Ze hebben ervoor gekozen het eerste jaar alle teams met dezelfde auto's te laten rijden en dat langzaamaan vrij te geven, te beginnen met bodykits.quote:Op zaterdag 13 september 2014 19:38 schreef Waffle het volgende:
[..]
Het gaat er wat mij betreft ook niet echt om of het dichterbij de consumentenauto zit bij FE. Het is een compleet ander concept. Als ze het dichterbij de consumentenauto's hadden willen hebben, hadden ze wel meer vrijheden gegeven voor de auto's. Het is niks anders dan een volgende GP2/WSR/etc. Het mooie is wel dat het best wel innovatief is en daarnaast overal ter wereld in steden kan plaats vinden, omdat het toch geen geluidsoverlast veroorzaakt.
Eerste reactie van de commentator van Fox was ook nog dat het de fout van Heidfeld was, die begreep er ook helemaal niks van.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:53 schreef Ferry_76 het volgende:
Heidfeld heel veel mazzel, en Nicolas Prost is een fucking idioot..
De rechten voor de seizoens die ze hebben uitgezonden blijven behouden, het is niet zo dat ze niks meer mogen laten zien. De jaarclip van 2012(?) laat dit wel mooi zien voor de jaren dat het op SBS uitgezonden werdquote:Op zondag 14 september 2014 19:28 schreef JohnB52 het volgende:
Volgende week zaterdag om 16:00
Er waren precies 0 seconden racebeelden te zien.
(Hebben ze geen rechten voor)
Ik heb een stukje gekeken, alleen interviews en beelden van tests en nul racebeelden idd.quote:Op zondag 14 september 2014 19:29 schreef Geralt het volgende:
Ow. Ik dacht misschien is dat de moeite waard. Ik begrijp dat dat niet het geval was?
Waarom deden ze dat niet dan?quote:Op zondag 14 september 2014 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De rechten voor de seizoens die ze hebben uitgezonden blijven behouden, het is niet zo dat ze niks meer mogen laten zien.
Ze kopen de TV rechten van een bepaald jaar, die rechten houden ze en andere zenders mogen die beelden niet uitzenden zonder toestemming. Zie als mooi voorbeeld ook de RTL Jaarclip van 2012, waar de jaren van SBS ontbreken.quote:Op zondag 14 september 2014 22:03 schreef JohnB52 het volgende:
Heb je een bron waarin staat dat ze die rechten nog steeds hebben?
Komt van RTLgpquote:Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft onthuld dat de Formule 1-teams een gesprek hebben aangekaart met Bernie Ecclestone over de hoge ticketprijzen. Reden hiervoor is de teruglopende bezoekersaantallen van de races de afgelopen jaren.
De teams zijn dit jaar in gesprek met de Formule 1-bazen in de hoop te kunnen achterhalen waarom de sport wereldwijd steeds minder bezoekers en kijkers weet te trekken. De hoge ticketprijzen die de organiserende circuits vragen lijken één van de voornaamste oorzaken te zijn van de teruglopende populariteit. Organisatoren zien zich echter genoodzaakt de prijzen zo hoog op te drijven, vanwege de hoge prijs die ze aan Ecclestone moeten betalen om alleen al de race te mogen organiseren.
Lagere ticketprijzen, traditionele circuits behouden
Mercedes-teambaas Toto Wolff laat aan het Britse Autosport weten op de hoogte te zijn van de hoge kosten waarmee de organisatoren worden opgezadeld, en heeft de kwestie dan ook samen met de overige teams voorgelegd aan Ecclestone.
‘We hebben het onderwerp van de ticketprijzen aangeboord, en hebben daarnaast ook gesproken over de grote waarde om traditionele circuits als Spa, Monza en Hockenheim op de kalender te houden’, laat Wolff weten. ‘Dergelijke races moeten deel uit blijven maken van de kalender. Dit is een globale sport.’
‘We moeten naar het buitenland gaan en nieuwe gebieden voor ons weten te winnen. Zo is het altijd al geweest. Ik denk echter dat het vrij helder is wat gedaan moet worden om ook de tribunes van traditionele circuits, zoals Hockenheim en Monza, gevuld te krijgen.’
Dennis: Oorzaak terugloop onzerzoeken
McLaren CEO Ron Dennis uitte eerder dit jaar al zijn zorgen over de teruglopende bezoekersaantallen bij de races. De Brit liet weten dat alleen met degelijk marktonderzoek duidelijk kan worden wat de afnemende animo veroorzaakt.
‘Er moet een reden zijn waarom de tribunes in Duitsland maar half gevuld waren, terwijl de voorgaande races in Oostenrijk en Silverstone volledig uitverkocht waren’, aldus Dennis. ‘Er moet een reden voor zijn. We kunnen wel allemaal een gok wagen, maar we moeten dergelijke zaken zien te begrijpen. Zijn het de ticketprijzen? Zijn het de nationale helden? Wat het ook is, we moeten er iets aan doen.’
Aan nationale helden kan het in DLD niet liggen, die hebben Vettel al 4 jaar als kampioen gehad en waarschijnlijk wordt Rosberg de volgende.quote:Op maandag 15 september 2014 13:30 schreef nils7 het volgende:
Wolff steekt z'n nek uit:
[..]
Komt van RTLgp
Geen Schumi speelt de grootste rol in Duitsland.quote:Op maandag 15 september 2014 17:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Aan nationale helden kan het in DLD niet liggen, die hebben Vettel al 4 jaar als kampioen gehad en waarschijnlijk wordt Rosberg de volgende.
Het circuit kan het ook niet aan liggen want da's inderdaad een klassieker..
Ik ga voor hoge ticketprijzen en het geluid zal ook wel meespelen, de ervaring is minder.
Denk niet dat dat ermee te maken heeft, Schumi was al gestopt en bij Mercedes deed ie het niet echt denderend.quote:Op maandag 15 september 2014 17:04 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Geen Schumi speelt de grootste rol in Duitsland.
Nee na zijn afscheid bij Ferrari zijn de kijkcijfers en toeschouwersaantallen daar helemaal in elkaar gezakt.quote:Op maandag 15 september 2014 17:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Denk niet dat dat ermee te maken heeft, Schumi was al gestopt en bij Mercedes deed ie het niet echt denderend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |