abonnement Unibet Coolblue
pi_144783018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 01:37 schreef static het volgende:
Heb je wel eens aan de doodskist van iemand gestaan? Hoe ging dat? Was dat bij je familie? Ouders?

Mijn vader is gestorven toen ik 10 was, niet veel van meegemaakt dus. Maar ben als de dood (leuk gevonden) als ik afscheid moet nemen van mijn moeder. Hoop dat haar einde komt door ouderdom, maar hoe ga je daar in godsnaam mee om? Ik kan mezelf alleen maar de rest van mijn leven in verdriet voorstellen.
pi_144783132
Ik ben geen machinist maar trambestuurder en jaarlijks zo'n 1/2 zelfmoordpogingen (voornamelijk zoetermeer) en 1/2 dodelijke aanrijdingen.

Zo zijn er collega's die al 35 jaar niks meemaken en zo is er een collega die in 3 jaar al 2 zelfdodingen heeft gehad


quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:12 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Da's wel kut man. Hoe vaak maakt een machinist zoiets nou ongeveer mee (tijdsduur mag je zelf bepalen)?
  maandag 22 september 2014 @ 11:30:29 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_144783198
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben geen machinist maar trambestuurder
Ben je Belgisch?
edit: oh, tram :+ ik dacht dat je treinbestuurder zei
quote:
en jaarlijks zo'n 1/2 zelfmoordpogingen (voornamelijk zoetermeer) en 1/2 dodelijke aanrijdingen.

Zo zijn er collega's die al 35 jaar niks meemaken en zo is er een collega die in 3 jaar al 2 zelfdodingen heeft gehad
Schiet lekker op, 3 in 2 jaar -O-

Maar voor een tram springen is imo ook niet echt praktisch. Stelletje idioten
  maandag 22 september 2014 @ 11:31:42 #4
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_144783239
Ik heb een tijd terug wel een vriend verloren, er was nog een moment om afscheid te nemen waar hij in een open kist lag.
Het heeft wel een impact om mij gehad om iemand dan zo te zien liggen en op een leeftijd waarin je ook duidelijk weet wat jij nog hebt gedaan/beleeft met die persoon.
Maar lijkt mij wel anders als het een direct familie lid is ja.
Op mijn 8e overleed mijn oma daar ging ik anders mee om omdat ik toen nog niet wist waarom of hoe e.d.
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
  maandag 22 september 2014 @ 11:40:42 #5
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_144783461
Mijn vader is overleden toen ik 11 was. Helaas ook waar ik bij stond.
Ik werd 's nachts wakker van een vreemd 'snurkend' geluid uit de slaapkamer van mn ouders.
Daar liep ik naartoe en het bleek dus dat mn vader een hartinfarct had op dat moment.

Ik kan gerust zeggen dat ik tot ver in mijn 20 daar nog last van heb gehad ;(
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  maandag 22 september 2014 @ 11:45:38 #6
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_144783594
Een springer in de flat waar ik vroeger woonde, sprong van 14 hoog.
Maakt een beste put in de stoep. Klinkt als een zak aardappels die valt.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_144783766
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:45 schreef Pikkebaas het volgende:
Een springer in de flat waar ik vroeger woonde, sprong van 14 hoog.
Maakt een beste put in de stoep. Klinkt als een zak aardappels die valt.
Dat geluid maakt een lichaam ook als iemand met een acute hartstilstaand achterover valt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 22 september 2014 @ 12:17:22 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144784495
in het vorige deel even een trol verwijderd, mental note to self
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 22 september 2014 @ 12:18:37 #9
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_144784537
quote:
3s.gif Op maandag 22 september 2014 11:52 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dat geluid maakt een lichaam ook als iemand met een acute hartstilstaand achterover valt.
Dat heb ik dan gelukkig nooit meegemaakt.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_144784577
Door een operatie waarbij complicaties waren opgetreden, waar ik heel ziek ben van geworden, kwam 't einde opeens heel eng dichtbij. Dus in dit geval was het geen familielid, maar ikzelf die oog in oog stond met.
  maandag 22 september 2014 @ 12:27:43 #11
416020 K44S
The bearded man
pi_144784814
Ik vraag me toch altijd af, of het idee van "licht aan het einde van de tunnel" geld.

Ik heb ooit eens gelezen, dat als een persoon komt te overlijden dat deze ( als het hart al gestopt is ) de hersenen nog voor ongeveer 7 seconden actief is.
Dus dat ze soort dia-voorstelling van hun leven voorbij zagen komen.

