abonnement Unibet Coolblue
pi_144572916



Kerbal Space Program is een spel wat in ontwikkeling is, waarbij je een crew van Kerbals de ruimte in probeert te krijgen. Of op verschrikkelijke wijze ergens halverwege de dampkring laat ontploffen. Of als een soort belachelijke torpedo over het land laat schieten. Of ongeduldig 5 minuten op het lanceerplatform laat staan omdat de boel te zwaar is.

Door ontkoppelaars te gebruiken creëer je fases voor je raket: eerst gaan de onderste zware raketten de eerste zet richting de zon geven, dan de volgende, etc, tot je bij je cockpit plus parachuutje aankomt.

Het zelf maken van raketten gaat echt geweldig simpel, en het forum van de officiele website staat vol downloadbare onderdelen om de boel nog uitgebreider te maken :P

http://kerbalspaceprogram.com/




Orbiting voor dummies:

Uitleg navball door Kutmanager 8-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijst met handige Mods (voor en door topic-bezoekers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Reintji op 16-09-2014 13:19:59 ]
  maandag 15 september 2014 @ 23:46:47 #2
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_144573075
Hoi Reintji, kan je onderstaande posts in de openingspost verwerken? :s)
Eigenlijk zouden ze al in de vorige OP terrecht komen, alleen dat schoot niet op. :9

Uitleg NavBall door Kutmanager:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begin met uitleg van alle mods... let op, deze lijst kan en mag door iedereen worden aangevuld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Many thanx! :s)
pi_144584274
Done!
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:23:42 #4
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_144595854
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:20 schreef Reintji het volgende:
Done!
Thanx :D
De OP kan je zo vaak aanpassen als je wil. Dus nu kan de MOD-lijst door andere gebruikers worden aangevuld. *O* In het vetgedrukt staan nog wat mods waar ik zelf geen ervaring mee had... wie o wie voelt zich geroepen daar wat over te schrijven? :D
  woensdag 17 september 2014 @ 23:04:53 #5
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_144643654
Woohoo, 0.25 is de testfase ingegaan. *O*
https://www.facebook.com/kerbalspaceprogram?fref=ts
Meestal duurt het dan nog maar een week voor de vrijgave. :Y

Net nu iedereen weer 0.24.2 voorzien had van zijn favoriete rij aan mods. :9 Precies daarom heb ik net alle leuk lijkende nieuwe mods van 0.24.2 gedownload, voordat ik ze niet meer terug kan vinden. :') Dan gaan we 0.25 wel overslaan en hebben we een leuke, gemodde, herfst. *O*
  donderdag 18 september 2014 @ 20:12:01 #6
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_144669222
Oehhhh, ik kwam net onderstaande mod tegen, die ik persoonlijk erg vet vind. :7
http://forum.kerbalspacep(...)ndinglegs-Beam-Axles
Over extra off-road wieltypes, uitklapbare verlichting en heftruckmechanismes. Binnenkort worden hier normaal uitziende hydraulische zuigers aan toegevoegd. Beter dan de te futuristische exemplaren uit Infernal Robotics. :Y
pi_144669281
64 bit moet eerst maar eens werken :')
pi_144885281

Beetje plannen


Landingslampen aan


En touchdown van de centrale module voor de eerste Munbase in de krater bij de boog. Kraterwanden toch schuiner dan gedacht. De kerbal die 42 jaren geleden met de "Luna 2" de boog heeft bezocht en daarbij is achtergebleven heeft binnenkort ook weer onderdak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Reintji op 25-09-2014 12:48:09 ]
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:30:58 #9
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_145215479
Zie hier mijn eerste poging om een wat nettere F1 kar te bouwen. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door zyx1981 op 05-10-2014 14:39:30 ]
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:38:42 #10
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_145215766
quote:
10s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:30 schreef zyx1981 het volgende:
Zie hier mijn eerste poging om een wat nettere F1 kar te bouwen. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt echt 0 downforce gast, vind je het gek dat dat ding niet op de grond blijft? :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:40:07 #11
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_145215823
quote:
10s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:38 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Je hebt echt 0 downforce gast, vind je het gek dat dat ding niet op de grond blijft? :')
Wie wil er nu downforce? :{w Ff kijken of ik dat ding in orbit kan krijgen. :Y
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:55:31 #12
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_145269927
Na een lange reis vol gevaren naar de manen Laythe en Pol wachtten de 5 astronauten een warm onthaal toen ze Kerbin bereikten. De astronauten waren niet bereikbaar voor commentaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 01:57:27 #13
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_145282744
_O-
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_145310948


En de eerste module gekoppeld. Gelukkig bleek de dockingpoort, geheel in kerbalstyle, op de eerste module een tikje te laag.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 01:05:14 #15
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_145319331
Goedbezig heren. :7

Overigens, 0.25 is nu ook uit. *O*

FAQ-sheet: http://forum.kerbalspacep(...)SP-Economic-Boom-FAQ

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145320604
Daarom, geen mods! :D
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:15:39 #17
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_146415516
HAH ... !! Eindelijk een retourtripje naar het oppervlakte van Eve volbracht met FAR en DRE geïnstalleerd, maar het was een helse klus :'). Toegegeven: ik heb paar honderd keer F5/F9 geramd en de capsule is momenteel nog in een omloopbaan rondom Eve. Meeste keren de mist ingegaan tijdens landen; met FAR dien je een lander voor Eve eigenlijk a la een Saturnus 5 te bouwen, en dat ding flikkert bij het minste of geringste heuveltje gelijk om.
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:57:53 #18
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_146417395
Over eve gesproken.


online internet spaceshipz, serious businezz :D
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_146605746
Ok, iedereen nu dus bezig met een Rosetta project?
pi_146607231
Al een maand niet aangeraakt :')
pi_147286956
Wie de fuck heeft nyan cat in het laadscherm geprogrammeerd :')
pi_147287399
Haha, die Delta IV Heavy met Orion, net KSP!





Die struts ook. :D
pi_147288624
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:42 schreef Tourniquet het volgende:
Haha, die Delta IV Heavy met Orion, net KSP!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die struts ook. :D
KSP in de CryEngine :P?

Dat zal er dan ongeveer zo uitzien xD
pi_147288860
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:42 schreef Tourniquet het volgende:
Haha, die Delta IV Heavy met Orion, net KSP!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die struts ook. :D
_O_
pi_147378129
Ben net een Career begonnen. Hoe werkten die controls ookalweer :p
Children of the night. What music they make.
  woensdag 10 december 2014 @ 00:36:55 #26
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_147441902
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:42 schreef Tourniquet het volgende:
Haha, die Delta IV Heavy met Orion, net KSP!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die struts ook. :D
Lafjes hoor, om die struts bij KSP af te kijken. :{w

Hoe gaaf _O_ _O_ _O_
pi_147445849
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 23:20 schreef DeHovenier het volgende:
Ben net een Career begonnen. Hoe werkten die controls ookalweer :p
Goed
pi_147546008
KSP gaat in Beta met versie 0.90! *O*


Ziet er vet uit, veel nieuwe dingen vooral in de interface zo te zien.
pi_147552134
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:46 schreef Tourniquet het volgende:
KSP gaat in Beta met versie 0.90! *O*


Ziet er vet uit, veel nieuwe dingen vooral in de interface zo te zien.
Is toch nog niet uit?
pi_147624370
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 december 2014 21:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Is toch nog niet uit?
Nu wel! :D
pi_147633128
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:20 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nu wel! :D
*O*
pi_147684300


Ja hallo, wat is deze? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_147684376
quote:
10s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:36 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Ja hallo, wat is deze? :')
_O-
pi_147775728


Check die G-krachten _O- _O_
pi_147786003
Sinds de beta uit is, werkt B9 niet meer goed ;(
pi_147862786


En toch wil dat kutding niet van de grond komen, net alsof hij er aan vastgelijmd is of zo. :(
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148196024
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 31 december 2014 @ 19:03:38 #38
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148197358
Wel instinkers die nieuwe Pilot-functies. Landing naar het maanoppervlakte, op 10 meter boven de grond wil ik 'retrograde' selecteren, druk ik gvd. 'prograde'. Lander draait resoluut 180 graden en -hup- plankgas de bodem in. Maargoed, capsule had nog een antenne en paar zonnepanelen dus er kan nog Science geoogst worden :')
pi_148214378
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 11 januari 2015 @ 20:01:23 #40
155021 Mender
Gekke Henkie
  zondag 11 januari 2015 @ 20:02:53 #41
155021 Mender
Gekke Henkie
  maandag 12 januari 2015 @ 15:42:59 #42
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148607621
Een officiële uitbreiding van het KSP-zonnestelsel staat voorlopig nog niet op het programma. Maar voor degenen die het huidige planetenstelsel wel gezien hebben is er een interessante mod in de maak. Uiteindelijk moeten er drie aanvullende gasreuzen komen inclusief manen, beetje zoals Saturnus, Uranus en Neptunus in ons zonnestelsel. ^O^
pi_148777243
https://vine.co/v/OjqeYWWpVWK

lijkt verdacht veel op KSP _O-
  zondag 8 februari 2015 @ 13:51:20 #44
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_149469824
Zag van de week dit op Comedy Central en moest sterk denken aan KSP :+ (t/m 5:08 dan)
pi_151824484
*schop
KerbalSpaceP twitterde op donderdag 02-04-2015 om 19:34:44 @StolenPotato we're working on Multiplayer for #KSP, and it's planned to be a free update released after 1.0 reageer retweet
_O_ _O_
pi_151912599
quote:
Uitleg navball door Kutmanager

De zwaartekracht neemt af met een 4e macht per verdubbeling van afstand tot het lichaam waar je omheen orbit geloof ik, dus hoe verder je hier burnt, hoe relatief minder brandstof het uiteindelijk zal kosten.
Dit klopt niet helemaal.

Zwaartekracht is omgekeerd evenredig met het kwadraat van de afstand (2de macht).
Oftewel de zwaartekracht neemt viermaal af bij een verdubbeling van de afstand.
  zaterdag 25 april 2015 @ 18:15:08 #48
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_152019164
Kennen jullie nog een mod voor goede wielen (met motor), m'n oude mod doet het al een tijd niet meer en ik wil ondertussen weer jeeps maken.
Lachen joh.
pi_152053541
Over een half uurtje Scott Manley op http://www.twitch.tv/ksptv _O_
  zondag 26 april 2015 @ 21:58:15 #51
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_152054437
Dank voor de tip :+
pi_152054862
Jaaa, daar is ie, hullooo Scott _O_
  maandag 27 april 2015 @ 15:19:42 #53
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_152072380
Hij antwoordde op mijn vraag in de chat of er nieuwe planeten zijn; helaas niet :6

De site zelf is momenteel uit de lucht. Volgens mij 'n teken dat 1.0 nu wordt uitgebracht.
pi_152072684
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2015 15:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Hij antwoordde op mijn vraag in de chat of er nieuwe planeten zijn; helaas niet :6
-O-
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2015 15:19 schreef MissionPhailed het volgende:
De site zelf is momenteel uit de lucht. Volgens mij 'n teken dat 1.0 nu wordt uitgebracht.
Was het vanmorgen ook al, toen lag alles plat tgv overload :')
pi_152074917
Om het wachten te verzachten nog een mooi filmpje. Die nieuwe interieurs zijn ook vet, incl BSOD op het scherm in de cockpit. _O-

pi_152079721
Eindelijk *O* dat accelereren :D _O_, geen stond door een trechter maar mach 1 in een paar sec _O_
pi_152102188
Gisteren even met de demo gespeeld, en het is zelfs even gelukt een raket de lucht in te krijgen. Verdere pogingen waren niet echt succesvol..

Best grappig gemaakt, staat nu op mijn steam wishlist. :)
pi_152143472
Weer aan het proberen, had m al in EA maar ben benieuwd hoe het nu is. Net genoeg science points verzameld om echt leuke raketten te gaan bouwen. Helaas al wel één dappere kosmonaut verloren bij een mislukte reentry. God hebbe zijn ziel.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_152162309
Nu de game af is, toch maar weer opgepakt. Ik kom bij Minmus in orbit, dat is al heel wat voor mij. De learning curve hiervoor is... Uitdagend, op z'n minst.

