abonnement Unibet Coolblue
pi_144736185
Hallo,

Ik heb laatst een controller gekocht voor op mijn pc(niet heel duur). nu stond er in de reviews dat het plug and play was dus ik dacht, lekker makkelijk. Nu is hij eenmaal binnen gekomen en is hij eigenlijk niet echt plug and play..
ik heb nu 1 game waar hij op werkt(werken is in dit geval reageren op sommige knoppen) en op alle andere games word hij niet gezien of gebeurd er niks. Nu zit er dus een driver cd bij(die ik geïnstalleerd heb) en met die driver kan je toetsen toe wijzen aan je controller.
Dus als je normaal gesproken loopt met WSDA kan je die aan de knoppen toe passen die je zou willen gebruiken om te lopen. Nu lukt het toepassen wel met een knop met maar 1 functie maar zodra ik wil kijken(muis functie) met de joystick kom ik er niet uit hoe ik dat in moet stellen, iemand hier ervaring mee? zelfde verhaal is het met lopen.. hij reageert wel als ik op het knopje druk maar als ik wil blijven lopen moet ik voor elke stap opnieuw het knopje indrukken, is beetje vervelend.
Ik hoop dus dat iemand mij kan helpen want als je hier mee bekent bent is het waarschijnlijk een peulen schilletje.
Alvast bedankt voor het mee denken :)

groet roel

Joystick info:
Rapoo V10 (chinees geloof ik)
Kan er verder niet echt veel info over vinden op internet.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 20 september 2014 @ 22:29:00 #2
39237 crew  H_T
2733
pi_144736380
Als je de sticks wilt gebruiken moet ie wsl op analog staan, maar ook de settings in de game zelf moeten goed zijn. Wat betreft de games waarin het niet werkt: dat kan komen doordat er DirectInput gevraagd wordt, en niet elke pad levert dat (Castle Crashers is zo'n spel). Daar is omheen te werken met bijvoorbeeld XPadder, maar dat kost je weer een paar dollar
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_144736582
herkent windows dat ding wel volledig?

bij windows 7 check je dat als volgt: start -> devices & printers -> rechtermuisklik op je controller -> game controller settings -> (eventueel properties kiezen) -> tabblad test

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Als je de sticks wilt gebruiken moet ie wsl op analog staan, maar ook de settings in de game zelf moeten goed zijn. Wat betreft de games waarin het niet werkt: dat kan komen doordat er DirectInput gevraagd wordt, en niet elke pad levert dat (Castle Crashers is zo'n spel). Daar is omheen te werken met bijvoorbeeld XPadder, maar dat kost je weer een paar dollar
is het niet juist Xinput die nu problemen oplevert met die goedkope controllers?
pi_144736682
Ja, als ik de bijbehorende software open kan ik hem testen en reageert alles perfect.

Ik kan de controller niet op analog zetten of moest ik dat in de game aanpassen?

*ook in window al gechecked
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 21 september 2014 @ 03:04:48 #5
39237 crew  H_T
2733
pi_144743242
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:34 schreef mschol het volgende:
herkent windows dat ding wel volledig?

bij windows 7 check je dat als volgt: start -> devices & printers -> rechtermuisklik op je controller -> game controller settings -> (eventueel properties kiezen) -> tabblad test

[..]

is het niet juist Xinput die nu problemen oplevert met die goedkope controllers?
Dat zou ook kunnen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_144748592
Ik ga nu eerst even Xpadder proberen :) als het niet lukt kan ik het er altijd weer af gooien.
Bedankt voor de hulp en ik laat nog wel weten of het gelukt is.

Groet roel
pi_144801960
Hoi allen,

Ik heb xpadder geïnstalleerd en dat maakte alles een heel stuk eenvoudiger.
Alles werkt en is ook goed instelbaar door xpadder, een aanrader dus.
bedankt voor alle hulp en er kan denk een slotje op want dit is opgelost.

Greets Roel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')