abonnement Unibet Coolblue
pi_144735028
Na de afgelopen vier jaar een Samsung te hebben gehad (op dit moment de Galaxy Note 2) zit ik er nu toch aan te denken om voor een iPhone 6 plus te gaan bij mijn abonnementsverlenging. Ik vind de prijzen wel een beetje tegenvallen maar daar staat tegenover dat ik de nieuwe iPhones een stuk minder "plastic-ish" vind aanvoelen dan de nieuwe toestellen van Samsung.

Is iTunes nog net zo'n ongemakkelijk programma als 5/6 jaar geleden?
"For the parents of a Little Leaguer, a baseball game is simply a nervous breakdown divided into innings." - Earl Wilson
pi_144735221
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:50 schreef Pitchout het volgende:
Na de afgelopen vier jaar een Samsung te hebben gehad (op dit moment de Galaxy Note 2) zit ik er nu toch aan te denken om voor een iPhone 6 plus te gaan bij mijn abonnementsverlenging. Ik vind de prijzen wel een beetje tegenvallen maar daar staat tegenover dat ik de nieuwe iPhones een stuk minder "plastic-ish" vind aanvoelen dan de nieuwe toestellen van Samsung.

Is iTunes nog net zo'n ongemakkelijk programma als 5/6 jaar geleden?
In die 5/6 jaar is het wel verbeterd maar iTunes is niet 's werelds fijnste programma, ik vind het zelf prima want tegenwoordig hoef je het toch nauwelijks te gebruiken. Back-ups kunnen gewoon via iCloud dus alleen met updaten is het echt nodig om hem eraan te hangen via iTunes. (Tenzij je vaak van muziek wisselt oid.)
pi_144735460
Hehe heel erg afhankelijk van wat je met etc bedoelt. De fotorol zit alleen in een backup. Sowieso is een lokale backup veel sneller gemaakt en teruggezet dan via iCloud.
Alle apps die je eraf wil gooien kun je er gewoon afgooien, dan de backup maken en dan herstellen en de backup terugzetten.

iTunes blijft een beetje ongemakkelijk, maar de algehele hysterie vind ik schromelijk overdreven. Het doet wat het moet doen en het doet het prima. Soms werkt het een beetje omslachtig, maar dat is ook niet het grootste probleem.
pi_144741676
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:03 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Dan ga ik m'n ipad 2 maar niet doen, daarstraks de ipad Air van m'n vriendin via iTunes naar 8 gebracht en dat was op 20 minuten helemaal gefixt.

Nu haar iPhone nog.
Stiekem zou ik het wel willen proberen, gewoon, om eens te kijken. Maar als je meer van het gebruikersgemak bent zou ik zeggen: niet doen. Maar als je dat doet zorg er dan wel voor dat je een goede backup hebt zodat je terug naar 7 kan.
anonieme razernist
  zondag 21 september 2014 @ 09:56:33 #205
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_144745943
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:50 schreef Pitchout het volgende:
Na de afgelopen vier jaar een Samsung te hebben gehad (op dit moment de Galaxy Note 2) zit ik er nu toch aan te denken om voor een iPhone 6 plus te gaan bij mijn abonnementsverlenging. Ik vind de prijzen wel een beetje tegenvallen maar daar staat tegenover dat ik de nieuwe iPhones een stuk minder "plastic-ish" vind aanvoelen dan de nieuwe toestellen van Samsung.

Is iTunes nog net zo'n ongemakkelijk programma als 5/6 jaar geleden?
Het is in principe hetzelfde, maar zo ongemakkelijk is het niet. Sterker nog, ik vind het oersimpel. Snap de aversie nooit zo. Echter, het belangrijkste is dat je iTunes 5/6 jaar geleden overal voor nodig had en anno 2014 alleen nog voor muziek overzetten, en dat werkt prima.

Mocht je Spotify gebruiken dan hoef je iTunes waarschijnlijk niet eens te installeren.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_144746021
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 09:56 schreef TC03 het volgende:
Het is in principe hetzelfde, maar zo ongemakkelijk is het niet. Sterker nog, ik vind het oersimpel. Snap de aversie nooit zo.
Mijn grote probleem met iTunes was dat je min of meer verplicht was om alles via iTunes te laten lopen. Bovendien was het destijds gewoon een onlogisch programma. Makkelijk in gebruik, dat wel ja. Maar geen fijn programma.

quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 09:56 schreef TC03 het volgende:
Snap de aversie nooit zo.
Ik ben vooralsnog een Samsung gebruiker, ik hoor toch minstens één aspect van Apple af te zeiken om mezelf geloofwaardig te maken, niet? :7 ;)
"For the parents of a Little Leaguer, a baseball game is simply a nervous breakdown divided into innings." - Earl Wilson
  Moderator zondag 21 september 2014 @ 10:41:05 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_144746384
Ik heb vanmorgen een reservekopie gemaakt in iTunes en m'n iPhone 4s ge-update naar iOS 8. Na een heel foutmeldingen is het dan toch gelukt, na een volledige herstel. Reservekopie teruggezet, so far so good. Maar ik mis een hoop apps. Hoeveel weet ik niet precies.
Kan ik dat nog ergens terugvinden?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 21 september 2014 @ 10:43:46 #208
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_144746416
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 10:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb vanmorgen een reservekopie gemaakt in iTunes en m'n iPhone 4s ge-update naar iOS 8. Na een heel foutmeldingen is het dan toch gelukt, na een volledige herstel. Reservekopie teruggezet, so far so good. Maar ik mis een hoop apps. Hoeveel weet ik niet precies.
Kan ik dat nog ergens terugvinden?
In app store onder updates naar aankopen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator zondag 21 september 2014 @ 10:45:04 #209
155227 crew  Guppy
dus
pi_144746437
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2014 10:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

In app store onder updates naar aankopen.
Dank je wel!! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 21 september 2014 @ 10:45:35 #210
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_144746443
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 10:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb vanmorgen een reservekopie gemaakt in iTunes en m'n iPhone 4s ge-update naar iOS 8. Na een heel foutmeldingen is het dan toch gelukt, na een volledige herstel. Reservekopie teruggezet, so far so good. Maar ik mis een hoop apps. Hoeveel weet ik niet precies.
Kan ik dat nog ergens terugvinden?
Hoe kan het dat je apps mist? Heb je een oude back-up terug gezet? Kan bijna niet anders.

Ik raad je aan om nog een keer te restoren en dan een iCloud-backup te pakken.
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator zondag 21 september 2014 @ 10:50:02 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_144746497
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 10:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe kan het dat je apps mist? Heb je een oude back-up terug gezet? Kan bijna niet anders.

Ik raad je aan om nog een keer te restoren en dan een iCloud-backup te pakken.
Er was maar één back-up… Die die ik vanmorgen gemaakt heb. Ik snap het ook niet.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_144746620
Tot nu toe twee keer voorgekomen onder iOS 8 dat mijn 5S helemaal vast liep. :(
  zondag 21 september 2014 @ 11:02:37 #213
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_144746686
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 10:50 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Er was maar één back-up… Die die ik vanmorgen gemaakt heb. Ik snap het ook niet.
Hoe kan het dan dat je apps mist? Heb je de back-up via iTunes gemaakt misschien en niet alle apps teruggezet naar iTunes? indien ja, dan mis je inderdaad apps.

Heb je geen backups via iCloud gemaakt?
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator zondag 21 september 2014 @ 11:09:46 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_144746781
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 11:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat je apps mist? Heb je de back-up via iTunes gemaakt misschien en niet alle apps teruggezet naar iTunes? indien ja, dan mis je inderdaad apps.

Ik denk dat dat misschien niet helemaal goedgedaan is... Ik kreeg ook heel wat foutmeldingen... En verder lijk ik niks te missen. Ach ja, ik heb alles weer terug, ik vind t wel prima ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 21 september 2014 @ 11:23:41 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144747042
Hmm, als ik een ios8 device herstart staan alle apps die voor het herstarten in de achtergrond stonden daar weer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144747538
Vaag, ik probeer restore & update te doen via Itunes krijg ik "could not be restored, a unknown error occurred (3194)"
Do what you love, love what you do!
pi_144747652
Je hebt ooit je hosts file aangepast voor jailbreak en/of aanverwante dingen?
Bekijk je hosts file en haal alle regels eruit die aan Apple zijn gerelateerd, daarna ff reboot voor de zekerheid.
pi_144747690
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 11:55 schreef glannie het volgende:
Je hebt ooit je hosts file aangepast voor jailbreak en/of aanverwante dingen?
Ja klopt ik had inmiddels wat gevonden via google.

1
2
3
4
5
# localhost name resolution is handled within DNS itself.
#    127.0.0.1       localhost
#    ::1             localhost
# 74.208.105.171 gs.apple.com
# 74.208.10.249 gs.apple.com

Hekje voor gezet, denk dat dat het probleem was, even opnieuw proberen ;)
Do what you love, love what you do!
pi_144747712
Goedzo, reboot ff voor de zekerheid als je op Windows zit.
pi_144747764
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 11:58 schreef glannie het volgende:
Goedzo, reboot ff voor de zekerheid als je op Windows zit.
check, hij is bezig met updaten inmiddels :)
Do what you love, love what you do!
pi_144747963
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Hmm, als ik een ios8 device herstart staan alle apps die voor het herstarten in de achtergrond stonden daar weer.
Je bedoelt de lijst als je de homebutton dubbelklikt? Dat was voor iOS 8 ook al zo. Het wil trouwens niet zeggen dat die apps allemaal nog in de achtergrond draaien, je moet het meer zien als lijst met laatst gebruikte apps.
pi_144748042
Iemand enige ervaring met het bestellen van (vorige) iPhones (simlock, zonder abbonement) via de officiële webstore van Apple? Ik wiil hem namelijk zo snel mogelijk in huis hebben, maar voor mij lukt het niet om hem als één van de eersten op te halen bij een officiële Apple store.

lk wil hem daarom vrijdag zo snel mogelijk bestellen. Maar vanaf welk tijdstip (00.00 of 08.00) kan dit en hoelang zou ik dan moeten wachten voordat hij bij mij thuis bezorgd wordt?

Misschien iemand die ervaring heeft met het bestellen van vorige iPhones op de dag van de release via Apple.nl, die mij kan helpen?
pi_144748135
Apple is heel goed in hun eigen richtlijn van afleverdatum volgen (zoals op de Store site aangegeven). Meestal krijg je hem voorin het tijdvak wat ze aangeven, maar dat is geen zekerheid.
Ik heb nog nooit gehoord dat het niet op tijd is geleverd.

Na middernacht moet bestellen mogelijk zijn.
pi_144748271
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:19 schreef glannie het volgende:
Apple is heel goed in hun eigen richtlijn van afleverdatum volgen (zoals op de Store site aangegeven). Meestal krijg je hem voorin het tijdvak wat ze aangeven, maar dat is geen zekerheid.
Ik heb nog nooit gehoord dat het niet op tijd is geleverd.

Na middernacht moet bestellen mogelijk zijn.
Dankje voor je reactie.

Bij de Franse en Engelse sites staan een verwachte levertijd van 7-10 werkdagen, en bij de Duitse 3-4 weken voor de gewone iPhone. Moet ik er dan direct vanuit gaan dat ik zelf ook 1-2 weken moet wachten, ondanks dat ik hem als één van de eersten bestel?

Als dat zo is had ik hem misschien wel beter bij een externe verkoper kunnen pre-orderen. Maar daar ben ik nu ook weer te laat voor. :@
  zondag 21 september 2014 @ 12:27:55 #225
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_144748291
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:11 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Je bedoelt de lijst als je de homebutton dubbelklikt? Dat was voor iOS 8 ook al zo. Het wil trouwens niet zeggen dat die apps allemaal nog in de achtergrond draaien, je moet het meer zien als lijst met laatst gebruikte apps.
Het probleem is binnen iOS ook meer dat er soms apps vastlopen, vermogen gebruiken en in die lijst blijven staan en je ze handmatig allemaal eruit moet vegen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')