Uiteindelijk kom je er wel, maar inmiddels hebben wel 3 auto's je ingehaald. Bovendien krijgt je motor flink op z'n donder. Als je verder perfect rijdt tijdens een examen zal zo'n incident geen consequenties hebben, maar een goede instructeur/examinator zal hier zeker wat over zeggen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tuurlijk, hij gaat brommen en moeilijk doen, maar als je gas blijft geven zou hij er ooit toch wel moeten komen ik doe wel eens zo lui als ik geen zin heb terug te schakelen, hij komt er uiteindelijk wel een keer
Succes dan! 27x is zo'n beetje wel 9x scheepsrecht geweest ofzo...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:55 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Heb het pasje nog niet nee, 19 november afrijden, dus het komt eraan.
(En bij deze mijn excuses voor al die kansloze posts, want dan ben ik zelf 19 maanden bezig geweest... Weliswaar met een tussenpauze van 8 maanden en 3x een instructeur wissel.. Maar toch)
Maar je rijdt niet perfect. Het kan bij een net wel/net niet ritje doorslaggevend zijn in de negatieve zin van het woord.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Als je verder perfect rijdt tijdens een examen zal zo'n incident geen consequenties hebben
Ik ga voor de eerste x afrijden he....quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Succes dan! 27x is zo'n beetje wel 9x scheepsrecht geweest ofzo...
[..]
Maar je rijdt niet perfect. Het kan bij een net wel/net niet ritje doorslaggevend zijn in de negatieve zin van het woord.
Ja sorry, ik had het er alleen over dat het kan. Dat moet je uiteraard niet doen in een examen. Ik heb al 2j mijn rijbewijs maar blijf t een gezellig topic vinden. Meestal danquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Uiteindelijk kom je er wel, maar inmiddels hebben wel 3 auto's je ingehaald. Bovendien krijgt je motor flink op z'n donder. Als je verder perfect rijdt tijdens een examen zal zo'n incident geen consequenties hebben, maar een goede instructeur/examinator zal hier zeker wat over zeggen.
Maar dat zijn inprincipe kleine dingetjes en puur ook wat je kan ontwikkelen door gewenning. Als het smal is dan zou ik langzamer rijden en aan de hand van de kilometers schakelen. Als je onder 30/35 zit naar 2 en als je daar nog boven zit naar 3. Dat merk je zelf ook wel want anders duurt het een halve dag om op te trekken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:36 schreef TheSatanSlayer het volgende:
ok mijn excuses dan voor de reactie...
en ik heb pas volgende week mn proefles bij nieuwe rijschool.
Ik heb vooral moeite met de timing en ik weet nog niet zogoed wanneer ik moet terugschakelen..
maar schakelen is niet het aller grootste probleem.. vooral het kijken en [snelheid] inschatten van anderen en de positie van de auto. dat zijn dus de oorzaken dat ik niet goed kan schakelen.
bv. ik rijd in een smalle 60km weg met bomen langs de kant en er rijd een tegemoedkomer aan, op zon moment moet ik al bedenken wat te doen. ik heb moeite met het inschatten van afstanden [botsen we tegen elkaar aan als we allebei doorrijden?]. dan verlies ik tijd om te schakelen en schakel ik of te laat of helemaal niet.. vaak voorgekomen tijdens rijlessen..
maar werd ook wel opdringerig gedaan en daar wordt ik gestresst van. en alleen maar kritiek en werd snel boos.. nieuwe rijschool met de RIS methode, het idee alleen al klinkt voor mij aangenamer!
Lieve schat, volgens mij ben jij degene geweest die constant mensen bleef afzeiken en belachelijk maakte.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 00:20 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
[..]
Hééééé..... Of een Bradster, lekker mensen afbranden op onzekerheid/faalangst, good job.
Maar wat ga je doen als ze je adviseren om voor automaat te gaan? Zoals je er over schrijft klinkt het alsof je hun goedkeuring nodig hebt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 20:54 schreef TheSatanSlayer het volgende:
Hopelijk is de nieuwe rijschool beter, in ieder geval een stuk duurder!
En nee, ze zijn erover ingelicht dus ze weten dat ik [heel veel] moeite heb met het schakelen.. Na die proefles krijg ik tehoren wat het beste is voor mij, ik vrees voor het ergste...
Denk dat mijn oude instructeur hun er al van overtuigd hebben en hij heeft ze ook ingelicht van tevoren dus dan moeten ze al een soort oordeel over mij hebben... In eerste instantie wouden ze mij meteen automaat laten lessen, ik heb dus die proefles aangevraagd en nu kijken ze wat het beste en snelste is voor mij..quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:59 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar wat ga je doen als ze je adviseren om voor automaat te gaan? Zoals je er over schrijft klinkt het alsof je hun goedkeuring nodig hebt.
