abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 12:10:00 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_144416847


Welkom in het Centrale U2-topic. De verzamelplaats van U2 adepten op FOK!. Ook toegankelijk voor gewone liefhebbers, geinteresseerden en welke opties je nog meer hebt. U2 haters zullen uiteraard publiekelijk gelynched en verbannen worden ;)

Of, om het in de woorden van Waxxer te zeggen:

quote:
Dan is Bono weer te oud, dan is de rest dat opeens ook, dan zijn het opeens een stel hypocriete Ieren die vrede en saamhorigheid prediken, maar ondertussen wel even met een milieuvervuilend vliegtuig op-en-neer vliegen om een paar liedjes op te nemen. Dan is het weer zo dat ze zo monotoom zijn en nooit origineel, dat ze nooit vernieuwend zijn en ons altijd weer "verrassen" met dezelfde hapklare brokken, slechts veranderd middels een ander piepje of bliepje. Dan is het weer zo dat ze te veel op Coldplay willen lijken om het jonge publiek te bereiken of dat ze Mary J. Blidge of hoe je die naam ook moet schrijven en/of uitspreken nodig hebben om hun uitgeleefde lijven en geesten eigentijds te doen laten lijken. En dan hebben we het nog niet eens over die tenenkrommende bijnamen, daar zou je een heel nieuwe topicreeks aan kunnen wijden!

Niets van dat alles, al die meningen van cultuurbarbaren, van wereldvreemden en neurotische zuurpruimen. In de bijna dertig jaar dat de band bestaat, is het uitgegroeid tot een begrip. U2 is een grote inspiratiebron, een band met een eigen geluid dat keer op keer weer terugkeert in hun muziek. Gelukkig smaken verschillen altijd, ook onder de fans. En zeg nou zelf: ook Renault brengt wel eens modellen op de markt waar niet iedereen voor valt.
Welkom in het U2-topic!

Bandleden
Paul David Hewson
Oftewel: Bono
Geboren: 10 mei 1960
Zang & Gitaar

David Howell Evans
Oftewel: The Edge
Geboren: 8 augustus 1961
Gitaar, Bas, Piano, Keyboards & Zang

Adam Charles Clayton
Oftewel: Adam Clayton
Geboren: 13 maart 1960
Bas, Gitaar & Synth

Lawrence Joseph Mullen Jr.
Oftewel: Larry Mullen Jr.
Geboren: 31 October 1961
Drums, Percussie, Synth & Zang

Releases

Studio Albums
Boy (1980)
October (1981)
War (1983)
The Unforgettable Fire (1984)
The Joshua Tree (1987)
Achtung Baby (1991)
Zooropa (1993)
Pop (1997)
All That You Can't Leave Behind (2000)
How to Dismantle an Atomic Bomb (2004)
No Line on the Horizon (2009)
Songs Of Innocense

Diverse Albums (live, compilatie, ep)
Under a Blood Red Sky (1983)
Wide Awake in America (1985)
Rattle and Hum (1988)
Passengers - Original Soundtracks No. 1 (1995)
The Best Of 1980 - 1990 & B-Sides (1998)
The Best Of 1990 - 2000 & B-Sides (2002)
U218 Singles (2006)
The Joshua Tree 20th Anniversary Edition (2007)

Bioscoop/DVD/VHS
Live from Red Rocks: Under a Blood Red Sky (VHS 1983)
Rattle and Hum (1988) (Bioscoop 1988 / VHS 1988 / DVD 1999)
ZOO TV: Live from Sydney (VHS 1994 / DVD 2006)
Popmart: Live from Mexico City (VHS 1998 / DVD 2007)
The Best of 1980-1990 (VHS 1999)
Elevation 2001: Live from Boston (DVD 2001)
The Best of 1990-2000 (VHS 2002 / DVD 2002)
U2 Go Home: Live from Slane Castle Ireland (DVD 2003)
Vertigo 2005: Live from Chicago (DVD 2005)
U218 Videos (2006) (DVD)
U2 3D (Bioscoop 2008)

