abonnement Unibet Coolblue
pi_144821843
Ik ben net 26 geworden, onlangs afgestudeerd en begin over drie maanden als trainee.

Nu ik vrij ben de komende drie maanden heb ik alle tijd om te reflecteren op de afgelopen jaren, en ik kom tot de conclusie dat -ondanks dat ik vrij lang heb gestudeerd - mijn studententijd voorbij is gevlogen.

Als ik terugdenk aan de dingen die ik deed toen ik 20/21 was, dus respectievelijk 6 en 5 jaar geleden, lijkt dat eigenlijk helemaal niet zo lang terug, maar dat is het wel :{

Zojuist in een melancholisch momentje mijn foto's terug zitten kijken van mijn reis die ik toen heb gemaakt, en ik heb er gewoon echt nog een jong gezicht, en de mensen die ik toen heel oud eruit vond zien (die toen 2/3 jaar ouder waren dan ik) vind ik nu ik die foto's weer zie ook opeens een stuk jonger ogen dan ik ze in mijn herinnering had.

Ik ben door dit soort constateringen eigenlijk best wel verdrietig :{ Als ik nu filmpjes kijk van backpackers in hostels (lekker afgezaagd, maar toch), die gewoon heerlijk niets met hun leven doen behalve een beetje blowen en chillen, vind ik ze er allemaal zo jong uit zien, en ik besef dat ze dit ook zijn. De leeftijd waarop je dat soort uitspattingen kunt maken, heb ik al weer achter me liggen :'(

Vanaf nu wordt het werken, een geschikte vrouw zoeken, kinderen maken, verzekeringen afsluiten en in de mallemolen stappen, om er pas bij pensioengerechtigde leeftijd weer uit te rollen. Het enige realistische alternatief op dit scenario is een vroegtijdige dood ;(
pi_144821883
Ahwww TS. ;(

Kun je niet nog een studie doen?
pi_144821913
;( Wat een deprimerend topic. Je kunt altijd nog tegen(of met) de IS gaan vechten voor extra spanning. ;(
  dinsdag 23 september 2014 @ 14:08:34 #4
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144821941
Koop een auto en vouw jezelf om een boom
pi_144821994
Dat had ik toen ik 21 was al...
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
pi_144825190
Terechte klacht ik zie mezelf al over een paar jaar 25 jaar oud zijn ;(
pi_144825251
Traantje weg moeten pinken van dit topic ;(
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  dinsdag 23 september 2014 @ 15:53:07 #8
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_144825259
En dit een dag voor mijn verjaardag, ik voel je pijn ;( Oud worden is echt verschrikkelijk
pi_144825296
Ik ben 21, haha.
pi_144825401
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:54 schreef redelephant12345 het volgende:
Ik ben 18, haha.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_144825485
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:58 schreef eend112 het volgende:

[..]

Echt?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_144825519
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:01 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Echt?
Ja :P hoezo
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_144825530
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:02 schreef eend112 het volgende:

[..]

Ja :P hoezo
Ik geloof er geen barst van.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_144825600
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:02 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik geloof er geen barst van.
Is echt zo, wat dacht je dan
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_144825608
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:05 schreef eend112 het volgende:

[..]

Is echt zo, wat dacht je dan
Meer van mijn leeftijd.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_144825768
Doe maar een geruit kleedje over je benen, TS. Dat past wel bij je leeftijd, ouwe sok!
pi_144826547
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:05 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Meer van mijn leeftijd.
Wat is jouw leeftijd?
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_144826600
Herkenbaar.
pi_144826888
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:33 schreef eend112 het volgende:

[..]

Wat is jouw leeftijd?
Beetje halverwege eind begin 20.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_144826962
Bepaal je allemaal zelf, je hoeft niets. Godverdomme, zo denken en dan raar vinden dat mensen depressief raken :')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_144827062
Zeer terechte (en herkenbare :'( ) klacht.
pi_144827159
Krijg je al grijze haren, TS?
pi_144827218
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:05 schreef Sheldon. het volgende:
Nu ik vrij ben de komende drie maanden heb ik alle tijd om te reflecteren op de afgelopen jaren, en ik kom tot de conclusie dat -ondanks dat ik vrij lang heb gestudeerd - mijn studententijd voorbij is gevlogen.

Als ik terugdenk aan de dingen die ik deed toen ik 20/21 was, dus respectievelijk 6 en 5 jaar geleden, lijkt dat eigenlijk helemaal niet zo lang terug, maar dat is het wel :{
Man flikker toch op met je ouwelijke instelling! alsof 5 jaar zoveel uit maken!
Ik ben 38 en voel me nog steeds jong zat.
Ik kijk ook wel eens terug op toen ik 18 was en 25 maar ik weet dat als ik 80 ben ik echt pas jaloers terug kan kijken.
Maar nu ik nog kan zorg ik lekker dat ik daar dan alle reden toe heb ook nog! :Y
  dinsdag 23 september 2014 @ 17:05:48 #24
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_144827544
Ik was tot voor kort ook bang om ouder te worden, maar ineens, twee jaar geleden, verviel de angst van het ene op het andere moment, zomaar. :o

Want waarom zou het erg zijn om oud te worden? Vooral voor mannen wordt het leven er alleen maar beter op (er zitten toch geen vrouwen op dit forum, dus ik kan gewoon voor mannen blijven spreken) naarmate men ouder wordt.

