abonnement Unibet Coolblue
pi_145990207
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 08:21 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Het lijkt mij toch dat een verlaging van de vlieghoogte een afwijking is in de vliegroute (technisch gezien) of wordt de hoogte niet gezien als een onderdeel van de te vliegen route? Dit stond ook tussen aanhalingstekens overigens.

Overigens 32000ft is 9,7...km en 33000ft is 10,0.. km en 35.000ft is 10,6..km en 26000 ft is 7,..km en 21000 feet is 6,4... km, excuus voor de niet exacte km.
Dus leuk dat men er feet erbij aanhaalt dit zal best wel vanwege de technische benaming zijn in de luchtvaart, maar het maakt wel even een andere indruk als men het metrisch systeem er bij haalt.

Over het gedeelte van de te nemen voorzorgsmaatregel , had ik anders moeten opstellen. Ik bedoelde een algemene ontwijking voor de burgerluchtvaart en dit dus ook in de hoogte van het gebied wat in oorlog was. Dit nogmaals alleen als een voorzorgsmaatregel

Ik blijf het raar vinden, vooral als je nu bedenkt dat ze maar plus/minus 300 meter hoger vlogen dan de afgesproken (deadzone) 9,7km, terwijl in het vliegplan dus 10,6 km stond aangegeven.

Dan ook nog zoiets op verzoek van de bemanning??? Sinds wanneer mag een piloot of de bemanning bij dit soort omstandigheden eerst de grond (verkeersleiding) uitsluiten, en van welke omstandigheden waren er dan sprake om niet tot de 35000feet/10,6km te gaan?

Er waren twee toestellen die op FL350 vlogen en het pad kruiste met MH17, AFL2074 en SIA351.
Het tweede toestel was minder dan een minuut verwijderd van MH17 toen het neergehaald werd, wellicht zou MH17 nadat het tweede toestel voorbij was naar FL350 geklommen zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 27 oktober 2014 @ 20:48:11 #127
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_146009954
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:53 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Er waren twee toestellen die op FL350 vlogen en het pad kruiste met MH17, AFL2074 en SIA351.
Het tweede toestel was minder dan een minuut verwijderd van MH17 toen het neergehaald werd, wellicht zou MH17 nadat het tweede toestel voorbij was naar FL350 geklommen zijn.
Duidelijk,

Ik mag aannemen dat dit gelegen heeft aan de vertragingstijd van MH17 met zo'n 14 minuten, dat deze situatie met AFL2074 zich heeft voor gedaan ?
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_146016099
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:48 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Duidelijk,

Ik mag aannemen dat dit gelegen heeft aan de vertragingstijd van MH17 met zo'n 14 minuten, dat deze situatie met AFL2074 zich heeft voor gedaan ?
Het zou kunnen, als Mh17 daar 14 minuten eerder voorbij gevlogen was zouden beide toestellen niet zijn pad gekruist hebben wat weer niet betekent dat er ook geen ander toestel daar op dat moment gevlogen zou kunnen hebben.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:57:33 #129
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_146022963
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:37 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het zou kunnen, als Mh17 daar 14 minuten eerder voorbij gevlogen was zouden beide toestellen niet zijn pad gekruist hebben wat weer niet betekent dat er ook geen ander toestel daar op dat moment gevlogen zou kunnen hebben.
Oké, maar ik bedoelde het op deze manier, als MH17 niet de 14 minuten vertraging had gehad, hadden ze in principe naar de aangehouden hoogte van 35000ft kunnen gaan.

Ik ben maar een leek op de luchtvaart, maar ik dacht wel als vliegtuigen elkaars pad doorkruisen in het luchtruim op ongeveer dezelfde hoogte binnen een aantal minuten dat men last van de luchtstroom had. (Turbulentie). Het zal wel door de verkeersleiders geadviseerd zijn om de hoogtes van de toestellen in te stellen dus AFL2074 op 35000 feet en MH17 op 33000 feet. (Denk ik)

Tenzij men hier over zwijgt en dat de vliegtuigen AFL2074 en MH17 vrij minimaal in elkaars hoogte passeerden waarbij AFL2074 als eerste passeerde in lengte en MH 17 naderhand in de (zijdelingse) breedte kwam aangevlogen tegen de luchtstroom van AFL2074.

