abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 oktober 2000 @ 12:11:56 #1
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_418315
Toch wel een beetje raar...
Ik zit op mijn werk en de verveling slaat toe, dus, afwijkend van mijn gewoonte, vervoeg ik me op het BB-forum.
Het viel me al eerder opdat BB2 mij geheel niet kan boeien, en meerdere personen in mijn omgeving ook niet. Ik zou eerlijk waar niet weten wie er in het huis zitten.
De Bus heb ik zelfs in zijn geheel nog nooit aanschouwd.
Maar wat ook intrigerend is, is dat het lijkt alsof deze programma's alleen bestaan om alles zo veel mogelijk uit te melken! Da's wel jammer, ik bedoel; de winnaars van lingo verdwijnen ook weer in hun zalige nietszeggendheid, wie ooit zijn gezicht vertoonde in de honeymoonquiz ontkent dat drie jaar later nog en diegene die "leuk meededen" in Over de Rooie glimmen nog steeds achter de geraniums stilletjes na van hun tv-debut.
En zo hoort het ook.
Nu is het met soaps al een beetje erger, die mensen die daaraan meedoen verbeelden zich nml acteurs te zijn, en meteen ook beroemd. Zelf geen soaps kijkend maar wel in omroepsland wonende loop ik regelmatig tegen deze mensen aan, zonder te weten wie het zijn. Ik herken ze aan het feit dat ze hun naam niet zeggen als ze zich voorstellen, er van uit gaande dat ik die allang weet. Ze houden het bij een afwachtend "hallo" van mij verwachtend dat ik meteen ga uitvallen in bejubelingen van hun prestatief of goedbedoelde adviezen aan hun prsonages.
Niet dus.
Maar het allerergste zijn toch wel de personages uit de real-live-soaps, zoals BB en de Bus dus... Uit hardkartonnen platen geknipte marionetten die een aantal dagen voor wat camera's leuk hun twee-dimensionale rol vervulden, denken nu ineens dat ze meer in hun mars hebben. Ik zal hier wel weer veel commentaar op krijgen, maar goed.
Waarop zijn deze mensen gecast? Toch niet om hun intelligentie prestaties zeker? Aan BB2 te zien op hun uiterlijk, aan BB1 te zien om hun stupiditeit. Dat is helemaal niet erg, want merendeel van de Nederlandse bevolking is zo, en het moest dan ook een programma worden waarmee merendeel van de nederlandsche bevolking zich kon identificeren.
Alleen zijn de "bewoners" zelf dat gaandeweg vergeten. Verbeelden zich dat ze door hun ludieke uitspraken en brilliante invallen zo beroemd zijn geworden, ipv max. 100 dagen stom op hun kont zitten om aan onze voyeuristische verlangens te voldoen.
Het is dan daarna ook fout gegaan, want na het programma kreeg het merendeel kapsones, voelde zich BN-er. (wat een walg-term)
Met dat soort mensen wil het merendeel van de nederladsche bevolking zich niet identificeren, met als gevolg dat ze nu worden uitgekotst, óf worden behandeld als goden.
Dat laatste dan door een zeer selecte groep.
Ook krijgen ze nare uitzonderingsposities toebedeeld. Zo heb ik me al meerdere malen door columns (of wat daar voor door moet gaan) van Mona en Sabine heengeworsteld. Nergens op slaand geblaat, waarschijnlijk op een vol spelfouten krabbeltje van de betreffende personen gebaseerd, snel en gondig nog bijgeschaafd door de redactie die de columns plaatsen. En zelfs dan nog van diep-bedroefende tranen-trekkerij.
Ze zijn een soort levend uithangbord voor BB geworden, en het is steeds weer jammer dat ze zich daarvoor lenen. Maar goed, wel begrijpelijk, want de gulden flonkering van bekendheid en een dikke portemonaille trekt.
En ze moeten het zelf weten, als er mensen naar ze willen kijken, en die zijn er kennelijk nog steeds, kunnen zijn blijven hangen.
Wat me alleen wel shokeerde, en wat ik vooral erg jammer vond, is dat fok! hier nu ook al aan meedoet.
Een persoon uit BB opent hier een op zich nergens op slaant topic, wat open blijft. Daarin wordt hij aangevallen door personen van fok! en scheld moedwillig terug. Wat ik toch wel een beetje zie als een persoonlijk ruzie tussen Nico en Martin wordt oogluikend toegestaan, zonder dat waarschuwingen volgen. Hoewel het toch persoonlijk beledigingen zijn krijgt Nico een complimentje ipv een waarschuwing en zo waren er nog wel een paar andere dingen een beetje scheef.
Want Nico is natuurlijk onze held, en Martin op Fok! is ook goed voor ons imago.
Beetje jammer Fok!
Beetje jammer...
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 26 oktober 2000 @ 12:15:37 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_418322
quote:
Op 26 oktober 2000 12:11 schreef sataN het volgende:

Alleen zijn de "bewoners" zelf dat gaandeweg vergeten. Verbeelden zich dat ze door hun ludieke uitspraken en brilliante invallen zo beroemd zijn geworden, ipv max. 100 dagen stom op hun kont zitten om aan onze voyeuristische verlangens te voldoen.


