abonnement Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 september 2014 @ 10:55:34 #1
269689 crew  Viv
pi_144544152
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.)

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
pi_144544527

Deze waren ook lekker :9~
pi_144544558
Ik heb me prima vermaakt bij de dunkin donuts en Subway hoor, hoort er ook wel beetje bij daar :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_144545900
Aaaah, we gaan bijna O+ yay!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_144546919
Heb je al een plan gemaakt ?
Hooray for boobies!
pi_144547581
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:13 schreef Max-Westerman het volgende:
[ afbeelding ]
Deze waren ook lekker :9~
Zo'n foto heb ik ook nog wel....
Yup gevonden:
Every living creature on earth dies alone
pi_144547638
quote:
17s.gif Op maandag 15 september 2014 12:10 schreef Debsterr het volgende:
Aaaah, we gaan bijna O+ yay!
ik ook *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_144564217
Duncan Donuts is zeker prima te doen, lekkere donuts en een veilig gevoel tussen alle NYPD officers die er zitten te genieten van hun koffie en donut.

In maart gaat het weer gebeuren. Alleen begint me reisgenoot beetje de bevestiging in het midden te houden. Ben bang dat ie afhaakt. Iemand al eens alleen naar the Big Apple geweest?
pi_144566730
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:13 schreef Max-Westerman het volgende:
[ afbeelding ]
Deze waren ook lekker :9~
Waar?
pi_144566989
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:00 schreef Phone8 het volgende:
Duncan Donuts is zeker prima te doen, lekkere donuts en een veilig gevoel tussen alle NYPD officers die er zitten te genieten van hun koffie en donut.

In maart gaat het weer gebeuren. Alleen begint me reisgenoot beetje de bevestiging in het midden te houden. Ben bang dat ie afhaakt. Iemand al eens alleen naar the Big Apple geweest?
Genoeg mensen hier op FOK! die volgens mij al vaak alleen naar NY zijn geweest.

Ik ben afgelopen december alleen geweest.
Ik zat al jaren met dat idee om alleen te gaan maar ik durfde nooit, en toen heb ik gewoon uit een soort van impuls geboekt :')
En ik heb er geen minuut spijt van gehad

quote:
17s.gif Op maandag 15 september 2014 21:44 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Waar?
Bij Sarabeth's in de upper west side

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2014 21:50:39 ]
  maandag 15 september 2014 @ 21:51:39 #11
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_144567117
Ik deel ook even een van onze geniale ontbijtjes *)

  ESF Reporter maandag 15 september 2014 @ 21:55:33 #12
87554 Cee
Welluk?
pi_144567333
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:00 schreef Phone8 het volgende:
Duncan Donuts is zeker prima te doen, lekkere donuts en een veilig gevoel tussen alle NYPD officers die er zitten te genieten van hun koffie en donut.

In maart gaat het weer gebeuren. Alleen begint me reisgenoot beetje de bevestiging in het midden te houden. Ben bang dat ie afhaakt. Iemand al eens alleen naar the Big Apple geweest?
Al twee keer alleen geweest, heerlijk. O+ Inclusief Dagelijkse triomfmomenten zoals het juist aan kunnen geven van de richting die verdwaalde toeristen aan je vragen.
pi_144567638
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:55 schreef Cee het volgende:

[..]

Al twee keer alleen geweest, heerlijk. O+ Inclusief Dagelijkse triomfmomenten zoals het juist aan kunnen geven van de richting die verdwaalde toeristen aan je vragen.
Als je alleen bent vragen mensen altijd de weg he?
Ik had toen ook een hele makkelijke.. Een vrouw vroeg aan mij waar Central Park lag, dat is niet zo een moeilijke vraag als je voor de Trump tower op 5th ave staat :')
  ESF Reporter maandag 15 september 2014 @ 22:34:26 #14
87554 Cee
Welluk?
pi_144569587
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:01 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Als je alleen bent vragen mensen altijd de weg he?
Ik had toen ook een hele makkelijke.. Een vrouw vroeg aan mij waar Central Park lag, dat is niet zo een moeilijke vraag als je voor de Trump tower op 5th ave staat :')
Ik had Chinezen in Chinatown die Little Italy zochten. _O_
pi_144570204
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:20 schreef Phone8 het volgende:
Wauw, wat een gaaf topic! Ik ben zelf helemaal fan van New York. In 2013 acht dagen verbleven op Time Square.We zaten in het Best Western President Hotel op 234w 48th street.Vond het een prima hotel om te overnachten. Personeel was wat stug en onvriendelijk, wel mooie moderne kamers, aan de kleine kant maar wel goede bedden, goede douche en de wifi werkte ook goed. Strijkplank en strijkijzer aanwezig. Grote TV met veel zenders en goede ontvangst. Tevens een iPod dock met radio.

En muizen. Kwamen we achter nadat er een zak M&M's was aangevreten de volgende ochtend. Affijn, die in de prullenbak gemeld bij de balie en kregen uiteindelijk een discount van 40%. Werd uiteindelijk een goedkoop verblijft. En muizen, ik wordt er niet warm of koud van.

Verder ontzettend genoten van alles wat NYC te bieden heeft. We hebben oa. gezien:

Times Square (incl. alle must see winkels op Time Square)
Top of the Rock
Empire State Building
Ground Zero
Central Park, inclusief fiets tour.
Brooklyn Bridge
Wedstrijd van de Brooklyn Nets in Barclay's
Madison Square Garden
Soho, super gave buurt
Financial District
Charge Bull
Little Italy
China Town
Tour bij NYYankees stadium
Apollo theater
NBC studio tour

en ik ben bang dat ik nog wel vergeet.

We hadden bij het hotel geen ontbijt, dus elke dag buiten de deur gegeten. Five Guys op de eerste avond. Damn! Wat was dat lekker. Maar ook Five Napkins was echt goed.

Alleen nu zie ik mensen voorbij komen met ontbijt dat ik denk dat ik beter gevonden, Nu vaak een subway sandwich oid. Maar de volgende keer toch maar meer de restaurantjes zoeken.

De reden dat ik hier wat plaats is dat ik momenteel aan het kijken ben om in maart 2015 weer naar NYC te gaan. Maar dan een paar dagen NYC en Washington DC. Alleen de tickets voor een enkele reis is nogal aan de prijs. Maar ik blijf zoeken, en anders reizen we vanuit New York naar washington, en eventueel Philadelphia. Nu nog rustig alles uitzoeken om tegen die tijd te gaan ondernemen.
kijk naar open jaw vluchten waar je een soort van rondreis kan boeken en veel blijven rondkijken...
Voor die tijd van het jaar, moeten er goede prijzen te vinden zijn.

Ik wil graag volgend jaar april/ mei weer, met mijn beste vriend... dan wordt het een echte uitgaans/ eet vakantie!
Be brave. Be kind.
pi_144577533
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:51 schreef sproetjes het volgende:
Ik deel ook even een van onze geniale ontbijtjes *)

Been there, done that! Zowiezo tot laat in de middag had ik geen trek meer!

Ja ik twijfel nu echt, want als hij niet mee gaat ga ik alleen.En mijn gevoel zegt dat ik me dan ook prima zal vermaken. Lekker alles op eigen tempo, je eigen ding doen en precies doen waar je zelf zin in hebt. Terwijl gezelschap ook wel prettig is. Maar goed. Heb nog even.

Heb vorig jaar ook een New Yorker ontmoet, deze beste man kwam in tegen in mijn woonplaats, raakte aan de praat en vroeg waar hij vandaan kwam. Met het antwoord New York, Boorklyn was het natuurlijk goed. Ik zeg toevallig dat ik in januari ga, zodoende hem daar ontmoet en naar 2 cafes geweest. Eerst een duitse kroeg, heel apart, want ik woon zelf aan de grens met Duitsland. En dan daar duits bier en worst drinken, toch wel apart! Daarna na een klein barretje geweest, met live muziek. Wat was dat een gave avond!
pi_144578558
Ik zou me prima vermaken in m'n eentje in NYC, DC of welke grote plaats dan ook in de VS. wat je zegt eigen tempo en vrienden maak je daar vrij snel
Hooray for boobies!
pi_144581138
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:00 schreef Phone8 het volgende:
Duncan Donuts is zeker prima te doen, lekkere donuts en een veilig gevoel tussen alle NYPD officers die er zitten te genieten van hun koffie en donut.

In maart gaat het weer gebeuren. Alleen begint me reisgenoot beetje de bevestiging in het midden te houden. Ben bang dat ie afhaakt. Iemand al eens alleen naar the Big Apple geweest?
Ik ben alleen gegaan, is goed te doen. Ikzelf vond het minder leuk omdat ik het gevoel had dat ik de leuke / speciale dingen moest bewaren om samen met mn vriend te doen maar dat gevoel zou ik gehad hebben ongeacht of het New York of een andere plaats was. Sowieso is het in Amerika een stuk normaler om met mensen die je niet kent te praten. Was laatst alleen bij een concert en zag er niet hopeloos sneu uit oid maar toch door een stuk of 6 mensen aangesproken voor random praatjes.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144582097
Ja precies. Ik denk ook wel dat het goed komt. Hoe dan ook, in maart ga ik weer na NYC. Nog zoveel te zien en te doen.

Hierbij een foto van mij, genomen vanaf Rockefeller. Wat mis ik dit zeg!



Edit: of een leeg Time Square. Vond ik toch ook wel apart om te zien. Savonds helemaal vol met mensen, en sochtends, rond 07:30 op zondag morgen zo goed als leeg.



[ Bericht 31% gewijzigd door Phone8 op 16-09-2014 12:19:03 (Foto toegevoegd) ]
pi_144582486
Over 3 weken ga ik naar Amerika, en bezoek ik Los Angeles, Las Vegas, San Francisco, Dallas en New York.

Wat ik wou weten, hoe zit het met het bellen? Ik ga m'n 1e smartphone overkopen van m'n broertje, kan ik die telefoon daar gewoon gebruiken? Ik ga nog een SIM-only abbo erbij nemen.
Children of the night. What music they make.
pi_144582615
Met Wi-fi wel
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_144582689
Bellen kan ook gewoon. Kost wel meer natuurlijk
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_144582713
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:24 schreef DeHovenier het volgende:
Over 3 weken ga ik naar Amerika, en bezoek ik Los Angeles, Las Vegas, San Francisco, Dallas en New York.

Wat ik wou weten, hoe zit het met het bellen? Ik ga m'n 1e smartphone overkopen van m'n broertje, kan ik die telefoon daar gewoon gebruiken? Ik ga nog een SIM-only abbo erbij nemen.
Als die telefoon sim lock vrij is, zou ik daar te plaatse een sim kaart halen. Let wel op of die telefoon de netwerken van USA kan hebben. Vraag anders even na bij je telecom winkel.
pi_144583092
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:24 schreef DeHovenier het volgende:
Over 3 weken ga ik naar Amerika, en bezoek ik Los Angeles, Las Vegas, San Francisco, Dallas en New York.

Wat ik wou weten, hoe zit het met het bellen? Ik ga m'n 1e smartphone overkopen van m'n broertje, kan ik die telefoon daar gewoon gebruiken? Ik ga nog een SIM-only abbo erbij nemen.
welke telefoon heb je ? hangt id af van welke band je telefoon ondersteunt
Hooray for boobies!
pi_144588057
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:24 schreef DeHovenier het volgende:
Over 3 weken ga ik naar Amerika, en bezoek ik Los Angeles, Las Vegas, San Francisco, Dallas en New York.

Wat ik wou weten, hoe zit het met het bellen? Ik ga m'n 1e smartphone overkopen van m'n broertje, kan ik die telefoon daar gewoon gebruiken? Ik ga nog een SIM-only abbo erbij nemen.
Voor 60 dollar heb je 1 maand t-mobile unlimited bellen en sms, 500 mb internet, voor 10 dollar meer 1 gig (kun je ook later upgraden als je meer nodig blijkt te hebben).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144588599
ik koop als ik naar de VS altijd hier mijn simkaart, http://www.internationalsim.nl/sim-kaarten/us.html

werkt perfect
Hooray for boobies!
pi_144589073
Bedankt voor de reacties. Ik ga een Samsung Galaxy S4 kopen voor 180 euro, mn broertje heeft hem ongeveer een jaartje. Ik kan dus de frequenties in Amerika gebruiken.

Ik denk idd dat het wel handig is om daar een simkaartje te halen. Het gaat me meer om dat ik bereikbaar ben voor m'n moeder en oudste zus, want die gaan ook mee.

Ik zal die telefoon vooral gebruiken om foto's te maken en internetten. Bellen doe ik weinig, en muziek luisteren werkt niet echt handig voor mij :P
Children of the night. What music they make.
pi_144589170
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:46 schreef Spockjuh_ het volgende:
ik koop als ik naar de VS altijd hier mijn simkaart, http://www.internationalsim.nl/sim-kaarten/us.html

werkt perfect
Maakt t uit welke simkaart ik koop? Red Pocket of AT&T?
Children of the night. What music they make.
pi_144589728
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:05 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Maakt t uit welke simkaart ik koop? Red Pocket of AT&T?
zelf pak ik altijd de at&t vanwege de dekking en het pakket. 50 mb internet heb ik voldoende aan op de momenten dat je ergens geen wifi hebt om bv snel te checken waar je zit of wat er in de buurt zit. als je google maps gebruikt ff voortijdig de kaarten van manhattan offline downloaden.

als je bij tabbladen kijkt zie je specifieke uitleg, ze antwoorden overigens ook snel op vragen

25.00 Bundel (30 dagen geldig)250 belminuten binnen de USA**¤25,00 onbeperkt SMS binnen de USA onbeperkt SMS internationaal* 50 MB Mobiel internet
Hooray for boobies!
pi_144589767
Ik zou, als ik jou was, niet te veel verwachten van de foto's die je maakt met dergelijke mobiele telefoon. Weet niet of je ook een camera mee neemt? Daarnaast maakt de provider niet uit denk ik. Kijk even wat voordeliger is qua belminuten. Die link die Spockjuh_ net gaf kan je de tarieven vinden.
pi_144594131
Oh een simkaart in NY lijkt mij ook wel handig ja. Verkopen ze er ook prepaid kaarten? Ik ben er niet langer dan een week namelijk..

Edit, ja dus. :P
pi_144595297
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:22 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

zelf pak ik altijd de at&t vanwege de dekking en het pakket. 50 mb internet heb ik voldoende aan op de momenten dat je ergens geen wifi hebt om bv snel te checken waar je zit of wat er in de buurt zit. als je google maps gebruikt ff voortijdig de kaarten van manhattan offline downloaden.

Ik heb onlangs de app maps.me gekocht die werkt ook offline, was op bepaalde momenten wel handig

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2014 19:14:47 ]
pi_144596371
Volgende week is het eindelijk zover *O*

Heb nog een vraag aan jullie. We willen ook naar een musical gaan, we hebben Motown the musical op het oog (in het Lunt-Fontanne theatre).
Wat is nu voordeliger of beter? Nu al online kaarten kopen (a 156 dollar per stuk voor topplaatsen, willen wel een beetje goede plaatsen hebben denk ik) of ter plaatse kopen?
Wat is trouwens een goede plek om te zitten? Is het overal wel ok, of beter zo veel mogelijk vooraan? Ok, is natuurlijk ook afhankelijk van de grootte van de zaal, maar laten we zeggen in een gemiddelde zaal. Ben benieuwd naar de meningen.

[ Bericht 4% gewijzigd door MissJ op 16-09-2014 20:04:02 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_144598835
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:35 schreef MissJ het volgende:
Volgende week is het eindelijk zover *O*

Heb nog een vraag aan jullie. We willen ook naar een musical gaan, we hebben Motown the musical op het oog (in het Lunt-Fontanne theatre).
Wat is nu voordeliger of beter? Nu al online kaarten kopen (a 156 dollar per stuk voor topplaatsen, willen wel een beetje goede plaatsen hebben denk ik) of ter plaatse kopen?
Wat is trouwens een goede plek om te zitten? Is het overal wel ok, of beter zo veel mogelijk vooraan? Ok, is natuurlijk ook afhankelijk van de grootte van de zaal, maar laten we zeggen in een gemiddelde zaal. Ben benieuwd naar de meningen.
zijn er eigenlijk wel slechte plaatsen?
Ik ben 2 weken geleden naar The Lion king geweest (wel een ander theater) maar ik had goedkoopste kaarten en ik zat helemaal bovenaan, maar ik kon gewoon alles goed zien enzo
pi_144599058
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:28 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

zijn er eigenlijk wel slechte plaatsen?
Ik ben 2 weken geleden naar The Lion king geweest (wel een ander theater) maar ik had goedkoopste kaarten en ik zat helemaal bovenaan, maar ik kon gewoon alles goed zien enzo
Geen idee of er slechte plaatsen zijn, ben nog nooit in een Broadway theater geweest. Kaarten die ik op het oog heb (via Ticketmaster) zijn plaatsen helemaal vooraan op de 1e rij.
Waar heb jij de kaarten gekocht?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_144600715
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef MissJ het volgende:

[..]

Geen idee of er slechte plaatsen zijn, ben nog nooit in een Broadway theater geweest. Kaarten die ik op het oog heb (via Ticketmaster) zijn plaatsen helemaal vooraan op de 1e rij.
Waar heb jij de kaarten gekocht?
ook via Ticketmaster
  ESF Reporter dinsdag 16 september 2014 @ 21:58:48 #37
87554 Cee
Welluk?
pi_144603893
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:33 schreef MissJ het volgende:

[..]

Geen idee of er slechte plaatsen zijn, ben nog nooit in een Broadway theater geweest. Kaarten die ik op het oog heb (via Ticketmaster) zijn plaatsen helemaal vooraan op de 1e rij.
Waar heb jij de kaarten gekocht?
Vooraan eerste rij hangt ook af van het soort musical. Ga je naar een show als The Lion King of Wicked, dan mis je regelmatig wat dingen omdat het decor zo gigantisch is. Zit je vooraan bij een show met minimaler decor en de focus op de personages, dan word je helemaal 'ingezogen' in het stuk en is het prachtig om de mimiek te zien.

Ergens in het midden van rij 5 tot 8 zijn eigenlijk perfecte plaatsen. Er zijn geen slechte plaatsen, de theaters op Broadway (ik heb ze niet allemaal gezien, maar in totaal 5 of 6) zijn, in tegenstelling tot de theaters in Londen, best ruim opgezet en als je op het balkon zit, dan zit je nog steeds goed.

Broertje van m'n beste vriendin zit nu in NY en heeft afgelopen weekend bij TKTS een kaartje voor Motown gekocht, vond het een geweldige show.
pi_144604445
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:58 schreef Cee het volgende:

[..]

Vooraan eerste rij hangt ook af van het soort musical. Ga je naar een show als The Lion King of Wicked, dan mis je regelmatig wat dingen omdat het decor zo gigantisch is. Zit je vooraan bij een show met minimaler decor en de focus op de personages, dan word je helemaal 'ingezogen' in het stuk en is het prachtig om de mimiek te zien.

Ergens in het midden van rij 5 tot 8 zijn eigenlijk perfecte plaatsen. Er zijn geen slechte plaatsen, de theaters op Broadway (ik heb ze niet allemaal gezien, maar in totaal 5 of 6) zijn, in tegenstelling tot de theaters in Londen, best ruim opgezet en als je op het balkon zit, dan zit je nog steeds goed.

Broertje van m'n beste vriendin zit nu in NY en heeft afgelopen weekend bij TKTS een kaartje voor Motown gekocht, vond het een geweldige show.
Zat me net inderdaad al te bedenken dat rij 1 toch niet zo handig is, omdat je dan minder overzicht hebt. Dus we gaan dan voor plaatsen meer naar achteren. Las ergens anders ook al dat je overal wel goed zicht hebt, dus das mooi.