Meer info over releases
Wiki Engels, Wiki Nederlands

U2 @ FOK!
Eerdere Centrale U2-topics
MUZ / U2
MUZ / U2 #2: How To Dismantle An Atomic Bomb
MUZ / Het Grote U2 Topic (deel 3)
MUZ / Het Grote U2 Topic (deel 4)
MUZ / Het Grote U2 Topic (Deel 5)
MUZ / Het Grote U2 Topic (deel 6)
MUZ / Het Grote U2 Topic (deel 7)
MUZ / Het Grote U2 topic (deeltje 8!)
MUZ / Het Grote U2 topic (deel 9)
MUZ / Het grote U2-topic [Deel 10] ---> Van Boy tot Bomb!
MUZ / U2 is geen topic, U2 is een issue. (Deel 11)
MUZ / [U2] #12 - U218... Voor de 218e keer dezelfde nummers op cd!
MUZ / [U2] #13: Topics
MUZ / [U2] Centraal Topic 14
MUZ / [U2] Centraal topic 15
MUZ / [U2] Centraal topic 16
MUZ / [U2] Centraal topic 17
MUZ / [U2] Centraal topic 18
MUZ / [U2] Centraal topic 19
MUZ / [U2] Topic 20
MUZ / [U2] Centraal topic 21
MUZ / [U2] Centraal topic 22
MUZ / [U2] Centraal topic 23
MUZ / [U2] Centraal topic 24
MUZ / [U2] Centraal topic # 25
MUZ / [U2] Centraal topic 26
MUZ / [U2] Centraal topic 27
MUZ / [U2] Centraal topic # 29
MUZ / [U2] Centraal topic # 30
MUZ / [U2] Centraal topic # 31
MUZ / [U2] Centraal topic #32
MUZ / [U2] Centraal topic #33
MUZ / [U2] Centraal topic #34
MUZ / [U2] Centraal topic #35

Andere U2-gerelateerde topics op fok
MUZ / Concertfilm U2: 3D

Nuttige links buiten FOK!
www.u2.com
http://www.one.org/

Anti-U2 sites
http://www.eliminatebono.com/



De code voor de OP vind je hier.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 12:25:14 #2
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_144417233
De meningen lopen sterk uiteen! De recensies van Songs Of Innocense in de kranten van vandaag:

De Volkskrant: U2's nieuwe Songs of Innocence klinkt als een stel mannen in midlife-crisis (2 uit 5 sterren)

Algemeen Dagblad:: Nieuwe U2 vol energie en hitpotentie (AD geeft geen sterren)

De Telegraaf: U2 - Songs Of Innocense (4,5 uit 5 sterren)

NRC.next: U2 klinkt eindelijk weer als een echte rockband (betaald artikel, 3 uit 5 sterren)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_144417257
Luistert lekker weg, zeker een 8/10! ^O^

Ben wel benieuwd wat U2 van Apple heeft gekregen om hun plaat gratis aan te bieden
pi_144417384
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:25 schreef Gert het volgende:
De meningen lopen sterk uiteen! De recensies van Songs Of Innocense in de kranten van vandaag:

De Volkskrant: U2's nieuwe Songs of Innocence klinkt als een stel mannen in midlife-crisis (2 uit 5 sterren)

Bij de VK heb ik het idee dat de deal met Apple vooral dwars zit en dat dat flink is meegewogen... "Grootkapitaal" :')
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_144417444
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:26 schreef lord_bono het volgende:
Luistert lekker weg, zeker een 8/10! ^O^

Ben wel benieuwd wat U2 van Apple heeft gekregen om hun plaat gratis aan te bieden
100 miljoen pond heb ik ergens gelezen.
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 12:36:31 #6
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_144417501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bij de VK heb ik het idee dat de deal met Apple vooral dwars zit en dat dat flink is meegewogen... "Grootkapitaal" :')
Waar ze zich mee "vereenzelvigd" hebben. :')
Je mag wel honderden miljoenen op de bank hebben, want dat hebben de boys, maar een deal met Apple: foei, bah.
De recensent lijkt inderdaad een beetje doorgeschoten. Je kunt de plaat niet goed vinden maar hier heeft iemand op z'n Windows laptopje iets te boos zitten typen om een evenwichtig oordeel te kunnen geven. ;)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_144418499
Recensenten die No Line on the Horizon of Pop als flop beschouwen wantrouw ik sowieso een beetje. Ik heb het idee dat men elke keer een nieuwe Achtung Baby, Joshua Tree of All That You Can't Leave Behind verwacht
pi_144423533
Godver! Zomaar een gratis album releasen terwijl ik op Cuba zit zonder internet... :(
Ben net terug en wat ik hoor bevalt mij goed!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_144424307
Tot nu toe alleen het nummer opgedragen aan Joe Strummer beluisterd (This is where you can reach me now). Klinkt aardig zal de rest ook gaan luisteren.
pi_144424649
The Troubles(zang van Lykke Li past er perfect bij) en Sleep Like a Baby Tonight zijn mijn favorieten.

geloof dat deze 2 nummers geproduceerd zijn door Danger mouse alleen en niet meerdere producers.
Misschien hadden ze beter bij hem alleen kunnen laten. Ik vind het nieuwe album goed, alleen het had geweldig kunnen zijn als ze denk ik alleen met Danger mouse hadden gewerkt, want ik vind die 2 nummers echt goed.
pi_144424807
Ik ben ook heel blij met Danger Mouse, zeker na het album Rome van hem
pi_144437589
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:13 schreef Young_David het volgende:
Recensenten die No Line on the Horizon of Pop als flop beschouwen wantrouw ik sowieso een beetje. Ik heb het idee dat men elke keer een nieuwe Achtung Baby, Joshua Tree of All That You Can't Leave Behind verwacht
Ik neem die recensenten juist uiterst serieus want dat was het dieptepunt in het oeuvre van U2. Met het nieuwe album hebben ze dat dieptepunt weten te overtreffen. Dat zeg ik als U2 fan maar ik heb het wel een beetje gehad met ze. Ze zouden zogenaamd teruggrijpen naar het oude geluid. Dit is overgeproduceerde inspiratieloze bagger! Het zegt genoeg dat dito kranten als Telegraaf en AD er een hoge score aan geven. De Volkskrant raak de spijker op zijn kop met hun recensie.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 11-09-2014 22:27:34 ]
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 23:02:50 #13
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_144440435
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:01 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik neem die recensenten juist uiterst serieus want dat was het dieptepunt in het oeuvre van U2. Met het nieuwe album hebben ze dat dieptepunt weten te overtreffen. Dat zeg ik als U2 fan maar ik heb het wel een beetje gehad met ze. Ze zouden zogenaamd teruggrijpen naar het oude geluid. Dit is overgeproduceerde inspiratieloze bagger! Het zegt genoeg dat dito kranten als Telegraaf en AD er een hoge score aan geven. De Volkskrant raak de spijker op zijn kop met hun recensie.
Ah, dus je neemt alleen de recensenten serieus die jouw mening onderschrijven. ;)
Ik vond de nieuwe plaat op het eerste gehoor al goed, en hij begint me steeds beter te bevallen.
De recensie van Gijsbert Kamer was beneden zijn niveau, het moest blijkbaar snel, en er was vooringenomen ergernis over de Apple-deal, vermoed ik. De plaat is, afhankelijk van waar je de nadruk op legt, 3 of 4 sterren out of 5. Geen 2, zoals de VK 'm geeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gert op 11-09-2014 23:08:15 ]
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_144445511
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:02 schreef Gert het volgende:

[..]