Wat kan ik overigens met descending en ascending nodes als ik een target instel? Kan ik dit gebruiken om naar mijn target te hoppen?

Nu doe ik iedere keer hetzelfde. Een cirkelvormige orbit boven m'n startpunt (in de regel 100 km boven Kerbin, met de PE en AP op gelijke hoogte welteverstaan) en dan een maneuvre instellen waarbij mijn nieuwe baan een planeet kruist. Lukt dit niet, dan draai ik de maneuvre-node gewoon rond op de mijn te volgen koers, totdat er een encounter voorspeld wordt.
Is dit de beste manier? Ik heb het maar een beetje zelf uitgevogeld, maar het vast hartstikke fout :P
-nee-
pi_152198435
Een capsule in orbit brengen kost mij al moeite...

Heb nu een contract waar ik een heel grote solid booster moet testen buiten de atmosfeer. Hoe krijg je die daar?
pi_152203963
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 00:14 schreef t4rt4rus het volgende:
Een capsule in orbit brengen kost mij al moeite...

Heb nu een contract waar ik een heel grote solid booster moet testen buiten de atmosfeer. Hoe krijg je die daar?
More booster :+
pi_152213156
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 00:14 schreef t4rt4rus het volgende:
Een capsule in orbit brengen kost mij al moeite...

Heb nu een contract waar ik een heel grote solid booster moet testen buiten de atmosfeer. Hoe krijg je die daar?
Inderdaad, meer boosters omheen plakken, dan krijg je 'm daar in no time. :P
-nee-
pi_152213288
TVP'tje.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_152216013
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 11:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

More booster :+
Oke ik kom dan wel buiten de atmosfeer maar dat is recht omhoog een geen orbit.
Hoe maak ik die gravity turn? Dat ding van mij wil niet draaien.
pi_152218168
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:29 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Oke ik kom dan wel buiten de atmosfeer maar dat is recht omhoog een geen orbit.
Hoe maak ik die gravity turn? Dat ding van mij wil niet draaien.
Heb je geen controle surfaces?
  zondag 3 mei 2015 @ 00:31:13 #69
371309 t4rt4rus
Tartarus
pi_152223419
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Heb je geen controle surfaces?
Blijkbaar niet :D

Klote is dit... ben vergeten te saven en laadde een te oude safe, dacht dat ie veel recenter was.
Maar eenmaal geladen kon ik niet weer terug laden waar ik het allerlaatste was.
Dus nu weer alles opnieuw doen...
  zondag 3 mei 2015 @ 05:56:05 #70
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_152227001
Ik had de patch notes niet gelezen en bij reentry deploy ik de parachute altijd gelijk omdat het in de vorige versies niet uitmaakte wanneer je die deployde. :') Hop parachute verrot en rip.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_152230849

2 minuten later


:P
pi_152231638
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 05:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik had de patch notes niet gelezen en bij reentry deploy ik de parachute altijd gelijk omdat het in de vorige versies niet uitmaakte wanneer je die deployde. :') Hop parachute verrot en rip.
Een van de contracten die je kunt doen is ook het testen van die parachute met een snelheid van meer dan 400 m/s. Ik had al zo'n idee dat het niet helemaal goed zou kunnen gaan dus gelukkig ook reserve parachute gemonteerd. :)
  zondag 3 mei 2015 @ 13:41:36 #73
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_152231832
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 13:32 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Een van de contracten die je kunt doen is ook het testen van die parachute met een snelheid van meer dan 400 m/s. Ik had al zo'n idee dat het niet helemaal goed zou kunnen gaan dus gelukkig ook reserve parachute gemonteerd. :)
Ah, ik speel met de klassieke modus zonder knaken/contracten. Dus alleen met science. Al ga ik misschien gewoon sandbox proberen, duurt me te lang voor je alle onderdelen kunt unlocken en ik wil 't liefst gewoon aanrommelen en bizarre dingen de ruimte insturen. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_152243349
LOOK IN THE SKY, its a bird, no its a plane, no wait ITS Thunderbird 2






SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152252425
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
LOOK IN THE SKY, its a bird, no its a plane, no wait ITS Thunderbird 2

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi ontwerpje.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_152253779
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:28 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
LOOK IN THE SKY, its a bird, no its a plane, no wait ITS Thunderbird 2

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu nog met werkende TB4 in laadruim. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_152334494
Hoog kerbal gehalte, die boys van SpaceX


Actie vanaf 15:00
  donderdag 7 mei 2015 @ 14:31:34 #78
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_152368588
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:04 schreef Reintji het volgende:
Hoog kerbal gehalte, die boys van SpaceX


Actie vanaf 15:00
Nice :7

Zelf speel ik nog even met 0.90.... lang leve het de ruimte in kunnen sturen van bizarre schepen. _O_





Overigens, de beste reden om een groot ruimtestation te lanceren is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152373209
ik ben na lange tijd eens aan het klooien weer in dit spel, career mode maar opgestart maar iets lukt niet..
ik pak de MK1 command pod, de SA-1 LFT en de LV-T30

maar om de een of andere reden wil de raket niet aan de fueltank vast..?
ik doe vast iets verkeerd maar aangezien er 0 help in zit..
help? :P
pi_152373985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 16:42 schreef mschol het volgende:
ik ben na lange tijd eens aan het klooien weer in dit spel, career mode maar opgestart maar iets lukt niet..
ik pak de MK1 command pod, de SA-1 LFT en de LV-T30

maar om de een of andere reden wil de raket niet aan de fueltank vast..?
ik doe vast iets verkeerd maar aangezien er 0 help in zit..
help? :P
Je moet eerst iets aan de commandpod hangen, zoals je fueltank. Daarna zou de engine er gewoon aan moeten kunnen plakken..
pi_152374077
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:14 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Je moet eerst iets aan de commandpod hangen, zoals je fueltank. Daarna zou de engine er gewoon aan moeten kunnen plakken..
dat doet hij dus niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die raket kan hij wel aan de pod koppelen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152374552
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:18 schreef mschol het volgende:

