abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 december 2014 @ 18:33:58 #276
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147192276
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:31 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ikea is absoluut geen slechte keuken, alleen is 75% van de kwaliteit te wijten aan degene die hem in elkaar zet. Een duurdere merkkeuken wordt in de fabriek binnen een bepaalde tolerantie in elkaar gezet (bv 0,2mm per kast max). Als je bij een Ikea exact werkt (en daar twijfel ik bij Gieliovd niet zo heel erg aan) dan is het een prima ding.
Heb er ook genoeg gezien waarbij de "bouwer" een tolerantie van 3 tot 5mm per kast ook wel prima vond. En dan is het een puinhoop.
De klant bepaald de kwaliteit. Waar de een 5 mm prima vindt, ga niet akkoord met 2 mm.
Share your talent, move the world.
  maandag 1 december 2014 @ 18:43:37 #277
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147192573
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:33 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

De klant bepaald de kwaliteit. Waar de een 5 mm prima vindt, ga niet akkoord met 2 mm.
De klant bepaald ;) en daar is een mooi spreekwoord voor:
Iff you pay peanuts, you get monkeys...

En hier is 1mm al teveel ;) het is mijn vak en ik ben nogal een zeikerd daarin.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator zondag 7 december 2014 @ 19:05:44 #278
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147367234
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:11 schreef Gieliovd het volgende:
Goed, goed, ik zit... ff wat tikken.

*knip*
Hoe ver ben je inmiddels met je keuken ? :)
  zondag 7 december 2014 @ 20:59:02 #279
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_147371458
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 19:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hoe ver ben je inmiddels met je keuken ? :)
Vonk,m ik trap elke keer in je zondagse rondje :( Ik denk telkens dat er een update is :')

En Gielio, typ eens wat voor ons joh. Mensen rekenen op je!
Spoilers!
  zondag 7 december 2014 @ 21:19:40 #280
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147372400
Gieliovd heeft zichzelf van kant gemaakt met een inbussleuteltje?
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_147373129
Johjohjoh.... :Z :|W

Ik doe de laatste tijd echt bijna niks. Ik loop m'n benen uit m'n lijf en ben nooit thuis. In m'n hoofd is het zo vol dat ik echt maar één ding tegelijk kan thuis.

Anyway! De keuken... ja gestaag weer verder. Afgelopen maandag met de vrachtwagen naar IKEA om daar alles op te halen. Eenmaal binnen, order openen, omzetten in picklist voor self en full service magazijnen....

"O, ja meneer, de vaatwasser hebben we niet op voorraad. En de kraan ook niet. En deze en deze en deze kastdeurtjes en ladefrontjes ook niet"

-O- :') Sta je met je vrachtwagen voor de grote meuk. Godzijdank de koelkast wel.

Huiskamer vol dozen en afgelopen week een verdwaald kastje in elkaar geschroefd. Spaanplaat meuk kan minder hebben dan ik had gedacht.



Dit weekend zou ik ff grote stappen snel thuis maken! Dus ik moest eerst ff het elektra aanleggen en het water verleggen. FF zaterdagmorgen vroeg in de wagen naar de koppelingenboer...

Eenmaal thuis beetje slopen beneden in de keuken, want in de koof lopen de leidingen. Zaag voorzichting in de koudwaterleiding gezet na de leidingen te hebben afgesloten en afgetapt. Eenmaal afgezaagd voelde ik dat de leiding wel heel makkelijk bewoog. En 20 seconden later had ik de rest van de leiding in m'n handen.

De soldeerverbinding zat los 8)7 -O- :|W :{ ;( }:| |:( :X

En ja, die zat achter de tegels, kraan, kit, plaatjes hout... Dus de halve keuken beneden kon ook met een rotvaart gesloopt want ja, ik had geen water en nog een hele klus voor me.

Ik heb alle soldeerverbindingen in huis eruit gerot behalve beneden.. dus ik ben helemaal niet paraat voor soldeer reparaties. Te krap voor knelkoppeling... dus Gieliovd raakte naar de Praxis voor een brander, S39, zilversoldeer. Maar ja, uiteraard was alles weer OP bij de praxis... net zoals de dag ervoor dat ik er was voor een 12x15 overgangsstuk. Aaargh :%

Dus in de auto en vol gas geïrriteerd naar de Gamma. Daar hadden ze wel alles.. maar daar was de goedkoopste brander weer ¤38 en die hadden ze bij de Praxis net weer wel (alleen geen gas :') ) dus die weer daar gaan halen.

