abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 september 2014 @ 19:23:58 #1
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_144667253
Mijn broer wil op zijn 20ste graag zijn a2 rijbewijs halen.
hij heeft wat info opgezocht en is er achter gekomen dat je met een geldig B rijbewijs deel mag nemen aan de motorrijlessen.
Is er echter voor het behalen van je a2 rijbewijs vereist dat je ook je theorie certificaat van de categorie motor haalt?

(Zou dat theoriebewijs al vanaf je 18e of 19e mogen gehaald worden?)

P.s.
Hij kon het niet duidelijk vinden dus ik hoop dat er hier iemand is die er ervaring mee heeft!
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
pi_144667369
Je moet altijd een motortheoriebewijs hebben.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_144667443
Wat heeft je autorijbewijs met je motorrijbewijs te maken :?
pi_144668097
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:23 schreef Robuust-koekje het volgende:
Mijn broer wil op zijn 20ste graag zijn a2 rijbewijs halen.
hij heeft wat info opgezocht en is er achter gekomen dat je met een geldig B rijbewijs deel mag nemen aan de motorrijlessen.
Is er echter voor het behalen van je a2 rijbewijs vereist dat je ook je theorie certificaat van de categorie motor haalt?

(Zou dat theoriebewijs al vanaf je 18e of 19e mogen gehaald worden?)

P.s.
Hij kon het niet duidelijk vinden dus ik hoop dat er hier iemand is die er ervaring mee heeft!
Ja, je moet inderdaad naast 2 praktijkexamens ook je theorie-examen doen.

En die mag je zelfs al op je 17e behalen, maar ik snap het nut er niet van in ;).
Haal die gewoon voordat je met je AVD-rijlessen begint; niet te vroeg, niet te laat.
pi_144668187
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:28 schreef jatochneetoch het volgende:
Wat heeft je autorijbewijs met je motorrijbewijs te maken :?
Kan je eventueel nodig hebben.
Om een AVB examen te mogen doen moet je namelijk in het bezit zijn van een Rijbewijs B of een geldig en behaald theoriecertificaat A(1/2).
pi_144669894
ik heb zelfs nog een keer afgereden met de motor, waarbij mijn autorijbewijs (nog net) als theoriecertificaat mocht dienen.
toen mocht je ook nog op je 18'de afrijden op een veredelde brommer (ik noem een suzuki gn250 :')), en, zo snel als dat je je roze papiertje kon gaan halen, op een zware motor stappen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_144670630
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:46 schreef Anne het volgende:

[..]

Kan je eventueel nodig hebben.
Om een AVB examen te mogen doen moet je namelijk in het bezit zijn van een Rijbewijs B of een geldig en behaald theoriecertificaat A(1/2).
Stimmt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 22 september 2014 @ 17:15:09 #8
243666 Bromfiets
Dus niet snorfiets
pi_144794144
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:46 schreef Anne het volgende:

[..]

Kan je eventueel nodig hebben.
Om een AVB examen te mogen doen moet je namelijk in het bezit zijn van een Rijbewijs B of een geldig en behaald theoriecertificaat A(1/2).
Correct, echter voor het doen van het examen AVD dien je altijd in het bezit the zijn van theoriecertificaat A :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')