abonnement Unibet Coolblue
pi_161234646
Op internet zag ik ook koeien, en andere dieren.
En t doosje had zoon helemaal zelf geknutseld
pi_161235047
pi_161237040
Nou ik mag ook weer :D
Vorige week heeft Rosalie getrakteerd op 'spiegeltjes' (van een prinses uiteraard ;))
Een lange vinger voor de steel, een ronde liga milkbreak als 'spiegel' en dan een versierbloemetje erop voor de afwerking. Super simpel en lekker. Ik zal even kijken of ik hier een foto krijg, maar heb sinds de app van myfotobook daar nogal wat gehannes mee. Maar dat was op de psz.

Nu wordt eva binnenkort 5 en mag voor het eerst op school trakteren. Niet voor 12 kindjes dus, maar voor 30. Snoep wordt niet geweerd op school. Ik heb nog nooit gezien dat er iets gezond mee naar huis kwam (alle traktaties gaan mee naar huis), maar altijd snoep. Soms verbaas ik me over de hoeveelheid en grote hoeveelheid suiker die ze meebrengt. Ik zoek iets wat een beetje balans houdt. Hoeft dus niet super gezond, maar ze hoeven er ook geen gaatjes aan over te houden.

Graag iets dat makkelijk te maken is. Ik vind bijvoorbeeld de traktaties van mevrouw uberduitser geweldig, maar daar ben ik dan een maand mee bezig.
En liefst ook nog iets dat een paar dagen goed blijft....

Ik ga nog even met de juf overleggen. Maar eva is de laatste dag van de meivakantie jarig en mijn idee is nu dat ze maandag gaat trakteren. Alleen besef ik me dat er zeker meer kindjes in dezelfde vakantie jarig zijn en als die allemaal op maandag trakteren, dat misschien niet handig is. Of juist wel, maar dat hoor ik graag van de juf (ik weet het iig van 2 andere klasgenootjes dus ze zouden sowieso met zijn drieën trakteren).

Als ze maandag kan trakteren moet ik het zaterdag al maken. Zie hier de gewenste houdbaarheidsdatum :+

Iemand tips/leuke ideeën?

(Sorry voor het lange verhaal)

Edit: foto van de traktatie van Rosalie:


[ Bericht 3% gewijzigd door danic op 06-04-2016 22:06:08 ]
pi_161237524
A. heeft ooit getrakteerd op van die mini-eierkoeken, die had ik dan zo voor 1/3e ofzo gedoopt in blauwe smeltchocolade (action), zo'n papieren parapluutje er in, stukje ouwel knippen en een of ander popje er op. Wij hadden een piratenkoekje geloof ik maar wellicht kunnen die zoute rijen popjes ook wel.
Nouja voila een mini strandje.

Ik vond het nog steeds vrij groot en vrij veel suiker enzo :') maar kind (en juf!) was enthousiast.
:)
  woensdag 6 april 2016 @ 22:05:28 #165
335643 faptist
Maakt fouten
pi_161237790
Oh butterflower,
Zo leuk! <3

En gestreeptestoel,
Ik hou er van!
pi_161238668
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:01 schreef mignonne het volgende:
A. heeft ooit getrakteerd op van die mini-eierkoeken, die had ik dan zo voor 1/3e ofzo gedoopt in blauwe smeltchocolade (action), zo'n papieren parapluutje er in, stukje ouwel knippen en een of ander popje er op. Wij hadden een piratenkoekje geloof ik maar wellicht kunnen die zoute rijen popjes ook wel.
Nouja voila een mini strandje.

Ik vond het nog steeds vrij groot en vrij veel suiker enzo :') maar kind (en juf!) was enthousiast.
Oh die herinner ik me nog wel! Waar koop je dat ouwel? Das toch dat eetpapier? En dan plakken met glazuur ofzo?
pi_161238904
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:18 schreef danic het volgende:

[..]

