abonnement Unibet Coolblue
pi_145394821
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_145395203
14.10

Lot lijkt wat te stoken bij Isa over de veestapel/koeien.
Isa zegt resoluut wel de koeien te blijven doen. Ze vraagt Ivan wanneer zijn visite komt.
Ivan zeg vandaag of morgen.

Vanes geeft NicoB een rondleiding mtb eten/keuken/koelkasten/boodschappen/was en regels daaromtrend, en natuurlijk zou ze haar graag in dr eigen eetgroepje willen maar dat moet ze zelf weten.
Ook uitleg over de schoonmaak-taakjes waarvoor betaald word.

NicoB heeft op blauwe maandag ook nog een nagelstudiootje gehad. Kan acrylnagels zetten. Dat vind Lot natuurlijk top.
NicoB schildert ook, met houtskool. Vooral vrouwelijk naakt.

Lot "Wil je ook kinderen?"
Nicole "Met de juiste man wel."
Nicoline "Die ga je hier niet vinden."
Lot "Je kan hier wel zwanger worden."
Nicole "Ja, als je uitglijdt in de douche wel..." :o

Nico1 & 2 in gesprek over evt fruitbomen planten enzo. Dat het voor een jaar niet de moeite was en het nu alweer telaat is, ze pas sinds kort weten dat het langer doorgaat.

2 dametjes met tasjes aan de poort, neem aan voor de bie-oetie-meuk. Elze is door het dolle, nu heeft ze een vooorraadje waar ze mee verderkan. Gio betaald de dames

[ Bericht 15% gewijzigd door Urb op 10-10-2014 14:30:50 ]
pi_145395602
Bedankt weer Urb! Een hele ochtend in no-time bijgelezen. ^O^
pi_145395986
14.30

Isa in gesprek met NicoB over evt uitbouwen kaasverkoop in Utopia.
Lot zegt lastig ivm hygiene omdat ze onder vergrootglas zitten.
NicoB denkt dat alles mogelijk is, word zelfs kaas in bunkers gemaakt.
Isa vertelt dat kaas verplaatst moest van Rene omdat hij het vond stinken en nu in vergeet-hoekje is geraakt.
Isa geeft eerlijk aan NicoB toe dat ze in eerste instantie dacht van hey niet mijn dingen overnemen maar samenwerken is beter. Ze zou het leuk vinden om samen te werken. (koeien/kazen)
Nicole zegt van Teflon te zijn. Het glijdt zo van haar af. Ze is krasbestendig.Ze is geen jankerd. Niet sentimenteel/emotioneel.

De Laura's zijn nu de binnenkant van de B&B aant verven. Ze praten wat over de relatie van LaurA en Lot.

NicoB verteld Lot, Nico en Isa over haar 4 maanden zeil-ervaring waar ze net mee klaar is.

NicoB in gesprek met Isa en Nico over oa muziek en dan in de slaapkamer over plannen, NIcoB wil iets met meubels opknappen/pimpen gaan doen. Ook over kleding.
NicoB heeft schetsboek en houtskool mee.
Nicoline stelt voor NIcoB "Nikki te noemen" Die lijkt dat oke te vinden.


15.00

Heftig verhaal van Elze, ze verteld aan Vanes in de oude keuken.
Ouders ongeluk gehad op Kreta. Moeder overleden en vader in ziekenhuis. Moeder stapte uit, knalde een andere auto met 120 km per uur achter op de auto waar haar vader nog in zat en die schepte zijn vrouw. En ze zijn daarna ook nog bestolen.

Hornbach busje komt de poort doorgerold. Meneer verteld een berg zooi mee te hebben en LauB vind dat fantastisch.
Het gras moet perse vandaag liggen, anders is het morgen geel, en de kuilen moeten nog dichtgemaakt worden anders word het niet vlak

Nico helpt Nikki haar bed opmaken, ze zag ergens nog een kussen liggen die ze voor haar geclaimt heeft. Ze moeten nog even afspreken hoe ze de kast gaan delen maar Nikki vind dat niet erg, heeft vaker uit haar tas geleefd.

Elze: "Hoe kan dat nou, ik bestel toch melk en puur? Wat een ROTWINKEL!" "Ik moet improviseren want iemand heeft mn eten weer opgegeten. Ik had chocola bestelt maar blijkbaar is dat door iemand helemaal opgegeten."
Nou meid, welkom in Utopia!

Gio tegen Marcel van HB dat Paul al een idee had om een plafond te maken, makkelijker te verwarmen, wellicht een verdieping op de 2 slaapkamers die tegen de wcs/douches aan liggen, daar slapen, warmer.
Ook begint ie over evt nieuwe douches.

Gio tikt flink wat flappen af, lijkt wel 1700 euro of meer. Dan neemt ie Marcel nog even mee naar de stal ivm lekkende goot. Marcel heeft daar wel spul voor, kun je erin smeren en dan loopt het vanzelf naar het lek toe. Marcel stelt nog voor een speciale blauwe lamp tegen vliegen in de stal.
Dan nog even langs de werkplaats en advies over ideeeen meubels bouwen.

Vanes bied Gio een chippie aan.
Gio "Nee dank je, word je vadsig van, krijg je een onderkin van. Oh ik zie em al opkomen"
Vanes "..." :{
Gio "Zwatsert!"
Vanes "NIe normaal die toal van manse van bovuh du rivieruh" o|O

Nikki helpt Lot mee de boel klaarzetten/indelen voor de bie-oetie night.

Isa moppert over zootje wat men achterlaat in pillen/medicijnkastje "Net een peuterspeelzaal hier"
Nikki schampert "Een jaartje weg met de stichting.."

[ Bericht 37% gewijzigd door Urb op 10-10-2014 16:16:10 ]
pi_145398840
16.00

Colinda legt kaarten voor Gio en Isa, "Ja? ja? ja?"

Samenvattingen reading Collie door Ransjh ^O^

masker af en een volwassen besluit nemen dan gaat de zon weer schijnen
er is jaloezie, luister naar je volwassen gevoel, er moet afscheid genomen worden dan volgt vrijheid en opent nieuwe deuren
geniet van verliefdheid, pak de tijd, complicaties liggen op zelfbeeld, vnl bij isa,
zaai voor de toekomst dan kun je oogsten
er komt nog een bliksem maar in je eigen onweer
dus: laat je leiden door je gevoel


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isa laat Gio bij Colinda achter, die nog wat advies krijgt van haar.

gio kan leren van isa veranderlijkheid, zorgzaamheid
isa kan leren van leren, stil te zijn en impulsiever te zijn
isa is ouder maar gio is een oude ziel

gio wil iets weten van vroeger
colinda ziet een leuk pick upje (gio denkt dat ze een auto bedoelt, van een platenspeler weet hij niks maar zou kunnen
of hij als hij naar een feestje moest was gio altijd ziek van de zenuwen
gio: ik was wel altijd autoziek ja
pak de tijd en laat je gevoel leiden, het is jouw leven
blijf de jonge hond maar ook de oude heer en let op je schouder want er is zorg om, meer je rust pakken


gio moet duidelijk zijn en of er nog iets is met zijn vriendin
gio; het voelt niet meer hoe het was
colinda: verwerk het 1 dan aan het andere beginnen maar als je wel het gevoel wel hebt, laat je niet opjagen voor de leuke beelden
gio: nu is het alleen lust omdat ik gewoon gek wordt
colinda: wees dan eerlijk dan kan isa een keus maken en kun je evengoed een leuke tijd hebben
gio: ja we zijn vriendjes voor het leven ( vrij vertaald)


Isa, Nico, LauB en Nikki in gesprek op slaapkamer opver oa post. Later ook over welke dieren erbij, mss een bokje of geitje zegt LauB en Nikki wil graag een micro-pig, superschattig vind ze die!
Isa heeft het idee om kinderboerderijen aan te schrijven om te kijken wat mogelijk is.
Nikki vraagt of ze cursussen doen ofzo, haar word gevraagd wat ze hier zelf zou willen leren.
Ze wil wel leren naaien, LauB ook wel.

