abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 maart 2015 @ 16:49:01 #101
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_150853137
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Laat ook maar |:(
Stuur hem je wel door ;) haha
Mooi spul van cumulus!
Ik was Patagonia in de zomer en had genoeg aan mijn synthetische en zware marmot wave 3
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 20 maart 2015 @ 18:06:30 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150855053
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:49 schreef Boterbartje het volgende:

had genoeg aan mijn synthetische en zware marmot wave 3
Comfort temp -1,3 C. Dat zou dan inderdaad lijkt me genoeg moeten zijn met een dual skin tent. Ik ga in het voorjaar (hier herfst) dus ik krijg wat lagere temperaturen en mogelijk veel wind.

Die wave 3 is trouwens net zo zwaar als mijn donzen Nepalese slaapzak. Ik schat dat mijn Nepalese slaapzak kwa warmte vergelijkbaar is met de Panyam 600, maar die weegt 800 gram minder (en is vier keer zo duur).

Zo'n Cumulus slaapzak kan ik natuurlijk gewoon m'n pa (in NL) laten doorsturen maar dat is weer gedoe en kost extra geld terwijl het voor hun niets uitmaakt kwa kosten of ze nu naar de UK of naar NL sturen. }:|

Edit: hmm... ik zie bij Postnl dat een pakket van <2kg versturen naar de UK maar ¤13 kost. Dan valt het wel mee.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 20 maart 2015 @ 18:44:48 #103
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_150856196
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

Comfort temp -1,3 C. Dat zou dan inderdaad lijkt me genoeg moeten zijn met een dual skin tent. Ik ga in het voorjaar (hier herfst) dus ik krijg wat lagere temperaturen en mogelijk veel wind.

Die wave 3 is trouwens net zo zwaar als mijn donzen Nepalese slaapzak. Ik schat dat mijn Nepalese slaapzak kwa warmte vergelijkbaar is met de Panyam 600, maar die weegt 800 gram minder (en is vier keer zo duur).

Zo'n Cumulus slaapzak kan ik natuurlijk gewoon m'n pa (in NL) laten doorsturen maar dat is weer gedoe en kost extra geld terwijl het voor hun niets uitmaakt kwa kosten of ze nu naar de UK of naar NL sturen. }:|

Edit: hmm... ik zie bij Postnl dat een pakket van <2kg versturen naar de UK maar ¤13 kost. Dan valt het wel mee.
Tja precies.
Ik baal er van dat ik met een slaapzak van 1,8kg loopt te sjouwen terwijl die cumulusjes zo mooi licht zijn en relatief goedkoop voor een goede donzen zak.
Ik heb een lichte exped synmat, lichte Tarptent etc. en die zware zak maakt die winst eigenlijk voor niets :P Maarja, kosten he.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 20 maart 2015 @ 19:09:06 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150857108
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Tja precies.
Ik baal er van dat ik met een slaapzak van 1,8kg loopt te sjouwen terwijl die cumulusjes zo mooi licht zijn en relatief goedkoop voor een goede donzen zak.
Ik heb een lichte exped synmat, lichte Tarptent etc. en die zware zak maakt die winst eigenlijk voor niets :P Maarja, kosten he.
Bij mij is eigenlijk alles wel vrij zwaar. Maar nu ik wat meer (en langere) treks ga doen wordt het misschien tijd om in wat lichter spul te investeren. Want die laatste kilo's wegen altijd veel. Of je pack nu 8kg of 10kg weegt dat maakt niet zoveel uit, maar er zit echt een enorm verschil tussen een backpack van 15kg of 17kg. Er zit een soort van kantelpunt boven de ~12-14kg waar elke kilo gaat tellen. Dat is mijn eigen ervaring maar ik hoor dat ook van andere mensen.

Ik zit nu serieus te denken aan dat Terra Nova Voyager Superlight tentje (1,5kg), een Therm-a-Rest NeoAir XLite matrasje (350 gram) en een warme slaapzak van 1kg. En waarschijnlijk een Aether 70 rugzak, maar dat is niet lichter dan wat ik nu heb. Bij elkaar scheelt dat ongeveer 1,65kg met wat ik nu heb (maar de reden voor vervanging is meer dan alleen gewicht).

Waar ik soms van baal is dingen waar je niet omheen kunt. Ik draag bijvoorbeeld contactlenzen en als ik 6 weken ga trekken moet ik dus 0,5kg aan contactlens vloeistof meesjouwen :'). En ~2kg aan vogelspullen is ook niet ideaal :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 20 maart 2015 @ 20:47:40 #105
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_150861568
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bij mij is eigenlijk alles wel vrij zwaar. Maar nu ik wat meer (en langere) treks ga doen wordt het misschien tijd om in wat lichter spul te investeren. Want die laatste kilo's wegen altijd veel. Of je pack nu 8kg of 10kg weegt dat maakt niet zoveel uit, maar er zit echt een enorm verschil tussen een backpack van 15kg of 17kg. Er zit een soort van kantelpunt boven de ~12-14kg waar elke kilo gaat tellen. Dat is mijn eigen ervaring maar ik hoor dat ook van andere mensen.

Ik zit nu serieus te denken aan dat Terra Nova Voyager Superlight tentje (1,5kg), een Therm-a-Rest NeoAir XLite matrasje (350 gram) en een warme slaapzak van 1kg. En waarschijnlijk een Aether 70 rugzak, maar dat is niet lichter dan wat ik nu heb. Bij elkaar scheelt dat ongeveer 1,65kg met wat ik nu heb (maar de reden voor vervanging is meer dan alleen gewicht).

Waar ik soms van baal is dingen waar je niet omheen kunt. Ik draag bijvoorbeeld contactlenzen en als ik 6 weken ga trekken moet ik dus 0,5kg aan contactlens vloeistof meesjouwen :'). En ~2kg aan vogelspullen is ook niet ideaal :D
De Aether is wel stevig en makkelijk te organiseren + comfortabel op je rug.
Inderdaad. Ik heb zelf mijn gewicht altijd rond de 12-15 kg, maar ik wil gewoon zo licht mogelijk.

NeoAir matjes kraken wel heel erg, vandaar mijn keus voor de zwaardere Exped matjes. En een lichte slaapzak lijkt mij ook wel wat.. achja.

Eten en drinken is ook altijd zwaar. Een waterfilter is wat dat betreft ook een besparing van 2kg mits je waterbronnen tot je beschikking hebt.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 20 maart 2015 @ 20:57:54 #106
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150862148
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:47 schreef Boterbartje het volgende:

Eten en drinken is ook altijd zwaar. Een waterfilter is wat dat betreft ook een besparing van 2kg mits je waterbronnen tot je beschikking hebt.
Ik gebruik dit:



Scheelt inderdaad een hoop gewicht kwa water meedragen en het water is direct drinkbaar zonder bijsmaak. En het scheelt ook een hoop geld (en milieuvervuiling) bij gewoon reizen. Bijvoorbeeld: zelfs in Ethiopië heb ik 2 maanden lang bijna alleen kraanwater gedronken. Is perfect veilig na sterilisatie en je bespaart ca $0,50 maal 2-3 liter per dag maal 60 dagen = $60-$90 en 120-180 plastic flessen die anders het milieu in gaan!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 20 maart 2015 @ 21:05:21 #107
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_150862536
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:57 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik gebruik dit:

[ afbeelding ]

Scheelt inderdaad een hoop gewicht kwa water meedragen en het water is direct drinkbaar zonder bijsmaak. En het scheelt ook een hoop geld (en milieuvervuiling) bij gewoon reizen. Bijvoorbeeld: zelfs in Ethiopië heb ik 2 maanden lang bijna alleen kraanwater gedronken. Is perfect veilig na sterilisatie en je bespaart ca $0,50 maal 2-3 liter per dag maal 60 dagen = $60-$90 en 120-180 plastic flessen die anders het milieu in gaan!
Ik wil ook zoiets, zodat ik ook oppervlakte water kan drinken. Maar ik weet niet precies hoe alles werkt met steripens, UV-licht en koolstoffilters etc. Moet nog een keer verdiepen. Ik heb echter alleen in Europa en patagonie gehiked, en daar kon ik gewoon kraanwater drinken of bergwater. Gebruiker overigens ook geen flessen maar een drinkzak
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_150865299
Zijn er ook met drinkzakken e.d.
Kijk eens op het preppersforum, die gasten weten daar echt alles over en weten wat werkt en betrouwbaar is en wat niet! Echt een geweldige informatiebron is dat wat betreft survivalgear (waaronder dus ook die filters)
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 22 maart 2015 @ 13:15:42 #109
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150908385
Net even zo'n NeoAir Xlite matrasje gekocht. Volgens de fabrikant 340 gram, 341 gram op mijn keukenweegschaal :7
Dat ding is echt serieus warm. Ik denk dus dat ik toch maar voor een wat minder warme slaapzak ga. Deze week misschien maar eens een nachtje in de tuin slapen om te testen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 23 maart 2015 @ 00:32:29 #110
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_150936589
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:15 schreef SeLang het volgende:
Net even zo'n NeoAir Xlite matrasje gekocht. Volgens de fabrikant 340 gram, 341 gram op mijn keukenweegschaal :7
Dat ding is echt serieus warm. Ik denk dus dat ik toch maar voor een wat minder warme slaapzak ga. Deze week misschien maar eens een nachtje in de tuin slapen om te testen.
Vind je hem niet kraken? Ik vond hem kraken :P
Maar Exped geniet sowieso mijn voorkeur vanwege de lengte banen vs. breedte banen. Maar het gewicht is dan ook minimaal 2x zo hoog (van mij 850 gr ofzo?)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 23 maart 2015 @ 08:27:26 #111
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150939195
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2015 00:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Vind je hem niet kraken? Ik vond hem kraken :P
Maar Exped geniet sowieso mijn voorkeur vanwege de lengte banen vs. breedte banen. Maar het gewicht is dan ook minimaal 2x zo hoog (van mij 850 gr ofzo?)
Ik heb er vannacht op geslapen (wel gewoon in de huiskamer) en hij kraakte helemaal niet. Maar ik blaas hem ook vrij hard op want dat vind ik het meest comfortabel. Als je hem maar zacht opblaast dan kraakt hij wel (maar niet storend imo). Het is op afstand het meest comfortabele matje waar ik ooit op heb geslapen! Boven verwachting eigenlijk, echt indrukwekkend voor een ultralight. Deze week wil ik nog een nachtje in de tuin gaan slapen om de isolatie te testen. De grond is eigenlijk al te warm daarvoor maar het geeft in elk geval een indruk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 23 maart 2015 @ 09:21:23 #112
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_150939993
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb er vannacht op geslapen (wel gewoon in de huiskamer) en hij kraakte helemaal niet. Maar ik blaas hem ook vrij hard op want dat vind ik het meest comfortabel. Als je hem maar zacht opblaast dan kraakt hij wel (maar niet storend imo). Het is op afstand het meest comfortabele matje waar ik ooit op heb geslapen! Boven verwachting eigenlijk, echt indrukwekkend voor een ultralight. Deze week wil ik nog een nachtje in de tuin gaan slapen om de isolatie te testen. De grond is eigenlijk al te warm daarvoor maar het geeft in elk geval een indruk.
Nice! Ik denk overigens dat elk matje van 100+ euro prima presteert. Als je tegen het 'kraken' van NeoAir kan, dan is dat helemaal nice omdat deze echt extreem licht zijn. Fantastisch!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 23 maart 2015 @ 09:41:09 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150940436
Ik ga straks trouwens wat SLR lenzen op eBay gooien om wat nieuwe lichte backpack spulletjes te funden. Die SLR + lenzen was echt de grootste miskoop van mij leven! Perfecte foto's hoor, maar dat spul is zo zwaar dat ik het niet één keer heb meegenomen op reis. Toen ik 5kg aan fotospullen had verzameld heb ik vervolgens een pocketcamera van 200 gram gekocht en dat is de enige die is meegeweest op al mijn reizen _O-. Dat SLR spul ligt nu al jarenlang stof te happen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 23 maart 2015 @ 09:44:02 #114
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_150940488
Het seizoen is hier weer begonnen. De backpackers schieten als paddenstoelen uit de grond :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 24 maart 2015 @ 10:14:07 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150975652
Vannacht in de tuin geslapen om mijn nieuwe matrasje te testen _O-
Het was eigenlijk te warm daarvoor (4 graden binnen in de tent) maar het geeft toch een goede indruk. Mijn dunne slaapzak (comfort temp 5 graden) was net iets te koud maar aan de onderkant was ik lekker warm dus de isolatie van het matrasje is prima.Verder heerlijk pluche. Nog nooit met zoveel lig comfort gekampeerd.

Verder heb ik zojuist een nieuw tentje besteld: Terra Nova Voyager Superlite. Ik laat wel Terra Nova twee modificaties doen om hem (nog) windbestendiger te maken (een extra clip en twee extra scheerlijnen). Als je je oude tent inlevert krijg je 30% korting en ik heb nog een 21 jaar oud Lafuma tentje liggen dat inmiddels zo lek is als een vergiet en waar 5 jaar geleden een paar baldadige kinderen in Kroatië een baksteen door het zeil hadden gegooid (ter plekke gerepareerd met duct-tape en super glue) :')

Straks heb ik dus 3 tentjes in gebruik:
- Vango Tempest 300 voor auto kamperen
- Vango Banshee 200 voor backpack kamperen met niet teveel trekking
- Terra Nova Voyager Superlite voor trekking
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 25 maart 2015 @ 22:46:39 #116
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_151039349
Tof SeLang!
Nog trips op de planning dan?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 26 maart 2015 @ 11:25:14 #117
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151050475
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:46 schreef Boterbartje het volgende:
Tof SeLang!
Nog trips op de planning dan?
Sowieso de 440km Kungsleden trail deze zomer en hopelijk ook nog wat in Schotland ervoor of erna. Dan in dit najaar of winter naar zuid Patagonië. Ik zit ook nog te denken over een niet-trekking bestemming anders wordt het wel erg veel trekking de komenden 12 maanden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:06:40 #118
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_151071219
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Sowieso de 440km Kungsleden trail deze zomer en hopelijk ook nog wat in Schotland ervoor of erna. Dan in dit najaar of winter naar zuid Patagonië. Ik zit ook nog te denken over een niet-trekking bestemming anders wordt het wel erg veel trekking de komenden 12 maanden.
Oh god, jaloers!
Ik wil zo graag kungsleden lopen, maar mijn vriendin is nog nooit wezen hiken dus we gaan eerst (waarschijnlijk) dit voorjaar west highland way lopen, wellicht in de toekomst dan kungsleden maar ze is nog niet erg enthousiast!

Tof zeg! Patagonie is ook super tof! Sowieso heel zuid chili vanaf pucon is tof. Villarica beklimmen als het terzijnertijd weer kan is een aanrader!

Trekking is toch niet erg? Maar als je een 4e bestemming kan toevoegen, dan altijd prima toch? :P Als teveel trekking geen issue is: John Muir trail? Dat is echt een grote droom van mij!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_151071290
Iemand ooit al eens met de rugzak naar Papoea geweest?
Wil ik toch eens een keer gaan doen binnen niet al te lange tijd.
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:13:34 #120
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_151071450
Ik wil graag naar Chernobyl, maar dat is alleen maar minder aantrekkelijk geworden met al die onrust in Oekraïne. Terwijl waarschijnlijk in 2016 een grote koepel over de centrale wordt geplaatst zodat je die niet meer kan zien.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 27 maart 2015 @ 09:26:51 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151083243
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:06 schreef Boterbartje het volgende:

Tof zeg! Patagonie is ook super tof! Sowieso heel zuid chili vanaf pucon is tof. Villarica beklimmen als het terzijnertijd weer kan is een aanrader!
Zo noordelijk kom ik waarschijnlijk niet op deze reis. Ik beperk me tot de zuidpunt (in elk geval beneden de 46-ste breedte graad) aangezien ik maar 4-6 weken ga. Maar het plan is nog lang niet definitief.

quote:
Trekking is toch niet erg? Maar als je een 4e bestemming kan toevoegen, dan altijd prima toch? :P Als teveel trekking geen issue is: John Muir trail? Dat is echt een grote droom van mij!
Nee trekking is zeker niet erg! (in tegendeel ;) ). Maar ik vind het wel leuk om een beetje af te wisselen. Zoals ik deed in de afgelopen 12 maanden: 6 weken puur trekking in de Himalaya, 8 weken auto kamperen + hiken (en ~8 dagen trekking) in Schotland, 8 weken Ethiopië (relaxed cultuur + vogeltjes, inl 6 dagen trekking - eigenlijk gewoon hiken want bagage op een ezel :P) en 1 maand Costa Rica (super relaxed, vooral natuur kijken).

John Muir trail staat ook op mijn verlanglijstje maar zeker niet voor dit jaar. Volgens mij is het ook lastig om een permit te krijgen (veel meer vraag dan er permits zijn) maar ik heb me er nog niet echt in verdiept.

En nog toffer om naar toe te werken: Pacific Crest Trail. Dat is dus gewoon 4286 km die je toch wel in 5-6 maanden moet afwerken anders kom je vast te zitten in de sneeuw. Dan moet je heel wat dagen voedsel e.d. meedragen en zeker op de stukken door de Mojave Desert ook nog zo'n ~10 liter water. Ik weet niet of ik dat trek :P. Op dit moment zou ik er sowieso niet de skills voor hebben maar het is leuk als een soort van ultiem doel dat je misschien ooit zou kunnen bereiken.

Gisteren trouwens een Aether 70 gehaald. Eventjes getest met 18kg erin. Draagt erg lekker.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 27 maart 2015 @ 09:34:09 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151083418
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:08 schreef mattie010 het volgende:
Iemand ooit al eens met de rugzak naar Papoea geweest?
Wil ik toch eens een keer gaan doen binnen niet al te lange tijd.
Nog niet geweest maar het staat wel op mijn radar. Ik ga het dan waarschijnlijk combineren met (opnieuw) Sulawesi. Ik heb wel de indruk dat Papoea wat minder een doe-het-zelf bestemming is en je vaak van duur privé transport en guides e.d. afhankelijk bent. Dat maakt het minder aantrekkelijk. Ik ben dus ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die er zijn geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door SeLang op 27-03-2015 09:40:24 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151089085
Dat gevoel heb ik zeker bij tijd en wijle ook, maar volgens mij zou het wel mogelijk moeten zijn. Ben wel echt benieuwd of er toevallig iemand is die er op eigen houtje is geweest!
Wow, 366 soorten die nergens anders worden gevonden. Maar dat geldt natuurlijk ook deels voor de vele buideldieren en insecten, wat geen afbreuk doet aan de enorme diversiteit.

SeLang, je bent vast wel eens in Afrika geweest? Niks voor jou om (nog) eens naar Namibië/Zuid-Afrika/Botswana/Zimbabwe/Zambia te gaan? Of anders misschien Spanje/Portugal?
In al die landen heb je veel natuur, voldoende cultuur en ontzettend veel vogels.
Plus, mocht je besluiten die richting op te gaan, kan je prima het vogelseizoen meenemen. In Spanje bijvoorbeeld bij Cabo de Gata en in Zuidelijk Afrika bijvoorbeeld in het noorden van Kruger.

Plus, als bonus, kan je in vrijwel al die landen wel goed hiken of een trekking maken.

edit: of eens de richting op van centraal Azië (alhoewel je daar vast al een keer bent geweest) om de grote trek van Azië mee te maken als miljoenen herten dwars door centraal Azië trekken. Beetje vergelijkbaar met Tanzania/Kenia maar totaal niet toeristisch.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 27 maart 2015 @ 12:58:55 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151089415
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 12:48 schreef mattie010 het volgende:
Dat gevoel heb ik zeker bij tijd en wijle ook, maar volgens mij zou het wel mogelijk moeten zijn. Ben wel echt benieuwd of er toevallig iemand is die er op eigen houtje is geweest!
Wow, 366 soorten die nergens anders worden gevonden. Maar dat geldt natuurlijk ook deels voor de vele buideldieren en insecten, wat geen afbreuk doet aan de enorme diversiteit.

SeLang, je bent vast wel eens in Afrika geweest? Niks voor jou om (nog) eens naar Namibië/Zuid-Afrika/Botswana/Zimbabwe/Zambia te gaan? Of anders misschien Spanje/Portugal?
In al die landen heb je veel natuur, voldoende cultuur en ontzettend veel vogels.
Plus, mocht je besluiten die richting op te gaan, kan je prima het vogelseizoen meenemen. In Spanje bijvoorbeeld bij Cabo de Gata en in Zuidelijk Afrika bijvoorbeeld in het noorden van Kruger.

Plus, als bonus, kan je in vrijwel al die landen wel goed hiken of een trekking maken.

edit: of eens de richting op van centraal Azië (alhoewel je daar vast al een keer bent geweest) om de grote trek van Azië mee te maken als miljoenen herten dwars door centraal Azië trekken. Beetje vergelijkbaar met Tanzania/Kenia maar totaal niet toeristisch.
Kwa sub-Sahara Afrika ben ik geweest in Ethiopië (reisverslag), Oeganda, Kenya en Tanzania. Ook safaris gedaan in de laatste twee en treks in de eerste.

Er zijn nog veel mooie dingen te zien en een aantal van die suggesties zal ook nog wel aan bod komen :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151090012
Cool! Had stiekem verwacht dat je al wel in Zuidelijk Afrika zou zijn geweest, maar daar valt dan nog ontzettend veel te ontdekken.
Over Zuid-Afrika kan ik maar één ding zeggen: doen!
Je kan er zelf trekkingen maken in bijvoorbeeld Malolotja (hoewel dit Swaziland is) en op veel meer plekken :Y

Het leukste van Zuid-Afrika (vond ik zelf) was de prachtige natuur en het contact dat je daar met iedereen hebt. Het minst leuke (wel het meest bijzondere) was dat je echt de apartheid gewoon nog zag. Even een klein voorbeeldje: op een gegeven moment stond ik op een camping in St Lucia, beheerd door KZN, die de natuur daar regelen en stroperij e.d. tegen gaan. Staan er een paar oude vrouwtjes op dezelfde camping en die laten dus "gewoon" hun tent afbreken door "swarties". Alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat zwarten voor de blanken werken.

Maarja... Zo is er overal wel iets bijzonders te zien en leven we slechts 80 jaar ofzo ;)
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:08:10 #126
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_151093854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 09:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zo noordelijk kom ik waarschijnlijk niet op deze reis. Ik beperk me tot de zuidpunt (in elk geval beneden de 46-ste breedte graad) aangezien ik maar 4-6 weken ga. Maar het plan is nog lang niet definitief.

[..]

Nee trekking is zeker niet erg! (in tegendeel ;) ). Maar ik vind het wel leuk om een beetje af te wisselen. Zoals ik deed in de afgelopen 12 maanden: 6 weken puur trekking in de Himalaya, 8 weken auto kamperen + hiken (en ~8 dagen trekking) in Schotland, 8 weken Ethiopië (relaxed cultuur + vogeltjes, inl 6 dagen trekking - eigenlijk gewoon hiken want bagage op een ezel :P) en 1 maand Costa Rica (super relaxed, vooral natuur kijken).

John Muir trail staat ook op mijn verlanglijstje maar zeker niet voor dit jaar. Volgens mij is het ook lastig om een permit te krijgen (veel meer vraag dan er permits zijn) maar ik heb me er nog niet echt in verdiept.

En nog toffer om naar toe te werken: Pacific Crest Trail. Dat is dus gewoon 4286 km die je toch wel in 5-6 maanden moet afwerken anders kom je vast te zitten in de sneeuw. Dan moet je heel wat dagen voedsel e.d. meedragen en zeker op de stukken door de Mojave Desert ook nog zo'n ~10 liter water. Ik weet niet of ik dat trek :P. Op dit moment zou ik er sowieso niet de skills voor hebben maar het is leuk als een soort van ultiem doel dat je misschien ooit zou kunnen bereiken.

Gisteren trouwens een Aether 70 gehaald. Eventjes getest met 18kg erin. Draagt erg lekker.
Klinkt allemaal erg tof _O_ ^O^

In ander nieuws: tof dat dit topic weer begint te lopen :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_151097017
Vriendin en ik zijn nu in Laos, halverwege onze 4 maanden trip door Azië. Ondanks dat het echt super hier is, merken we beide dat alles steeds meer moeite kost. Waar we eerst hele dagen op weg waren, is nu de motivatie een beetje verdwenen. Elke keer weer inpakken, nieuw guesthouse zoeken, zoeken naar een restaurantje etc wordt een beetje veel.

Het is een luxeprobleem uiteraard, maar het is vervelend dat we er niet 100% van kunnen genieten. Heeft er iemand ervaring mee? Ik vraag me af of het komt door een gebrek aan 'vastigheid' We zijn al een paar jaar van huis weg (Working Holiday in AU en NZ) en nu zo'n 5 maanden aan het reizen.
Pain is temporary, pride is forever
pi_151097153
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:41 schreef FreeShooter het volgende:
Vriendin en ik zijn nu in Laos, halverwege onze 4 maanden trip door Azië. Ondanks dat het echt super hier is, merken we beide dat alles steeds meer moeite kost. Waar we eerst hele dagen op weg waren, is nu de motivatie een beetje verdwenen. Elke keer weer inpakken, nieuw guesthouse zoeken, zoeken naar een restaurantje etc wordt een beetje veel.

Het is een luxeprobleem uiteraard, maar het is vervelend dat we er niet 100% van kunnen genieten. Heeft er iemand ervaring mee? Ik vraag me af of het komt door een gebrek aan 'vastigheid' We zijn al een paar jaar van huis weg (Working Holiday in AU en NZ) en nu zo'n 5 maanden aan het reizen.
Waarom niet een tijdje op 1 plek blijven dan? Laos is wel uitermate geschikt daarvoor want goedkoop. Lekker 2 weekjes boeken lezen onder een palmboom, niks mis mee toch? Als het begint te kriebelen weer met hernieuwde reislust op pad.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:50:57 #129
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_151099363
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waarom niet een tijdje op 1 plek blijven dan? Laos is wel uitermate geschikt daarvoor want goedkoop. Lekker 2 weekjes boeken lezen onder een palmboom, niks mis mee toch? Als het begint te kriebelen weer met hernieuwde reislust op pad.
Inderdaad. Voor mij was het ook zo dat ik er 'zat' van was.. en dan bleef ik inderdaad langer op één plek. Lekker boeken lezen, serie kijken, beetje op strand liggen, duiken, cocktails drinken en lekker eten. Op gegeven moment ga je wel weer zin krijgen om erop uit te trekken.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 27 maart 2015 @ 18:24:55 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151100117
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:41 schreef FreeShooter het volgende:
Vriendin en ik zijn nu in Laos, halverwege onze 4 maanden trip door Azië. Ondanks dat het echt super hier is, merken we beide dat alles steeds meer moeite kost. Waar we eerst hele dagen op weg waren, is nu de motivatie een beetje verdwenen. Elke keer weer inpakken, nieuw guesthouse zoeken, zoeken naar een restaurantje etc wordt een beetje veel.

Het is een luxeprobleem uiteraard, maar het is vervelend dat we er niet 100% van kunnen genieten. Heeft er iemand ervaring mee? Ik vraag me af of het komt door een gebrek aan 'vastigheid' We zijn al een paar jaar van huis weg (Working Holiday in AU en NZ) en nu zo'n 5 maanden aan het reizen.
Dat is een heel normaal probleem dat ik zie bij bijna alle reizigers op lange reizen. Na een paar maanden doen ze geen reet meer. Het is niet alleen vermoeidheid enzo, je hebt ook gewoon tijd nodig om alle ervaringen en indrukken rustig te verwerken (althans ik). Daarom hanteer ik zelf een reislimiet van 2 maanden per reis. En dat is eigenlijk al te lang, maar ik reis dan ook erg intensief (ik zit nooit een dagje te lummelen ofzo).

Verder pauzeer ik minimaal 6-8 weken tussen reizen in want uit ervaring weet ik dat ik na ongeveer 6 weken weer klaar ben voor de volgend reis en een nieuwe lading ervaringen en indrukken waar ik dan ook weer optimaal van geniet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151157786
Goed vooruitzicht want ik ga 6 maanden :D

Ik ben heel erg geïnspireerd door ultra light backpacken. Ik ga echt proberen om met mijn 22 liter rugzak op reis te gaan. Lijkt me echt heerlijk bevrijdend.

Hoe doen jullie het eigenlijk met visa? Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk vrijheid. Het liefst had ik alleen een heenreis geboekt maar ik wil als eerste naar China. Nu lees ik allemaal tegenstrijdige berichten over het visum. Maar ik vind het heel moeilijk om goede objectieve informatie te vinden. Ik zie alleen maar visum bureaus die hun dienst aan mij willen verkopen en met de website van de chinese ambassade uit 1999 kom ik ook niet echt ver. Weet iemand een goede website met objectieve informatie over visa?
Ik woon zelf omgeving arnhem, is het raadzaam om dan toch zo'n bureau in te schakelen? Ik heb niet veel trek om 3x op en neer naar den haag te moeten voor diverse visa.
Ik wil naar China, Birma of Loas/Vietnam, indonesie en nieuw zeeland (geen visum nodig). Moet ik al die visa nu in NL al regelen?
pi_151159773
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:01 schreef carpinus het volgende:
Goed vooruitzicht want ik ga 6 maanden :D

Ik ben heel erg geïnspireerd door ultra light backpacken. Ik ga echt proberen om met mijn 22 liter rugzak op reis te gaan. Lijkt me echt heerlijk bevrijdend.

Slim inderdaad. Vorig jaar had ik een gigantische backpack op mijn rug die stampvol zat.17 tot 20kg wat echt veel te zwaar is. Dat was niet prettig lopen haha.
pi_151160537
Ik heb een 60liter backpack maar het lijkt me zo fijn om het vliegtuig/de trein uit te stappen en niet direct naar het hotel te hoeven. Als 22 liter te klein blijkt ga ik kijken voor een 30liter backpack :)

paklijst tot nu toe:

kleren
[ ]5 onderbroeken
[ ]5 sokken
[ ]3 shirts
[ ]slaap shirt +broekje
[ ]thermolegging
[ ]broek
[ ]jurkje
[ ]lange rok
[ ]thermovest
[ ]slippers
[ ]sneakers
[ ]bikini

toiletspullen
[ ]lenzendoosje
[ ]lenzen
[ ]lenzenvloeistof
[ ]desinfectant
[ ]bril
[ ]tandpasta
[ ]tandenborstel
[ ]shampoobar lush
[ ]scheermes
[ ]scheermesjes
[ ]oordopjes
[ ]slaapmasker
[ ]tandenstokers
[ ]deo
[ ]paracetamol
[ ]pleisters

elektronica
[ ]ereader
[ ]telefoon
[ ]oordopjes
[ ]opladers
[ ]stekkers
[ ]camera

overig
[ ]zijden lakenzak
[ ]handdoek
[ ]boodschappentas
[ ]handtas

documenten
[ ]paspoort en visa
[ ]kopiën paspoort
[ ]pasfoto's
[ ]creditcard
[ ]bankpas
[ ]kopie cc
[ ]verzekeringskaart
[ ]dollars?
  zondag 29 maart 2015 @ 17:21:17 #134
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_151160718
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:01 schreef carpinus het volgende:
Goed vooruitzicht want ik ga 6 maanden :D

Ik ben heel erg geïnspireerd door ultra light backpacken. Ik ga echt proberen om met mijn 22 liter rugzak op reis te gaan. Lijkt me echt heerlijk bevrijdend.

Hoe doen jullie het eigenlijk met visa? Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk vrijheid. Het liefst had ik alleen een heenreis geboekt maar ik wil als eerste naar China. Nu lees ik allemaal tegenstrijdige berichten over het visum. Maar ik vind het heel moeilijk om goede objectieve informatie te vinden. Ik zie alleen maar visum bureaus die hun dienst aan mij willen verkopen en met de website van de chinese ambassade uit 1999 kom ik ook niet echt ver. Weet iemand een goede website met objectieve informatie over visa?
Ik woon zelf omgeving arnhem, is het raadzaam om dan toch zo'n bureau in te schakelen? Ik heb niet veel trek om 3x op en neer naar den haag te moeten voor diverse visa.
Ik wil naar China, Birma of Loas/Vietnam, indonesie en nieuw zeeland (geen visum nodig). Moet ik al die visa nu in NL al regelen?
China sowieso hier al regelen. Ik zou wel naar Den Haag gaan, die mensen kunnen je daar ook adviseren i.t.t tot een bureau. Ik kreeg bijv. 60 dagen visum ipv 30 dagen om wat meer speling te hebben. Zelfde bedrag, geen problemen.. was daar nooit zelf op gekomen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 29 maart 2015 @ 17:21:57 #135
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_151160749
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 17:15 schreef carpinus het volgende:
Ik heb een 60liter backpack maar het lijkt me zo fijn om het vliegtuig/de trein uit te stappen en niet direct naar het hotel te hoeven. Als 22 liter te klein blijkt ga ik kijken voor een 30liter backpack :)

paklijst tot nu toe:

kleren
[ ]5 onderbroeken
[ ]5 sokken
[ ]3 shirts
[ ]slaap shirt +broekje
[ ]thermolegging
[ ]broek
[ ]jurkje
[ ]lange rok
[ ]thermovest
[ ]slippers
[ ]sneakers
[ ]bikini

toiletspullen
[ ]lenzendoosje
[ ]lenzen
[ ]lenzenvloeistof
[ ]desinfectant
[ ]bril
[ ]tandpasta
[ ]tandenborstel
[ ]shampoobar lush
[ ]scheermes
[ ]scheermesjes
[ ]oordopjes
[ ]slaapmasker
[ ]tandenstokers
[ ]deo
[ ]paracetamol
[ ]pleisters

elektronica
[ ]ereader
[ ]telefoon
[ ]oordopjes
[ ]opladers
[ ]stekkers
[ ]camera

overig
[ ]zijden lakenzak
[ ]handdoek
[ ]boodschappentas
[ ]handtas

documenten
[ ]paspoort en visa
[ ]kopiën paspoort
[ ]pasfoto's
[ ]creditcard
[ ]bankpas
[ ]kopie cc
[ ]verzekeringskaart
[ ]dollars?

Ik kwam een Amerikaan tegen die al 2 jaar van huis was en die had alleen een messengerbag, meer niet.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 30 maart 2015 @ 08:48:40 #136
78918 SeLang
Black swans matter
pi_151181390
Lichter is altijd beter natuurlijk, maar als je "gewoon" op reis bent met een backpack (dus geen lange treks e.d.) dan boeit het me weinig wat die backpack weegt. De voornaamste reden om hem dan niet helemaal vol te stouwen is dat ik dan plek heb om wat dingen mee terug te nemen (een paar kilo thee bijvoorbeeld).

@carpinus
Die hele waslijst ga je in 20 liter proppen? :D Ik heb een daypack van 20 liter maar als ik daar een sweater + lunch in doe dan zit hij al vol.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_151184548
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:01 schreef carpinus het volgende:

Hoe doen jullie het eigenlijk met visa? Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk vrijheid. Het liefst had ik alleen een heenreis geboekt maar ik wil als eerste naar China. Nu lees ik allemaal tegenstrijdige berichten over het visum. Maar ik vind het heel moeilijk om goede objectieve informatie te vinden. Ik zie alleen maar visum bureaus die hun dienst aan mij willen verkopen en met de website van de chinese ambassade uit 1999 kom ik ook niet echt ver. Weet iemand een goede website met objectieve informatie over visa?
Ik woon zelf omgeving arnhem, is het raadzaam om dan toch zo'n bureau in te schakelen? Ik heb niet veel trek om 3x op en neer naar den haag te moeten voor diverse visa.
Ik wil naar China, Birma of Loas/Vietnam, indonesie en nieuw zeeland (geen visum nodig). Moet ik al die visa nu in NL al regelen?
Visum voor China kan je in HK regelen via een agent. Maar aangezien het je eerste bestemming is kan je dat beter in Nederland doen. Een Chinees visum kan je al een paar jaar niet meer via de ambassade doen, zij hebben dit uit besteed. https://www.visaforchina.org/HAG_EN/ Je zult er minimaal 2 keer heen moeten, brengen en ophalen. Bereid het goed voor, als je geen uitgaande vlucht hebt of geen hotel boeking hebt gaat het feest niet door. Let op, doorgaans krijg je maar een single entry visum. Dus tussentijds naar Hong Kong of Macau is niet mogelijk.

Voor Birma en Loas heb ik geen idee of je een visum nodig hebt. Voor Vietnam en Indonesië kan je een visum bij aankomst kopen.
pi_151186360
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 16:01 schreef carpinus het volgende:
Goed vooruitzicht want ik ga 6 maanden :D

Ik ben heel erg geïnspireerd door ultra light backpacken. Ik ga echt proberen om met mijn 22 liter rugzak op reis te gaan. Lijkt me echt heerlijk bevrijdend.

Hoe doen jullie het eigenlijk met visa? Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk vrijheid. Het liefst had ik alleen een heenreis geboekt maar ik wil als eerste naar China. Nu lees ik allemaal tegenstrijdige berichten over het visum. Maar ik vind het heel moeilijk om goede objectieve informatie te vinden. Ik zie alleen maar visum bureaus die hun dienst aan mij willen verkopen en met de website van de chinese ambassade uit 1999 kom ik ook niet echt ver. Weet iemand een goede website met objectieve informatie over visa?
Ik woon zelf omgeving arnhem, is het raadzaam om dan toch zo'n bureau in te schakelen? Ik heb niet veel trek om 3x op en neer naar den haag te moeten voor diverse visa.
Ik wil naar China, Birma of Loas/Vietnam, indonesie en nieuw zeeland (geen visum nodig). Moet ik al die visa nu in NL al regelen?
Wat veel mensen doen is gewoon een vluchtje boeken naar een buurland ofzo. Kost je misschien 35 euro. En dan niet instappen, maar puur voor het visum.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_151191556
Lol, ben je eindelijk aan het backpacken en kom je na een lange reisdag ff bij in je hostel. Zie je dat er gewoon een topic speciaal gericht aan backpackers is gewijd.

Leuk om alle verhalen te lezen.
pi_151241677
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:49 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Visum voor China kan je in HK regelen via een agent. Maar aangezien het je eerste bestemming is kan je dat beter in Nederland doen. Een Chinees visum kan je al een paar jaar niet meer via de ambassade doen, zij hebben dit uit besteed. https://www.visaforchina.org/HAG_EN/ Je zult er minimaal 2 keer heen moeten, brengen en ophalen. Bereid het goed voor, als je geen uitgaande vlucht hebt of geen hotel boeking hebt gaat het feest niet door. Let op, doorgaans krijg je maar een single entry visum. Dus tussentijds naar Hong Kong of Macau is niet mogelijk.

Voor Birma en Loas heb ik geen idee of je een visum nodig hebt. Voor Vietnam en Indonesië kan je een visum bij aankomst kopen.
Ik ga vliegen op Shanghai. Een visum voor meer dan 30dagen is dus eigenlijk geen optie? Die 30 dagen lijken mij veel te kort om het hele land te verkennen. En een maand china, een maand Birma en dan weer terug naar China zou dat een optie zijn?
Pffff ik vind het zo lastig. Ik moet dus eerst mijn vlucht uit china boeken en dan pas het visum aanvragen. Maar het kan dus dat ik die vlucht voor niks boek?
pi_151241704
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wat veel mensen doen is gewoon een vluchtje boeken naar een buurland ofzo. Kost je misschien 35 euro. En dan niet instappen, maar puur voor het visum.
Wat heb je daar dan aan?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:34:18 #142
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_151244669
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:42 schreef carpinus het volgende:

[..]

Ik ga vliegen op Shanghai. Een visum voor meer dan 30dagen is dus eigenlijk geen optie? Die 30 dagen lijken mij veel te kort om het hele land te verkennen. En een maand china, een maand Birma en dan weer terug naar China zou dat een optie zijn?
Pffff ik vind het zo lastig. Ik moet dus eerst mijn vlucht uit china boeken en dan pas het visum aanvragen. Maar het kan dus dat ik die vlucht voor niks boek?
Livin' on the edge!
60 dagen visum is prima mogelijk. Bel anders even met hun, dat geeft wellicht duidelijkheid.
Wat betreft tickets: Koop een flexibel ticket, kun je zo met data wisselen zonder kosten. Goedkoop is hier duurkoop
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_151247163
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 21:42 schreef carpinus het volgende:

[..]

Wat heb je daar dan aan?
Voor veel landen moet je bij het aanvragen van een visum een ticket voor de uitreis kunnen overleggen, ookal weet je nog niet hoe lang je er wilt blijven. Ik handel wel eens wat werk af voor CIBT visas hier, en daarin zie ik regelmatig dat mensen gewoon de goedkoopste vlucht het land uit boeken. Puur en alleen om aan de visumeisen te voldoen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 1 april 2015 @ 18:50:51 #144
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_151270815
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:26 schreef BlackLining het volgende:
je bij het aanvragen van een visum een ticket voor de uitreis kunnen overleggen, ookal weet je nog niet hoe lang je er wilt blijven. Ik handel wel eens wat werk af voor CIBT visas hier, en daarin zie ik regelmatig dat mensen gewoon de goedkoopste vlucht het land uit boeken. Puur en alleen om aan de visumeisen te
Dit is bijvoorbeeld het geval als je een visum bij aankomst in Thailand wil krijgen.. optie is ook om gewoon van te voren het visum bij de ambassade/consulaat te fixen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_151278663
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Voor veel landen moet je bij het aanvragen van een visum een ticket voor de uitreis kunnen overleggen, ookal weet je nog niet hoe lang je er wilt blijven. Ik handel wel eens wat werk af voor CIBT visas hier, en daarin zie ik regelmatig dat mensen gewoon de goedkoopste vlucht het land uit boeken. Puur en alleen om aan de visumeisen te voldoen.
Ik kan toch niet zomaar een vlucht missen en een maand langer blijven? Ik las dat je dan een boete van 500yuan per dag moet betalen wanneer je het land weer verlaat.

Maar goed ik denk dat ik gewoon ga proberen om een 60 dagen visum te krijgen. De vlucht uit china zal sowieso ook minder duur zijn want die gaat naar Myanmar. Flexibelticket is inderdaad een goed idee!
pi_151283845
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:09 schreef carpinus het volgende:

[..]

Ik kan toch niet zomaar een vlucht missen en een maand langer blijven? Ik las dat je dan een boete van 500yuan per dag moet betalen wanneer je het land weer verlaat.

Maar goed ik denk dat ik gewoon ga proberen om een 60 dagen visum te krijgen. De vlucht uit china zal sowieso ook minder duur zijn want die gaat naar Myanmar. Flexibelticket is inderdaad een goed idee!
Dat is overstay, gaat om het visum. En dat kan je serieus grof geld én problemen met verdere visa gaan opleveren ja. Maar stel, jij wilt op 1 juni naar China voor max (want veel langer wordt lastig en ondraagelijk) 60 dagen, dan boek je dus op 31 augustus een vlucht naar weet ik waar, India ofzo. Krijg jij je 60 dagen visum en mag je het land in. Ben je het op 25 juli zat (of zoals in mijn geval op 6 juni) dan boek je een ticket, annuleer je desnoods je eerste vlucht, zorg je dat je een embarked/emigration stempel in je paspoort krijgt en klaar. Dat andere vliegtuig vertrekt ook wel zonder jou. Maakt verder niet uit, zolang je maar niet langer blijft dan je visum geldig is.

Maar goed, er zijn meerdere manieren om zoiets te doen natuurlijk, ik noem er slechts eentje die redelijk wat gebruikt wordt :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_151293824
Even een vraagje, zijn er hier mensen die in Australië zitten of er binnenkort naartoe gaan?
pi_151380643
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:15 schreef Kruitdampje het volgende:
Even een vraagje, zijn er hier mensen die in Australië zitten of er binnenkort naartoe gaan?
Net gisteren terug gekomen, ik had de oostkust van Sydney naar Cairns gedaan in ongeveer 6 weken. En begonnen in Hong Kong 3 dagen vanwege overstap.
pi_151442616
Ik wil graag (een deel van) Kungsleden gaan lopen.
Ik heb 0,0 ervaring met hiken maar ben wel avontuurlijk/sportief aangelegd en kampeer regelmatig.
En in hoeverre is het verstandig dit alleen te lopen?
Heeft iemand tips voor mij?

EDIT: Las net dat Selang deze gaat lopen van de zomer, dus hij moet vast wel tips hebben :D

[ Bericht 14% gewijzigd door Miniem op 07-04-2015 10:27:01 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:09:35 #150
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_151448190
Verdorie mooi dat dit topic bestaat!

Naar alle waarschijnlijkheid wil ik rond juli een maand richting Zuid-Amerika gaan met een budget van ±1500.- met een vriend die ik goed ken van een andere reis (half jaar weggeweest).

Alleen ik vind het lastig om alles concreet te krijgen :'( zoveel gave opties en keuzes :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')