Als je hoe dan ook voor schakelen wil gaan dan hoef je ook niet op te zien tegen het oordeel van die rijschool. maak gewoon duidelijk wat je wil, ook al kost het meer lessen.
Hoe dom het ook klinkt, en dat kan ik me goed voorstellen, maar toch blijven oefenen op die koppeling. Komt vanzelf goed. En niet te veel rekening houden met die mensen achter je, je zit niet voor niets in een auto met een grote L erop...quote:Op zondag 12 oktober 2014 13:24 schreef roos94 het volgende:
Hey ik heb even een vraagje. Ik heb nu 10lessen gehad en schakelen tijdens het rijden zelf gaat oke. Ik heb alleen een groot probleem; wegrijden bij bijv een stoplicht is een drama. Ik ga veelstr langzaam, heb dan steeds ruzie met de koppeling. Ik voel me hierdoor dom en mijn motivatie zakt er ook door. We hebben al meerdere lessen op lege terreinen geoefend maar het wil gewoon niet lukken. Als ik de koppeling te snel laat komen valt de motor uit, doe ik het te langzaam worden mensen achter me boos.. heeft iemand miss tips hiervoor ? Word er een beetje wanhopig van als ik zie dat anderen na 2 lesjes al probleemloos alles doen
Dus dan kan ik beter geen proefles nemen en meteen een pakket nemen voor het schakelen? Als ik dan toch weet wat ik nu wil, dan bespaar ik me die ¤70 aan proefles..quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:28 schreef Foxiee het volgende:
Lastige vraag omdat de meeste voor een particulier hebben gereden of een grote rijschool en niet "en". Ik zelf rijd voor een particulier en dat bevalt mij prima. Wel is het belangrijk dat je van te voren vraagt wat er gebeurt ivm ziekte of als er wat met de auto gebeurt. Bij mij heeft de instructeur twee auto's en in geval van ziekte vangt iemand anders dat op (ze hebben dat onderling zo geregeld).
Slagingspercentage zou ik mij niet helemaal blind op staren. Er zijn verschillende manieren om een slagingspercentag hoog te houden zonder dat jij er echt wat aan hebt. Maar het is lastig om iets aan te raden want ze verschillen allemaal van elkaar. Ik zou gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt.
Klopt trouwens wat je zegt wat betreft de baantjes. De auto's van het bedrijf waar ik werk zijn allemaal handgeschakeld ( Seat Leon uit 2014, mooie bak ). Dat niet alleen, maar als je alleen automaat kan rijden kan je ook nooit een keer de auto van iemand anders lenen/gebruiken (tenzij dat toevallig ook automaat is ofc).
Mij is het zo geleerd:quote:Op zondag 12 oktober 2014 13:24 schreef roos94 het volgende:
Hey ik heb even een vraagje. Ik heb nu 10lessen gehad en schakelen tijdens het rijden zelf gaat oke. Ik heb alleen een groot probleem; wegrijden bij bijv een stoplicht is een drama. Ik ga veelstr langzaam, heb dan steeds ruzie met de koppeling. Ik voel me hierdoor dom en mijn motivatie zakt er ook door. We hebben al meerdere lessen op lege terreinen geoefend maar het wil gewoon niet lukken. Als ik de koppeling te snel laat komen valt de motor uit, doe ik het te langzaam worden mensen achter me boos.. heeft iemand miss tips hiervoor ? Word er een beetje wanhopig van als ik zie dat anderen na 2 lesjes al probleemloos alles doen
Ik heb het juist wél op deze manier geleerd, en in een benzine auto moet je volgens mij haast wel. Anders ben je niet vooruit te branden.quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:21 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Wegrijden gaat bij mij ook langzaam. Snel wegrijden doe je zo: Koppeling ingetrapt blijven houden --> beetje gas geven --> koppeling omhoog laten en zodra hij 'aangrijpt' merk je dat de auto sneller gaat wegrijden, omdat je de motor al veel trekkracht geeft
Maar van m'n instructeur mag ik dat niet doen. Weet niet waarom, maar ik denk dat het als 'gevaarlijk' of 'asociaal' wordt ervaren en je verspilt brandstof, want je geeft gas, terwijl de motor niet gekoppeld is.
ze vragen gewoon de volle prijs en een proefles is 90min ipv 60 dus ¤70 kom je dan uitquote:Op zondag 12 oktober 2014 14:17 schreef delano.888 het volgende:
Een proef les is toch gratis normaal gesproken? Of ze helft ofzo maar 70 euro????
Ik les in een benzine auto en mij is het zo geleerd: koppeling indrukken, dan op laten komen tot aangrijpingspunt en dan gas erbij geven en koppeling vasthouden/gelijktijdig omhoog doen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:27 schreef Reemi het volgende:
[..]
Ik heb het juist wél op deze manier geleerd, en in een benzine auto moet je volgens mij haast wel. Anders ben je niet vooruit te branden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |