abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 september 2014 @ 16:32:12 #126
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_144725654
Wederom is het duidelijk dat de schrijvers verhaallijnen neerzetten, waar ze alleen een begin voor kunnen bedenken. Vervolgens zijn ze richtingloos op zoek naar een doorgang, loopt het af met een sisser en staat het volgende cliché alweer klaar.

Van Rikki is als personage nu niet veel meer over. Er mag wel een verdomd goede verhaallijn tegenover staan om deze personageverkrachting recht te zetten. De schrijvers hebben sowieso een raar idee voor wie je sympathie moet opbrengen. Liefst zouden ze je medelijden laten krijgen met het meest verwende nest van de serie (destijds Charlie, Nina, nu Rikki), terwijl andere personages er een beetje omheen hangen. Er komt voorlopig geen verhaallijn om Rikki recht te zetten. Ik sta er niet van te kijken dat we het straks voor haar zielig moeten gaan vinden: lukt niet.

Als ik dan vervolgens zie wat ze met Anton van plan zijn: kom op! Dit is gewoon zoals bij Robert Alberts in zijn aller slechtste jaren. Willen ze daarheen? Wederom een prima personage verkloten? Hopelijk komt het niet zover, maar het moet wel weer in de afleveringen voorkomen (cliché). Dan ook weer tijd rekken met de uitslag van de rechtszaak. Verzin onderhand eens een concrete, geleide verhaallijn! Zoals eerder gezegd: door het jaar heen mag het ook spannend zijn, zonder speciale gelegenheid.

De schattenjacht van Lorena en Bing begint intussen ook behoorlijk een rekverhaal te worden. Poging 4 alweer nu. Daarnaast: Tim. Waarom doet die mee? Komt op mij over als een zeer slecht geschreven personage, nu bezig met totaal oninteressante plannen voor een oninteressante nieuwe achtergrond (die boksschool). Willem, Sjoerd en Anton zijn intussen al door hem vergeten. Tijd dat dit personage wat minder zoutloos wordt. Lijkt wel of hij iedere week saaier wordt, wat het personage goed samenvat: saai!

Is er nog iets goed? Ehm... Sjors krijgt blijkbaar weer een grotere rol. Geen liefdesverhaaltje hopelijk, al vindt ik Sjors en Tim een zeer saaie combi. Graag geen recycling van destijds met Danny, later Mike (Sjors krijgt na lang ontlopen en afwijzen een relatie, die kort erna dood gaat). Het gedoe rondom Ludo is enigszins spannend te noemen (al zou ik belangrijke dingen op kantoor bespreken, niet in een hotel waar iedereen komt). Thijs is nieuw en lijkt me nu nog een potentiële slechterik. Misschien dat we weer eens een personage krijgen, dat wat meer spanning veroorzaakt?

Dan nog: wat meer inspiratie van de schrijvers is welkom. Doe eens iets onverwachts, iets groots, iets wat we nog niet duizend keer gezien hebben en vooral: iets wat niet tot in den treure gerekt wordt! Moet toch niet té moeilijk zijn om iedere maand een enigszins boeiende verhaallijn te hebben, die ook in een redelijke tijd wordt afgerond. 3 tot 6 maanden naar hetzelfde kijken begint echt groeven te graven in de waardering van zelfs de meest verstokte fan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Pomtip op 20-09-2014 16:46:13 ]
  zaterdag 20 september 2014 @ 17:05:36 #127
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_144726512
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:53 schreef ArnieAlberts het volgende:
Wat is GTST een kutsoap geworden.

Het toppunt van ironie dat ik dat zeg met deze username. :'(
PeterKelder en HermanHogendoorn vinden dat anders ook :P

Al heb ik de laatst genoemde heel lang niet meer gezien.
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_144729070
Mooi stuk, Mr.Pomtip! ^O^ ... Sorry, menéér Pomtip ;)
In ieder geval zo'n mooi stuk dat ik daar eens per alinea op ga reageren :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:32 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Wederom is het duidelijk dat de schrijvers verhaallijnen neerzetten, waar ze alleen een begin voor kunnen bedenken. Vervolgens zijn ze richtingloos op zoek naar een doorgang, loopt het af met een sisser en staat het volgende cliché alweer klaar.
Nou, het begin bedenken kost al teveel moeite. Hoe het nou precies zit met die verhaallijn rond Sanders Inc./Veltman/Lorena, vraag mij het niet. Iets met een USB-stick met belastend materiaal over Sanders Inc, maar het kan net zo goed een USB-stick zijn met daarop de biografie van Rohan Gottschalk. Oftewel: een verklaring over het hoe en waarom ontbreekt en de verhaallijn is intussen al in volle gang. Of we ooit nog eens te horen krijgen wat er precies op die stick staat? Ik betwijfel het, want het zou mij niets verbazen als zelfs de schrijvers het gewoon niet weten :')

