abonnement Unibet Coolblue
pi_144618486
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, er zit iets heel raars in dat je zo graag met je vingertje wijst naar mensen die het financieel allemaal nogal dom aanpakken. Enig begrip dat mensen misschien niet altijd slimme keuzes maken, is meestal ver te zoeken.

Ik weet nog niet hoe ik het zou betitelen, maar het spreekt in mijn ogen niet echt in je voordeel.
Hmmm, ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, maar deze mensen kiezen er bewust voor om met hun kop op tv te komen, er zit wel een bepaalde media geilheid bij die mensen terwijl er genoeg andere mogelijkheden zijn om iets te doen of je te laten helpen aan je schuld.

Dus dit programma is leerzaam hoe het niet moet. En dit programma is voor de kijker vermakelijk omdat hun het heel dom hebben aan gepakt en wij (de kijkers) daar een beter zelfbeeld van krijgen.
dat is het !
pi_144618572
Gisteren weer afleveringtje gekeken. Die " motiverende " gesprekken van John zijn zo slecht :') Altijd maar benadrukken wat mensen nog meer hadden kunnen doen. Ja, dat is ook zo, maar als je mensen wilt motiveren werkt dit alleen maar averechts.
pi_144618712
Wat een saaie aflevering. Wel sympathieke mensen. Vraag mij wel heel erg af wat er nou gebeurde met die 710 euro.

Maar goed zelfs zonder nieuwe banen hielden ze met besparingen 247 euro over, dat is niet veel maar wel iets waarmee je bijvoorbeeld aan de acute huurschuld kunt werken?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  woensdag 17 september 2014 @ 13:02:54 #54
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_144620610
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die Annemarie vind is inderdaad irritant met haar sloop de crisis gewauwel.
Ja een zeur mens is ze geworden met haar sloop de crisis😣
  woensdag 17 september 2014 @ 13:12:50 #55
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144620917
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:31 schreef Maraca het volgende:
Net even de aflevering teruggekregen (tv abbo opzeggen was voor mij een kostenbesparing :+) en het was inderdaad minder spannend dan de vorige afleveringen. Had heel erg het idee dat die vrouw zat te acteren, om maar goed over te komen op tv :X
Dat ja, want opeens konden ze wel rondkomen met veel minder Dan 700¤. Niemand weet waar dat geld naartoe ging.
pi_144621177
Ik ook, alleen nu weet Afas alles van mn bankrekening :(
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 17 september 2014 @ 13:46:49 #57
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_144621950
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:21 schreef W00fer het volgende:
Ik ook, alleen nu weet Afas alles van mn bankrekening :(
Ik zou het nooit toelaten om zo'n programma in mijn bankrekening te laten klooien. :{ Heb zelf een administratie in Excel en haal mijn gegevens (handmatig) uit de app van ABN AMRO op mijn mobiel. Heb ik voldoende overzicht en geen rare derde partijen die toegang hebben :N
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_144622834
Ik zit nu de eerste aflevering van dit seizoen te kijken
Holy fuck dat is wel een topper zeg.

Wat een halve tamme idioten zeg. Geen enkel inzicht en maar geld blijven uitgeven. :')
pi_144622968
2500 euro uitgaven op 950 inkomsten. _O-

60,000 studieschuld |:(
  Moderator / Miss SHO woensdag 17 september 2014 @ 14:30:07 #60
22592 crew  Ole
pi_144623353
Echt jammer dat ze niet ingingen op de vraag waar die 710 euro bleef!
Shopverslaving? Gokken? Kon van alles zijn...

Had toch sterk het idee dat zij niet zo braaf was als ze zich voordeed.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 17 september 2014 @ 14:30:31 #61
22592 crew  Ole
pi_144623368
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:19 schreef -0- het volgende:
2500 euro uitgaven op 950 inkomsten. _O-

60,000 studieschuld |:(
En zwanger van de tweede
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 17 september 2014 @ 14:37:34 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144623648
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:53 schreef jeffrey83 het volgende:

[..]

Hmmm, ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, maar deze mensen kiezen er bewust voor om met hun kop op tv te komen, er zit wel een bepaalde media geilheid bij die mensen terwijl er genoeg andere mogelijkheden zijn om iets te doen of je te laten helpen aan je schuld.

