abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 mei 2011 @ 15:36:51 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96506666
Gelukkig voor de Schotten, blijft hen het EU dwangbuis bespaard
quote:
zo 08 mei 2011, 13:37 |

Schotten mogen stemmen over onafhankelijkheid

LONDEN - Schotland mag een referendum gaan uitschrijven over zijn onafhankelijkheid. De Britse regering heeft daar toestemming voor gegeven. Dat heeft de Britse minister voor Schotse Zaken, Michael Moore, zondag gezegd tegen de BBC. Binnen vijf jaar wordt de volkspeiling waarschijnlijk gehouden.

In Schotland klinkt de roep om onafhankelijkheid steeds luider In Schotland klinkt de roep om onafhankelijkheid steeds luider

De Scottish National Party, die streeft naar onafhankelijkheid, won donderdag een absolute meerderheid in het parlement van Schotland. Daarmee kan de partij het referendum uitschrijven waar ze al jaren voor pleit. Ook een andere separatische partij, de Schotse Groenen, ging flink vooruit.

Schotland maakt sinds 1707 deel uit van het Verenigd Koninkrijk. Het is ongeveer twee keer zo groot als Nederland en telt ruim vijf miljoen inwoners. Schotland heeft al sinds de negende eeuw een eigen vlag, net als eigen bankbiljetten, een eigen nationale voetbalploeg en eigen sportcompetities.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_96507528
Ik denk dat Schotland - indien onafhankelijk - zich echt wel bij de EU zal aansluiten.

Maar goed, mooi voor de Schotten als ze dit willen en het krijgen. Ze hebben inderdaad al een mooi volkslied:

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 8 mei 2011 @ 16:15:11 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96507616
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:12 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk dat Schotland - indien onafhankelijk - zich echt wel bij de EU zal aansluiten.

Maar goed, mooi voor de Schotten als ze dit willen en het krijgen. Ze hebben inderdaad al een mooi volkslied:


Ja, zijn ze net onafhankelijk en dan weer bij zo een stelletje EU oplichters aansluiten, nee echt niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_96507727
Wedden?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 8 mei 2011 @ 16:24:51 #5
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_96507853
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja, zijn ze net onafhankelijk en dan weer bij zo een stelletje EU oplichters aansluiten, nee echt niet
Zo staat het wel in het partijprogramma van de SNP. :).

Hier een speech van de Schotse premier Alex Salmond (SNP) over Schotland en de EU: http://www.scotland.gov.u(...)inister/visionscoteu
pi_96507998
Vergeet niet dat Schotland best een pauperland is. In heel veel opzichten is het een heel mooi land (natuur, cultuur, historie, sport en dergelijke), maar veel mensen leven er echt in armoede. Ga maar eens kijken in een stad als Glasgow. Op het platteland zal het waarschijnlijk nog erger zijn. Derhalve zullen ze vast en zeker een netto-ontvanger van de EU worden en zullen ze zich dus maar al te graag willen aansluiten. Al is het maar omdat het bestuurlijk gezien gewoon veel makkelijker is.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 8 mei 2011 @ 16:34:39 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_96508092
Schotland heeft olie en gas. Bij onafhankelijkheid blijven die inkomsten in eigen land, in plaats van dat het geld richting Londen gaat.
  zondag 8 mei 2011 @ 17:38:45 #8
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96510095
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:34 schreef freako het volgende:
Schotland heeft olie en gas. Bij onafhankelijkheid blijven die inkomsten in eigen land, in plaats van dat het geld richting Londen gaat.
Ja dan kunnen ze het afdragen aan de EU
Als je eerst los wil van de Britain en dan aansluiten bij de EU dan zal je wel knots zijn, en dan net als Ierland eindigen zeker, straatarm en failliet

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 08-05-2011 17:49:53 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 8 mei 2011 @ 17:53:53 #9
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_96510569
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 17:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dan kunnen ze het afdragen aan de EU
Als je eerst los wil van de Britain en dan aansluiten bij de EU dan zal je wel knots zijn, en dan net als Ierland eindigen zeker, straatarm en failliet
Beweer je nou dat Ierland eerst een rijk land was en door de EU arm is geworden?

:')
Wie dit leest is alfabeet.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 8 mei 2011 @ 17:57:02 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96510682
De Scottish National Party heeft nu een heel groot probleem. Om geloofwaardig te blijven kunnen ze het nu natuurlijk niet maken om geen referendum uit te schrijven. Maar als dat referendum er komt dan zal het in overweldigende meerderheid een Schotse onafhankelijkheid afwijzen. En daarmee is dan meteen het bestaansrecht van de SNP weg.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_96510744
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 17:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dan kunnen ze het afdragen aan de EU
Als je eerst los wil van de Britain en dan aansluiten bij de EU dan zal je wel knots zijn, en dan net als Ierland eindigen zeker, straatarm en failliet
Hahaha, dit slaat echt werkelijk nergens op :D

Ierland was het enige overgebleven 3de wereldland in West-Europa, voordat de EU daar kwam helpen. Dat het nu zo'n zooitje is, is vooral te danken aan de incompetentie van de Ierse politici.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_96510872
Als ze zich bij de EU aansluiten mogen we straks weer meer belasting gaan betalen aangezien we Schotland economie moeten opkrikken d.m.v. financiële steun. Ik zou het overigens best stoer vinden als het een onafhankelijk land wordt, aangezien de cultuur daar vrij uniek is. ben benieuwd naar de resultaten van dat referendum.
  zondag 8 mei 2011 @ 18:22:01 #13
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_96511593
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:30 schreef Nielsch het volgende:
Vergeet niet dat Schotland best een pauperland is. In heel veel opzichten is het een heel mooi land (natuur, cultuur, historie, sport en dergelijke), maar veel mensen leven er echt in armoede. Ga maar eens kijken in een stad als Glasgow.
What of it, ik heb er gewoond, heerlijk, die armoede valt hardstikke mee.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_96513164
Het blijft opmerkelijk dat landen zich alleen splitsen. Samenvoegingen zie je niet of nauwelijks; in Europa al helemaal niet. Duitsland, dat eerst kunstmatig werd gescheiden en daarna weer is herenigd, is de enige uitzondering.