Gio haalt het aquarium leeg met een slang via raam. Snuggere heeft een slok water binnen gekregen en hij loopt te kokhalsen. :X

Elze haalt haar chocolade taart uit de oven en ruikt eraan. En zegt hoe lekker chocolade ruikt.
Vanes heeft liever iets anders, dan chocolade.

LauB en Nico klagen over de zenderchecks gisteravond.
Nico was onder de dekens schone onderbroeke aan aan het trekken en toen kreeg ze zendercheck, en toen ging ze daar maar verslag van doen.
LauB "dat hadden wij ook" (zendercheck terwijl ze met Joey onder de dekens lag.

LauB checked waar Nikki vantevore dacht veel mee te hebben.
Nikki "Nicoline maar ook Lot en LaurA want die zijn ook stoer"
Van de mannen dacht e Joey.

16.50

Ballonnen-koning komt de poort door met een bussie, Lot wil een boog over de deur. Meneer kreeg vannacht pas een mailtje. Hij gaat aan de slag, Nikki is in haar eentje bezig op de rontonde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ivan belt met een kapper die hij graag naar Utopia wil laten komen, hij kent hun werk en hij vertrouwd niemand zn haar toe. Ze kunnen elkaar moeilijk verstaan.

17.15

Nikki staat de rontonde te harken, Gio en Mark brengen kruiwagens met aarde naar gaten die ze aanwijst. Wat later gaat Nikki effe roken.
Elze nog steeds bezig met taarten, de fondant met vormpjes doet denken aan play-doh klei, allerlei felle kleurtjes.

Capje: Voxs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door Urb op 10-10-2014 17:25:19 ]
pi_145401306
Voor wie geen paspoort heeft....


UTO / [Inwoners] Nicole
pi_145401797
17.30

Ivan en GIo met Nikki bij rotonde, Gio lijkt haar wat uit te testen maar Nikki lijkt hem wel aan te kunnen.
Dan Nico, Mark en Nikki naar de stal om de koetjes te melken. Nico legt ze uit hoe het in zn werk gaat.

17.45

Het kappers/visagie-volk arriveerd.

Capje: Markvanrinsum

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lot ontvangt ze bij de loods. Lot vindt schoenen van de blonde dame ge-wel-dig.
Vrouw "Die heb ik voor jou aan gedaan." En dan smiespelt ze in Lot's oor "Wisselen we zo even om."
Binnen legt Lot uit wat de indeling zal zijn.

Kort gesprekje over Lot's haar.
Kis-Kapster 'Want hier loopt het wel mooi over maar op tv niet'
Lot "Dat was mij ook al verteld."

18.00

Isa's haar word affe snal bijgeknipt, haar visite komt als het goed is rond 18.30
Wat later word ook Lot onder handen genomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Joey komt aangewandeld met ontbloot bovenlijf, hij vind het duidelijk niks, een aantal dames wel.
LaurA snapt hem wel en zegt "Doe anders een bouse aan joh"

Vanes komt binnenlopen en roept "Charlot ik heb een groepje uit Helmond"
Schijnbaar eters waar ze niks (meer) van wist, lekker geregeld weer. :D
Isa en ook LaurA worden nu opgemaakt.

18.30

Alleen Ivan nog bezig aan de rontonde, hij lijkt bezig met kleine muurtjes maken van stenen.

Elze's taart is klaar, ziet er leuk uit.

Capje: PoezeligDing

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er komt een knal-roze camper de poort doorgereden.

*Isabella zendercheck* schalt er door de loods en ineens moet ze direct naar de poort toe.
En ja hoor, ze staat er nog geen minuut en haar visite komt de poort door.
Het ouders en ook haar beste vriendin Joyce (deze schijnt de moeder van een goede vriend van Gio te zijn. Isa legt even uit dat het een beetje een rare avond is, ladies-night etc.

Gifje: PTLe

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moeder over de drank: Eentje, als jij het ook bij eentje houdt.
Ze gaan binnen zitten en nemen een drankje.
Ma "Heb je de mail van Henny gehad?"
Isa "Ja daar wil ik je zo nog even over spreken"

Ondertussen worden LauB en Gio onder handen genoemen door de kappers. Wat later worden Nikkie en Elze opgemaakt.

Joyce dat ze Isa vorige maand bijna wilde komen ophalen, desnoods door de poort rijden.
Isa de sfeer is zo omgeslagen nu.
Joyce "Achter mekaar, geweldig,hop hop, iedereen blij" (Ruud en Billy dus)
Isa "Mocht waar ik nu meebezig ben klaar zijn voor 31 dec dan stap ik eruit, en mocht het een maandje langer dan... "
Moeder "Nee, dat moet je echt niet doen" "Isa, een jaar is genoeg."
Joyce "Er zijn nu veel stoorzenders uit"
Gio en Nico er even bij, Nico vraagt naar Aike. Ma Isa zegt dat het goed met haar gaat.
Nico "Die heeft een eigen bedrijfje he!"

LauB komt zich even voorstellen, Isa en Joyce geven elkaar een veelbetekenende blik en proosten.

Gifje: Kaleddi

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Urb op 10-10-2014 19:08:08 ]
pi_145404568
19.05

Ma Isa wil even naar de stal om het kalfje te zien, Joyce gaat mee. Pa blijft achter met Nico keuvelen.
Ivan lijkt nog steeds alleen bezig met de rontonde.
Isa verteld maandag eerste saxofoon-les
Witte koe geeft nog amper melk, cysters op eierstokken dus gaan ze droogleggen, wss naar zorg-boerderij en zwarte willen ze nog een keer laten dekken en wss aantal koeien erbij.

Dan lopen de dames weer terug naar de loods, onee naar kantoortje.
Isa snapt dat Joyce nu wel langs wil komen en eerst niet want ze zegt wat ze denkt, te maken met bepaalde inwoners die nu weg zijn. (Ruud en Billy)
Joyce over wss Ruud en Billy "Zoveel instabiliteit in je groep"
In de cos word opgemerkt dat er ineens een witte ipv een zwart keyboard in het kantoor staat.
Nico zit lekker te babbelen met Pa Isa. Nicoline "Je bent beroemd, zolang je hier woont..."

Isa vraagt zachtjes naar de zieke oom?
Ma "Vrolijk maar moe/verward"
Isa geeft aan dat dat ook meespeelt ("reden 2 om niet te blijven") en dat ma maar hoeft te knippen als ze haar nodig heeft.
Ma "Nou ik heb je ook nodig, vooral met......"
En hop ze gaan even naar de slaapkamer.

Isa tegen pa "Ik was ZO blij met je brief!"
Pa mompelt wat.
Dan keuvelt Gio even met hem terwijl Isa nog wat met Ma en Joyce praat. We hebben nog maar 10 minuten zegt ze.
Ma Isa krijgt een poster mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
19.25

Isa tegen visite "Ik ga jullie meenemen" De hoogste tijd alweer dus.
Moeder "Die ouders van Charlot zijn anderhalf uur geweest hé...."
Isa zegt iets als "Tsja ik ben ouder he"
Ze loopt nog even naar knatoor op een tshirt te pakken en vraagt pa mee. Pa zegt dat Nico aardig schildert.
Dan loopt Isa met visite naar de poort, ook Gio en Nico lopen mee. Ook nog even naar het zwembad.