quote:
Van Rikki is als personage nu niet veel meer over. Er mag wel een verdomd goede verhaallijn tegenover staan om deze personageverkrachting recht te zetten. De schrijvers hebben sowieso een raar idee voor wie je sympathie moet opbrengen. Liefst zouden ze je medelijden laten krijgen met het meest verwende nest van de serie (destijds Charlie, Nina, nu Rikki), terwijl andere personages er een beetje omheen hangen. Er komt voorlopig geen verhaallijn om Rikki recht te zetten. Ik sta er niet van te kijken dat we het straks voor haar zielig moeten gaan vinden: lukt niet.
Rikki is eigenlijk al jaren niets meer, behalve de huisslet van de familie Bouwhuis. Maar inderdaad, deze verhaallijn rond haar leugen heeft het personage helemaal de nek omgedraaid. Het zou mij dan ook niets verbazen als ze (zoals Frey al zei) de volgende is die verlamd raakt, om haar zo te straffen voor wat ze geflikt heeft. Of Bram sterft, dan kunnen vader en zoon Bouwhuis de poedersuiker delen.

quote:
Als ik dan vervolgens zie wat ze met Anton van plan zijn: kom op! Dit is gewoon zoals bij Robert Alberts in zijn aller slechtste jaren. Willen ze daarheen? Wederom een prima personage verkloten? Hopelijk komt het niet zover, maar het moet wel weer in de afleveringen voorkomen (cliché). Dan ook weer tijd rekken met de uitslag van de rechtszaak. Verzin onderhand eens een concrete, geleide verhaallijn! Zoals eerder gezegd: door het jaar heen mag het ook spannend zijn, zonder speciale gelegenheid.
Anton is eigenlijk altijd al een mislukte reïncarnatie geweest van Robert, met een klein conservatief snufje van Jef in zijn eerste jaren. Spijtig voor Joep Sertons, maar ik zie dat personage het liefste gisteren nog vertrekken, met alle andere Bouwhuis-leden erbij. Het begon redelijk, zakte snel weg, met het vertrek van Cynthia Abma was het al kantje boord en nu met deze ontwikkelingen is deze familie gedoemd te verzuipen.

En inderdaad: het mag door het jaar heen ook spannend zijn. Maar het enige spannende dat de schrijvers dan kunnen brengen is een liefdesaffaire :')

quote:
De schattenjacht van Lorena en Bing begint intussen ook behoorlijk een rekverhaal te worden. Poging 4 alweer nu.
Bing & Lorena en de schattenjacht zou niet misstaan als titel voor die belachelijke verhaallijn, nee. Maar ja, dit verhaaltje wordt sowieso gerekt tot de 5000ste, daar kun je vergif op innemen. Dus zullen er nog wel een zestal pogingen ondernomen worden gok ik zo :')

quote:
Daarnaast: Tim. Waarom doet die mee? Komt op mij over als een zeer slecht geschreven personage, nu bezig met totaal oninteressante plannen voor een oninteressante nieuwe achtergrond (die boksschool). Willem, Sjoerd en Anton zijn intussen al door hem vergeten. Tijd dat dit personage wat minder zoutloos wordt. Lijkt wel of hij iedere week saaier wordt, wat het personage goed samenvat: saai!
Tja, maar wat zou Tim dan minder saai kunnen maken? Ik kan niets verzinnen voor die zoutzak. Niet zo vreemd ook, want alle personages die de afgelopen 8 jaar zijn geïntroduceerd zijn zo zoutloos als maar kan. Oké, op Aysen na, maar die zou ik ook graag wat meer uitgediept zien, want dat ik eigenlijk ook maar een ongeleid projectiel.