38 uur later stond ik de boel los te bakken, in een slapering moment dacht ik een stuk lood te pakken als hitteschild voor de alupex en koperer gasleiding die er 2 cm achter liepen. "Lekker veel massa dat lood, zorgt goed voor hitte absorptie en dissipatie" hoor ik mezelf nog denken. Prutser. Zat in 2 tellen natuurlijk een gat in :|W

Paar flodders alu folie werken uiteraard veel beter. En ja, eerst nog ff leren solderen, dus dit is mijn resultaat :')




Eindelijk de koppelingen eraan die ik ff in 10 minuten dacht te zetten.... 12 koper naar 16x2 alupex.



Eenmaal die bende beneden af kon ik boven weer hobbyen....



Vandaag weer wat in elkaar geschroefd en alvast de koelkast kast aan de muur gehangen/plaatst. Leuk man, kast van 54 kilo in je eentje op z'n plek manouvreren 8)7



En toen op advies van junkiexp volgens mij eerst maar de bovenkasten rail gemonteerd. Gatenkaas achter dat stukwerk uiteraard dus lekker klooien weer. Ruzie met de buren, op zondag herrie o|O



En toen dacht ik ff hoekkastje monteren... zware kloteding kreeg ik niet op z'n plek in 'n eentje :{ Te hoog, zwaar en lomp om zonder schade te monteren. Lukt me wel, maar dan heb ik een paar krassen en japen in de muur. Geen zin in.



Al met al heb ik daarna de rest van de kastjes in elkaar gejast (60 breed bovenkastje, 80 breed bovenkastje... en staat het nu allemaal naast elkaar tot ik ff hulp krijg met tillen of ik het zat ben en het wel in m'n eentje tegen de muur smijt.

Daarna volgt de onderkastjes plaatsen.
- Ik ga de muurplaat voor gas door de bodem van de carroussel boren dus dat kost weer wat geklooi.
- Spoelkast monteren wordt ook uitdaging. Achterwand zal er weer uit moeten en een andere montage constructie bedenken voor die achterplaat.
- Vaatwasser en resterende materialen zijn er nog niet.

Genoeg te doen maar gaat de goede kant op.

@ smurf: vandaag voor het eerst de inbus vastgehad. De rest is allemaal Pozidrive 2! Zet alles met m'n Bosch 10,8V in elkaar op koppelstandje 7. Kastje uitpakken duurt bijna langer dan in elkaar jassen.

:W
Laat die handjes wapperen!
  zondag 7 december 2014 @ 21:39:39 #282
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_147373283
Solderen: als je de fitting verwarmd ipv alles, smelt je soldeerdraad er zo naartoe ;)
O+
pi_147382950
Legionella alarm! Raken warm en koud elkaar bij de kraan voor de vaatwasser?
  PR/Manusje van alles maandag 8 december 2014 @ 07:11:21 #284
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_147383006
Ach, na drie weken vakantie zou ik even de kraan laten lopen...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_147397185
Wel nee, paniek om niks. Loopt wel los. Wordt warmer daar als ik een close in boiler zou monteren in dat kastje.

Aan gedacht, dat wel. Er zijn meer plekken waar dit voorkomt maar ik krijg het er niet benauwd van.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 8 december 2014 @ 18:45:42 #286
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147398671
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 17:54 schreef Gieliovd het volgende:
Wel nee, paniek om niks. Loopt wel los. Wordt warmer daar als ik een close in boiler zou monteren in dat kastje.

Aan gedacht, dat wel. Er zijn meer plekken waar dit voorkomt maar ik krijg het er niet benauwd van.
Merk je dat je langzaam steeds minder moeilijk doet over zaken waar je eerder uren mee druk kon zijn :X -O-
pi_147419305
Ja je hebt gelijk. Het geduld is een beetje op en het leven gaat hard door.

