abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_146157272
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:10 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Jouw bewijs daarvoor is onzin.
Daar ben ik nog mee bezig dus dat kan je niet op voorhand weten.

quote:
Ja, dat deed je.
Toen het je te heet onder de voeten werd in dat BNW-topic ging je gewoon niet meer op inhoud maar op de man reageren, en kort daarna weigerde je helemaal nog in dat topic te komen.
Nee hoor, dat is wat jij ervan maakt. Een weinig open weinig wetenschappelijke onderzoekende houding.

quote:
Jij wetenschapper?

Ik heb medelijden met de studenten die zoveel £ hebben betaald om zich door een kwakzalver te laten entertainen.
:D Bloedgrappig, brother.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146159282
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:00 schreef papernote het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat niet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Erd%C5%91sgetal

Die Erdos heeft super veel artikelen gepubliceerd met super veel verschillende mensen. Het erdos-getal is het aantal (co)auteurs tussen jou en Erdos.

Voorbeeld: je hebt een artikel geschreven met iemand die co-auteur is met Erdos. Dat is jouw Erdos getal 2: Erdos = 0, co-auteur = 1, jij = 2.
En ik maar denken dat Euler een vlijtige bij was. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146159384
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik had daar zelf nooit zo over nagedacht tot ik er als patiėnt mee te maken kreeg. Ik moet zeggen dat ik tot nog toe onder de indruk ben van de werkwijze van huisartsen en de spoedeisende hulp.
Bij mij is het helaas juist tegengesteld, waarschijnlijk moet de oorzaak in mijn concrete geval bij de opleiding en de handboeken (in dit geval een Nederlands handboek aangezien dit als standaard wordt gebruikt) worden gezocht. Ze leren een diagnostische techniek aan die verouderd is en waarvan de specialisten weten dat je daarmee veel vals negatieve diagnoses krijgt. In de wetenschap geen probleem, want X andere testen waarmee je vals negatieve diagnoses er uit haalt. In de gezondheidszorg voor de patiėnt heel erg vervelend aangezien die X andere testen geld kosten en de maatschappij dat liever niet betaalt. ;)

quote:
Overigens lijkt met het me psychisch enorm belastend om te weten dat je veel keuzes voor een deel op de gok neemt terwijl er levens vanaf kunnen hangen. Die verantwoordelijkheid moet je maar kunnen dragen.
Het is vooral belangrijk dat je heel erg goed de grenzen van je kennis en vaardigheden kent en dat je bij de geringste onzekerheid eventjes een specialist belt. Dat kan op een hele informele manier gaan, je hoeft niet overal een rekening voor te sturen, ook al ken je die persoon niet persoonlijk. In mijn concrete geval had de huisarts maar even te hoeven vragen of dat diagnostische techniek X bij een vermoeden van Y nog steeds aanbevolen is. Zolang je zorgvuldig bent hoef je je niet schuldig te voelen als het wel fout gaat, als je wel bewust gokt is het een ander verhaal, de verantwoordelijkheid zou ik in ieder geval niet willen nemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 31-10-2014 18:15:38 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146159852
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat vind je nu dan van het geven van colleges?

Het gaat wat mij betreft veel te weinig over het onderwijsaspect van een wetenschappelijke carričre in deze reeks. Ik heb afgelopen week een groep studenten van diverse opleidingen Plato laten lezen en dat pakte boven verwachting goed uit. Leuk als dat soort dingen lukken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
Onderwijs is een van de lastigste aspecten. Denk ik. Om de balans mee te behouden binnen een department. Je wilt onderzoekers, maar ook goed onderwijs kunnen bieden. Er is ook zoveel over geschreven... Ook dat er departments waren waar extra onderwijstaken als een soort van straf werden gebruikt als onderzoekers niet (goed) genoeg publiceerden en dat soort dingen. Onderwijstaken als een straf? Srsly?

Ergens vind ik dat je sommige mensen gewoon helemaal geen les moet laten geven, die zijn geweldig in wat ze doen (onderzoek, schrijven) en kunnen op deze manier heel goed bijdragen aan een onderzoeksgroep/universiteit, maar kunnen compleet geen connectie maken met de studenten, zeker niet met bachelorstudenten. Ik heb een paar van die UDs gehad, die briljant waren in onderzoek doen, maar compleet de passie en drive (en het talent) niet hadden om les te geven. Dat was gewoon een verplicht onderdeel wat ze afraffelden omdat 't moest.

Dat is zo zonde voor de studenten, die zoveel meer baat hebben bij docenten die met plezier over hun vak vertellen, niet alleen over hun eigen werk/interesses, maar het vakgebied, om studenten geinteresseerd te krijgen... Veel studenten haken af bij ongeinspireerde (en daardoor niet inspirerende) docenten. En daarbij, zeker hier, betalen studenten grof geld (£9000 per jaar) om hier te zijn, dan zou je toch wel mogen verwachten dat je GOED onderwijs krijgt, want ongeinspireerd onderwijs is m.i. geen goed onderwijs.

Ik vind onderwijs geven tof, weet nog niet of ik er goed in ben, maar ik wil het graag worden, en hoop als ik inderdaad in academia eindig een hoog lesgeef % te krijgen (als ik er inderdaad goed in ben), omdat ik zelf heb ervaren hoeveel verschil het maakt als student om les te krijgen van iemand die wel een moer om studenten geeft en niet alleen om zijn/haar eigen onderzoek, die al 10 jaar lang exact dezelfde slides voorleest en direct na het einde van de lecture terugrent naar het kleine hokje met de deur dicht zonder het contact met studenten aan te gaan.
SES / Hoorcolleges
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:39:21 #205
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_146160162
quote:
19s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:15 schreef El_Matador het volgende:
Daar ben ik nog mee bezig dus dat kan je niet op voorhand weten.
Je was er al maaaaaanden mee bezig toch?

quote:
Nee hoor, dat is wat jij ervan maakt. Een weinig open weinig wetenschappelijke onderzoekende houding.
Zullen we anderen daar eens over laten oordelen?

Mede-W&T'ers, wat vinden jullie?
BNW / Moonhoax #10 - Opdat het voor altijd stil zal blijven ...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:27:31 #206
269689 crew  Viv
pi_146164238
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zolang je zorgvuldig bent hoef je je niet schuldig te voelen als het wel fout gaat, als je wel bewust gokt is het een ander verhaal, de verantwoordelijkheid zou ik in ieder geval niet willen nemen.
Iedere arts heeft een eigen kerkhofje, zo leerden wij, zelfs als je altijd zorgvuldig bent. :Y

http://medischcontact.art(...)ties-luus-koster.htm
pi_146164623
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 20:27 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Iedere arts heeft een eigen kerkhofje, zo leerden wij, zelfs als je altijd zorgvuldig bent. :Y

http://medischcontact.art(...)ties-luus-koster.htm
Dat zal wel. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146165422
Ik heb een aandoening gehad die meestal post mortem wordt ontdekt, vooral omdat die vaak gepaard gaat met vage klachten of symptomen die bij allerlei andere ziektebeelden kunnen horen. Het is echt geen schande als je als huisarts niet direct de juiste diagnose stelt of zelfs als je iemand huiswaarts stuurt (die daarna kan overlijden), maar ik stel me zo voor dat je wel gaat malen of je iets belangrijks over het hoofd hebt gezien.

In dit kader is The edge of life van Louis Theroux trouwens een mooie documentaire.

Excuses voor het offtopic gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 08:59:23 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_146243297
Tja lesgeven heb ik eigenlijk geen ervaring mee, ik geef wel wat cursussen en programmeer les maar dat is in mijn ogen niet echt lesgeven. Wat ik vooral merk is dat het ook vaak heel erg aan de studenten ligt. Als je groep AiOs hebt die zijn vaak oprecht geintresseerd in wat je te vertellen hebt, maar een gemiddelde master student zit in die klas om een vinkje achter het vak te krijgen. Als je dan ook nog eens een vak geeft waarvoor ze geen toets hoeven te maken zitten ze daar werkelijk alleen maar om koffie te drinken. En dan kun je als leraar wel iets proberen maar gaat het niet lukken. Klein voorbeeld ik had een simpele vraag ingebouwd ergens aan het einde van een uitleg dus hoeveel resolutie vermeerdering hebben we:

hele klas: :{ geen reactie

dus ik wie denkt meer dan 2?

hele klas: geen reactie

dus ik maar door wie denkt minder dan 2?

hele klas geen reactie

vervolgens heb ik netjes gevraagd wie denkt uberhaupt iets.

2 vingers van de 18 de lucht in

:')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 3 november 2014 @ 09:08:28 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_146243453
Ik heb altijd hele enthousiaste studenten, van bachelor tot pdeng. Maar ik speel vals. Iedereen wil over games leren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 09:09:35 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_146243478
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:08 schreef speknek het volgende:
Ik heb altijd hele enthousiaste studenten, van bachelor tot pdeng. Maar ik speel vals. Iedereen wil over games leren.
Tja dat heb ik ook gemerkt, een for loop nog niet snappen maar wel de hele tijd vragen in welke taal games gemaakt worden en waarom ze dat niet aangeleerd wordt :D