quote:
Is er nog iets goed? Ehm... Sjors krijgt blijkbaar weer een grotere rol. Geen liefdesverhaaltje hopelijk, al vindt ik Sjors en Tim een zeer saaie combi. Graag geen recycling van destijds met Danny, later Mike (Sjors krijgt na lang ontlopen en afwijzen een relatie, die kort erna dood gaat).
Geloof me: dit wordt een liefdesverhaaltje. Iets in de trant van "twee honden vechten om een been, en de derde gaat er mee heen". Of liever gezegd: twee honden Bing en Tim vechten om een been Sjors, en de derde Thijs gaat er mee heen. En het zou mij niets verwonderen als dit ook weer wordt uitgerekt tot de zomerstop, waar het tot de "zenuwslopende" vraag komt voor wie Sjors nu zal kiezen :O

quote:
Het gedoe rondom Ludo is enigszins spannend te noemen (al zou ik belangrijke dingen op kantoor bespreken, niet in een hotel waar iedereen komt). Thijs is nieuw en lijkt me nu nog een potentiële slechterik. Misschien dat we weer eens een personage krijgen, dat wat meer spanning veroorzaakt?
Nog zo'n mooi punt over personages: ze worden vaag mysterieus en spannend geïntroduceerd, maar vallen algauw in het putje van de andere nietszeggende personages. Thijs is dus over een half jaar niets meer dan een mooiboy die Sjors laat soppen op d'r stoel :')

quote:
Dan nog: wat meer inspiratie van de schrijvers is welkom. Doe eens iets onverwachts, iets groots, iets wat we nog niet duizend keer gezien hebben en vooral: iets wat niet tot in den treure gerekt wordt! Moet toch niet té moeilijk zijn om iedere maand een enigszins boeiende verhaallijn te hebben, die ook in een redelijke tijd wordt afgerond. 3 tot 6 maanden naar hetzelfde kijken begint echt groeven te graven in de waardering van zelfs de meest verstokte fan.
True :Y
Maar ja, zij denken dat de hoge kijkcijfers zeggen dat ze hun werk meer dan uitstekend doen, dus van deze koers veranderen zullen ze voorlopig niet doen vrees ik. En dan nog, als ze het al doen zal er een programmadirecteurtje voorbij komen stuiven met de eisen dat het wat minder heftig moet en dat hij, wanneer ze niet doen wat hij eist, er anders geen moeite mee zal hebben om de serie stop te zetten.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_144729666
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:13 schreef Frey het volgende:

[..]

Waarschijnlijk Rikki, zodat ze weer het slachtoffer zal zijn. :r
Hoop dat ze dan wat inspiratie halen uit Family Guy. Dat stukje waarin Meg geen armen en benen meer heeft, blind en doofstom is. :')
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:09:33 #130
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_144735700
De hoop is nu gevestigd op de verhaallijn met Ludo, Veltman en Thijs.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_144736374
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:09 schreef Frey het volgende:
De hoop is nu gevestigd op de verhaallijn met Ludo, Veltman en Thijs.
Nou, laat die hoop maar varen, want het is overduidelijk alleen maar vanwege de 5000ste aflevering dat dat verhaallijntje is bedacht. Daarna zal ook dat als een nachtkaars uitgaan.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:33:23 #132
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_144736553
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:28 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Nou, laat die hoop maar varen, want het is overduidelijk alleen maar vanwege de 5000ste aflevering dat dat verhaallijntje is bedacht. Daarna zal ook dat als een nachtkaars uitgaan.
Misschien dat dat dan nog wat wordt. :P
In ieder geval is de zakenwereld weer even terug.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_144736764
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:33 schreef Frey het volgende:

[..]

Misschien dat dat dan nog wat wordt. :P
In ieder geval is de zakenwereld weer even terug.
Helaas blijft dat laatste ook maar beperkt tot Ludo's werkkamer en de veredelde bistro Rozenboom. Juist bij dit soort scènes, en zeker met de scènes die gaan komen tussen Ludo en Veltman zou het kantoor van Sanders Inc. niet misstaan.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:41:40 #134
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_144736871
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:39 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Helaas blijft dat laatste ook maar beperkt tot Ludo's werkkamer en de veredelde bistro Rozenboom. Juist bij dit soort scènes, en zeker met de scènes die gaan komen tussen Ludo en Veltman zou het kantoor van Sanders Inc. niet misstaan.
Inderdaad zonde. Naja, ik zat vrijdag toch weer even geboeid te kijken en ik zit toch wel te wachten op Veltman zelf. Het is in ieder geval iets. :P
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_144737237
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:41 schreef Frey het volgende:

[..]

Inderdaad zonde. Naja, ik zat vrijdag toch weer even geboeid te kijken en ik zit toch wel te wachten op Veltman zelf. Het is in ieder geval iets. :P
Dat zeker, maar helaas krijg je dit duo er gratis bij.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:55:01 #136
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_144737326
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:52 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dat zeker, maar helaas krijg je dit duo er gratis bij.
Die moeten even aan de kant worden gezet. :P
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_144737681
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:55 schreef Frey het volgende:

[..]

Die moeten even aan de kant worden gezet. :P
Van de weg? :P

Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_144737704
Toen Ludo's mannetje hem belde met de mededeling dat hij Bing & Lorena kwijt is, kon ik alleen maar hier aan denken:
  zaterdag 20 september 2014 @ 23:06:21 #139
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_144737713
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 23:05 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Van de weg? :P

[ afbeelding ]
_O- _O- _O- _O- _O-
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  zaterdag 20 september 2014 @ 23:06:49 #140
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_144737732
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 23:06 schreef DeDrummer het volgende:
Toen Ludo's mannetje hem belde met de mededeling dat hij Bing & Lorena kwijt is, kon ik alleen maar hier aan denken:
[ afbeelding ]
_O- _O- _O- _O- _O-
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_144737742
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 23:06 schreef DeDrummer het volgende:
Toen Ludo's mannetje hem belde met de mededeling dat hij Bing & Lorena kwijt is, kon ik alleen maar hier aan denken:
[ afbeelding ]
_O- _O- _O- _O- _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 20 september 2014 @ 23:26:28 #142
413186 msnguy
Gewoon DOEN!
pi_144738357
Maandag & dinsdag...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144745890
Na veel moeite even de aflevering van vrijdag teruggekeken, vond het opzich wel een goede aflevering, en ik vind Thijs echt _O_ _O_ _O_ _O_

Jammer dat we nu al weten dat de personages zijn personage gaan verpesten.. :')
  zondag 21 september 2014 @ 10:29:51 #144
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_144746276
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:03 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Daarom ben ik rond de zomerstop ook maar gaan kijken naar de Duitse variant: http://gzsz.rtl.de/video

De "Maffia in Mauerwerk"-verhaallijn is echt geniaal _O_
Is dat ook ergens gratis terug te kijken? Ik kom alleen maar uit bij een euro per aflevering betalen.
pi_144747087
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 10:29 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Is dat ook ergens gratis terug te kijken? Ik kom alleen maar uit bij een euro per aflevering betalen.
Ja, dat is het mindere: het terugkijken van GZSZ kost geld. Ik kijk het altijd via een livestream, maar het minpunt daarvan is is dat als de verbinding niet lekker loopt je kans hebt dat je de helft van de aflevering zit te refreshen :') Ook een minpunt zijn de twee reclameblokken tussendoor, maar dat komt omdat die serie een enorme cash cow is voor RTL.
Wel zijn alle afleveringen uit 2013 momenteel gratis terug te kijken, maar daar heb je natuurlijk weinig aan :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 21 september 2014 @ 11:29:41 #146
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_144747122
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 11:27 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ja, dat is het mindere: het terugkijken van GZSZ kost geld. Ik kijk het altijd via een livestream, maar het minpunt daarvan is is dat als de verbinding niet lekker loopt je kans hebt dat je de helft van de aflevering zit te refreshen :') Ook een minpunt zijn de twee reclameblokken tussendoor, maar dat komt omdat die serie een enorme cash cow is voor RTL.
Wel zijn alle afleveringen uit 2013 momenteel gratis terug te kijken, maar daar heb je natuurlijk weinig aan :P
Nou ik wilde het eigenlijk kijken om m'n Duits wat te verbeteren dus afleveringen van 2013 zijn ook prima :P Waar kan ik die vinden?
pi_144747143
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 11:29 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nou ik wilde het eigenlijk kijken om m'n Duits wat te verbeteren dus afleveringen van 2013 zijn ook prima :P Waar kan ik die vinden?
Hier: http://rtl-now.rtl.de/gzsz.php?reiter=2
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 21 september 2014 @ 11:31:30 #148
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_144747361
quote:
17s.gif Op zondag 21 september 2014 11:31 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

_O_ Dankje!
Graag gedaan :)
Laat maar weten wat je er van vindt!
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_144748611
Ik heb alle beelden met Sophia teruggekeken _O_ _O_ _O_

Eigenlijk wist je vanaf het begin al dat ze Ludo terugwilde :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')