maar het leek net of die twee elkaar niet kende afgelopen aflevering :?
Vond ik eigenlijk ook.
pi_146530759
Ah, ik ben niet de enige de de scene vreemd vond tussen dochter en Dimitri, omdat ze elkaar al eerder ontmoet hebben.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146531006
Ik vond daarom die scene juist niet vreemd. Ze ging naar hem toe omdat ze hem kende en vroeg; gaat het wel? Bij een vreemde naakte man zou ze er denk ik niet zo snel naar toe zijn gegaan.Want bij die eerste ontmoeting vond ze hem toch ook niet eng, toen zat hij gewoon met dat kleine zusje op schoot.
pi_146531343
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vond daarom die scene juist niet vreemd. Ze ging naar hem toe omdat ze hem kende en vroeg; gaat het wel? Bij een vreemde naakte man zou ze er denk ik niet zo snel naar toe zijn gegaan.Want bij die eerste ontmoeting vond ze hem toch ook niet eng, toen zat hij gewoon met dat kleine zusje op schoot.
Ze kon toch amper weten om wie het ging bij dat stapeltje kleren en die tas? In het gesprek daarna verder ook helemaal geen verwijzing naar de eerdere ontmoeting en/of Fokke.
pi_146531442
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:31 schreef showtimer het volgende:

[..]

Ze kon toch amper weten om wie het ging bij dat stapeltje kleren en die tas? In het gesprek daarna verder ook helemaal geen verwijzing naar de eerdere ontmoeting en/of Fokke.
Nou niet op alle slakken zout leggen. Ze hoeven toch ook niet naar een eerdere ontmoeting te verwijzen, er werd sowieso niet veel gezegd. En uit die kleren kun je prima zien dat hij het is, want hij heeft altijd dezelfde trui aan.
  zaterdag 15 november 2014 @ 20:22:19 #260
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_146690246
vanavond *O*
bijna de laatste aflevering alweer? :o
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
  zaterdag 15 november 2014 @ 21:07:52 #261
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_146691686
Het begunt weer mienjongns *O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 20:22 schreef nofxtbr het volgende:
vanavond *O*
bijna de laatste aflevering alweer? :o
:Y 6 of 7 maar idd.. :'(
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_146691766
*O* *O*

Is die dode niet gewoon die oude vrouw?
pi_146692004
Matthias _O_
  zaterdag 15 november 2014 @ 21:18:52 #264
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146692077
Het zijn kankerpatiënten, geen mongolen.

Deze mag op een tegeltje.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_146692146
:') _O-
pi_146692261
The A-Team
pi_146693225
Poldermodel
Your wife?

_O-
pi_146693360
mooi einde ^O^
pi_146693394
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 21:55 schreef Deeltjesversneller het volgende:
mooi einde ^O^
Hmmm, leuke aflevering maar het einde vond ik niks.
pi_146693412
Verder wel een erg toffe serie. ^O^
pi_146693428
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 21:56 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Hmmm, leuke aflevering maar het einde vond ik niks.
waarom niet?

was dit trouwens niet de laatste aflevering? vind t wel een mooi begin voor een nieuw seizoen
  zaterdag 15 november 2014 @ 21:58:52 #272
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_146693505
Prima einde ja :Y Een vervolg zit er zeker in.

'Hij noemde je een dikke hond, een klootzak, een bloedhond' _O-

De humor in deze serie _O_
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_146693515
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 21:57 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

waarom niet?

was dit trouwens niet de laatste aflevering? vind t wel een mooi begin voor een nieuw seizoen
Weet niet echt. Te makkelijk einde of zo.

Laatste aflevering. Ik weet niet of er een 2e seizoen komt.
pi_146693613
Leuke aflevering hoor.

Die droogkomische elementen in deze serie zijn echt geweldig :D :')
Oh.
pi_146693870
Zag er wel uit als de laatste aflevering. Hopen dat er een tweede seizoen komt.

We weten natuurlijk nog niet hoe het gaat aflopen met het dorp en de industrie.
Of heeft hij bij de begrafenis duidelijk gemaakt dat die het dorp wil laten bestaan.
pi_146693952
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 22:09 schreef jatochneetoch het volgende:
Zag er wel uit als de laatste aflevering. Hopen dat er een tweede seizoen komt.

We weten natuurlijk nog niet hoe het gaat aflopen met het dorp en de industrie.
Of heeft hij bij de begrafenis duidelijk gemaakt dat die het dorp wil laten bestaan.
Daar zouden ze dus in seizoen 2 verder op kunnen gaan.

Ben ook wel benieuwd met welk feit die wethoudster precies gechanteerd werd.
pi_146696314
Superspannende aflevering was dit zeg.

Moest ook wel weer lachen om Dimitri, toen die vrouw zo ongeveer stikte in haar pepermuntje. _O-

En later ook: "ja...ja...ik heb ervaring met mensen hun laatste momenten." :D
pi_146696359
quote:
19s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:14 schreef OeJ het volgende:
Moest ook wel weer lachen om Dimitri, toen die vrouw zo ongeveer stikte in haar pepermuntje. _O-
"Moet je het wel eerst vragen he .... " :D
pi_146697144
Beetje jammer dat de gebroeders Kooistra dood zijn, ze behoorden beide tot mijn favoriete karakters van de serie.
pi_146697168
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke serie verder! Ik hoop op een 2e seizoen ^O^
diseased rhinoceros pizzle
pi_146697877
Misschien volgend seizoen iets met de Duitse maffia erin gooien?
Oh.
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:58:00 #282
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146698076
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 16 november 2014 @ 00:12:45 #283
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146698661
Briljant goede serie.Ik hoop op een vervolg.

