abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 14 december 2015 @ 09:34:38 #251
437273 Kenzi
Living in China
pi_158231591
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die Chinezen zijn inderdaad enorme racisten over het algemeen. Blanken zijn tot daar aan toe, maar zwarten daar kotsen ze op, al laten ze dat natuurlijk nooit direct merken want zo is hun cultuur. Opnieuw, dit is mijn ervaring uit 2000 en vandaag de dag is die houding misschien wat verbeterd hoor. Toen ik er was hadden veel mensen nog nooit een zwarte irl gezien.
Nope, is nog steeds hetzelfde. In de metro 2 meisjes die naast een donkere man staan. Praten met elkaar zo van "wow, hij is zo zwart, en zo harig. Het is net een aap". Hoop voor die gast dat hij geen Chinees kan verstaan. :{ Maar als je het ze vraagt zijn ze absoluut niet racistisch.

(om eerlijk te zijn, een groot gedeelte van de donkere expats maakt het er ook wel naar, bijv in guangzhou houden ze zich nogal bezig met drugshandel en andere illegale handel. niet echt bevoorderlijk voor het beeld wat de Chinezen hebben)
  maandag 14 december 2015 @ 10:24:23 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158232233
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:34 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Nope, is nog steeds hetzelfde. In de metro 2 meisjes die naast een donkere man staan. Praten met elkaar zo van "wow, hij is zo zwart, en zo harig. Het is net een aap". Hoop voor die gast dat hij geen Chinees kan verstaan. :{ Maar als je het ze vraagt zijn ze absoluut niet racistisch.
Zwart zijn is een groot nadeel maar harig zijn heeft zijn voordelen. Een Amerikaanse vriend van mij was nogal harig en die had de hele tijd van die Chinese meisjes die aan hem wilden voelen :D :9~

Of ze dat ook mooi vinden? Ik denk het niet. Het Chinese schoonheidsideaal voor mannen is een beetje vrouwelijke types. Lang, tenger, niet teveel spieren en een beetje verwijfd (kettinkjes, armbandjes, kleurspoeling etc :') )

quote:
(om eerlijk te zijn, een groot gedeelte van de donkere expats maakt het er ook wel naar, bijv in guangzhou houden ze zich nogal bezig met drugshandel en andere illegale handel. niet echt bevoorderlijk voor het beeld wat de Chinezen hebben)
Zuid China is/ was sowieso een criminele bende en een beetje wild west (relatief gezien dan) vergeleken met het cleane Shanghai. :)

Edit: maar het gaat een beetje offtopic geloof ik. Dit past inmiddels meer in KAA
"If you want to make God laugh, tell him about your plans" - Woody Allen
Mijn reisverslagen
pi_158237875
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 07:14 schreef Kenzi het volgende:
Daarbij TEFL klinkt allemaal heel leuk maar heb je ook ervaring in het lesgeven? Wil je ook echt leraar worden of klinkt het gewoon leuk?
Zie ze hier komen en gaan. Mensen die zich heel hard vergissen in wat lesgeven nou is.
Nee geen ervaring, en ik wil er later ook niet mijn brood in verdienen, zou het leuk/handig gevonden hebben als zoiets tijdelijk kon als bijles/huiswerk hulp ofzo. Ik kan het moreel niet verantwoorden aan die kinderen om een jaar lang voor de klas te gaan staan alleen maar om geld te verdienen want daarvoor ben ik nu niet goed genoeg, en ik voel er ook niets voor om er zo goed in te worden ook eigenlijk. Ik had had gehoopt dat het een bijbaantje voor onderweg had kunnen worden maar na wat rondkijken denk ik dat het voor mijn geval het cursusgeld niet waard is.

Tevens SeLang en jij bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden, mochten anderen nog andere tips hebben hoor ik die graag
  vrijdag 18 december 2015 @ 08:12:59 #254
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158323290
Solo trek met de backpack:
TRV / [Reisverslag] PatagoniŽ (zuid ArgentiniŽ / Chili)
Mijn reisverslagen
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:51:07 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158521866
Zo, de volgende backpack reis is alweer geboekt: naar Mexico, 2 feb - 16 maart.
In 6 weken van Calcun naar Chihuahua.
Vogelgidsjes zijn ook al binnen :D (totaal ruim 2kg :{ :P en ik vrees dat daar nog een boek bij komt)
Mijn reisverslagen
pi_160359567
Hallo iedereen. Ik heb de afgelopen dagen alle 9 threads doorgelezen. Wat een informatie :)

Ik ben 38, wel (alleen) op vakantie geweest, maar voornamelijk stedenreizen in hotels. Wel 5 maanden op een camping gewoond in een (luxe) tent overigens zonder problemen.

Momenteel woon/werk ik in Frankrijk, van april tot en met september in Italie en ik ben van plan om half november tot half februari/begin maart te gaan backpacken in Zuid Oost Azie. Mijn twee landen die ik echt wil zien is Thailand en Indonesie, daarnaast evt. landen als Cambodja, Vietnam en Laos. Mijn interesses zijn naast de 'normale' dingen boeddhisme, hindouisme en yoga. Wil graag dingen zien/beleven maar hoef geen dagenlange natuur te zien in mijn eentje. Ik hou wel van een feestje maar drink zeer weinig. Als budget heb ik 20 ŗ 25 euro per dag in gedachten (excl. voorafgaande kosten/aankopen en de heen en terugvlucht)

Ik heb al wat adressen en POI's verzameld op http://www.yepcheck.com/sea/map.asp (even op 'search' klikken)

Ik heb nog wat vraagjes:
1) Voor half november heb ik even op Tix gekeken, de goedkoopste optie voor AMS-BKK was §300. (Aeroflot via Moskou) Heel laag gezien de afstand, maar kan dit nog lager of is dit wel de bodem?

2) Iemand tips voor een backpak (65-70 liter) waar je makkelijk een yogamat aan vast kan knopen of meenemen?

3a) Door een aflevering van "het mooiste meisje van de klas" ben ik Nepal interessant gaan vinden. Is dit land net zo hectisch/moeilijk/ontoegankelijk als India? Dit is de eerste keer dat ik backpack

3b) Is Nepal ook interessant als je geen dagenlange treks wilt doen?

4) Kan je visa's krijgen zonder begindatum (bijv. 30 dgn geldig in een bepaalde periode) ? En moet je bij on-arrival-visa's altijd een uitvlucht hebben?

5) Is zo'n UV pen die je in het water kan doen echt nuttig ? Doodt het daadwerkelijk alle virussen en bacterien?

6) Wat zijn de beste Internationale sites die te vergelijken zijn met tix.nl ?

7) Nemen jullie een laptop mee? Toch weer 2,5 a 3 kg.

8) Ik ben momenteel niet ingeschreven in NL en zal dat voor de Italiaanse periode ook niet doen. Daarna zou het kunnen; ik heb dan een (verplichte) ziektekostenverzekering om op terug te vallen als ik onverwachts (ziek) terugmoet (uiteraard neem ik een extra verzekering voor de extra kosten/repatriatie etc) en bouw AOW op (al ben ik dat niet zeker als je niet werkt). Aan de andere kant geeft het wel rompslomp (hoop in de zomer erna weer in Italie te kunnen werken) Wat zouden jullie doen?

Alvast onwijs bedankt!

[ Bericht 0% gewijzigd door tim2308 op 02-03-2016 02:49:45 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_160365975
1) Voor half november heb ik even op Tix gekeken, de goedkoopste optie voor AMS-BKK was §300. (Aeroflot via Moskou) Heel laag gezien de afstand, maar kan dit nog lager of is dit wel de bodem?

Wel redelijk goedkoop voor een enkeltje, kan altijd nog net iets goedkoper, maar over meer dan twee tot maximaal drie tientjes heb je het dan niet.

2) Iemand tips voor een backpak (65-70 liter) waar je makkelijk een yogamat aan vast kan knopen of meenemen?

Dit klinkt heel stom: maar ga passen, passen, passen! Een backpack is iets persoonlijks en een goede backpack uitkiezen is dan ook persoonlijk vind ik. Schrijf je eisen op en voel ook vooral of ze lekker dragen - want dat is uiteindelijk waar het om gaat.

3a) Door een aflevering van "het mooiste meisje van de klas" ben ik Nepal interessant gaan vinden. Is dit land net zo hectisch/moeilijk/ontoegankelijk als India? Dit is de eerste keer dat ik backpack

Nepal is minder heftig dan India, maar nog steeds is het hectisch. Overigens geldt dat ook heel sterk voor IndonesiŽ in sommige gebieden. India en Nepal zijn overigens niet ontoegankelijk, alleen hectisch. Waarbij India wel op nummer ťťn staat.

Vast wel. Er gaan zoveel mensen heen die (bijna) geen dagenlange trekkings doen, dus dat moet leuk zijn. Kijk gewoon even bij een reisorganisatie wat zij doen en je ziet dat daar relatief weinig wandelingen tussen zitten.

4) Kan je visa's krijgen zonder begindatum (bijv. 30 dgn geldig in een bepaalde periode) ? En moet je bij on-arrival-visa's altijd een uitvlucht hebben?

Dit is een iets lastigere, want dit verschilt per land. Ik zou zeggen: lees hier vooral over na bij wat officiŽle instanties. Ik had in Thailand zelf geen uitvlucht, maar wel min of meer bewijs dat ik op tijd weg zou zijn. In IndonesiŽ had ik zeker een uitvlucht, kom je niet omheen.

5) Is zo'n UV pen die je in het water kan doen echt nuttig ? Doodt het daadwerkelijk alle virussen en bacterien?

Ik ken een pen met UV niet die je in het water doet, wel ken ik een lifestsraw bijvoorbeeld en dat soort flesjes. Ja het werkt, maar nee het is geen garantie dat je niet ziek wordt. Ze filteren het overgrote deel eruit, maar echt kleine deeltjes kunnen je alsnog ziek maken. Ik heb het zelf wel eens gebruikt en ook wel eens niet mee gehad, waarvan ik dan achteraf altijd spijt had. Top dingetje.

Geen idee wat internationale zijn, maar de meesten hier gebruiken denk ik skyscanner en/of kayak en/of google flights. Drie sites die goed werken en waarbij je heel gemakkelijk goedkope vliegtickets kan zoeken.

Soms, maar mijn laptop weegt minder. Als ik geen laptop meeneem soms een tablet, maar in ieder geval mijn mobiele telefoon. Een laptop meenemen is voor mij wel een uitzondering en meestal kies ik dus voor een heel goedkope tablet of gewoon mijn smartphone.

Laatste vraag kan ik je niet bij helpen, heb ik te weinig verstand van.
pi_160366361
quote:
Vet verslag man!

Ik ben zelf nu ook een maandje terug uit Argentinie. Ook naar Calafate en Chalten geweest. Super gaaf daar _O_
Wǒ shž dŠ hůng, of the Eggman, of the Walrus
pi_160382406
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:48 schreef mattie010 het volgende:
V&A
Dank voor de moeite !!!

Die UV stick is overigens http://www.steripen.com/, rond de 60 euro.
pi_160382563
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 02:43 schreef tim2308 het volgende:
Hallo iedereen. Ik heb de afgelopen dagen alle 9 threads doorgelezen. Wat een informatie :)

Ik ben 38, wel (alleen) op vakantie geweest, maar voornamelijk stedenreizen in hotels. Wel 5 maanden op een camping gewoond in een (luxe) tent overigens zonder problemen.

Momenteel woon/werk ik in Frankrijk, van april tot en met september in Italie en ik ben van plan om half november tot half februari/begin maart te gaan backpacken in Zuid Oost Azie. Mijn twee landen die ik echt wil zien is Thailand en Indonesie, daarnaast evt. landen als Cambodja, Vietnam en Laos. Mijn interesses zijn naast de 'normale' dingen boeddhisme, hindouisme en yoga. Wil graag dingen zien/beleven maar hoef geen dagenlange natuur te zien in mijn eentje. Ik hou wel van een feestje maar drink zeer weinig. Als budget heb ik 20 ŗ 25 euro per dag in gedachten (excl. voorafgaande kosten/aankopen en de heen en terugvlucht)

Ik heb al wat adressen en POI's verzameld op http://www.yepcheck.com/sea/map.asp (even op 'search' klikken)

Ik heb nog wat vraagjes:

8) Ik ben momenteel niet ingeschreven in NL en zal dat voor de Italiaanse periode ook niet doen. Daarna zou het kunnen; ik heb dan een (verplichte) ziektekostenverzekering om op terug te vallen als ik onverwachts (ziek) terugmoet (uiteraard neem ik een extra verzekering voor de extra kosten/repatriatie etc) en bouw AOW op (al ben ik dat niet zeker als je niet werkt). Aan de andere kant geeft het wel rompslomp (hoop in de zomer erna weer in Italie te kunnen werken) Wat zouden jullie doen?

Alvast onwijs bedankt!
Ik heb een enkeltje BKK met Ukraine airlines voor 188 euro. Ik kon op de site daarvan ook gewoon met iDeal betalen dus ik was geen boekingskosten van Tix kwijt.
Voor thailand is het officieel volgens mij verplicht een uitvlucht te hebben maar ik ben er nooit naar gevraagd.
Visums van Thailand (gratis on arrival), Laos (wat geld bij de grens), Cambodia (wat geld bij de grens) zijn volgens mij gewoon allemaal 30dagen en je hebt dus niet echt een begin datum nodig want je regelt het op de dag zelf bij de grens.
Ik zie het nut niet zo van die UV pen, tenzij je echt heeeeeeeeeeel erg basic de jungle in gaat maar anders heb je in thailand/laos/cambodia/vietnam overal kleine supermarktjes waar je vrij goedkoop (schoon/veilig) drinkwater kan kopen.
Ik gebruik zelf meestal skyscanner om vliegtickets te vinden
Een laptop lijkt me voor jou niet echt nodig, tenzij je films ofzo wil kijken, maar voor dingen als vliegtickets/hotelsboeken/informatie zoeken voldoet een smartphone prima, je koopt gewoon een simkaartje en je hebt prima internet
pi_160427715
BKK voor 188 euro, holy shit _O_
  vrijdag 4 maart 2016 @ 21:52:43 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_160428532
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:31 schreef AldoTheApache het volgende:
BKK voor 188 euro, holy shit _O_
Wel een enkeltje he :)

Nog steeds goedkoop, daar niet van
pi_160433898
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Wel een enkeltje he :)

Nog steeds goedkoop, daar niet van
Oh ik las het verkeerd. :') Maar nog steeds goedkoop ja.

Ik heb zelf een ticket geboekt naar Noorwegen. Andere soort van backpacken, want ik ga met een tent echt de natuur in :s)

Dus tips zijn welkom :D
  vrijdag 18 maart 2016 @ 10:57:28 #264
78918 SeLang
Black swans matter
pi_160757062
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 02:43 schreef tim2308 het volgende:

Zoals gezegd is een backpack iets persoonlijks. Zelf heb ik zeer goede ervaringen met een Osprey Aether 70 en daar kun je ook dingen aan vast knopen. Echter, aangezien jij niet van plan bent lange treks te doen zou ik voor een goedkopere rugzak gaan want dan is het allemaal niet zo kritisch. Dan is zo'n dure Osprey zonde van je geld imo.

quote:
Zowel India als Nepal zijn imo niet "moeilijk". Ik vind India wel iets hectischer en Nepal vind ik over het algemeen wat vriendelijker dan India. Wat betreft "ontoegankelijk", bedoel je fysiek of gevoelsmatig? Gevoelsmatig vind ik beiden behoorlijk toegankelijk. En zeker Nepal, want super vriendelijke mensen. Fysiek is het maar net waar waar je naartoe gaat. Sommige plaatsen in de bergen zijn alleen te voet te bereiken na meerdere dagen lopen.

quote:
Zeker weten.

quote:
Nepal visum kreeg ik gewoon bij aankomst (30 dagen) en ter plekke kun je die nog verlengen. Er is mij nooit naar een uitvlucht gevraagd.

quote:
Ja dat werkt erg goed. Ik heb de mijne o.a. ook in Nepal gebruikt. In landen als Nepal en EthiopiŽ drink ik bijvoorbeeld ook gewoon uit de kraan terwijl de lokale bevolking dat niet eens durft. Even de Steripen erin en klaar. Een snelle berekening leert dat ik de afgelopen 2 jaar 300-400 liter onveilig water met de Steripen heb behandeld en gedronken.

Voor trekking/ kamperen gebruik ik meestal een filter (robuuster, geen elektriciteit nodig. Het enige waar je op moet letten is dat hij niet bevriest want daarna is hij onbetrouwbaar) en als ik niet kampeer gebruik ik de Steripen (makkelijker in gebruik en iets veiliger).
Mijn reisverslagen
  vrijdag 18 maart 2016 @ 11:00:12 #265
78918 SeLang
Black swans matter
pi_160757109
Net gisteravond thuis gekomen van 6 weken Mexico. Voor de verandering weer eens een iets meer relaxte reis, want geen trekking / kamperen maar gewoon in hotels geslapen. Verslag volgt over ~2 weken :)
Mijn reisverslagen
pi_160760222
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 10:57 schreef SeLang het volgende:

Zowel India als Nepal zijn imo niet "moeilijk". Ik vind India wel iets hectischer en Nepal vind ik over het algemeen wat vriendelijker dan India. Wat betreft "ontoegankelijk", bedoel je fysiek of gevoelsmatig? Gevoelsmatig vind ik beiden behoorlijk toegankelijk. En zeker Nepal, want super vriendelijke mensen. Fysiek is het maar net waar waar je naartoe gaat. Sommige plaatsen in de bergen zijn alleen te voet te bereiken na meerdere dagen lopen.

Ja dat werkt erg goed. Ik heb de mijne o.a. ook in Nepal gebruikt. In landen als Nepal en EthiopiŽ drink ik bijvoorbeeld ook gewoon uit de kraan terwijl de lokale bevolking dat niet eens durft. Even de Steripen erin en klaar. Een snelle berekening leert dat ik de afgelopen 2 jaar 300-400 liter onveilig water met de Steripen heb behandeld en gedronken.
Dank je voor je reactie. Ik bedoelde met name gevoelsmatig, qua hectiek.

Trouwens, ik ga mijn reis beginnen met een 28-daagse Yoga Teacher Training bij Samyak in de buurt van Mysore. De eerste etappe ligt dus vast. :)

Ik heb een tabelletje gemaakt met de indicatieve vluchtprijzen. De vluchten van/naar katmandu lijken best duur te zijn in vergelijking met de andere plaatsen.

Heb jij trouwens veel vaccinaties? Ik heb nu DTP en Hepatites A genomen, de echte musts volgens alle sites. Over alle andere ziektes (rabies, typhoide, hepatites B) verschillen de meningen nogal, ook mijn (franse) huisarts achtte ze niet echt nodig (muw hepatites B die je pas een maand van te voren moet halen)
  vrijdag 18 maart 2016 @ 14:33:30 #267
78918 SeLang
Black swans matter
pi_160761638
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:31 schreef tim2308 het volgende:

Ik heb een tabelletje gemaakt met de indicatieve vluchtprijzen. De vluchten van/naar katmandu lijken best duur te zijn in vergelijking met de andere plaatsen.
De eerste keer dat ik in Nepal kwam ben in naar Varanasi in India gevlogen (toffe plaats, zal jou aanspreken als spiritueel persoon) en vanaf daar met de bus naar Nepal. Is wel een lange reis en je moet dan natuurlijk ook een (duur) Indiaas visum (maar die had ik toch nodig) maar bij elkaar was dat nog steeds goedkoper dan direct naar Kathmandu vliegen en veel toffer kwa reiservaring.

Btw, reisverslag van die reis: TRV / [Reisverslag] Nepal & Bangladesh (via India)
En het vervolg, want ik moest natuurlijk terug naar Nepal :D
TRV / [Reisverslag] Nepal: 37 dagen trekking Jiri to Khumbu (Everest)

quote:
Heb jij trouwens veel vaccinaties? Ik heb nu DTP en Hepatites A genomen, de echte musts volgens alle sites. Over alle andere ziektes (rabies, typhoide, hepatites B) verschillen de meningen nogal, ook mijn (franse) huisarts achtte ze niet echt nodig (muw hepatites B die je pas een maand van te voren moet halen)
Ik heb in de loop der jaren wel aardig wat vaccinaties gehad en degene die maar een paar jaar geldig zijn die vernieuw ik op advies van mijn huisarts. Is voor mij toch gratis (Engeland, lang leve de NHS!).

Rabies ben ik niet tegen ingeŽnt maar ik heb 3 jaar geleden wel een behandeling gehad in India nadat ik door een straathond was gebeten.
Mijn reisverslagen
pi_160831032
ik ga eind dit jaar 4 weken backpacken in Thailand.. Rugzak technisch vraag ik me af of die dingen ook in de sale komen ? Ik heb eea gepast en kom uit qua comfort bij een osprey .. prijstechnisch is het wel oke.. maar als die dingen in de sale komen mogelijk wacht ik ff met aanschaffen ;-)

iemand daar ervaring mee ?

Ik ga overigens voor < 50 liter.. is m.i. genoeg voor 4 weken.. neem geen tent etc. mee.. alleen wat kleding en toiletartikelen..
  maandag 21 maart 2016 @ 18:08:30 #269
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_160838631
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 12:06 schreef poldervrouwtje het volgende:
ik ga eind dit jaar 4 weken backpacken in Thailand.. Rugzak technisch vraag ik me af of die dingen ook in de sale komen ? Ik heb eea gepast en kom uit qua comfort bij een osprey .. prijstechnisch is het wel oke.. maar als die dingen in de sale komen mogelijk wacht ik ff met aanschaffen ;-)

iemand daar ervaring mee ?
Twee weken geleden waren er wat rugzakken van Osprey in de aanbieding bij de Bever.
Ik zou dus zeker nog wachten en in de gaten houden of Bever/Zwerfkei of andere winkels weer een aanbieding hebben.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_160844993
top.. dank je voor je antwoord victorinox
  dinsdag 22 maart 2016 @ 03:18:24 #271
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_160849193
Marktplaats geen optie?
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_161385174
ik heb bedacht dat ik graag een hike wil maken in scandinavie en slapen in een tent. Heeft iemand een mooie suggestie? wat ook een beetje relaxt is aan te vliegen/reizen?
Don't trust anyone else!
Trust me!
  woensdag 13 april 2016 @ 08:45:26 #273
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161393718
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:54 schreef groggy het volgende:
ik heb bedacht dat ik graag een hike wil maken in scandinavie en slapen in een tent. Heeft iemand een mooie suggestie? wat ook een beetje relaxt is aan te vliegen/reizen?
Ja dit:
TRV / [Reisverslag] Kungsleden trek (420 km door Arctisch Zweden)
Mijn reisverslagen
  zondag 17 april 2016 @ 11:26:42 #274
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_161488347
Waarschijnlijk heb ik de kans om vanaf midden juni tot eind augustus weer te mogen reizen :)

Samen met een goede vriend zijn we aan het kijken naar de mogelijkheden en de seizoenen om niet in een regenseizoen uit te komen. Zuid-Afrika/Madagascar had onze voorkeur, maar blijkt extreem duur qua vliegticket helaas.

Mogelijk is het dan leuker voor ons om richting Zuid-Oos Azie te gaan. Wel hebben we op verschillende sites gelezen dat het dan wel regenseizoen is...

We willen beiden veel motorrijden en duiken tijdens onze reis. Dit willen we combineren met het ontdekken van de cultuur en natuur.

Iemand tips over de seizoenen en reisbestemmingen? We zijn nog vrij in de keuzes...
pi_161488671
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2016 11:26 schreef Saninl het volgende:
Waarschijnlijk heb ik de kans om vanaf midden juni tot eind augustus weer te mogen reizen :)

Samen met een goede vriend zijn we aan het kijken naar de mogelijkheden en de seizoenen om niet in een regenseizoen uit te komen. Zuid-Afrika/Madagascar had onze voorkeur, maar blijkt extreem duur qua vliegticket helaas.

Mogelijk is het dan leuker voor ons om richting Zuid-Oos Azie te gaan. Wel hebben we op verschillende sites gelezen dat het dan wel regenseizoen is...

We willen beiden veel motorrijden en duiken tijdens onze reis. Dit willen we combineren met het ontdekken van de cultuur en natuur.

Iemand tips over de seizoenen en reisbestemmingen? We zijn nog vrij in de keuzes...
Duiken, natuur en cultuur - dan denk ik meteen aan IndonesiŽ of MaleisiŽ. Daar is het op dat moment ook geen regenseizoen en er zijn vaak goedkope tickets te vinden (+- 500 euro retour). Misschien is dat qua motorrijden wel weer minder, daar heb ik weinig verstand van. Bij motorrijden in AziŽ moet ik denken aan Noord-Thailand en Vietnam.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')