[..]

dat doet hij dus niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die raket kan hij wel aan de pod koppelen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even met q, e en w roteren. Anders iets heen en weer met de muis :P
pi_152374809
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:37 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Even met q, e en w roteren. Anders iets heen en weer met de muis :P
nope, hij doet niet snappen aan de onderkant, of ik moet de raket omdraaien:


maar dan is het geen space travel meer :+

ik ga em wel eens helemaal verwijderen, en opnieuw laten downloaden, wellicht is er wat bugged...
pi_152381805
Zojuist een rover op Eve geland. Ben best trots. Nu hetzelfde ontwerp nogmaals sturen, maar dan met een hitteschild |:(

Succesvol een volle liquid fuel tank aan mn space station gekoppeld _O_
-nee-
pi_152398253
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 17:18 schreef mschol het volgende:

[..]

dat doet hij dus niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die raket kan hij wel aan de pod koppelen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar komt die fueltank vandaan? Ik kan hem hier niet vinden:
http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Parts#Fuel_Tanks

Misschien was dat de boosdoener. Dan zou het met een reinstall iig over moeten zijn :)
pi_152399323
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 11:32 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Waar komt die fueltank vandaan? Ik kan hem hier niet vinden:
http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Parts#Fuel_Tanks

Misschien was dat de boosdoener. Dan zou het met een reinstall iig over moeten zijn :)
na een herinstallatie was die tank ook weg..

Enige waar hij, zover ik weet, meehad kunnen komen was mechjeb, maar ksp gaf aan dat hij die mod niet had geladen i.v.m incompatibility

Achja, fixed :p

Ik mis wel iets van een filter voor de diverse doorsnedes, continue niet goed passende delen
  zondag 17 mei 2015 @ 11:19:43 #87
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_152671734
Yay, na wat knutselen heb ik eindelijk een redelijk goed werkende mobiele kraan weten te bouwen. :7

Twee screenshots van ingeklapte toestand met de te kapotte raket op de achtergrond:



Jeb en Bill proberen hieronder samen de koppeling tussen de landingsmodule en een raket te repareren:


Nadat de landingsmodule is weg getild kan deze gerepareerd worden.


Close up van Jeb in de kraan 8-)


De raket is weer bijna klaar, ff koppelen nog :Y


Wie *speelt* er nog wel meer met Kerbals op deze manier? Zelf vind ik het wel leuk als je voertuigen weet te maken die daadwerkelijk ook functioneren zoals bedoeld. :s)
pi_152672680
Ziet er leuk uit, stock parts?

Heb voor mijn munbase wel wat ondersteunende voertuigen gemaakt, maar die bestonden uit een module die onderdelen kon landen op het Mun oppervlak en een soort rover waarop die onderdelen geplaatst konden worden zodat ze naar de centrale munbase vervoert kunnen worden en gekoppeld aan de centrale node.
  zondag 17 mei 2015 @ 13:20:21 #89
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_152674608
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 11:58 schreef Reintji het volgende:
Ziet er leuk uit, stock parts?

Heb voor mijn munbase wel wat ondersteunende voertuigen gemaakt, maar die bestonden uit een module die onderdelen kon landen op het Mun oppervlak en een soort rover waarop die onderdelen geplaatst konden worden zodat ze naar de centrale munbase vervoert kunnen worden en gekoppeld aan de centrale node.
Thanx :Y

Hij bestaat bijna helemaal uit Stock parts + Magic Smoke Industries (zuigers, scharnieren, uitschuifelementen. De lier+grijper komen uit de KAS-mod. Voor de bumbers gebruikte ik het onderstel van een helikopter uit de Firespitter-mod.
pi_153608413
Kerbal Space Program komt naar de PS4 *O* *O* *O*



PC-gamers zijn vast niet onbekend met de naam ‘Kerbal Space Program’, de razendpopulaire game weet op Steam menig hart voor zich te winnen. De recensies van Kerbal zijn daarentegen ook niet verkeerd, met een gemiddelde van 8.8 uit 18 reviews voor de PC-versie. We mogen dan ook blij zijn dat ontwikkelaar SQUADTeam besloten heeft de game naar de PS4 te brengen.

De game werd eind april gelanceerd voor Windows, OS X en Linux na een beta die maar liefst twee jaar heeft geduurd. Het genre van deze game is moeilijk te plaatsen, maar laten we het houden op ruimtevaartsimulatie met een knipoog. In de game is het namelijk aan jou om de ruimtevaart in goede banen te leiden en vaartuigen te bouwen om verder te kunnen vliegen.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_153616154
Ik kan maar niet in Orbit komen :')
  zondag 5 juli 2015 @ 23:16:33 #92
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_154102450
Mijn nieuwe project: een XXL kraan. Tot nu toe werkt hij best aardig! Nu nog afbouwen. :Y





Was alleen vergeten KAS te installeren. :') Dus nu nog op zoek naar lieren en zulks. Maar de contragewichten werken prima! Met behulp van free-moving dishwachers (infernal robotics) en struts werken ze vrijdraaiend mee wanneer ik de hinge van de giek beweeg. *O*
pi_154122407
Nieuwe Delta-V kaart:


Bron
  maandag 6 juli 2015 @ 21:46:38 #94
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_154126239
KIS en KAS voegen enorm veel toe aan de gameplay in KSP.
Ondertussen een vlucht gemaakt naar de bergen met een toestel met twee propeller-motoren. Wél lange tijd hoofdbrekens over waarom dat ding zo ontiegelijk traag vloog. Misschien dat het aerodynamisch model van mijn spel kaduuk was?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 22:41:29 #95
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_154156548
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:46 schreef MissionPhailed het volgende:
KIS en KAS voegen enorm veel toe aan de gameplay in KSP.
Ondertussen een vlucht gemaakt naar de bergen met een toestel met twee propeller-motoren. Wél lange tijd hoofdbrekens over waarom dat ding zo ontiegelijk traag vloog. Misschien dat het aerodynamisch model van mijn spel kaduuk was?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Nice :) Welke wolken-mod gebruik je? Heb je daar nog meer visuals-mods aan staan?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:59:57 #96
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_154158991
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 22:41 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Nice :) Welke wolken-mod gebruik je? Heb je daar nog meer visuals-mods aan staan?
Zichtbaar in die pic iig EVE (Environmental Visual Enhancements) + Edge of Oblivion. Redelijk mild voor RAM-geheugen, da's immers nog altijd een zwak punt in KSP :+
  zaterdag 25 juli 2015 @ 19:50:54 #97
443342 Plastic_beker
Drinkt graag cola
pi_154631491
Schaamteloze bump om mijn eerste bemande missie naar "Karc station" te laten zien.

