abonnement Unibet Coolblue
pi_144576270
Hallo,

Ik huur een appartamentje. Toen ik in de keuken even een glaasje water nam in de keuken en de vaatwasser stond te draaien. Hoorde ik een blazend geluiden klok/borrel geluiden.

Meteen het tussenschotje weggehaald om zo naar de afvoer te kunnen kijken. Nu zag ik dat de PVC pijp die de rioleringspijp ingaat er los is zit. Misschien door de jaren heen of gewoon slecht gemonteerd waardoor hier speling in zit.

Op het moment dat de vaat pompt komt door de speling lucht en water.

Nu zou ik dit zelf wel op kunnen lussen MAAR, de PVC leiding zit er een aardig stuk in. Alle tussenstukken zijn gelijmd en de tussenstukken zitten bijna op elkaar. Hierdoor zou ik zelf dus het gehele PVC afvoer netwerk bijna moeten vervangen.

Hierdoor lijkt het mij dat dit niet meer onder kleinschalig onderhoud valt. Daarbij is de montage gewoon slecht of door de jaren heen, maar daar betaal ik dan toch mijn service kosten voor.

Sowieso ga ik even bellen, maar wil wel weten hoe ik ervoor sta, dus vandaar even mijn vraag aan mij vriendjes hier: Is dit te verhalen op de verhuurder?


De pijp waar de PVC in gaat, de pijp die in het beton ligt is volgens mij gietijzeren oud. Het pand stamt iig uit 60/70

[ Bericht 4% gewijzigd door spierbal op 16-09-2014 06:55:37 ]
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:00:29 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_144576357
Je huurt niet voor niks, niet zelf doen, gewoon verhuurder contacten.
Je servicekosten doen er verder niet toe in dit verhaal. Verhuurder moet het gewoon fixen als zoiets stuk is/gaat.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_144576368
Maar wat is het probleem nou precies?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144576404
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:03 schreef Leandra het volgende:
Maar wat is het probleem nou precies?
Dat de afvoerpijp. Niet goed is aangesloten op de riolering spijs is het beton ingaat. Hierdoor stroomt er water uit als er veel water door gepompt wordt. Wat op den duur dus schimmel gaat veroorzaken.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_144576450
Stroomt het water er werkelijk uit? Is het daar nat?

Want dat noem je nergens in je OP, hebt het alleen over een borrelend geluid.

Als het nat is, of er stankoverlast is, dan heb je idd een probleem wat je bij de verhuurder moet melden, maar zolang er geen sprake van lekkage of stank is, is er niet noodzakelijkerwijs iets aan de hand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144576467
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:21 schreef Leandra het volgende:
Stroomt het water er werkelijk uit? Is het daar nat?

Want dat noem je nergens in je OP, hebt het alleen over een borrelend geluid.

Als het nat is, of er stankoverlast is, dan heb je idd een probleem wat je bij de verhuurder moet melden, maar zolang er geen sprake van lekkage of stank is, is er niet noodzakelijkerwijs iets aan de hand.
staat er wel :)

Zodra de vaat het water wegpompt. Komt er door de speling water. Alleen tijdens het pompen omdat dan het buizen stelsel even vol net water zit waarschijnlijk. Maar dan ligt er ook aardig veel achter het keukenblok.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:26:38 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_144576481
In before 'beluchting' fixen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_144576496
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:24 schreef spierbal het volgende:

[..]

staat er wel :)

Zodra de vaat het water wegpompt. Komt er door de speling water. Alleen tijdens het pompen omdat dan het buizen stelsel even vol net water zit waarschijnlijk. Maar dan ligt er ook aardig veel achter het keukenblok.
Er komt door de speling water omhoog, je hebt daardoor dus lekkage.

Dat moet je melden bij verhuurder, lekkage aan de afvoerbuizen.
En dan zou dat nog veroorzaakt kunnen worden door een verstopping, maar dat is een ander verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144576502
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:26 schreef Molo het volgende:
In before 'beluchting' fixen
dat heeft eer niet mee te maken. Die pijp zit er gewoon los in. Kan je op en neer halen. En daar komt er water doorheen. Verder ook geen verstoppingen op ander plaatsen, douche, wasmachine ed.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 16 september 2014 @ 07:30:33 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144576511
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:26 schreef Molo het volgende:
In before 'beluchting' fixen
Volgens TS is het feit dat er beluchting is juist het probleem..
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144576524
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 07:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er komt door de speling water omhoog, je hebt daardoor dus lekkage.

Dat moet je melden bij verhuurder, lekkage aan de afvoerbuizen.
En dan zou dat nog veroorzaakt kunnen worden door een verstopping, maar dat is een ander verhaal.
dat gebeurd alleen tijdens pompen. Leeg lopen van volle wasbak, emmer er doorheen ed heeft dat probleem niet. Dus alleen zodra er een blijvende druk is gebeurd het. Omdat die speling dan de makkelijkste wweg is natuurlijk. Dus verstoring lijkt mij niet. Eb ook. Trekveer al doorgehaald voor de zekerheid VN 5m en geen rotzooi tegen gekomen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 16 september 2014 @ 10:03:24 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_144578607
Tjee TS, wat schrijf jij brak :?

Als je lekkage krijgt bij het afpompen van het water dan moet je je verhuurder bellen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')