Dus dit programma is leerzaam hoe het niet moet. En dit programma is voor de kijker vermakelijk omdat hun het heel dom hebben aan gepakt en wij (de kijkers) daar een beter zelfbeeld van krijgen.
Ik vind persoonlijk dat het nog veel leerzamer zou kunnen zijn, maar ik vrees dat het programma dan niet meer past op de doelgroep die RTL voor ogen heeft.

Je kijkt zelf ook, Lienekien? Ja, ik kijk zelf ook en ik vraag me ook wel eens af waarom. Niet uit leedvermaak, want daarvoor is het gevoel dat ik erbij krijg te ongemakkelijk. Ik ben ook blij dat ik het niet ben, maar ik wil vooral ook niet in zo'n positie komen. Het programma drukt me daar met de neus bovenop.
The love you take is equal to the love you make.
pi_144626490
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, er zit iets heel raars in dat je zo graag met je vingertje wijst naar mensen die het financieel allemaal nogal dom aanpakken. Enig begrip dat mensen misschien niet altijd slimme keuzes maken, is meestal ver te zoeken.

Ik weet nog niet hoe ik het zou betitelen, maar het spreekt in mijn ogen niet echt in je voordeel.
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen 'zo nu en dan' eens een wat minder doordachte keuze maken. Maar op het moment dat je 30.000 euro schuld hebt, ben je dat stadium toch al wel lang gepasseerd. Laat ik het zo stellen, als ik 30 ruggen in het rood sta heb ik het grandioos verkeerd aangepakt en is elke vinger die mijn kant op gaat helemaal terecht.
pi_144626883
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben ook blij dat ik het niet ben, maar ik wil vooral ook niet in zo'n positie komen.
Misschien hebben we daar dan wel het grote verschil te pakken. Je hebt dus nooit zelf in die positie gezeten? Ik dus wel. En nog wel wat erger dan sommigen in het programma ook al lijkt het misschien onvoorstelbaar aangezien ik mijn leven op zijn zachts gezegd uitstekend op de rit heb.

Daarom kan ik mij ook zo ergeren en er tegelijkertijd van genieten als ik dit soort prutsers op tv zie.
(m.u.v die van de laatste aflevering)
Vind ik dat losers? You bet. Vind ik dat ik het beter kan? Ja absoluut en dat heb ik ook gedaan.
Geniet ik er daarom van om te zien hoe stom sommige mensen zijn? Ja, omdat ik weet dat het helemaal niet nodig is gezien de redenen dat de meesten in dit programma zo in de problemen zitten, nl 100% aan zichzelf te danken en hun eigen stompzinnige beslissingen die maar door en door en door gaan zonder ooit eens verantwoordelijkheid voor zichzelf te nemen. (wederom, m.u.v. de laatste aflevering)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144627444
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:19 schreef -0- het volgende:
2500 euro uitgaven op 950 inkomsten. _O-

60,000 studieschuld |:(
Gelukkig leven we in Nederland en mag de rest opdraaien voor alle toeslagen en vrijstellingen van dit soort zwakzinnigen.
pi_144627507
quote:
13s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:02 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ja een zeur mens is ze geworden met haar sloop de crisis😣
Zou jij ook worden als je 2k kreeg voor iedere keer dat je 'sloop de crisis' hebt gezegd.
pindazakje
pi_144627523
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:30 schreef Ole het volgende:

[..]

En zwanger van de tweede
pi_144627557
Gemerkt bij met name de vorige aflevering dat ze bijna haar lachen niet kan inhouden als ze het boekje met tips weggeeft? Alsof ze heel goed weet dat dit een slechte commercial en verplicht oplees deuntje is.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 17 september 2014 @ 17:27:06 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144629791
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:10 schreef WRH het volgende:

[..]

Misschien hebben we daar dan wel het grote verschil te pakken. Je hebt dus nooit zelf in die positie gezeten? Ik dus wel. En nog wel wat erger dan sommigen in het programma ook al lijkt het misschien onvoorstelbaar aangezien ik mijn leven op zijn zachts gezegd uitstekend op de rit heb.

Daarom kan ik mij ook zo ergeren en er tegelijkertijd van genieten als ik dit soort prutsers op tv zie.
(m.u.v die van de laatste aflevering)
Vind ik dat losers? You bet. Vind ik dat ik het beter kan? Ja absoluut en dat heb ik ook gedaan.
Geniet ik er daarom van om te zien hoe stom sommige mensen zijn? Ja, omdat ik weet dat het helemaal niet nodig is gezien de redenen dat de meesten in dit programma zo in de problemen zitten, nl 100% aan zichzelf te danken en hun eigen stompzinnige beslissingen die maar door en door en door gaan zonder ooit eens verantwoordelijkheid voor zichzelf te nemen. (wederom, m.u.v. de laatste aflevering)
Dus je vond jezelf ook een loser en een prutser toen je zelf in die situatie zat?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 17 september 2014 @ 17:28:58 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144629864
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:58 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik kan heel goed begrijpen dat mensen 'zo nu en dan' eens een wat minder doordachte keuze maken. Maar op het moment dat je 30.000 euro schuld hebt, ben je dat stadium toch al wel lang gepasseerd. Laat ik het zo stellen, als ik 30 ruggen in het rood sta heb ik het grandioos verkeerd aangepakt en is elke vinger die mijn kant op gaat helemaal terecht.
Ik weet niet hoe je aan die 30.000 schuld bent gekomen. Gisteravond werd daar ook met geen woord over gerept. Dus veel zinnigs kan ik daar niet over zeggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_144630273
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus je vond jezelf ook een loser en een prutser toen je zelf in die situatie zat?
Ja en nee. Ja zo voelde ik mij over mijzelf, nee omdat ik zoals al eerder opmerkte, de situatie niet zoals de prutsers in het programma aan mijzelf te danken had omdat ik achterlijke dingen deed, stompzinnige beslissingen had genomen en doorging met ontwijken van verantwoordelijkheid etc etc.
En nee, de omstandigheden gaan je geen klap aan.
Ik ben niet degene die met haar hoofd zo nodig op tv moet en anderen nodig had om mij toen uit te leggen dat rekeningen niet betalen en wel lekker verder gaan met geld uitgeven niet optimaal is.

Misschien moet je gewoon eens toegeven dat er hier mensen zijn die een mening hebben die je weliswaar niet aanstaat, maar die echt wel weten waar ze het over hebben.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 17 september 2014 @ 17:43:36 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144630360
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:41 schreef WRH het volgende:

[..]

Ja en nee. Ja zo voelde ik mij over mijzelf, nee omdat ik zoals al eerder opmerkte, de situatie niet zoals de prutsers in het programma aan mijzelf te danken had omdat ik achterlijke dingen deed, stompzinnige beslissingen had genomen en doorging met ontwijken van verantwoordelijkheid etc etc.
En nee, de omstandigheden gaan je geen klap aan.
Ik ben niet degene die met haar hoofd zo nodig op tv moet en anderen nodig had om mij toen uit te leggen dat rekeningen niet betalen en wel lekker verder gaan met geld uitgeven niet optimaal is.

Misschien moet je gewoon eens toegeven dat er hier mensen zijn die een mening hebben die je weliswaar niet aanstaat, maar die echt wel weten waar ze het over hebben.
Oh, dat kan ik prima toegeven. Ik geloof ook dat dat helemaal het punt niet is. Maar de mening staat me inderdaad niet aan. En dat is wederzijds.
The love you take is equal to the love you make.
pi_144630385
Misschien dat je die mening nog eens wijzigt als je uit eigen ervaring kunt meepraten ipv af te gaan op een knippen en plakken van een tv programma.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 17 september 2014 @ 17:47:51 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144630493
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:44 schreef WRH het volgende:
Misschien dat je die mening nog eens wijzigt als je uit eigen ervaring kunt meepraten ipv af te gaan op een knippen en plakken van een tv programma.
Telt het alleen als je zelf zwaar in de schulden hebt gezeten of telt het ook als je vanuit je werk veel papieren onder ogen hebt gehad van mensen met flinke schulden, als schakel in een proces om die mensen weer op de rit te helpen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_144630560
Persoonlijk vind ik dat als bijstander en vooral ook als dat op werkbasis dus geheel zonder emotionele band je de gevoelens absoluut niet kunt begrijpen en hier dus per definitie anders naar zult kijken.
Maar dat geldt toch voor alles? Als je het zelf ervaren hebt dat het echt anders is?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')