abonnement Unibet Coolblue
pi_153885261
Ohja.. en koop een kneedgum die je kan gebruiken om de highlights te deppen. Dat werkt beter als een vlakgum! En je kan ook fijne lijntjes gummen met een kneedgum door hem in een punt te kneden.
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
  Boks-Chick zaterdag 27 juni 2015 @ 18:15:57 #252
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_153885493
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben ruim vier uur bezig geweest hiermee en kom niet verder dan "neeeee! hij is lelijk"
Kan iemand me tips geven over waar het precies mis is gegaan. Ik weet dat de vorm van de vingers niet oké is en de schaduw bij de knokkels, maar ik weet niet hoe het te verbeteren.

(onder het motto: kraak alsjeblieft zoveel mogelijk af, ik wil leren, leren en leren)

[ afbeelding ]
Orgineel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handen zijn een van de moeilijkste onderwerpen om te tekenen. Ik vind dit echt al heel knap!

Wat ik zelf mis is wat meer scherpte tussen de onderlinge vingers en is het geheel wat donker, vlekkerig, wat idd wsch komt doordat je met maar één relatief zacht (4B?) potlood hebt getekend, klopt dat?
lolwut
pi_153885589
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 18:03 schreef Leer2eK het volgende:

[..]

Ik wil sowieso niks afkraken. Je bent goed op weg!!

Mag ik vragen waar je mee tekent qua materiaal en merken? Ik vind zelf namelijk vaak wel duurder materiaal beter werken. Je ziet echt verschil tussen dure en goedkopere potloden.

En gebruik je ook verschillende hardheden? Bijv 2b voor schetsen. Wat harder (H-nummers) voor fijne lijnen en zachtere b-potloden voor vervagen of donkere vlakken.
Je tekening is niet zo duidelijk maar het lijkt alsof je veel met 1 potlood doet. Experimenteer daar anders eens wat mee. Probeer ook om minder in hele "vlakken" te tekenen maar "kras" wat meer en vaag daarna uit met bijv een doezelaar of gewoon je vinger. Het is een beetje lastig uitleggen zo maar hopelijk snap je wat ik bedoel.
Hm... dat is wel wat ik doe eigenlijk. Dan moet ik gewoon beter worden in het hanteren van mijn potloden en vermeng die kleuren ook (maar dan met wc-papier en wattenstaafjes. Ik weet niet waar je doezelaars kunt kopen en hoe je ze moet "verzorgen").
Ik heb H6 tot en B6. En ik denk dat ik vooral het kleuren nogal onhandig doe.

Dank je wel! Dus het is een kwestie van flink dooroefenen. Het is de eerste keer dat ik zo probeer te tekenen (de vorige foto's waren letterlijk mijn vorige tekeningen en dat was voor het eerst in jaren). Dus ik vrees dat ik gewoon moet doorzetten. (en uch... vandaag nog zoiets lelijks gemaakt. Ik denk dat ik eerst ogen/neus/handen/oren/haar ga oefenen voordat ik op de mens zelf inzet. Even handig worden met de potloden, het kleuren en de vormen. Dan komt het combineren wel).
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_153885603
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 18:04 schreef Leer2eK het volgende:
Ohja.. en koop een kneedgum die je kan gebruiken om de highlights te deppen. Dat werkt beter als een vlakgum! En je kan ook fijne lijntjes gummen met een kneedgum door hem in een punt te kneden.
Ja klopt! Ik ben verslaafd aan mijn kneedgum. Wederom: handiger worden en vooral ook durven denk ik
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_153885637
quote:
19s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 18:15 schreef BrandX het volgende:

[..]

Handen zijn een van de moeilijkste onderwerpen om te tekenen. Ik vind dit echt al heel knap!

