abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 september 2014 @ 21:48:22 #1
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144770100
Wij gaan komende maand voor 3 weken naar Fortaleza.
Nu ben ik al een tijdje het internet aan het afstruinen naar leuke bezienswaardigheden, maar kom niet echt veel verder.

Ik wil in ieder geval naar Morro Branco. Daar heb ik al het nodige over gelezen.

Als je zoekt naar bezienswaardigheden, dan komen er teveel dingen voorbij die totaal niet in de buurt liggen of zelfs in een ander continent..

Zijn er hier mensen die wel eens in Fortaleza zijn geweest? En hoe waren de ervaringen?
pi_144773732
Dus je boekt een ticket naar Fortaleza maar je hebt geen idee wat je er moet doen? :')
Waarom heb je dat ticket dan uberhaupt gekocht?
  zondag 21 september 2014 @ 23:00:58 #3
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144774251
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:51 schreef Mazou het volgende:
Dus je boekt een ticket naar Fortaleza maar je hebt geen idee wat je er moet doen? :')
Waarom heb je dat ticket dan uberhaupt gekocht?
Mijn vader woont daar sinds 2006 en wij gaan daar voor het eerst op bezoek.
Hij (zijn vrouw) weet wel wat plekjes, maar da's meer lokaal. Markt, shoppingmall etc.
Ik ben echt op zoek naar de bijzondere plekken. Natuur en echte bezienswaardigheden.
Dingen die ik kan voorstellen aan hen om evt. te gaan doen.

Had ook gelezen over een wekelijks krabfestival, maar kreeg te horen dat je op die plek savonds niet wil zijn.
pi_144779861
ik weet zelf verder niets, maar lonely planet is altijd een goeie raadgever.
http://www.lonelyplanet.com/brazil/the-northeast/fortaleza
  maandag 22 september 2014 @ 08:31:26 #5
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144780011
Fort Schoonenborch, waar de Nederlanders Fortaleza hebben gesticht. Schuin daar tegenover staat een post-moderne kathedraal die zo lelijk is dat je het moet zien. Naast het fort staat een grote markt met meerdere verdiepingen. De destillateur van Ypioca (cashaca - Braziliaanse versie van rum) is ook leuk te bezoeken. Je kan er zandsurfen/skieen in de enorme duinen. Een bootje langs de kust nemen. Uitgaan in de clubs, hangen op het strand, maar als je Nederlander bent gelieve niet dansen, niet eens proberen.

Heb er oud&nieuw gevierd 2004/05.
reset
  maandag 22 september 2014 @ 09:15:27 #6
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144780502
Mijn reisverslag en Fortaleza begint op 29 december.

TRV / Calling Hik, Lucille, Chillemundo and Qwerty_x! (ARG-BRA)
reset
  maandag 22 september 2014 @ 11:14:38 #7
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144782814
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 08:31 schreef Individual het volgende:
Fort Schoonenborch, waar de Nederlanders Fortaleza hebben gesticht. Schuin daar tegenover staat een post-moderne kathedraal die zo lelijk is dat je het moet zien. Naast het fort staat een grote markt met meerdere verdiepingen. De destillateur van Ypioca (cashaca - Braziliaanse versie van rum) is ook leuk te bezoeken. Je kan er zandsurfen/skieen in de enorme duinen. Een bootje langs de kust nemen. Uitgaan in de clubs, hangen op het strand, maar als je Nederlander bent gelieve niet dansen, niet eens proberen.

Heb er oud&nieuw gevierd 2004/05.
Kijk! Hier heb ik wat aan. Dat zandsurfen had ik idd al ergens gelezen en dat wil ik ook wel gaan doen.
No worries, dansen kan ik absoluut niet! Zal mezelf dus ook niet voor joker gaan zetten daar.

Zal zo je verslag eens lezen.
  maandag 22 september 2014 @ 11:21:58 #8
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144782996
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:14 schreef bepklep82 het volgende:

No worries, dansen kan ik absoluut niet! Zal mezelf dus ook niet voor joker gaan zetten daar.