Lees alleen maar heel goede recensies over Motown en nu ook van het broertje van jouw vriendin, nice :Y

De gok van een kaartje scoren bij TKTS gaan we niet nemen hebben we net besloten, we gaan liever voor 100% zekerheid en dan de volle mep betalen, dus via Ticketmaster bestellen. Hebben ook geen zin om in de rij te moeten staan bij TKTS :P
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_144614456
Heeft iemand hier ervaring met de wijk Bushwick? Ik zat via AirBnB te kijken en vond een leuk, zeer betaalbaar onderkomen in de wijk Bushwick, te weten aan de Granite street? Het lijkt me ook echt een keer gaaf om Brooklyn op die manier mee te maken. En vanaf dat apartement heb je goede toegang tot verschillende Metro stations en een trein station.
pi_144614681
Zo, we zijn onderweg :D
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_144614711
*O*
Hooray for boobies!
pi_144615801
quote:
17s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:10 schreef Debsterr het volgende:
Zo, we zijn onderweg :D
Veel plezier!
pi_144615824
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 08:57 schreef Phone8 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de wijk Bushwick? Ik zat via AirBnB te kijken en vond een leuk, zeer betaalbaar onderkomen in de wijk Bushwick, te weten aan de Granite street? Het lijkt me ook echt een keer gaaf om Brooklyn op die manier mee te maken. En vanaf dat apartement heb je goede toegang tot verschillende Metro stations en een trein station.
Als ik kijk naar wat airbnb heeft te zeggen en de foto's uit de buurt lijkt het een beetje op een hipster achterbuurt? Dunnow.

Ik heb een kamer geboekt in West Village, Manhatten. Zolang je dicht bij de metrostations zit moet het goed komen lijkt me. :P
pi_144617132
Wij zijn ook naar Motown geweest... Was inderdaad super leuk!
Be brave. Be kind.
pi_144618029
quote:
Als ik kijk naar wat airbnb heeft te zeggen en de foto's uit de buurt lijkt het een beetje op een hipster achterbuurt? Dunnow.

Ik heb een kamer geboekt in West Village, Manhatten. Zolang je dicht bij de metrostations zit moet het goed komen lijkt me. :P
Hipster buurt? In goede, of slechte zin?
pi_144619355
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:35 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Hipster buurt? In goede, of slechte zin?
Goed?

Maar ik ben er nog nooit geweest dus veel kan ik er niet over kwijt. Ik citeer gewoon wat ik zelf heb gelezen.

Waarom wil je niet in Manhattan zitten?
pi_144621269
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:01 schreef Esje-lief het volgende:
Wij zijn ook naar Motown geweest... Was inderdaad super leuk!
^O^

Heb inmiddels kaarten besteld via Ticketmaster *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_144621323
quote:
17s.gif Op woensdag 17 september 2014 09:10 schreef Debsterr het volgende:
Zo, we zijn onderweg :D
Goede reis en veel plezier!
Ik zit over een paar dagen ook in het vliegtuig *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_144621936
quote:
11s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:21 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Goed?

Maar ik ben er nog nooit geweest dus veel kan ik er niet over kwijt. Ik citeer gewoon wat ik zelf heb gelezen.

Waarom wil je niet in Manhattan zitten?
Wil ik wel. Maar qua prijs is dit wel gunstig. Gezien het feit dat ik al eens in Manhattan geweest ben, wou ik dit ook wel eens mee maken. Maar Ik zit op dit moment nog nergens aan vast. Kan ook zo zijn dat ik een goede locatie vind in Manhattan. Wat zou jij aan raden?
pi_144624097
Jongens geniet van je tijd in NYC maar mijdt als je een wijntje ofzo wilt drinken dowtown Manhattan want het is vrij duur en helemaal op toeristen gericht. Interesseert het je niet,leef je uit zou ik zeggen.
pi_144625256
Ik volg dit topic maar ook. Door Suits heb ik zin om NY te bezoeken ( :') ), al wordt het grotendeels (de kantoorscenes) in Toronto opgenomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 17-09-2014 15:22:15 ]
pi_144625753
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:46 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Wil ik wel. Maar qua prijs is dit wel gunstig. Gezien het feit dat ik al eens in Manhattan geweest ben, wou ik dit ook wel eens mee maken. Maar Ik zit op dit moment nog nergens aan vast. Kan ook zo zijn dat ik een goede locatie vind in Manhattan. Wat zou jij aan raden?
Ik zou je graag iets willen aanraden maar ik ga zelf ook maar voor het eerst. :@ Wel vind ik dat je het voor de prijs niet hoeft te laten. Er zijn zoveel goedkope kamers te vinden op airbnb, zelfs midden in Manhattan.

Wat is je budget ongeveer? Ik zit midden in West Village voor ongeveer 60 euro per nacht..
pi_144626570
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:37 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik zou je graag iets willen aanraden maar ik ga zelf ook maar voor het eerst. :@ Wel vind ik dat je het voor de prijs niet hoeft te laten. Er zijn zoveel goedkope kamers te vinden op airbnb, zelfs midden in Manhattan.

Wat is je budget ongeveer? Ik zit midden in West Village voor ongeveer 60 euro per nacht..
Ja budget ligt op maximaal, het liefste, 80,- per nacht. Gezien het feit ik wel zoek naar een kamer met 2 bedden, kan ik zo snel niet iets vinden in Manhattan. Waar ga jij naar toe? En een hotel voor dit geld vind je haast niet, en vind je die wel dan heb je vaak echt een crappy hotel.

In 2013 zaten we in het Best Western President Hotel aan time square. Qua locatie top, kamer voldoende, alleen de prijs. Als ik nu zou boeken ben ik per persoon 70/100$ kwijt. En met een AirBnB kost het ons tussen de 20/40,- per nacht per persoon.

Edit: Even een aantal vragen gestels vanmorgen, en kreeg zojuist al reactie!


Hi Ian,

It would be our pleasure to host you. The guest room has its private entrance so you can leave and arrive at anytime without disturbing anyone, though we are quite social :) The apartment is 20 minutes to downtown Manhattan then another 15 minutes to the main sights in Midtown. Fulton Street/Barclays center is just a few train stops away from the house on the A/C line which is less than 10 minutes walk from the house.

Please let me know if you have any other questions about the space or NYC in general.

Thanks,

Ingrid

Klinkt allemaal wel goed. Ook qua bereikbaarheid met metro en trein.

[ Bericht 23% gewijzigd door Phone8 op 17-09-2014 16:07:07 ]
pi_144628390
even een crosspost, aanbieding is te mooi om alleen hier te plaatsen... :)

We hebben alweer New York in de aanbieding!

Wie New York, maar ook nabijgelegen Washington wil zien moet nu handelen, deze twee zijn zowel voor de 296, - en 321, - Euro te combineren.

Je vertrekt van Luxemburg of Brussel naar New York (JFK) en terug uit Washington (DCA) naar Düsseldorf, Hamburg, Hannover, Berlijn, Frankfurt, Stuttgart en München.

Voor de reis van New York naar Washington Megabus, die bijna elk uur rijdt gedurende de dag, de totale rit is slechts 4,5 uur rijden. Gerechten zijn meestal slechts $ 5,25 vooraf gereserveerd (4, - ¤) Incl boekingskosten..

Periode: Vertrek tussen 1:11. - 15:12. en 01.01. - 31.03.
Minimum verblijf: nacht van zaterdag op zondag
Maximum verblijf: 3 maanden
Beschikbaar tot 30.09. of zolang de voorraad
Brussel - New York - Washington - Dusseldorf Boekbaar op het Duitse budgetair : flugladen.de Eur 316,-
Luxemburg - New York- Washington- Dusseldorf boek baar op Flugladen.de Eur 291,-

http://www.vakantiepirate(...)s-nu-slechts-euro316
Hooray for boobies!
pi_144649046
quote:
6s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:49 schreef Iwanius het volgende:
Jongens geniet van je tijd in NYC maar mijdt als je een wijntje ofzo wilt drinken dowtown Manhattan want het is vrij duur en helemaal op toeristen gericht. Interesseert het je niet,leef je uit zou ik zeggen.
Ik denk dat je hier niet de juiste term gebruikt...Downtown is het stuk tussen 14th street en zeg financial district. Dit is absoluut niet op toeristen gericht en qua kroegen en restaurants veruit het beste deel van de stad. Bedoel je niet Midtown? (rond times sq. e.d.)
pi_144651693
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:01 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Ja budget ligt op maximaal, het liefste, 80,- per nacht. Gezien het feit ik wel zoek naar een kamer met 2 bedden, kan ik zo snel niet iets vinden in Manhattan. Waar ga jij naar toe? En een hotel voor dit geld vind je haast niet, en vind je die wel dan heb je vaak echt een crappy hotel.

In 2013 zaten we in het Best Western President Hotel aan time square. Qua locatie top, kamer voldoende, alleen de prijs. Als ik nu zou boeken ben ik per persoon 70/100$ kwijt. En met een AirBnB kost het ons tussen de 20/40,- per nacht per persoon.
Je kunt de filters aanpassen op airbnb. Prijs, aantal bedden, locatie etc. Wanneer ik zoek op Manhattan, twee bedden en een max prijs van 70/80 euro krijg ik genoeg opties. Deze is van de eerste pagina:

https://www.airbnb.nl/rooms/3208904?guests=2&s=uw-a

Kamer met twee bedden, Lower East Side (leuke buurt van wat ik heb gehoord) en 75 euro per nacht voor twee personen (dus ongeveer 37 euro p.p)?

quote:
Edit: Even een aantal vragen gestels vanmorgen, en kreeg zojuist al reactie!

Hi Ian,

It would be our pleasure to host you. The guest room has its private entrance so you can leave and arrive at anytime without disturbing anyone, though we are quite social :) The apartment is 20 minutes to downtown Manhattan then another 15 minutes to the main sights in Midtown. Fulton Street/Barclays center is just a few train stops away from the house on the A/C line which is less than 10 minutes walk from the house.

Please let me know if you have any other questions about the space or NYC in general.

Thanks,

Ingrid

Klinkt allemaal wel goed. Ook qua bereikbaarheid met metro en trein.
Sowieso kan het niet echt verkeerd zijn denk ik aangezien je niet zo ver van Manhattan afligt en alles makkelijk kunt bereiken met de Metro. En misschien is het inderdaad ook wel leuker voor jullie om in een andere buurt te zitten als je al eens eerder in Manhattan hebt gezeten.

Ik zit in West Village. Pittoresk vergeleken met de rest van New York en aangezien ik van fotografie houd leek dit mij een leuke buurt om in te zitten. De kamerprijzen liggen best hoog vergeleken met andere buurten en de niet zo dure kamers waren al geboekt. Het is dat ik toevallig twee dagen terug een redelijk nieuwe advertentie zag en het feit dat ik van airbnb een tegoedbon van bijna 200 euro heb gekregen (dankzij twee eerdere annuleringen) dat ik deze kamer heb geboekt. Zonder tegoedbon was ik 70/90 euro per nacht kwijt.

https://www.airbnb.nl/roo(...)ckout=05%2F11%2F2014
pi_144652068
Thnx! Die jij liet zien is inderdaad ook een goede. Ik zal het eens overleggen met hem. Het is ook wel mooi om vanuit Lower East side de stad te verkennen. En ten 2e zit je daar ook wel weer heel goed, qua locatie.

Er is zoveel te huur, dus ga rustig met een aantal contact opnemen en vragen.

Weet jij dat toevallig? Ik had een aantal vragen gesteld aan een verhuurster, maar die heeft mijn verblijf direct bevestigd. Of ja, ik was welkom voor die periode. Maar daar zit een tijd aan verbonden, en gezien ik niet zeker weet waar ik naar toe wil op dit moment, heeft dat dan slechte invloed op mijn AirBnB profiel?
pi_144652742
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:39 schreef Phone8 het volgende:
Thnx! Die jij liet zien is inderdaad ook een goede. Ik zal het eens overleggen met hem. Het is ook wel mooi om vanuit Lower East side de stad te verkennen. En ten 2e zit je daar ook wel weer heel goed, qua locatie.

Er is zoveel te huur, dus ga rustig met een aantal contact opnemen en vragen.

Weet jij dat toevallig? Ik had een aantal vragen gesteld aan een verhuurster, maar die heeft mijn verblijf direct bevestigd. Of ja, ik was welkom voor die periode. Maar daar zit een tijd aan verbonden, en gezien ik niet zeker weet waar ik naar toe wil op dit moment, heeft dat dan slechte invloed op mijn AirBnB profiel?
En er zijn er nog veel meer. Zelfs hele studio's/appartementen met twee kamers/bedden voor die prijs.

Je kunt verhuurders direct contacteren door ze een bericht te sturen (dus niet op boeken klikken, maar op 'contact met verhuurder'). Zo zit je nergens aan vast.. Wanneer je boekt en later weer annuleert om alleen een paar vragen te stellen kan ik mij voorstellen dat dat niet zo goed is voor je reputatie. :P

Ik weet niet wat voor vragen je stelt maar de beschikbaarheid kun je iig ook zelf controleren.
pi_144655120
Innerlijke alarmklok gaat toch best vroeg af, ondanks de lange dag gisteren. Maar we zijn in NYC, who cares O+?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_144657252
quote:
17s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:30 schreef Debsterr het volgende:
Innerlijke alarmklok gaat toch best vroeg af, ondanks de lange dag gisteren. Maar we zijn in NYC, who cares O+?
pics zijn welkom *O*
Hooray for boobies!
pi_144659979
quote:
17s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:30 schreef Debsterr het volgende:
Innerlijke alarmklok gaat toch best vroeg af, ondanks de lange dag gisteren. Maar we zijn in NYC, who cares O+?
was je om 3 uur wakker?
pi_144663786
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 11:03 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

En er zijn er nog veel meer. Zelfs hele studio's/appartementen met twee kamers/bedden voor die prijs.

Je kunt verhuurders direct contacteren door ze een bericht te sturen (dus niet op boeken klikken, maar op 'contact met verhuurder'). Zo zit je nergens aan vast.. Wanneer je boekt en later weer annuleert om alleen een paar vragen te stellen kan ik mij voorstellen dat dat niet zo goed is voor je reputatie. :P

Ik weet niet wat voor vragen je stelt maar de beschikbaarheid kun je iig ook zelf controleren.
Nee ik zoek zeg maar op de datum die ik graag wil, en dan als ik een leuke locatie gevonden heb dan neem ik contact op met de verhuur(d)(st)er om een aantal vragen te stellen. Maar dan krijg ik zeg maar gelijk een soort van 'akkoord met verblijf' melding. Omdat ze kunnen zien welke datum ik graag wil reizen.

Wil ook graag naar Washington, dus kijk nu naar een verblijf voor 10 dagen in NYC, en dan gaan we halverwege 1 nacht naar Washington. Kunnen we de grote koffers lekker in NYC laten staan, en hoeven we alleen de meest gangbare spullen mee te nemen die je echt gebruikt.
pi_144680997
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:24 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

was je om 3 uur wakker?
5:30, dus viel nog mee ;). Vandaag stuk gewandeld over 5th Avenue, Grand Central gezien, Circle Line cruise gedaan en Times Square gezien. Nu even aan het chillen en zo naar Bareburger :9. Foto's komen pas als we terug zijn!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_144706735
Iemand die ooit in een ras echt jazz cafe is geweest in New York? Ga er binnekort naar toe en dat lijkt me echt super om mee te maken.
pi_144716400
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:13 schreef Harveo het volgende:
Iemand die ooit in een ras echt jazz cafe is geweest in New York? Ga er binnekort naar toe en dat lijkt me echt super om mee te maken.
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:13 schreef Harveo het volgende:
Iemand die ooit in een ras echt jazz cafe is geweest in New York? Ga er binnekort naar toe en dat lijkt me echt super om mee te maken.
Ik ben er 1 keer geweest. Geen idee of het een ras echt Jazz cafe was, maar er zat een band, en een hele grote vrouw, en die speelde echt heel goed. Was echt een onwijs gave ervaring! Het was in de buurt van Grove st. en Bleekerst.
pi_144717413
Ja ook ik ga eindelijk een keer naar New York...voor het eerst dus heel spannend en veel zin in.
Vlucht, hotel geboekt ...met moeite een accommodatie gevonden die een beetje te betalen was..misschien niet in de allerbeste buurt (the Bronx) ben gelukkig niet zo bang aangelegd ...maar wel vlakbij een metrostation en binnen 20 min downtown.

Ik hou niet van musicals en zo maar wel erg van bandjes/ (rock/pop) muziek en wil graag een concert bezoeken. Ik heb al gezocht op internet en in Nederland weet ik de adressen wel te vinden (Melkweg/Paradiso/Tivoli) iemand een tip waar ik informatie kan vinden voor zoiets in NYC.

Andere vraag iemand ervaring met de shuttle service die je via de KLM site kan boeken.
JFK...> Bronx voor 34 euro ...taxi is waarschijnlijk duurder ?

Lees pas vanavond weer verder...fijne dag allemaal
pi_144722250
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:57 schreef eon68 het volgende:
Ja ook ik ga eindelijk een keer naar New York...voor het eerst dus heel spannend en veel zin in.
Vlucht, hotel geboekt ...met moeite een accommodatie gevonden die een beetje te betalen was..misschien niet in de allerbeste buurt (the Bronx) ben gelukkig niet zo bang aangelegd ...maar wel vlakbij een metrostation en binnen 20 min downtown.

Ik hou niet van musicals en zo maar wel erg van bandjes/ (rock/pop) muziek en wil graag een concert bezoeken. Ik heb al gezocht op internet en in Nederland weet ik de adressen wel te vinden (Melkweg/Paradiso/Tivoli) iemand een tip waar ik informatie kan vinden voor zoiets in NYC.

Andere vraag iemand ervaring met de shuttle service die je via de KLM site kan boeken.
JFK...> Bronx voor 34 euro ...taxi is waarschijnlijk duurder ?

Lees pas vanavond weer verder...fijne dag allemaal
terminal 5
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144722690
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 10:57 schreef eon68 het volgende:
Ja ook ik ga eindelijk een keer naar New York...voor het eerst dus heel spannend en veel zin in.
Vlucht, hotel geboekt ...met moeite een accommodatie gevonden die een beetje te betalen was..misschien niet in de allerbeste buurt (the Bronx) ben gelukkig niet zo bang aangelegd ...maar wel vlakbij een metrostation en binnen 20 min downtown.

Ik hou niet van musicals en zo maar wel erg van bandjes/ (rock/pop) muziek en wil graag een concert bezoeken. Ik heb al gezocht op internet en in Nederland weet ik de adressen wel te vinden (Melkweg/Paradiso/Tivoli) iemand een tip waar ik informatie kan vinden voor zoiets in NYC.

Andere vraag iemand ervaring met de shuttle service die je via de KLM site kan boeken.
JFK...> Bronx voor 34 euro ...taxi is waarschijnlijk duurder ?

