abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 september 2014 @ 18:35:23 #1
434520 Legendado
Over de grens en ver daar over
pi_144700683
Ik ben nu al gestopt met de studie IBL, en wil eigenlijk in februari beginnen met de studie Rechten Zelf ben ik extreem slecht in rekenen en andere wiskundige dingen en hoe zit dat met Nederlands?> op de Havo (Cultuur&maatschappij) stond ik daar een 6 a 7 voor.
Alvast bedankt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Legendado op 19-09-2014 18:48:14 ]
pi_144701052
Met slechts hbo rechten zijn je baankansen minimaal, ik zou het met het oog daarop dus afraden, tenzij het onderdeel is van een groter plan.
pi_144707643
Ik zou toch iets anders gaan doen. Met name door hetgeen hierboven al gezegd is.
Er is al een overschot aan (wo) juristen. Het zal erg moeilijk worden om een baan te vinden met de hbo variant. Waarom ben je nu al gestopt met de studie IBL?
  zaterdag 20 september 2014 @ 12:12:28 #4
434520 Legendado
Over de grens en ver daar over
pi_144719112
Kijk ik ben vooral goed in vakken zoals Geschiedenis en Aardrijkskunde. Had ook niks geen Wiskunde of iets van Economie in mijn ''pakket'' op de Havo. Toch koos ik voor IBL en daar is het business kant van het verhaal veel te groot voor mij, het kleinste beetje marketing of bedrijfseconomie breekt mij al op.

En geschiedenisleraar of wat voor leraar dan ook zie ik niet echt zitten, vind het echt moeilijk om een passende studie te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Legendado op 20-09-2014 13:01:13 ]
pi_144720942
Je koos waarschijnlijk IBL omdat je iets internationaals wilde doen? Zoals gezegd is je baankans met hbo rechten best slecht. Daarnaast kan je met nederlands recht weinig internationaals uitvoeren.

Verder denk ik dat je de wiskunde wel gewoon kan maar je mentaal er gewoon tegenop zit. De wiskunde op economische hbo opleidingen is vrij simpel en met genoeg inzet haal je heus minimaal wel een 6. Ik zeg dat omdat het heel lastig is een opleiding te vinden waarmee je later goed een gezin kan onderhouden zonder wiskunde.
pi_144721451
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:12 schreef Legendado het volgende:
Kijk ik ben vooral goed in vakken zoals Geschiedenis en Aardrijkskunde. Had ook niks geen Wiskunde of iets van Economie in mijn ''pakket'' op de Havo. Toch koos ik voor IBL en daar is het business kant van het verhaal veel te groot voor mij, het kleinste beetje marketing of bedrijfseconomie breekt mij al op.

En geschiedenisleraar of wat voor leraar dan ook zie ik niet echt zitten, vind het echt moeilijk om een passende studie te vinden.
Voor een studie waarin al een overschot aan afgestudeerden is, is het nu niet echt een pre als je ervoor kiest omdat je geen idee hebt wat je anders moet doen. De kans dat je dan een uitblinker wordt is minimaal. Het lijkt me kansrijker om te zoeken naar iets dat je echt boeit.. misschien is in die hoek journalist iets voor je. Daarin is ook een overschot maar als daar sterker je hart ligt lijkt me jouw persoonlijke baankans daar toch echt beter.

En daarnaast: Het is misschien vloeken in de kerk, maar misschien is hbo gewoon te hoog gegrepen voor je.
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:18:30 #7
434520 Legendado
Over de grens en ver daar over
pi_144722358
Ik zal ook eerlijk zeggen dat Journalist bij mij altijd op nummer 1 stond en zal staan qua studie. Ik schreef me hier niet voor in omdat ik het risico van uitloting toch wel erg groot vond, daarnaast heb ik ook mijn vraagteken met het perspectief op een baan. Ik was echter zo dom om met verstand te kiezen voor IBL heel dom achteraf , je voelt je er gewoon niet goed bij. Niet dat het per se leuk is en dat kan een studie ook niet altijd zijn dat snap ik wel..alleen jah het klikte gewoon niet al heb ik me echt heel lang op die studie georiënteerd.
pi_144722452
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 18:47 schreef Degodvader het volgende:
Met slechts hbo rechten zijn je baankansen minimaal, ik zou het met het oog daarop dus afraden, tenzij het onderdeel is van een groter plan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:31 schreef harddriver het volgende:
Ik zou toch iets anders gaan doen. Met name door hetgeen hierboven al gezegd is.
Er is al een overschot aan (wo) juristen. Het zal erg moeilijk worden om een baan te vinden met de hbo variant. Waarom ben je nu al gestopt met de studie IBL?
Dit ja.
pi_144727611
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:18 schreef Legendado het volgende:
Ik zal ook eerlijk zeggen dat Journalist bij mij altijd op nummer 1 stond en zal staan qua studie. Ik schreef me hier niet voor in omdat ik het risico van uitloting toch wel erg groot vond, daarnaast heb ik ook mijn vraagteken met het perspectief op een baan. Ik was echter zo dom om met verstand te kiezen voor IBL heel dom achteraf , je voelt je er gewoon niet goed bij. Niet dat het per se leuk is en dat kan een studie ook niet altijd zijn dat snap ik wel..alleen jah het klikte gewoon niet al heb ik me echt heel lang op die studie georiënteerd.
Je zou dan eventueel kunnen kijken of een communicatie opleiding iets voor jou is. Communicatie is breder dan journalistiek, maar er is veel overlap tussen deze studies heb ik gehoord. De baankansen voor afgestudeerde communicatiestudenten zijn ook niet geweldig, maar wel beter dan die van de rechtenstudenten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')