Ik weet niet hoe groot de tegendruk bij dit soort doorkruisingen is, en of dit groot genoeg is om enige schade of zeer grote ongemakken kan aan richten bij het tegenliggende vliegtuig dat in aanmerking komt met het drukverschil? (Ik mag aannemen dat het ongeveer de werking heeft als men tegen het vaarwater van een schip ingaat alleen dan helemaal omringd)

[ Bericht 9% gewijzigd door Konijntjuh op 28-10-2014 08:39:16 ]
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_146025606
Ik was bij Schiphol op die donderdag avond en ik heb helemaal niks raars of vreemd gemerkt....twas 'n gewone zomersavond met gelukkige mensen heen en weer met vakantie enz.
Toen ik thuis kwam heeft m'n buurman vertelt wat over 'n crash.
Ik wist al dat er iets niet goed was met deze verhaal voor dat ik had iets op TV gezien.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:38:01 #131
249559 crew  Lavenderr
pi_146025775
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:29 schreef Tingo het volgende:
Ik was bij Schiphol op die donderdag avond en ik heb helemaal niks raars of vreemd gemerkt....twas 'n gewone zomersavond met gelukkige mensen heen en weer met vakantie enz.
Toen ik thuis kwam heeft m'n buurman vertelt wat over 'n crash.
Ik wist al dat er iets niet goed was met deze verhaal voor dat ik had iets op TV gezien.
Hallo Tingo wb :)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:38:25 #132
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146025784
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:29 schreef Tingo het volgende:
Ik was bij Schiphol op die donderdag avond en ik heb helemaal niks raars of vreemd gemerkt....twas 'n gewone zomersavond met gelukkige mensen heen en weer met vakantie enz.
Toen ik thuis kwam heeft m'n buurman vertelt wat over 'n crash.
Ik wist al dat er iets niet goed was met deze verhaal voor dat ik had iets op TV gezien.
Hoi Tingo Welkom terug! :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_146029422
Dankje wel.
Leuk om terug te zijn ondanks mijne oneerlijk lange 6 maand ban.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_146029752
Ik ben vergeten wie je was. Was jij niet die sch
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:29 schreef Tingo het volgende:

Ik wist al dat er iets niet goed was met deze verhaal voor dat ik had iets op TV gezien.
Je bent een groot ziener en een moderne prometheus, jij.
Conscience do cost.
pi_146030146
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 07:57 schreef Konijntjuh het volgende:

[..]

Oké, maar ik bedoelde het op deze manier, als MH17 niet de 14 minuten vertraging had gehad, hadden ze in principe naar de aangehouden hoogte van 35000ft kunnen gaan.

Ik ben maar een leek op de luchtvaart, maar ik dacht wel als vliegtuigen elkaars pad doorkruisen in het luchtruim op ongeveer dezelfde hoogte binnen een aantal minuten dat men last van de luchtstroom had. (Turbulentie). Het zal wel door de verkeersleiders geadviseerd zijn om de hoogtes van de toestellen in te stellen dus AFL2074 op 35000 feet en MH17 op 33000 feet. (Denk ik)

Tenzij men hier over zwijgt en dat de vliegtuigen AFL2074 en MH17 vrij minimaal in elkaars hoogte passeerden waarbij AFL2074 als eerste passeerde in lengte en MH 17 naderhand in de (zijdelingse) breedte kwam aangevlogen tegen de luchtstroom van AFL2074.

Ik weet niet hoe groot de tegendruk bij dit soort doorkruisingen is, en of dit groot genoeg is om enige schade of zeer grote ongemakken kan aan richten bij het tegenliggende vliegtuig dat in aanmerking komt met het drukverschil? (Ik mag aannemen dat het ongeveer de werking heeft als men tegen het vaarwater van een schip ingaat alleen dan helemaal omringd)
Dan zou er wellicht geen rede geweest zijn om niet naar geplande hoogte te klimmen.
Net als jou ben ik ook maar een leek, maar ik kan me voorstellen dat met alle vliegbewegingen en vertragingen het niet heel ongewoon is dat tijdelijk van de geplande hoogte afgeweken wordt.
Er dient een minimale afstand van 300 meter (1000f) te zijn in hoogte als vliegtuigen elkaar kruisen op grote hoogte.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:31:55 #136
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_146034050
quote:
14s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:24 schreef SicSicSics het volgende:
Hier de vragen die Pieter Omtzigt heeft ingediend naar aanleiding van de non-disclosure agreement verhalen:
PDF

Is 'de politiek' nou wel of niet op de hoogte? Of vindt BNW dat 'de politiek' alleen ministers zijn? Anders lijken met dit redelijk onwenselijke vragen?..
Kamervragen zijn beantwoord :o kan ze alleen nog niet vinden op de Tweede Kamer site.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:33:36 #137
249559 crew  Lavenderr
pi_146038894
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:27 schreef Tingo het volgende:
Dankje wel.
Leuk om terug te zijn ondanks mijne oneerlijk lange 6 maand ban.
Niet zo piepen. Je bent er weer.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:36:50 #138
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_146039001

Ah ... SU25 gegevens aangepast in aanloop naar de crash.
Vliegtuig kan ver boven de 11km hoogte vliegen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_146040955
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:36 schreef Lambiekje het volgende:

Ah ... SU25 gegevens aangepast in aanloop naar de crash.
Vliegtuig kan ver boven de 11km hoogte vliegen.
Dit was een goede inderdaad, als het goed is, is deze ook al in het vorige topic langsgekomen met een dank u wel aan de russen voor de test met het boordkanon.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_146042941
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet zo piepen. Je bent er weer.
Geen piepen - tis gewoon 'n feit en dat weet je goed, meid.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:38:36 #141
249559 crew  Lavenderr
pi_146043132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:33 schreef Tingo het volgende:

[..]