Oh die herinner ik me nog wel! Waar koop je dat ouwel? Das toch dat eetpapier? En dan plakken met glazuur ofzo?
Ik had het geloof ik bij Jamin vandaan. Maar kan ook dat een beetje behoorlijke supermarkt het gewoon heeft. Is dat eetpapier idd. Zat geel en roze in een pakje. Ik heb het vastgeplakt met een drupje honing, maar glazuur werkt ook.
:)
pi_161239130
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik had het geloof ik bij Jamin vandaan. Maar kan ook dat een beetje behoorlijke supermarkt het gewoon heeft. Is dat eetpapier idd. Zat geel en roze in een pakje. Ik heb het vastgeplakt met een drupje honing, maar glazuur werkt ook.
Oh honing is ook een goeie. Hebben we altijd in huis. Volgens mij hebben ze het bij de kruidvat ook wel, dat ouwel. In van die zakjes van look o look. Zal es kijken.
Bedankt voor de tip!

Is dat trouwens 2 dagen goed te houden? In bijvoorbeeld een grote bewaardoos? Zo tupperwarebak zeg maar?
pi_161239416
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:25 schreef danic het volgende:

[..]

Oh honing is ook een goeie. Hebben we altijd in huis. Volgens mij hebben ze het bij de kruidvat ook wel, dat ouwel. In van die zakjes van look o look. Zal es kijken.
Bedankt voor de tip!

Is dat trouwens 2 dagen goed te houden? In bijvoorbeeld een grote bewaardoos? Zo tupperwarebak zeg maar?
Ik denk het? Bederven doet het niet, hooguit dat de eierkoeken een beetje oud/droog worden, maar dat compenseert die suiker dan wel weer :+

Wij hebben het toen de dag van tevoren gemaakt, geen problemen mee gehad. Voor E. dit keer ook cakejes gemaakt dag van tevoren, bleef ook prima.
:)
pi_161239480
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik denk het? Bederven doet het niet, hooguit dat de eierkoeken een beetje oud/droog worden, maar dat compenseert die suiker dan wel weer :+
:D

Ik ga hem zeker onthouden.

Meer tips zijn welkom! Is het niet voor dit jaar, dan wel voor de volgende keer!!
  woensdag 6 april 2016 @ 22:41:36 #171
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161240096
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:44 schreef BlueEyes het volgende:
Die is leuk gestreeptestoel!
Die gaat hier op het lijstje voor over 3 maanden
+1 wat schattig O+ En nog te doen voor een niet creatief iemand als ik
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 7 april 2016 @ 08:00:48 #172
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_161246848
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:54 schreef danic het volgende:
Nou ik mag ook weer :D
Vorige week heeft Rosalie getrakteerd op 'spiegeltjes' (van een prinses uiteraard ;))
Een lange vinger voor de steel, een ronde liga milkbreak als 'spiegel' en dan een versierbloemetje erop voor de afwerking. Super simpel en lekker. Ik zal even kijken of ik hier een foto krijg, maar heb sinds de app van myfotobook daar nogal wat gehannes mee. Maar dat was op de psz.

Nu wordt eva binnenkort 5 en mag voor het eerst op school trakteren. Niet voor 12 kindjes dus, maar voor 30. Snoep wordt niet geweerd op school. Ik heb nog nooit gezien dat er iets gezond mee naar huis kwam (alle traktaties gaan mee naar huis), maar altijd snoep. Soms verbaas ik me over de hoeveelheid en grote hoeveelheid suiker die ze meebrengt. Ik zoek iets wat een beetje balans houdt. Hoeft dus niet super gezond, maar ze hoeven er ook geen gaatjes aan over te houden.

Graag iets dat makkelijk te maken is. Ik vind bijvoorbeeld de traktaties van mevrouw uberduitser geweldig, maar daar ben ik dan een maand mee bezig.
En liefst ook nog iets dat een paar dagen goed blijft....

Ik ga nog even met de juf overleggen. Maar eva is de laatste dag van de meivakantie jarig en mijn idee is nu dat ze maandag gaat trakteren. Alleen besef ik me dat er zeker meer kindjes in dezelfde vakantie jarig zijn en als die allemaal op maandag trakteren, dat misschien niet handig is. Of juist wel, maar dat hoor ik graag van de juf (ik weet het iig van 2 andere klasgenootjes dus ze zouden sowieso met zijn drieën trakteren).

Als ze maandag kan trakteren moet ik het zaterdag al maken. Zie hier de gewenste houdbaarheidsdatum :+

Iemand tips/leuke ideeën?