Verder heb ik veel mensen met ouderdom die overleden zijn ( alle opa's en oma's ), mee gemaakt.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  maandag 22 september 2014 @ 12:33:36 #12
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_144784992
Ik heb eigenlijk niet echt iemand verloten, geen familie ofzo(wat nog wel gaat komen) alleen een paar keer een kennis van mn ouders maar dat heeft weinig impact op me gehad.

Ik heb wel een keer in een trein gezeten die een springer had aangereden, dat voelde daarna toen het was gebeurt zo raar. Een heel vreemd gevoel had ik toen die week.
pi_144785670
Afgelopen vrijdag is mijn oma overleden. Ze had alzheimer en woonde in een verpleeghuis. Op het laatst at en dronk ze helemaal niet meer en ze wilde haar medicijnen ook niet meer innemen. Die had ze wel nodig vanwege haar schildklier die niet meer werkte. Mijn oma heeft zelf altijd gezegd dat ze liever dood wilde dan dement zijn. Dat blijft maar steeds door mijn hoofd spoken. Ik vond het naar om haar zo te zien, want de laatste dag leek het erop dat ze moeite had met ademhalen. De verpleegsters zeiden dat ze hier niks meer van meekreeg en daar ga ik dan ook maar vanuit...

Drie jaar geleden is mijn vader overleden. Hij had darmkanker. Ik was er ook bij toen hij overleed en ik had er wel vrede mee. Ik heb altijd het gevoel gehad dat hij er nog is. Zijn lichaam is er niet, maar zijn geest wel. Is heel raar, maar ik vind het wel een fijn gevoel dat hij niet helemaal weg is. Nu dat mijn oma is overleden, vind ik het heel moeilijk. Ik mis mijn oma van hoe ze vroeger was en ik mis mijn vader ook heel erg.

Toch weet ik dat ze op een plek zijn waar ze het goed hebben. Soms voel ik de aanwezigheid, vooral van mijn vader. Ik weet niet of dit echt is, of dat ik het me verbeeld....Maar ik geloof er wel in en dat geeft me een fijn gevoel.
  dinsdag 23 september 2014 @ 16:03:04 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144825537
quote:
15s.gif Op maandag 22 september 2014 10:04 schreef Joene het volgende:
Mn pap vorige week woensdag overleden.
Gecondoleerd Joene.
***
pi_144877625
Ik heb mijn vader verloren dat ik 17 was en mijn moeder met 19 jaar en twee broers.
En vandaag is mijn zwager overleden
pi_144879020
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 23:09 schreef vronie het volgende:
Ik heb mijn vader verloren dat ik 17 was en mijn moeder met 19 jaar en twee broers.
En vandaag is mijn zwager overleden
Wow, heftig. Nog familie over?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_144879091
quote:
15s.gif Op woensdag 24 september 2014 23:45 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wow, heftig. Nog familie over?
Ja gelukkig wel
pi_144879205
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 12:27 schreef K44S het volgende:
Ik vraag me toch altijd af, of het idee van "licht aan het einde van de tunnel" geld.

Ik heb ooit eens gelezen, dat als een persoon komt te overlijden dat deze ( als het hart al gestopt is ) de hersenen nog voor ongeveer 7 seconden actief is.
Dus dat ze soort dia-voorstelling van hun leven voorbij zagen komen.

Verder heb ik veel mensen met ouderdom die overleden zijn ( alle opa's en oma's ), mee gemaakt.
Het moet een of andere chemische stof zijn die vrijkomt bij beginnende hersenschade.

Het is op te wekken door veel dampo pillen te slikken. Dan kan je eenzelfde soort trip krijgen. Als je het zelf niet wil proberen, maar erover lezen: op UVT loopt er een topic over met trip reports.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_144879408
quote:
4s.gif Op woensdag 24 september 2014 23:51 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het moet een of andere chemische stof zijn die vrijkomt bij beginnende hersenschade.

Het is op te wekken door veel dampo pillen te slikken. Dan kan je eenzelfde soort trip krijgen. Als je het zelf niet wil proberen, maar erover lezen: op UVT loopt er een topic over met trip reports.
Er is ook een boekje over: leven na dit leven. Gaat over bijna dood ervaringen en de schrijver beschrijft er de verschillende stadia van aan de hand van vele ervaringen die hij van mensen heeft opgeschreven. Hij verbindt er geen conclusie aan en dat maakt het boekje imo goed en interessant. Ik denk zelf dat het een soort 'shut down' procedure van de hersenen is, dat je zelf als hemels ervaart. Ik hoop dat het het begin van de hemel is, maar vrees dat dat een menselijk idee is...
pi_144879681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 23:56 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Er is ook een boekje over: leven na dit leven. Gaat over bijna dood ervaringen en de schrijver beschrijft er de verschillende stadia van aan de hand van vele ervaringen die hij van mensen heeft opgeschreven. Hij verbindt er geen conclusie aan en dat maakt het boekje imo goed en interessant. Ik denk zelf dat het een soort 'shut down' procedure van de hersenen is, dat je zelf als hemels ervaart. Ik hoop dat het het begin van de hemel is, maar vrees dat dat een menselijk idee is...
Dit boekje: http://www.bol.com/nl/p/e(...)6444%26itm_role%3din

