abonnement Unibet Coolblue
pi_144933128
Da's niet zozeer nieuws, maar meer nogal symptomatisch voor onze paniek-maatschappij :D

In 2011 waren er, volgens de kankerstichting, 14.000 huidkankerpatiënten. Dat is een stuk minder dan de 80.000 'vaststellingen' die in het artikel (uit 2012) genoemd worden, om de simpele reden dat één persoon (die al dan niet al patiënt was) meerdere celcarcinomen kan krijgen.
Vergeet ook niet dat huidkanker niet hetzelfde is als een gebroken been, het werkt niet van 'poef, daar is het en je hebt het'. Het is iets wat meer geleidelijk of per toeval naar boven komt en diverse leeftijdsgroepen treft. 50 jaar geleden hadden we minder patiënten omdat de medische kennis niet zover was dat het al vroeg opgemerkt kon worden, en we hadden een stuk minder mensen. Niet noodzakelijk omdat we vroeger beter leefden en verstandiger zonden. Nogal wiedes dat als we bij een grotere groep mensen het veel vroeger kunnen vaststellen, de cijfers ook omhoog schieten...

En die anderhalf miljoen is sowieso ook een beetje natte vingerwerk - al was het alleen maar omdat 'naar schatting' en 'een voorloper van' nou niet echt heel specifiek is :P
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:37:53 #252
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_144933521
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:27 schreef Dingest het volgende:
Vergeet ook niet dat huidkanker niet hetzelfde is als een gebroken been, het werkt niet van 'poef, daar is het en je hebt het'. Het is iets wat meer geleidelijk of per toeval naar boven komt en diverse leeftijdsgroepen treft. 50 jaar geleden hadden we minder patiënten omdat de medische kennis niet zover was dat het al vroeg opgemerkt kon worden, en we hadden een stuk minder mensen. Niet noodzakelijk omdat we vroeger beter leefden en verstandiger zonden. Nogal wiedes dat als we bij een grotere groep mensen het veel vroeger kunnen vaststellen, de cijfers ook omhoog schieten...

Al valt het niet te ontkennen dat huidkanker een steeds groter probleem wordt.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:47:10 #253
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144933824
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:37 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Al valt het niet te ontkennen dat huidkanker een steeds groter probleem wordt.
Ik zet mijn aluhoedje even op en denk dat het komt door al het zonnebrandmiddel dat mensen de laatste veertig jaar gebruiken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:51:17 #254
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_144933965
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik zet mijn aluhoedje even op en denk dat het komt door al het zonnebrandmiddel dat mensen de laatste veertig jaar gebruiken.
Nee, zonvakanties zijn sinds de jaren 70 toegankelijk voor iedereen geworden. Iedereen kan nu bakken op het strand.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_144934001
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:37 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Al valt het niet te ontkennen dat huidkanker een steeds groter probleem wordt.
Ik zal niet ontkennen dat het aantal patiënten groeit, om redenen die ik net uitwees. In hoeverre het nou echt een probleem is valt nog wel lang en breed te discussiëren ;)
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:58:50 #256
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_144934209
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:52 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat het aantal patiënten groeit, om redenen die ik net uitwees. In hoeverre het nou echt een probleem is valt nog wel lang en breed te discussiëren ;)
Het is zeker een probleem. Een zwaar onderschat probleem waar veel te luchtig over gedacht wordt. Huidkanker is niet direct dodelijk. Maar kan op de langere termijn zeker in uitzaaiingen resulteren.
Je kan natuurlijk vrij makkelijk weg laten snijden zal je misschien denken...
Maar als je een oor, neus, oog moet missen is het nogal heftig allemaal.
Ik heb de afgelopen jaren nogal veel rondgelopen op afdelingen waar men huidkanker behandeld. Dit heeft mij nogal wat zorgvuldiger gemaakt met zonnebrand :)
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_144934471
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:58 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Het is zeker een probleem. Een zwaar onderschat probleem waar veel te luchtig over gedacht wordt. Huidkanker is niet direct dodelijk. Maar kan op de langere termijn zeker in uitzaaiingen resulteren.
Je kan natuurlijk vrij makkelijk weg laten snijden zal je misschien denken...
Maar als je een oor, neus, oog moet missen is het nogal heftig allemaal.
Ik heb de afgelopen jaren nogal veel rondgelopen op afdelingen waar men huidkanker behandeld. Dit heeft mij nogal wat zorgvuldiger gemaakt met zonnebrand :)
Psst... er zijn meer dingen in het leven waar je dood aan kan gaan ;) Stuk voor stuk valt daarvoor te beargumenteren dat het een probleem is. Als dit nu de enige ziekte was, oké. Maar in acht genomen dat er nog dingen zijn als andere vormen van kanker, spierziekten, hart en vaatziekten, neurologische aandoeningen, longziekten en nog heel wat andere zaken... meh. En dat zijn nog de 'luxe-ziekten' in ons deeltje van de wereld.

Je leeft. Je gaat ergens dood aan. Voor de getroffen persoon is dat onherroepelijk een probleem. Het is echter niet een grootschalig probleem waar onze samenleving aan ten onder zal gaan. Ik zeg niet dat je het moet afdoen alsof het niets is, maar je moet het wel kunnen relativeren. Artikelen als dat van het Erasmus laten het liever wat erger klinken dan het is zodat mensen schrikken en er meer aandacht aan schenken.

Een reclame voor verkeersveiligheid zal ook beter werken met 'stel dat jou dit overkomt, zo makkelijk kan het' dan 'de kans is bijzonder klein dat het jou overkomt'.
pi_144935587
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik zet mijn aluhoedje even op en denk dat het komt door al het zonnebrandmiddel dat mensen de laatste veertig jaar gebruiken.
En toch zit daar een kern van waarheid in hoor, maar UV bestendige kleding is voor een
heleboel mensen érg handig, en soms zelfs noodzakelijk.

Er zijn héél veel huidziekte's die verergeren door Zonlicht.
Ook zijn er veel mensen die medicijnen gebruiken waarbij je niet in de zon mag.

Maar goed, dat wasmiddel was slechts een tip voor diegene die er iets aan hebben.
pi_144940340
Dit topic wordt niet leuker door alle discussies :|
pi_144941431
Demiwater (ander woord voor gedestilleerd water), is een afkorting voor gedemineraliseert water, het heeft dus niets met het franse woord demie (half/gedeeltelijk) te maken, en dat ontdek je dan in 6 VWO :')
  vrijdag 26 september 2014 @ 22:51:16 #261
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_144942064
quote:
7s.gif Op woensdag 24 september 2014 17:55 schreef Copycat het volgende:
Wat iemand eerder al zei: als je staande veegt, zijn je billen meer bijeen, lijkt me moeilijke vegen. Zittend noch staand heb je zicht op je anus, dus dat argument vat ik niet helemaal. En je veegt uiteraard tot je schoon bent, dat kun je aflezen aan het papier. Of eindig met vochtig toiletpapier.
Dank je wel mam.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 26 september 2014 @ 22:53:29 #262
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_144942164
Godver. Zie je wel dat die abortus niet helemaal goed gegaan is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_144942170
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:14 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Dit topic wordt niet leuker door alle discussies :|
Nee, dat vind ik ook eigenlijk, maar ik moet toch even iets recht zetten, want ik ben
teruggebeld door een meneer van Zonzat waar dat wasmiddel te koop is, ik zei
eerder in dit topic dat ik daar geen contact kreeg en dat ik het wasmiddel elders
heb besteld, omdat ik het niet vertrouwde, maar dat was dus ten onrechte....

En nee, dit is geen Spam :') maar ik vond wel dat ik dat even moest rechtzetten.
Dus bij deze !

enne... je kan met dat spul ook andere materialen dan katoen UV bestendig maken
weet ik nu, maar dan is het een iets minder hogere beschermingsfactor.

Maar ik zie dat het ondertussen alweer over poep dreigt te gaan, dus ik ben weg :')
pi_144954325
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 11:05 schreef TitanicLover het volgende:
Dat Bob Sinclar, Franse muzikant, blank is, ik dacht altijd dat het een zwart iemand was.
Dat Schotland en Wales, bijna helemaal, gescheiden is, van Engeland:
[ afbeelding ]

Dat Einstein niet gelovig was.
Dat God wel bestaat.
Dat meisjes nooit jagen op jongens, maar andere som.
Dat slapen puurste vorm is van meditatie.
Jezus Christus, wat een zooi domme uitspraken. Met als topper dat plaatje. :').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_144954397
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Jezus Christus, wat een zooi domme uitspraken. Met als topper dat plaatje. :').
Had je al begrepen dat TitanicLover een hele vervelende Troll is?

dat is ie namelijk :Y
pi_144958193
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Jezus Christus, wat een zooi domme uitspraken. Met als topper dat plaatje. :').
Dankjewel! :)
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
pi_144958397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:37 schreef Broccolitaartje het volgende:
Demiwater (ander woord voor gedestilleerd water), is een afkorting voor gedemineraliseert water, het heeft dus niets met het franse woord demie (half/gedeeltelijk) te maken, en dat ontdek je dan in 6 VWO :')
Ik vind hem wel mooi, 'demie eau' :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 27 september 2014 @ 21:15:52 #269
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_144966332
quote:
Beide nummers duizenden keren gehoord. Nooit opgemerkt. :')
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_144971790
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:02 schreef FANN het volgende:
Het wordt wel een beetje een schijttopic zo, is best zonde...

Ik weet pas sinds 2 dagen dat er een middel bestaat dat je kleding UV werend maakt,
dat vond ik wel een ontdekking!

1 dopje van dit spul bij je wasgoed (plus je gewone wasmiddel) is voldoende voor
5 kg (katoenen) kleding.

[ afbeelding ]

[..]

http://goedezaken.nu/markt-zon-uv-bescherming/

Misschien ook aardig om te vertellen dat ''onder een parasol zitten'ook niet heel veilig is,
een gewone parasol heeft slechts beschermingsfactor 2.

Maar gelukkig heb je ook UV werende parasols, dat wel...
Je hoeft tegenwoordig niet eens meer naar een speciale winkel.
Zelfs Ikea verkoopt al Parasols die 97% UV stralen tegenhouden.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39930025/

Misschien lijkt het een niet zo belangrijk weetje, maar de toename van huidkanker is enorm,
dus... beter safe dan sorry...

http://www.erasmusmc.nl/perskamer/archief/2012/3925637/

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 10:26 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hij had beter het verschil tussen me en mijn kunnen uitleggen :7
Wat een onzin.
Reclame van de fabrikanten van vitamine-A-supplementen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144971828
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

Wat een onzin.
Reclame van de fabrikanten van vitamine-A-supplementen?
Nou ik hoop maar dat het geen onzin is, maar dat merk ik dan snel genoeg...
pi_144971846
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:09 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee, is geen spam, ik wilde dit nieuws gewoon delen :@

Ik heb zelf wegens een aandoening UV werende kleding nodig, dus ik was hier érg
blij mee en om heel eerlijk te zijn, mijn wasmachine draait vanaf nu overuren, want
ik kreeg dat spul vanmiddag geleverd :D

Niet besteld bij Zonzat trouwens, dat wil ik zelfs afraden, want ik kreeg geen contact
daar, dus ik heb een ander internetwinkel gevonden waar ze dat spul verkochten en
om iedere schijn van Spam te vermijden zal ik die internetwinkel dus maar NIET noemen :+

ik heb ook geen aandelen bij IKEA, helaas... :D
Dat is een ander verhaal: allergie of een aandoening.
Dat staat los van een eventueel risico van UV-straling voor gezonde mensen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144971918
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:37 schreef Broccolitaartje het volgende:
Demiwater (ander woord voor gedestilleerd water), is een afkorting voor gedemineraliseert water, het heeft dus niets met het franse woord demie (half/gedeeltelijk) te maken, en dat ontdek je dan in 6 VWO :')
En in 6 VWO schrijf je gedemineraliseert water?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 28-09-2014 01:05:04 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144972228
quote:
7s.gif Op woensdag 24 september 2014 17:55 schreef Copycat het volgende:
Wat iemand eerder al zei: als je staande veegt, zijn je billen meer bijeen, lijkt me moeilijke vegen. Zittend noch staand heb je zicht op je anus, dus dat argument vat ik niet helemaal. En je veegt uiteraard tot je schoon bent, dat kun je aflezen aan het papier. Of eindig met vochtig toiletpapier.
Ik neem 's morgens iets te lezen en een bak koffie mee naar de wc en ga dan rustig zitten schijten. Na afloop veeg ik met papier met mijn rechterhand, halfzittend, mijn kont af. Op het gevoel, soms wat zachte uitstulpingen (aambeien?) terugduwend in mijn anus. Als ik denk dat het genoeg is, sta ik op, kijk achterom en trek door.
Vervolgens ga ik douchen, waarbij ik nadrukkelijk met zeep mijn kont was, terwijl ik een of twee benen omhoog hef.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144972289
En als vochtige doekjes niet afbreekbaar zijn: niet meer gebruiken. Ze komen in je gezicht terug, vroeg of laat. Zoals alles wat niet afbreekbaar is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')