abonnement Unibet Coolblue
pi_144617291
hoi,
Ik ben Stefan, en ik studeer werktuigbouwkunde in Delft.
voor opleiding is havo met wiskunde A.

ik wil nu jammer genoeg al stoppen met mijn opleiding, het zit me gewoon niet mee.
ik woon in Ijmuiden en moet elke dag om kwart voor 6 opstaan om optijd in Delft te zijn, thuis ben ik vaak weer om 8/half 9. Dan moet ik daarnaast nog heel veel schoolwerk doen en slaap ik pas weer om 1 uur snachts.

Ik ben al een hele tijd bezig met een kamer maar aangezien ik 17 ben kom ik voor vele niet in aanmerking, en de gene waar ik wel op kan reageren haken constant af.

Ook heb ik wiskunde A gedaan omdat ik dat verplicht was te kiezen in havo 3 van mijn school, ik heb echt waar nu al een mijle verre achterstand met wiskunde.

Daarnaast doe je op het HBO veel aan groepswerk, ik moet dan wel eerlijk zeggen dat groepswerk niet mijn ding is en dat ik het liefst zelfstandig werk, maar elke keer als ik in een groep wordt gezet, ook al op de havo hoor, wordt ik genaaid, puur omdat het altijd vriendjes politiek is en ik meer zo iemand bent die 1 of 2 beste maten heeft. nu begint het alweer, ik ken niemand op de ze hele school en ik probeerde contact te maken met mijn groepje, het ging vooruit maar het gaat al weer mis. Dit is gewoon niks. Ik studeer voor mijzelf en niet voor anderen.

weet iemand een technische studie zonder groepswerk, want ik ga dit niet afmaken, ik wil het heel graag, ik wil het vak heel graag weten en dit vak vind ik serieus al mijn hele leven boeiend, maar dit wordt het niet voor mij.
  woensdag 17 september 2014 @ 11:10:15 #2
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_144617358
Als je later een baan krijgt, zal je ook samen moeten werken met je collega's. Dan kan je dat maar beter leren tijdens je studie, dan dat je denkt dat je later ook alles alleen zal doen.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  woensdag 17 september 2014 @ 11:17:33 #3
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_144617558
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:10 schreef NJ het volgende:
Als je later een baan krijgt, zal je ook samen moeten werken met je collega's. Dan kan je dat maar beter leren tijdens je studie, dan dat je denkt dat je later ook alles alleen zal doen.
dit. En hbo is veel projectwerk en werrken in groepen. Als je daar niet tegen kunt wordt studeren nog een zware dobber voor jou.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  woensdag 17 september 2014 @ 11:26:52 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144617795
heb je al eens aan een maritieme opleiding gedacht ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_144619431
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:26 schreef sturmpie het volgende:
heb je al eens aan een maritieme opleiding gedacht ?
Hbo maritiem officier is ook heel veel werken in projecten, op de hogeschool rotterdam in ects evenveel als andere ingenieursopleidingen. Voor de wiskunde deficiėntie is geen excuus, er zijn tal van manieren om dit bij te spijkeren. TS heeft zeker de hele zomer zitten gamen?
pi_144619507
Qua reistijd, of je gaat dichterbij wonen, of je gaat dichterbij studeren. Ik snap dat het lastig is om een kamer te vinden, heb zelf ook op die tijden moeten opstaan om te reisen omdat ik niet op tijd een kamer kon vinden. Maar de oplossing is een van die twee.
Ga je naar Delft omdat ze je dichterbij niet wilden accepteren met wisA?

Qua wisA ben je natuurlijk gewoon genaaid. Snap niet helemaal waarom je school dat zo doet, maar ja.
Je zou met een studiebegeleider of decaan al deze problemen door kunnen nemen. Maar zeker als je het nu gewoon niet trekt vanwege je reistijd en je achterstand op wisB gebied. Dat wil namelijk totaal niets zeggen over of je een technische/wisB hbo opleiding niet succesvol kunt en mag afleggen.
Dus je doet er wijs aan nu al aan de bel te trekken.

Groepwerk heb je tegenwoordig overal; mbo, hbo, wo en alle soorten opleidingen. Dit omdat het oa ook een goede voorbereiding is op wat je gaat doen in het bedrijfsleven.
Dus dit is een ontwikkeling die je zelf door moet maken. Zeker omdat je 17 bent en dus qua persoonlijkheid nog enigsinds kunt veranderen en omdat je zelf zegt dat je het lastig vindt. Dus niet te snel opgeven.

Vrienden met iemand moeten zijn om samen te werken vind ik ook onzin. Dat zou helemaal niets uit moeten maken. Als mensen in groepswerk niet eerlijk zijn, afspraken niet nakomen dan kun je ze daarmee confronteren en als dat niet werkt heb je op school begeleiders en in het bedrijfsleven je baas. Snap dus niet precies waarom je 'genaaid' wordt en waarom je daar niets aan kunt doen.
Wel lullig als je altijd in een groepje komt met lui die allemaal niets doen en waar niemand anders mee wil samenwerken.
Maar dat moet je zelf initiatief nemen in het vormen van een groepje en ja dan is er soms sprake van groepjesvorming op basis van vriendschap.

[ Bericht 11% gewijzigd door Pandarus op 17-09-2014 12:34:56 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')