abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 september 2014 @ 22:58:00 #1
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_144570739

The story of Claire Randall, a married combat nurse from 1945 who is mysteriously swept back in time to 1743, where she is immediately thrown into an unknown world where her life is threatened
When all else fails, you always have delusion.
pi_144570930
Ja O+


Wordt dit trouwens een topic zonder boekspoilers? :@
Ja doei.
  maandag 15 september 2014 @ 23:08:07 #3
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_144571204
Ik vind van wel :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_144571930
OK. Mooi! Heb de boeken niet gelezen!
Ja doei.
  dinsdag 16 september 2014 @ 11:55:01 #5
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_144581585
Ik ook niet!
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 16 september 2014 @ 21:19:14 #6
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_144601384
O+ Eindelijk een topic! Ik heb de boeken wel gelezen, maar ik hou ontzettend mijn mond. (de discussies in het GOT-topic zijn al triest genoeg :') )

Dat gezegd hebbende vind ik het een heerlijke serie, alleen dat Schots is wel een uitdaging zonder ondertiteling. :D
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  dinsdag 16 september 2014 @ 21:39:39 #7
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_144602655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:19 schreef Ienepien het volgende:
O+ Eindelijk een topic! Ik heb de boeken wel gelezen, maar ik hou ontzettend mijn mond. (de discussies in het GOT-topic zijn al triest genoeg :') )

Dat gezegd hebbende vind ik het een heerlijke serie, alleen dat Schots is wel een uitdaging zonder ondertiteling. :D
Protip: ondertiteling altijd erbij downloaden, kan je eten en drinken zonder dat je iets niet hoort :P Helpt ook met series waarin ze veel fluisteren of op een bepaalde manier praten :P

Subklacht: Outlander en Manhattan, m'n twee favoriete series die net uit zijn hebben niet zo snel ondertiteling beschikbaar :(
When all else fails, you always have delusion.
pi_144603355
Geen probleem met 't Schots hier... O+ maargoed... Ik moet ook Barnsley folk verstaan kunnen... :P
Ja doei.
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:22:08 #9
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_144605334
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:39 schreef Mirel het volgende:

[..]

Protip: ondertiteling altijd erbij downloaden, kan je eten en drinken zonder dat je iets niet hoort :P Helpt ook met series waarin ze veel fluisteren of op een bepaalde manier praten :P

Subklacht: Outlander en Manhattan, m'n twee favoriete series die net uit zijn hebben niet zo snel ondertiteling beschikbaar :(
Ja dat laatste ja! Ik wil gewoon kunnen kijken op zondagochtend in bedje :Y
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  woensdag 17 september 2014 @ 11:18:55 #10
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_144617591
Ik schreef trouwens laatst op reddit een vrij grote post over de lagen die in deze serie zitten. Benieuwd hoe jullie erover denken :)
http://www.reddit.com/r/O(...)ng_to_do_to_make_me/
When all else fails, you always have delusion.
pi_144617705
Een van m'n theorieën is dat Randall en Claire op het einde van de serie samen door de stenen worden getransporteerd naar 't 'heden', maar daarbij ook vergeten wat ze waren/doorgemaakt hebben ofzo. Dat het een soort van 'cycle' is van een van de twee 'niet van die tijd zijnd' ofzo :')

Maar dat is vast een heel stomme theorie :')
Ja doei.
  woensdag 17 september 2014 @ 12:53:16 #12
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_144620345
Klinkt een beetje donker :P Ze zijn gedoemd om telkens hetzelfde te doen, dus er moet iets gebeuren om ze te bevrijden 8-)
When all else fails, you always have delusion.
pi_144753754
Ik heb de boeken niet gelezen en, als ik niet ergens wat meer had gelezen, dit afgedaan als "vrouwenserie", maar het is een van de beste series van het moment. Merkwaardig dat zo weinig mensen het kijken. Gelukkig is het al hernieuwd voor een volgend seizoen en is er veel internationale interesse voor deze serie.