Wat ik zelf mis is wat meer scherpte tussen de onderlinge vingers en is het geheel wat donker, vlekkerig, wat idd wsch komt doordat je met maar één relatief zacht (4B?) potlood hebt getekend, klopt dat?
Klopt, precies goed geraden, daar had ik het kleuren mee gedaan, omdat ik dat eerst met een H2 deed en dat te slecht te zien was. Misschien was B4 weer wat bruut..
En stiekem wist ik niet hoe ik die scherpte moest krijgen en speelde vals met vaagheid O:)
Hm... misschien toch wat hardere lijnen gebruiken...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_153886019
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 18:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hm... dat is wel wat ik doe eigenlijk. Dan moet ik gewoon beter worden in het hanteren van mijn potloden en vermeng die kleuren ook (maar dan met wc-papier en wattenstaafjes. Ik weet niet waar je doezelaars kunt kopen en hoe je ze moet "verzorgen").
Ik heb H6 tot en B6. En ik denk dat ik vooral het kleuren nogal onhandig doe.

Dank je wel! Dus het is een kwestie van flink dooroefenen. Het is de eerste keer dat ik zo probeer te tekenen (de vorige foto's waren letterlijk mijn vorige tekeningen en dat was voor het eerst in jaren). Dus ik vrees dat ik gewoon moet doorzetten. (en uch... vandaag nog zoiets lelijks gemaakt. Ik denk dat ik eerst ogen/neus/handen/oren/haar ga oefenen voordat ik op de mens zelf inzet. Even handig worden met de potloden, het kleuren en de vormen. Dan komt het combineren wel).
Wat ik als tip had gehad bij het natekenen van neuzen en ogen enzo was de foto omdraaien en op zijn kop tekenen. Hierdoor zijn je hersenen niet zozeer bezig met het tekenen van het object maar met iets ondefinieerbaars. Hielp bij mij heel erg!
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
pi_153886039
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 18:39 schreef Leer2eK het volgende:

[..]

Wat ik als tip had gehad bij het natekenen van neuzen en ogen enzo was de foto omdraaien en op zijn kop tekenen. Hierdoor zijn je hersenen niet zozeer bezig met het tekenen van het object maar met iets ondefinieerbaars. Hielp bij mij heel erg!
Dank je wel! Dat zal ik eens proberen :)
Ik ben erg goed om me al die uren enorm af te kraken, misschien doe ik dat dan minder
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_153886214
Ik ben ook niet gauw tevreden hoor. Zie ook altijd wel wat negatiefs maar dan heb je iets om aan te werken :)
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
  Boks-Chick zaterdag 27 juni 2015 @ 18:54:54 #259
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_153886375
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 18:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dank je wel! Dat zal ik eens proberen :)
Ik ben erg goed om me al die uren enorm af te kraken, misschien doe ik dat dan minder
dat is idd een toffe tip, die kende ik ook nog niet :D

enneh, dat afkraken is nergens voor nodig, het overgrote deel van de mensheid zou willen dat ze dit al kunnen dus :* en B-)
lolwut
pi_153889250
Dank je :@

Doel is aan het eind van de zomer realistisch mensen te kunnen tekenen (eens zien of dat doel ook realistisch is). Ik heb er elke dag vijf uur voor uitgetrokken om te oefenen (zomervakantie, student, tijd). Dus eens zien :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_153894878
Ik heb ook weer n poging gedaan, vond de verhoudingen erg moeilijk, op de eerste tekening was de neus te lang, nieuwe gemaakt en nu klopt dát in elk geval wel. (Ik heb stiekem de afstanden overgetrokken van mn computescherm :+ )



Help!
Er zijn vast maniertjes voor om te zorgen dat een portret ook lijkt, trucjes?
En ik krijg de ogen ook niet gelijk, deze zijn van twee verschillende mensen geloof ik :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
compact en kleverig.
pi_153897221
Hier is er iemand jaloers over hoe jij kan tekenen!

Misschien kun je proberen om de contrasten meer in elkaar over te laten lopen? Je gebruikt nu allemaal heel harde overgangen.

En je kolibrie is ontiegelijk mooi!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_153897767
Ik ben na weken eindelijk met deze verder gegaan.