Geen piepen - tis gewoon 'n feit en dat weet je goed, meid.
Ok .
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:05:33 #142
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146044131
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:29 schreef Tingo het volgende:
Ik was bij Schiphol op die donderdag avond en ik heb helemaal niks raars of vreemd gemerkt....twas 'n gewone zomersavond met gelukkige mensen heen en weer met vakantie enz.
Toen ik thuis kwam heeft m'n buurman vertelt wat over 'n crash.
Ik wist al dat er iets niet goed was met deze verhaal voor dat ik had iets op TV gezien.
Wat wist je dan al?
Nogal wiedes dat er niks te merken was aan de slachtoffers. Die wisten immers niet dat ze hun dood tegemoet vlogen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_146044643
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat wist je dan al?
Nogal wiedes dat er niks te merken was aan de slachtoffers. Die wisten immers niet dat ze hun dood tegemoet vlogen.
Ik heb gewoon niks gemerkt dat er was iets gebeuren.....hoe wisten ze dat er waren niet bommen aan bord andere vliegtuigen/treinen/bussen bvb?.....maar twas heel belangrijk dat iedereen is netjes op vakantie of naar huis gekomen natuurlijk. Maar dat was maar 't begin van m'n hele rare MH17 ervaring. :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:22:32 #144
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146044960
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:15 schreef Tingo het volgende:

Ik heb gewoon niks gemerkt dat er was iets gebeuren.....hoe wisten ze dat er waren niet bommen aan bord andere vliegtuigen/treinen/bussen bvb?.....maar twas heel belangrijk dat iedereen is netjes op vakantie of naar huis gekomen natuurlijk. Maar dat was maar 't begin van m'n hele rare MH17 ervaring. :)
Panic at the airport is immers altijd een goed streven? Dat jij als passant er niets van merkt, is juist een pre.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_146045212
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Panic at the airport is immers altijd een goed streven? Dat jij als passant er niets van merkt, is juist een pre.
Wie had 't over paniek? Ik vond 't gewoon vreemd dat 't zo ...niks aan de hand was.
Misschien waren onze security forces aan 't koffie of zo,
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:29:12 #146
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146045319
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:27 schreef Tingo het volgende:

Wie had 't over paniek? Ik vond 't gewoon vreemd dat 't zo ...niks aan de hand was.
Misschien waren onze security forces aan 't koffie of zo,
Dat bedoel ik juist ... Uiteraard willen ze niet dat er paniek uitbreekt. En dus gebeuren eventuele extra security checks buiten gehoor en zicht van passanten als jij. Het is niet zo dat het er niet is omdat jij er niks van meekrijgt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_146045948
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat bedoel ik juist ... Uiteraard willen ze niet dat er paniek uitbreekt. En dus gebeuren eventuele extra security checks buiten gehoor en zicht van passanten als jij. Het is niet zo dat het er niet is omdat jij er niks van meekrijgt.
Oh ok - dus ze hebben alle tientallen vluchten en treinen met tientallen duizenden mensen laten gewoon gaan op tijd zonder vertragingen,cancellations enzo want ze wilden niet paniek in 't publiek hebben. Oh ok. Maar ze wisten al precies wat was gebeuren in Ukraine en dat er waren geen bommen geplaats ergens anders? Lekker 'veilig'.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:42:23 #148
6941 APK
Factual, I think.
pi_146046010
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:27 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wie had 't over paniek? Ik vond 't gewoon vreemd dat 't zo ...niks aan de hand was.
Misschien waren onze security forces aan 't koffie of zo,
Waarom zouden er extra security checks moeten zijn?
Het lijkt mij toch echt dat dit niet vanuit het betreffende toestel is veroorzaakt.

Ik snap wel dat je het een vreemde ervaring vindt hoor ;)
Ik zat ook in een approach naar Schiphol toen de Bijlmerramp gebeurde en had ook recentelijk met een (vluchtnummer) MH17 over hetzelfde gebied gevlogen voordat de ramp gebeurde.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:44:41 #149
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146046121
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:40 schreef Tingo het volgende:

Oh ok - dus ze hebben alle tientallen vluchten en treinen met tientallen duizenden mensen laten gewoon gaan op tijd zonder vertragingen,cancellations enzo want ze wilden niet paniek in 't publiek hebben. Oh ok. Maar ze wisten al precies wat was gebeuren in Ukraine en dat er waren geen bommen geplaats ergens anders? Lekker 'veilig'.
Volgens mij lees je mijn bericht niet goed.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:49:00 #150
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_146046311
Mij lijkt het meer aannemelijk als een toestel vertrokken vanaf Schiphol met heel veel Nederlanders aan boord out of the blue uit de lucht wordt geschoten, dit onrust met zich mee brengt op het vliegveld, de bewaking wordt verdubbeld, veel politie en andere hulpverleners op de been ipv dat er helemaal niets gaande is just a day like others. Vreemd. Mits je allang weet wat het scenario is.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')