Lees pas vanavond weer verder...fijne dag allemaal
Uiteraard eindeloos veel zaaltjes in New York en omstreken. Voor dit soort gelegenheden gebruik ik zelf altijd de Last.FM-agenda: http://www.last.fm/events/+place/United+States/New+York?showAll=1. Bovenaan even de datum veranderen, en een waslijst aan gigs komt op je af. Je kunt zelfs op genre selecteren.
pi_144723024
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:34 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Uiteraard eindeloos veel zaaltjes in New York en omstreken. Voor dit soort gelegenheden gebruik ik zelf altijd de Last.FM-agenda: http://www.last.fm/events/+place/United+States/New+York?showAll=1. Bovenaan even de datum veranderen, en een waslijst aan gigs komt op je af. Je kunt zelfs op genre selecteren.
Zo doe ik dat ook idd, meestal kom je dan wel op de zalen uit van http://www.bowerypresents.com. Hieronder vallen:

Mercury Lounge (Manhattan)
The Bowery Ballroom (Manhattan)
Music Hall of Williamsburg (Brooklyn)
Terminal 5 (Manhattan)
Rough Trade NYC (Brooklyn)
pi_144820745
Dank voor de tips... zit niet echt iets bij in de periode die ik ga..daar ter plaatse maar eens kijken dan..
pi_144906823
Iemand die zo even uit de losse pols een gemiddeld bedrag kan noemen voor wat ik alleen zou verbruiken aan een week in New York. Ik bedoel dan alles min de vlucht en accommodatie etc.
pi_144907323
$3000.-
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_144911138
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:54 schreef XSbig het volgende:
Iemand die zo even uit de losse pols een gemiddeld bedrag kan noemen voor wat ik alleen zou verbruiken aan een week in New York. Ik bedoel dan alles min de vlucht en accommodatie etc.
Ligt er heel erg aan in hoeverre je luxe wil of juist niet. Een hostel of airbnb is stukken goedkoper dan een hotel in hartje manhattan.
Hetzelfde geldt voor of je elke dag luxe uit eten wilt, of blij bent met wat sushi eten op een bankje in central park etc.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144911380
Even een tipje:

quote:
11s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:39 schreef Iemand91 het volgende:
Brussel - New York / Philadelphia - Düsseldorf
&
Brussel - New York / Washington - Düsseldorf

Vanaf ¤399

Reizen in november en begin december en januari t/m maart. Meer info hier.
pi_144916413
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:04 schreef Bartjebart het volgende:
$3000.-
3000 dollar voor een weekje NY exclusief verblijf en vlucht? Dan maak je het wel heeel bont.

Ik ben niet van plan om meer dan 1000 euro uit te geven.
pi_144917382
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:54 schreef XSbig het volgende:
Iemand die zo even uit de losse pols een gemiddeld bedrag kan noemen voor wat ik alleen zou verbruiken aan een week in New York. Ik bedoel dan alles min de vlucht en accommodatie etc.
100 euro per dag (excl. shopping) ofzo (gok ik).

quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:31 schreef oompaloompa het volgende:

Hetzelfde geldt voor of je elke dag luxe uit eten wilt, of blij bent met wat sushi eten op een bankje in central park etc.
Je kan goed goedkoop eten in NY en slecht duur eten kan ook (is niet heel moeilijk in NY :D), dus dat zegt weinig. Je kan het zo gek maken als je wilt.
Get it and Bet it
pi_144917579
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 10:07 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

100 euro per dag (excl. shopping) ofzo (gok ik).

[..]

Je kan goed goedkoop eten in NY en slecht duur eten kan ook (is niet heel moeilijk in NY :D), dus dat zegt weinig. Je kan het zo gek maken als je wilt.
dit inderdaad, kleding kopen, eten, OV, musea etc. denk dat je met 100 euro heel ver gaat komen over 7 dagen.
Hooray for boobies!
pi_144923953
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 10:07 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

100 euro per dag (excl. shopping) ofzo (gok ik).

[..]

Je kan goed goedkoop eten in NY en slecht duur eten kan ook (is niet heel moeilijk in NY :D), dus dat zegt weinig. Je kan het zo gek maken als je wilt.
Idd, daarom wel een relevant iets om te weten hoeveel iemand uit gaat geven. Ik denk dat ik, excl accomodatie & reis, maximaal 25-30 euro per dag uitgaf. Mijn trip bestond vooral uit heel de dag in central park hangen en lunch en avondeten bij de whole foods halen aan de andere kant van de straat en savonds biertjes in locale kroeg. (was aan het einde van 4 weken trip, was te lui om nog touristische dingen te doen).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144924984
Wij hebben niet bijzonder goedkoop of duur gegeten, ontbijt + diner sowieso buiten de deur en niet specifiek geluncht maar vaak nog wel tussendoor wat gehaald. Daarnaast geshopt en toeristische dingen gedaan en wij waren ¤2000,- kwijt in 8 dagen (voor 2 personen dus). Daarin zaten 2 CityPASS boekjes (voor de meest standaard dingen qua musea enzo) en dus al het eten/drinken etc. Ik denk dat we het met ¤1000,- ook gered hadden voor alleen eten/drinken/toeristische dingen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_144928518
Kijk dat zijn inschattingen waar ik wat aan heb dankjewel. Ben zelf in 2012 al in NY geweest alleen dat was met ouders in een hotel (Waldorf Astoria hotel). Begin er steeds meer aan te denken om in de zomer gewoon alleen te gaan en dan in een appartementje in Brooklyn ofzo. Iemand ervaringen met alleen in New York?
pi_144933822
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:15 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

3000 dollar voor een weekje NY exclusief verblijf en vlucht? Dan maak je het wel heeel bont.

Ik ben niet van plan om meer dan 1000 euro uit te geven.
Wat ik eigenlijk bedoelde aan te geven is dat het praktisch onmogelijk is te zeggen wat het moet gaan kosten omdat dit van veel te veel factoren afhankelijk is.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 september 2014 @ 00:28:29 #82
269689 crew  Viv
pi_144945533
Onze trip (2 personen: 5 nachten Boston + 5 nachten NYC) kostte 1520 euro zonder vlucht/hotel: parkeerkosten bij vliegveld, reisverzekering, ESTA, walvistocht, Red Sox tickets, 5 Day New York Pass, Yankees tickets, 7-Day Unlimited MetroCard, overige entreebewijzen, eten, etc. :Y)
pi_144948274
Joehoe, ik kom even hallo zeggen, live uit New York: hoooiiiiiii *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  ESF Reporter zaterdag 27 september 2014 @ 07:25:54 #84
87554 Cee
Welluk?
pi_144948367
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 06:02 schreef MissJ het volgende:
Joehoe, ik kom even hallo zeggen, live uit New York: hoooiiiiiii *O*
Ahh, kreng, have fun! *O*
pi_144948594
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:54 schreef XSbig het volgende:
Kijk dat zijn inschattingen waar ik wat aan heb dankjewel. Ben zelf in 2012 al in NY geweest alleen dat was met ouders in een hotel (Waldorf Astoria hotel). Begin er steeds meer aan te denken om in de zomer gewoon alleen te gaan en dan in een appartementje in Brooklyn ofzo. Iemand ervaringen met alleen in New York?
Yeap, wat wil je weten?
Over het algemeen in de US als je uit toeristische zones gaat is het gemakkelijk om aan de praat te raken met random strangers.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144951622
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
Onze trip (2 personen: 5 nachten Boston + 5 nachten NYC) kostte 1520 euro zonder vlucht/hotel: parkeerkosten bij vliegveld, reisverzekering, ESTA, walvistocht, Red Sox tickets, 5 Day New York Pass, Yankees tickets, 7-Day Unlimited MetroCard, overige entreebewijzen, eten, etc. :Y)
Walvistocht? Dat is vanuit Boston, neem ik aan? En ze zullen wel niet het hele jaar door te bezichtigen zijn, of wel?
  zaterdag 27 september 2014 @ 12:47:04 #87
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144952204
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
Onze trip (2 personen: 5 nachten Boston + 5 nachten NYC) kostte 1520 euro zonder vlucht/hotel: parkeerkosten bij vliegveld, reisverzekering, ESTA, walvistocht, Red Sox tickets, 5 Day New York Pass, Yankees tickets, 7-Day Unlimited MetroCard, overige entreebewijzen, eten, etc. :Y)
1520 voor 2 personen, 10 dagen? Dat is echt weinig. Ik heb 1500 euro begroot voor 6 dagen. Inclusief shoppen.
Hebben jullie niet uitgebreid gegeten als alle entree en excursies ook in die 1520 zitten?
Of is het toch per persoon?
Ik heb je lief mijn hele leven
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 september 2014 @ 13:52:55 #88
269689 crew  Viv
pi_144953953
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 12:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Walvistocht? Dat is vanuit Boston, neem ik aan? En ze zullen wel niet het hele jaar door te bezichtigen zijn, of wel?
Vanuit Boston inderdaad: http://www.neaq.org/visit_planning/whale_watch/index.php
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 12:47 schreef laziness het volgende:
1520 voor 2 personen, 10 dagen? Dat is echt weinig. Ik heb 1500 euro begroot voor 6 dagen. Inclusief shoppen.
Hebben jullie niet uitgebreid gegeten als alle entree en excursies ook in die 1520 zitten?
Of is het toch per persoon?
Het is voor 2 personen, wij zijn niet van het shoppen. :)

Qua eten soms uitgebreid, soms fast food (hoort erbij in de VS :Y) )
Boston: Legal Sea Foods, Chipotle Mexican Grill (2x), McDonald's, eten bij Red Sox
NYC: Five Guys, Nathan's Famous, Hard Rock Cafe (2x), eten bij Yankees
pi_144961689
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:34 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Yeap, wat wil je weten?
Over het algemeen in de US als je uit toeristische zones gaat is het gemakkelijk om aan de praat te raken met random strangers.
Amerikanen zijn gelukkig meestal wel in voor een praatje ja. Maar wat ik me eigenlijk afvraag als je bij restaurants als bijv. Applebee's ofzo gaat zitten dat je niet raar wordt aangekeken. Nu kan je natuurlijk altijd aan de bar gaan zitten natuurlijk.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 september 2014 @ 19:28:57 #90
269689 crew  Viv
pi_144962125
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:16 schreef XSbig het volgende:
Amerikanen zijn gelukkig meestal wel in voor een praatje ja. Maar wat ik me eigenlijk afvraag als je bij restaurants als bijv. Applebee's ofzo gaat zitten dat je niet raar wordt aangekeken. Nu kan je natuurlijk altijd aan de bar gaan zitten natuurlijk.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar over het algemeen is het in de VS veel normaler om buiten de deur te eten dan hier. Het is daar niet per se een speciale gelegenheid om met vrienden of familie te delen, maar gewoon gemakkelijk om niet hoeven te koken. :Y)
pi_144962758
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:16 schreef XSbig het volgende:

[..]

Amerikanen zijn gelukkig meestal wel in voor een praatje ja. Maar wat ik me eigenlijk afvraag als je bij restaurants als bijv. Applebee's ofzo gaat zitten dat je niet raar wordt aangekeken. Nu kan je natuurlijk altijd aan de bar gaan zitten natuurlijk.
Ik zou inderdaad wel aan de bar gaan zitten, maar New Yorkers eten meer buiten de deur dan iets anders dus grote kans dat je vanzelf tegen gelijkgestemden aanloopt. Sowieso is er veel Nederlandse achtergrond in New York en als mensen je afkomst weten vinden ze dat vaak heel leuk. Iedereen heeft familie in Europa en dus heb je meteen iets om over te kletsen.

Zo werden wij door iemand in de metro aangesproken, die hoorde aan ons dat we Nederlands waren en begon een verhaal over zijn moeder en oma, superleuk :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_144962843
In Washington Square Park hadden we prachtig licht te pakken. Terwijl we lekker in de zon zaten te genieten, zat ik een beetje rond te klikken en random foto's te maken, waar onder andere deze is uit gerold. Geen idee wie de dame is, maar vond de foto gewoon zo mooi geworden :@.

Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_144965691
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:16 schreef XSbig het volgende:

[..]

Amerikanen zijn gelukkig meestal wel in voor een praatje ja. Maar wat ik me eigenlijk afvraag als je bij restaurants als bijv. Applebee's ofzo gaat zitten dat je niet raar wordt aangekeken. Nu kan je natuurlijk altijd aan de bar gaan zitten natuurlijk.
Nee je zult alleen jezelf misschien wel vreemd voelen. Ik woon in de binnenstad van een andere grote Amerikaanse stad en bij de eettentjes is meestal 1/3 alleen aan het eten, soms met een boekje, en dat wordt door iedereen normaal gevonden. That said, ik voel mezelf nog steeds een beetje een sukkel als ik het doe :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144975842
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:54 schreef XSbig het volgende:
Iemand die zo even uit de losse pols een gemiddeld bedrag kan noemen voor wat ik alleen zou verbruiken aan een week in New York. Ik bedoel dan alles min de vlucht en accommodatie etc.
Ik heb toen ik naar NYC ging gerekend met 100,-EUR per dag. Ik was er 8 dagen. Van dat geld, omdat we met ze 2en waren, ging er een deel in de pot voor eten. En daar redde ik me makkelijk mee. De ene dag koop je wat kleding voor 200,- en de andere dag alleen eten. Ik ben persoonlijk wel iemand die graag ruim geld mee neemt. In maart ga ik weer, en dan wil ik toch wel weer minimaal 100,- EUR per dag hebben. En als het effe kan meer. Moet gewoon alles kunnen doen wat ik wil. Bijvoorbeeld kaartjes voor een wedstrijd in Madison Square Garden etc.

In principe heb je aan 100,- EUR per dag echt genoeg hoor! Net wat er gezegd wordt, goed eten kan goedkoop. En slecht eten kan heel duur. Ervaring is; kleine tentjes zijn vaak beter.
pi_144979425
Leuke ticketdeal voor hartje zomer: 450,- met British Airways vanaf Brussel. (juli en augustus volop verkrijgbaar)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_145031506
Ah alleen in NY is dus wel te doen mooi! Misschien dat er nog wel mensen mee gaan maar ik denk toch wel dat ik sowieso ga!
pi_145031922
quote:
Ah, bedankt! Misschien iets om over na te denken.
pi_145035740
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:16 schreef XSbig het volgende:

[..]

Amerikanen zijn gelukkig meestal wel in voor een praatje ja. Maar wat ik me eigenlijk afvraag als je bij restaurants als bijv. Applebee's ofzo gaat zitten dat je niet raar wordt aangekeken. Nu kan je natuurlijk altijd aan de bar gaan zitten natuurlijk.
Wat maakt het uit als anderen je vreemd aankijken? :P In het buitenland ben ik vaak in m'n uppie in een restaurant te vinden. De eerste keer is wat onwennig, maar daarna vermaak je je wel. Als je ervoor open staat kan je er nog leuke praatjes maken met mensen aan een andere tafel. 8-)


Ontopic:
Eigenlijk wilde ik pas eind volgend jaar naar NY gaan voor deelname aan de marathon (als ik word ingeloot). Ik heb echter wat geld en vakantiedagen over, wellicht dat ik deze winter alvast een weekje op vakantie ga. :o

*denkt na*

[ Bericht 13% gewijzigd door sylvesterrr op 29-09-2014 22:16:40 ]
pi_145037100
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:37 schreef XSbig het volgende:
Ah alleen in NY is dus wel te doen mooi! Misschien dat er nog wel mensen mee gaan maar ik denk toch wel dat ik sowieso ga!
ik ga eind november 5 nachten in mijn eentje, niets mis mee.
Hell To The Liars
  ESF Reporter maandag 29 september 2014 @ 22:50:34 #100
87554 Cee
Welluk?
pi_145037499
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:37 schreef XSbig het volgende:
Ah alleen in NY is dus wel te doen mooi! Misschien dat er nog wel mensen mee gaan maar ik denk toch wel dat ik sowieso ga!
Gewoon doen, niemand kijkt je vreemd aan, lekker je eigen plan trekken. Met gezelschap is leuk maar de twee keer dat ik alleen ging heb ik me net zo goed vermaakt. :)
pi_145150549
Gisteren terug gekomen, het was weer O+ Ontzettend veel gedaan en gezien en nauwelijks rust gehad, maar dat laatste was helemaal niet erg :P
Wil echt wel nog een keer gaan! Zit er ook aan te denken om alleen te gaan. Lijkt me echt heerlijk om er alleen te zijn. Niet dat mijn gezelschap niet leuk was, maar gewoon, NY in je 1tje ervaren, die stad er is perfect geschikt voor denk ik.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_145160817
Nog twee nachtjes slapen whoopwhoop!
pi_145161051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:36 schreef MissJ het volgende:
Gisteren terug gekomen, het was weer O+ Ontzettend veel gedaan en gezien en nauwelijks rust gehad, maar dat laatste was helemaal niet erg :P
Wil echt wel nog een keer gaan! Zit er ook aan te denken om alleen te gaan. Lijkt me echt heerlijk om er alleen te zijn. Niet dat mijn gezelschap niet leuk was, maar gewoon, NY in je 1tje ervaren, die stad er is perfect geschikt voor denk ik.
Reisverslag?
pi_145161968
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:59 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Reisverslag?
Niet op de precieze volgorde, maar dit hebben we gedaan (en dan ben ik vast nog wel iets vergeten):

- bezochte musea: MET, MoMa, American museum of natural history, 9/11 museum
- tours met gids: Sex & the city tour, film/tv locaties wandeltour door Central park
- gezien: Top of the rock. Via hop on hop off bus: downtown en uptown Manhattan, Harlem en Brooklyn, Ground Zero, Statue of Liberty, Grand central terminal en verder véél gelopen en daardoor ook veel gezien.
- entertainment: concert (Pitbull en Enrique Iglesias) in Madison Square Garden, baseballwedstrijd van de Mets, Motown the musical
- qua eten van alles wat, oa typisch Amerikaans, maar ook Italiaans en Aziatisch, etc. Ook een hamburger bij Shake Shack gegeten (zeer smakelijk! aanrader!), een dinercruise gedaan (erg cool, prachtig om de skyline by night te zien vanaf het water, eten was ook goed).
- shoppen: Woodbury common, Century 21, Macy's en verder diverse winkels op vooral Broadway, 5th Avenue en Times Square.

We zaten in het Travel Inn hotel op 42nd street. Prima hotel. Niet onwijs luxe ofzo, maar wel heel ruime kamer met eigen badkamer en het was schoon. Verder is de locatie natuurlijk erg goed en handig, we zaten vlakbij Port authority bus terminal.

[ Bericht 1% gewijzigd door MissJ op 03-10-2014 18:42:26 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_145162624
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:34 schreef MissJ het volgende:

[..]

Niet op de precieze volgorde, maar dit hebben we gedaan (en dan ben ik vast nog wel iets vergeten):

- bezochte musea: MET, MoMa, American museum of natural history, 9/11 museum
- tours met gids: Sex & the city tour, film/tv locaties wandeltour door Central park
- gezien: Top of the rock. Via hop on hop off bus: downtown en uptown Manhattan, Harlem en Brooklyn, Ground Zero, Statue of Liberty, Grand central terminal en verder véél gelopen en daardoor ook veel gezien.
- entertainment: concert (Pitbull en Enrique Iglesias) in Madison Square Garden, baseballwedstrijd van de Mets, Motown the musical
- qua eten van alles wat, oa typisch Amerikaans, maar ook Italiaans en Aziatisch, etc. Ook een hamburger bij Shake Shack gegeten (zeer smakelijk! aanrader!), een dinercruise gedaan (erg cool, prachtig om de skyline by night te zien vanaf het water, eten was ook goed).
- shoppen: Woodbury common, Century 21, Macy's en verder diverse winkels op vooral Broadway, 5th Avenue en Times Square.

We zaten in het Travel Inn hotel op 42nd street. Prima hotel. Niet onwijs luxe ofzo, maar wel heel ruime kamer met eigen badkamer en het was schoon. Verder is de locatie natuurlijk erg goed en handig, we zaten vlakbij Port authority bus terminal.
Thanks!

Zijn die tours de moeite waard?
pi_145162898
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 18:56 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Thanks!