Hij is wel zo goed als af maar moet nog wat aan het haar van de rechter doen en wat contrastdingetjes.
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
pi_153898018
Die is echt ontzettend mooi O+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_154024820
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank je :@

Doel is aan het eind van de zomer realistisch mensen te kunnen tekenen (eens zien of dat doel ook realistisch is). Ik heb er elke dag vijf uur voor uitgetrokken om te oefenen (zomervakantie, student, tijd). Dus eens zien :)
Ik had deze week wel wat nieuwe uploads van je verwacht ;) Ben zeer benieuwd naar je vooruitgang. Verras ons!
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
pi_154025122
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 09:59 schreef Leer2eK het volgende:

[..]

Ik had deze week wel wat nieuwe uploads van je verwacht ;) Ben zeer benieuwd naar je vooruitgang. Verras ons!
Ik teken echt heel erg lelijk. Gezichten zijn nog moeilijker dan handen, al zit er wel vooruitgang in, ergens, diep in de verte. Ik post ze zo, dan mogen jullie gevouwen liggen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_154025328
Eerste poging tot een gezicht.
En ja, dat roze is mijn favoriete pyjamabroek O+


En daarna kwam dit. En dit heeft het probleem dat de ogen te groot waren. Ik deed dusdanig hard mijn best om ze gelijk te krijgen, dat ik steeds een beetje groter ging werken en toen paste ze niet meer in het gezicht. En de hals is te smal. En de lippen zijn a-symetrisch. En de neus is raar. Met andere woorden, het deugt van geen kant



Dit kwam vervolgens. Die had ik wel al gepost in "tekenen als therapie". Hij is überlelijk, omdat ik mezelf tijdslimiet had gegeven. Maar de neus is wel redelijk acceptabel gelukt



En deze was ook in tekenen als therapie. Hand is raar, neus is scheef, ogen zijn ongelijk. Het haar en de wenkbrauwen zijn wel redelijk. Wederom de tijdsdruk.


Dit weekend ben ik een paar daagjes weg. Dan teken ik niet. Zondagavond (hangt er vanaf hoe moe ik ben) of maandag ga ik weer dapper verder. Het warme weer van gisteren heeft er ook een rem op gezet helaas.

En je wilt niet weten hoeveel ik aan tekeningen weggegooid heb deze week :@
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  PR en moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 11:28:33 #268
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_154026672
Nooit je tekeningen weggooien! Zelfs als je ze nog zo verschrikkelijk lelijk vindt. Je kunt ze namelijk altijd gebruiken om van te leren en er later nog eens op een kritische manier naar terug te kijken :Y

Wel goed dat je naar de uitveeg-tips hebt geluisterd, zo zie je al dat je veel beter die schaduwen e.d. op het papier krijgt. Als tip voor de wimpers zou ik geven om niet driehoekige streepjes in te kleuren, maar gewoon in een soort 'c'-vorm streepjes te zetten. Je begint bij de haaraanzet op het binnenste oog-randje (hoe heet dat? :') ), daar zet je wat kracht. En vervolgens gaan wimpers altijd een stukje over het oog (dus naar beneden), en dan trek je je potlood met wat minder kracht omhoog tot het loslaat van het papier en het op die manier een soort punt-vorm geeft. Dat geeft al een stuk natuurlijker blik :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_154028087
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 11:28 schreef Moira. het volgende:
Nooit je tekeningen weggooien! Zelfs als je ze nog zo verschrikkelijk lelijk vindt. Je kunt ze namelijk altijd gebruiken om van te leren en er later nog eens op een kritische manier naar terug te kijken :Y
Dat is de reden waarom ik deze wel heb bewaard. Sommige waren gewoon te pijnlijk ;)
quote:
Wel goed dat je naar de uitveeg-tips hebt geluisterd, zo zie je al dat je veel beter die schaduwen e.d. op het papier krijgt. Als tip voor de wimpers zou ik geven om niet driehoekige streepjes in te kleuren, maar gewoon in een soort 'c'-vorm streepjes te zetten. Je begint bij de haaraanzet op het binnenste oog-randje (hoe heet dat? :') ), daar zet je wat kracht. En vervolgens gaan wimpers altijd een stukje over het oog (dus naar beneden), en dan trek je je potlood met wat minder kracht omhoog tot het loslaat van het papier en het op die manier een soort punt-vorm geeft. Dat geeft al een stuk natuurlijker blik :Y
Dank je wel! Ik ben ook meer gaan wisselen tussen de potloden. Ik gebruik ze daadwerkelijk allemaal ;) alleen ik ben snel bang dat de contrasten te groot zijn.

