abonnement Unibet Coolblue
pi_144660296
Hallo, ik ben in afwachting van mijn nieuwe tv 48pfs8109 met 4 zijdig ambilight. Het liefste zou ik deze aan de muur hangen, maar de geadviseerde muurbeugel vind ik nogal prijzig. Er worden 2 types Vogel's beugels aangeraden icm deze tv, maar kosten minimaal 200,-

De beugel mag niet te groot zijn anders zit deze voor de ambilight in de weg.

De TV is een 48" die maar 13,6 kilo weegt. Hij zou dus qua gewicht ook aan een 20kg beugel moeten kunnen hangen.

Geadviseerd wordt om de TV tussen de 5 en 10 cm van de muur af te laten hangen. Hij heeft een vesa aansluting van 200x200 en ik dacht dus een van de simpelste muurbeugels aan te schaffen. Als die maar aan de muur hangt deze hoeft niet draaibaar of kantelbaar te zijn, maar daar zou mijn tv te groot voor zijn. Kan dit gewoon?
voorbeeld:
http://lcdwandbeugels.nl/(...)el.html#.VBreHfmSxyw

Heeft hier iemand ervaring mee.
pi_144660821
pi_144661368
Als je niks te doen hebt, doe het dan in ieder geval niet hier.

Bedankt voor de tip!
pi_144665508
http://www.debeugelknalle(...)les-fixed-black.html

Deze bijvoorbeeld?

Vogel is geloof ik wel een goed merk, maar het is niet alsof een b-merk zomaar doormidden gaat breken. Belangrijk is vooral dat je de montage aan de muur goed doet, oftewel, niet lopen kutten.

200 euro is mij net iets teveel voor een beugel. Ik heb van hetzelfde merk als die hierboven een beugel voor een 32 inch tv (5 tientjes op die site) en die heeft me nog nooit in de steek gelaten.
-nee-
pi_144665695
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:37 schreef Marsenal het volgende:
http://www.debeugelknalle(...)les-fixed-black.html

Deze bijvoorbeeld?

Vogel is geloof ik wel een goed merk, maar het is niet alsof een b-merk zomaar doormidden gaat breken. Belangrijk is vooral dat je de montage aan de muur goed doet, oftewel, niet lopen kutten.

200 euro is mij net iets teveel voor een beugel. Ik heb van hetzelfde merk als die hierboven een beugel voor een 32 inch tv (5 tientjes op die site) en die heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Niet geheel off topic, maar toch even als reactie op jou. Een vriend en ik hebben tegelijk een muurbeugel gekocht (zwenkbaar), hij van Vogel en ik van een B-merk. Nu doet de beugel het na twee jaar nog prima, maar je merkt wel dat er redelijk wat speling gaat zitten op de scharnierpunten. Iets wat bij de beugel van mijn maat niet is.

Maar goed, even voor de info want TS wil geen zwenkpunt als ik het goed begrijp.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_144665809
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:43 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Niet geheel off topic, maar toch even als reactie op jou. Een vriend en ik hebben tegelijk een muurbeugel gekocht (zwenkbaar), hij van Vogel en ik van een B-merk. Nu doet de beugel het na twee jaar nog prima, maar je merkt wel dat er redelijk wat speling gaat zitten op de scharnierpunten. Iets wat bij de beugel van mijn maat niet is.

Maar goed, even voor de info want TS wil geen zwenkpunt als ik het goed begrijp.
Op langere termijn geloof ik dat best ja. Maar ja, mijn tv was maar 750 euro, daar ga je geen 200 euro beugel aan plakken, puur zodat je meisje vanuit de keuken het nieuws kan kijken. :P
-nee-
pi_144665830
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:46 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Op langere termijn geloof ik dat best ja. Maar ja, mijn tv was maar 750 euro, daar ga je geen 200 euro beugel aan plakken, puur zodat je meisje vanuit de keuken het nieuws kan kijken. :P
Hehehe... nee zelfde geldt voor mij.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_144665932
Las overigens er overheen dat ie niet zwenkbaar hoefde te zijn. Dan hoef je never nooit 200 euro uit te geven. :Y Met 100 euro moet je echt klaar kunnen zijn, en dan heb je nog een goede ook.
-nee-
pi_144677456
Bedankt allemaal voor het meedenken. Hij hoeft inderdaad niet zwenkbaar te zijn. De beugel die Marsenal adviseerde werd mij inderdaad ook door zo'n "beugelboer" geadviseerd.