Zijn die tours de moeite waard?
Ja, ik vond ze beiden echt enorm leuk, dus de moeite waard. Je ziet door deze tours allerlei dingen die je zelf waarschijnlijk niet zal zien of zouden opvallen. Bij beide tours hadden we ook een ontzettend enthousiaste gids, zij maakten de tours extra leuk daardoor.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_145163037
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:04 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ja, ik vond ze beiden echt enorm leuk, dus de moeite waard. Je ziet door deze tours allerlei dingen die je zelf waarschijnlijk niet zal zien of zouden opvallen. Bij beide tours hadden we ook een ontzettend enthousiaste gids, zij maakten de tours extra leuk daardoor.
Hmm toch maar op de lijst zetten dan. :P

Zitten ze bij de New York Pass of weet je misschien waar je zo'n tour apart kunt boeken? Ik ben er nog niet over uit of ik zo'n pass wel wil aanschaffen. Ik ga maar voor een weekje en denk niet meer dan 3/4 toeristische attracties te bezoeken. Ik wil meer in de sfeer komen zeg maar. :@ Maar zo'n tour lijkt mij wel interessant.
pi_145164525
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:07 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hmm toch maar op de lijst zetten dan. :P

Zitten ze bij de New York Pass of weet je misschien waar je zo'n tour apart kunt boeken? Ik ben er nog niet over uit of ik zo'n pass wel wil aanschaffen. Ik ga maar voor een weekje en denk niet meer dan 3/4 toeristische attracties te bezoeken. Ik wil meer in de sfeer komen zeg maar. :@ Maar zo'n tour lijkt mij wel interessant.
Die film/tv locaties wandeltour door Central Park zit bij de New York Pass (On locations Tours Central Park TV and Movie sites, dat is 'm).
Sex & the city tour niet, maar je krijgt wel korting via de New York Pass. Ik heb 'm niet via de pass geboekt, maar via www.newyork.nl (ontzettend goede, handige informatieve website! Wordt beheerd door een Nederlandse man die in New York woont) en dan kom je uit op http://www.partner.viator(...)ity/d687-2218SEXCITY

Ik had wel de New York Pass trouwens, heb 'm er qua kosten denk ik wel uit gehaald. Wat ook handig is, is dat je makkelijker bijv. musea binnen loopt om even een kijkje te nemen, al is het maar een uurtje. Ik zou dat normaal namelijk niet zo snel doen en nu deed ik dat wel.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_145167430
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:41 schreef MissJ het volgende:

[..]

Die film/tv locaties wandeltour door Central Park zit bij de New York Pass (On locations Tours Central Park TV and Movie sites, dat is 'm).
Sex & the city tour niet, maar je krijgt wel korting via de New York Pass. Ik heb 'm niet via de pass geboekt, maar via www.newyork.nl (ontzettend goede, handige informatieve website! Wordt beheerd door een Nederlandse man die in New York woont) en dan kom je uit op http://www.partner.viator(...)ity/d687-2218SEXCITY

Ik had wel de New York Pass trouwens, heb 'm er qua kosten denk ik wel uit gehaald. Wat ook handig is, is dat je makkelijker bijv. musea binnen loopt om even een kijkje te nemen, al is het maar een uurtje. Ik zou dat normaal namelijk niet zo snel doen en nu deed ik dat wel.
Thanks voor de info en wat een handige site! O+

Meteen opgeslagen.
pi_145167496
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:49 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Thanks voor de info en wat een handige site! O+

Meteen opgeslagen.
Graag gedaan ^O^
Ja die website is echt super handig. Hij heeft ook een pagina op Facebook en reageert ook altijd heel snel als je vragen hebt.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 3 oktober 2014 @ 23:43:46 #111
269689 crew  Viv
pi_145174913
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:07 schreef Bortecinem het volgende:
Zitten ze bij de New York Pass of weet je misschien waar je zo'n tour apart kunt boeken? Ik ben er nog niet over uit of ik zo'n pass wel wil aanschaffen. Ik ga maar voor een weekje en denk niet meer dan 3/4 toeristische attracties te bezoeken. Ik wil meer in de sfeer komen zeg maar. :@
Je kan het van tevoren uitrekenen of de New York Pass een goed idee is, de normale entreeprijzen staan erbij vermeld:
http://www.newyorkpass.com/En/new-york-attractions/

Wij hadden $357 betaald voor 2 stuks "5 Day Adult New York Pass", en de losse entreebewijzen zouden $698 hebben gekost. :Y) Wat MissJ zegt klopt, zo'n pass verlaagt de drempel om musea binnen te lopen. Zo gingen wij het Solomon R. Guggenheim Museum binnen omdat het gebouw tof is, voor de tentoonstelling zelf hadden we achteraf gezien geen $22 per persoon willen betalen. :@
pi_145216442
Gues who er morgen in NYC is..!?😁
Gebruikersnaam
  zondag 5 oktober 2014 @ 15:19:56 #113
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145217283
<3



In Washington Square Park
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 5 oktober 2014 @ 15:23:57 #114
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145217399
Comedy tip: elke dinsdagavond is er een gratis show in The Irish Exit met een aantal stand up comedians. Wij hadden geluk en hadden Jim Gaffigan er tussen zitten :). Geen drank verplichting, wel de mogelijkheid tot open bar voor 2 uur en $20.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145265726
Ik mis de Shake Shack :(
pi_145267102
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:23 schreef Fargo het volgende:
Ik mis de Shake Shack :(
oef! echt he, zoooo lekker daar :9~
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  maandag 6 oktober 2014 @ 20:10:47 #117
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145267925
Bare Burger was anders ook heel erg lekker :9.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145270362
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 19:23 schreef Fargo het volgende:
Ik mis de Shake Shack :(
Ik ook man
De friet daar is niet lekker maar die burgers wel :9~ :9~
pi_145280577
Tipje:

quote:
11s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:11 schreef Iemand91 het volgende:


KLM is vandaag 95 jaar oud geworden.
(en hiermee de oudste maatschappij ter wereld die nog opereert onder originele naam).

Daarom hebben ze vandaag 3 bestemmingen in de aanbieding.
Jakarta, Curaçao en New York voor ¤395!

Alleen vandaag te boeken!
Meer info bij KLM.

(En nee, bovenstaande MD-11 ga je dan niet meer vliegen. Deze vliegt alleen nog op Montreal en Toronto en op 26 oktober landt deze voor het allerlaatst met passagiers op Schiphol.)


[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 07-10-2014 00:21:01 ]
pi_145288244
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 00:12 schreef Iemand91 het volgende:
Tipje:

[..]

Helaas bijna geen tickets te vinden voor die prijs, heb eind november een weekje vrij (wilde eigenlijk naar Lissabon maar voor 400 euro zou ik NY ook nog overwegen) maar alle retourvluchten wanneer ik kan kom je op ~+200 uit :( Directe vlucht begint sowieso al bij 500...
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_145291926
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:27 schreef LordLynx het volgende:
Helaas bijna geen tickets te vinden voor die prijs, heb eind november een weekje vrij (wilde eigenlijk naar Lissabon maar voor 400 euro zou ik NY ook nog overwegen) maar alle retourvluchten wanneer ik kan kom je op ~+200 uit :( Directe vlucht begint sowieso al bij 500...
Misschien nog een keer zoeken. Ik kan ze voor eind november wel vinden.
Let wel; voorwaarden voor New York is reizen van 1 november t/m 17 december 2014 en 6 januari t/m 28 februari 2015.
pi_145349525
Ik ga over 2 maanden voor de 2e keer naar New York en heb midden in mijn reis nog een reisje naar Brazilie tussendoor geboekt.
Nu heb ik mijn ESTA aangevraagd maar daar staat natuurlijk Boarding in Amsterdam. Zal ik bij mijn terugkomst vanuit Brazilie problemen met mijn ESTA krijgen ?
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
pi_145351005
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:47 schreef DJWeisz het volgende:
Ik ga over 2 maanden voor de 2e keer naar New York en heb midden in mijn reis nog een reisje naar Brazilie tussendoor geboekt.
Nu heb ik mijn ESTA aangevraagd maar daar staat natuurlijk Boarding in Amsterdam. Zal ik bij mijn terugkomst vanuit Brazilie problemen met mijn ESTA krijgen ?
Nee

edit: of nou ja, niet om die reden, als je een kilo hash mee neemt of zo kun je natuurlijk wel problemen krijgen :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_145354630
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 23:24 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nee

edit: of nou ja, niet om die reden, als je een kilo hash mee neemt of zo kun je natuurlijk wel problemen krijgen :D
Oke gelukkig, niet dat ze zien boarding Amsterdam als ik vanuit Rio de Janeiro kom. Dat andere geval zal ik maar vermijden. Bedankt ^O^
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
pi_145524741
Begin februari heb ik dan ook de eer om New York in levende lijve te kunnen bewonderen :D . Moet alleen nog een goed hotel vinden voor niet al te hoge prijs. Naast de suggesties in de OP, heeft iemand nog tips (zowel qua hotel als qua boekings strategie)?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:28:59 #126
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145524939
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:23 schreef tobitronics het volgende:
Begin februari heb ik dan ook de eer om New York in levende lijve te kunnen bewonderen :D . Moet alleen nog een goed hotel vinden voor niet al te hoge prijs. Naast de suggesties in de OP, heeft iemand nog tips (zowel qua hotel als qua boekings strategie)?
Wil je per se een hotel? Kan je wel een toffee AirBnB locatie aanraden namelijk :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145525264
Tijdens mijn reizen NY heb ik 3 verblijfplaatsen gehad.

Latham Hotel op 28th street. Was naast een hotel ook een plek waar vrouwen met kinderen verbleven.

The Harlem Flophouse op 123th street. Een B&B in oude stijl. Prachtig! Maar verder reizen.

The comfort inn Chelsea op 25th street. Keten met aardig prijzen. Perfecte plek!
Be brave. Be kind.
pi_145530091
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:40 schreef Esje-lief het volgende:
Tijdens mijn reizen NY heb ik 3 verblijfplaatsen gehad.
Latham Hotel op 28th street. Was naast een hotel ook een plek waar vrouwen met kinderen verbleven.
The Harlem Flophouse op 123th street. Een B&B in oude stijl. Prachtig! Maar verder reizen.
The comfort inn Chelsea op 25th street. Keten met aardig prijzen. Perfecte plek!
En daar moet je voor betalen?. Ik zou eerder compensatie vragen :D.
Get it and Bet it
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:59:32 #129
46080 rew-
Ondertitel
pi_145534067
Ik vertrek volgende week woensdag naar New York, heb er zin in :)

We gaan 11 dagen weg, en omdat ik nog nooit in Amerika ben geweest wilde ik eigenlijk ook graag een stukje buiten New York meepakken. Mijn idee was om ergens tijdens de trip in de ochtend te vertrekken, een auto te huren en naar Washington te rijden. Dan daar de middag en avond doorbrengen, slapen, volgende ochtend en middag doorbrengen en dan weer terug naar New York te rijden.

Nou lees ik hier wisselende ervaringen over. Met name de reisduur (schijnt dat je bij Philadelphia en andere steden vaak in de file staat en het daarom geen 4,5 uur maar wel 7+ uur rijden kan zijn), de kosten (dure tolwegen?) en het al dan niet praktisch zijn van het hebben van een auto in Washington.

Maar het lijkt mij eigenlijk wel heel tof, met name de trip er naartoe met de auto. Onderweg de vrijheid hebben om even wat te eten bij zo'n typische American Diner, beetje de sfeer proeven van de tankstations en mensen die niet in het stedelijk gebied wonen (op de tankstations en dergelijke).. Dat zou ik heel erg missen als ik met de trein zou gaan denk ik.

Heeft iemand van jullie ervaring met autohuur in New York/rijden naar Washington?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:04:13 #130
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_145534231
Wij zijn vanaf New York van de zomer mee gegaan met een bus richting Washington. Die vertrokken vroeg ( 6 uur ''s ochtends ), maar daardoor was je er wel op tijd. Files vielen ook wel mee en als ze er al waren merkte je er weinig van de rest van de dag omdat je er rekening mee hebt gehouden. We waren rond 11 uur in Washington, inclusief een half uur durende pauze in een diner.

Overigens een grote aanrader om inderdaad Washington te bekijken. Erg mooie stad en een hele andere sfeer dan in NY. Boston is overigens ook leuk ( vooral Harvard ). Wij waren er 9 dagen en hebben 7 dagen in NY zelf doorgebracht. Gezien jullie langer hebben zou ik ook gewoon Boston mee pakken. Of je moet naast alle standaard bezienswaardigheden echt nog heel veel willen ondernemen in de stad.

Veel plezier alvast!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_145535212
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:28 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wil je per se een hotel? Kan je wel een toffee AirBnB locatie aanraden namelijk :).
ik ben wel benieuwd naar die locatie :Y

Ben pas 12 dagen terug uit NY, maar heb nu al weer plannen voor de volgende keer :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_145536964
Volgende week *O*
Gisteren is The Rink bij Rockefeller Center weer geopend. Even een kijkje nemen volgende week en me in de kerstperiode wagen O+
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:31:15 #133
46080 rew-
Ondertitel
pi_145537381
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij zijn vanaf New York van de zomer mee gegaan met een bus richting Washington. Die vertrokken vroeg ( 6 uur ''s ochtends ), maar daardoor was je er wel op tijd. Files vielen ook wel mee en als ze er al waren merkte je er weinig van de rest van de dag omdat je er rekening mee hebt gehouden. We waren rond 11 uur in Washington, inclusief een half uur durende pauze in een diner.
Overigens een grote aanrader om inderdaad Washington te bekijken. Erg mooie stad en een hele andere sfeer dan in NY. Boston is overigens ook leuk ( vooral Harvard ). Wij waren er 9 dagen en hebben 7 dagen in NY zelf doorgebracht. Gezien jullie langer hebben zou ik ook gewoon Boston mee pakken. Of je moet naast alle standaard bezienswaardigheden echt nog heel veel willen ondernemen in de stad.
Veel plezier alvast!
Thanks voor je reactie!

Wij hebben niet per se zoveel standaard bezienswaardigheden of tours die we willen doen, maar willen ook wel graag een beetje door Brooklyn en Williamsburg slenteren. De standaard dingen (Empire State, 9/11 memorial, MoMa, vrijheidsbeeld etc) komen we vanzelf wel langs en tegen. Maar juist voor dat impulsieve geslenter willen we graag wel wat extra tijd hebben. Ik ga het nog even uitzoeken. Maar ben nog steeds benieuwd naar mensen die ervaring hebben met autohuur v/a NYC!
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:35:13 #134
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145539512
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 16:31 schreef MissJ het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd naar die locatie :Y
Ben pas 12 dagen terug uit NY, maar heb nu al weer plannen voor de volgende keer :D
https://www.airbnb.nl/rooms/756941 deze is het! Beviel ons echt heel erg goed, eigenlijk wat je ook in alle reviews terugleest: a home away from home.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145540124
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:35 schreef Debsterr het volgende:
[..]
https://www.airbnb.nl/rooms/756941 deze is het! Beviel ons echt heel erg goed, eigenlijk wat je ook in alle reviews terugleest: a home away from home.
Bedankt ^O^
Heb even wat gelezen, klinkt echt heel goed en leuk. Heb 'm opgeslagen in mijn favorieten.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 18:58:51 #136
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145540221
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:55 schreef MissJ het volgende:
[..]
Bedankt ^O^
Heb even wat gelezen, klinkt echt heel goed en leuk. Heb 'm opgeslagen in mijn favorieten.
Graag gedaan! Het was schoon, licht, fijne mensen die je ook je privacy gunnen als jij dat wilt. Ik zou er zo weer heen gaan. Yogi is wel een heel enthousiast hondje ;).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145540329
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:58 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Graag gedaan! Het was schoon, licht, fijne mensen die je ook je privacy gunnen als jij dat wilt. Ik zou er zo weer heen gaan. Yogi is wel een heel enthousiast hondje ;).
Top, klinkt echt heel prettig allemaal.
Haha vind ik juist heel leuk zo'n hondje, ben gek op dieren en heb zelf een kat O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:05:52 #138
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145540466
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:01 schreef MissJ het volgende:
[..]
Top, klinkt echt heel prettig allemaal.
Haha vind ik juist heel leuk zo'n hondje, ben gek op dieren en heb zelf een kat O+
Ik vond het ook leuk, miste daardoor mijn katten veel minder :D. Toen we weggingen sprong Yogi bijna in de taxi haha.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145549180
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 14:15 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
En daar moet je voor betalen?. Ik zou eerder compensatie vragen :D.
Er was 24 uurs beveiliging a la 3 beveiligers voor de deur... en het was ook wel gezellig... s' nachts een concert van een wannabe Beyonce gehad. Ik zou er ook niet snel terug gaan. :')
Be brave. Be kind.
pi_145551012
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:05 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik vond het ook leuk, miste daardoor mijn katten veel minder :D. Toen we weggingen sprong Yogi bijna in de taxi haha.
Aw haha _O-

Hoe zit het daar trouwens met douche en toilet, heb je die voor jezelf of deel je die met de bewoners?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:53:50 #141
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145551796
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 22:36 schreef MissJ het volgende:

[..]

Aw haha _O-

Hoe zit het daar trouwens met douche en toilet, heb je die voor jezelf of deel je die met de bewoners?
Nee die deel je, maar eigenlijk geen awkward momenten mee gehad!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145552489
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:35 schreef Debsterr het volgende:
[..]
https://www.airbnb.nl/rooms/756941 deze is het! Beviel ons echt heel erg goed, eigenlijk wat je ook in alle reviews terugleest: a home away from home.
Wauw ik krijg zelfs bij het bekijken van hun huisje al een heel warm gevoel :D O+ Heb hem ook opgeslagen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:02:44 #143
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145559262
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 23:11 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Wauw ik krijg zelfs bij het bekijken van hun huisje al een heel warm gevoel :D O+ Heb hem ook opgeslagen.
Haha leuk! Straks worden ze overstroomd door mensen van Fok!. Had ik trouwens al verteld dat het appartement IN een kerk zit ;)? En er dus (m.u.v. van 1 raam) er alleen maar daklichten zijn? Het is echt een bijzonder plekje. En vlakbij zit een bakkerijtje met de beste cookies ever: kitchensink cookies. Zeker aan te raden :9.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145566607
quote:
17s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:02 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Haha leuk! Straks worden ze overstroomd door mensen van Fok!. Had ik trouwens al verteld dat het appartement IN een kerk zit ;)? En er dus (m.u.v. van 1 raam) er alleen maar daklichten zijn? Het is echt een bijzonder plekje. En vlakbij zit een bakkerijtje met de beste cookies ever: kitchensink cookies. Zeker aan te raden :9.
Wauw!

Nu nog mijn vriend overhalen. We willen al zó lang naar New York én weg met AirBNB. Dit is ook heel betaalbaar. Normaal gesproken spreekt het slapen bij onbekende mensen me niet zo aan maar dit klinkt zó leuk.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:15:10 #145
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145571012
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:14 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Wauw!
Nu nog mijn vriend overhalen. We willen al zó lang naar New York én weg met AirBNB. Dit is ook heel betaalbaar. Normaal gesproken spreekt het slapen bij onbekende mensen me niet zo aan maar dit klinkt zó leuk.
Als je nog een AirBnB newbie bent is dit echt een goede eerste ervaring. Beloofd!

Dat het in een kerk zit merk je trouwens niet direct heel veel van hoor, maar het is wel een leuk extra detail vind ik :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:54:37 #146
22565 asco
Los in deze tent
pi_145663159
Ik ben ondertussen ook in New York geweest. Leuk het gezien te hebben maar ik ben blij volgend jaar weer naar het Westen te kunnen. Veel mooier/leuker/rustiger/goedkoper etc. :)
pi_145666901
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 11:54 schreef asco het volgende:
Ik ben ondertussen ook in New York geweest. Leuk het gezien te hebben maar ik ben blij volgend jaar weer naar het Westen te kunnen. Veel mooier/leuker/rustiger/goedkoper etc. :)
Dat is eerder NY dan iets puur east-coasts, Philadelphia & Pittsburgh zijn extreem betaalbaar en relaxed.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:24:43 #148
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_145674594
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:40 schreef Esje-lief het volgende:
Latham Hotel op 28th street. Was naast een hotel ook een plek waar vrouwen met kinderen verbleven.
Ook geweest (2009) ... ! Weet nog dat ik 's ochtends rondom 5:30 uur wakker werd en continu iemand met een megafoon "Goodmoooooooooooooorning" hoorde bléren uit een raam. Op een gegeven moment ging dat over in "Fuck you! Fuck you! Fuck you too!". Aparte sfeer zo :+
pi_145681727
Ik heb gehoord dat taxi's in NY niet zo duur zijn, klopt dat? Ik ga sowieso een metropas aanschaffen maar als de taxi prijzen meevallen wil ik ook best af en toe de taxi pakken. :P
  zondag 19 oktober 2014 @ 00:36:27 #150
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_145687729
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:24 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb gehoord dat taxi's in NY niet zo duur zijn, klopt dat? Ik ga sowieso een metropas aanschaffen maar als de taxi prijzen meevallen wil ik ook best af en toe de taxi pakken. :P
Best prijzig volgens mij ja.