Het mag ook wel eens meezitten, dat scheelt een hoop.
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking dinsdag 9 december 2014 @ 13:10:29 #288
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147419659
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:36 schreef Gieliovd het volgende:
Johjohjoh.... :Z :|W

Ik doe de laatste tijd echt bijna niks. Ik loop m'n benen uit m'n lijf en ben nooit thuis. In m'n hoofd is het zo vol dat ik echt maar één ding tegelijk kan thuis.

[ link | afbeelding ]

Je zit even in een dipje zo lijkt het... Erg vervelend, ik kan het weten. Het valt niet mee een heel huis VOL met puin en werktroep. Heb zo ook een paar maanden moeten leven. Was eigenlijk geen leven, maar "overleven" zo voelde het. Echt om ziek van te worden zo erg. Ik kon nergens heen, geen keuken, geen woonkamer, geen badkamer, helemaal niets! (Ja oke, het toilet was in orde!)

Het heeft er een hele tijd zo uitgezien:



Kom je thuis van je werk, wil je even rust, kom je in deze teringzooi terecht.
Het leek alsof ik er nooit meer uit kwam. Had slechte zin, depri, stress alles kut.
Maar ineens ging het weer bergop: alles één voor één aanpakken en je niet gek laten maken. Pilske erbij en ook genoeg relaxen. Uiteindelijk komt alles goed, maar ik voel precies wat je meemaakt. Is serieus geen pretje. Sommige mensen zullen wel denken niet aanstellen joh, maar geloof me 't is niet niks zo'n project. Las laatst hier op 't forum nog een reactie van iemand die precies hetzelfde vertelde dat iemand zich niet moest vergissen in de size van zo'n project.

Maar: uiteindelijk komt dus alles goed, en dan is het dubbel zo hard relaxen 8-) :7

Keep it up ^O^


[edit voor hieronder]

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 14:14 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

Kan ik wel eens geweest zijn in het "oud huis verbouwen" topic waar die kerel het in 1 jaar af wilde hebben.
Maar begrijp precies waar je nu zit, het lijkt NOOIT af te komen. Ben er zelf momenteel ook een beetje klaar me (ga maand 19 in nu :( ) Ruim de hele bende een keer goed op. Ben ik nu 3 dagen mee bezig. Geeft weer overzicht en zin. Nog ff door. Het komt af :D
Ahja, dat was jij inderdaad in dat topic ^O^ (goede tip trouwens, ik deel 'm 100%)

Achter de wolken schijnt de zon ofzoiets toch?

[ Bericht 9% gewijzigd door Atmoz op 09-12-2014 14:53:39 ]
  dinsdag 9 december 2014 @ 14:14:49 #289
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147421296
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:10 schreef Atmoz het volgende:
Sommige mensen zullen wel denken niet aanstellen joh, maar geloof me 't is niet niks zo'n project. Las laatst hier op 't forum nog een reactie van iemand die precies hetzelfde vertelde dat iemand zich niet moest vergissen in de size van zo'n project.

Maar: uiteindelijk komt dus alles goed, en dan is het dubbel zo hard relaxen 8-) :7

Keep it up ^O^
Kan ik wel eens geweest zijn in het "oud huis verbouwen" topic waar die kerel het in 1 jaar af wilde hebben.
Maar begrijp precies waar je nu zit, het lijkt NOOIT af te komen. Ben er zelf momenteel ook een beetje klaar me (ga maand 19 in nu :( ) Ruim de hele bende een keer goed op. Ben ik nu 3 dagen mee bezig. Geeft weer overzicht en zin. Nog ff door. Het komt af :D
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_147435438
Bovenstaande heb ik ook ervaren in m'n vorige woning. Killing voor je relatie ook. Nergens tot rust kunnen komen. Maar je werk gaat gewoon vol door. Uiteindelijk hebben we bij de verkoop pas weer moed gevonden om alles af te maken.

Onderschat niet de kracht die je krijgt van iets 'af' hebben. En dan bedoel ik ook af, als in verlichting en fotolijstjes aan de muur. Vrouwtje blij, ook veel waard.

In de nieuwe woning zijn we kamer voor kamer bezig, waarbij we de woonkamer ten allen tijden vrij houden van bouwmateriaal. Bevalt veel beter! Je moet gewoon een plek hebben waar je even niet geconfronteerd wordt met je verbouwing.

[ Bericht 3% gewijzigd door Knuppel1983 op 09-12-2014 21:40:15 ]
pi_147438569
Ja mensen, we zitten op 3 jaar en 8 dagen op dit moment. Dan is het op een gegeven moment gewoon even goed. Er is in huis niets af inderdaad dus nergens rust. De zithoek hier lijkt heel wat maar nog geen gordijnen, lampen etc.. en links is het een grote bende.

Ik blijf er erg rustig onder tot op heden. Accepteren etc. Ik ken erg veel mensen die zouden dit zeker niet trekken. Schoenen wisselen in huis, looplamp aan de douchewand, jaren zonder CV, behelpen beneden... ruimte tekort en nergens comfort.

Als de keuken straks staat dan geeft dat wel erg veel energie denk ik. Maar ook daar heb ik nog geen illusies over hoor. Straks staan de kastjes wel... maar dat is pas het begin. Het blad nog zoeken en laten maken. Nog apparatuur uitzoeken en installeren. De verlichting allemaal nog in de keuken. Dan nog een wandje maken, bekleden... afzuigkap koop maken, gat naar buiten, afzuigkap hangen. Daar zitten nog heel wat uurtjes in hoor.

Heb wel zin om boven weer aan de slag te kunnen. Daar is het nog redelijk grote stappen snel thuis. Veel schuren, schilderen, vloeren... nog een beetje timmeren en plamuren. Daar kan ik ook wat makkelijker hulp voor vragen.

Maar ja, ook dat is weer zoiets. Ik weet dat boven alle verf eraf gebrand moet worden (5 lagen ofzo) en dat je heel erg moet uitkijken met je verfstripper. Bij de beglazingskit vandaan blijven en oppassen met hitte op het dubbel glas. Ergo: maar weer zelf doen voordat ik straks allemaal lelijke kit heb en een gesprongen ruit? Wet van Murphy... sta ik straks het buitenschilderwerk ook weer te fixen omdat de ruit eruit moet, glaslatten eruit, ellende.

Zit wel eens te denken of ik de hele logeerkamer en zolder maar ff met rust moet laten, trap naar zolder ook.. scheelt heel wat meters branden, schuren, plamuren, schilderen. Maar aan de andere kant, het is wel super efficiënt om één klus gewoon door te zetten. Overal eerst branden. Overal schuren. Overal.... Maar al met al scheelt het misschien toch wel veel tijd om dat later te doen. Maar ja, dan voorspel ik straks dat ik dat over 3 jaar nog niet heb gedaan. En ja, er wil nu al volk komen logeren soms.

Momenteel één ding tegelijk. Eerst die keuken maar eens neerzetten, leidingen afmaken etc. Als die kastjes staan kan ik weer een stapje verder denken.

Leuk:

Driftig met m'n vader dat hoekkastje opgehangen. Heel wat moeten modificeren om het recht te krijgen (muur niet haaks en niet loodrecht) maar gelukt. Het stellen moest ook in de rail, want de kastjes zelf zijn niet te stellen.

"Eerst maar ff één schroefje, dan kijken we ff of die recht hangt" zei ik tegen m'n pa.

Nou, alle kastjes hangen er. En dat hoekkastje hangt nog altijd aan dat ene schroefje en die anderen zitten allemaal los in de muur :')

Weer hulp afwachten dus, dan kastje eraf, 20 seconden werk, kastje er weer aan.

Gisteravond ook ff de vaatwasser gehaald in Utrecht. Had in Delft gekeken. 5 voorraad. Wilde ik erheen gaan, 0 voorraad. Utrecht, nog 4. Dus wij erheen... kom je daar, op. Dus ik zeg WTF? Ooooo, er staan er nog 2 in de "backup locatie"...

Dus die staat ook thuis :) Heerlijk, grote auto.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gieliovd op 09-12-2014 23:14:50 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_147444234
Haha, heel herkenbaar dit allemaal. Wij zitten inmiddels in maand 10, maar maken wel stappen. Wat wij doen is bepaalde klussen uitbesteden, zoals het storten van een dekvloer en leggen van de houten vloer. Dit geeft een beter resultaat (zeker voor de dekvloer, dat is zulk vakwerk), ook een groot pluspunt is dat zij verantwoordelijk zijn, en jij tegelijkertijd een deadline hebt om alles gereed te krijgen zodat die klus plaats kan vinden.

Het is ook erg makkelijk om wel te kijken naar wat nog moet gebeuren (en daarbij vele kleine tussendoorklusjes over het hoofd te zien :') ), maar te vergeten hoe veel werk er al verricht is. Als je ieder groot 'af' project eens opbreekt in alle kleine klusjes die je er voor hebt moeten doen, zie je dat je toch een enorme berg werk verzet hebt. Dat werkt motiverend en geeft moed dat ook de toekomstige klussen wel af zullen komen.

Daarnaast 'betaal' je als beginner natuurlijk veel leergeld. Zo hebben wij een dag (ruim) besteed aan het maken van een CV-aansluiting op wat wij dachten dat een draadverbinding was, maar uiteindelijk een doodnormale knelkoppeling bleek. Een aantal uren geklooi met teflon, tripjes naar de bouwmarkt en koppelstukken verder was het klusje in twee minuten geklaard. Dat gebeurt ons ook nooit meer ;)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_147444958
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:51 schreef Gieliovd het volgende:
Maar ja, ook dat is weer zoiets. Ik weet dat boven alle verf eraf gebrand moet worden (5 lagen ofzo) en dat je heel erg moet uitkijken met je verfstripper. Bij de beglazingskit vandaan blijven en oppassen met hitte op het dubbel glas. Ergo: maar weer zelf doen voordat ik straks allemaal lelijke kit heb en een gesprongen ruit? Wet van Murphy... sta ik straks het buitenschilderwerk ook weer te fixen omdat de ruit eruit moet, glaslatten eruit, ellende.
Misschien een idee om de randen rondom het glas met afbijtmiddel te doen, en de rest gewoon te branden? Afbijtmiddel werkt wat minder effectief, maar beter twee of drie keer behandelen met afbijt dan de glasplaat moeten vervangen.
pi_147445061
Je moet oppassen dat zo'n verbouwing je geen burn-out stress geeft met alle gevolgen van dien.
Ik heb in 1,5 jaar 5 objecten gedaan, complete renovatie van binnen (van soms fundering tot aan al elektra/water/afvoer en muren binnen, alleen buitenmuren waren nog goed).

Werkte 12 (5 a 6 dagen pw) uur per dag, heb er een hernia aan over gehouden/burn-out/stress en relatie naar de knoppen.

Heb er ontzettend spijt van :(

btw als je iets recht wil hangen en de muur is niet recht:
http://www.heering.eu/milli-max/uitvulplaatjes/

ik zou voor de 1 mm en de 3 mm plaatjes gaan. kun je alles mee uitvlakken, ideaal spul.
pi_147445346
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:19 schreef hans1985 het volgende:
btw als je iets recht wil hangen en de muur is niet recht:
http://www.heering.eu/milli-max/uitvulplaatjes/

ik zou voor de 1 mm en de 3 mm plaatjes gaan. kun je alles mee uitvlakken, ideaal spul.
Goede tip, zijn ook te koop bij de betere bouwmaterialen zaken. En als de spleet tussen de muur en de kastjes vrij groot is kan je er altijd nog een strookje glasband achter plakken, vervolgens netjes afkitten zonder dat je hele tube kit achter de kastjes leegloopt.
pi_147447414
Keuken plaatsen is leuk werk :) Alleen je soldeer skills.. Maar dat komt wel goed. Goed schuren, ontvetten, verwarmen soldeer er tegenaan tikken en het vloeit vanzelf.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_147448614
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:18 schreef raulbouli het volgende:
Keuken plaatsen is leuk werk :) Alleen je soldeer skills.. Maar dat komt wel goed. Goed schuren, ontvetten, verwarmen soldeer er tegenaan tikken en het vloeit vanzelf.
Met de compressor je leiding leeg spuiten wil ook nog wel eens helpen.
Soms blijft er water in staan omdat een leiding horizontaal ligt. Dan kun je verhitten wat je wil, maar gaat de tin nooit goed vloeien.
pi_147467157
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:12 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Misschien een idee om de randen rondom het glas met afbijtmiddel te doen, en de rest gewoon te branden? Afbijtmiddel werkt wat minder effectief, maar beter twee of drie keer behandelen met afbijt dan de glasplaat moeten vervangen.
Goed plan, dat maar eens proberen bij één van die kozijnen, kijken wat het doet. Als het de beglazingskit maar niet opvreet?
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:19 schreef hans1985 het volgende:
Je moet oppassen dat zo'n verbouwing je geen burn-out stress geeft met alle gevolgen van dien.
Ik heb in 1,5 jaar 5 objecten gedaan, complete renovatie van binnen (van soms fundering tot aan al elektra/water/afvoer en muren binnen, alleen buitenmuren waren nog goed).