Maar wat ik eigenlijk wil weten is of ik ook een groter formaat aan een beugel mag hangen als dat deze eigenlijk voor gemaakt is. Het lijkt me dat het gewicht en vesa afmetingen de grote bepalende factoren zijn.

Ik verwacht alleen als een beugel kan kantelen dat het maximum formaat daar op gebaseerd is. Als de TV groter is als advies, zal hij niet het hele kantelbereik hebben. dat neem ik dan voor lief, ik wil toch niet kantelen.

Ik had gehoopt dat er mensen zijn die die ervaring hebben. De beugel moet vooral heel klein zijn omdat anders het licht van Ambilight wordt tegengehouden door de beugel en dat wil ik voorkomen. Zo denk ik dat zo'n zwenkbaar geval alleen goed werk als die helemaal is uitgeklapt, dan zit de beugel niet voor de ledjes, als hij (gedeeltelijk) is ingevouwen wordt de beugel misschien te breed.
  vrijdag 19 september 2014 @ 00:37:48 #10
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_144680440
Ik zat met hetzelfde dilemma: Ik had een mooie goedkope tv op de kop getikt en weiger gewoon meer dan 75 euro neer te leggen om het op te hangen. Ik heb hem samen met mijn vader in minder dan 1 uur opgehangen met zijn tweetjes. De materialen zaten onder de 20 euro.

Ik heb er een maand terug een 52 inch TV van 35 kg mee opgehangen en hij is geen mm verplaatst. Het zit erg stevig, is tevens gemakkelijk er vanaf te halen om kabels aan de achterkant te bewerken en een grotere pre voor jou: Er zit amper staal/alluminium in, dus al het licht komt er gewoon door! Niet te vergeten zit hij ontzettend dicht op de muur, dus wordt je TV niet nog even 20cm dikker, zoals bij veel beugels is.

Ik heb foto's voor je gemaakt, sorry voor het licht, het is donker om 00:15.




Benodigdheden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Instructies:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, duurde toch 15 minuten om het uit te typen en te zoeken. Ik bied me ook aan om eventueel via Skype te helpen oid mocht het niet lukken! :)
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:02:52 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144684455
Mijn Ambilight hangt gewoon met de meegeleverde beugel aan de muur gemonteerd met de meegeleverde keilbouten, kabels heb ik weggewerkt door een buis die in de muur is gefreesd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_145253859
Sorry voor late reactie, heb even iets anders te doen gehad. De TV is nog steeds niet geleverd. Philips heeft blijkbaar moeite met levering van dit model.

@ Brammetjuh94, bedankt voor je moeite. Helaas kan ik je foto's niet zien, dus moeilijk te bepalen of dit een oplossing kan zijn voor mijn idee. Hij moet overigens niet te dicht tegen de muur hangen omdat anders ambilight niet goed tot zijn recht komt. Hij moet er minimal 5cm van af komen.

Ik ben inmiddels wel naar een electronica bedrijfje geweest die ook beugels verkoopt en hem uitgelegd wat mijn wens was. Bij een niet zwenkbare beugel was het geen problem om groter in afmeting te gaan. Ik moest alleen wel binnen de gewichtsbeperking blijven.

Zit nu te denken aan een zeer goedkope platte beugel die max 30kg kan hebben en ipv M6 schroeven te gebruiken in mijn vesa aansluitingen, gebruik ik 7á10 cm draadeinde M6.

Ik schroef een moer 1cm op de draadeinde en draai de draadeinde tot de moer in de tv, deze borg ik met de moer. De andere uiteinde van de draadeinde monteer ik dan op de TV beugel die je normaal achter op de TV zou schroeven. Zo zit deze beugel op redelijke afstand van de tv en dan kan ik deze weer op het muurgedeelte van de beugel monteren/hangen.

Voorziet iemand hier problemen mee? zou de momentwerking van de tv op de draadeinde nog voor problemen kunnen zorgen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')