Dimitri: "Ja, ik heb wel ervaring met stervensbegeleiding. Zeg maar, het ze helpen bij de laatste levensfase". _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 16 november 2014 @ 00:23:29 #284
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_146699109
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:12 schreef golfer het volgende:
Briljant goede serie.Ik hoop op een vervolg.

Dimitri: "Ja, ik heb wel ervaring met stervensbegeleiding. Zeg maar, het ze helpen bij de laatste levensfase". _O-
Toen lachte ik wel even hardop. _O-

Sowieso die hele Dimitri, geniaal personage. _O_
Oh.
  zondag 16 november 2014 @ 00:23:49 #285
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_146699121
Die hoedjes die ook de hele tijd afvlogen deze episode :')
Oh.
pi_146700556
Ik hoop eigenlijk op geen vervolg.
Ik vond het een goede serie, maar ik heb wel het idee dat het nu is afgerond. Fokke wilde altijd al stoppen en iedereen die hem daarvan wilde weerhouden is dood of staat bij hem in het krijt. Ik vrees dat een nieuw seizoen juist heel geforceerd en overbodig zou worden.
  zondag 16 november 2014 @ 01:31:13 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146701159
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 00:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die hoedjes die ook de hele tijd afvlogen deze episode :')
En steeds weer opgeraapt werden.
Eerst hoedje oprapen en dan weer ergens naartoe gaan. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 16 november 2014 @ 02:52:32 #288
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_146702576
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 01:08 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik hoop eigenlijk op geen vervolg.
Ik vond het een goede serie, maar ik heb wel het idee dat het nu is afgerond. Fokke wilde altijd al stoppen en iedereen die hem daarvan wilde weerhouden is dood of staat bij hem in het krijt. Ik vrees dat een nieuw seizoen juist heel geforceerd en overbodig zou worden.
Ze kunnen makkelijk nieuwe badguys verzinnen die Fokke terugtrekken in het hele circuit.
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 01:31 schreef golfer het volgende:

[..]

En steeds weer opgeraapt werden.
Eerst hoedje oprapen en dan weer ergens naartoe gaan. _O-
Dat soort dingen maken deze serie wel :D
Oh.
  zondag 16 november 2014 @ 03:09:32 #289
104871 remlof
Europees federalist
pi_146702722
Briljant einde, maar genoeg aanknopingspunten voor een tweede seizoen :)

Maar wie was dat gevonden lijk nou?
  zondag 16 november 2014 @ 03:14:29 #290
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_146702790
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 03:09 schreef remlof het volgende:
Briljant einde, maar genoeg aanknopingspunten voor een tweede seizoen :)

Maar wie was dat gevonden lijk nou?
Matthias.

Afgemaakt door de vriendjes van Sasha.
Oh.
  zondag 16 november 2014 @ 06:20:10 #291
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_146703686
"U heeft nooit eerder bij een hospice gewerkt?" "Niet als zodanig, nee... maar ik heb wel mensen begeleid bij hun laatste levensfase, zeg maar."
  zondag 16 november 2014 @ 06:27:02 #292
326442 Grunge.
Corvus corax.
  zondag 16 november 2014 @ 09:12:10 #293
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_146704222
Wat een topserie! Genieten was het. Het script, De acteurs, de verhaallijnen, de humor, allemaal even top.
Wat moeten we nou volgende week zaterdag? -O-
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  zondag 16 november 2014 @ 10:57:43 #294
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_146705386
Fokke die dat GVD-liedje zong bij de trekker _O-
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_146705430
Sa¨a was wel heel snel weer op de been :P
  zondag 16 november 2014 @ 11:22:06 #296
123170 alors
zlata1234
pi_146705773
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:34 schreef Rurik het volgende:
Beetje jammer dat de gebroeders Kooistra dood zijn, ze behoorden beide tot mijn favoriete karakters van de serie.
Ik vond vooral Bert echt geniaal _O_ Goede acteur ook als je dat zo neer kunt zetten. Hetzelfde geldt voor Dimitri.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_146705917
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:22 schreef alors het volgende:

[..]

Ik vond vooral Bert echt geniaal _O_ Goede acteur ook als je dat zo neer kunt zetten. Hetzelfde geldt voor Dimitri.
Een geboren Groninger, dat merkte je wel aan z'n accent. Ik vond die Bert echt een ranzige asociale smeerlap, dat betekent dat je een goed acteur bent. _O_
pi_146705933
Bert speelde geniaal, maar Dimitri was helemaal super.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 16 november 2014 @ 12:33:54 #299
398459 nofxtbr
punk in drublic
pi_146706945
Bert :9~ als er een tweede seizoen komt hoop ik dat ie als zombie terugkomt _O-
...alleen als ie ijs- en ijskoud is
pi_146707050
Ik vind het erg jammer dat het alweer afgelopen is. Was meteen 'hooked'
  zondag 16 november 2014 @ 12:50:48 #301
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_146707205
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:30 schreef Rurik het volgende:

[..]

Een geboren Groninger, dat merkte je wel aan z'n accent. Ik vond die Bert echt een ranzige asociale smeerlap, dat betekent dat je een goed acteur bent. _O_
Hij is niet Gronings volgens mij. Op de Facebook-pagina staan ook interviews met de acteurs.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')