Ik vraag me af welk land de volgende in de reeks is? Vlaanderen? Baskenland? Noord-Italië?
  zondag 8 mei 2011 @ 20:17:17 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96516997
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 19:01 schreef Boldface het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat landen zich alleen splitsen. Samenvoegingen zie je niet of nauwelijks; in Europa al helemaal niet. Duitsland, dat eerst kunstmatig werd gescheiden en daarna weer is herenigd, is de enige uitzondering.

Ik vraag me af welk land de volgende in de reeks is? Vlaanderen? Baskenland? Noord-Italië?
De samenvoeging van de landen van Europa is dan ook niet democratisch besloten en zal dus weer democratisch ontbonden worden
Ondemocratische samenvoegingen tegen de wil van het volk gaan niet lang mee, zie de oude Sovjet-Unie, Joegoslavië , enz

Great Britain kan ook alleen bestaan doordat ieder land niets met de nadere te maken had en het enige wat ze samen hebben is het links rijden, en de koningin, zelfs niet dezelfde munteenheid
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 8 mei 2011 @ 20:47:24 #16
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_96519211
Ik ben voor. Dan verliest Groot-Brittanie meteen zijn enige fatsoenlijke natie en kunnen we ze helemaal belachelijk maken.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_96520090
denk niet dat dit er door komt, en dat die SNP gozers dat heel goed weten. maar toch leuk symbool
pi_96521397
Ik denk niet dat ze zich af mogen splitsen van de rest van het Verenigd Koninkrijk want Schotland is 1 van de grootste, zo niet de grootste olieproducent van Europa. Het lijkt me sterk dat ze het daar in het Lagerhuis mee eens zijn.

Naast olie heeft Schotland ook nog Rolls Royce en bijv. Glenn Fiddich Whiskey.
pi_96524003
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 17:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hahaha, dit slaat echt werkelijk nergens op :D

Ierland was het enige overgebleven 3de wereldland in West-Europa, voordat de EU daar kwam helpen. Dat het nu zo'n zooitje is, is vooral te danken aan de incompetentie van de Ierse politici.
Is het dan wel zo slim om arme landen rijk te maken?
  zondag 8 mei 2011 @ 21:54:48 #20
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_96524092
waarom hebben ze een nationaal voetbalteam en vlaanderen niet?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_96528400
Op dit moment is er volgens peilingen maar iets van 30% steun voor onafhankelijkheid. Maar goed, de peilingen voorspelden ook dat de SNP never nooit een meerderheid zou krijgen... De steun voor onafhankelijkheid heeft wel iets te maken met de winst van de SNP, maar ook het verlangen om de LibDems af te straffen. De Conservatieven zijn vooral in het zuiden van Schotland populair en Labour heeft geenszins geprofiteerd van het verlies voor de LibDems. Dus dan blijft de SNP over.

Ze hebben echter wel een referendum beloofd, en dat moet er ook komen. Maar ze hebben een periode van 5 jaar waarin ze moeten proberen de bevolking ervoor warm te laten lopen. Te beginnen met het uitbreiden van de bevoegdheden van het Schots Parlement. Het is dus een heel proces, en dan kunnen ze uiteindelijk nog verliezen. Dan kunnen ze de volgende verkiezingen ook wel shaken.

Of onafhankelijkheid economisch handig is, is me niet helemaal duidelijk. Er komt vanuit Londen een dagelijkse stroom aan ontmoedigende verhalen, dat de Schotten zichzelf niet zouden kunnen managen, maar dat lijkt me iets te kort door de bocht.
  zondag 8 mei 2011 @ 23:04:32 #22
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_96528848
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:34 schreef freako het volgende:
Schotland heeft olie en gas. Bij onafhankelijkheid blijven die inkomsten in eigen land, in plaats van dat het geld richting Londen gaat.
Schotten hebben brainpower. Na de joden zijn de Schotten de beste bankiers, investeerders en zakenlui die er rondlopen op deze aardkloot.
  zondag 8 mei 2011 @ 23:30:10 #23
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_96530040
Zou grappig zijn als Schotland zich nu zou losmaken. Kunnen ze de Union Jack ook in de vuilnisbak gooien.
  zondag 8 mei 2011 @ 23:53:42 #24
273119 BeSimple
or die trying!
pi_96531037
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zou grappig zijn als Schotland zich nu zou losmaken. Kunnen ze de Union Jack ook in de vuilnisbak gooien.
Terwijl ik dat een van de mooiste vlaggen vind. Het grappige is, wat voor vlag komt er dan voor terug. Gaat Wales zoiets pikken?
Laat me met rust!
  zondag 8 mei 2011 @ 23:55:02 #25
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_96531092
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:53 schreef BeSimple het volgende:

[..]

Terwijl ik dat een van de mooiste vlaggen vind. Het grappige is, wat voor vlag komt er dan voor terug. Gaat Wales zoiets pikken?
De vraag wat in Ierland gaat gebeuren lijkt mij interessanter dan wat Wales gaat doen
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')