Overigens vonden wij NY ook erg indrukwekkend, maar we prefereren toch ook de westkust. Inderdaad veel fijner om een of andere reden. Washington vond ik dan wel weer erg super aan de oostkust. Zeker nog een keer naar toe. NY vast ook nog wel eens, maar minder haast.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_145689603
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:24 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb gehoord dat taxi's in NY niet zo duur zijn, klopt dat? Ik ga sowieso een metropas aanschaffen maar als de taxi prijzen meevallen wil ik ook best af en toe de taxi pakken. :P
Met twee of drie een taxi nemen is zeker niet duur en vooral 's avonds (als de express metro's niet meer rijden) wel fijner. Prijs loopt wel op als door een tunnel of over een brug moet.
pi_145691872
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2014 01:32 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Met twee of drie een taxi nemen is zeker niet duur en vooral 's avonds (als de express metro's niet meer rijden) wel fijner. Prijs loopt wel op als door een tunnel of over een brug moet.
Nah ik ben alleen. Is het dan wel te duur?
pi_145691883
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 00:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Best prijzig volgens mij ja.
Kun je mij een indicatie geven? Een rit van 20 min. ongeveer (weet dat het moeilijk te zeggen is ipv verkeersdrukte etc., maar toch), hoeveel zou dat mij kosten?
pi_145692068
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 07:38 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Kun je mij een indicatie geven? Een rit van 20 min. ongeveer (weet dat het moeilijk te zeggen is ipv verkeersdrukte etc., maar toch), hoeveel zou dat mij kosten?
van waar naar waar ?
Hooray for boobies!
pi_145692404
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 08:38 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

van waar naar waar ?
Laten we zeggen van West Village naar Times Square? :P

Heb het ook een beetje gegoogled maar ik krijg verschillende antwoorden.
pi_145693935
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 09:31 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Laten we zeggen van West Village naar Times Square? :P

Heb het ook een beetje gegoogled maar ik krijg verschillende antwoorden.
20-25 dollar ongeveer.
pi_145698531
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:36 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

20-25 dollar ongeveer.
Hmmmpf. Via google kom ik uit op 10-12 dollar zonder fooi. Maar ik kom er daar wel achter. :P
pi_145698605
Via Rome2rio kom je daar ook op uit. Ik zou ook 15 dollar zeggen, afhankelijk van de drukte.
Het is wel iets om eens gedaan te hebben, dus zie het ook als een attractie :)
pi_145713289
Beetje laat maar rond de 15 dollar zonder tipp
Hooray for boobies!
pi_145724745
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2014 01:32 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Met twee of drie een taxi nemen is zeker niet duur en vooral 's avonds (als de express metro's niet meer rijden) wel fijner. Prijs loopt wel op als door een tunnel of over een brug moet.
Tot hoe laat rijden de metro's dan? Of is de express metro iets anders dan de gewone metro?
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:13:59 #161
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145725683
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:27 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Tot hoe laat rijden de metro's dan? Of is de express metro iets anders dan de gewone metro?
Metro's rijden vrijwel altijd, maar express (die haltes overslaan en dus sneller zijn) niet.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145726420
quote:
17s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:13 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Metro's rijden vrijwel altijd, maar express (die haltes overslaan en dus sneller zijn) niet.
Zoiets als stoptrein vs intercity? :P
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:58:30 #163
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145726678
quote:
5s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:47 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Zoiets als stoptrein vs intercity? :P
:Y
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145857524
Hoe zijn de bussen in de VS? Ik zou graag een dagtripje willen maken naar Washington (en misschien ook Boston) als ze iedere dag een paar keer heen en weer rijden, zodat ik 's morgens vroeg kan vertrekken en 's avonds laat weer terug. Is dit aan te raden? En aan welke prijzen moet ik dan ongeveer denken?
pi_145857943
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:42 schreef TheMagnificent het volgende:
Hoe zijn de bussen in de VS? En aan welke prijzen moet ik dan ongeveer denken?
Best OK en beter en soms sneller dan de trein als je niet de goedkoopste Chinatown bussen neemt. Die brengen je weliswaar voor 5-10 dollar naar Boston, maar dan zit je wel erg krap en met vele Chinezen en bijbehorende eetcultuur.
Greyhound is de bekendste en er is verder Boltbus en Megabus. Als je een beetje uitkijkt dat je bij één van deze grotere boekt en je checkt dat er wat huisregels zijn in de bus dan kan je voor weinig reizen.
pi_145864642
Bedankt voor de info! En is er ieder uur ongeveer wel een bus te vinden? Met name in de vroege ochtend, laten we zeggen om 06:00-07:00 uur, en in de late avond, zodat ik wat flexibiliteit heb in het plannen van zo'n dag en zonder haast kan rondkijken?
pi_145866338
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:49 schreef TheMagnificent het volgende:
Bedankt voor de info! En is er ieder uur ongeveer wel een bus te vinden? Met name in de vroege ochtend, laten we zeggen om 06:00-07:00 uur, en in de late avond, zodat ik wat flexibiliteit heb in het plannen van zo'n dag en zonder haast kan rondkijken?
Kijk op de genoemde sites voor de reistijden; het is nog altijd bijna 5 uur rijden denk ik. De trein naar Washington is iets sneller met 4 uur, naar Boston is de bus sneller. Vergelijk het alsof je vanuit Rotterdam een dagje Parijs wilt doen...
Sowieso van tevoren boeken voor de laagste tarieven.
pi_145866569
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:56 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Best OK en beter en soms sneller dan de trein als je niet de goedkoopste Chinatown bussen neemt. Die brengen je weliswaar voor 5-10 dollar naar Boston, maar dan zit je wel erg krap en met vele Chinezen en bijbehorende eetcultuur.
Greyhound is de bekendste en er is verder Boltbus en Megabus. Als je een beetje uitkijkt dat je bij één van deze grotere boekt en je checkt dat er wat huisregels zijn in de bus dan kan je voor weinig reizen.
beetje maatschappij heeft ook gratis wifi in de bus. in de treinritten die ik heb gemaakt tussen NYC en DC was dat niet aanwezig. wel zo handig als je 4 uur moet doorbrengen in een niet zo interessant stukje amerika
Hooray for boobies!
pi_145933302
Vandaag teruggekomen uit NY....wat een stad. Nu ff bijkomen. Ben 3 weken lang omringd geweest met mensen, langer moest het niet gaan duren :P
Children of the night. What music they make.
pi_145984250
Ok ik ben inmiddels in NYC.

Love it. Wel minder overweldigend dan gedacht maar nog steeds heel tof. Metro is stom want ik snap er niks van. Maar taxiritje van West Village naar Times Square en verder kost volgens mij niet meer dan 12 dollar. Dus dat valt gelukkig mee.

Even een foto delen die ik vandaag heb gemaakt.



Hij is gemaakt met mijn iPhone maar alsnog <3 <3, al zeg ik het zelf. :@
pi_145984276
Mooi foto, je hebt geluk met het weer dit weekend. Wij hebben woensdag en donderdag regen gehad wat echt balen was. Zo heb krijg je minder mooie foto's... is wel een rede om weer snel terug te gaan. Nu kan ik niet meer slapen omdat ik heb toegegeven aan de slaap om 8 uur s' avonds :'(

[ Bericht 2% gewijzigd door Harveo op 27-10-2014 02:55:27 (typo) ]
pi_145984299
Ik ben er ook sinds woensdag. :P Woensdag was vooral bijkomen, maar donderdag vond ik ook erg jammer. Heb toen vooral gewinkeld en in de Starbucks gezeten.

Wel raar, gisteren leek het bijna lente/zomer, vandaag is het weet iets koeler maar alsnog mooi en de komende dagen wordt het zelfs 20+ graden. :P
pi_145984317
Ja wij zijn hier en daar ook wezen shoppen en hebben ook nog nagedacht om naar Woodbury te gaan. Maar vonden we toch zonde voor die paar dagen dat we er waren.

Zaterdag was echt schitterend weer. Toen zijn we nog naar Central Park geweest om te gaan fietsen. Wel absurde prijzen wat ze vragen 14 $ per fiets per uur.
pi_145984335
Fietsen heb ik nog niet eens aangedacht eigenlijk. Ik heb echt zoveel gelopen, niet normaal. Heb letterlijk op bijna iedere teen een blaar. :D

(Komt ook door de hakken die zaterdagavond droeg, maar alsnog)

Oh Woodburry heb ik ook aangedacht maar uiteindelijk ook afgezien.
pi_145984372
Fietsen is ook niet nodig en zonde van het geld vind ik. Gewoon lekker rondlopen en af en toe ergens gaan zitten.

Blijf je nog lang daar?
pi_145984774
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 03:14 schreef Harveo het volgende:
Fietsen is ook niet nodig en zonde van het geld vind ik. Gewoon lekker rondlopen en af en toe ergens gaan zitten.

Blijf je nog lang daar?
Fietsen lijkt me juist een leuke ervaring. Dat vond ik in San Francisco heel leuk. :s) De stad door de ogen van een fietser zien... :+

Wel prijzig ja...
  maandag 27 oktober 2014 @ 07:19:57 #177
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145984779
Ik ben net terug maar zo ingewikkeld is de metro toch niet?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_145986326
quote:
17s.gif Op maandag 27 oktober 2014 02:34 schreef Bortecinem het volgende:
Ok ik ben inmiddels in NYC.

Love it. Wel minder overweldigend dan gedacht maar nog steeds heel tof. Metro is stom want ik snap er niks van. Maar taxiritje van West Village naar Times Square en verder kost volgens mij niet meer dan 12 dollar. Dus dat valt gelukkig mee.

Even een foto delen die ik vandaag heb gemaakt.

[ afbeelding ]

Hij is gemaakt met mijn iPhone maar alsnog <3 <3, al zeg ik het zelf. :@
Wow, zeer goed tijdstip en mooie lichtval voor een foto.
pi_145986475
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 07:19 schreef laziness het volgende:
Ik ben net terug maar zo ingewikkeld is de metro toch niet?
Dit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_145986991
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 07:18 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Fietsen lijkt me juist een leuke ervaring. Dat vond ik in San Francisco heel leuk. :s) De stad door de ogen van een fietser zien... :+

Wel prijzig ja...
Je kan toch ook gewoon zo'n citi bike nemen, dacht dat het 10 dollar is voor een hele dag, je moet alleen wel elke keer binnen een bepaald tijdstip je fiets bij een ander "station" neerzetten en een andere pakken als je verder wilt.. Was best te doen vond ik
PSN: Metal_Akilla
pi_145987412
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 03:14 schreef Harveo het volgende:
Fietsen is ook niet nodig en zonde van het geld vind ik. Gewoon lekker rondlopen en af en toe ergens gaan zitten.

Blijf je nog lang daar?
Tot woensdag. Een weekje in totaal dus.
pi_145987485
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 07:19 schreef laziness het volgende:
Ik ben net terug maar zo ingewikkeld is de metro toch niet?
Waarschijnlijk niet. Ik heb ook niet echt de moeite gedaan om het te snappen eigenlijk. :P
pi_145987623
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:27 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Wow, zeer goed tijdstip en mooie lichtval voor een foto.
Uhu!

Wou ook voor zonsondergang naar de top of the rocks maar daar was het te druk en kon ik pas na zonsondergang terecht. Heb toen maar een kaartje gekocht voor vandaag rond 4 uur en toen doorgelopen naar het ESB. :P
pi_145988280
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 02:59 schreef Bortecinem het volgende:
Fietsen heb ik nog niet eens aangedacht eigenlijk. Ik heb echt zoveel gelopen, niet normaal. Heb letterlijk op bijna iedere teen een blaar. :D

(Komt ook door de hakken die zaterdagavond droeg, maar alsnog)

Oh Woodburry heb ik ook aangedacht maar uiteindelijk ook afgezien.
je hebt in jersey op 45 minuten met de bus ook een outlet mall. Aanraden waard als je nog wat tijd overhebt! http://www.jerseygardens.com/
Hooray for boobies!
pi_145988730
quote:
17s.gif Op maandag 27 oktober 2014 02:34 schreef Bortecinem het volgende:
Ok ik ben inmiddels in NYC.

Love it. Wel minder overweldigend dan gedacht maar nog steeds heel tof. Metro is stom want ik snap er niks van. Maar taxiritje van West Village naar Times Square en verder kost volgens mij niet meer dan 12 dollar. Dus dat valt gelukkig mee.

Even een foto delen die ik vandaag heb gemaakt.

[ afbeelding ]

Hij is gemaakt met mijn iPhone maar alsnog <3 <3, al zeg ik het zelf. :@
Wow, nice!
pi_145989053
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:14 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet. Ik heb ook niet echt de moeite gedaan om het te snappen eigenlijk. :P
Ik heb als metrofreak in een hoop metrosystemen gereden maar die van New York vind ik tot nu toe veruit het kutst. Enige voordeel is wel dat ze 24 uur per dag rijden wat bijna geen enkele andere stad heeft en dat het relatief goedkoop is. Maar met name de stations waar meerdere lijnen komen zijn vaak onduidelijk en hebben slechte bewegwijzering. Verder zijn ze muf en smerig. Soms is het verschil tussen express en non-express totaal onduidelijk en dat gebler over de intercom is ook volkomen ruk.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_145989180
quote:
17s.gif Op maandag 27 oktober 2014 02:34 schreef Bortecinem het volgende:
Ok ik ben inmiddels in NYC.

Love it. Wel minder overweldigend dan gedacht maar nog steeds heel tof. Metro is stom want ik snap er niks van. Maar taxiritje van West Village naar Times Square en verder kost volgens mij niet meer dan 12 dollar. Dus dat valt gelukkig mee.

Even een foto delen die ik vandaag heb gemaakt.

[ afbeelding ]

Hij is gemaakt met mijn iPhone maar alsnog <3 <3, al zeg ik het zelf. :@
mooie foto O+
pi_145991271
Mooie foto Bortecinem!
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:37:01 #189
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_145991341
Voor mensen die in de Upper East Side zijn en van koekjes (of andere zoete lekkernijen houden):
Glaser’s Bake Shop, 1670 1st Ave.

Vooral de kitchensink cookie is hemels :9.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_145991359
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb als metrofreak in een hoop metrosystemen gereden maar die van New York vind ik tot nu toe veruit het kutst. Enige voordeel is wel dat ze 24 uur per dag rijden wat bijna geen enkele andere stad heeft en dat het relatief goedkoop is. Maar met name de stations waar meerdere lijnen komen zijn vaak onduidelijk en hebben slechte bewegwijzering. Verder zijn ze muf en smerig. Soms is het verschil tussen express en non-express totaal onduidelijk en dat gebler over de intercom is ook volkomen ruk.
Zelfs de Amerikanen die ik heb gesproken zijn niet te spreken over het metrosysteem hier. :@

@Spockje, thanks voor de tip maar heb er wss geen tijd meer voor.

En iedereen bedankt voor de complimenten. <3
pi_145991425
quote:
17s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:37 schreef Debsterr het volgende:
Voor mensen die in de Upper East Side zijn en van koekjes (of andere zoete lekkernijen houden):
Glaser’s Bake Shop, 1670 1st Ave.

Vooral de kitchensink cookie is hemels :9.
Ik ben echt Momofuku verslaafd. Bezoek bijna elke dag wel een milkbar en anders de noodlebar wel. :@ Maar de milbar is ook echt een aanrader voor als je van zoetigheid houdt.

En de crackpie softserve is er nog maar een paar dagen!
pi_145992009
Dat moet ik ook eens proberen dan. :9 Kom het zo nu en dan wel eens tegen in CUL.
pi_145992354
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:00 schreef TheMagnificent het volgende:
Dat moet ik ook eens proberen dan. :9 Kom het zo nu en dan wel eens tegen in CUL.
De crackpie softserve gaat samen met mij weg. :@

Maar de crackpie moet je zeker proberen. En de b'daytruffles en candypie!!
pi_145992436
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:11 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

De crackpie softserve gaat samen met mij weg. :@

Maar de crackpie moet je zeker proberen. En de b'daytruffles en candypie!!
Ik bedoelde Momofuku in z'n geheel.
pi_145992456
Kee
  maandag 27 oktober 2014 @ 13:37:54 #196
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145993109
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb als metrofreak in een hoop metrosystemen gereden maar die van New York vind ik tot nu toe veruit het kutst. Enige voordeel is wel dat ze 24 uur per dag rijden wat bijna geen enkele andere stad heeft en dat het relatief goedkoop is. Maar met name de stations waar meerdere lijnen komen zijn vaak onduidelijk en hebben slechte bewegwijzering. Verder zijn ze muf en smerig. Soms is het verschil tussen express en non-express totaal onduidelijk en dat gebler over de intercom is ook volkomen ruk.
Ik vond het echt super duidelijk. Er staat prima aangegeven welke kant je op moet voor welke lijnen en dan is het slechts kiezen of je uptown of downtown wilt. Er staat op de borden op het perron er bij of het express is of niet.
En dan wordt het ook nog eens omgeroepen welke trein er binnen rijdt.
Ik heb geen 1x fout gezeten in een week tijd.

Qua burgers kan ik 5 napkins in Hell's Kitchen aanraden. Echt goede kwaliteit, geen vet wat er afdruipt en als toetje dan de cheesecake of 7 layer chocolate cake :9
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_145993237
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 02:48 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben er ook sinds woensdag. :P Woensdag was vooral bijkomen, maar donderdag vond ik ook erg jammer. Heb toen vooral gewinkeld en in de Starbucks gezeten.

Wel raar, gisteren leek het bijna lente/zomer, vandaag is het weet iets koeler maar alsnog mooi en de komende dagen wordt het zelfs 20+ graden. :P
Heel herkenbaar! Woensdagavond in de stroooooooomende regen aangekomen. Donderdag naar American Museum of Natural History geweest en geshopt om de dag door te komen. Wat een shitweer was dat! De rest van de dagen is het heerlijk. Nog 1,5 dag te gaan O+
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_145993520
quote:
17s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:37 schreef Debsterr het volgende:
Voor mensen die in de Upper East Side zijn en van koekjes (of andere zoete lekkernijen houden):
Glaser’s Bake Shop, 1670 1st Ave.

Vooral de kitchensink cookie is hemels :9.
mijn moeder was daar niet weg te slaan, 3x geweest in totaal... :)
Hooray for boobies!
pi_145993544
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vond het echt super duidelijk. Er staat prima aangegeven welke kant je op moet voor welke lijnen en dan is het slechts kiezen of je uptown of downtown wilt. Er staat op de borden op het perron er bij of het express is of niet.
En dan wordt het ook nog eens omgeroepen welke trein er binnen rijdt.
Ik heb geen 1x fout gezeten in een week tijd.

