abonnement Unibet Coolblue
pi_144707128
Dat is iets wat je zo vaak hoort als mensen op de een of andere manier het slachtoffer zijn geworden van een oplichter. "Hij was zo ontzettend vriendelijk" of "het was zo'n mooi meisje".
Lijkt me dat nou niet nogal belangrijk voor een boef die mensen wil belazeren?
ALS HET ONAANGENAME EN/OF ONVRIENDELIJKE MENSEN WAREN, TRAPTE NIEMAND ERIN!!

Ik vraag me dan af hoe zei denken dat een oplichter eruit ziet. Volgens mij zoiets ofzo:


Waarom zijn zoveel mensen daar altijd zo verbaasd over? :{
pi_144707262
.
pi_144707298
Omdat je niet verwacht dat iemand die aardig is en die je vertrouwd iemand zou oplichten.

Niet dat ze zelf erin zijn getrapt.
  vrijdag 19 september 2014 @ 21:28:45 #4
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_144707504
Omdat mensen graag vriendelijk terug willen doen. Psychologische heuristiek. Mensen die aardig gevonden worden hebben vaak een (gespeelde) gemene deler met de persoon, dus dan ontstaan vertrouwen. Daarnaast heb je de heuristiek reciprocity, als ik iets doe voor jou, doe jij het terug. Oplichters buiten dat ook vaak uit. Geven iets kleins, kan bijv. vriendelijkheid zijn of iets anders onbenulligs en dan voelen mensen zich al snel rot om te weigeren terwijl ze zo in de val lopen. Zo zijn er wel meer dingen op te noemen. Oplichters weten dat vaak van nature uit te buiten.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_144707558
De grootste oplichters rijden altijd rond op een heftruck zodat ze zaak flink op kunnen lichten!
pindazakje
pi_144707921
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:25 schreef hoink581 het volgende:
Omdat je niet verwacht dat iemand die aardig is en die je vertrouwd iemand zou oplichten.
Maar oplichten gaat een beetje moeilijk als je je als een botte hork gedraagt :P Hoe verwachten ze wél opgelicht te worden dan?
quote:
Niet dat ze zelf erin zijn getrapt.
Vaak dus wel ;)
pi_144708075
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
Omdat mensen graag vriendelijk terug willen doen. Psychologische heuristiek. Mensen die aardig gevonden worden hebben vaak een (gespeelde) gemene deler met de persoon, dus dan ontstaan vertrouwen. Daarnaast heb je de heuristiek reciprocity, als ik iets doe voor jou, doe jij het terug. Oplichters buiten dat ook vaak uit. Geven iets kleins, kan bijv. vriendelijkheid zijn of iets anders onbenulligs en dan voelen mensen zich al snel rot om te weigeren terwijl ze zo in de val lopen. Zo zijn er wel meer dingen op te noemen. Oplichters weten dat vaak van nature uit te buiten.
Daar zit idd hele uitgewerkte psychologische 'strategieën' achter. Precies het zwakke punt van mensen volledig uitbuiten. Hoewel de ene persoon daar gevoeliger voor is dan de ander natuurlijk.
  vrijdag 19 september 2014 @ 21:39:52 #8
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_144708183
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:37 schreef erik013 het volgende:

[..]

Daar zit idd hele uitgewerkte psychologische 'strategieën' achter. Precies het zwakke punt van mensen volledig uitbuiten. Hoewel de ene persoon daar gevoeliger voor is dan de ander natuurlijk.
Het grootste zwakke punt van veel mensen vind ik dat ze niet onvriendelijk durven te zijn. Durven niet te weigeren uit angst - en omdat we een sociaal groepsdier zijn is die angst niet zo zeer irrationeel - niet aardig gevonden te worden.
Dat voelen die oplichters feilloos aan en weten dat uit te buiten. Dat 'voelen' ze aan.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_144708346
Toch wel interessante tips hier die ik morgen op bejaarden kan uittesten ~O>
pi_144708553
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:42 schreef OOST het volgende:
Toch wel interessante tips hier die ik morgen op bejaarden kan uittesten ~O>
huh? Hoe wil jij er onschuldig en vriendelijk uitzien? Ik denk dat je plan niet gaan werken...
pi_144708577
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:46 schreef doggy112 het volgende:

[..]

huh? Hoe wil jij er onschuldig en vriendelijk uitzien? Ik denk dat je plan niet gaan werken...
masker van jou op
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_144708578
Ongeveer wat er op het binnenhof rondloopt.
pi_144708607
Er bestaat ook een categorie lelijke onvriendelijke oplichters
pi_144708623
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:47 schreef Thezappa het volgende:

[..]

masker van jou op
Wat ga je mij dissen? :'(
pi_144708663
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:47 schreef doggy112 het volgende:

[..]

Wat ga je mij dissen? :'(
kop als een hond
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_144708748
DOGGY.png
pi_144708762
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:48 schreef Thezappa het volgende:

[..]

kop als een hond
stop hou op
ik vind het niet meer leuk
ik ben een koekie
met chocolade
pi_144708784
quote:
}:|
pi_144708786
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:39 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Het grootste zwakke punt van veel mensen vind ik dat ze niet onvriendelijk durven te zijn. Durven niet te weigeren uit angst - en omdat we een sociaal groepsdier zijn is die angst niet zo zeer irrationeel - niet aardig gevonden te worden.
Dat voelen die oplichters feilloos aan en weten dat uit te buiten. Dat 'voelen' ze aan.
Angst is sowieso misschien wel een van de meest vreemde emoties. Zeker als het een stoornis ofzo wordt.

Een vriend van me is politieagent, en is in z'n cariere al 3 keer geramd door een (vluchtende) auto. Best een reden toch om misschien wat angstig te worden voor autorijden zou je zeggen. Maar doet hem nauwelijks wat. Maar een vliegtuig zul je hem onmogelijk inkrijgen, zoveel last heeft ie van vliegangst. Zelfs de overduidelijke feiten blijven herhalen, iets waar ie normaal gesproken juist gevoelig voor is, helpt niet. Bizar, totaal z'n rationaliteit (die hij wel heeft bij reëel levensgevaar in b.v. de auto) kwijt als het daarover gaat.

Maar om even aan te geven dus idd hoe sterk angst is. Als je daar goed op kan inspelen kun je bij mensen precies voor elkaar krijgen wat je wilt. Zoals loverboys daarin echt bijna 'professionals' zijn.
pi_144708795
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:50 schreef doggy112 het volgende:

[..]

stop hou op
ik vind het niet meer leuk
ik ben een koekie
met chocolade
kk rijmpjes..met je gezichtalseenhond
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_144708821
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:50 schreef erik013 het volgende:

[..]

Angst is sowieso misschien wel een van de meest vreemde emoties. Zeker als het een stoornis ofzo wordt.

Een vriend van me is politieagent, en is in z'n cariere al 3 keer geramd door een (vluchtende) auto. Best een reden toch om misschien wat angstig te worden voor autorijden zou je zeggen. Maar doet hem nauwelijks wat. Maar een vliegtuig zul je hem onmogelijk inkrijgen, zoveel last heeft ie van vliegangst. Zelfs de overduidelijke feiten blijven herhalen, iets waar ie normaal gesproken juist gevoelig voor is, helpt niet. Bizar, totaal z'n rationaliteit (die hij wel heeft bij reëel levensgevaar in b.v. de auto) kwijt als het daarover gaat.

Maar om even aan te geven dus idd hoe sterk angst is. Als je daar goed op kan inspelen kun je bij mensen precies voor elkaar krijgen wat je wilt. Zoals loverboys daarin echt bijna 'professionals' zijn.
dank u dr.phil
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_144708827
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:50 schreef Thezappa het volgende:

[..]

kk rijmpjes..met je gezichtalseenhond
Ik ga gewoon niet meer op je reageren. -O-
pi_144708874
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:51 schreef doggy112 het volgende:

[..]

Ik ga gewoon niet meer op je reageren. -O-
prima ..met je gezichtalseenaangevretenhond
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  vrijdag 19 september 2014 @ 21:53:04 #24
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_144708933
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:50 schreef erik013 het volgende:

[..]

Angst is sowieso misschien wel een van de meest vreemde emoties. Zeker als het een stoornis ofzo wordt.

Een vriend van me is politieagent, en is in z'n cariere al 3 keer geramd door een (vluchtende) auto. Best een reden toch om misschien wat angstig te worden voor autorijden zou je zeggen. Maar doet hem nauwelijks wat. Maar een vliegtuig zul je hem onmogelijk inkrijgen, zoveel last heeft ie van vliegangst. Zelfs de overduidelijke feiten blijven herhalen, iets waar ie normaal gesproken juist gevoelig voor is, helpt niet. Bizar, totaal z'n rationaliteit (die hij wel heeft bij reëel levensgevaar in b.v. de auto) kwijt als het daarover gaat.

Maar om even aan te geven dus idd hoe sterk angst is. Als je daar goed op kan inspelen kun je bij mensen precies voor elkaar krijgen wat je wilt. Zoals loverboys daarin echt bijna 'professionals' zijn.
Perceptie is natuurlijk realiteit voor de persoon. Jouw hersenen bepalen in principe jouw waarheid. Maak iemand met hallucinaties maar eens wijs dat ze er niet zijn - zelfde principe. Of iemand met angst inderdaad, dat die angst ongegrond is. Als jouw hersenen jou het seintje geven dat het echt is, is het voor jou echt.

Maar loverboys en oplichters spelen naar mijn mening niet zo zeer op angst maar op verlangens in. Het verlangen naar liefde, naar rijkdom, naar succes, noem het maar op. Als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat ook vaak. Maar maak dat iemand maar eens wijs die bevlogen is van een bepaald verhaal of gebaar.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_144708943
Die hond is stoned.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')