Ah, dus je neemt alleen de recensenten serieus die jouw mening onderschrijven. ;)
Ik vond de nieuwe plaat op het eerste gehoor al goed, en hij begint me steeds beter te bevallen.
De recensie van Gijsbert Kamer was beneden zijn niveau, het moest blijkbaar snel, en er was vooringenomen ergernis over de Apple-deal, vermoed ik. De plaat is, afhankelijk van waar je de nadruk op legt, 3 of 4 sterren out of 5. Geen 2, zoals de VK 'm geeft.
Lekker objectief. 3 of 4 op een schaal van 5? Dan geeft je The Unforgettable Fire er 8 op 5?
pi_144445537
Whaa een U2 topic!

Toen ik nog bij mijn ouders woonde ging ik altijd samen met mijn vader naar U2 luisteren als iedereen al op bed lag. Een van mijn beste jeugdherinneringen O+
pi_144448795
quote:
Weer dat gelul over Apple. Volstrekt irrelevant in een recensie. Maar kennelijk is het doorslaggevend voor dit figuur die zelf kennelijk een enorme amateur en irrelevant is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator vrijdag 12 september 2014 @ 11:22:00 #18
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_144449230
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 07:32 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lekker objectief. 3 of 4 op een schaal van 5? Dan geeft je The Unforgettable Fire er 8 op 5?
Objectief zijn beoordelingen nooit, maar die van Gijsbert Kamer valt uit de toon vergeleken bij de rest. Dat is een constatering. Prima hoor, dat jij je kan vinden in juist die recensie. Maar het is een beetje mal en pedant om te verklaren dat je recensenten serieus neemt en twee zinnen verderop te roepen dat dit niet geldt voor recensies in kranten die jou niet zinnen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_144449681
Ach, mensen mogen best hun negatieve mening uitten over de Apple deal. Zolang het maar apart gezien wordt van de kwaliteit van het album.

Het album ligt lekker in het gehoor, vind ik. Maar het is geen hoogvlieger in de zin van een Achtung Baby ofzo. Het is niet spannend of vernieuwend. En daar hoeft verder niks mis mee te zijn.
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:43:08 #20
165633 eriksd
The grand facade...
pi_144449831
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Weer dat gelul over Apple. Volstrekt irrelevant in een recensie. Maar kennelijk is het doorslaggevend voor dit figuur die zelf kennelijk een enorme amateur en irrelevant is.
Tsja, het is een bijzonder vlak album. Dan kan je beter - zoals George Michael of Peter Gabriel - 10 jaar over een album doen waarbij je jezelf vernieuwt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_144450072
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:37 schreef Spezza19 het volgende:
Ach, mensen mogen best hun negatieve mening uitten over de Apple deal. Zolang het maar apart gezien wordt van de kwaliteit van het album.

Het album ligt lekker in het gehoor, vind ik. Maar het is geen hoogvlieger in de zin van een Achtung Baby ofzo. Het is niet spannend of vernieuwend. En daar hoeft verder niks mis mee te zijn.
Ik vind het album ook niet geweldig, maar dat geneuzel over Apple zit m.i. niet geheel toevallig bij de meest negatieve recensies.

Dan laat je je gewoon beïnvloeden door randzaken en dat is onprofessioneel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_144450098
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:43 schreef eriksd het volgende:

Tsja, het is een bijzonder vlak album. Dan kan je beter - zoals George Michael of Peter Gabriel - 10 jaar over een album doen waarbij je jezelf vernieuwt.
Maar dan moeten ze dat schrijven ipv lullen over Apple.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:53:13 #23
165633 eriksd
The grand facade...
pi_144450140
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar dan moeten ze dat schrijven ipv lullen over Apple.
Dat ben ik met je eens. Hoe het aan de man gebracht wordt staat los van de muzikale kwaliteit.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator vrijdag 12 september 2014 @ 12:02:03 #24
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_144450375
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tsja, het is een bijzonder vlak album.
Niet mee eens. :)
Maar hopelijk vinden heel veel mensen dat het niet genoeg op Bad lijkt, en kunnen we van U2 in de Zigggodome gaan genieten ipv die vreselijke arena. ^O^
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_144451196
U2 had in 2009 met de 360 Tour een overeenkomst met Blackberry. Daar hoorde je toen ook niemand over.

Het bevreemd mij al jaren dat bepaalde mensen reviews nodig hebben van zogenaamde kenners om te kunnen genieten van muziek.

Ik heb er nu een paar luisterbeurten opzitten en ben positief.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_144452016
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:22 schreef Gert het volgende:

[..]

Objectief zijn beoordelingen nooit, maar die van Gijsbert Kamer valt uit de toon vergeleken bij de rest. Dat is een constatering. Prima hoor, dat jij je kan vinden in juist die recensie. Maar het is een beetje mal en pedant om te verklaren dat je recensenten serieus neemt en twee zinnen verderop te roepen dat dit niet geldt voor recensies in kranten die jou niet zinnen.
Volgens mij doe jij toch precies hetzelfde? De recensenten die het album beneden gemiddeld waarderen neem jij niet serieus.

Humo: 1.5/4
Pitchfork: 4.6/10
Guardian: 3/5
NME: 4/10

Op RYM is de tedens ook negatief. Ja er zijn ook mensen die het een ruime voldoende geven maar gemiddeld gezien is dit gewoon een matig album. Maar dat komt jou niet uit dus geef je de schuld aan de Apple deal. Dat is echt onzin. Ja het is een misselijke vorm van marketing dat een goed album niet nodig heeft, maar het is niet de reden dat het een draak van een album is geworden.

Want laten we eerlijk zijn: dit album is er geen die een plaats in de muziekgeschiedenis gaat krijgen. Het is een album dat past in deze tijdgeest van overdreven producties (kijk naar Coldplay). Dit album is niet tijdloos zoals U2 er velen heeft afgeleverd. Natuurlijk zijn Pop en Zooropa over de gehele linie ook niet tijdloos maar daar stonden nog wel nummers op als o.a. Stay (Faraway, So Close), Staring at the Sun, Please die na jaren na dato nog op de setlist gezet kunnen worden. Van dit album kan U2 over 10 jaar, mochten ze het nog zo lang uithouden, geen enkel nummer nog bekoren. Hetzelfde geldt voor het vorige album.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 12-09-2014 13:17:59 ]
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:11:25 #27
165633 eriksd
The grand facade...
pi_144452350
POP en Zooropa _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator vrijdag 12 september 2014 @ 13:15:32 #28
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_144452480
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:58 schreef alpeko het volgende:

[..]

Volgens mij doe jij toch precies hetzelfde? De recensenten die het album beneden gemiddeld waarderen neem jij niet serieus.

Ik noemde de recensies van de grote Nederlandse dagbladen, en constateerde dat die van Gijsbert Kamer uit de toon viel en dat er een follow-up artikel aangekondigd werd over U2 die zich "vereenzelvigd" heeft met het "grootkapitaal".
Ik ben het met je eens dat dit geen album is dat een mythische status gaat bereiken. Niet qa inhoud, en daar bovenop komt dat de status van albums sowieso gedevalueerd is. Mensen zijn veel meer liedjes luisteraars geworden. Maar goed, dat is een andere discussie.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_144452547
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:15 schreef Gert het volgende:
Niet qa inhoud, en daar bovenop komt dat de status van albums sowieso gedevalueerd is. Mensen zijn veel meer liedjes luisteraars geworden. Maar goed, dat is een andere discussie.
Dit vind ik echt onzin. Er worden elk jaar gelauwerde en bejubelde albums gemaakt. Sterker nog, ik denk dat mensen door de toegankelijkheid van internet en het verdwijnen van (fysieke) singles en muziekvideo's eerder albumluisteraars zijn geworden.
pi_144452570
Overigens vind ik de 5/5 van Rolling Stone echt van de zotte. Voelt alsof ze de review al klaar hadden liggen toen het album uit kwam. Zo goed is 'ie écht niet.
  Moderator vrijdag 12 september 2014 @ 13:22:46 #31
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_144452734
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit vind ik echt onzin. Er worden elk jaar gelauwerde en bejubelde albums gemaakt. Sterker nog, ik denk dat mensen door de toegankelijkheid van internet en het verdwijnen van (fysieke) singles en muziekvideo's eerder albumluisteraars zijn geworden.
Welnee joh.
Toen je nog LP's /CD's moest kopen kregen albums veel meer luisterkansen.
De toegankelijkheid van muziek is zó veel groter geworden dat de tijd per plaat kleiner is geworden. Dat is geen hogere wiskunde.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_144452764
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:22 schreef Gert het volgende:

[..]

Welnee joh.
Toen je nog LP's /CD's moest kopen kregen albums veel meer luisterkansen.
Hoe veel méér singletjes dan LP's had jij vroeger?
pi_144452800
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:02 schreef Gert het volgende:

[..]

Niet mee eens. :)
Maar hopelijk vinden heel veel mensen dat het niet genoeg op Bad lijkt, en kunnen we van U2 in de Zigggodome gaan genieten ipv die vreselijke arena. ^O^
Al was het een album van het niveau Jantje Smit, dan nog ga ik naar de concerten... Verschillende grootheden hoor. ;)

Het wordt (helaas) waarschijnlijk de ArenA volgend jaar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator vrijdag 12 september 2014 @ 13:25:22 #34
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_144452843
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe veel méér singletjes dan LP's had jij vroeger?
Zie edit. Ik luister veel, maar dan ook echt véél meer platen dan vroeger. Alles wat me ook maar enigszins interessant lijkt krijgt een kans. De kans die een afzonderlijke plaat krijgt om te 'groeien' is dus kleiner geworden.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_144452905
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:15 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik noemde de recensies van de grote Nederlandse dagbladen, en constateerde dat die van Gijsbert Kamer uit de toon viel en dat er een follow-up artikel aangekondigd werd over U2 die zich "vereenzelvigd" heeft met het "grootkapitaal".
Ik ben het met je eens dat dit geen album is dat een mythische status gaat bereiken. Niet qa inhoud, en daar bovenop komt dat de status van albums sowieso gedevalueerd is. Mensen zijn veel meer liedjes luisteraars geworden. Maar goed, dat is een andere discussie.
Telegraaf zou je niet horen over grootkapitaal nee. De recensie van VK valt gewoon niet uit de toon als je naar de algehele opinie kijkt. Als jij dat wilt schuiven op de megalomane deal met Apple dan mag dat. Ik denk alleen niet dat het klopt.

Als luisteraar van een album kan ik middelmaat tussendoor best relativeren. Juist als je dit album beschouwt als losse verzameling liedjes is het gewoon te weinig. Ja tenzij je inderdaad weg bent van de koers die Coldplay ook heeft ingezet.

Van Coldplay had ik al geaccepteerd dat het niks meer wordt. Bij U2 had ik, zeker gezien hun grootspraak echt de verwachting dat ze terug zouden gaan naar de basis. Een nieuwe One verwacht niemand, maar mag het a.u.b. gezien die gewekte verwachtingen allemaal iets gebalanceerder dan dit.
pi_144452931
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:25 schreef Gert het volgende:

[..]