Karc station is mijn derde ruimte station ooit, en de eerste die ik zonder infinite fuel cheats in elkaar aan het zetten ben. Keep in mind dat ik nogal een beginner ben in KSP en nog geen mods gebruik.


Blast of, de bemanning voor deze lancering zijn Valentina en Samlie, een volledige vrouwelijke bemanning dus.


Orbit bereikt en zonnepanelen zijn uit. Na het testen van het systeem kwam Valentina er achter dat de RCS het niet deed. Na enkele uren van vergaderen is mission control tot de conclusie gekomen dat de RSC brandstof tanks nog in opslag liggen.

Na wat computer werk deed de RSC het naar behoren, Valentina snapt nog steeds niet hoe dat kwam.(ja ik heb jammer genoeg cheats moeten gebruiken, maar ik moet mijn station bemannen)



Na enkele uren naderde de capsule het ruimtestation en Valentina ervaren als ze is stopt bij +150 meter om alle systemen na te kijken.



Met toestemming van mission control naderde ze het station tot 50 meter, vanuit deze positie werd ook voor het eerst fotos gemaakt van het ruimtestation, die volledig automatisch gebouwd is.



Na een kleine manoeuvre is de capsule uiteindelijk aan de cupola module gekoppeld in afwachting van het vertrek van een van de 3 ruimtetaxi's.

(de ruimtetaxi-stage is dus de design die ik op het oog had voor deze vlucht maar koos per ongeluk een oudere test capsule uit de lijst.)
[Den Helder]
  zondag 26 juli 2015 @ 20:36:40 #98
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_154657027
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 19:50 schreef Plastic_beker het volgende:
Schaamteloze bump om mijn eerste bemande missie naar "Karc station" te laten zien.

Karc station is mijn derde ruimte station ooit, en de eerste die ik zonder infinite fuel cheats in elkaar aan het zetten ben. Keep in mind dat ik nogal een beginner ben in KSP en nog geen mods gebruik.

[ afbeelding ]
Blast of, de bemanning voor deze lancering zijn Valentina en Samlie, een volledige vrouwelijke bemanning dus.

[ afbeelding ]
Orbit bereikt en zonnepanelen zijn uit. Na het testen van het systeem kwam Valentina er achter dat de RCS het niet deed. Na enkele uren van vergaderen is mission control tot de conclusie gekomen dat de RSC brandstof tanks nog in opslag liggen.

Na wat computer werk deed de RSC het naar behoren, Valentina snapt nog steeds niet hoe dat kwam.(ja ik heb jammer genoeg cheats moeten gebruiken, maar ik moet mijn station bemannen)

[ afbeelding ]

Na enkele uren naderde de capsule het ruimtestation en Valentina ervaren als ze is stopt bij +150 meter om alle systemen na te kijken.

[ afbeelding ]

Met toestemming van mission control naderde ze het station tot 50 meter, vanuit deze positie werd ook voor het eerst fotos gemaakt van het ruimtestation, die volledig automatisch gebouwd is.

[ afbeelding ]

Na een kleine manoeuvre is de capsule uiteindelijk aan de cupola module gekoppeld in afwachting van het vertrek van een van de 3 ruimtetaxi's.

(de ruimtetaxi-stage is dus de design die ik op het oog had voor deze vlucht maar koos per ongeluk een oudere test capsule uit de lijst.)
Als dit je 3e station is, dan is dat erg netjes! :Y
  zondag 26 juli 2015 @ 20:44:27 #99
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_154657330
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:59 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Zichtbaar in die pic iig EVE (Environmental Visual Enhancements) + Edge of Oblivion. Redelijk mild voor RAM-geheugen, da's immers nog altijd een zwak punt in KSP :+
Thanx!
Gelijk maar EVE en nog wat dingen geinstalleerd. Zie hier het resultaat in wat screenshots, van wat gelijk mijn 1e echte SSTO is (zonder fuel-cheat)! :7

Op weg omhoog:


In een 100km orbit :D

Weliswaar past hier geen volle orange-tank in, maar ik ben er al heel tevreden mee! :Y

Check die reflectie in die helm (ineens geen wolken, minpuntje!) en zie Bob eens tevreden wezen. oO<
  zondag 26 juli 2015 @ 22:51:46 #100
443342 Plastic_beker
Drinkt graag cola
pi_154662465
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:36 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Als dit je 3e station is, dan is dat erg netjes! :Y
Nja mn 3de modulaire station a MIR/ISS , heb wel meer gekloot met docken enzo :P

Volgende stap is zonder cheats een Duna flyby te doen :P
[Den Helder]
  dinsdag 28 juli 2015 @ 10:48:04 #102
443342 Plastic_beker
Drinkt graag cola
pi_154698407
quote:
Vooral die perfecte landing met te weinig brandstof is heel herkenbaar xD
[Den Helder]
pi_154713365
Net begonnen met KSP in de zandbak. Nu wil ik de -Science_ doen. Maar hoe werkt dat? Ik maak een nieuw spel aan -new -science en dan naar research and science gebouw. Ik zie een overzicht met groene science button en blauwe science button rechts. Maar hoe weet ik wat en hoe ik kan onderzoeken? Ow ja gewoon zelf wat in elkaar klooien en wat experimenten doen dus. Ik heb het al. ;-)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 21:54:54 ]
pi_154713917
quote:
Absoluut. Maar mijn grootste faalmoment was een hele dikke raket met genoeg brandstof perfect landen in de verkeerde krater. Nadat ik tien minuten met mijn kerbal naar de raket was komen lopen kwam ik er achter dat er geen ladder op zat, en mijn kerbal er niet in kon. :')
-nee-
  donderdag 30 juli 2015 @ 19:43:30 #105
443342 Plastic_beker
Drinkt graag cola
pi_154771966
Ff een update op mn station, onder de missie naam E.F.S.P (extra F*ck*ng solar panels) zijn er nieuwe zonnepanelen afgeleverd aan het ruimtestation. Tevens een nieuwe ruimtetaxi die wat minder ruimte in beslag neemt en dus ideaal is voor het installeren van EFSP delen.
Deze (extra solar panels) zitten niet vol met extra batterijen dus bespaart gewicht enzo.

Geen lanceer fotos dit keer omdat deze missie al paar dagen terug gelanceerd was, dit is het uiteindelijke resultaat geworden:



Na inspectie kwam Valentina er achter dat de panelen scheef gekoppeld waren maar mission control blijft stug volhouden dat het maar zo lijkt.

EXTRA FOTOS



Docking van EFSP #2, aan Stuurboord Solar Panel.



Een van die grote ruimtetaxi's heeft een afspraak met de atmosfeer.
[Den Helder]
  woensdag 5 augustus 2015 @ 00:03:22 #106
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_154914210
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 19:43 schreef Plastic_beker het volgende:
Ff een update op mn station, onder de missie naam E.F.S.P (extra F*ck*ng solar panels) zijn er nieuwe zonnepanelen afgeleverd aan het ruimtestation. Tevens een nieuwe ruimtetaxi die wat minder ruimte in beslag neemt en dus ideaal is voor het installeren van EFSP delen.
Deze (extra solar panels) zitten niet vol met extra batterijen dus bespaart gewicht enzo.

Geen lanceer fotos dit keer omdat deze missie al paar dagen terug gelanceerd was, dit is het uiteindelijke resultaat geworden:

[ afbeelding ]

Na inspectie kwam Valentina er achter dat de panelen scheef gekoppeld waren maar mission control blijft stug volhouden dat het maar zo lijkt.

EXTRA FOTOS

[ afbeelding ]

Docking van EFSP #2, aan Stuurboord Solar Panel.

[ afbeelding ]

Een van die grote ruimtetaxi's heeft een afspraak met de atmosfeer.
Puik werk :7
pi_155123389
Liefhebbers om een potje multiplayer oorlog te spelen

http://forum.kerbalspacep(...)%28Sandbox-Career%29

:P
pi_158894382
Om hert wachten op de PS4 versie te verzachten...
Heb ik een paar dagen geleden toch maar eens KSP gekocht toen ie in de aanbieding was.

[ Bericht 33% gewijzigd door -CRASH- op 07-01-2016 10:35:47 ]
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Vereniging voor weerkunde en klimatologie&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;ESTOFEX&lt;/a&gt;
  maandag 11 januari 2016 @ 15:46:48 #110
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_159015751
Ik ben ook sinds de sale in het bezit van KSP. Pittig lastig al met al. Kom wel tot in space, alleen dat hele orbit principe lukt nog niet erg. Laat staan terugkeren.

Misschien maar eens wat tutorials lezen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 6 februari 2016 @ 22:41:58 #111
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_159714950
Redelijk oud filmpje al, maar blijft episch. ^O^

pi_163625600
Dinsdag komt KSP uit op de PS4...
Eens kijken hoe dat werkt met een controller.
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Vereniging voor weerkunde en klimatologie&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;ESTOFEX&lt;/a&gt;
pi_163718414
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 17:50 schreef -CRASH- het volgende:
Dinsdag komt KSP uit op de PS4...
Eens kijken hoe dat werkt met een controller.
Speelt dat leuk?
pi_163723131
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Speelt dat leuk?
Degene die vermeld had dat het de 12 uitkwam.
Heeft een belangrijk iets vergeten... Dat het uitkwam voor de
Amerikaanse PSNstore.
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Vereniging voor weerkunde en klimatologie&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;ESTOFEX&lt;/a&gt;
  donderdag 14 juli 2016 @ 03:52:28 #116
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_163725639
Het had gisteren ook in de EU store moeten staan. Op reddit las ik dat de ontwikkelaar enkel de certificatie in Amerika gedaan heeft. Ze zouden zich niet gerealiseerd hebben dat ze de game ook voor de Europese en Aziatische Psn apart moesten doen. Een serieuze blunder als dat waar is..
pi_163727436
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 03:52 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Het had gisteren ook in de EU store moeten staan. Op reddit las ik dat de ontwikkelaar enkel de certificatie in Amerika gedaan heeft. Ze zouden zich niet gerealiseerd hebben dat ze de game ook voor de Europese en Aziatische Psn apart moesten doen. Een serieuze blunder als dat waar is..
:D :X _O-
pi_163771333
Ook op xbox inmiddels. Nog cross-buy dingetjes voor steam eigenaren?
pi_163777323
Mijn hemel, blijf de steam versie maar spelen. Wat een miskoop :')
pi_163795658
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 02:23 schreef Reintji het volgende:
Mijn hemel, blijf de steam versie maar spelen. Wat een miskoop :')
Wat is er ruk dan? Geen mod support :P . Geen 4k,geen 60 fps
pi_163801678
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 22:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Wat is er ruk dan? Geen mod support :P . Geen 4k,geen 60 fps
Controller besturing werkt niet lekker, lage textures, lage framerate. Had het kunnen weten, toch de PC maar eens fixen.
pi_163804347
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 08:48 schreef Reintji het volgende:

[..]