Gifje: PTLe

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nico en Gio nemen afscheid bij de brievenbus, Isa loopt mee naar de buitenste poort waar ze nog kort praten en dan afscheid nemen. Dan loopt Isa blazend/sniffends terug waar Nico en Gio haar opvangen.
Isa zegt blij te zijn dat Joyce er was en dat ze het nu goed kan vinden met haar moeder, da's haat en nijd geweest.
Nico zegt dat haar pa het ook leuk vond. Nico "Ik vertelde tegen je vader dat we hier een klassiek concert hebben gehad en filisofen op bezoek krijgen. Zegt ie:"Ow, dat is helemaal niet stom!"
Nico tegen Isa dat pa zei "Dat je gemaakt bent voor de buhne en dat hij dat altijd al vond, dacht wel dat je het leuk vond om te horen" *Isa snikt*en ze lopen terug de loods in.
LaurA tegen Isa over Joyce "Wat een pittige tante, ik durfde niets tegen haar te zeggen, want ze keek me aan van.... je krijgt zo een klap op je bek..."

Isa tegen Gio dat Ma en Joyce LauB absoluut geen gedag zeggen. :D
Gio lacht "das toch komisch"

19.50

Isa vertelt Gio in de keuken dat langer dan 1 jaar een no-go is voor haar achterban.
Ivan is buiten in gesprek met de B&B gasten over doorgaan of niet en hoe het gaat. En over de negatieve feedback in zn post. Later gaan de dames weer naar binnen en gaat Ivan weer zwijgend verder met de stenen leggen in de rotonde.
Binnen Isa in gesprek over het programma, met name het begin toen ze nog nieks hadden.
Lot zegt dat ze dit (getut) erg mist en er thuis verslaafd aan is.

Verder geloof ik het wel met die bie-oetiemeuk. :W

[ Bericht 19% gewijzigd door Urb op 10-10-2014 20:05:14 ]
pi_145421939
zaterdag 9.45

Ik slinger de stream aan en vla midden in een streamlock, op alle 4 sde streams is te zien dat de mest opgehaald word door een trekker met oplegger en een kraantje.

Wat later mogen we weer meekijken, een aantal inwoners zitten in de woonkamer te keuvelen in de woonkamer, de B&B gasten zijn er ook nog. Het gaat oa over de kinderfeestjes, Nikki zegt dat kidneren vaak bang voor haar zijn. Vanes zegt dat kids hier vaak heel verlelgen binnenkomen, dat het allemaal eng is maar dat ze na 15 min al ontdooid zijn.
Mark richting brievenbus en dan kantoor.
Colinda maakt een dromenvanger, Isa hangt over Gio die nog onder de wol ligt, zn bedbodem ligt ernaast en lijkt doorgezakt, dan gaat Isa naar de koeienstal. Meneer mest-ophaler zegt over een week of 4-5 weer te komen. Isa zegt dat hij nog geld krijgt maar hij zegt "Ik stuur een rekening, de eerste keer was het zo maar eh, dat mocht niet meer" Isa blijft kijken naar het happeren van de mest.
LaurA naar Lot die nog tussen de klamme lappen ligt, ze praten zachtjes wat terwijl ze elkaar omhelzen.
Ivan en Mark zijn aan het tetrissen met de setting van de tafel/banken. Ze zetten de banken in een "rondje" om de tafels. Nico ligt met haar hoofd op Joey's schoot en vraagt of hij ook altijd opstandig word van accu-wissels. Joey beaamd dit natuurlijk.
Vandaag komt er een kinderfeestje en een obstacle-run, ook komt Ivan's bezoek.

10.10

Ivan praat met LauB die nog onder de wol ligt, LauB zegt zich niet lekker te voelen. Elze ligt in het bed ernaast te lezen. Nico is ook weer op bed gaan liggen lezen. Ivan tokkelt wat op de gitaar aan LauB's bed.

Billy heeft een opdracht wel betaald gekregen maar niet gedaan. Nico wil en kan het niet doen, Joey wil het niet doen, Voor de prijzen van bil gaan ze niet schilderen
Nico probeert het netjes af te handelen.

Isa en GIo praten wat met meneer mest-ophaler, Ivan heeft flink doorgewerkt aan de rotonde tijdens de ladies-night en het begint zowaar ergens op te lijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10.30

Isa en LauB liggen in Isa's bed.

Laura B: "Heb je lekker geslapen Ies?"
Isa: "Wat ik geslapen heb was lekker, en dat zijn in totaal anderhalf uur"
Laura B: "Wanneer zijn jullie er uitgegaan dan?"
Isa: "Nou, ik heb iets te lang aan de andere kant gelegen, maar dan ook echt iets te lang en toen dacht ik,ik ga hierheen".
Laura B: "Je moet op tijd weggaan"
Isa: "Op het hoogtepunt"

Nico en Elze ook nog steeds op bed met een boek, Nikki zit op haar eigen bed, ze keuvelen wat.
Niki verteld oa over beroerte die haar moeder kreeg, en de medische fouten die gemaakt zijn.

Joey en Gio overleggen bij de kachel, wss over hoe het beste te isoleren, Gio gaat aan de slag met bus peur.

De B&B gastes zitten op LaurA's bed te praten haar.

10.50

LaurA laat de B&B gastes uit.
Nikki nog steeds op de praatstoel op de slaapkamer, de dames praten over ex-en.
Isa wil acryl-nagels laten zetten, Nikki heeft een nagelstudio gehad en raad haar het af.

Joey knutselt buiten aan de pizza-oven.

Ivan moet meermaals naar de ZK komen, zal wel over zn visite gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Urb op 11-10-2014 11:08:01 ]
pi_145422906
11.05

Lot is bij de dames komen zitten, ze hebben het oa over hoe rustig het is zonder Billy en Ruud, maar dat dat wel wennen is. En natuurlijk weer over wat voor mannen er wellicht nog bij komen.
En dan dat mannen het daar niet zo goed uithouden als vrouwen, vrouwen passen zich beter aan. Veel cliché's.

Peer komt aan met oplegger stro. Isa heeft hulp nodig met tillen en vraagt of Gio ale sterke mannen bijelkaar kan roepen.
Gio "Ruuhuuuud?!"

Colinda nog steeds een dreamcatcher aan het knutselen. Ze laat haar eerste dream-catcher zien.
Isa "Ohhh wat leuwkk"
Peer kijkt er naar en denkt er het zijne van.... :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nikki en Gio kort gesprek over eetgroepjes, Gio grapt wat maar Nikki laat nog niet echt een voorkeur doorschemeren en wil graag een try-out maar zegt zelf ok graag te willen koken.

Isa, Gio en Ivan helpen Peer met de oplegger want hij kan de draai niet maken door die prachtige rotonde.
Bij de stal krijgen Gio en Ivan geen beweging in die baal, weegt zo'n 450 kg zegt Peer, Joey lijkt geen zin om te helpen want druk met zn pizza-oven.
Gio "Vraag dat nieuwe meisjuh"
Ook is Klaver ontsnapt en drentelt wat rond omdat ze de poort open lieten. Even later komen Joey en Mark dan toch met Isa mee naar de stal.
In de roze slaapkamer keuvelen Nico, Nikki, Elze en LauB over "Utopia" dat het niet haalbaar is enzo, en dat er aan het einde van het jaar een "winnaar" zal zijn, ze weten alleen niet hoe.
Elze lijkt nu het idee van gemeenschappelijk een Utopia opbouwen na ruim een week al te hebben laten varen. Nico en LauB vetellen dat velen roepen te willen helpen met bv akker/bouwen maar dat als puntje bij paaltje er bijna niemand helpt. Nikki geeft aan structuur gewend te zijn.

Vanes commandeert wat
Nikki "Nu?!"
Vanes "Zeu arrag ban ik nie hae, da zagge zu wal he?!"

Lot komt ook even storen en deelt kleding uit, die heeft zeker gister alleeli nieuwe meuk gehad. Blijkbaar ook kleding van Billy en Robin bij. Als ze wegloopt vertelt Nico verder over plannen met akker.
Isa komt even mokkend de slaapkamer in meld dat het een zootje is bij de stal en over de djongus die niet meteen wilden komen helpen tillen.

Dan weer over aparte huisjes, LauB wil een theehuisje. Nico verteld dat Joey en Rienk zelf aan urtsjip zijn begonnen en vocht-werende folie vergeten zijn, dus komt er regen door de muur heen sijpelen. Nikki vertelt over "Cordwood"
Nikki geeft aan als ze geen medewerking krijgt gaat ze op andere manier proberen geld voor zichzelf te verdienen. LauB zegt dat ze geen investering kreeg voor haar pizzaoven hoewel ze er nu beter voor staan.
Privacy en rust is een eerste levensbehoefte vind Nikki. Snapt ze dat ze in een RLS zit? 8)7
LauB vind dat de wc's daar weg moeten, of een dakje erop wat niet mag. (maar 1 afvoer en cameras erboven) Omdat je alles hoort. "Je word elke dag je bed uitgescheten"
Later weet over de koetjes, kaasjes en kipjes.
Isa "Degene die me altijd tegenwerkte is nu weg"
Nikki wil de kaas/vee wel met Isa oppakken, Isa vind dat top, Nikki in de kaas en Isa in de wijn.

LaurA tegen Vanes "Ik vind dat er een schoonheidsspecialiste moet komen, wie mee wil doen doet maar mee"

12.15

Ivan komt effe steuken "Allemaal vrouwtjes in deze slaapkamer, praten, thee drinken, kruikje erbij..."
Isa "Ho stop ho, ik heb FOK!king veel gedaan, was er om 7 uur al uit!"
Nikki "Wie heeft jou koffie gezet vanmorgen?"
Ivan mompelt nog wat na als ie wegloopt, oa "goed gedaan Talpa"

[ Bericht 15% gewijzigd door Urb op 11-10-2014 12:15:11 ]
pi_145424540
12.30

Isa en Nico lijken niet blij dat ze er vroeg uit moeten/licht aangaat, even later worden ze weggedraaid.

Colinda komt al voor 2de keer met lege handen terug van brievenbus.
Colinda "Ga je het gras vandaag nog sproeien?"
Ivan "Ja, ik wacht nog op de rest" (komt straks)
Colinda zegt dat het dan beter hecht, Ivan lijkt verbaasd dat ze het zelf gedaan heeft en vraagt hoe dat komt.
Colinda zegt 24 keer verhuist te zijn.
LaurA zit achter de laptop, bezig met mutsen-meuk, Colinda geeft haar wat advies terwijl ze wat aan LaurA's haar frunnikt.

Gio en Joey scharrelen rond bij oven/urthsjip, even later gaan ze daar zwijgzaam op een tafel zitten. Dan gaan ze even voetballen.

Er komt een groep giebelende meisjes de poort door, zal feestje/bootcamp zijn aan de sportbroeken te zien.
Gio en Joey ontvangen ze en ze stellen zich voor. Ivan komt er ook bij.
Blijken voetbalsters te zijn. Ze krijgen een rondleiding en dan gaan ze rennen na rek en strek-oefeningen.


Gifje: PTLe

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LauB en Isa bij Lot en LaurA op de kamer aan het keuvelen, eerst over Nikki die ze pittig vinden dan over LauB / Joey verhaal.


13.00

Willem van Drees komt de poort door met zn groenvoer.

LaurA wil volwassen mannen van 30-40 erbij.
De Laura's menen dat Elze het moeilijk gaat krijgen en niet hun Utopia is.

Buiten worden de meisjes aangespoord met rennen door de bootcamp-boys.
PostNL busje komt door de poort gesjeest met wat pakketjes/dozen. Meneer zet ze binnen en rijd weer weg.
Willem in gesprek in nieuwe keuken met Vanes en LaurA over wat ze wel/niet kennen/lusten.
Nikki bezig met schoonmaken/opruimen in de oude keuken.

LaurA is druk kleding aan het passen, ze heeft oa een nieuwe blroek en trui, ook heeft ze lingerie en strings van Lot gehad, er is ook kleding/post voor oa Lot, Vanes en Isa. Vanes heeft ook lingerie en een pyama-pak.
Nico laat Willem uit terwijl ze natuurlijk weer over groenvoer praten.

13.40

De meisjes buiten doen het boomknuffel-spel. Daarna doen ze het tegen de loods aanzitten-spel.
Isa bij de baggerzooi voor de stal bezig.
Elze en LauB weer op bed aan het lezen, even later Nikki erbij, ze googlen op huisjes/hutten. Het lijkt te gaan over het cordwood verhaal van Nikki, zelfvoorzienend teeny-tiny huisje zoiets dus https://www.google.nl/sea(...)sAQ&biw=1680&bih=965
LauB "Ik hoop echt dat er een bouwer binnenkomt, 30-35" "Ik ben zelf best wel handig maaruh.............."
Nikki relativeert dat je met internet al een heel stuk kom, dan sla je maar wat plankies mis.

14.10

Nico en Vanes in gesprek over nieuwe manier van indelen koken.
Vaste tijd, half 7 etenstijd, alle eetgeld in 1 pot en wie wil koken mag maar is verantwoordelijk voor de keuken. Snoep enz moeten ze nog van zakgeld betalen en als er boodschappengeld tekort is allemaal bijlappen, we hebben toch geld genoeg aldus vanes
Vanavond eten ze samen met zn allen ookal koken Vanes en Nico apart, dan stellen ze hun nieuwe kook-plan voor aan de rest.
Maar toch lobby'd Vanes meteen haar plan al bij Ivan en dan Nikki.

Bootcamp-meisje vertrekken weer, Gio laat ze uit. Het regent inmiddels in Utopia.
Isa staat nog steeds te zwoegen in de baggerzooi bij de stal, Gio komt even buurten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Urb op 11-10-2014 14:24:04 ]
pi_145427596
14.30

Isa en Gio doorweekt maar zingend terug de loods in. Isa lyrisch dat oa haar hoge hakken er zijn.
Nico bezig met koken in de oude keuken, Nikki helpt Vanes in de nieuwe.

De Laura's op rookbankje in gesprek over al dan niet goed in de groep liggen, lijken het zonder naam te noemen weer over Elze te hebben.

Ivan wil de haard aansteken, Joey is het er niet mee eens want peur? aan de binnekant brand en nog niet oke en brand, straks moeten ze allemaal naar buiten.
Mark en Ivan steken het toch aan. Joey tegen Gio "Zullen we de bransdblusser pakken?" en ze halen em op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isa is blij met haar nieuwe kleding, ze voelt zich steeds meer zichzelf worden, niet meer die slobbertruien enzo, nog een paar maandjes en dan mag ze eruit zegt ze tegen Elze
LauB zit met laptop op gitaar te tokkelen op bed.

Mark stelt jolig voor een keer een naakt-dag te houden, Isa vind dat maar niet. Elze zegt wel es naar sauna te gaan en als animatie op naakt-camping gewerkt te hebben.

Ivan komt terug van ZK en meld dat de kachelpijp niet goed zit, goh.
Ivan en Mark gaan weer wat prutsen aan de banden om de kachelpijp. Na een tijdje klooien zijn ze tevree en komt er nog maar een klein beetje rook uit.
Mark gaat lekker voor de knetterende haard zitten bij Elze en LaurA.
Elze krijgt advies van LaurA over kruik-gebruik, lucht eruit en oppassen want zelf had ze ook brandplekken.

15.10

Korte SL en erna zegt Lot "komt zo kinderfeestje"

Gio en Ivan bezig met rotonde, ze kibbelen wat. Schijnbaar hebben de kaboutertjes extra grasmatten gebracht en die leggen ze er in.

Mark "Het peur laat los aan de bovenkant van de pijp, wat nu?"
Gio "Niks, moet er straks af en opnieuw"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Capje: Snetje

15.30

Nico meld Colinda even dat ze echt minder moet roken want ze ruikt het meeste naar rook.
Colinda en LaurA lachen er maar wat om.

*Mark ZK*
LaurA "Ja, nou krijg je op je flikker"

Ivan komt LauB uit de loods halen want ze moet vertellen welke bloemen ze waar wil in haar rotonde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dames bij de haard hebben het over Marinus en hou hij reageerde, Elze reageerd wat ge-emotioneerd.

Isa nog/weer in de stal bezig, Gio komt weer even buurten. Isa "Het moet ook allemaal tegelijk he, rontonde.. kachel...."
Gesprekje over Elze's taartenbakken, die heeft een kast nodig.
Gio "Dan confisqueerd ze toch een paar kastjes van Vanes?"
Isa "Dat gaat dus niet"
Gio "Wrom nie?"
Isa "Ja, je weet toch hoe Vanes is?"

Vanessa ZK, kinderfeest komt er wss al dan niet al aan dus.

[ Bericht 22% gewijzigd door Urb op 11-10-2014 16:11:12 ]
pi_145430167
16.05

Terwijl Gio en Ivan nog staan te buffelen in te regen komt Ivan's visite aangelopen. 3 dames en een ventje. Moeders er niet bij deze keer.

Capje: Ebinas

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ivan maakt een zithoekje voor zn visite om afgezonderd te kunnen praten in het sporthok.
Moeder heeft het er moeilijk mee, is teleurgesteld. (douche-scene met Vanes)
Ze (moeder van Ivan) heeft het gevoel dat ze koningin was op de berg, en Ivan heeft haar een zetje naar de afgrond gegeven of zoiets.
Ze zeggen dat men ziet dat Ivan hard werkt maar er niks voor krijgt.
Ivan zegt harde werkers te willen, niet mensen die er zitten om tv te maken maar toch jammer dat Ruud en BIlly weg.
Zus zegt dat R&B nog bij ze langskomen.

Alles word gezien zeggen de dames, maar ze zijn trots op hem. Mioeder is wel trots en zal hem steunen. Maar ze heeft het met dat ene moeilijk

Ze schrijven nog meer in post volgende week, prive-dingen. Ook melden ze dat de toestand in Irak verslechterd is (Kobani)

Zus raad aan niet in te gaan op/negeren mensen die hem in de weg willen zitten. En dat men buiten zegt dat Ivan zich een keer niet in zal kunnen houden maar dat ze wel weten hoe hij is. Ze zien dat Nico hem steunt.

Zus "Als je boos ben, dat woord, echt.. stop ermee!" (kanker dus)
Ze vonden dat hij het goed deed met de markt en dat ze wisten dat hij niet op zou geven.

Nico vraagt of ze wat willen drinken, niet nodig.
LauB komt buurten, zus zegt dat hun moeder haar lach zo mooi vind. 8)7

Zus denkt dat Ivan niet moet schrikken van elite-stem nu ruud en billy weg zijn.
Ook adviseren ze Ivan om als ie ergens mee zit hij het met diegene moet uitpraten.
Joey, Vanessa, LauB en Nico zijn positief over Ivan zeggen ze en dat Isa lang op #1 staat.
Hij mag zich niet meer met geldzaken van Lot bemoeien van zus.

Ivan geeft aan dat hij het wel volhoud maar niet wat het nut is.

Gifje: PTLe

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 35% gewijzigd door Urb op 11-10-2014 16:32:33 ]
pi_145430337
_O_ _O_ _O_ _O_
pi_145430867
16.30

Kinderfeestje komt binnengestuiterd.

Zus Ivan raad aan meer te doen met zn organisatie-talent te doen, intergratie-diner heeft ie ook goed gedaan.
Wat mis je het meest, het eten?
Ivan "Normale mensen"

*Ivan zendercheck*
Hij blijkt de hele tijd geen zender omgehad te hebben.

Ivan "bewust uit jaloezie tegenwerken, daarmee samenleven met die persoon is moeilijk" "tegen die domme neplach aankijken" "En dat er nog zoveel domme mensen zijn die erin geloven ook he!" (Isa dus)
LauB komt er weer even bijzitten.

Dan gaan ze richting woonkamer. Vanessa tegen zuster(s) "Sorry voor de rest. gewoon een zwakke bui"
Ivan laat de slaapkamers zien.

Gestopt met regenen dus ze gaan buiten een rondje lopen.
Ivan "Kantoor nog zien? Ziet er niet uit"
Zus "Wrom?"
Ivan "Ja heb ik losgelaten"

De stal slaan ze maar over, daar is Isa immers aan het werk. Ivan pakt een muis op en en dames schieten gillend alle kanten op. Dan maar richting akker/kas

Zus "Je moet niet uitspreken op wie je gaat stemmen"
Ivan lijkt dat niet zo te boeien

Ivan tegen neefje die over het banden-parkoers stuift "TOP"
Zus "Zeg niet TOP, die TOP van jou komt me echt de keel uit!" (joh! :P )

Zus "Dat je aggresief naar vrouwen doet maar wij weten dat je niet zo ben, zijn toch alleen maar Gerda's die dat zeggen!"

LauB maakt foto's van Ivan + visite voor het kantoor. Daarna gaat ze ze meteen uitprinten want visite moet zo alweer weg.



Binnen is Lot aan het freubelen met de meisjes van het kinderfeestje, ze rijgen kralen en Lot vlecht hun haren.

Zus vraagt naar urtsjip
Ivan "Urtsjip gaat plat, gaat 20 euro per band om te dumpen." Gio denk eerder 2-3 euro per band, er liggen er zo'n 600.

Zus vraagt of Ivan niks wil weten voer buiten.
Ivan "Hoe is het met Rienk?"
Dat weten ze niet, hij is wel soms op shownieuws.

Als er iets is dan hoort Ivan het wel in de post.
Gio laat ze nog even alleen, zus weet niet wat ze moet doen met school ,ze moet dit jaar keuze maken. Ivan zegt gewoon goed laten informeren en iets doen wat je leuk lijkt.

Zus zegt weer dat ze vind dat Ivan geld moet krijgen voor zn harde werk, hij zegt dattie daar niet voor in Utopia zit maar voor het experiment. Geld maken kan buiten wel. Hij wil liever dat de groep dichter bijelkaar komt.
LauB komt de foto's brengen.

[ Bericht 33% gewijzigd door Urb op 11-10-2014 17:14:39 ]
pi_145431415
Zussen van Ivan wouden de koeien zien, en zien Isabella er staan. Wie is dat.
Ivan zegt Isabella.
zus zegt ow dan heb ik het hier gezien, kom we gaan
pi_145431805
17.15

Ivan met visite de loods in en roept voor de grap "Nou mensen, ik ga naar huis!"

Zus tegen Nico "Fijn dat je hem zo goed verzorgd, waarderen we."
Neefje wil nog even op de foto met zn idool Joey.
En dan zeggen ze iedereen vaarwel.

LauB loopt ook mee naar de poort bij brievenbus. Ivan loopt mee naar de buitenste poort. Neefje zegt met piepstemmen "Ik ga je missen"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LauB vangt Ivant op als visite weg is.

LauB "Waarom was je moeder er niet bij?"
Ivan "Boos"
LauB" Hoezo?"
Ivan "Toestand met Vanessa"
Binnen verteld hij ook LaurA en Joey waarom ze niet wilde komen. LaurA vind het heftig, Ivan gooit het op de cultuur.

De kids krijgen pannenkoeken van Vanessa..

Capje: PoezeligDing

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
17.40

LauB schildert nu ook de groene kamer (voormalige MLP-room) muis-grijs. Ze foetert wat onverstaanbaar,s die over "de jongus"

2 dames met koffer komen aangelopen, weer B&B gastes, Sophie en Charlotte uit Haarlem
Vanes ontvangt ze met een drankje want LaurA nog druk met kinderfeestje.

Later babbelt LaurA wat met de B&B gasten, er komen nog 4 eters straks. Ze geeft ze later een rondleiding. Nikki helpt Vanes weer in heur keuken.

18.10

Ivan kwam even schooien/klooien bij Vane heur keuken, het valt hem op dat Nikki al zo snel mag meehelpen.
Later zit hij rustig even bij Elze te praten over zn bezoek, LauB er later ook weer bij hangen.

18.30

Lot smiespelt met LaurA over centjus/inkoop-prijs en geeft haar sneaky iets. Ze lijken psies te weten hoe hun handen buiten beeld blijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kids gaan rond om de inwoners handtekeningen te vragen.
Er komen 4 dames de poort door, de mee-eters.

[ Bericht 35% gewijzigd door Urb op 11-10-2014 18:38:34 ]
pi_145433957
ca 19.00

De kinderen krijgen nog wat drinken van Lot want hebben nog een lange autorit voor de boeg. Dan worden ze uitgelaten door Gio.
Ivan loopt wat rond, krijgt opbeurende woorden van verschillende inwoners maar lijkt zich niet oke te voelen. Tegen LauB zegt ie dat zn broer terug naar Irak is, later gaat ie zuchtend op bed liggen na even naar de foto's van vanmiddag gekeken te hebben.
De tafel word gedekt voor de gezamelijke maaltijd, ook 6 gasten schuiven aan. Nog even alles klaarzetten onder het gecommandeer van Vanessa, ze vist Ivan even uit bed en hup iedereen zoekt een plekje en aanvalluh.
Er word gezellig gekeuveld en gegeten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Urb op 11-10-2014 19:30:43 ]
pi_145435563
ca 20.00

Ze zijn toe aan het toetje, gemaakt door Nikki
LauB kort in gesprek met Lot, geeft aan dat ze het moeilijk heeft met de veranderingen, Rienk, Ruud, Billy weg, En Rene ook. Lot geeft aan dat het voor hun ook lastig was toen Rene en LauB zelf binnenkwamen, en nu is het weer zo.
LauB gaat maar weer een muurtje schilderen.

Gio en Ivan met restjes groenvoer naar de kippen.
Lot en LaurA maken B&B bed op.

laurA "Hoe voel je je?"
Ivan "Klote"
LaurA "Zou je naar huis willuh?"
Ivan "Ja, als mn broer daar in Irak blijft dan wel" "En dan kunnen ze zeggen dat ze trots zijn en dat je het zo goed doet maar dat maakt niet uit"
LaurA "Maar zou je het wel willen afmaken tot de 31ste?"
Ivan "Mja... dat wel"

Nikki maakt origami van servetjes, ze doet het voor aan Ivan, ze kan oa lelies en zeilbootjes maken.

LauB met gitaar een bladmuziek op haar bed.
Colinda dromenvanger aan het maken op baar bed.

[ Bericht 11% gewijzigd door Urb op 11-10-2014 20:39:26 ]
pi_145448471
Schijnbaar gezellig geweest vannacht, feestje, geflirt en meer. Vooral LaurA & Lot zijn los gegaan tussen de klamme lappen. Verslag @ http://www.utopiagekte.nl(...)erk-in-de-nacht.html

ca 9.25

Ik slinger de stream aan en zie Ivan en Mark stenen die bij de rotonde liggen naar de stapel bij de bosjes gooien/sjouwen. Er word ook potgrond naar de plantenbakken in de rotonde gebracht, Nico helpt ook mee de rest zit/ligt binnen.
Nico zegt dat er straks een tractor komt voor de akker en dat ze dat spannend vind, tsja hadden ze zelf maar een tractor gehad he? :|W

Capje: MIrjam152

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De B&B gastes zitten maar wat op de bank, lijken geen aanspraak te hebben van inwoners

De Laura's zitten te keuvelen op het rookbankje, LaurA heeft de laptop op schoot.
Joey met de andere laptop op en bank in de woonkamer.

Isa en Gio schijnen in Isa's bed te liggen, maar momenteel geen streams erop.
De zenderchecks vliegen ons om de oren, wss moeten ze opstaan.

9.50

Komt dan toch kijken bij de rotonde. Nico geeft advies over hoeveel gaten ze moet maken enzo voor de bloempjes.

Isa en GIo op haar bed aan het praten.
Isa "We hebben geen wetten, geen regels. Behalve 1 regel, vroeg opstaan."
Nikki die nog onder de wol ligt "Ja.... schijnbaar...." "Gister was ik wel vroeg op"
Gio ZK schalt door de loods. Als hij eruit komt gaat hij zich *spontaan* aankleden en helpen aan de rotonde..

Isa heeft de laptop die LaurA eerder had bemachtigd en is naast Joey gaan zitten.
LaurA veegt de vloer en Vanes drentelt ook wat rond in haar nieuwe huispak. Even later zien we hygienische Vanes een melkpak leeglurken.

Even later is ook Isa aan het helpen met plantjes op de rotonde. De sfeer lijkt ietwat geirriteerd, LauB en Nico zijn het niet helemaal eens over hoe de plantjes ingedeeld moeten en Ivan boeit dat heel niet.

Lot is ook gesignaleerd en zegt het er niet mee eens te zijn dat ze er zo vroeg uit moeten en dat ze er iets van gaat zeggen in de ZK (of iets in die trant) Ookal is het al 10.30.

Gio op de bank met laptop, Joey ernaast aan het tokkelen op gitaar.
Lot zit nog steeds te klagen, het lijkt over de redactie want word weer weggedraaid. Even later zegt ze fijntjes tegen Nico "Ik mag niet op mn bed liggen"
Nico kaatst met "Ik heb de rotonde afgemaakt"
Lot en LaurA lijken Nico's dagboek te lezen over het onderwerp uit bed moeten van de redactie.
Ze vinden dat Nico het heel leuk heeft opgeschreven. Ze begrijpen alleen niet dat Nico er zo vrolijk onder blijft. Niemand heeft Lot gezegd dat ze voortaan vroeg op moet staan. Ze begrijpt er niets van. Ze hoorde wel telkens accuwissel accuwisel. Dan beweerd ze dat het pas na Billy en Ruud is, Nico zegt van niet en hup streamwissel.

Of Isa nog kazen heeft, wil Vanes weten. Want die heeft ze straks nodig om tosti's te maken voor de gasten. Kortom: Vanes heeft zelf weer geen kaas ingekocht en gebruikt die van de groep. Maar houdt wel de winst.

LauB tegen Mark "Nou bedankt voor het helpen hoor aan MIJN rontonde" o|O

Joey is aan het puzzelen met zn pizza-oven.

[ Bericht 7% gewijzigd door Urb op 12-10-2014 13:27:37 ]
pi_145450116
11.10

Aan de picknicktafels binnen zit Mark met de laptop en verderop Elze met een flink ontbijtje. Schijnbaar gebeurd er niks boeiends om ons te laten zien. -O-
Als het goed is komt er straks hulp voor het leeghalen van de akker en dan word daar dinsdag een no-waste oogstfeest/diner van gemaakt.

4 personen komen de poort doorgewandeld, en man 2 meisjes en een gozer met een paarse bola om...
Gio ontvangt ze en leid ze rond. Klaver is weer eens ontsnapt.
Het bezoek komt koeknuffelen voor de verjaardag van de jongeman.


Gifje: stoney69

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ca 11.45

Een man en een vrouw komen de poort door met tuin-gerei, zal voor het leeghalen van de akker zijn. Ze gaan meteen aan de slag op de akker met Nico. Nico vraagt hoe ze aan dat mooie tuingereedschap komen maar ze krijgt geen duidelijk antwoord.
Gio met de koeknuffelaars bij de stal te keuvelen, met glazen melk in de hand.

12.00

Nico ontvangt blij nog 4 tuiniers die aan komen lopen.

Gio nog even op de foto met de knuffel-familie en laat ze dan uit. :W
Dan loopt ie naar de akker en stelt zich voor aan de tuiniers die daar druk in de weer zijn met Nico.
Even later komt er nog een dame aan, nu een stuk of 7 extra paar handjes van buiten. En toch blijven bijna alle inwoners knus in de loods zitten.
Nikki helpt nu ook op de akker.
Het groenvoer was nog eetbaar is word zo te zien op een groot zeil gelegd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de picknicktafels Isa en Mark aan het overleggen achter de laptop, Elze zit tegenover ze met de foon en haar taarten-ordner.

Joey en Ivan knutselen verder aan de pizza-oven. Gio komt even buurten.
Even later komt de worsten-meneer aan die een tasje aan Gio geeft, Gio haalt er kleding uit en roept "Topi-saus-crew Gio" ! Zelf draagt meneer ook zo'n hoodie. Worstenman en vrouw komen ook op de akker werken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote uit de cos:
Mevr. van de worstenman heeft perongeluk tegen ivan s nieuw project gelopen.
Wat voor idioot heeft dit gedaan. Stil zegt Laub heeft mevr. worstenman gedaan.
Kan mij niet schelen moet ze uit haar ogen kijken.


[ Bericht 34% gewijzigd door Urb op 12-10-2014 12:58:12 ]
pi_145452988
ca 13.15

Nico nog steeds druk aan het werk met haar hulp-tuiniers. Ze praat honderduit over de akker en eten. Nikki staat ook weer op de akker.
Nico vertelt de tuiniers dat ze makers van het programma ook niet veel verstand van tuinieren hadden en er allemaal stenen in de grond zitten.
LaurA komt ook even helpen, er staat munt-thee en ik ga de soep opwarmen roept Nico enthousiast. Tijdens het werk maar ook de pauzes word er gezellig gekeuveld.

Capje: Misssnapshot

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnen zit Colinda een dromenvanger te maken, Elze met Laptop en ordner aan tafel ,wss nog/weer bezig met voorbereiding voor taarten/cupcakes bakken.
LauB verft maar weer eens een muur grijs, deze keer de achterwand van het kantoor die de eerste keer niet erg goed dekte.

13.25

Meneer op trekkertje komt binnen, hij stelt zich voor als Chiel Danenberg.
Niet ploegen maar frezen, in de winter laten liggen. Met ploegen zou het 1 baggerzooi worden met frezen kan er niet te veel water in zakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote uit de cos
Lotje is het zat, ze kan niet doen wat ze wil, alles wat ze wil doen lukt niet.
Ze gaan spoken zien, ze ziet dingen, ze hoort dingen.
Ook de beide Laura's hebben die.
Lotje is het zat, ze heeft heimwee.
Lot heeft het gevoel dat ze haar eigen decor aan het bouwen. Het wordt een beetje gezappig klussen, dit is niet wat ze verwacht had. Ze wordt naar de zenderkamer geroepen


[ Bericht 3% gewijzigd door Urb op 12-10-2014 13:57:22 ]
pi_145453934
ca 14.00

Meneer Danenberg maait het gras van de achtste wei.

Gifje: Ebinas

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ivan is hijgend en snuivend bezig met zn nieuwe project, hakkuh en zaguh.

Quotes uit de COS
Vanes over elze die niet zo actief is, lau B vindt het ook en joey geint ook mee

Zelf lijken ze ook niet heel druk terwijl mensen van buiten hun akker leeghalen en wei maaien.

Laura's zitten op de zonnepanelen te praten.
LaurA wordt er schijtziek van, iedereen keer komt dat gevoel terug. Iedere keer janken, net ook weer. Ik zie het gewoon niet meer zitten hier, heb het gewoon niet naar mijn zin hier.
Laura: Mijn energie is gewoon op. Het is echt op.
Laura heeft geen zin om te tekenen, te oefenen.
Laura: Waarom voel ik me chagrijnig, waarom voel ik me niet goed? Dat komt gewoon omdat ik hier opgesloten zit.
Ze gaat een peukie roken. 'Misschien helpt dat. '


LauB "Je heb gewoon een probleem Lau, je bent te leuk en word nie genomineerd"
LaurA "Nomineer me maar, 3 stemmen op mij!"
LauB iets als "Doe niet zo raar"
Ze gaan peukie doen.
LauB roept nog "Dalijk lekkur tatoeeren!" (komt dus wss iemand voor langs)

Capje: PoezeligDing

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ca 14.30

Elze is aan het studderen in de oude keuken, er staat een grote zak met "cupcakes mix" erop achter haar dus ze zal vast weer wat lekkers gaan maken. Ze loopt rond met eieren en boter en zingt soms wat zachtjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de akker word nog steeds hard gewerkt en onderwijl druk gekeuveld.
Meneer Danenberg maait nu de voorste wei. Isa en Gio zijn daar ook te vinden. Even koetjes opzij want liggen/staan in de weg.

Capje: PoezeligDing

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isa en Gio richting loods, drinken pakken voor tractor-meneer.
Isa tegen Gio "wat was het toch dat Vanes zo in de stress zit de hele dag?" *soundlock*
Als ze terug bij meneer zijn geeft hij ze oa advies over hoe de mest te gebruiken.
Isa en Gio studderen aan de regenpijp/tom die niet goed werkt dan gaan ze het gemaaide gras bijelkaar harken.

15.10

Lau en Lot in gesprek, ze hebben te weinig prikkels en geen doel om aan te werken dan keuvelen ze wat met Ivan over zn visite van gister, ze vinden zn zussen zo knap en leuk.

De eerste groene vingers verlaten Utopia, Gio en Isa zeggen ze gedag, ze krijgen complimenten voor hun harde werk. Beetje laat met SL maar mevrouw noemde hun site, deze geloof ik http://www.sidhadorp.nl

Lot en Lau aan het kibbelen/stoeien in de nieuwe keuken terwijl ze thee maken.
Vanessa zit in de ZK zegt Lot, als ze de kastjes in de keuken langsgaan op zoek naar lekkers.

Meneer Danenberg maait over een slang bij het zwembad heen, hij schrikt zich rot, Gio zegt dat het niet erg is, word toch niet gebruikt. Slang van zuivering oid.

LaurA even bij Joey die weer bezig is aan atelier opknappen/verven.
Laura wil wel dat het tatoeëren wel haar projectje blijft. "Niks ten nadele van jou hoor, maar dan ben ik weer de goedheid zelve"
Hij mag er wel bij komen zitten (straks les?)

[ Bericht 32% gewijzigd door Urb op 12-10-2014 15:44:02 ]
pi_145457113
15:40

Gio mag stukje rijden op de trekker, hij krijgt uitleg van Giel.
Gio vind het natuurlijk prachtig * heujeujeujjjjj* en hij zoeft een rondje om de loods.

Gifje: PoezeligDing

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaus Jr. komt de poort doorgewandeld samen met 2 dametjes die ieder een hondje bij zich hebben.
Deze zijn in opleiding als hulp-hond.
Ze worden aangehaald door de inwoners, dan de honden-mensen met trio-hulphond-inwoner naar binnen voor overleg.

Gifje: Cheszy

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gio "Heb je gehoord?"
Worstenman "Wat?"
Gio "Dat er een ingredient" *SOUNDLOCK"

Gio "Hele lijst met ingredienten en weet ik veel wat van de overheid-inspectie-gezeur"
Worstenvrouw "Isda zo?!
Gio " Naja ik zet het straks wel in de mail, hoor je wel"
Isa smiespelt "Keurings-dienst" "Topi-saus moest etiketten op met ingredienten"
Worstenvrouw bedremmeld "nou... leuk"
Worstenmeneer "Dan gaan we effe kijken.."
Gio grapt iets over geheim recept, en dat als er bv noten in zitten en men allergisch is dan.. maar die zitten er niet in zegt ie.

No shit, je verkoopt die meuk toch? :|W

Worstenmeneer wil graag direct contact met diegene die dit beslist heeft.

15.55

Er komt een hele roedel brommers de poort doorgesjeest.

Gifje: Gher

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze worden door joelende inwoners begroet, met name Vanessa schalt er weer bovenuit, ook rijd ze een rondje mee achterop.
Dan leid ze de motormuizen via de achterdeur de keuken in, waar ze zegt ze zo drinken te komme brengen, en ze mogen ook een soepje want die is al klaar en zo staan in de rij voor een kop soep.
Vanes "Wissuh jullie da jullie hierhene gingguh komme?"
Er word wat ontkennend gemompelt
Vanes "Ik hab hier wal heul arrag mun mond motte houwuh heur"
Ook worden er warme en kouwe pannenkoeken gereserveerd. Vanes bakt ... "Nou, de eerste gaat mislukkuh dezu... altijd de eerstu he?"
Vanes naar ee nvrouwtje dat haar bijspringt "Tis eiguluk nie de bedoeling da u gaat werreke he? Vinnik nie gezellug"
Mevrouw "oh niet gezellig?"

Vanes zegt het altijd heel druk te hebben, even later zegt ze dat ze de hele dag op dit bezoek geacht heeft en dan ze de akker leeggehaald hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gio, Joey & LauB zitten nog steeds in gesprek met Gaus en de hulphond dames in de huiskamer.
Meneer Gaus over allerlei dingen die honden kunnen inslikken zoals spijkers, bierdopjes, ballen, sokken.
Mevrouw denkt dat prikkels de grootste uitdaging zullen zijn in Utopia, dus succes! Ze verklapt ook dat woensdag een blindgeleidehond met baasje om over ervaringen te praten komt. Ook 4 weken bedenktijd.
Gaus over als ze bv hier gaan housen dan eh... maar in ieder geval gesloten circuit dus pillen nzijn wat minder (nou?)
Mevrouw "Ik eh ga toch maar es naar het programma kijken, heh..."
Verderop zit Isa met worstenman & vrouw.

Buiten helpt Nikki Ivan met zn geknutsel.

16.30

Tattoo-meneer komt de poort doorgereden. Hij komt voor LaurA en Joey.
Tatttoo-Ralf "Hebben jullie nog een beetje getekend?"
LaurA "Ja, ik heb overgetrokken"
Joey "Ik heb een bak gemaakt"
Ze gaan in het kantoortje zitten want de loods zit stampvol volk.
Tattoo-bob schamper over LaurA's en/of Joey's blaadje "Dit jheb je gedaan? ... In een week? ... Zekur moe van geworden? .. Eelt op je handen?"

Bij Vanes in heur keuken staat nog steeds een rij voor haar baksels.

LauB met hondenbridgade een rondje buiten.

Giel is met de trekker dfe akker aan het leeghalen maar door de drukte geen beeld van.

[ Bericht 14% gewijzigd door Urb op 12-10-2014 16:57:33 ]
pi_145459662
16.45

Gio en LauB laten de hondenbrigade uit. Gaus komt dus woensdag terug met blindegeleidehond + baasje.

Ralf haalt oa overtrekpapier en een stukje "nep-huid"om te oefenen te voorschijn, ze hebben grootse plannen om mensen van buiten ook te helpen.
Lot wil er nog wel een tattoo bij meld ze.
Ralf wil op het kantoor een groot bord met 'Tattoo' . Hij wil een 'snelcursus' gaan geven.
LaurA en Joey gaan zoet plaatjes overtrekken.

Joey "Hoe was het met de GGD?"
Ralf "Ja, gezellug" "Nee, die zijn wel streng hoor"

LaurA "Je merk dus vanzelf hoe diep je moet gaan?
Ralf "Ja er zit zo'n geluidje in, dan zegt ie auw.."

Ralf "Dan nog kijken wie hier een tattoo wil?"
Joey "Als ik een adelaar kan dan mag ik Ivan doen"

Wat later komen de motor-muizen even gluren bij de tattoo-shop in spe
LaurA "Ik kan ur nie teguh as menuh op muh vingurs kijkuh!"

Giel laat nu Nico de akker over met de tractor. Ze lijkt het erg leuk te vinden.
Nico hinnikt uitgelaten "Nou dit is leuk, ik wil graag een investering voor een tractor!"
Isa "Ja we hadden er ooit een, weet je nog?"

Nico "Wat nu? "" :{ "
Giel "Ja uh, tis jou tuin!"
Nico " :D :D "

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gifje: Voxs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
17.20

Motor-muizen spruttelen de poort weer uit. :W
Geluid werd weggedraaid maar in de cos werd opgevangen dat Vanes ruim 300 euro ving van ze.

Aantal inwoners komt even buurten bij het tatttoo-kantoor.
LaurA stuurt haar mede-inwoners weg, ze kan het niet als ze op haar vingers zitten.

Vanes wil ook wel een tattoo van LaurA
Ralf "Moeje zijn (Ivan's) Naam nemen"
Vanes "Ag nie"
Ralf "Ag wal!"

17.40

Ook het gezinnetje dat kwam helpen op de akker neemt afscheid, ze komen dinsdag mee-eten. Elze deelt cupcakes uit.

Vanes tegen Nikki "Als je sigaretten wil pak je maar een pakje van mij schat"
Dan liefjes"Ik heb toch weer genoeg verdiend, he Mark?"

Isa en Gio harken het gemaalde gras aan.
Isa "Er is maar 2 secreet hier"
Gio "Lot?"
Isa "Die andere dan"
Gio "LauraB...?"
Isa "LauraBitch"
Iets over gitaarles waar Isa ook intresse in toonde maar nu gaat LauB het zonder haar doen, en nu hondje waar anderen niks mee mogen
Gio noemt isa jaloers "maar dan hoef je haar niet meteen een slang te noemen"
Isa "Ze is een slang!"

Isa "Die kut-rotonde die afmoest omdat er 50 brommertjes kwamen"
Gio "daarvoor moest ie af?"
Isa "Ja is leuk, dan kunnen ze er leuk omheen........."

18.00

Gio en Isa gaan op de trampoline, Isa op Gio's buik terwijl hij haar zachtjes in haar nek kriebelt. Na een tijdje hebben ze beiden hun ogen gesloten, lijken te slapen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanes "Ik was vanmorgen een beetje boos" *Met ogen omhoog" (redactie)
Ivan vraagt uitleg en Vanes doet haar verhaal over zenderchcks en hup weer SL
Ze lijken het maar druk te hebben nu de duimschroeven nog meer aangedraaid worden, Lot zei eerder ook al dat ze robots zijn geworden die opdrachten moeten uitvoeren.

Colinda bakt frietjes
Ivan, LauB en Lot weer buurten in de tattoo-shop, Lot bladert door het plaatjes-boek

Nico nog steeds bezig bij de akker, groenvoer sorteren, Mark en Nikki helpen haar.
De stream gaat nu en dan even over naar de trampoline waar Isa en Gio lief samen liggen te slapen/kroelen, Koetje komt even buurten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat later brengen ze de groente naar het BBQ terras want ze hebben binnen geen plek om het op te slaan. LauB komt ook even helpen. Nico maakt er ook foto's van met de telefoon.

Capje: Gher

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door Urb op 12-10-2014 19:00:30 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')