abonnement Unibet Coolblue
pi_144461332
Voor veel studenten zal dit een bekend 'probleem' zijn, je moet om toegang te krijgen tot allerlei artikelen en software verbonden zijn met de server van de universiteit. Zelf heb ik hier niet veel ervaring mee, ik heb een cliënt (Cisco) geïnstalleerd die splittunneling toepast en die ingesteld is (door de universiteit) met de aanbevolen configuratie. Dat werkt voor zo ver ik het kan waarnemen naar behoren maar ik merkte straks dat een filmpje wat ik afspeelde even bleef haken. Dat kan toeval zijn (server van de PO die te druk bezet is) maar het zou ook kunnen komen door een niet-optimale configuratie. Ik wil dat die cliënt zo weinig mogelijk resources gebruikt, dus dat het een zeer lage prioriteit krijgt bij de afhandeling van het internetverkeer, aangezien ik het slechts hoef te gebruiken voor authenticatie en ik ondertussen andere dingen wil doen waarbij een goede internetverbinding (zo snel mogelijk) wel van belang is. Hebben jullie ervaring met het gebruiken van zo'n VPN-cliënt met splittunneling. Merken jullie dat het overige internetverkeer stroever verloopt (op momenten dat die cliënt actief is even een slechte verbinding) of valt dat mee?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144461659
Heb je geen OpenAthens code?
Ja doei.
pi_144461688
Trouwens, als dit je echt puur gaat om het technische aspect van het gebruik van een universiteitsVPN en hoe gebruik te optimaliseren met zo min mogelijk resources dan ga ik 'm naar DIG schoppen...
Ja doei.
pi_144463764
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:33 schreef motorbloempje het volgende:
Trouwens, als dit je echt puur gaat om het technische aspect van het gebruik van een universiteitsVPN en hoe gebruik te optimaliseren met zo min mogelijk resources dan ga ik 'm naar DIG schoppen...
Ik wil nu vooral weten wat de ervaringen zijn van de andere mensen die een VPN hebben moeten gebruiken voor licht authenticatie (dus downloaden van PDF's en gebruik software), dit is dus een typische vraag voor studenten. Als blijkt dat het niet het normale internetverkeer stoort dan is het afgehandeld, als blijkt dat dat wel is dan wordt het een technische kwestie en dan kan alsnog in DIG dit worden gevraagd, al verwacht ik hier eerder goed technisch advies te krijgen dan daar.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144463826
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:31 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je geen OpenAthens code?
De universiteit geeft een interne link naar een door haar geconfigureerde cliënt van Cisco die kant en klaar is: je moet enkel een van de 3 opties kiezen (wel of niet split tunneling en nog iets anders), ik weet niet of dat ik bij die code kan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144463938
Wij hebben in elk geval beide. Cisco client en gewoon OpenAthens-login. Ik gebruik de VPN zelden omdat ik vooral artikelen nodig heb en ik vind het ook niet nodig daarom. OpenAthens is bij de meeste journaldatabases te gebruiken en op mijn vaste PC thuis staat dat allemaal ook gewoon opgeslagen. Twee enters en ik heb 't artikel te pakken.

Weet trouwens niet of dat in NL ook OpenAthens heet overigens? Er wordt tegenwoordig ook veel van shibboleth login gebruik gemaakt. Als het goed is krijg je als de universiteit die logins verstrekt een persoonlijke login. Anders kun je vaak via je instelling inloggen. Maar dat is meer gedoe vind ik.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')