JAVA is stom kunnen we geen C++ leren, O-) ja hoor de syntax voor een for loop is hetzelfde :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 3 november 2014 @ 09:13:26 #212
8369 speknek
Another day another slay
pi_146243555
Hahaha
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_146243573
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 08:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja lesgeven heb ik eigenlijk geen ervaring mee, ik geef wel wat cursussen en programmeer les maar dat is in mijn ogen niet echt lesgeven. Wat ik vooral merk is dat het ook vaak heel erg aan de studenten ligt. Als je groep AiOs hebt die zijn vaak oprecht geintresseerd in wat je te vertellen hebt, maar een gemiddelde master student zit in die klas om een vinkje achter het vak te krijgen. Als je dan ook nog eens een vak geeft waarvoor ze geen toets hoeven te maken zitten ze daar werkelijk alleen maar om koffie te drinken. En dan kun je als leraar wel iets proberen maar gaat het niet lukken. Klein voorbeeld ik had een simpele vraag ingebouwd ergens aan het einde van een uitleg dus hoeveel resolutie vermeerdering hebben we:

hele klas: :{ geen reactie

dus ik wie denkt meer dan 2?

hele klas: geen reactie

dus ik maar door wie denkt minder dan 2?

hele klas geen reactie

vervolgens heb ik netjes gevraagd wie denkt uberhaupt iets.

2 vingers van de 18 de lucht in

:')
Ik heb in zo'n situatie weleens de vraag gesteld "En wie kan het niks schelen?". Toen ging er toch nog 1 vinger de lucht in.
pi_146245817
Lesgeven is niet alleen het pratende hoofd voor de klas zijn, maar met vragen zien te achterhalen hoe veel men gesnapt heeft. Geen idee wat de ideale verhouding is, maar bij Japanse studenten is het iets van 75% uitleg, 25% prikken en vragen. Liever het drie keer opnieuw uitleggen dan dat je tegen een stel zombies aan zit te kijken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_146245959
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 08:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja lesgeven heb ik eigenlijk geen ervaring mee, ik geef wel wat cursussen en programmeer les maar dat is in mijn ogen niet echt lesgeven. Wat ik vooral merk is dat het ook vaak heel erg aan de studenten ligt. Als je groep AiOs hebt die zijn vaak oprecht geintresseerd in wat je te vertellen hebt, maar een gemiddelde master student zit in die klas om een vinkje achter het vak te krijgen. Als je dan ook nog eens een vak geeft waarvoor ze geen toets hoeven te maken zitten ze daar werkelijk alleen maar om koffie te drinken. En dan kun je als leraar wel iets proberen maar gaat het niet lukken. Klein voorbeeld ik had een simpele vraag ingebouwd ergens aan het einde van een uitleg dus hoeveel resolutie vermeerdering hebben we:

hele klas: :{ geen reactie

dus ik wie denkt meer dan 2?

hele klas: geen reactie

dus ik maar door wie denkt minder dan 2?

hele klas geen reactie

vervolgens heb ik netjes gevraagd wie denkt uberhaupt iets.

2 vingers van de 18 de lucht in

:')
Ligt ook aan de cultuur he. In Nederland kreeg ik nog genoeg feedback op dat soort vragen (wel, exclusief die laatste-- nooit nodig gehad); in Belgie krijg ik vrijwel niets. Ze zijn extreem terughoudend. Een techniek is simpelweg niet verder te gaan met je lezing totdat ze wel feedback geven (en dat ook duidelijk aan te geven). Een meer opbouwende techniek is ze op hun gemak te laten voelen door te beginnen met simpele vragen of door zelf fouten in te bouwen die de studenten kunnen corrigeren.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 3 november 2014 @ 10:58:01 #216
8369 speknek
Another day another slay
pi_146246436
Ik denk ook dat het komt door de manier waarop we lesgeven. Ik zal wel in dat hoorcollege topic antwoorden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_146246977
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 08:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja lesgeven heb ik eigenlijk geen ervaring mee, ik geef wel wat cursussen en programmeer les maar dat is in mijn ogen niet echt lesgeven. Wat ik vooral merk is dat het ook vaak heel erg aan de studenten ligt. Als je groep AiOs hebt die zijn vaak oprecht geintresseerd in wat je te vertellen hebt, maar een gemiddelde master student zit in die klas om een vinkje achter het vak te krijgen. Als je dan ook nog eens een vak geeft waarvoor ze geen toets hoeven te maken zitten ze daar werkelijk alleen maar om koffie te drinken. En dan kun je als leraar wel iets proberen maar gaat het niet lukken. Klein voorbeeld ik had een simpele vraag ingebouwd ergens aan het einde van een uitleg dus hoeveel resolutie vermeerdering hebben we:

hele klas: :{ geen reactie

dus ik wie denkt meer dan 2?

hele klas: geen reactie

dus ik maar door wie denkt minder dan 2?

hele klas geen reactie

vervolgens heb ik netjes gevraagd wie denkt uberhaupt iets.