(Sorry voor het lange verhaal)

Edit: foto van de traktatie van Rosalie:
[ afbeelding ]
hoe heb je de spiegel aan het handvat gemaakt?
pi_161247132
Met glazuur. Ik had nog een zakje over van het maken van cupcakes. Dat werkte wel, maar kost veel droogtijd. Ik heb uiteindelijk gewerkt met versierstiften (ook glazuur) van dr Oetker. Ze zitten per 4 in een doosje. Ideaal. Half uurtje werk.
pi_161247924
Die spiegeltjes zijn wel heel cute. Ik ben ook nog op zoek, misschien worden het gewoon mini- of waterijsjes, maar weet niet of dat zo praktisch is. Kijken of ze een diepvries hebben.
Doen jullie voor de juffen hetzelfde? Wat ik heb begrepen mogen ze ook nog bij de juffen van 3 andere groepen langs.
Hier had iemand angry birds babybels, spiderman cupcakes en ontbijtkoekkuikens mit minipaaskuikens als versiering.
Of ik bak een plaatcake, snij stukjes en doe die in een cupcakepapiertje. Of ik had ook nog gedacht om springende kikkers te kopen met een emmertje en elk kind dan een kikker met iets erbij en achteraf hebben ze dan een soort vlooienspeel, maar weet niet of dat zo werkt en iedereen zijn kikker ook weer wil " afgeven".
  donderdag 7 april 2016 @ 10:09:01 #175
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161248357
Oe zie ik dit topic even weer in de lijst, kan het dan niet laten om even de paascreatie te spammen.




:W
pi_161252899
Nou Mignonne, ik bewaar je tip voor volgend jaar. De chef had al gekozen toen ze op internet iets voorbij zag komen.
Ze zal de welbekende druivenrupsen en die wil ze trakteren. Doen we wel aardbeitjes als hoofd, want tomaatjes blieft ze niet.
pi_161252976
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 13:17 schreef danic het volgende:
Nou Mignonne, ik bewaar je tip voor volgend jaar. De chef had al gekozen toen ze op internet iets voorbij zag komen.
Ze zal de welbekende druivenrupsen en die wil ze trakteren. Doen we wel aardbeitjes als hoofd, want tomaatjes blieft ze niet.
Leuk O+
Ziet er altijd schattig uit zo'n traktatie.

Mijn bijna zesjarige trakteert maandag. Snoep wordt het, colaflesjes. Nu nog even door de action lopen om een zakje/bakje te vinden om het er nog leuk uit te laten zien.
En juf krijgt hetzelfde als de kindjes. En rondlopen langs andere juffen: ik maak er altijd 4/5 meer dan het aantal kindjes in de klas.
Met een meidenkwartet
pi_161252984
De mijne wil ijsjes trakteren -O-
pi_161252994
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 13:21 schreef ferrari_rood het volgende:
De mijne wil ijsjes trakteren -O-
Lekker toch? Of krijg je dat logistiek niet voor elkaar?
Met een meidenkwartet
pi_161253017
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 13:22 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Lekker toch? Of krijg je dat logistiek niet voor elkaar?
Ja wel. Maar het is zo saai. Ze zit pas in groep 1.
pi_161253176
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 13:22 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ja wel. Maar het is zo saai. Ze zit pas in groep 1.
Doe je danoontje ijsjes. Of leuke bakjes met een lepeltje en hang je er een leuk kaartje aan.

I love saaie makkelijke traktaties. Maar ik ben dan ook a-creatief.
Met een meidenkwartet
pi_161253627
Ze wil raketjes. Ik ben 4 en wat jij vindt interesseert mijn geen zier.
  donderdag 7 april 2016 @ 13:53:14 #183
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_161253679
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 13:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Ze wil raketjes. Ik ben 4 en wat jij vindt interesseert mijn geen zier.
Die van mij wordt 12 volgende week en wil Doritos Bits trakteren. Gewoon in het zakje. De tijd van leuke frutseltraktaties is voorbij ;(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_161257040
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 13:53 schreef MaLo het volgende:

[..]

Die van mij wordt 12 volgende week en wil Doritos Bits trakteren. Gewoon in het zakje. De tijd van leuke frutseltraktaties is voorbij ;(
Maar die is 12. Toen was het chips bij ons.
  donderdag 7 april 2016 @ 18:59:06 #185
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_161260393
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:20 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Maar die is 12. Toen was het chips bij ons.
Dat bedoelde ik ook, voor 12-jarigen is chips het meest spannende dat ze willen trakteren. Ik kan nooit meer leuke traktaties in elkaar frutselen :P.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_161263159
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:59 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook, voor 12-jarigen is chips het meest spannende dat ze willen trakteren. Ik kan nooit meer leuke traktaties in elkaar frutselen :P.
Als je het mist dan mag je wel in opdracht werken hoor :P
pi_161265839
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:31 schreef danic het volgende:

[..]

Als je het mist dan mag je wel in opdracht werken hoor :P
:D
Ja idd! In juli heb ik nog 3 traktaties nodig :')
Voor de oudste ben ik van plan ijsjes te doen :+ Lekker makkelijk :p
Vorig jaar had ik cake-ijsjes gemaakt, heel leuk. Wilde ze eigenlijk voor de kleinste doen, maar hij vond ze ook leuk. Dus stond ik 2 avonden cakejes te bakken en te versieren. En dat duurde langer dan ik dacht :') Doe ik dus niet meer :p
  zondag 24 april 2016 @ 21:34:28 #188
378192 -mandy-
I am who I am
pi_161686514
In het kader van beter goed gejat dan slecht verzonnen heb ik de dierenrozijnendoosjes van GS ook voor D gemaakt om te trakteren op de psz dinsdag op zijn 3de verjaardag.
Een doosje rozijntjes, een doosje yoghurtrozijntjes, een klein helikoptertje en ertussenin een bellenblaas.

In een spoiler want grote foto's

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_161687127
Onze jongste is laatst 2 geworden dus traktatie bij de gastouder cupcake en uitdeelboekje

pi_161687820
Ik ben vergeten een internetgeschikte foto van J's traktatie voor zijn eerste verjaardag te maken. Ik had vlinders op gekleurd papier uitgeprint en met een cadeaulintje op het lijfje een maisboogie geknoopt. Vrolijk en simpel :)
pi_161689368
Ik mocht afgelopen weken ook 3 traktaties maken. Elk jaar vind ik het weer een feestje om te doen. :)

L koos voor "gesmolten Olaf". In het bekertje zit vanillekwark.


S is gek van vissen, hij trakteerde hengels gemaakt van soepstengels.


T trakteerde krokodillen die een doosje rozijntjes in hun bek hadden.
pi_161694223
Mandy, leuk dat je ze ook heb gemaakt! :)
  vrijdag 29 april 2016 @ 09:00:44 #193
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_161793596
Aangezien ons meisje vandaag 7 is geworden, moest er natuurlijk weer geknutseld worden...



pi_161830446
Superleuk weer UD! O+
pi_162012209
F. dr kdv traktatie is klaar *O* of nouja, zo goed als ;) Er moeten nog kaartjes aan. Maar het kan maar vast af zijn toch?

Handvliegers, de eerste om te proberen, F. koos zelf de kleuren uit:


En gelijk buiten even testen:


De hele bulk voor het kdv:


Er komt nog een kaartje aan met: Ik vlieg-er vandoor, naar de basisschool!

En nu heb ik bedacht dat ze die dingen op de BSO ook best kan trakteren als haar broertje geboren is, maar dan met alleen blauwe linten. Fijn iets wat ik vooraf makkelijk klaar kan maken.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 8 mei 2016 @ 16:49:06 #196
58711 soapie
Zeeperd
pi_162013017
Ziet er gezellig uit!!
pi_162016129
Wat leuk en fleurig!
pi_162016897
Wat leuk zeg.
pi_162017424
Wat tof Marjolijntje!
  maandag 9 mei 2016 @ 10:36:59 #200
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_162032528
heel leuk!
in de haak.
pi_162032603
Super leuk!
Gaat het lint niet rafelen? Ga het zeker onthouden!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_162032605
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:32 schreef Marjolijntje het volgende:
F. dr kdv traktatie is klaar *O* of nouja, zo goed als ;) Er moeten nog kaartjes aan. Maar het kan maar vast af zijn toch?

Handvliegers, de eerste om te proberen, F. koos zelf de kleuren uit:
[ afbeelding ]

En gelijk buiten even testen:
[ afbeelding ]

De hele bulk voor het kdv:
[ afbeelding ]

Er komt nog een kaartje aan met: Ik vlieg-er vandoor, naar de basisschool!

En nu heb ik bedacht dat ze die dingen op de BSO ook best kan trakteren als haar broertje geboren is, maar dan met alleen blauwe linten. Fijn iets wat ik vooraf makkelijk klaar kan maken.
Wat leuk en ook al die vrolijke verschillende kleurtjes.
Mag ik vragen waar je die ringen vandaan hebt?
pi_162033360
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:40 schreef Lamb29 het volgende:
Super leuk!
Gaat het lint niet rafelen? Ga het zeker onthouden!
Ik heb het lint dicht gesmolten boven een kaarsje, bij gebrek aan aansteker :')

Lintjes: (Ik deed er 20, maar je hebt 80-100cm nodig per lint, dus kan vast ook met minder rollen)
http://www.aliexpress.com(...)ing/32616134264.html
Ringen (ik had er 30): http://www.aliexpress.com(...)-10/32421203108.html
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_162033721
Wat ontzettend leuk Marjolijntje! Ga ik ook onthouden :)
pi_162034180
Oké, help. :o

Donderdag is N. jarig en ik wil graag traktaties maken voor bij de GO. Er zijn in totaal 5 kindjes die dag, allemaal tussen de 0 en 3. Ik wil iets vrolijks, verantwoords en simpels (ik moet het woensdag maken als ik alleen thuis ben met baby :P ). Wellicht is het handig te vermelden dat ik twee linkerhanden heb. :+
pi_162034290
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:02 schreef Selvaria het volgende:
Oké, help. :o

Donderdag is N. jarig en ik wil graag traktaties maken voor bij de GO. Er zijn in totaal 5 kindjes die dag, allemaal tussen de 0 en 3. Ik wil iets vrolijks, verantwoords en simpels (ik moet het woensdag maken als ik alleen thuis ben met baby :P ). Wellicht is het handig te vermelden dat ik twee linkerhanden heb. :+






Zoiets? :P
pi_162034352
Selvaria, ik wilde dat J iets trakteerde wat hij zelf ook lekker vindt. Het werd een vlinder (kleurplaat op gekleurd papier uitgeprint) met op het lijfje een maisboogie geknoopt met een cadeaulintje. Linkerhandenproof genoeg?
Of rozijntjes, kun je ook vanalles mee.
pi_162034426
Erg leuk! Maar ik weet niet of ik morgen op mijn werk tussendoor tijd heb om iets op gekleurd papier uit te printen, ik zal eens kijken!

Meer tips zijn uiteraard welkom. ^O^
  maandag 9 mei 2016 @ 12:15:13 #209
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162034465
Bij kruidvat hebben ze van die kleine boekjes van kikker. Die kan je in een doorzichtig zakje doen samen met een pakje knijpfruit en een doosje rozijntjes van zonnatura (daar staat ook kikker op). Groen strikje er aan en een kaartje waar je zelf een plaatje van kikker op hebt geprint, klaar.
KuikenGuppy
  maandag 9 mei 2016 @ 13:20:56 #210
73386 Fazz
onderweg
pi_162035901
Ik vind dat eigenlijk best veel; een boekje, knijpfruit en rozijntjes! :o

F gaat volgende week trakteren dus ik heb nog even om iets te bedenken :+
  maandag 9 mei 2016 @ 13:45:29 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162036400
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2016 13:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik vind dat eigenlijk best veel; een boekje, knijpfruit en rozijntjes! :o

F gaat volgende week trakteren dus ik heb nog even om iets te bedenken :+
Ligt er denk ik ook aan voor hoeveel man het is? Kuiken had zoiets als "goodiebag" voor de kindjes die op zijn feestje waren. Voor een traktatie anders het knijpfruit weglaten en groene confetti of een ballon erbij?
Of vind je dat alsnog veel? Boekje met strik dan? :P.
Die boekjes zijn geloof ik 8 voor 2 of 3 euro hè, ze zijn echt mini. Dus geen fullsize enorme kikker boeken, en ze zijn ook kleiner dan de "gewone" uitdeelboekjes van ¤1 p/s (die had kuiken toen wel).
KuikenGuppy
pi_162036590
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:02 schreef Selvaria het volgende:
Oké, help. :o