Qua burgers kan ik 5 napkins in Hell's Kitchen aanraden. Echt goede kwaliteit, geen vet wat er afdruipt en als toetje dan de cheesecake of 7 layer chocolate cake :9
dit inderdaad. net zoals de straten indeling is het allemaal heel logisch als je er even in verdiept.
Hooray for boobies!
pi_146002847
Ok heb vandaag al een paar keer de goede metro gepakt. :D
pi_146002877
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:42 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Heel herkenbaar! Woensdagavond in de stroooooooomende regen aangekomen. Donderdag naar American Museum of Natural History geweest en geshopt om de dag door te komen. Wat een shitweer was dat! De rest van de dagen is het heerlijk. Nog 1,5 dag te gaan O+
En vandaag weer heerlijk. Geniet van je 1.5 dag.
pi_146003090
Voor de metro heb ik vaak de NY Subway+ gebruikt.
Dat maakte het toch makkelijker :+
pi_146003236
De metro in NY is goedkoop en effectief maar toch echt inferieur aan de systemen in Europa en Azië. Of die van Boston.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_146009465
Ik ga over een paar weken naar New York toe (vrij impulsief geboekt), en ik ben nu aan het rondkijken voor een handige reisgids. Iemand tips?
BlaBlaBla
pi_146010418
quote:
17s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:18 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

En vandaag weer heerlijk. Geniet van je 1.5 dag.
Ja O+ Even The High Line meegepakt en daar op onze lunch genuttigd.

Metro vinden wij trouwens best logisch. Alleen dit weekend waren er veeeeeel werkzaamheden, waardoor het wat onoverzichtelijk werd. Maar nog niet in een verkeerde metro gezeten :P
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_146010469
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:39 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ga over een paar weken naar New York toe (vrij impulsief geboekt), en ik ben nu aan het rondkijken voor een handige reisgids. Iemand tips?
Ik gebruik de rough guide. Heerlijke gids!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_146011510
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:57 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Ik gebruik de rough guide. Heerlijke gids!
Thanks, is het deze:

http://www.bol.com/nl/p/rough-guide-new-york/1001004011806564/

of deze:

http://www.bol.com/nl/p/p(...)ty/9200000007351707/

Of een andere :+

450 paginas is trouwens niet echt handzaam. Heb je toevallig ook naar Globus of New York 100% gekeken?

[ Bericht 5% gewijzigd door Soldier2000 op 27-10-2014 21:26:23 ]
BlaBlaBla
pi_146011746
Vandaag te horen gekregen dat ik voor mijn werk voor twee jaar naar New York moet/mag. Een prachtige uitdaging die ik dan ook (samen met mijn vriendin) met twee handen heb aangenomen. Nu begint het grote plannen, en waar beter te beginnen dan op Fok. Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die een beetje een idee hebben wat leuke plekken zijn om te wonen. Manhattan heb ik uit mijn hoofd gezet omdat dat niet binnen het budget valt (heb $2500 te besteden aan huur per maand), althans niet wanneer ik minimaal 1 slaapkamer wil en geen studio. Probleem is dat ik bij mijn eerdere bezoeken aan New York nooit buiten Manhattan ben geweest, en dus totaal geen idee heb wat leuk toeven is. Mijn gevoel zegt dat Brooklyn de beste keuze is, maar daar heb je nog steeds tientallen wijkjes.

Veel eisen heb ik niet, max $2500, 1 slaapkamer en maximaal een uur met de metro naar Grand Central (daar is mijn werk).

Ideeën?
pi_146014290
Harlem, brooklyn long island in die volgorde. Jersey is lastiger met OV. natuurlijk hebben deze wijken weer subs waar je liever niet of wel wilt wonen. Wat voor werk gaat het om ?
Hooray for boobies!
pi_146014631
Wellicht ben ik blijven hangen in de jaren 80/90 maar Harlem associeer ik met criminaliteit en gangster rap :). Zoals je al aangeeft hebben al boroughs goede en slechte wijken, en ik ben dan ook erg benieuwd wat een beetje de leuke plekken van Brooklyn/Harlem zijn :).

Wat betreft werk, ik ben een technisch forensisch analyst (Fraude onderzoek/Cybercrime).
pi_146015062
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:09 schreef Ravvie het volgende:
Wellicht ben ik blijven hangen in de jaren 80/90 maar Harlem associeer ik met criminaliteit en gangster rap :). Zoals je al aangeeft hebben al boroughs goede en slechte wijken, en ik ben dan ook erg benieuwd wat een beetje de leuke plekken van Brooklyn/Harlem zijn :).

Wat betreft werk, ik ben een technisch forensisch analyst (Fraude onderzoek/Cybercrime).
verblijf altijd in harken tussen 116 en 132 street, ziet er hier en daar ruig uit maar nooit problemen gehad of onveilig gevoel.

functie omschrijving klinkt me als muziek in de oren O+

je vriendin gaat ook ook voor een baan ?
Hooray for boobies!
pi_146021664
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:15 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Thanks, is het deze:

http://www.bol.com/nl/p/rough-guide-new-york/1001004011806564/

of deze:

http://www.bol.com/nl/p/p(...)ty/9200000007351707/

Of een andere :+

450 paginas is trouwens niet echt handzaam. Heb je toevallig ook naar Globus of New York 100% gekeken?
De bovenste. Ik heb hem met Koningsdag op de kleedjesmarkt gevonden tussen alle niet-interessante boeken. O+ Had ook t niemendalletje die de Action een tijd geleden verkocht, maar die niet opengeslagen hier.

Ben verder niet op zoek geweest naar een ander. Heb al veel verschillende reisgidsen voor andere steden/landen gehad, maar ik vind deze echt fijn.

Ik vind de 450 pagina's niet storend, trouwens :)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_146021971
Ik ga landen op Newark. Moet ik de AirTrain nemen voor de snelste en meest voordelige rit richting Manhattan? En ik neem aan dat ik de Unlimited Ride MetroCard, die ik van plan ben aan te schaffen, niet kan gebruiken voor deze eerste rit gezien het (1) vanuit buiten New York City is en (2) het officieel ook geen metro is? Heb ik mijn eigen vragen zo een beetje correct beantwoord? :P
pi_146022438
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 01:46 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik ga landen op Newark. Moet ik de AirTrain nemen voor de snelste en meest voordelige rit richting Manhattan? En ik neem aan dat ik de Unlimited Ride MetroCard, die ik van plan ben aan te schaffen, niet kan gebruiken voor deze eerste rit gezien het (1) vanuit buiten New York City is en (2) het officieel ook geen metro is? Heb ik mijn eigen vragen zo een beetje correct beantwoord? :P
yep :)
Hooray for boobies!
pi_146022447
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:18 schreef Ravvie het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ik voor mijn werk voor twee jaar naar New York moet/mag. Een prachtige uitdaging die ik dan ook (samen met mijn vriendin) met twee handen heb aangenomen. Nu begint het grote plannen, en waar beter te beginnen dan op Fok. Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die een beetje een idee hebben wat leuke plekken zijn om te wonen. Manhattan heb ik uit mijn hoofd gezet omdat dat niet binnen het budget valt (heb $2500 te besteden aan huur per maand), althans niet wanneer ik minimaal 1 slaapkamer wil en geen studio. Probleem is dat ik bij mijn eerdere bezoeken aan New York nooit buiten Manhattan ben geweest, en dus totaal geen idee heb wat leuk toeven is. Mijn gevoel zegt dat Brooklyn de beste keuze is, maar daar heb je nog steeds tientallen wijkjes.

Veel eisen heb ik niet, max $2500, 1 slaapkamer en maximaal een uur met de metro naar Grand Central (daar is mijn werk).

Ideeën?
Niet NY, maar ben paar maanden geleden voor werk naar Philly verhuisd, uurtje verderop, Laat me weten als je algemenere "verhuis naar de eastcoast" vragen hebt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_146022875
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 22:17 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

verblijf altijd in harken tussen 116 en 132 street, ziet er hier en daar ruig uit maar nooit problemen gehad of onveilig gevoel.

functie omschrijving klinkt me als muziek in de oren O+

je vriendin gaat ook ook voor een baan ?
Mijn vriendin zal voor de gelegenheid mijn vrouw moeten worden. Visa technisch gezien, althans als ze wil werken. Het doel is wel dat ze een baan vindt, maar we hebben de beslissing genomen om te gaan er van uitgaande dat ze geen baan vindt.

Het werk is ook precies in mijn interessegebied. Al is het vaak minder spectaculair dan wat CSI, 24 etc. je doen geloven. Het feit dat ik de helft van mijn tijd kwijt ben aan het documenteren van de handelingen die ik uitvoer, zodat je er in een rechtszaak ook daadwerkelijk wat aan hebt wordt op TV altijd gemakshalve vergeten ;-).

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 06:11 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Niet NY, maar ben paar maanden geleden voor werk naar Philly verhuisd, uurtje verderop, Laat me weten als je algemenere "verhuis naar de eastcoast" vragen hebt.
Thanks, ik denk dat ik daar gebruik van ga maken.
pi_146027662
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 07:47 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Mijn vriendin zal voor de gelegenheid mijn vrouw moeten worden. Visa technisch gezien, althans als ze wil werken. Het doel is wel dat ze een baan vindt, maar we hebben de beslissing genomen om te gaan er van uitgaande dat ze geen baan vindt.

Het werk is ook precies in mijn interessegebied. Al is het vaak minder spectaculair dan wat CSI, 24 etc. je doen geloven. Het feit dat ik de helft van mijn tijd kwijt ben aan het documenteren van de handelingen die ik uitvoer, zodat je er in een rechtszaak ook daadwerkelijk wat aan hebt wordt op TV altijd gemakshalve vergeten ;-).

[..]

Thanks, ik denk dat ik daar gebruik van ga maken.
klinkt logisch dat van je vriendin, werk krijgen als buitenlander is lastig. En inderdaad, je hoeft natuurlijk niet perse in NY een huis te hebben maar kan ook in een straal daarbuiten zoeken. het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. met de subway heb je natuurlijk wel meer keuze wat betreft vertrektijden tov de trein.
Hooray for boobies!
pi_146032884
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:18 schreef Ravvie het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ik voor mijn werk voor twee jaar naar New York moet/mag. Een prachtige uitdaging die ik dan ook (samen met mijn vriendin) met twee handen heb aangenomen. Nu begint het grote plannen, en waar beter te beginnen dan op Fok. Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die een beetje een idee hebben wat leuke plekken zijn om te wonen. Manhattan heb ik uit mijn hoofd gezet omdat dat niet binnen het budget valt (heb $2500 te besteden aan huur per maand), althans niet wanneer ik minimaal 1 slaapkamer wil en geen studio. Probleem is dat ik bij mijn eerdere bezoeken aan New York nooit buiten Manhattan ben geweest, en dus totaal geen idee heb wat leuk toeven is. Mijn gevoel zegt dat Brooklyn de beste keuze is, maar daar heb je nog steeds tientallen wijkjes.

Veel eisen heb ik niet, max $2500, 1 slaapkamer en maximaal een uur met de metro naar Grand Central (daar is mijn werk).

Ideeën?
Ik zou ook eens op AirBnB kijken. Daar worden ook vaak appartementen aangeboden die je voor langere tijd kunt huren.
Brooklyn is idd een leuke optie.
Williamsburg heeft leuke plekjes.

Wel echt vet dat je voor je werk naar NYC mag/kunt.
Every living creature on earth dies alone
pi_146033104
quote:
17s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:37 schreef Debsterr het volgende:
Voor mensen die in de Upper East Side zijn en van koekjes (of andere zoete lekkernijen houden):
Glaser’s Bake Shop, 1670 1st Ave.

Vooral de kitchensink cookie is hemels :9.
Thanks voor de tip; ik ga begin december en het hotel (Beacon) is op dezelfde hoogte, maar dan aan de westkant van Central Park. Cookies altijd *O*
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:17:46 #220
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_146033577
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:18 schreef Ravvie het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ik voor mijn werk voor twee jaar naar New York moet/mag. Een prachtige uitdaging die ik dan ook (samen met mijn vriendin) met twee handen heb aangenomen. Nu begint het grote plannen, en waar beter te beginnen dan op Fok. Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die een beetje een idee hebben wat leuke plekken zijn om te wonen. Manhattan heb ik uit mijn hoofd gezet omdat dat niet binnen het budget valt (heb $2500 te besteden aan huur per maand), althans niet wanneer ik minimaal 1 slaapkamer wil en geen studio. Probleem is dat ik bij mijn eerdere bezoeken aan New York nooit buiten Manhattan ben geweest, en dus totaal geen idee heb wat leuk toeven is. Mijn gevoel zegt dat Brooklyn de beste keuze is, maar daar heb je nog steeds tientallen wijkjes.

Veel eisen heb ik niet, max $2500, 1 slaapkamer en maximaal een uur met de metro naar Grand Central (daar is mijn werk).

Ideeën?
Wat vet! Dit zou echt mijn droom zijn.

Je kan trouwens voor 2500 dollar echt wel een goed appartement vinden. Ook gewoon in Manhattan. Je kan dan het beste aan de Upper Westside zoeken vanaf Columbia University ongeveer.
Op sites als Craigslist staan vast een aantal appartementen.
#FreeHat
pi_146035081
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:56 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Ik zou ook eens op AirBnB kijken. Daar worden ook vaak appartementen aangeboden die je voor langere tijd kunt huren.
Brooklyn is idd een leuke optie.
Williamsburg heeft leuke plekjes.

Wel echt vet dat je voor je werk naar NYC mag/kunt.
AirBnB had ik zo niet aan gedacht, omdat ik dacht dat het vooral voor korte periodes was, maar ik zal er eens een blik op wagen! Thanks.
Williamsburg was inderdaad op mijn radar gekomen, al lijkt het wel een beetje een "hipster"-bolwerk. De laatste keer dat ik in een skinny-jeans heb gepast is al even terug ;). Grapje natuurlijk, Williamsburg staat momenteel hoog op het lijstje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:17 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Wat vet! Dit zou echt mijn droom zijn.

Je kan trouwens voor 2500 dollar echt wel een goed appartement vinden. Ook gewoon in Manhattan. Je kan dan het beste aan de Upper Westside zoeken vanaf Columbia University ongeveer.
Op sites als Craigslist staan vast een aantal appartementen.
Wij zien dit ook als een prachtige kans. Wat dat betreft is mijn werk ideaal. Twee jaar geleden heb ik ook een half jaar in San Francisco gewoond. :).

Craiglist had ik ook nog niet op mijn lijstje staan, dank daarvoor. Upper Westside zal ik me ook eens in verdiepen. Ik ging er, allicht onterecht, vanuit dat de gebieden vlak bij Central Park wel ver buiten budget zouden zijn.
pi_146051977
Craigslist was hoe ik in Philly echt de meeste appartementen en ook uiteindelijk het (verschrikkelijk relaxte) appartement waar ik nu zit heb gevonden. Alle andere websites (inclusief airbnb) boden ongeveer hetzelfde aan maar had prijzen die 10-25% hoger lagen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_146061476
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:03 schreef Ravvie het volgende:

[..]

AirBnB had ik zo niet aan gedacht, omdat ik dacht dat het vooral voor korte periodes was, maar ik zal er eens een blik op wagen! Thanks.
Williamsburg was inderdaad op mijn radar gekomen, al lijkt het wel een beetje een "hipster"-bolwerk. De laatste keer dat ik in een skinny-jeans heb gepast is al even terug ;). Grapje natuurlijk, Williamsburg staat momenteel hoog op het lijstje.

[..]

Wij zien dit ook als een prachtige kans. Wat dat betreft is mijn werk ideaal. Twee jaar geleden heb ik ook een half jaar in San Francisco gewoond. :).

Craiglist had ik ook nog niet op mijn lijstje staan, dank daarvoor. Upper Westside zal ik me ook eens in verdiepen. Ik ging er, allicht onterecht, vanuit dat de gebieden vlak bij Central Park wel ver buiten budget zouden zijn.
Naast centraal park is juist niet zo prijzig aangezien het qua metro niet zo top ligt en relatief een saai deel van de stad is. Duurste delen van de stad liggen m.n. downtown (village, soho, tribeca e.d.).

Voor 2,5k kun je best een 1 kamer appartement in manhattan vinden...alleen wel een heel erg kleine.

Hou er alleen wel rekening dat het erg lastig is om een apartement te vinden zonder brokers fee af te tikken (15% van 1 jaar huur...al is het soms naar beneden te onderhandelen). Komt er dan dus wel even op neer dat je als je je contract afsluit al snel 2/3x je maandelijkse huur plus fee mag aftikken (oftewel 12k als je pech hebt en ook laatste maand huur moet neerleggen). Huren in deze stad is zeker bij je eerste apartement redelijk drama..
pi_146064837
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 02:48 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Naast centraal park is juist niet zo prijzig aangezien het qua metro niet zo top ligt en relatief een saai deel van de stad is. Duurste delen van de stad liggen m.n. downtown (village, soho, tribeca e.d.).

Voor 2,5k kun je best een 1 kamer appartement in manhattan vinden...alleen wel een heel erg kleine.

Hou er alleen wel rekening dat het erg lastig is om een apartement te vinden zonder brokers fee af te tikken (15% van 1 jaar huur...al is het soms naar beneden te onderhandelen). Komt er dan dus wel even op neer dat je als je je contract afsluit al snel 2/3x je maandelijkse huur plus fee mag aftikken (oftewel 12k als je pech hebt en ook laatste maand huur moet neerleggen). Huren in deze stad is zeker bij je eerste apartement redelijk drama..
Thanks, heb nu inderdaad her en der wel wat plekken gevonden in Manhattan waar je een klein 1-kamer appartement kunt krijgen voor $2500, ook ziet het er naar uit dat mijn budget iets hoger komt te liggen $2750 dus dat helpt ook weer een beetje. Zelf zijn we nu een beetje aan het discuseieren of we uberhaupt twee jaar in de chaos van Manhattan willen wonen, of dat we niet liever iets meer ruimte en rust willen en naar Brooklyn verkassen. Wanneer je een beetje bij een goede lijn in de buurt woont, kan ik met 35 minuten op mijn werk zijn.

De uitdaging hier is dan weer dan Brooklyn natuurlijk een stad op zich is. Williamsburg, Greeenpoint, Red Hook, Ditmas Park, Park Slope. Allemaal nogal verschillend, en voor mij het moeilijkst om wat over te zeggen daar ik nog nooit in Brooklyn ben geweest. Ideëen welke plekken in Brooklyn aan te raden zijn?

Wat betreft de fee''s en dergelijke, ik krijg van mijn werk een relocation agent aangewezen die ook door mijn werkgever wordt betaald. Alleen de huur + utility's moet ik zelf ophoesten.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 10:24:36 #225
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_146064971
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:19 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Thanks, heb nu inderdaad her en der wel wat plekken gevonden in Manhattan waar je een klein 1-kamer appartement kunt krijgen voor $2500, ook ziet het er naar uit dat mijn budget iets hoger komt te liggen $2750 dus dat helpt ook weer een beetje. Zelf zijn we nu een beetje aan het discuseieren of we uberhaupt twee jaar in de chaos van Manhattan willen wonen, of dat we niet liever iets meer ruimte en rust willen en naar Brooklyn verkassen. Wanneer je een beetje bij een goede lijn in de buurt woont, kan ik met 35 minuten op mijn werk zijn.

De uitdaging hier is dan weer dan Brooklyn natuurlijk een stad op zich is. Williamsburg, Greeenpoint, Red Hook, Ditmas Park, Park Slope. Allemaal nogal verschillend, en voor mij het moeilijkst om wat over te zeggen daar ik nog nooit in Brooklyn ben geweest. Ideëen welke plekken in Brooklyn aan te raden zijn?

Wat betreft de fee''s en dergelijke, ik krijg van mijn werk een relocation agent aangewezen die ook door mijn werkgever wordt betaald. Alleen de huur + utility's moet ik zelf ophoesten.
Ik zou niet 2 jaar in die hectiek willen wonen en inderdaad eerder richting Williamsburg gaan.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_146065280
Williamsburg is natuurlijk op dit moment wel een hipsterdomein en niet iedereen kan daar even blij van worden
Hooray for boobies!
pi_146065450
Is het mogelijk om bij sportevenementen kaartjes voor het stadion te kopen voor een schappelijke prijs?
Ik heb zitten kijken voor NBA/ NFL maar die prijzen vind ik echt te hoog, zeker omdat ik alleen de sfeer wil proeven en de wedstrijd erbij krijg.