Gaat ook op dat stofje in, wat bijna dood ervaringen opwekbaar maakt. Bijna dood ervaringen als in:
-idee hebben uit lichaam te treden
-tunnelverschijnselen
-wit licht zien
-menen ouders en familie terug te zien
-opeens veel inzichten opdoen

Als het stofje is uitgewerkt komt men weer terug in de werkelijkheid.

Misschien is het inderdaad een trip veroorzaakt door chemische processen, maar als je werkelijk dood gaat en dit werkelijk mee maakt voor het echte einde, dan ga je met een blij gevoel het grote niets in. Geen beter gevoel dan je ouders weer terug zien toch? Dat misschien daarna het grote Niets optreedt doet niet ter zake. Het is beter dan met een verder angstig gevoel dit Aardse te verlaten.

Maar 100% weten zullen we het nooit. De doden zullen niet spreken, en of de overleveringen door glaasje draaien werkelijk waarheidsgetrouw zijn, valt over te twisten...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_144880461
quote:
4s.gif Op donderdag 25 september 2014 00:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dit boekje: http://www.bol.com/nl/p/e(...)6444%26itm_role%3din

Gaat ook op dat stofje in, wat bijna dood ervaringen opwekbaar maakt. Bijna dood ervaringen als in:
-idee hebben uit lichaam te treden
-tunnelverschijnselen
-wit licht zien
-menen ouders en familie terug te zien
-opeens veel inzichten opdoen

Als het stofje is uitgewerkt komt men weer terug in de werkelijkheid.

Misschien is het inderdaad een trip veroorzaakt door chemische processen, maar als je werkelijk dood gaat en dit werkelijk mee maakt voor het echte einde, dan ga je met een blij gevoel het grote niets in. Geen beter gevoel dan je ouders weer terug zien toch? Dat misschien daarna het grote Niets optreedt doet niet ter zake. Het is beter dan met een verder angstig gevoel dit Aardse te verlaten.

Maar 100% weten zullen we het nooit. De doden zullen niet spreken, en of de overleveringen door glaasje draaien werkelijk waarheidsgetrouw zijn, valt over te twisten...
Er is werkelijk geen beter gevoel dan dat. En dat zeg ik uit eigen ervaring.
Game over.
pi_144880467
Had ervan gehoord, maar nooit gelezen. Misschien ooit nog als ik het in handen krijg.

Hoestpillen (DXM) zelf 2x gedaan, maar niet in hoeveelheden dat ik er een BDE door kreeg. Voelde me er heel vreemd door. Uiteindelijk leek het me toch niet zo verstandig om te trippen op medicatie.
pi_144883704
quote:
3s.gif Op maandag 22 september 2014 11:52 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dat geluid maakt een lichaam ook als iemand met een acute hartstilstaand achterover valt.
Meestal vallen ze voorover :{
pi_145031752
Een vriendin enkele weken geleden
En daar heb ik nog dagelijks verdriet van
pi_145590120
Heftig.. veel sterkte Lily.

Had in deel 1 van dit topic al gepost dat ik mijn zus (29 jaar) aan kanker ben verloren. Inmiddels is dat anderhalve maand geleden. Aanvankelijk leek het naar omstandigheden best goed met me te gaan, iets wat ik niet verwacht had.

Nu komt de klap toch best hard aan. Eerst ben je natuurlijk als nabestaande het middelpunt van de belangstelling (of je dat nu wil of niet), maar later verdwijnt die belangstelling volledig. Het voelt nu alsof iedereen het alweer vergeten lijkt te zijn en er wordt veel van je verwacht (erg drukke periode met school en andere zaken), terwijl je lichamelijk maar vooral mentaal helemaal op bent. Iemand die dit herkent? Vind zoiets moeilijk te verkroppen.

De wereld draait nu eenmaal door en dat begrijp ik maar al te goed, daarom wil ik ook niet bij de pakken neer gaan zitten. Ik vraag me af hoe jullie met het verlies van een nabestaande zijn omgegaan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')