Ik kijk veel "tekenfilmpjes", om daarvan te leren.
Ik heb deze net gevonden over wimpers, is dat ook wat jij bedoelt? Dan probeer ik dat uit. Heel erg bedankt!


Dit weekend zit ik zo'n zes uur in de trein, ik weet wat ik ga doen: wimpers tekenen, heeeeeel veeeeeel wimpers tekenen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_154030879
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is de reden waarom ik deze wel heb bewaard. Sommige waren gewoon te pijnlijk ;)

[..]

Dank je wel! Ik ben ook meer gaan wisselen tussen de potloden. Ik gebruik ze daadwerkelijk allemaal ;) alleen ik ben snel bang dat de contrasten te groot zijn.

Ik kijk veel "tekenfilmpjes", om daarvan te leren.
Ik heb deze net gevonden over wimpers, is dat ook wat jij bedoelt? Dan probeer ik dat uit. Heel erg bedankt!


Dit weekend zit ik zo'n zes uur in de trein, ik weet wat ik ga doen: wimpers tekenen, heeeeeel veeeeeel wimpers tekenen
Vind het leuk om te zien dat je zo enthousiast bent! En inderdaad.. niet (teveel) weggooien. Is leuk om je vooruitgang te zien :)

Heb je toevallig een Nintendo 3ds? Zo ja.. dan leg ik zo uit waarom ;)
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
pi_154031008
Helaas niet. Ik ben niet zo van de spelcomputers

Ah ja... ik kan heel mijn leven jaloers blijven of gaan oefenen ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_154031176
Ik probeer 2 of 3 jaar later tekeningen van die tijd weer te verbeteren met wat ik nu zou kunnen :D
pi_154035445
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Helaas niet. Ik ben niet zo van de spelcomputers

Ah ja... ik kan heel mijn leven jaloers blijven of gaan oefenen ;)
Ah ok. Ik ben zelf namelijk gaan tekenen nadat ik ArtAcademy voor de Nintendo 3ds had gekocht. Leek me leuk om een keer te proberen en dat beviel zo goed dat ik daarna zelf echt ben gaan tekenen met de tips uit dat spel. Werkte voor mij echt heel goed!
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
  PR en moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 19:20:50 #274
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_154038128
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is de reden waarom ik deze wel heb bewaard. Sommige waren gewoon te pijnlijk ;)

[..]

Dank je wel! Ik ben ook meer gaan wisselen tussen de potloden. Ik gebruik ze daadwerkelijk allemaal ;) alleen ik ben snel bang dat de contrasten te groot zijn.

Ik kijk veel "tekenfilmpjes", om daarvan te leren.
Ik heb deze net gevonden over wimpers, is dat ook wat jij bedoelt? Dan probeer ik dat uit. Heel erg bedankt!


Dit weekend zit ik zo'n zes uur in de trein, ik weet wat ik ga doen: wimpers tekenen, heeeeeel veeeeeel wimpers tekenen
Klopt ja, zo bedoelde ik het ook :D

Als je bang bent met die contrasten, begin dan sowieso licht, de dingen die je dan later donkerder wil aanzetten kun je dan nog eens met een xB potlood overheen gaan :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator vrijdag 3 juli 2015 @ 19:21:10 #275
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_154038148
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 14:35 schreef Snowbells het volgende:
Ik probeer 2 of 3 jaar later tekeningen van die tijd weer te verbeteren met wat ik nu zou kunnen :D
Leuk is dat ja :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')