Nog 3 weken en dan vlieg ik :)
Hell To The Liars
pi_146065542
heb je ook bij stubhub en ticketmaster gekeken?
Hooray for boobies!
pi_146066622
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:41 schreef Droopie het volgende:
Is het mogelijk om bij sportevenementen kaartjes voor het stadion te kopen voor een schappelijke prijs?
Ik heb zitten kijken voor NBA/ NFL maar die prijzen vind ik echt te hoog, zeker omdat ik alleen de sfeer wil proeven en de wedstrijd erbij krijg.

Nog 3 weken en dan vlieg ik :)
Het ligt er ook aan welke wedstrijd het is

Ik hen vorig jaar naar de Knicks geweest en ik heb toen iets van 60 euro betaald via stubhub op de dag van de wedstrijd zelf
pi_146068069
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:16 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan welke wedstrijd het is

Ik hen vorig jaar naar de Knicks geweest en ik heb toen iets van 60 euro betaald via stubhub op de dag van de wedstrijd zelf
30 dollar voor een wedstrijd in de barclays arena. wat je zegt, tijd, datum en tegenstander zijn van belang
Hooray for boobies!
pi_146069046
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:58 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

30 dollar voor een wedstrijd in de barclays arena. wat je zegt, tijd, datum en tegenstander zijn van belang
De Brooklyn Nets spelen daar he?
voor de nets zijn de kaartjes ook nog eens goedkoper, en ze zijn volgens mij op dit moment ook nog beter dan de Knicks :')
pi_146069187
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:25 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

De Brooklyn Nets spelen daar he?
voor de nets zijn de kaartjes ook nog eens goedkoper, en ze zijn volgens mij op dit moment ook nog beter dan de Knicks :')
indeed! mega mooie hal waar ze in spelen, paar jaar oud
Hooray for boobies!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 29 oktober 2014 @ 19:13:45 #233
269689 crew  Viv
pi_146083855
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:41 schreef Droopie het volgende:
Is het mogelijk om bij sportevenementen kaartjes voor het stadion te kopen voor een schappelijke prijs?
Ik heb zitten kijken voor NBA/ NFL maar die prijzen vind ik echt te hoog, zeker omdat ik alleen de sfeer wil proeven en de wedstrijd erbij krijg.
Wij hadden voor 44 euro twee MLB-tickets (New York Yankees, Yankee Stadium). Voor dat bedrag zaten we dan wel helemaal achterin (the bleachers). Gewoon via de officiële site gekocht.

Het ligt ook aan het seizoen: bij ijshockey waren de tickets toen veel te duur voor ons, omdat de playoffs gespeeld werden.
quote:
Nog 3 weken en dan vlieg ik :)
Veel plezier! *O*
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:28:42 #234
208890 June.
Seriously?
pi_146084678
Ik heb voor 50 euro kaartjes gekocht, wel op een zaterdagavond met kerst. Vooraan van de achterste rij zeg maar ;) Brooklyn nets trouwens. Ben benieuwd!

Iemand nog tips voor oudejaarsavond in NY? Times Square zie ik niet echt zitten gezien het lange wachten in de kou zonder wc en drinken.
Shine bright like a diamond.
pi_146085770
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:28 schreef June. het volgende:
Times Square zie ik niet echt zitten gezien het lange wachten in de kou zonder wc en drinken.
Is dat zo tof dan?

Elke keer als ik 100.000 van die mafkezen op Times Sq. Naar die bol zie staren denk ik :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_146087792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:41 schreef Droopie het volgende:
Is het mogelijk om bij sportevenementen kaartjes voor het stadion te kopen voor een schappelijke prijs?
Ik heb zitten kijken voor NBA/ NFL maar die prijzen vind ik echt te hoog, zeker omdat ik alleen de sfeer wil proeven en de wedstrijd erbij krijg.

Nog 3 weken en dan vlieg ik :)
Waarom dan niet naar een belangrijkere college footbaall / basketball game gaan?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 29 oktober 2014 @ 20:24:44 #237
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146088207
quote:
5s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:44 schreef Godshand het volgende:

[..]

Is dat zo tof dan?

Elke keer als ik 100.000 van die mafkezen op Times Sq. Naar die bol zie staren denk ik :')
Ik heb de bol zien hangen vorige week. Wat een deceptie die golfbal daar ergens boven in de lucht.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146088315
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik heb de bol zien hangen vorige week. Wat een deceptie die golfbal daar ergens boven in de lucht.
Ik mis niks dus.

Gewoon in Nederland blijven of als vuurwerk hier wordt afgeschaft naar Antwerpen of Berlijn gaan met de jaarwisseling :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 29 oktober 2014 @ 20:27:57 #239
269689 crew  Viv
pi_146088408
Ik zou toch wel voor die bal gaan, het is een traditie uit 1907! O+
http://en.wikipedia.org/wiki/Times_Square_Ball
pi_146089155
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik heb de bol zien hangen vorige week. Wat een deceptie die golfbal daar ergens boven in de lucht.
Dit.

Onze tourguide van de Inside Broadway tour vertelde dat the dropping ball van oorsprong komt het de scheepvaart, waarbij ze het als klok gebruikte. Maar ik zou er zeker niet zo lang voor in de kou gaan staan. En inderdaad het terrein niet af mogen en niet naar de WC kunnen O-)
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_146104255
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:18 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Waarom dan niet naar een belangrijkere college footbaall / basketball game gaan?
Wat een goede tip zeg :)
Ik ben van 20 tm 25 november in New York, eens kijken.
Wat ook wel grappig is, alle toffe dj's lijken net die week niet in NY aanwezig.
Of zijn nog niet bekend.
Hell To The Liars
pi_146104314
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:25 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

De Brooklyn Nets spelen daar he?
voor de nets zijn de kaartjes ook nog eens goedkoper, en ze zijn volgens mij op dit moment ook nog beter dan de Knicks :')
Ook bedankt.
Zijn er nog sites waar ik de kaartjes het best kan bestellen.

Voor vakantie in Madrid heb ik paar jaar geleden kaartjes besteld via Seatwave, ik vond het zijn geld waard, maar die maakte een flinke winst op mij :(
Hell To The Liars
pi_146104443
Ticketmaster, stubhub of ticketnetwork heb ik voorbij zien komen.

quote:
5s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:44 schreef Godshand het volgende:

[..]

Is dat zo tof dan?

Elke keer als ik 100.000 van die mafkezen op Times Sq. Naar die bol zie staren denk ik :')
Nou dat is dus mijn vraag, lijkt mij dus ook niets. Iemand nog andere tips dan voor nye? Zelf denken we nu aan een club ofzo.
Shine bright like a diamond.
pi_146104963
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:00 schreef June. het volgende:
Ticketmaster, stubhub of ticketnetwork heb ik voorbij zien komen.

[..]

Nou dat is dus mijn vraag, lijkt mij dus ook niets. Iemand nog andere tips dan voor nye? Zelf denken we nu aan een club ofzo.
Ik ga met NYE naar Martin Garrix in NY, weet niet wat je muziekvoorkeur is .. Diplo+Skrillex staan in MSG, Disclosure in Terminal 5 bijv. en genoeg andere grote feesten waar je leuk NYE kan vieren wat er tot nu toe bekend is. Ga niet lopen staren op Times Square tussen de mensenmassa in de kou iig ..

Kaartjes voor Nets en Knicks met kerst heb ik al gehaald (ticketmaster.com), waarbij Nets vele malen goedkoper waren, maar verwacht dat met de drukte met kerst het wel snel zal uitverkopen, dus het zou wel n gok zijn denk ik om op de dag zelf kaartjes te halen, had ik vorig jaar wel gedaan met Yankees-Red Sox in September.
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
pi_146106975
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:03 schreef Ravvie het volgende:

[..]

AirBnB had ik zo niet aan gedacht, omdat ik dacht dat het vooral voor korte periodes was, maar ik zal er eens een blik op wagen! Thanks.
Williamsburg was inderdaad op mijn radar gekomen, al lijkt het wel een beetje een "hipster"-bolwerk. De laatste keer dat ik in een skinny-jeans heb gepast is al even terug ;). Grapje natuurlijk, Williamsburg staat momenteel hoog op het lijstje.

[..]

Wij zien dit ook als een prachtige kans. Wat dat betreft is mijn werk ideaal. Twee jaar geleden heb ik ook een half jaar in San Francisco gewoond. :).

Craiglist had ik ook nog niet op mijn lijstje staan, dank daarvoor. Upper Westside zal ik me ook eens in verdiepen. Ik ging er, allicht onterecht, vanuit dat de gebieden vlak bij Central Park wel ver buiten budget zouden zijn.
Ik begrijp dat het kostentechnisch uit moet komen en dat je er ook vrij voor zult moeten vragen/krijgen, maar waarom ga je vooraf niet nog eens een kijkje nemen in de verschillende wijken in Brooklyn of Long Island?
pi_146112334
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:58 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het kostentechnisch uit moet komen en dat je er ook vrij voor zult moeten vragen/krijgen, maar waarom ga je vooraf niet nog eens een kijkje nemen in de verschillende wijken in Brooklyn of Long Island?
Dat is inderdaad iets waar we nu over aan het nadenken zijn. In ieder geval kunnen we de eerste weken in een hotel verblijven, dus die tijd willen we ook nog besteden. Maar het is handig om in ieder geval al een short-list van plekken te hebben die je wilt bezoeken.
pi_146114670
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wat een goede tip zeg :)
Ik ben van 20 tm 25 november in New York, eens kijken.
Wat ook wel grappig is, alle toffe dj's lijken net die week niet in NY aanwezig.
Of zijn nog niet bekend.
Ik heb precies hetzelfde als jij, de sfeer is belangrijker dan het specifieke team. Ben naar quarterfinals college basketball geweest, was gewoon in officiele 76ers stadium, maar sfeer was veel uitbundiger (en kaartjes 3x zo goedkoop :P)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_146124875
Iemand ervaring met betaalbare hostels voor 1 persoon?
Ik ken iedereen, ik kan alles voor je regelen.
pi_146125174
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 19:47 schreef NoNickOne het volgende:
Iemand ervaring met betaalbare hostels voor 1 persoon?
Broadway Hotel and Hostel, uitstekend hostel, betaalbaar en qua locatie goed (wel redelijk upper west side en dus afhankelijk van de rode 1 lijn.)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_146193264
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:19 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Thanks, heb nu inderdaad her en der wel wat plekken gevonden in Manhattan waar je een klein 1-kamer appartement kunt krijgen voor $2500, ook ziet het er naar uit dat mijn budget iets hoger komt te liggen $2750 dus dat helpt ook weer een beetje. Zelf zijn we nu een beetje aan het discuseieren of we uberhaupt twee jaar in de chaos van Manhattan willen wonen, of dat we niet liever iets meer ruimte en rust willen en naar Brooklyn verkassen. Wanneer je een beetje bij een goede lijn in de buurt woont, kan ik met 35 minuten op mijn werk zijn.

De uitdaging hier is dan weer dan Brooklyn natuurlijk een stad op zich is. Williamsburg, Greeenpoint, Red Hook, Ditmas Park, Park Slope. Allemaal nogal verschillend, en voor mij het moeilijkst om wat over te zeggen daar ik nog nooit in Brooklyn ben geweest. Ideëen welke plekken in Brooklyn aan te raden zijn?

Wat betreft de fee''s en dergelijke, ik krijg van mijn werk een relocation agent aangewezen die ook door mijn werkgever wordt betaald. Alleen de huur + utility's moet ik zelf ophoesten.
zou nog maar even nagaan of daar daadwerkelijk de broker's fees inzitten. Zijn meestal twee brokers die geld willen zien...dus met alleen de kosten van je eigen broker ben je er niet per se..

Zo veel goedkoper zijn de goede/populaire plekken in Brooklyn nu ook weer niet (en het zou me niet bv verbazen als Williamsburg duurder is als ues/uws).

Vind zelf Manhattan downtown niet zo heel chaotisch maar is ook gewoon iets waar je aan went. Voornaamste is: hoe stil is je slaapkamer ;) Maar goed, voor 2,5k ga je inderdaad geen fatsoenlijke 1 bedroom vinden hier (misschien in LES of financial district maar dat moet je maar net willen). 27-2800 begint het een beetje te komen maar zijn veelal nog steeds echt kleine hokjes (40-45 m2)
  zaterdag 1 november 2014 @ 21:58:08 #251
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_146198044
3 keer in NY geweest ivm bezoek van mijn broer die daar woont. Meest overrated stad die ik ken, quasinonchalant en vooral veelal niet echt verrassend.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 3 november 2014 @ 00:46:28 #252
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_146240358
quote:
17s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:24 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik zou niet 2 jaar in die hectiek willen wonen en inderdaad eerder richting Williamsburg gaan.
Je kan ook nog voor Roosevelt Island kiezen. Beetje best of both worlds.
#FreeHat
pi_146375602
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 21:58 schreef Bayswater het volgende:
3 keer in NY geweest ivm bezoek van mijn broer die daar woont. Meest overrated stad die ik ken, quasinonchalant en vooral veelal niet echt verrassend.
Het is misschien minder overweldigend en super dan gehyped, maar toch is het er leuk. Ik vond hoe langer ik er was, hoe leuker ik het er vond.

Mijn airbnb hostes zei zelf ook dat veel mensen die NY voor het eerst bezoeken NY helemaal niet zo geweldig vinden maar zelf eigenlijk alleen de toeristische gebieden/attracties bezoeken, maar hoe meer ze de stad leren kennen, hoe leuker ze het vinden - was haar ervaring dan. Dat gevoel had ik zelf wel iig.

-

Anyway, ik wil NY zeker wel nog een keer bezoeken, het liefst over een paar maanden weer. Nu ik de stad al een keer heb bezocht en het een beetje 'ken' kan ik ook voor een goedkoper airbnb appartement gaan. Ik zat dit keer in West Villaga (hele mooie buurt, midden in Manhattan), maar zou het niet erg vinden om nu in Brooklyn te zitten zeg maar.

Nog twee foto's van mijn trip. O+





[ Bericht 0% gewijzigd door Bortecinem op 06-11-2014 18:46:40 ]
pi_146376942
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:29 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het is misschien minder overweldigend en super dan gehyped, maar toch is het er leuk. Ik vond hoe langer ik er was, hoe leuker ik het er vond.

Mijn airbnb hostes zei zelf ook dat veel mensen die NY voor het eerst bezoeken NY helemaal niet zo geweldig vinden maar zelf eigenlijk alleen de toeristische gebieden/attracties bezoeken, maar hoe meer ze de stad leren kennen, hoe leuker ze het vinden - was haar ervaring dan. Dat gevoel had ik zelf wel iig.

-

Anyway, ik wil NY zeker wel nog een keer bezoeken, het liefst over een paar maanden weer. Nu ik de stad al een keer heb bezocht en het een beetje 'ken' kan ik ook voor een goedkoper airbnb appartement gaan. Ik zat dit keer in West Villaga (hele mooie buurt, midden in Manhattan), maar zou het niet erg vinden om nu in Brooklyn te zitten zeg maar.

Nog twee foto's van mijn trip. O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vooral die tweede is goed genomen, Borte. Mooi bewerkt ook. 14.gif Precies de shot uit Once Upon a Time in America...



Ik hoorde dat NY in maart heel goed te doen is, mocht je weer gaan. 10.gif
  donderdag 6 november 2014 @ 19:08:23 #255
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_146376971
New York is altijd mijn droom stad geweest en er afgelopen zomer eindelijk geweest. Het was zeker geweldig, maar ik ben het er wel mee eens dat de stad in werkelijkheid ''minder'' was dan ik me altijd liet vertellen. Het was heerlijk om eindelijk eens zelf over Times Square te lopen, en om The Lion King te zien op Broadway, om door Central Park te lopen en bovenop Top of the Rock te staan, maar raar genoeg is het verlangen om terug te gaan veel minder groot, dan steden als Washington, Los Angeles en San Francisco, waar we deze zomer ook geweest zijn ( en in LA zelfs veel langer dan NYC ). Klinkt negatief misschien, maar zo bedoel ik het nou ook weer niet, want ik ben super blij dat ik er geweest ben. Daar lopen was echt magisch en tof. Enkel niet zo'n heel groot verlangen terug te gaan.

Mooie foto's trouwens! Op de plek van de eerste foto hebben wij ook precies gestaan en een soortgelijke foto gemaakt :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_146377178
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:07 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Vooral die tweede is goed genomen, Borte. Mooi bewerkt ook. [ afbeelding ] Precies de shot uit Once Upon a Time in America...

[ afbeelding ]

Ik hoorde dat NY in maart heel goed te doen is, mocht je weer gaan. [ afbeelding ]
_O-
pi_146377249
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
New York is altijd mijn droom stad geweest en er afgelopen zomer eindelijk geweest. Het was zeker geweldig, maar ik ben het er wel mee eens dat de stad in werkelijkheid ''minder'' was dan ik me altijd liet vertellen. Het was heerlijk om eindelijk eens zelf over Times Square te lopen, en om The Lion King te zien op Broadway, om door Central Park te lopen en bovenop Top of the Rock te staan, maar raar genoeg is het verlangen om terug te gaan veel minder groot, dan steden als Washington, Los Angeles en San Francisco, waar we deze zomer ook geweest zijn ( en in LA zelfs veel langer dan NYC ). Klinkt negatief misschien, maar zo bedoel ik het nou ook weer niet, want ik ben super blij dat ik er geweest ben. Daar lopen was echt magisch en tof. Enkel niet zo'n heel groot verlangen terug te gaan.

Mooie foto's trouwens! Op de plek van de eerste foto hebben wij ook precies gestaan en een soortgelijke foto gemaakt :P
Thanks en het zijn ook typische toeristenfoto's. Wss heeft iedereen die naar NYC is geweest dezelfde foto op zijn tel/laptop/camera staan. O+ :D

Ik wil de volgende keer dat ik in NY ben Boston, Philly en Washington ook bezoeken! Daar had ik dit keer geen tijd voor.
pi_146381575
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 18:29 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het is misschien minder overweldigend en super dan gehyped, maar toch is het er leuk. Ik vond hoe langer ik er was, hoe leuker ik het er vond.

Mijn airbnb hostes zei zelf ook dat veel mensen die NY voor het eerst bezoeken NY helemaal niet zo geweldig vinden maar zelf eigenlijk alleen de toeristische gebieden/attracties bezoeken, maar hoe meer ze de stad leren kennen, hoe leuker ze het vinden - was haar ervaring dan. Dat gevoel had ik zelf wel iig.

-

Anyway, ik wil NY zeker wel nog een keer bezoeken, het liefst over een paar maanden weer. Nu ik de stad al een keer heb bezocht en het een beetje 'ken' kan ik ook voor een goedkoper airbnb appartement gaan. Ik zat dit keer in West Villaga (hele mooie buurt, midden in Manhattan), maar zou het niet erg vinden om nu in Brooklyn te zitten zeg maar.

Nog twee foto's van mijn trip. O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wauw, wat een mooie foto's zeg O+ _O_
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_146381906
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 20:51 schreef MissJ het volgende:

[..]

