abonnement Unibet Coolblue
pi_144641046
Jammer Muzas, maar al het begin is moeilijk...denk maar eens aan je posts toen je net begon te fietsen en je in D1 niet vooruit kwam. Nu rij je een stuk harder. Zo zal je over een jaar weer lachen om bovenstaande post. ^O^
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_144641384
Ja uiteraard, en ik chargeer ook. Ik mis gewoon inhoud... Dat gesprint heeft blijkbaar behoorlijk impact op het gestel... Trainen dus.
pi_144641429
Gewoon rijden met je kutje!
pi_144642193
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:38 schreef Ericr het volgende:
Nog tips voor een koppeltijdrit? Afstand stelt niet zoveel voor, 9,8km maar wordt natuurlijk wel aardig beuken door die korte afstand.

Aflossen na hoeveel meter ongeveer?
Zo lang mogelijk op de snelheid rijden die je denkt vol te kunnen houden over de afstand. Eigenlijk zou je van tevoren een paar keer moeten testen. Het mooiste zou zijn als jullie allebeide even snel op kop rijden, maar de sterkere langer op kop rijd.
pi_144642362
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:36 schreef gerwinner het volgende:

[..]

Zo lang mogelijk op de snelheid rijden die je denkt vol te kunnen houden over de afstand. Eigenlijk zou je van tevoren een paar keer moeten testen. Het mooiste zou zijn als jullie allebeide even snel op kop rijden, maar de sterkere langer op kop rijd.
Precies, de sterkere moet zeker niet harder rijden, want daarmee sloopt hij de ander en zal het verschil in tempo er ook voor zorgen dat de sterkste de boel steeds weer op gang moet trekken. Beste rijdt de sterkste dus langer op kop.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_144642919
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:57 schreef Yankee het volgende:
Fietsen met hartslag bevalt mij eigenlijk wel prima. Maar goed, lekker doen wat je prettig vindt *O*
Hier ook. Hoewel ik de hartslag alleen als begrenzer gebruik. Je wilt toch al gauw te snel en door regelmatig naar m`n HF te kijken houd ik mezelf in het gareel.

Vanavond mooi ff staan klussen. Nieuwe ketting erop :) A-technisch als ik ben, was het nog best even kloten om die ketting er fatsoenlijk op te krijgen. In eerste instantie kreeg ik dat Powerlink sluitinkje niet vast :') Omdat ik dus blijkbaar het sluitinkje onderaan probeerde vast te krijgen, maar beter bovenaan, achterrem indrukken en een stevige, doch beheerste trap op je pedaal en hij zit vast.
Ben benieuwd vandeweek. Zul je zien dat m`n ketting nu ineens vaak/ vaker over gaat slaan enzo
pi_144644024
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:36 schreef gerwinner het volgende:

[..]

Zo lang mogelijk op de snelheid rijden die je denkt vol te kunnen houden over de afstand. Eigenlijk zou je van tevoren een paar keer moeten testen. Het mooiste zou zijn als jullie allebeide even snel op kop rijden, maar de sterkere langer op kop rijd.
We zijn aan elkaar gewaagd over het algemeen, ben zelf misschien wat explosiever maar mijn broer heeft beter duurvermogen. Maar op minder dan 10k is het toch vooral gelijk de 170+ hartslagen in. Benen die al beginnen vol te lopen na 1 minuut zijn we beiden wel gewend op zulke stukken.

Kop over kop rijden zijn we ook wel gewend maar meestal beurten van enkele minuten. Bij een koppeltijdrit zal dat wel een stuk minder moeten zijn neem ik aan.
pi_144644498
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:05 schreef muzas het volgende:
Nou laatste clinic gehad. Vandaag werd toch wel pijnlijk duidelijk dat ik echt geen kudt op een wielerbaan te zoeken heb. Het afsluitwedstrijdje lag ik na 3 rondes er al af. Sprintoefeningen verloor ik ook van iedereen, al had er een mongolide bejaarde met staar en een houten been naast me gereden.
Wedstrijd rijden lijkt me ook niks, als ik zie dat iedereen door een klein gaatje gaat en stukjes berm meepakken haak ik al af. Daarnaast remt ik standaard te hard af al kijk ik altijd goed de bocht door :')
pi_144644649
Zag net trouwens in een oud topic weer tvp langskomen, maar dat zie ik tegenwoordig ook nergens meer :D

Sorry voor mijn offtopic, hopelijk leest het kaasplankje dit niet :O
pi_144644937
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:12 schreef Ericr het volgende:

[..]

We zijn aan elkaar gewaagd over het algemeen, ben zelf misschien wat explosiever maar mijn broer heeft beter duurvermogen. Maar op minder dan 10k is het toch vooral gelijk de 170+ hartslagen in. Benen die al beginnen vol te lopen na 1 minuut zijn we beiden wel gewend op zulke stukken.

Kop over kop rijden zijn we ook wel gewend maar meestal beurten van enkele minuten. Bij een koppeltijdrit zal dat wel een stuk minder moeten zijn neem ik aan.
Even aanvoelen. Niet te lang maar ook zeker niet te kort. Volgens mij deden Tommeke en ik ong om de minuut. Voor de wind kan je langere beurten doen dan tegen de wind.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_144649371
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 23:32 schreef Patroon het volgende:

[..]

