abonnement Unibet Coolblue
pi_144660158
Beste mensen,

Ik ga over 3 maanden met mijn Jeep Wrangler op reis voor 2 jaar. Grote deels is er van alles al geregeld en gedaan. Nu vroeg ik me af of er hier mensen die zijn misschien tips en ideeën hebben. Waar ik langs moet gaan of zeker moet zien.

Ik vertrek van uit Nederland en ga eerst naar Zuid-Afrika vanwaar ik de boot pak naar Australië om vervolgens de boot te pakken naar Vietnam en vandaar terug naar Nederland.

Ik hoor graag leuke ideeën en must see van jullie.

bedankt.
AlexanderUSANL
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 18 september 2014 @ 15:32:41 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_144660240
Veel uit eten gaan in Vietnam, eten is verrukkelijk. :Y
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_144660370
quote:
Veel uit eten gaan in Vietnam, eten is verrukkelijk. :Y
Dat gaan we dan eens heerlijk doen, Thanks.
AlexanderUSANL
pi_144660541
Ik zou iets van een Toyota Landcruiser nemen, die zie je echt overal en reserve onderdelen zijn dus ook een minder groot probleem. :)

En wat is je route door Afrika als ik vragen mag?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 18 september 2014 @ 15:46:09 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_144660633
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:37 schreef AlexanderUSANL het volgende:

[..]

Dat gaan we dan eens heerlijk doen, Thanks.
En probeer de Golden Triangle mee te pakken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_144660942
quote:
En wat is je route door Afrika als ik vragen mag?
Via athene (griekenland) naar, Alexandrie (egypte) --> Mombasa (kenia) --> Lusaka (Zambia) --> Bulawayo (Zimbabwe) --> Johannesburg , Kaapstad (Zuid-afrika)

De grote overlap van Egypte naar Kenia i.v.m. ebola en dergelijke oorlogsgebieden.

En je tip van de toyota klopt inderdaad maar heb bijna alle onderdelen extra bij of 3x. en kom genoeg Jeep dealers en dergelijke tegen. en gelukkig ben ik erg handig haha. Toch bedankt voor de tip.
AlexanderUSANL
pi_144660958
quote:
En probeer de Golden Triangle mee te pakken.
Dat is toch in het noorden van Thailand toch of zit ik nu verkeerd?
AlexanderUSANL
pi_144661213
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:56 schreef AlexanderUSANL het volgende:

[..]

Via athene (griekenland) naar, Alexandrie (egypte) --> Mombasa (kenia) --> Lusaka (Zambia) --> Bulawayo (Zimbabwe) --> Johannesburg , Kaapstad (Zuid-afrika)

De grote overlap van Egypte naar Kenia i.v.m. ebola en dergelijke oorlogsgebieden.

En je tip van de toyota klopt inderdaad maar heb bijna alle onderdelen extra bij of 3x. en kom genoeg Jeep dealers en dergelijke tegen. en gelukkig ben ik erg handig haha. Toch bedankt voor de tip.
Je kan ook proberen van Egypte naar Sudan naar Ethiopië naar Kenia (zo vermijd je potentiële problemen met het conflict tussen Sudan en Zuid Sudan). Las laatst nog een blog van iemand die het zo, maar dan precies andersom, had gedaan. Ebola speelt vooral in het uiterste westen van Afrika, en aangezien Afrika grooooooooot is zou ik me daar niet al te druk om maken.

Ben zelf bezig met het plannen van een fietstochtje van Kaapstad naar Kigali (Rwanda) :)
Route wordt: kaapstad - Namibië - Botswana - Zambia - (misschien Zimbabwe) - Malawi - Tanzania - Rwanda.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 18 september 2014 @ 16:04:30 #9
319979 Fok-it
All is well
pi_144661224
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:57 schreef AlexanderUSANL het volgende:

[..]

Dat is toch in het noorden van Thailand toch of zit ik nu verkeerd?
Chiang Rai inderdaad. gebied in Thailand, Laos, Myanmar en Vietnam
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_144661444
quote:
Je kan ook proberen van Egypte naar Sudan naar Ethiopië naar Kenia (zo vermijd je potentiële problemen met het conflict tussen Sudan en Zuid Sudan)
Ja zou ook nog kunnen ja kan ik nog even nalopen hoe ik dan het beste kan rijden ja.
Dat is ook een leuke route hoor en dan op de fiets netjes. En hele mooie landen om door heen te gaan. Gaaf hoor!!!
AlexanderUSANL
pi_144661473
quote:
Chiang Rai inderdaad. gebied in Thailand, Laos, Myanmar en Vietnam
Thanks, zat ik toch nog goed (redelijk).
AlexanderUSANL
pi_144661494
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:11 schreef AlexanderUSANL het volgende:

[..]

Ja zou ook nog kunnen ja kan ik nog even nalopen hoe ik dan het beste kan rijden ja.
Dat is ook een leuke route hoor en dan op de fiets netjes. En hele mooie landen om door heen te gaan. Gaaf hoor!!!
Mevrouw xpompompomx gaat als alles doorgaat een tijdje in Kigali wonen en werken en dit is een goed excuus om daar te gaan fietsen, wilde ik al een tijdje ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 18 september 2014 @ 16:13:23 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_144661506
TS, ga je nog iets als een blog bij houden?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_144661582
quote:
Mevrouw xpompompomx gaat als alles doorgaat een tijdje in Kigali wonen en werken en dit is een goed excuus om daar te gaan fietsen, wilde ik al een tijdje ;)
Dan is dat zeker een goed excuus ja haha, Wat voor werk ga je daar doen dan als ik vragen mag?
ook voor een langere tijd.
AlexanderUSANL
pi_144661618
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:15 schreef AlexanderUSANL het volgende:

[..]

Dan is dat zeker een goed excuus ja haha, Wat voor werk ga je daar doen dan als ik vragen mag?
ook voor een langere tijd.
Ik ga daar niet werken, vriendin wel ;) Ze gaat ontwikkelingswerk doen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_144661626
quote:
TS, ga je nog iets als een blog bij houden?
Zat ik wel over na te denken ja om iets van een verslag om de zoveel tijd eens online te zetten ook vandaar dat ik me hier heb aangemeld vandaag, en met de hoop op leuke tips van mensen.

Maar is een leuk idee denk ik ja om dat hier neer te zetten.
AlexanderUSANL
pi_144661669
quote:
Ik ga daar niet werken, vriendin wel ;) Ze gaat ontwikkelingswerk doen.
Okay ontwikkelingswerk is altijd super om te doen dat hoop ik onderweg ook hier en daar te doen. Tijd zat. Kan er altijd nog een jaartje achter plakken toch :P
AlexanderUSANL
pi_144662192
ethiopie is wel een ontzettend mooi land denk ik, wat ik ervan weet en heb gezien op tv enzo. en vietnam ook.
ga je dan helemaal terug rijden, vanuit vietnam? welke route?
pi_144667184
Ja Vietnam lijkt mij ook mooi nog nooit geweest ha vandaar rijd ik terug via laos, China,Nepal, India, of stukje Pakistan of weer naar China, Kazachstan,Rusland georgie, Turkije, naar Nederland via Europa
AlexanderUSANL
pi_144667204
Vooralsnog misschien dat een en ander nog wijzig maar zie ik dan wel weer.
AlexanderUSANL
  Moderator donderdag 18 september 2014 @ 20:24:22 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_144669751
Mag je wel zelf rijden in Vietnam? Lalibella in Ethiopië en de hooglanden daar niet overslaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 18 september 2014 @ 21:20:18 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_144671991
Gave reis hoor, zou wel mooi zijn als je een reisblog bij zou houden. Erg interessant
  vrijdag 19 september 2014 @ 07:56:17 #23
434438 AlexanderUSANL
Peace Garden State
pi_144683553
quote:
Mag je wel zelf rijden in Vietnam?
Ja je mag er wel rijden, wordt wel hier en daar afgeraden vanwege hun rijstijl maar ik heb bijna alles al geregeld moet bij aankomst in de haven meteen naar een politiepost om een vergunning te halen, kentekenplaten, Cornet de Passage, en die dan meteen tonen bij binnekomst met mijn paspoort en Rijbewijs.
AlexanderUSANL
  vrijdag 19 september 2014 @ 07:57:30 #24
434438 AlexanderUSANL
Peace Garden State
pi_144683566
quote:
Gave reis hoor, zou wel mooi zijn als je een reisblog bij zou houden. Erg interessant
Dank je, ik heb er ook veel zin in nog paar maanden voorbereiden en gaan. Ja ga zeker proberen om, om de zoveel tijd hier een blog van bij te houden ja. Misschien wat inspiratie voor andere mensen hier.
AlexanderUSANL
  vrijdag 19 september 2014 @ 09:43:04 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_144685267
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 07:56 schreef AlexanderUSANL het volgende:

[..]

Ja je mag er wel rijden, wordt wel hier en daar afgeraden vanwege hun rijstijl maar ik heb bijna alles al geregeld moet bij aankomst in de haven meteen naar een politiepost om een vergunning te halen, kentekenplaten, Cornet de Passage, en die dan meteen tonen bij binnekomst met mijn paspoort en Rijbewijs.
Rijstijl is chaotisch, maar het valt ook wel weer mee als je uitkijkt. Heb zelf meerdere malen op een scooter gezeten in Vietnam. Jij hebt dan nog eens als voordeel dat je een dikke Jeep hebt, qua veiligheid hoef je je dan weinig zorgen te maken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')