Wauw, wat een mooie foto's zeg O+ _O_
Thanks. :@
  donderdag 6 november 2014 @ 22:05:55 #260
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_146384569
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:15 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Thanks en het zijn ook typische toeristenfoto's. Wss heeft iedereen die naar NYC is geweest dezelfde foto op zijn tel/laptop/camera staan. O+ :D

Ik wil de volgende keer dat ik in NY ben Boston, Philly en Washington ook bezoeken! Daar had ik dit keer geen tijd voor.
Boston en Washington zijn zeker aanraders! Hebben wij de laatste keer gewoon ingepland als dagtripjes vanuit NYC :) Vooral Washington was super!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_146386367
quote:
14s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
New York is altijd mijn droom stad geweest en er afgelopen zomer eindelijk geweest. Het was zeker geweldig, maar ik ben het er wel mee eens dat de stad in werkelijkheid ''minder'' was dan ik me altijd liet vertellen. Het was heerlijk om eindelijk eens zelf over Times Square te lopen, en om The Lion King te zien op Broadway, om door Central Park te lopen en bovenop Top of the Rock te staan, maar raar genoeg is het verlangen om terug te gaan veel minder groot, dan steden als Washington, Los Angeles en San Francisco, waar we deze zomer ook geweest zijn ( en in LA zelfs veel langer dan NYC ). Klinkt negatief misschien, maar zo bedoel ik het nou ook weer niet, want ik ben super blij dat ik er geweest ben. Daar lopen was echt magisch en tof. Enkel niet zo'n heel groot verlangen terug te gaan.

Mooie foto's trouwens! Op de plek van de eerste foto hebben wij ook precies gestaan en een soortgelijke foto gemaakt :P
Vreemd, het meeste van wat je zegt komt totaal overeen met mijn ervaring, maar van alle steden die ik in de US bezocht heb staat LA zo ongeveer op de laatste plaats...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 6 november 2014 @ 23:35:05 #262
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_146388359
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:46 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Vreemd, het meeste van wat je zegt komt totaal overeen met mijn ervaring, maar van alle steden die ik in de US bezocht heb staat LA zo ongeveer op de laatste plaats...
LA vonden we erg mooi en al de studio tours daar trekt ons wel. De hele hollywood en TV wereld enzo :) Ook Pasadena dat er vlakbij lag was geweldig om in rond te lopen. Smaken verschillen zullen we dan maar zeggen :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_146407271
retourtje milaan malpesa NYC nu 222,-
Moet je er nog wel een ander retourtje bij maar toch...
voor bepaalde data in aug. Check ticket spy voor de rest!!

groetjesss
Be brave. Be kind.
pi_146407493
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

LA vonden we erg mooi en al de studio tours daar trekt ons wel. De hele hollywood en TV wereld enzo :) Ook Pasadena dat er vlakbij lag was geweldig om in rond te lopen. Smaken verschillen zullen we dan maar zeggen :D
Ik heb het hele Hollywood gedeelte niet gezien dus dat zou het kunnen verklaren. Smaken verschillen inderdaad maar juist omdat onze smaken qua de rest vrij goed overeen kwamen vond ik het opvallend :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 7 november 2014 @ 23:05:43 #265
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_146420334
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:35 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik heb het hele Hollywood gedeelte niet gezien dus dat zou het kunnen verklaren. Smaken verschillen inderdaad maar juist omdat onze smaken qua de rest vrij goed overeen kwamen vond ik het opvallend :P
Jup :P Al kan het ook helpen dat we de natuuromgeving van LA ( Las Vegas & Grand Canyon vlakbij & Yosemite National Park ) echt subliem vonden. Dat kleurt LA ook meteen wel een beetje extra :P En we zijn grote fans van de series ''Charmed'' en ''Brothers and Sisters'' en de huizen die in die series werden gebruikt staan ook in LA, dus dat voegde ook een hoop toe :) Wel tof dat je ongeveer dezelfde smaak had! Wanneer zijn jullie geweest?

Maar ik denk dat ik off-topic ga, excuses!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_146441063
Iemand een goed advies voor een reisgids in new york ?
Je mag hem zelf ook uitlenen of verkopen aan mij
Hell To The Liars
pi_146454958
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 20:10 schreef Droopie het volgende:
Iemand een goed advies voor een reisgids in new york ?
Je mag hem zelf ook uitlenen of verkopen aan mij
Als je een tablet / smartphone hebt, dan zeker de tripadvisor city guide downloaden. Is eigenlijk alles wat je nodig hebt (kaart, navigatie, attracties, restaurants, geschiedenis en achtergronden alles offline). Ik heb hier in mijn reisboekenbibliotheek de bijzonder waardeloze Lonely Planet staan en een Capitool / Eye Witness guide voor als je meer van plaatjes houdt.
  Moderator zondag 9 november 2014 @ 08:09:58 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_146454976
Ik ben fan van de Capitool :) je hebt een grote, maar ook een mini van New York. En die is ook prima
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_146455154
Heb altijd een mini capitool bij me en als apps die van tripadvisor en een app met daarop alle ov lijnen
Hooray for boobies!
  zondag 9 november 2014 @ 09:18:07 #270
67174 Dos37
Come on Twente
pi_146455314
Ik heb hier een mooie verzameling Lonenly Planets staan maar eigenlijk zijn die geen fuck aan. Te veel focus op hotels en waar kan ik wat eten/drinken
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_146455406
Ik heb die jubelverhalen over de Lonely Planet ook nooit begrepen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_146455724
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 09:18 schreef Dos37 het volgende:
Ik heb hier een mooie verzameling Lonenly Planets staan maar eigenlijk zijn die geen fuck aan. Te veel focus op hotels en waar kan ik wat eten/drinken
dit inderdaad. zoveel non-informatie
Hooray for boobies!
pi_146660766
Crosspost

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:05 schreef Iemand91 het volgende:
Brussel - New York: ¤385
Reizen tussen november en maart, minder rond kerst en oud & nieuw.
Reizen met KLM en/of Air France.

Beetje rond kijken loont; zo kon ik een retour voor ¤358 vinden.

Meer info hier.
pi_147086655
Goed, komend voorjaar wil ik ook weer eens naar NYC en dat leidt tot een vraag.

Ik ben namelijk gewend om voor stedentrips zelf rechtstreeks een vliegticket en hotel te boeken. De hotelkosten in New York vind ik echter extreem hoog. Als ik een hotelkamer wil voor mijzelf, met een eigen badkamer, in een hotel op Manhattan, voor minder dan ¤ 200 per nacht, dan vind ik slechts een handjevol hotels, die stuk voor stuk weinig aanlokkelijk lijken.

Nu zat ik eens te kijken bij Jan Doets. Als ik daar een stedenreisje NYC boek, heb ik hotel en vlucht voor een totaalbedrag dat een stuk lager ligt dan wanneer ik het zelf los van elkaar zou boeken. Bovendien zit ik dan in een - op het eerste gezicht - heel net, gunstig gelegen hotel.

Naar welke organisaties zou ik - naast Jan Doets - nog meer kunnen kijken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2014 14:06:59 ]
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:31:11 #275
208890 June.
Seriously?
pi_147098145
Expedia :Y
Shine bright like a diamond.
pi_147104062
Ik wil in Boston de Freedom Trail lopen. Is dit in een dag te doen (ik wil er namelijk niet overnachten) en heb je dan de belangrijkste bezienswaardigheden van Boston ongeveer wel gezien? Alleen Beacon Hill valt volgens mij buiten de route, maar daarvoor neem ik wel een kleine detour.
  zaterdag 29 november 2014 @ 01:36:55 #277
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_147110046
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:45 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik wil in Boston de Freedom Trail lopen. Is dit in een dag te doen (ik wil er namelijk niet overnachten) en heb je dan de belangrijkste bezienswaardigheden van Boston ongeveer wel gezien? Alleen Beacon Hill valt volgens mij buiten de route, maar daarvoor neem ik wel een kleine detour.
Wij hebben vanuit New York een dag tour gedaan waarbij ze de Freedom Trail volgden na een stop bij Harvard. Weet niet of je zoiets bedoeld, maar het is ons goed bevallen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_147111952
Nog maar vijf daagjes en dan vliegen we *O*
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  ESF Reporter zaterdag 29 november 2014 @ 09:26:38 #279
87554 Cee
Welluk?
pi_147112104
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:45 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik wil in Boston de Freedom Trail lopen. Is dit in een dag te doen (ik wil er namelijk niet overnachten) en heb je dan de belangrijkste bezienswaardigheden van Boston ongeveer wel gezien? Alleen Beacon Hill valt volgens mij buiten de route, maar daarvoor neem ik wel een kleine detour.
Heb de Freedom Trail gedaan toen ik in Boston verbleef, je moet er een groot dagdeel voor uittrekken maar dan kom je wel voorbij alle highlights. Ik kwam ook langs Beacon Hill dus dat kostte extra tijd. Als je vroeg uit NYC vertrekt en het is niet te vroeg donker dan is het te doen.

Boston O+
  zaterdag 29 november 2014 @ 09:33:31 #280
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_147112164
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:45 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik wil in Boston de Freedom Trail lopen. Is dit in een dag te doen (ik wil er namelijk niet overnachten) en heb je dan de belangrijkste bezienswaardigheden van Boston ongeveer wel gezien? Alleen Beacon Hill valt volgens mij buiten de route, maar daarvoor neem ik wel een kleine detour.
Heb je de "Freedom Trail app" al?
Op NPS Boston zoeken; ook android.
https://itunes.apple.com/nl/app/nps-boston/id528150526?mt=8

Mooi gemaakt en duidelijk met kaartjes ed.

Ga zelf in mei een paar dagen Boston doen, en daarna omhoog naar Nova Scotia.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 29-11-2014 12:14:34 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_147113762
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:45 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik wil in Boston de Freedom Trail lopen. Is dit in een dag te doen (ik wil er namelijk niet overnachten) en heb je dan de belangrijkste bezienswaardigheden van Boston ongeveer wel gezien? Alleen Beacon Hill valt volgens mij buiten de route, maar daarvoor neem ik wel een kleine detour.
De Freedom Trail is prima te doen in (iets meer dan) een halve dag. Het laatste stuk, van North End naar de USS Constitution, trekt zich redelijk lang door een wat saaier stuk. De Freedom Trail start bij het Massachusetts State House, in de hoek van Beacon Hill. Je kunt dus voorafgaand aan de trail relatief eenvoudig een stukje door Beacon Hill slenteren.

Zorg dat je rond lunchtijd bij Quincy Market bent voor fantastisch seafood! O+
Have fun, Boston is een heerlijke ontspannen stad!
pi_147128363
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 01:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wij hebben vanuit New York een dag tour gedaan waarbij ze de Freedom Trail volgden na een stop bij Harvard. Weet niet of je zoiets bedoeld, maar het is ons goed bevallen.
Een georganiseerde tour bedoel je? Nee, ik wilde er een zelf geplande dagtrip van maken vanuit NYC, zonder gids en dergelijke, en gewoon op eigen tempo de Freedom Trail volgen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 09:26 schreef Cee het volgende:

[..]

Heb de Freedom Trail gedaan toen ik in Boston verbleef, je moet er een groot dagdeel voor uittrekken maar dan kom je wel voorbij alle highlights. Ik kwam ook langs Beacon Hill dus dat kostte extra tijd. Als je vroeg uit NYC vertrekt en het is niet te vroeg donker dan is het te doen.

Boston O+
Jep, ik wil zo vroeg mogelijk vertrekken idd, dus dan moet het wel goed komen. :9 Wat raad je trouwens aan voor vervoer vanuit NYC: trein of bus? Ook met het idee dat ik in de avond weer terug wil naar NYC, zeg maar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 09:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Heb je de "Freedom Trail app" al?
Op NPS Boston zoeken; ook android.
https://itunes.apple.com/nl/app/nps-boston/id528150526?mt=8

Mooi gemaakt en duidelijk met kaartjes ed.

Ga zelf in mei een paar dagen Boston doen, en daarna omhoog naar Nova Scotia.
Aah, bedank! Dit lijkt me wel handig. Ik ga zelf begin maart voor 8-9 dagen en ik wilde van de gelegenheid gebruikmaken door er ook meteen een dagje Boston en een dagje D.C. van te maken. :9

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 11:44 schreef Dropbox het volgende:

[..]

De Freedom Trail is prima te doen in (iets meer dan) een halve dag. Het laatste stuk, van North End naar de USS Constitution, trekt zich redelijk lang door een wat saaier stuk. De Freedom Trail start bij het Massachusetts State House, in de hoek van Beacon Hill. Je kunt dus voorafgaand aan de trail relatief eenvoudig een stukje door Beacon Hill slenteren.

Zorg dat je rond lunchtijd bij Quincy Market bent voor fantastisch seafood! O+
Have fun, Boston is een heerlijke ontspannen stad!
Bedankt voor de tip, dit ga ik zeker doen! :9
  zaterdag 29 november 2014 @ 21:12:13 #283
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_147128786
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:00 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Een georganiseerde tour bedoel je? Nee, ik wilde er een zelf geplande dagtrip van maken vanuit NYC, zonder gids en dergelijke, en gewoon op eigen tempo de Freedom Trail volgen.

Maakt verder niet uit. Als het met een georganiseerde tour lukt, lukt het ook prima als je alleen gaat. Gewoon met de bus of trein moet dan wel lukken.

Ook DC is erg aan te raden, vonden wij zelfs nog mooier. Wij waren ook 9 dagen in NY, ook gewoon 2 dagtripjes gemaakt naar Boston en Washington.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_147303353
Geboekt! Van 19 april tot en met 30 april! *O*
pi_147304040
Noord-oost kust is gewoon het mooiste stukje Amerika... O+
Hooray for boobies!
  vrijdag 5 december 2014 @ 13:07:36 #286
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_147305534
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:02 schreef Spockjuh_ het volgende:
Noord-oost kust is gewoon het mooiste stukje Amerika... O+
Nog nooit in de nationale natuurparken in California, etc geweest? :P Persoonlijk is California mijn favoriet. Leuke steden & prachtige natuur. Al vond ik NY en Washington ook super!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_147305592
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nog nooit in de nationale natuurparken in California, etc geweest? :P Persoonlijk is California mijn favoriet. Leuke steden & prachtige natuur. Al vond ik NY en Washington ook super!
jawel maar voor mij kan dat niet tippen aan bv new england in de herfst. maar dat is dan ook een persoonlijke mening.... ;)
Hooray for boobies!
pi_147306723
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 12:02 schreef Spockjuh_ het volgende:
Noord-oost kust is gewoon het mooiste stukje Amerika... O+
Niet bepaald.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_147306934
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet bepaald.
wellus! *zie uitleg hierboven etc etc bla* :*
Hooray for boobies!
pi_147309540
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:31 schreef Fargo het volgende:
Geboekt! Van 19 april tot en met 30 april! *O*
Heeee, wat cool!
Ik ben van plan om van 24 tot en met 30 april te gaan!!
Heb jij een los vliegticket geboekt en zo ja hoe wat waar? Ben al wekenlang op zoek naar iets goeds. Vorige keren voor resp. ¤ 520,- en ¤ 500,- gevlogen, wil nu daarom niet heel veel meer uitgeven. Heb een bedrag van max ¤ 550,- in mijn hoofd.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:43:30 #291
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_147309719
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:19 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Thanks, heb nu inderdaad her en der wel wat plekken gevonden in Manhattan waar je een klein 1-kamer appartement kunt krijgen voor $2500, ook ziet het er naar uit dat mijn budget iets hoger komt te liggen $2750 dus dat helpt ook weer een beetje. Zelf zijn we nu een beetje aan het discuseieren of we uberhaupt twee jaar in de chaos van Manhattan willen wonen, of dat we niet liever iets meer ruimte en rust willen en naar Brooklyn verkassen. Wanneer je een beetje bij een goede lijn in de buurt woont, kan ik met 35 minuten op mijn werk zijn.

De uitdaging hier is dan weer dan Brooklyn natuurlijk een stad op zich is. Williamsburg, Greeenpoint, Red Hook, Ditmas Park, Park Slope. Allemaal nogal verschillend, en voor mij het moeilijkst om wat over te zeggen daar ik nog nooit in Brooklyn ben geweest. Ideëen welke plekken in Brooklyn aan te raden zijn?

Wat betreft de fee''s en dergelijke, ik krijg van mijn werk een relocation agent aangewezen die ook door mijn werkgever wordt betaald. Alleen de huur + utility's moet ik zelf ophoesten.
Hoe gaat t met je zoektocht? Al iets gevonden
#FreeHat
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:44:37 #292
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_147309742
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 20:10 schreef Droopie het volgende:
Iemand een goed advies voor een reisgids in new york ?
Je mag hem zelf ook uitlenen of verkopen aan mij
Download ook even de yelp app. Werkt perfect voor restaurants.
#FreeHat
pi_147309834
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:36 schreef MissJ het volgende:

[..]

Heeee, wat cool!
Ik ben van plan om van 24 tot en met 30 april te gaan!!
Heb jij een los vliegticket geboekt en zo ja hoe wat waar? Ben al wekenlang op zoek naar iets goeds. Vorige keren voor resp. ¤ 520,- en ¤ 500,- gevlogen, wil nu daarom niet heel veel meer uitgeven. Heb een bedrag van max ¤ 550,- in mijn hoofd.
Ja, voor ons wordt dit de zesde keer en we hebben nog nooit een pakketreis geboekt. We vliegen wel vanaf Brussel (wonen in Zuid-Limburg) met Brussel Airlines. Voor jouw aangegeven periode kost een directe vlucht met Brussel Airlines ongeveer EUR 556,00 en dan vlieg je op JFK. Heb je geen problemen om op Newark te vliegen heb je ook nog de optie om Jet Airways te kiezen. Hebben wij zelf ook al twee keer mee gevlogen en dat beviel prima. Dan zit je voor EUR 500,00 in New York.
pi_147309870
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 13:10 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

jawel maar voor mij kan dat niet tippen aan bv new england in de herfst. maar dat is dan ook een persoonlijke mening.... ;)
Voor ons stond dit jaar ook New England in de planning voor oktober, maar een bruiloft van een collega en kindervakanties van andere collega's stonden die plannen in de weg. Dan maar weer naar NY :)
pi_147310089
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:48 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ja, voor ons wordt dit de zesde keer en we hebben nog nooit een pakketreis geboekt. We vliegen wel vanaf Brussel (wonen in Zuid-Limburg) met Brussel Airlines. Voor jouw aangegeven periode kost een directe vlucht met Brussel Airlines ongeveer EUR 556,00 en dan vlieg je op JFK. Heb je geen problemen om op Newark te vliegen heb je ook nog de optie om Jet Airways te kiezen. Hebben wij zelf ook al twee keer mee gevlogen en dat beviel prima. Dan zit je voor EUR 500,00 in New York.
Wow, 6e keer al _O_ Ik ga voor de 3e keer.
Ja, dat had ik ook al ontdekt, dat vliegen vanaf Brussel goedkoper is. Voor mij is het echter helaas niet zo handig aangezien ik in het Westen van het land woon. Schiphol is veel dichterbij. Ik moet nog even blijven doorzoeken dus voor een mooi ticket. Newark of JFK maakt mij niets uit.
Dank voor je tips ^O^
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_147312141
wij zijn ook voorzichtig weer aan het kijken, alleen is het nu zo dat er 2 jonge kinderen mee moeten en dat verandert toch wel het e.e.a. wat betreft vluchtprijzen en huisvesting.
Hooray for boobies!
  maandag 8 december 2014 @ 12:18:22 #297
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_147387067
Ik ben ook voorzichtig aan het kijken voor midden juni. En dan een youth hostel, YMCA ofzo :)

Maar tis nog vrij duur :'( :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_147388275
denk dat het vluchten ook wel redelijk aan de prijs zal blijven. enige wat de prijs kan drukken is de inkoop van kerosine, deze kan de prijs drukken als de nieuwe inkoop voor juni word gedaan
Hooray for boobies!
pi_147390545
Zelf ook heel voorzichtig aan het kijken naar een vlucht in de mei vakantie. Denk even wachten op de KLM wereld deal weken.
  maandag 8 december 2014 @ 14:42:21 #300
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_147390833
Geen idee of dit spam is, maar bij wtc kan je nu tickets naar New York winnen door een kerstkaart te sturen.

Toch een leuk kerstkado als je wint :)

http://www.worldticketcen(...)gn=kerstkaartenactie
#FreeHat
  maandag 8 december 2014 @ 14:42:32 #301
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_147390838
Dicht.
#FreeHat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')