Even aanvoelen. Niet te lang maar ook zeker niet te kort. Volgens mij deden Tommeke en ik ong om de minuut. Voor de wind kan je langere beurten doen dan tegen de wind.
Wind mee zat ik toen te harken in je wiel om je bij te houden :7
Op 10 km ligt de snelheid wat hoger, ik zou voor iets kortere beurten met hogere intensiteit kiezen.

Van belang is dat je je de eerste helft niet opblaast. Je kan tijdritten echt wel winnen op indelen. Vorig voorjaar won ik en versloeg ik een paar gepatenteerde hardrijders (eentje werd dat jaar zelfs Nederlands Studentenkampioen) in een tijdritje over 6 km puur door wind mee niet helemaal vol te gaan zodat ik wat reserve had om wind tegen snelheid te houden.

Het gaat wmb bij tijdrijden om zo vlak mogelijk te rijden.
pi_144649383
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 22:19 schreef muzas het volgende:
Ja uiteraard, en ik chargeer ook. Ik mis gewoon inhoud... Dat gesprint heeft blijkbaar behoorlijk impact op het gestel... Trainen dus.
Dat is ook gewoon ontzettend zwaar. Als je een jaartje verder bent herstel je veel sneller van zo'n inspanning ^O^
pi_144649488
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 07:04 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Wind mee zat ik toen te harken in je wiel om je bij te houden :7
Op 10 km ligt de snelheid wat hoger, ik zou voor iets kortere beurten met hogere intensiteit kiezen.

Van belang is dat je je de eerste helft niet opblaast. Je kan tijdritten echt wel winnen op indelen. Vorig voorjaar won ik en versloeg ik een paar gepatenteerde hardrijders (eentje werd dat jaar zelfs Nederlands Studentenkampioen) in een tijdritje over 6 km puur door wind mee niet helemaal vol te gaan zodat ik wat reserve had om wind tegen snelheid te houden.

Het gaat wmb bij tijdrijden om zo vlak mogelijk te rijden.
Wind tegen had ik het dan weer zwaarder.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_144649613
Wat vullen wij elkaar toch goed aan O+
pi_144649639
Sprinten moet je ook leren muzas, juiste verzet kiezen, timing etc. En daarbij leer je dat alleen maar door te doen, maar misschien heb je er gewoon geen aanleg voor en mis je de explosiviteit, waar denk je zelf dat het aan scheelt? En waarom moest je er na 3 ronden al af?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_144649897
Hartslag tegen het plafond, droge bek, benen op ontploffen en daar gaan ze weer...
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 18 september 2014 @ 09:04:33 #267
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_144650333
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja ik fiets ook meest met hartslag.
Vind ik ook wel fiijner ja.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_144650354
eind van de middag maar weer een stukje knallen...wel heerlijk zo laat in het seizoen nog met deze temperatuur te kunnen fietsen :)
it's better to burn out than to fade away...
pi_144650385
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:58 schreef Oksel het volgende:
Moet nog steeds ATB en crosser kwijt.

Hoop op 450 elk, is dat reeel?

http://link.marktplaats.nl/m844216756

http://link.marktplaats.nl/m844215889
Oh, wil binnenkort meedoen aan de GOW wedstrijden op de atb want die heb ik al. Maar twijfel of ik een crosser wil aanschaffen. Misschien wel een optie. :o
pi_144650392
Nou is nog gelukt mn werk-voetbal-fiets-athlon

Was half 12 thuis. Totaal 155 km gefietst en 2 uur gevoetbald. Op zich ging de overgang van voetballen naar weer op de fiets beter dan andersom.
pi_144650421
En 's avonds fietsen is tof! Dat ga ik vaker doen. Je hebt in de randstad toch eigenlijk niet zo'n schijnwerper nodig, vrijwel alle wegen waren verlicht. Het enige stuk waar het echt donker was fietste ik al binnen Rotterdam :')
pi_144650503
Tijdrijden _O_

Gisteravond een korte tijdrit van 5,3km gereden, alles vals plat en eindigde met een steil klimmetje. Gemiddeld 41km/u gereden, werd daarmee 6e van de 40.

Vanavond trainingswedstrijd in Oldenzaal.
pi_144650513
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En 's avonds fietsen is tof! Dat ga ik vaker doen. Je hebt in de randstad toch eigenlijk niet zo'n schijnwerper nodig, vrijwel alle wegen waren verlicht. Het enige stuk waar het echt donker was fietste ik al binnen Rotterdam :')
Maar dan zie je gaten in de weg enzo toch niet ;(
pi_144650552
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 07:59 schreef Tommeke het volgende:
Wat vullen wij elkaar toch goed aan O+
Ja ik ben helemaal niet zo'n onaardige jongen als de mensen hier denken dat ik ben. Ik wachtte wel lief op je O+
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_144650970
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:38 schreef Ericr het volgende:
Nog tips voor een koppeltijdrit? Afstand stelt niet zoveel voor, 9,8km maar wordt natuurlijk wel aardig beuken door die korte afstand.

Aflossen na hoeveel meter ongeveer?
Als je in het wiel rijdt en je bent weer herstelt kan je dat naar voor communiceren. Hierop kan de voorste bepalen om wat sneller te gaan of eerder dan die van plan was te wisselen. Ik denk dat communicatie erg belangrijk is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')