De vrouw van de producent van deze serie heeft trouwens een blog waarin nog wat meer achtergronden over de serie terugkomen. Zij heeft de leiding over de kostuums en dergelijke in de serie en geeft op haar blog, onder andere, wat meer achtergrondinformatie op dat gebied:
OutlanderBlog
pi_144753807
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:19 schreef Ienepien het volgende:
O+ Eindelijk een topic! Ik heb de boeken wel gelezen, maar ik hou ontzettend mijn mond. (de discussies in het GOT-topic zijn al triest genoeg :') )

Dat gezegd hebbende vind ik het een heerlijke serie, alleen dat Schots is wel een uitdaging zonder ondertiteling. :D
Dat is min of meer zo bedoeld volgens mij; Claire bevindt zich min of meer in ene vreemde wereld met daarin ook mensen die ze niet kan verstaan.
  zondag 21 september 2014 @ 17:37:01 #15
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_144760111
ONDERTITELING PLEASE
When all else fails, you always have delusion.
pi_144778362
Ik heb nu 6 delen gekeken en vind het nog niet zo denderend

Ik heb de boeken wel gelezen, wat ik in deel 1 las zie ik nog niet op het scherm. Best wel jammer
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  maandag 22 september 2014 @ 03:56:11 #17
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_144779201
Laatste aflevering was echt slecht.
Sociopaat waar wel even hoop voor is.
Die zweepslagen scene die compleet over de top was.

Ze doet het dromerige lieve wel goed maar vooral in de laatste aflevering werd wel even duidelijk waarom ik nog nooit eerder van Balfe gehoord heb, een zeer beperkt repertoire als actrice en kan een shit script niet redden.

Jammer.
pi_144779666
Ik vind het een geweldige, sfeervolle serie.
Amen.
  maandag 22 september 2014 @ 12:15:04 #19
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_144784407
Die zweepaflevering vond ik de op een na beste juist :o. Deze ep met de trouwerij was wel prima maar niets voor mij :P
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 22 september 2014 @ 16:01:41 #20
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_144791554
Als je zo bloed van de eerste slagen dan ben je dood voor slag 100.
De schade die ze lieten zien, centimeter diepe sporen met smerig leer toegebracht is een infectie nachtmerrie,
en ook niet overleefbaar.
Bloeden uit je longen van sweepslagen op je rug?

Blij voor je dat je nooit nooit interactie hebt hoeven hebben met sociopaten, ben je waarschijnlijk in een prettige zeer veilige omgeving opgevoed.

Maar iemand die een vreemde meid op de spot wel even wil verkrachten, vervolgens dat foltering verhaaltje verteld, en daar is wel hoop voor. Dat is de zwakste nonsense die je als schrijver maar op kan schrijven. Zeker in een verhaal over een WW2 zuster die net jaren in een oorlog setting gewerkt heeft, die heeft echt de diepst donkere kanten van mensen wel gezien hoor. Een beschermd opgevoed high class thuis geschoold trutje, sure, maar zo'n wereldse zuster maakt zo'n fout echt niet.

Epische bullshit aflevering, dit is wat er gebeurd als je dieper wil gaan dan wat je in je hebt.
Zelfde als Louie C.K. in seizoen 4 uit zijn comfort zone ging, als je de diepgang of het gevoel bij bepaalde onderwerpen niet hebt, dan moet je er gewoon niet in gaan, je zinkt gewoon.

Division of labour, ze had zich moeten laten informeren of iemand die psychologie gevolgd heeft ergens proef moeten laten lezen.

==========================
@Mirel , 2 x terwijl ze aan tafel zat voor ze gestompt en geschopt werd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Florentius op 22-09-2014 17:15:06 ]
  maandag 22 september 2014 @ 17:12:59 #21
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_144794068
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 16:01 schreef Florentius het volgende:
Als je zo bloed van de eerste slagen dan ben je dood voor slag 100.
De schade die ze lieten zien, centimeter diepe sporen met smerig leer toegebracht is een infectie nachtmerrie,
en ook niet overleefbaar.
Bloeden uit je longen van sweepslagen op je rug?

Blij voor je dat je nooit nooit interactie hebt hoeven hebben met sociopaten, ben je waarschijnlijk in een prettige zeer veilige omgeving opgevoed.

Maar iemand die een vreemde meid op de spot wel even wil verkrachten, vervolgens dat foltering verhaaltje verteld, en daar is wel hoop voor. Dat is de zwakste nonsense die je als schrijver maar op kan schrijven. Zeker in een verhaal over een WW2 zuster die net jaren in een oorlog setting gewerkt heeft, die heeft echt de diepst donkere kanten van mensen wel gezien hoor. Een beschermd opgevoed high class thuis geschoold trutje, sure, maar zo'n wereldse zuster maakt zo'n fout echt niet.

Epische bullshit aflevering, dit is wat er gebeurd als je dieper wil gaan dan wat je in je hebt.
Zelfde als Louie C.K. in seizoen 4 uit zijn comfort zone ging, als je de diepgang of het gevoel bij bepaalde onderwerpen niet hebt, dan moet je er gewoon niet in gaan, je zinkt gewoon.

Division of labour, ze had zich moeten laten informeren of iemand die psychologie gevolgd heeft ergens proef moeten laten lezen.
Toffe kritiek ^O^ Een vraagje: hoezo is er dan hoop voor Jack Randall? Wie zei dat?
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 22 september 2014 @ 17:24:09 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_144794446
Ik kijk ook, maar ben pas bij ep 4. Ik lees nog even niet mee. Heb vroegah alle boeken gelezen.
pi_144795944
De boeken zijn beter.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 23 september 2014 @ 00:08:42 #24
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_144810305
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 16:01 schreef Florentius het volgende:
Blij voor je dat je nooit nooit interactie hebt hoeven hebben met sociopaten, ben je waarschijnlijk in een prettige zeer veilige omgeving opgevoed.

Maar iemand die een vreemde meid op de spot wel even wil verkrachten, vervolgens dat foltering verhaaltje verteld, en daar is wel hoop voor. Dat is de zwakste nonsense die je als schrijver maar op kan schrijven. Zeker in een verhaal over een WW2 zuster die net jaren in een oorlog setting gewerkt heeft, die heeft echt de diepst donkere kanten van mensen wel gezien hoor. Een beschermd opgevoed high class thuis geschoold trutje, sure, maar zo'n wereldse zuster maakt zo'n fout echt niet.

Epische bullshit aflevering, dit is wat er gebeurd als je dieper wil gaan dan wat je in je hebt.
Zelfde als Louie C.K. in seizoen 4 uit zijn comfort zone ging, als je de diepgang of het gevoel bij bepaalde onderwerpen niet hebt, dan moet je er gewoon niet in gaan, je zinkt gewoon.

Division of labour, ze had zich moeten laten informeren of iemand die psychologie gevolgd heeft ergens proef moeten laten lezen.

==========================
@Mirel , 2 x terwijl ze aan tafel zat voor ze gestompt en geschopt werd.
Die hoop slaat misschien op haar Randall (die van de 20e eeuw) die wel goed is ;). Ze was, tevergeefs, op zoek naar iets van haar man in deze Randall. Ik denk dat ze nu wel weet dat ze alleen qua uiterlijk op elkaar lijken.
Aflevering zal wel een opzetje zijn om Captain Randall echt te introduceren als bad guy. Vond dat stuk ook wel erg lang duren, ik zie liever wat meer mooie outdoor-scene's van Schotland.

Ik moet 7 nog zien, kijk het op vrijdagavond
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_144810787
Mooi gedaan, die aflevering zo. O+

En als je realistisch wilt kijk je maar naar National Geographic
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')