Er gaan zoveel Nederlanders heen dat de menukaarten ook in NL zijn met een waarschuwing die vast niet op de Portugese kaarten staan. :P
reset
  maandag 22 september 2014 @ 11:35:06 #9
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144783314
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:21 schreef Individual het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Er gaan zoveel Nederlanders heen dat de menukaarten ook in NL zijn met een waarschuwing die vast niet op de Portugese kaarten staan. :P
Het scheelt denk ik wel dat de vrouw van mijn vader een echte Braziliaanse is.
Dan kom je vaak nog eens op plaatsen die niet super bekend zijn bij toeristen.
Jammere is wel dat zij geen woord Engels spreekt en ik geen woord Portugees.
Heb gelukkig wel een talenknobbel dus na 3 weken zal ik me best verstaanbaar kunnen maken. :)

Ben jij trouwens nog in de zee geweest daar?
Mijn broertje was er vorig jaar en zijn vriendin vertelde me dat zwemmen bijna onmogelijk was. De stroming trok je al zowat mee als je enkel diep in het water stond.

Aan water plezier geen gebrek denk ik, m'n pa heeft een zwembad in zijn tuin. Maar de zee is toch altijd net ff leuker.

Wat ik eigenlijk vooral zoek in een vakantie is het lokale leven. Ik hou niet zo van die overhyped toeristische attracties. We zitten ook niet in een hotel ofzo, maar bij mijn pa thuis gewoon tussen de rest van de normale burgers. Dit geeft toch een ander beeld denk ik.

Heb jij nog veel meegekregen van het hele krab/kreeft gebeuren? Ik las dat fortaleza daar bekend om staat. Is het duur? Wil het namelijk wel eens proberen, heb het nog nooit op.

Nu zullen we aan lekker eten geen gebrek hebben. Ik zit nu al te watertanden als ik denk aan het lam dat geslacht wordt voor mijn vriend zijn 30e verjaardag :) Lam aan het spit! :9~
Verse kokosnoten en vruchten uit eigen tuin.
  maandag 22 september 2014 @ 11:55:19 #10
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144783851
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 11:35 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Het scheelt denk ik wel dat de vrouw van mijn vader een echte Braziliaanse is.
Dan kom je vaak nog eens op plaatsen die niet super bekend zijn bij toeristen.

Dat maakt een groot verschil idd. :)
quote:
Jammere is wel dat zij geen woord Engels spreekt en ik geen woord Portugees.
Heb gelukkig wel een talenknobbel dus na 3 weken zal ik me best verstaanbaar kunnen maken. :)

Je kan altijd de google translate app downloaden. Dan kan je in het NL tegen je telefoon praten die dan in het Portugees tegen je terug praat. Er zijn zelfs apps die texten kunnen vertalen op bordjes bv.
quote:
Ben jij trouwens nog in de zee geweest daar?
Mijn broertje was er vorig jaar en zijn vriendin vertelde me dat zwemmen bijna onmogelijk was. De stroming trok je al zowat mee als je enkel diep in het water stond.

Ik heb er zeker gezwommen en de stroming was idd sterk.Na het zwemmen terug naar het strand en een eind teruglopen naar waar je begonnen was.
quote:
Aan water plezier geen gebrek denk ik, m'n pa heeft een zwembad in zijn tuin. Maar de zee is toch altijd net ff leuker.

Wat ik eigenlijk vooral zoek in een vakantie is het lokale leven. Ik hou niet zo van die overhyped toeristische attracties. We zitten ook niet in een hotel ofzo, maar bij mijn pa thuis gewoon tussen de rest van de normale burgers. Dit geeft toch een ander beeld denk ik.

Zo heel veel overhypte attracties zijn er niet.
quote:
Heb jij nog veel meegekregen van het hele krab/kreeft gebeuren? Ik las dat fortaleza daar bekend om staat. Is het duur? Wil het namelijk wel eens proberen, heb het nog nooit op.

Niet echt meegekregen. Veel steak. Veel snacks/hapjes ook. Het dieet daar heeft veel suiker, zout en vet. Een salade is geen salade als niet de helft vlees is.
quote:
Nu zullen we aan lekker eten geen gebrek hebben. Ik zit nu al te watertanden als ik denk aan het lam dat geslacht wordt voor mijn vriend zijn 30e verjaardag :) Lam aan het spit! :9~
Verse kokosnoten en vruchten uit eigen tuin.
Het tropisch fruit smaakt daar veel beter dan hier in de supermarkten. Het vlees is ook subliem, hoewel ze van kaas geen kaas hebben gegeten, maar dat geldt voor heel Amerika (N+Z)
reset
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')