Zie edit. Ik luister veel, maar dan ook echt véél meer platen dan vroeger. Alles wat me ook maar enigszins interessant lijkt krijgt een kans. De kans die een afzonderlijke plaat krijgt om te 'groeien' is dus kleiner geworden.
Dat kan misschien wel zo zijn, maar weegt niet op tegen het feit dat je nu veel meer luistert. Vroeger kocht je echt niet elke week een LP, dat was onbetaalbaar. Nu kun je elke dag twee nieuwe albums luisteren. En dan klopt het wel dat elk album minder aandacht krijgt, maar vroeger had je die muziek überhaupt nooit gehoord.
  Moderator vrijdag 12 september 2014 @ 13:40:40 #37
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_144453386
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat kan misschien wel zo zijn, maar weegt niet op tegen het feit dat je nu veel meer luistert. Vroeger kocht je echt niet elke week een LP, dat was onbetaalbaar. Nu kun je elke dag twee nieuwe albums luisteren. En dan klopt het wel dat elk album minder aandacht krijgt, maar vroeger had je die muziek überhaupt nooit gehoord.
Die toevoeging wilde ik nog maken, maar bij deze dan alsnog; de toegenomen tijd die ik aan het luisteren naar muziek besteed staat in geen verhouding tot de toegenomen hoeveelheid aan nieuwe muziek die ik luister.
Ik verbaas me er eigenlijk over dat je dit zelf niet inziet. Het is een bekend fenomeen dat albums minder impact hebben dan vroeger.Maar ik stop met deze discussie want dat is hier niet helemaal op zijn plaats. Aan u het laatste woord. :)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_144453692
quote:
If you like Songs of Innocence, stay with us for Songs of Experience. It should be ready soon enough… although I know I’ve said that before…
Bron: http://www.u2.com/news/title/remember-us

Er komt dus nog een 2e album achteraan. Nu maar hopen dat dat niet meer van hetzelfde gaat betekenen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:48:07 #39
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_144455438
Zo'n matig album vind ik het echt niet. Natuurlijk behoort het niet tot hun beste albums, maar ik kan er weinig negatiefs over zeggen. De persoonlijke teksten en het thema van het album vind ik erg mooi. The Trouble vind ik bijvoorbeeld in de lijn passen van Moment of Surrender.

Ik denk dat je van een band die al meer dan 30 jaar meedraait niet meer te veel hoge verwachtingen moet hebben, en ook niet meer kunt verwachten dat ze nog met iets heel vernieuwends komen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_144455472
Overigens vind ik het gezeik over de (over-)productie onzinnig. Dat is een gaande ontwikkeling, die al liep ten tijde van de Beatles, maar daar hoor je ook niemand over.

Destijds wellicht wel, maar voor sommigen is alles bij het oude een goed plan kennelijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:52:17 #41
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_144455528
Wat ik voor kritiek zou kunnen bedenken zijn enkel de 'ooh' koortjes in The Miracle waarin ze iets te veel in de trant van Coldplay en Kings of Leon dreigen te komen. En dat ze met hun stunt ongevraagd hun album in iedere iTunesbibliotheek plaatsen.

Maar daar tegenover hoor ik bijvoorbeeld in Iris, Volcano en Cedarwood Road vrij sterke songs.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:58:15 #42
165633 eriksd
The grand facade...
pi_144455675
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:49 schreef DS4 het volgende:
Overigens vind ik het gezeik over de (over-)productie onzinnig. Dat is een gaande ontwikkeling, die al liep ten tijde van de Beatles, maar daar hoor je ook niemand over.

Destijds wellicht wel, maar voor sommigen is alles bij het oude een goed plan kennelijk.
Nouja, vroeger had je natuurlijk ook producers zoals je aangeeft, maar produceerden grote artiesten hun albums ook zelf. Het probleem met populaire producers, zeker als je er 5 neemt, is dat je album een soort compilatie van andermans typische geluiden wordt. Dan sneeuw je zelf onder, en ik denk dat dat het voornaamste probleem met dit album is. Uiteraard kan je niet eeuwig vernieuwen, maar je moet ook niet verworden tot een soort sessiemuzikant.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_144457022
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:58 schreef eriksd het volgende:

Nouja, vroeger had je natuurlijk ook producers zoals je aangeeft, maar produceerden grote artiesten hun albums ook zelf. Het probleem met populaire producers, zeker als je er 5 neemt, is dat je album een soort compilatie van andermans typische geluiden wordt. Dan sneeuw je zelf onder, en ik denk dat dat het voornaamste probleem met dit album is. Uiteraard kan je niet eeuwig vernieuwen, maar je moet ook niet verworden tot een soort sessiemuzikant.
Het is gewoon van kwaad tot erger aan het gaan.

