abonnement Unibet Coolblue
pi_144702069
Hallo,

ik wil een RJ45 kabel in mijn koppeldoos van koop monteren. Hier staat expliciet op de verpakking: Gekleurde draden niet strippen. Ook gebruiken ze (volgens mij) een apparaatje om de draden in de gleuven van de koppeldoos te drukken. Iemand enig idee wat dit voor apparaatje is? Ik neem aan dat door dit apparaatje de kabels zich alsnog zelf strippen.

Hoor het graag
pi_144702519
Dat doe je normaal gesproken met een punchtool.
Zo'n tool drukt de draad tussen de mesjes en snijdt ook gelijk de overtollige draad af.

Op het moment dat ik m'n punchtool niet kan vinden gebruik ik ook wel eens een ander plat voorwerp dat precies tussen de mesjes past.

Een héél klein horlogeschroevendraaiertje of iets anders duns en plats om het draadje er in te drukken. Het teveel aan draad kan je dan wegsnijden met een scherp hobby-mesje.

De mesjes in de koppeldoos snijden inderdaad door de isolatie van de draad en dat maakt dan prima contact.

[ Bericht 40% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-09-2014 19:39:37 ]
  vrijdag 19 september 2014 @ 19:33:07 #3
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_144702526
Volgens mij bedoel je een LSA punch down tool .
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_144702683
Het is al gelukt! vond het al zo vreemd dat de tool niet op de verpakking stond. Is gewoon gelukt met n platte schroevendraaier! thx anyway
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')