Controller besturing werkt niet lekker, lage textures, lage framerate. Had het kunnen weten, toch de PC maar eens fixen.
Het is dan ook echt een game voor de glorius master race :P
  zondag 17 juli 2016 @ 14:19:30 #123
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_163806857
Lijkt me ook uitgesproken kut spelen met een controller. Krijg het met toetsenbord al soms voor elkaar een planeet of maan dat nét in de weg vliegt te koppen met 5 km/s :')
pi_163814810
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Het is dan ook echt een game voor de glorius master race :P
Zeker, ik baal van mn xbox aankoop. Snel weer terug naar steam.
pi_164313584


Net geland op Duna in career mode. Nog 3500 m/s over. :9
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_164314532
Oké, dit was vet kut. Dan ding bleef maar rondjes draaien in de atmosfeer. :') Dus eerst gewoon 50 km omhoog gebeukt en daarna maar 90 graden gedraaid en keihard bijgestuurd. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_164376696
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:04 schreef Rezania het volgende:
Oké, dit was vet kut. Dan ding bleef maar rondjes draaien in de atmosfeer. :') Dus eerst gewoon 50 km omhoog gebeukt en daarna maar 90 graden gedraaid en keihard bijgestuurd. _O-
_O-
pi_165815549
Einde KSP? :{ ;( :'(

https://www.reddit.com/r/(...)asy_way_to_say_this/

quote:
All good things must come to an end, and so it is for us. It is time for each of us to move on from Squad. Kerbal Space Program is an incredible game and has truly been a joy to create. We have greatly enjoyed working together with such a tightly-knit, professional, and talented development team, and with such a wonderful community. Over the last update cycle we’ve taken KSP to new heights and achieved great things with such a small team. We’ve finished work on update 1.2 and when Squad releases it, it will be a product of which we can be truly proud. We hope you share that opinion and we hope you enjoy playing it as much as we loved creating it.

Thank you all for the incredible community support. So long, and thanks for all the snacks!

Signed, in no particular order, your Kerbal developers Mike (Mu), Bill (Taniwha), Nathanael (NathanKell), Sébastien (Sarbian), Jim (Romfarer), Brian (Arsonide), Chris (Porkjet), Nathan (Claw)
Dat zijn volgens mij zo'n beetje alle devs -O-
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 04:41:11 #129
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_165827169
:(.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 04:41:28 #130
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_165827170
:'(.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:05:01 #131
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_165898101
Lijkt erop dat poep de ventilator heeft geraakt bij Squad. Extreme werkdruk, miezerig salaris en censuur hebben het gros van de devs doen besluiten de biezen te pakken.
pi_165910866
Ondanks het gerommel bij Squad is vannacht gewoon versie 1.2 uitgekomen met veel verbeteringen en toevoeging van CommNet (een RemoteTech-achtig communicatienetwerk) en KerbNet voor het scannen van biomes en anomalies op planeten ala SCANsat.


Op Steam is KSP deze week ook afgeprijsd, 40% korting!



Blogpost:
quote:
Kerbals hit a milestone, they are now interconnected and they can hear you Loud and Clear! Let your imagination fly with new possibilities, build communication networks, control vehicles remotely and explore every inch of the Kerbol System in ways that weren't possible before with this new update!

Kerbal Space program 1.2: Loud and Clear includes a broad range of improvements and features that will enrich the overall game experience, such as the introduction of CommNet and KerbNet, a rewrite of the Stability Assist System (SAS) that makes your launches more accurate and fuel efficient, an engine change from Unity 5.2 to 5.4, more tweakable options for many parts, a complete fuel system redesign, and much more!

Here are some of the highlights for this update:

CommNet

Set up your own communications networks and have better control over your probes even when they cannot establish a direct connection. Link your probes back to Kerbin via an antenna to be completely autonomous and build relay networks for better science transmission!

KerbNet

Use satellites for reconnaissance purposes, scan the terrain below you, find biomes and anomalies, and place custom waypoints with a targeting interface.

Improved Fuelflow System

The Fuelflow system has been rewritten and now you have total control over how the fuel flows through your vessels!

Improved Wheels

The stability of Wheels has been greatly improved. Your rovers, wheeled vehicles will now turn and handle smoothly, making the overall driving experience more pleasant. Aircraft are also more stable, and all wheels have realistic load limits.

Kerbal Space Program 1.2 "Loud and Clear" is now available on the KSP Store, Steam and will soon be available on GOG and other third party resellers.


[ Bericht 13% gewijzigd door Tourniquet op 12-10-2016 14:02:00 ]
  woensdag 9 november 2016 @ 23:08:00 #133
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_166550942
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 19:05 schreef MissionPhailed het volgende:
Lijkt erop dat poep de ventilator heeft geraakt bij Squad. Extreme werkdruk, miezerig salaris en censuur hebben het gros van de devs doen besluiten de biezen te pakken.
Oei!! :o

Andersom; nu het spel zelf redelijk compleet geworden is, blijft het wel irritant dat constant alle community mods het niet meer doen omdat het core-spel maar blijft updaten. Ik denk dat het voor de speelbaarheid wel fijn is als het nu stabiliseert, zodat de community los kan met eigen mods. En dan welicht over een half jaar ofzo weer een update; maar niet meer elke 3 weken.

Overigens; na lang illegaal gedownload te hebben, heb ik het spel recent voor de volle mep gekocht. :Y Goede initiatieven moet je ook belonen, ook al heb ik de meeste speeluren denk ik al wel gemaakt.
  woensdag 9 november 2016 @ 23:19:41 #134
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_166551421
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 23:08 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Oei!! :o

Andersom; nu het spel zelf redelijk compleet geworden is, blijft het wel irritant dat constant alle community mods het niet meer doen omdat het core-spel maar blijft updaten. Ik denk dat het voor de speelbaarheid wel fijn is als het nu stabiliseert, zodat de community los kan met eigen mods. En dan welicht over een half jaar ofzo weer een update; maar niet meer elke 3 weken.

Overigens; na lang illegaal gedownload te hebben, heb ik het spel recent voor de volle mep gekocht. :Y Goede initiatieven moet je ook belonen, ook al heb ik de meeste speeluren denk ik al wel gemaakt.
hey das toevallig, kheb het ook net gekocht.
na zoveel uur verdienen ze dat geld ook gewoon..
Lachen joh.
pi_167315831
Development Update for Consoles!

