abonnement Unibet Coolblue
pi_144624087
Ik heb sinds korte tijd last van Adware op mijn computer, genaamd Pricechop. Ik heb geen idee hoe dit precies op mijn computer is gekomen, maar waarschijnlijk is het mee geïnstalleerd met iets anders.

Elke keer als ik mijn browser opstart (of het nou Chrome of Firefox is) komen er irritante advertenties tevoorschijn. Op sommige sites staat zelfs 90% van de pagina vol met advertenties. Zelfs tekst wordt gebruikt voor advertenties. Als ik bijvoorbeeld op mijn actieve topics klik worden er weer nieuwe sites geopend met advertenties. Hartstikke irritant dus.

Als ik naar extensies ga, kan ik pricechop wel uitschakelen en zijn al die advertenties gelukkig weg. Dit is helaas maar voor kort, want als ik de browser opnieuw opstart zijn de advertenties weer terug en moet ik het weer gaan uitschakelen.

Ik heb pricechop ook al verwijderd in Programma's en onderdelen, waar het ''poriciechop'' heet. Helaas blijft het terugkomen, waarschijnlijk is er nog ergens een bestandje die de extensie steeds laat terugkomen. Deze kan ik niet vinden.
(she/her)
pi_144624127
teveel pr0n sites bezocht
pi_144624139
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:50 schreef TUFKAL het volgende:
teveel pr0n sites bezocht
:N
(she/her)
pi_144624171
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:50 schreef Fylax het volgende:

[..]

:N
DIG
pi_144624180
Ok.
Of niet dan?
pi_144624363
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:49 schreef Fylax het volgende:
Ik heb sinds korte tijd last van Adware op mijn computer, genaamd Pricechop. Ik heb geen idee hoe dit precies op mijn computer is gekomen, maar waarschijnlijk is het mee geïnstalleerd met iets anders.

Elke keer als ik mijn browser opstart (of het nou Chrome of Firefox is) komen er irritante advertenties tevoorschijn. Op sommige sites staat zelfs 90% van de pagina vol met advertenties. Zelfs tekst wordt gebruikt voor advertenties. Als ik bijvoorbeeld op mijn actieve topics klik worden er weer nieuwe sites geopend met advertenties. Hartstikke irritant dus.

Als ik naar extensies ga, kan ik pricechop wel uitschakelen en zijn al die advertenties gelukkig weg. Dit is helaas maar voor kort, want als ik de browser opnieuw opstart zijn de advertenties weer terug en moet ik het weer gaan uitschakelen.

Ik heb pricechop ook al verwijderd in Programma's en onderdelen, waar het ''poriciechop'' heet. Helaas blijft het terugkomen, waarschijnlijk is er nog ergens een bestandje die de extensie steeds laat terugkomen. Deze kan ik niet vinden.
Ga dan naar de instellingen van je browser. Bij de installatie heeft het programma zichzelf de macht gegeven om je homepage/browser te verneuken. Bij instellingen kun je als het goed deze instellingen weer wijzigen :)
pi_144624441
quote:
Dat helpt dus ook niet.
(she/her)
pi_144624447
Moet je maar geen games installeren en naar je moeder luisteren.
pi_144624459
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:56 schreef beverton het volgende:

[..]

Ga dan naar de instellingen van je browser. Bij de installatie heeft het programma zichzelf de macht gegeven om je homepage/browser te verneuken. Bij instellingen kun je als het goed deze instellingen weer wijzigen :)
Die kut extensie blijft terugkomen ookal verwijder ik hem uit mijn browser.
(she/her)
pi_144624472
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:59 schreef Goejedag het volgende:
Moet je maar geen games installeren en naar je moeder luisteren.
Ik installeer geen games op deze laptop. ;)
(she/her)
pi_144624504
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:59 schreef Fylax het volgende:

[..]

Die kut extensie blijft terugkomen ookal verwijder ik hem uit mijn browser.
Dan moet je bij de instellingen kijken of het als je homepage en overige kunt verwijderen. Anders even systeemherstelletje plegen ;)
pi_144624547
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:00 schreef beverton het volgende:

[..]

Dan moet je bij de instellingen kijken of het als je homepage en overige kunt verwijderen. Anders even systeemherstelletje plegen ;)
Nah het is geen homepage.. Het is een programma die op elke site advertenties in beeld brengt. :r
(she/her)
pi_144624567
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:02 schreef Fylax het volgende:

[..]

