abonnement Unibet Coolblue
pi_144779859
Goedemorgen,

Het probleem:

Beneden, keuken en woonkamer lekker warm met de houtkachel aan.....maar bovenverdieping is dan maar 15 graden en dat is niet echt lekker :|W

De door mij bedacht oplossing is, een draadloze thermostaat die ik als de houtkachel aan staat naar een andere ruimte kan verplaatsen zodat hij daar de ketel kan aansturen.

Om dan te voorkomen dat het beneden te warm gaat worden wou ik de radiatoren voorzien van thermostaatkranen zodat deze dichtgaan bij bijvoorbeeld 20 graden.

Dit lijkt mij beter en goedkoper als weersafhankelijk (openhaard functie) gezien de ketel gewoon af zal slaan als de tweede verdieping op temperatuur is en niet onnodig blijft loeien ):O aan de hand van de buiten temperatuur..

Alleen de vraag is .... heb ik gelijk of zijn er betere opties want natuurlijk wil ik niet de besparing van de houtkachel teniet doen oO<
pi_144779990
Vraag me altijd af of zo'n houtkachel uberhaupt wat bespaart, maja.
Wat je omschrijft is zo'n beetje zoals ik t thuis heb(minus houtkachel). Ik werk altijd thuis en neem de draadloze thermostaat naar mijn werkkamer. Beneden staan alle radiatoren op een graad of 20 maar omdat mijn werkkamer relatief klein is zal daar de temp snel op de ingestelde waarde van 21 gr komen en slaat de CV af. Gevolg, ik heb t lekker warm en de CV hoeft niet veel te draaien.
Dus ik vermoed dat t bij jou ook zou moeten werken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 22 september 2014 @ 11:42:55 #3
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144783523
15 graden is lekker in de slaapkamer.
pi_144785707
Je kan ook de deur op een kier zetten zodat er een beetje warme lucht naar de bovenverdieping kan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')