abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 september 2014 @ 09:47:58 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_144814737
Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken wil een diepgravend onderzoek naar de leefsituatie van Poolse, Bulgaarse en Roemeense kinderen in Nederland. Ook wil hij dat Nederlandse ambassades in deze drie landen meer voorlichting gaan geven aan ouders over de gevolgen van een verhuizing naar Nederland. .

Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken Asscher heeft dat vandaag aan de Tweede Kamer geschreven. Hij is ongerust over een rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP). Dat voerde op zijn verzoek een verkenning uit naar de situatie van migrantenkinderen uit Polen, Bulgarije en Roemenië.

Ouders uit Midden- en Oost-Europa staan volgens het rapport vaak in 'een overlevingsstand'. Vanwege slechte financiële omstandigheden werken ze hard, hebben ze weinig aandacht voor hun kinderen en reizen ze veel op en neer tussen Nederland en het land van herkomst.

Ook hebben de kinderen te maken met slechte woon- en leefomstandigheden en is hun beheersing van het Nederlands gebrekkig. Soms leidt dat tot ontwortelde pupers, die spijbelen en de school voortijdig verlaten. Kinderen lopen daardoor leerachterstanden op, zeggen onderwijsmedewerkers.

'We mogen het niet laten gebeuren dat er hier een verloren generatie ontstaat', zegt Asscher in een reactie. 'Ik wil precies weten hoeveel van deze migrantenkinderen in de problemen zitten en wat de oorzaken hiervan zijn.' Hij heeft het SCP, dat in het rapport de term 'verloren generatie wel gebruikt, daarom gevraagd een uitgebreider onderzoek te doen. De minister hoopt de Kamer eind volgend jaar nader te kunnen informeren.

In Nederland wonen ongeveer 150 duizend migranten uit Midden- en Oost-Europa. Tweederde van hen is van Poolse komaf. Vermoedelijk ligt dit aantal aanzienlijk hoger, aangezien veel buitenlandse werknemers zowel zichzelf als hun kinderen niet inschrijven bij overheidsinstanties.

http://www.volkskrant.nl/(...)oolse-kinderen.dhtml

Ben bang dat het al een Lost Generation is.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 23 september 2014 @ 11:23:13 #2
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144816900
Als we over 20 jaar niet hetzelfde gezeik willen met Polen als we nu met Marokkanen hebben, moet er inderdaad ingegrepen worden.
pi_144817104
De PvdA doet alles om maar te doen alsof het niet aan die Marokkanen en de islam ligt maar aan de omstandigheden waarin deze kinderen opgroeien.
  dinsdag 23 september 2014 @ 11:39:03 #4
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144817452
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:29 schreef Wespensteek het volgende:
De PvdA doet alles om maar te doen alsof het niet aan die Marokkanen en de islam ligt maar aan de omstandigheden waarin deze kinderen opgroeien.
Ik denk niet dat het bij Polen en Roemenen zal liggen aan de islam.
pi_144819779
Nog meer zegeningen van de EU.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 23 september 2014 @ 13:03:25 #6
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_144819903
Diepgravend? Wordt dat uitgevoerd door Sytze van der V.?
  dinsdag 23 september 2014 @ 13:05:37 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_144819973
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Nog meer zegeningen van de EU.
Gelukkig blijft de EU zich steeds uitbreiden met nog meer arme gebieden die wel oren hebben naar het recht op vrije vestiging en arbeid. Schengen zou zo snel mogelijk verscheurd moeten worden, daar hebben ze echt niet over nagedacht.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_144820078
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Gelukkig blijft de EU zich steeds uitbreiden met nog meer arme gebieden die wel oren hebben naar het recht op vrije vestiging en arbeid. Schengen zou zo snel mogelijk verscheurd moeten worden, daar hebben ze echt niet over nagedacht.
Ik vrees dat ze daar wel over nagedacht hebben. Degenen die jaarlijks honderden miljoenen uitgeven aan Brusselse lobbyisten zijn dolblij met het trekken van de arbeidsvoorwaarden naar Albanees niveau.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 23 september 2014 @ 13:13:36 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_144820213
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vrees dat ze daar wel over nagedacht hebben. Degenen die jaarlijks honderden miljoenen uitgeven aan Brusselse lobbyisten zijn dolblij met het trekken van de arbeidsvoorwaarden naar Albanees niveau.
Ach ja, zolang men in de EU vooral bezig blijft met dingen "eerlijk" verdelen tussen de diverse landen in plaats van het kiezen van de meest bekwame of logische oplossingen blijft het een nodeloos geldslurpend ding. Als landen nu eens durven te zeggen dat ze all in gaan met de EU en niet eisen dat ze een commissaris of vestiging moeten hebben zou het een stuk soepeler gaan.

Maar dat gebeurt toch niet, politici zijn kortzichtig en kijken nooit verder dan de volgende verkiezingen.