Nah het is geen homepage.. Het is een programma die op elke site advertenties in beeld brengt. :r
Beste wat je dan kunt doen is 1) adblock. of 2) systeemherstel :)
pi_144624570
Jeetje, vier uur moeten zoeken naar de oplossing...
Oh tikfout, niet eens 4 seconden.
http://malwaretips.com/blogs/remove-price-chop-virus/
  woensdag 17 september 2014 @ 15:02:43 #16
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_144624572
Had ik ook. Na zo'n 3 maanden gaat het vanzelf weer weg.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_144624574
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:49 schreef Fylax het volgende:
Ik heb sinds korte tijd last van Adware op mijn computer, genaamd Pricechop. Ik heb geen idee hoe dit precies op mijn computer is gekomen, maar waarschijnlijk is het mee geïnstalleerd met iets anders.

Elke keer als ik mijn browser opstart (of het nou Chrome of Firefox is) komen er irritante advertenties tevoorschijn. Op sommige sites staat zelfs 90% van de pagina vol met advertenties. Zelfs tekst wordt gebruikt voor advertenties. Als ik bijvoorbeeld op mijn actieve topics klik worden er weer nieuwe sites geopend met advertenties. Hartstikke irritant dus.

Als ik naar extensies ga, kan ik pricechop wel uitschakelen en zijn al die advertenties gelukkig weg. Dit is helaas maar voor kort, want als ik de browser opnieuw opstart zijn de advertenties weer terug en moet ik het weer gaan uitschakelen.

Ik heb pricechop ook al verwijderd in Programma's en onderdelen, waar het ''poriciechop'' heet. Helaas blijft het terugkomen, waarschijnlijk is er nog ergens een bestandje die de extensie steeds laat terugkomen. Deze kan ik niet vinden.
Stappenplan:

- Rechtsklik je browser en controleer het pad. Meestal staat er iets achter chrome.exe' bijvoorbeeld en dat kun je weghalen (hijack)
- Ga naar de browser instellingen en haal al die extensies weg. Verander je startpagina, verwijder zoekmachines etc etc etc
- ga naar je programmalisjt (appwiz.clp) en verwijder rotzooi
- verwijder alles in temp en %temp%
- verwijder rare folders in program data en program files
- reboot je PC

Je kunt ook altijd even malwarebytes downloaden

nu moet ie goed zijn :)
pi_144624620
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:02 schreef beverton het volgende:

[..]

Beste wat je dan kunt doen is 1) adblock. of 2) systeemherstel :)
AdBlock helpt niet omdat het een apart ding is.
Systeemherstel zou kunnen.. Maar er zitten meer mensen op deze laptop dus misschien verwijdert het dan ook andere dingen. :o
(she/her)
pi_144624657
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:03 schreef Fylax het volgende:

[..]

AdBlock helpt niet omdat het een apart ding is.
Systeemherstel zou kunnen.. Maar er zitten meer mensen op deze laptop dus misschien verwijdert het dan ook andere dingen. :o
Kijk mijn stappenplan en vergeet ook niet om het pad van je browser te checken. soms staat er bijvoorbeeld bij chrome achter chrome.exe' http;//andfjashfjhasfjafjasfj.ahsajfshjahfjas.ashfjashj dat je dan kunt weghalen. Dat zorgt namelijk voor de startpagina swap.
pi_144624738
Volgens mij is het nu weg.. Ik hoop voor altijd..
(she/her)
pi_144624809
ADW cleaner
pi_144624882
handmatig is altijd het beste vind ik. Ben je ook binnen 2 minuten mee klaar als je er routine in hebt :P
pi_144625129
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:04 schreef Flammie het volgende:

[..]

Kijk mijn stappenplan en vergeet ook niet om het pad van je browser te checken. soms staat er bijvoorbeeld bij chrome achter chrome.exe' http;//andfjashfjhasfjafjasfj.ahsajfshjahfjas.ashfjashj dat je dan kunt weghalen. Dat zorgt namelijk voor de startpagina swap.
_O_

Ik had last van dat als ik steeds een nieuwe tab open, of FF zelf open, dat m'n homepage een website was met vage linkjes en een andere zoekmachine.

Heb gedaan zoals je zei en er stond idd een vage link achter FF.exe. Dat heb ik weggehaald, en nu krijg ik wel mn originele homepage te zien *O*

Stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht, maarja.
Children of the night. What music they make.
pi_144625443
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:17 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

_O_

Ik had last van dat als ik steeds een nieuwe tab open, of FF zelf open, dat m'n homepage een website was met vage linkjes en een andere zoekmachine.

Heb gedaan zoals je zei en er stond idd een vage link achter FF.exe. Dat heb ik weggehaald, en nu krijg ik wel mn originele homepage te zien *O*

Stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht, maarja.
Yep dat wordt veelal vergeten. Ik begin daar altijd mee als ik malware/spyware wil wegkegelen. Dan browser extensies/instellingen. Dan programma lisjt en dan in program data/files kijken en mapjes wegkegelen.

Kijk voornamelijk naar dingen als dealply, conduit etc.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 17 september 2014 @ 15:32:39 #25
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_144625617
Even een adware cleaner op loslaten ^O^
Je maintiendrai -XOXO-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')