Wordt ouder en wordt dan ook echt ouder. Wees een oude, wijze, rustige, belezen man. _O_

Ga nooit je haar verven, dit is echt belachelijk. Doe niet aan plastische chirurgie, maar wees een oude, gerespecteerde, wijze man.

Mijn oom bijvoorbeeld vertelde mij onlangs dat naarmate hij ouder wordt, hij juist meer vrouwen om zich heen weet te verzamelen die in hem geïnteresseerd zijn. Hij is gewoon oud, doet niet maf, gaat niet zijn haar verven, geen rimpels laten 'corrigeren', draagt geen debiel petje achterstevoren en draagt geen afzakbroeken. Mensen zijn heel graag bij hem, ik ook, door de rust die hij uitstraalt. :D De wijsheid, het luisterend oor.

Als je twintig bent, ben je vooral met jezelf bezig, ben je heel erg vatbaar voor propaganda en heel onzeker en voortdurend bezig met wat anderen van je vinden. Twintigers zijn in de regel neuroten en zijn zo met zichzelf bezig, dat vrouwen niet graag bij hen zijn. Onrust stoot immers af.

Ik merk zelf dat naarmate ik ouder word, mijn rust en kennis en ook wijsheid en inzicht groeit. Zaken die ik vroeger belangrijk vond, vind ik niet langer belangrijk. Ik doorzie veel meer.

Oh klok, oh wijzers der toekomst en van het verleden,
Oh vierde dimensie, oh geesten der tijd,
Wat is een seconde, een minuut, wat is het heden,
Wat is toch die Weltsmerz, de saudade, die mijn hart doorsnijdt?

Oh wijzer die voortgaan, oh secondes die vliegen,
Oh ga maar sneller en sneller, maak mijn haren maar grijs,
Oh cosmetische artsen, charlatans en bedriegers,
Die maken je jonger, dat maken ze je wijs.

Ach nee, ik wil ouder, wijzer en meer Zen beleven,
Laat de rust in mijn dalen, Wijsheid in mijn ziel en geest,
Ach laat achter mij de onrust, het streven,
Het ouder worden is geen straf, doch een feest!

:7
pi_144827654
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik was tot voor kort ook bang om ouder te worden, maar ineens, twee jaar geleden, verviel de angst van het ene op het andere moment, zomaar. :o

Want waarom zou het erg zijn om oud te worden? Vooral voor mannen wordt het leven er alleen maar beter op (er zitten toch geen vrouwen op dit forum, dus ik kan gewoon voor mannen blijven spreken) naarmate men ouder wordt.

Wordt ouder en wordt dan ook echt ouder. Wees een oude, wijze, rustige, belezen man. _O_

Ga nooit je haar verven, dit is echt belachelijk. Doe niet aan plastische chirurgie, maar wees een oude, gerespecteerde, wijze man.

Mijn oom bijvoorbeeld vertelde mij onlangs dat naarmate hij ouder wordt, hij juist meer vrouwen om zich heen weet te verzamelen die in hem geïnteresseerd zijn. Hij is gewoon oud, doet niet maf, gaat niet zijn haar verven, geen rimpels laten 'corrigeren', draagt geen debiel petje achterstevoren en draagt geen afzakbroeken. Mensen zijn heel graag bij hem, ik ook, door de rust die hij uitstraalt. :D De wijsheid, het luisterend oor.

Als je twintig bent, ben je vooral met jezelf bezig, ben je heel erg vatbaar voor propaganda en heel onzeker en voortdurend bezig met wat anderen van je vinden. Twintigers zijn in de regel neuroten en zijn zo met zichzelf bezig, dat vrouwen niet graag bij hen zijn. Onrust stoot immers af.

Ik merk zelf dat naarmate ik ouder word, mijn rust en kennis en ook wijsheid en inzicht groeit. Zaken die ik vroeger belangrijk vond, vind ik niet langer belangrijk. Ik doorzie veel meer.

Oh klok, oh wijzers der toekomst en van het verleden,
Oh vierde dimensie, oh geesten der tijd,
Wat is een seconde, een minuut, wat is het heden,
Wat is toch die Weltsmerz, de saudade, die mijn hart doorsnijdt?

Oh wijzer die voortgaan, oh secondes die vliegen,
Oh ga maar sneller en sneller, maak mijn haren maar grijs,
Oh cosmetische artsen, charlatans en bedriegers,
Die maken je jonger, dat maken ze je wijs.

Ach nee, ik wil ouder, wijzer en meer Zen beleven,
Laat de rust in mijn dalen, Wijsheid in mijn ziel en geest,
Ach laat achter mij de onrust, het streven,
Het ouder worden is geen straf, doch een feest!

:7
Lange lap tekst in tegeltjes stijl.
Laat me raden, jij bent een Fries. :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')