abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_144650495
Beste mensen, hoop dat het goed gaat met jullie :) .
Een klein vraagje;

Wanneer iemand zich inschrijft voor een lotingstudie (bv. tandheelkunde/geneeskunde), dan heeft hij 3 lotingskansen.

Ik begrijp alleen even niet of men de decentrale selectie daarbij moet nemen of apart moet zien.

* Is het zo dat men 1 lotingkans heeft per jaar (landelijke loting + decentrale selectie)?
Waardoor als men zich inschrijft voor de landelijke loting maar NIET voor de decentrale selectie, je de laatste kans hebt verbruikt ?

Thanks alvast!

[ Bericht 0% gewijzigd door Woman1 op 18-09-2014 09:25:16 ]
pi_144651437
Niemand? -O-
pi_144664062
Als je alleen deelneemt aan de de loting heb je een kans verbruikt. Neem je deel aan de decentrale selectie dan heb je ook een kans verbruikt, ongeacht of je je terugtrekt voor de centrale loting. Decentrale selectie en loting in 1 jaar is 1 kans.
  zaterdag 20 september 2014 @ 15:23:46 #4
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_144723904
Wat hierboven mij gezegd werd klopt inderdaad. Weet je al wat je gaat doen? :)
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_144834940
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 17:41 schreef m.w. het volgende:
Als je alleen deelneemt aan de de loting heb je een kans verbruikt. Neem je deel aan de decentrale selectie dan heb je ook een kans verbruikt, ongeacht of je je terugtrekt voor de centrale loting. Decentrale selectie en loting in 1 jaar is 1 kans.
Dankje, ik heb inmiddels hetzelfde vernomen via DUO
pi_144835269
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:23 schreef Revanches het volgende:
Wat hierboven mij gezegd werd klopt inderdaad. Weet je al wat je gaat doen? :)
Het zal niet de eerste studie zijn die ik dan zou gaan volgen, maar mijn 'tweede'..aangezien ik niet nu met mijn vwo bezig ben maar al een paar jaartje aan de Uni zit.

-Ik twijfel heel erg... In Amsterdam zal 80 % decentraal worden gekozen, Nijmegen (weet ik niet), Groningen 100 % decentraal.

Nu ik weinig 'zorg/vrijwilligerswerk heb in relatie tot patiënten ben ik komend jaar in ieder geval aangewezen op de landelijke loting.

-Zal ik mij voor die 20 % kans bij de ACTA, ALLEEN de landelijke loting aanmelden?
Ze willen daar 128 mensen per jaar.. dus 20 procent hiervan worden slechts aangenomen.

Of verspil ik dan een goede lotingskans..en kan ik beter wachten tot ik een voller CV heb...?

Ik weet het niet :{ ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door Woman1 op 23-09-2014 22:05:43 ]
pi_144838299
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:32 schreef Woman1 het volgende:

[..]

Het zal niet de eerste studie zijn die ik dan zou gaan volgen, maar mijn 'tweede'..aangezien ik niet nu met mijn vwo bezig ben maar al een paar jaartje aan de Uni zit.

-Ik twijfel heel erg... In Amsterdam zal 80 % decentraal worden gekozen, Nijmegen (weet ik niet), Groningen 100 % decentraal.

Nu ik weinig 'zorg/vrijwilligerswerk heb in relatie tot patiënten ben ik komend jaar in ieder geval aangewezen op de landelijke loting.

-Zal ik mij voor die 20 % kans bij de ACTA, ALLEEN de landelijke loting aanmelden?
Ze willen daar 128 mensen per jaar.. dus 20 procent hiervan worden slechts aangenomen.

Of verspil ik dan een goede lotingskans..en kan ik beter wachten tot ik een voller CV heb...?

Ik weet het niet :{ ;(
Weet je zeker dat ervaring in de zorg doorslaggevend is bij die decentrale selecties? Dat is namelijk niet altijd zo. Ik zou sowieso meedoen met een decentrale selectie, niet alleen de loting. Je kansen worden daar alleen maar groter door.
pi_144853178
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:36 schreef Adsumnonabsum het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ervaring in de zorg doorslaggevend is bij die decentrale selecties? Dat is namelijk niet altijd zo. Ik zou sowieso meedoen met een decentrale selectie, niet alleen de loting. Je kansen worden daar alleen maar groter door.
Ja, ik heb de decentrale selecties erop nageslagen.. een van de punten is altijd het cv. En ik heb werkelijk niets op dit moment.

Ik vraag me echt af of ik komend jaar wel/niet moet inschrijven voor alléén de landelijke loting... Ik heb geen goed CV & uit mijn omgeving hoor ik telkens dat de decentrale selectie niet gemakkelijk is bv. Daarnaast is de laatste kans via landelijke loting, daarna wordt het afgeschaft.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')