2 vingers van de 18 de lucht in

:')
Doet me denken aan een college wat ik gaf over kwantitatieve onderzoeksmethoden. Eerste uur college voor een kleine groep, tweede uur was een soort werkgroep. Vrijwel geen respons tijdens beide en toen ik tijdens de werkgroep vroeg ik hoever ze waren/of het lukte kreeg ik antwoord in het Mandarijns. :X
pi_146263325
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 08:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja lesgeven heb ik eigenlijk geen ervaring mee, ik geef wel wat cursussen en programmeer les maar dat is in mijn ogen niet echt lesgeven. Wat ik vooral merk is dat het ook vaak heel erg aan de studenten ligt. Als je groep AiOs hebt die zijn vaak oprecht geintresseerd in wat je te vertellen hebt, maar een gemiddelde master student zit in die klas om een vinkje achter het vak te krijgen. Als je dan ook nog eens een vak geeft waarvoor ze geen toets hoeven te maken zitten ze daar werkelijk alleen maar om koffie te drinken. En dan kun je als leraar wel iets proberen maar gaat het niet lukken. Klein voorbeeld ik had een simpele vraag ingebouwd ergens aan het einde van een uitleg dus hoeveel resolutie vermeerdering hebben we:

hele klas: :{ geen reactie

dus ik wie denkt meer dan 2?

hele klas: geen reactie

dus ik maar door wie denkt minder dan 2?

hele klas geen reactie

vervolgens heb ik netjes gevraagd wie denkt uberhaupt iets.

2 vingers van de 18 de lucht in

:')
In mijn ervaring zegt dat niets over hoeveel studenten het antwoord denken te weten. ;)
Naar de redenen zal ik maar niet speculeren.

quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:58 schreef speknek het volgende:
Ik denk ook dat het komt door de manier waarop we lesgeven. Ik zal wel in dat hoorcollege topic antwoorden.
Ik ben benieuwd. :)
Ik heb een vermoeden welke kant het uit gaat gaan, eens zien of dat het klopt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146263469
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 09:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja dat heb ik ook gemerkt, een for loop nog niet snappen maar wel de hele tijd vragen in welke taal games gemaakt worden en waarom ze dat niet aangeleerd wordt :D

JAVA is stom kunnen we geen C++ leren, O-) ja hoor de syntax voor een for loop is hetzelfde :D
LOL
Dat zeggen ze niet meer nadat ze wat geheugenbeheer hebben moeten doen. :)
Nu moet ik zeggen dat het programmeren op mijn universiteit weinig structureel aangeleerd wordt, het is iets wat er bij wordt gedaan en waar weinig opbouw in lijkt te zitten. Teveel uit de losse pols en te weinig tijd om het rustig op te bouwen. De basis leer je wel maar het vakmanschap zal je op eigen houtje moeten verwerven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146263473
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In mijn ervaring zegt dat niets over hoeveel studenten het antwoord denken te weten. ;)
Naar de redenen zal ik maar niet speculeren.
Velen zijn bang om voor lul te staan.

Des te meer reden ze juist bij de lessen te betrekken en ze hun werk te laten presenteren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146263606
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:08 schreef speknek het volgende:
Ik heb altijd hele enthousiaste studenten, van bachelor tot pdeng. Maar ik speel vals. Iedereen wil over games leren.
Totdat ze er erachter komen dat de sectoren waarin je de tofste uitkomsten hebt (games, AI, enz) werkinhoudelijk toch wat minder leuk zijn. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_146269327
quote:
19s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 17:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De bemande maanlandingen kunnen helaas niet hebben plaatsgevonden, dat is iets anders dan wat jij ervan maakt.

Janken? In een hoekje gaan zitten? Vingers in de oren? :N

Jep, heb er dus al een aantal gegeven. Deal with it, brother.
Jij gaat wetenschappelijke fraude plegen. :P
pi_146269492
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij gaat wetenschappelijke fraude plegen. :P
:?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146269617
quote:
19s.gif Op maandag 3 november 2014 21:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:?
Jij bent toch die idioot die de klimaatveranderingen ontkent enzo? of heb ik de verkeerde voor me?
pi_146269963
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij bent toch die idioot die de klimaatveranderingen ontkent enzo? of heb ik de verkeerde voor me?
Idioot? :N
Klimaatveranderingen "ontkennen"? Hoe kan je een natuurfenomeen nu "ontkennen"?

Probeer het nog es.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')