Donderdag is N. jarig en ik wil graag traktaties maken voor bij de GO. Er zijn in totaal 5 kindjes die dag, allemaal tussen de 0 en 3. Ik wil iets vrolijks, verantwoords en simpels (ik moet het woensdag maken als ik alleen thuis ben met baby :P ). Wellicht is het handig te vermelden dat ik twee linkerhanden heb. :+
Hoi! Ook twee linkerhanden hier :P





Ik heb dit gemaakt voor 4 kinderen van 0-3 met rozijntjes en een bellenblaas (goedkoop bij de action. 5 voor 40 cent ofzo) achter de olifant geplakt om ze rechtop te houden. Overgetrokken van laptopscherm op dik papier, uitgeknipt en zo nog 3 olifantjes gemaakt. Eenvoudig en snel *O*
pi_162038429
Geniaal die toeterslurven. _O_

Thanks nogmaals voor alle inspiratie! Ik zal woensdag laten weten wat het geworden is.
pi_162092211

Dit is het geworden. *O* Er zitten traktatieboekjes van Kikker in, Kikker rozijntjes ( _O_ voor die tip), een zakje knijpfruit en een kiwi (ik had een kilo gekocht en die komt hier niet op. _O- ) Ik moet er nog op een leuke manier Hoera! N.ora is 1 jaar! bij doen, maar verder is het klaar. :)
pi_162092663
Ik heb me er dit jaar voor Lars redelijk simpel vanaf gemaakt. Maar het was precies volgens zijn wens ("Ik wil weer spiezies mam!"), en ik zag alleen maar vrolijke reacties in de klas O+
  woensdag 11 mei 2016 @ 16:28:19 #216
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_162092799
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:02 schreef Selvaria het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het geworden. *O* Er zitten traktatieboekjes van Kikker in, Kikker rozijntjes ( _O_ voor die tip), een zakje knijpfruit en een kiwi (ik had een kilo gekocht en die komt hier niet op. _O- ) Ik moet er nog op een leuke manier Hoera! N.ora is 1 jaar! bij doen, maar verder is het klaar. :)
Herinneringen aan de luchtballon.. O+
Ik trakteerde het toen ik 3 werd, met een zakje Nibbits :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_162092918
Ziet er super uit Shandaly! ^O^

Rijst. O+ Ik hoop dat N. later ook met zulke gevoelens aan mijn harde werk terugdenkt. :D

Helemaal klaar!
pi_162098891
Hoe krijg je dat nou mee, al die luchtballonnen?
  woensdag 11 mei 2016 @ 20:40:10 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162099270
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:29 schreef Shandaly het volgende:
Hoe krijg je dat nou mee, al die luchtballonnen?
Zijn er maar 5 hè.
KuikenGuppy
pi_162100234
Dat scheelt idd... Bij Lars had ik al 30 traktaties nodig ;)
  donderdag 19 mei 2016 @ 10:07:40 #221
73386 Fazz
onderweg
pi_162317798
F gaat vandaag trakteren op de opvang *O*

Ik ben vergeten een foto van het eindresultaat te maken }:| maar dit geeft al een idee :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ijshoorntjes gehaald in de supermarkt, de bovenkant gedipt in gesmolten chocolade en de hoorntjes gevult met druiven/aardbei/blauwe bes/rode bes/braam O+
F is gek op fruit dus wat de andere kindjes niet opkrijgen, eet hij allemaal wel op O-)

De hoorntjes staan in een kartonnen deksel van een doos die ik nog had. Gaatjes ingemaakt en de doos beplakt met een leuke papiertje :)
  donderdag 19 mei 2016 @ 12:59:42 #222
11682 Moonah
Jolie femme
pi_162321810
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:07 schreef Fazzoletti het volgende:
F gaat vandaag trakteren op de opvang *O*

Ik ben vergeten een foto van het eindresultaat te maken }:| maar dit geeft al een idee :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ijshoorntjes gehaald in de supermarkt, de bovenkant gedipt in gesmolten chocolade en de hoorntjes gevult met druiven/aardbei/blauwe bes/rode bes/braam O+
F is gek op fruit dus wat de andere kindjes niet opkrijgen, eet hij allemaal wel op O-)

De hoorntjes staan in een kartonnen deksel van een doos die ik nog had. Gaatjes ingemaakt en de doos beplakt met een leuke papiertje :)
Wat een super traktatie!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 14:41:25 #223
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162540227
Ik ben doorgaans zo a-creatief als een ikweetnietwat maar had ineens een brainwave voor een traktaties voor als Lucas' zusje wordt geboren O+



Ooievaartjes gemaakt van wasknijpers met een buideltje (stoffen zakdoek) met daarin een doosje rozijnen en een hema-vingerpop-beestje O+
Nu ben ik mega trots op mezelf :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162540419
Die is leuk Chanty!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_162560038
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:41 schreef Chanty het volgende:
Ik ben doorgaans zo a-creatief als een ikweetnietwat maar had ineens een brainwave voor een traktaties voor als Lucas' zusje wordt geboren O+

[ afbeelding ]

Ooievaartjes gemaakt van wasknijpers met een buideltje (stoffen zakdoek) met daarin een doosje rozijnen en een hema-vingerpop-beestje O+
Nu ben ik mega trots op mezelf :+
^O^
pi_162967323
Die bananenmuffins waar er eerder over gesproken werd, smaken die nou echt lekker? Smaken ze er bananig?
Ik ben ook op zoek naar een traktatie. Of muffins, og een rupsjenooitgenoeg-fruitschaal (met gaatjes in het fruit en rupsjes van druiven en tomaatjes).
  maandag 13 juni 2016 @ 10:16:50 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162969485
Ik lust geen bananen maar maak wel graag bananenmuffins :D

Heb het eerdere recept niet gezien, maar uit mijn hoofd:
- 250 gr bloem
- half zakje bakpoeder
- 2 bananen
- 1 ei
- 60 gr gesmolten boter / olie
- 125 ml melk
- smaakmakers zoals kaneel of vanille
pi_163004259
Ik vind ze niet uitgesproken naar banaan smaken nee, gewoon naar (vrij stevige) muffins.
pi_163013138
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:21 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb me er dit jaar voor Lars redelijk simpel vanaf gemaakt. Maar het was precies volgens zijn wens ("Ik wil weer spiezies mam!"), en ik zag alleen maar vrolijke reacties in de klas O+
[ afbeelding ]
Ik wil ook zoiets maken voor Ketel. Kan dat met vers fruit de avond ervoor, of beter op de ochtend zelf?
pi_163013493
Dank! Dan ga ik morgen eens proefbakken :)
pi_163014605
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:29 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik wil ook zoiets maken voor Ketel. Kan dat met vers fruit de avond ervoor, of beter op de ochtend zelf?
Toen mijn oudste 3 werd heb ik druif/aardbeien spiesjes gemaakt en dat ging prima de avond ervoor.

Over een paar weken mag ik ook weer aan de bak...
De oudste wordt de eerste dag van de vakantie 6 en de jongste in de vakantie 4, dus neemt ze afscheid op de psz.
Wordt waarschijnlijk 3 dagen trakteren in 1 week :') op de psz zit de jongste in een 3+ groep en dr gewone groep.
Het voordeel is dat het voor de 3+ groep wel simpel kan blijven. Want veel kinderen die afscheid nemen en de juf, dus de juf wilde een high tea achtig iets doen, ook met de ouders. En dan gewoon kleine hapjes maken.

Voor de andere twee keer moet ik nog wat bedenken. Ik hou het iig simpel heb ik bedacht :+

[ Bericht 39% gewijzigd door Sonnetje85 op 14-06-2016 20:21:56 ]
pi_163019435
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 19:29 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik wil ook zoiets maken voor Ketel. Kan dat met vers fruit de avond ervoor, of beter op de ochtend zelf?
Ik heb het zelf pas een uur van tevoren gemaakt. Verjaardagsfeestje op school was aan het eind van de middag, dus ik heb na de lunch spiesjes gemaakt en meteen naar school gebracht. Denk dat je het wel makkelijk iets verder van tevoren kunt maken, afhankelijk van welk fruit je gebruikt. Druiven zijn geen probleem, van de aardbeien worden de poffertjes misschien wat zompig na een tijdje, en fruit als appel wordt bruin... eigen inzicht dus ;)
  donderdag 16 juni 2016 @ 10:28:11 #233
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163055345
De bloemen voor Lucas verjaardag zijn klaar :) Niet heel origineel maar ik vind ze leuk geworden :Y



Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 3 oktober 2016 @ 10:32:16 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165724176
Schopje! Kuiken mag straks als zijn broertje/zusje geboren is trakteren op psz en bij de go. Ik had zoiets bedacht, maar twijfel of op de psz iedereen wel die snoepjes lust/mag?



Nog liever zou ik iets met fruit willen of non-food, maar ik kan daar niet echt iets voor vinden.
Voor bij de gastouder had ik iets met een badeendje in gedachten, maar dan zoek ik effen roze of blauwe badeendjes en liefst in een gewone winkel te koop. Iemand een idee waar ze die verkopen? Of een ander leuk idee? Ik had ook nog ooievaars gemaakt, waar je dan een zakje in kan nieten, maar wat moet er dan weer in dat zakje... :') Fwp, dit.
KuikenGuppy
pi_165724389
Waarom niet een doosje rozijntjes of zo waar je Nijntje op plakt?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 3 oktober 2016 @ 10:52:45 #236
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165724514
Ik weet dat je zei normale winkel maar die weet ik niet. Wel goede ervaringen met deze winkel: http://www.badeendwinkel.(...)Path=47#.V_IbaKBcLqA. Roze en bkauwe eendjes voor een euro.

Verder heb ik toen rondgeneusd bij de Hema. Daar hebben ze vaak leuke dingetjes voor een euro. Ik had vingerpopjes (dieren). Zou anders gewoon eens wat winkels als de zeeman, Xenos ed in gaan :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:20:34 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165724971
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 10:44 schreef Tally het volgende:
Waarom niet een doosje rozijntjes of zo waar je Nijntje op plakt?
Dit zijn HEMA snoepjes, net zoiets dus, en de doosjes zijn al roze en blauw van zichzelf, vind ik wel zo leuk :P (Hoewel rozijnendoosjes in een gekleurd papiertje inpakken ook eigenlijk het werk niet is). Misschien toch wel een idee dan voor op de psz :Y.

@Chanty, ik wil idd een gewone winkel ivm verzendkosten, anders betaal ik straks ¤12 of meer voor 6 eendjes, dat vind ik wat veel voor alleen een eendje (moet natuurlijk ook nog iets anders bij, ik dacht aan hartjessnoepjes of popcorn oid).

De genoemde winkels zitten hier allemaal niet en ik heb niet zo veel energie meer om nog helemaal naar de stad te gaan (met kuiken). Maar anders stuur ik mijn man of zus er wel op uit, dat kan natuurlijk ook :+.
KuikenGuppy
pi_165725380
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 10:32 schreef Burdie het volgende:
Schopje! Kuiken mag straks als zijn broertje/zusje geboren is trakteren op psz en bij de go. Ik had zoiets bedacht, maar twijfel of op de psz iedereen wel die snoepjes lust/mag?

[ afbeelding ]

Nog liever zou ik iets met fruit willen of non-food, maar ik kan daar niet echt iets voor vinden.
Voor bij de gastouder had ik iets met een badeendje in gedachten, maar dan zoek ik effen roze of blauwe badeendjes en liefst in een gewone winkel te koop. Iemand een idee waar ze die verkopen? Of een ander leuk idee? Ik had ook nog ooievaars gemaakt, waar je dan een zakje in kan nieten, maar wat moet er dan weer in dat zakje... :') Fwp, dit.
[ afbeelding ]
Ik zou gewoon even kort met de psz overleggen of er allergieën zijn of kindjes die geen suiker o.i.d mogen weet ik het. Vaak valt t best mee voor een keertje.
♥ J & S
pi_165726577
Mijn peuter lust geen rozijntjes (of is er te eigenwijs voor, dat onderscheid is soms lastig :') ), maar hey, je kan nooit iedereen tevreden hebben toch! Ik ben van plan een doos geboortekoekjes te bestellen die de oudste op school kan uitdelen. Ja, er zijn vast kindjes met allergieën die dat dan niet mogen. Oudste wil voor hun dan graag weer rozijntjes. Prima toch?
  maandag 3 oktober 2016 @ 13:16:02 #240
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165726912
Ah nee met 6 eendjes schiet het idd niet op! Ik zou lekker je man op pad sturen :Y
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')