Hello everyone!
We have an exciting announcement to make regarding Kerbal Space Program on console. Here at the KSP HQ, we put the players at the heart of every decision we make and everything we do. We are very fortunate that an amazing community grew around KSP, whose members are passionate, supportive, engaged and provide us with invaluable feedback that we are always monitoring and listening to.
We are currently working to bring Kerbal Space Program 1.2.2. - Loud and Clear! as a free update for console versions, allowing players to enjoy the game at its fullest. We are working hand in hand with BlitWorks, who specialize in optimizing PC games for consoles and have worked on several hit independent games for several platforms. We’re thrilled about our collaboration and we’re certain that our conjoint efforts will bear the fruits we are hoping for.
The latest Update, Kerbal Space Program 1.2.2 - Loud and Clear! for consoles will let you enjoy a broad range of improvements and features that will enrich the overall game experience, such as the introduction of CommNet and KerbNet, a rewrite of the Stability Assist System (SAS) that makes your launches more accurate and fuel efficient, more tweakable options for many parts, a complete fuel system redesign, and much more!

This update will be FREE for all owners of the Xbox One and PS4 versions, regardless of the date of purchase.

Moreover, we are also very happy to announce, that with this update's launch, the PS4 port will be made available in Europe, too! Our goal is to release the Updates early next year.
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Vereniging voor weerkunde en klimatologie&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;ESTOFEX&lt;/a&gt;
pi_167550771
KSP nu in de aanbieding van ¤39,99 voor ¤13,59 op Steam en in de KSP Store.
pi_186100108
Spelen we dit niet meer?
pi_186100671
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 12:31 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Spelen we dit niet meer?
Het trial en error aspect van de game is nogal tijdrovend, ik had wat doelen gesteld zoals een ISSachtige constructie rondom een planeet te bouwen en de verste planeet te bereiken, dat soort werk. Dat is me dan wel gelukt, daarna ging ik proberen een zieke hoeveelheid brandstof over het zonnestelsel te verdelen en daar ben ik een beetje blijven steken. Ondertussen is er ook nog rdr2, die nieuwe dark souls-kloon en weet ik wat nog meer, KSP heeft bij mij thuis ondertussen de slag om mijn vrije uurtjes verloren. :P

Als er in de toekomst een KSP2 ofzo zou komen zou ik deze wel direct aanschaffen. :Y
-nee-
pi_186101156
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2019 13:06 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Het trial en error aspect van de game is nogal tijdrovend, ik had wat doelen gesteld zoals een ISSachtige constructie rondom een planeet te bouwen en de verste planeet te bereiken, dat soort werk. Dat is me dan wel gelukt, daarna ging ik proberen een zieke hoeveelheid brandstof over het zonnestelsel te verdelen en daar ben ik een beetje blijven steken. Ondertussen is er ook nog rdr2, die nieuwe dark souls-kloon en weet ik wat nog meer, KSP heeft bij mij thuis ondertussen de slag om mijn vrije uurtjes verloren. :P

Als er in de toekomst een KSP2 ofzo zou komen zou ik deze wel direct aanschaffen. :Y
Ik ben eerlijk gezegd nog maar een beginnertje. Was op zoek naar een Nederlands forum over KSP en kwam hier uit.
Maar geloof niet dat hier nog veel leven in zit😆
pi_186101416
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 13:31 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd nog maar een beginnertje. Was op zoek naar een Nederlands forum over KSP en kwam hier uit.
Maar geloof niet dat hier nog veel leven in zit😆
Het ‘beginner’ zijn bij KSP is wel echt een feestje, ik benijd je wel een beetje. :P Die eerste keer dat je een strakke orbit haalt, de eerste keer langs de maan en terug, landingen, rovers, manmanman wat een spel. _O_
-nee-
pi_186101515
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2019 13:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Het ‘beginner’ zijn bij KSP is wel echt een feestje, ik benijd je wel een beetje. :P Die eerste keer dat je een strakke orbit haalt, de eerste keer langs de maan en terug, landingen, rovers, manmanman wat een spel. _O_
Eerste keer in stabiele orbit is gisteren gelukt ja. Dat was wel ff een fijn momentje :)
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:44:18 #142
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_188534410
Kerbal Space Program 2 aangekondigd!


KSP2 kenmerken:
- Colonies en interstellar travel! Meer focus op (semi-)toekomstige technologieën.
- Multiplayer!
- (Betere) modding support

Belangrijke weetjes:
- Komt ergens in 2020 uit
- Platform: PC, later ook PS en Xbox
- Bevestigd dat het sowieso op Steam komt (is al te wishlisten).
- Zal 60 dollar kosten, dus waarschijnlijk 60 euro hier.
pi_188534434
FAKKING HYPED _O_ _O_
-nee-
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:57:45 #144
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_188534653
En wat betreft microtransacties wordt het volgende gezegd: "There will not be an in-game currency that you can purchase loot boxes, or similar."

Meer info met Q&A hier:
https://forum.kerbalspace(...)ogram-2-master-post/
pi_188534912
Dat filmpje toont meer dan ik durfde te hopen van een vervolg _O_
-nee-
pi_188553506
Super tof! Vooral MP lijkt mij een leuke aanvulling
pi_208077689
Drie jaar later, en de Early Access komt deze week uit. *O* Met nog veel ontbrekende features. -O-

https://www.kerbalspaceprogram.com/games-kerbal-space-program-2

Preview van Scott Manley:
pi_208078067
TAKE MY MONEY..... NOW!!!
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Vereniging voor weerkunde en klimatologie&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;ESTOFEX&lt;/a&gt;
pi_208127055
And downloading *O* *O* *O*

31.6 GB groot
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Vereniging voor weerkunde en klimatologie&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;ESTOFEX&lt;/a&gt;
pi_208127466
Ik kijk nu naar Scott Manley :D

pi_208128545
I need... I need... another computer (gaminglaptop)

KSP2 draait wel op de laptop. Maaaaaar heeft er moeite mee zelfs op de laagste instellingen.
FPS is klöte.

Maar heb er geen spijt van om de early acces gekocht te hebben
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Vereniging voor weerkunde en klimatologie&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;ESTOFEX&lt;/a&gt;
pi_208139933
ik heb ksp2 niet gekocht nog ookal lijkt hij mij wel leuk.
ksp heb ik toen nooit onder de knie gekregen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')