Werkte 12 (5 a 6 dagen pw) uur per dag, heb er een hernia aan over gehouden/burn-out/stress en relatie naar de knoppen.

Heb er ontzettend spijt van :(

btw als je iets recht wil hangen en de muur is niet recht:
http://www.heering.eu/milli-max/uitvulplaatjes/

ik zou voor de 1 mm en de 3 mm plaatjes gaan. kun je alles mee uitvlakken, ideaal spul.
Ook hier soortgelijke praktijken. Full time drukke job en nog 20-30 uur klussen.

Begint bij mij vooral psychische manifestaties te veroorzaken (stress, kortaf, gehaast, kort lontje).

Zal eens naar die plaatjes kijken, ik maak altijd zelf vulplaatjes met alles wat ik heb liggen.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:18 schreef raulbouli het volgende:
Keuken plaatsen is leuk werk :) Alleen je soldeer skills.. Maar dat komt wel goed. Goed schuren, ontvetten, verwarmen soldeer er tegenaan tikken en het vloeit vanzelf.
Haha, commentaar over m'n skills? Ach, m'n irritatieniveau steeg zo'n beetje boven 't dak uit en had het nooit gedaan. Ik heb de theorie toegepast en dat ging als een tiet.

Maar zoals ik ben, nog ff beetje soldeer erop. Nog beetje. He waar is het nou, o het loopt eronder uit. Nog een beetje. En dan krijg je dit :P Volgende keer doe ik het als een pro.

Komt wel gooooooed! Is dicht, komen tegels voor ;)

Vanavond weer ff door:



:7

Klussers blijven blunderen:

Gasleiding loopt PRECIES op de hoogte van het profiel in de muur. Dus ik 48 keer meten... rustig boren, lampie erbij... steeds in gat kijken. Alles zou goed moeten zijn, maximaal erboven geboord.

Op een gegeven moment zie ik een REDELIJK DIEP gat in metaal in de muur :X :|W

Dus ik andere lamp zoeken, stresskip modus :{

Nog een gat om te kijken wat er aan de hand is.... Weer raak! Maar verderop niet??? Ik snapte er geen hol meer van.... Ik was in gedachten al leidingen aan het afsluiten en omleggen.

Foto erbij gepakt vóór het stuccen... blijkt er een oude loden waterleiding in het cement te lopen vlak boven de gasleiding... ff stuk boorkrul in m'n mond, schroevendraaier in het gat... yup, lood.

:')

[ Bericht 11% gewijzigd door Gieliovd op 10-12-2014 21:47:07 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_147468286
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:42 schreef Gieliovd het volgende:
Als het de beglazingskit maar niet opvreet?
Desnoods plak je het even af.
pi_147547193
O crap, over 2 Posts nieuw topic...

Leuk man! Stukadoor die niet luistert. 2700 minimaal tussen de muren vriend! Jaaaa komt wel goed.

Nou, stukadoor eruit gerot en tussen de muren is het 2690 maar wobbelt naar minder op sommige plaatsen.

Alle kastjes stonden, aan elkaar, waterpas..... Maar konden allemaal weer los :'(

Muur afbikken... Rail van de muur.... Alles om mm's te smokkelen.

Maar het staat weer... En ga nu de vaatwasser ertussen slingeren. Kijken of het past :')
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')