Tijd voor een nieuwe EU zonder expansiedrang en met alleen draagkrachtige landen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_144822691
Ik vind het prima dat er onderzoek gedaan wordt naar situaties van slechte woon- en leefomstandigheden van kinderen. Maar ik vind het raar dat dat gekoppeld wordt aan bepaalde nationaliteiten.

Of het nou Poolse, Bulgaarse, Roemeense of Nederlandse kinderen zijn... arm is arm, en kutsituatie is kutsituatie. Ga je onderzoek doen of ga je ze helpen? En als je ze gaat helpen, help je ze dan wel allemáál?
pi_144822871
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:13 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ach ja, zolang men in de EU vooral bezig blijft met dingen "eerlijk" verdelen tussen de diverse landen in plaats van het kiezen van de meest bekwame of logische oplossingen blijft het een nodeloos geldslurpend ding. Als landen nu eens durven te zeggen dat ze all in gaan met de EU en niet eisen dat ze een commissaris of vestiging moeten hebben zou het een stuk soepeler gaan.

Maar dat gebeurt toch niet, politici zijn kortzichtig en kijken nooit verder dan de volgende verkiezingen.

Tijd voor een nieuwe EU zonder expansiedrang en met alleen draagkrachtige landen.
Daarmee verandert niet dat de EU functioneert als het antwoord van het grootkapitaal op 1 eeuw democratie in West-Europa, met al zijn vervelende voortbrengselen als minimumloon, 40-urige werkweek, AOW, pensioen, vakantie en sociale zekerheid.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:31 schreef tijnhet het volgende:
Ik vind het prima dat er onderzoek gedaan wordt naar situaties van slechte woon- en leefomstandigheden van kinderen. Maar ik vind het raar dat dat gekoppeld wordt aan bepaalde nationaliteiten.

Of het nou Poolse, Bulgaarse, Roemeense of Nederlandse kinderen zijn... arm is arm, en kutsituatie is kutsituatie. Ga je onderzoek doen of ga je ze helpen? En als je ze gaat helpen, help je ze dan wel allemáál?
Allemaal? Ook de Polen in Polen en de Roemenen in Roemenië? Of moeten Polen en Roemenië daarvoor zorgen en moet Asscher eraan herinnerd worden dat hij in dienst is van het Nederlandse volk?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 23 september 2014 @ 14:38:39 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_144822926
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:31 schreef tijnhet het volgende:
Ik vind het prima dat er onderzoek gedaan wordt naar situaties van slechte woon- en leefomstandigheden van kinderen. Maar ik vind het raar dat dat gekoppeld wordt aan bepaalde nationaliteiten.

Of het nou Poolse, Bulgaarse, Roemeense of Nederlandse kinderen zijn... arm is arm, en kutsituatie is kutsituatie. Ga je onderzoek doen of ga je ze helpen? En als je ze gaat helpen, help je ze dan wel allemáál?
Dit zijn kinderen waar niets of amper iets van bekend is en waar, als je niet oplet en tijdig ingrijpt, je over een paar jaar weer een generatie kutkinderen hebt die niet zijn opgevoed en de straten terroriseren. Aangezien integratie niet verplicht mag worden gesteld heb je er ook heel weinig grip op.

Dus om een herhaling van de immigratieproblematiek te voorkomen is ingrijpen hoogstwaarschijnlijk wel noodzakelijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_144823067
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Gelukkig blijft de EU zich steeds uitbreiden met nog meer arme gebieden die wel oren hebben naar het recht op vrije vestiging en arbeid. Schengen zou zo snel mogelijk verscheurd moeten worden, daar hebben ze echt niet over nagedacht.
Dit, behalve dat ik vrees dat ze hier wél over hebben nagedacht.
  dinsdag 23 september 2014 @ 15:04:14 #14
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144823721
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:31 schreef tijnhet het volgende:
Ik vind het prima dat er onderzoek gedaan wordt naar situaties van slechte woon- en leefomstandigheden van kinderen. Maar ik vind het raar dat dat gekoppeld wordt aan bepaalde nationaliteiten.

Of het nou Poolse, Bulgaarse, Roemeense of Nederlandse kinderen zijn... arm is arm, en kutsituatie is kutsituatie. Ga je onderzoek doen of ga je ze helpen? En als je ze gaat helpen, help je ze dan wel allemáál?
Omdat Poolse, Bulgaarse en Roemeense (lees: allochtone) kinderen vaak dezelfde oorzaken van hun problematiek hebben. Gebrekkige taalvaardigheid, cultureel gestuntel, etc. Die kun je met gelijkaardige oplossingen in één keer allemaal aanpakken. Nederlandse kinderen hebben vaak andere oorzaken van arm-zijn, die kun je er niet even bijdoen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 23 september 2014 @ 15:19:38 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_144824223
De EU houdt zichzelf relevant door uit te breiden naar arme kutlanden waar ze wél zitten te wachten op de EU (= welvaart)

Dat vervolgens hele volksstammen hier naartoe komen boeit hen geen zak. Ben benieuwd of we over een jaar of 15/20 ook criminele moejeugd gaan krijgen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')