Ehm... je keek toch niet. Hoe kom je hier dan bij? Telepatisch of zo?

[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 26-10-2000 12:16]

***
  Moderator donderdag 26 oktober 2000 @ 12:21:51 #3
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_418336
Natasja, niet alleen Big Brother/De Bus etc. is een spelletje, maar ook het hele circus eromheen. Neem het niet te serieus.
Het is weliswaar een spelletje waaraan door sommige mensen veel geld wordt verdiend, maar dat kan alleen maar omdat wij er naar kijken. Dus als je er écht niet tegen kan, kijk dan niet. Zo simpel is het.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 26-10-2000 12:22]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_418392
Je hebt wel een beetje gelijk sataN (vreselijke naam trouwens om je zo aan te spreken...).

Ik ervaar het als een echte soap.
Het sleept je mee van het ene naar het andere uur in de hoop op nieuws in deze serie.
Geen wereldnieuws !!
Ik vraag me vaak af ; wat wordt ik er wijzer van ?
Bij Studio Sport ook hoor !
Begrijp je ?

Puur ontspannend of vermakelijk in mijn geval.

Meer niet !

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_418415
Nico maakt in ieder geval minder spelfouten...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 oktober 2000 @ 12:44:38 #6
862 Arcee
Look closer
pi_418436
quote:
Op 26 oktober 2000 12:11 schreef sataN het volgende:
Alleen zijn de "bewoners" zelf dat gaandeweg vergeten. Verbeelden zich dat ze door hun ludieke uitspraken en brilliante invallen zo beroemd zijn geworden, ipv max. 100 dagen stom op hun kont zitten om aan onze voyeuristische verlangens te voldoen.
Waarom zijn toch zo veel mensen tegen met BN-stempel van BB-ers? Van 100 dagen lang 30 minuten per dag met je kop op TV word je behoorlijk bekend, hoor. Of ze ook iets gepresteerd hebben? Mwoah, tis maar hoe je 't bekijkt. Zij hebben wel het lef om zich zo open te stellen 100 dagen lang. Ik zou dat niet doen, dus in die zin vind ik het best een prestatie. Maar waarom moet iemand een prestatie leveren om bekende Nederlander te zijn? Ze zijn gewoon erg bekend in Nederland, prestatie of niet.

Feli trouwens met je 1-jarig Fok!jubileum, sataN

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 26-10-2000 12:45]

  donderdag 26 oktober 2000 @ 13:02:57 #7
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_418489
quote:
Op 26 oktober 2000 12:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm... je keek toch niet. Hoe kom je hier dan bij? Telepatisch of zo?
BB1 heb ik wel gevolgd.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_418583
quote:
Op 26 oktober 2000 12:11 schreef sataN het volgende:

[...]De Bus heb ik zelfs in zijn geheel nog nooit aanschouwd.[...]


Moet je toch eens gaan doen. Vele malen leuker, interessanter en intrigerender dan BB 2. Vooral omdat er nu eindelijk iemand in het programma zit die zich bewust is van het spel-element en dus een andere taktiek hanteert in plaats van de suffige en saaie 'ik ben mezelf' maniertjes.

[Dit bericht is gewijzigd door TomBombadil op 26-10-2000 13:44]

gratis en voor niet
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 oktober 2000 @ 13:54:46 #9
862 Arcee
Look closer
pi_418596
quote:
Op 26 oktober 2000 13:43 schreef TomBombadil het volgende:
Moet je toch eens gaan doen. Vele malen leuker, interessanter en intrigerender dan BB 2. Vooral omdat er nu eindelijk iemand in het programma zit die zich bewust is van het spel-element en dus een andere taktiek hanteert in plaats van de suffige en saaie 'ik ben mezelf' maniertjes.
Precies!!
pi_418627
quote:
Op 26 oktober 2000 13:54 schreef Arcee het volgende:
Precies!!
'K ben blij dat je hetmet me eens bent arcee!
BTW, waar is die prettige animatie van Kim aan Lollie gebleven?!
gratis en voor niet
  donderdag 26 oktober 2000 @ 14:23:51 #11
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_418660
Bla bla bla bla bla bla bla bla

Er zit een knop op je tv. En als je niet kijkt bemoei je er dan ook niet tegenaan.

  donderdag 26 oktober 2000 @ 14:41:36 #12
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_418708
quote:
Op 26 oktober 2000 14:23 schreef marky het volgende:
Bla bla bla bla bla bla bla bla

Er zit een knop op je tv. En als je niet kijkt bemoei je er dan ook niet tegenaan.


Lees eerst eens wat verder. Sorry, maar ik heb het hier over fok!. En er zit ook wel een knop op mijn pc, maar ik vind het gewoon jammer.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')