En Spector's wall of sound werd ook gewoon toegepast door de Beatles, dus echt iets nieuws onder de zon... Nee.

U2 wordt ook al langer beïnvloed door producers. Brian Eno bv. klonk anders dan Lillywhite.

Je kan je eventueel afvragen of deze producers bij U2 passen en of je niet één enkele producer moet gebruiken, om wat meer een albumgevoel te hebben.

Het grote probleem is mi meer dat de nummers van zichzelf niet zo sterk zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_144466724
Heb hem binnen, straks maar eens luisteren.
pi_144509658
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:15 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik noemde de recensies van de grote Nederlandse dagbladen, en constateerde dat die van Gijsbert Kamer uit de toon viel en dat er een follow-up artikel aangekondigd werd over U2 die zich "vereenzelvigd" heeft met het "grootkapitaal".
Ik ben het met je eens dat dit geen album is dat een mythische status gaat bereiken. Niet qa inhoud, en daar bovenop komt dat de status van albums sowieso gedevalueerd is. Mensen zijn veel meer liedjes luisteraars geworden. Maar goed, dat is een andere discussie.
Het perspectief van de VK is inderdaad anders ja, maar het AD en De Telegraaf betrekken ook Apple erbij, alleen zijn niet in staat tot kritische beschouwing daarvan. De VK houdt het zo veel mogelijk apart, maar observeert terecht dat het een behaagziek album is. Het is een beetje als papa in midlife crisis die leuk gevonden wil worden door zijn puberende kinderen en hun vriendjes, en zich daartoe net als hen wil kleden, maar niet verder komt dan de jongerenafdeling van de C&A waar hij de meest voorzichtige keuzes maakt uit onzekerheid. Dan zal de ene buurman ook bewondering hebben voor hoe hip en modern hij wel niet is, terwijl de andere buurman wel ziet hoe zielig hij is.

Uit de toon vallen zegt dus misschien wel net zo veel over de anderen. Ik lees nooit recensies uit het AD of De Telegraaf, maar het verbaast me niet dat ze de middle of the road kwaliteiten en de gladheid prijzen. Ze schrijven waarschijnlijk toch voor mensen met een collectie van Marco Borsato, Coldplay, de 3J's en Bruce Springsteen voor als ze in een hele wilde bui zijn. Lekker makkelijk in het gehoor voor het grote publiek als het ultieme doel. Dat is ook een manier om naar muziek te luisteren, maar ik vind het helemaal niet raar dat juist de Volkskrant wat meer hoopt op (arbeider)verheffende muziek. Het lijkt mij dat de VK oprecht teleurgesteld is dat de band zijn onafhankelijkheid niet heeft gebruikt om iets enerverends te maken of daar in ieder geval een poging toe te doen. Sterker nog, het lijkt erop dat ze zich afhankelijk hebben gemaakt.

Het is dan ook terecht om Apple erbij te betrekken, want dergelijke marketing en de inhoud van het werk kunnen niet los van elkaar staan. Toen Dire Straits met Philips in zee ging om het cleane geluid van de CD te promoten was de weg naar een lekker gruizige productie daarmee ook afgesloten. Je maakt het produkt wat geintegreerd is met de marketing, en Apple gaat geen kale, vuige experimentele muziek opdringen, het moet een happening zijn van een megaband, een allemansvriend dus. Maar het is niet iedereen gegeven om blij te worden van een allemansvriend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 14 september 2014 @ 13:16:12 #47
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_144512252
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze schrijven waarschijnlijk toch voor mensen met een collectie van Marco Borsato, Coldplay, de 3J's en Bruce Springsteen voor als ze in een hele wilde bui zijn.
Voelt toch een beetje pijnlijk om Bruce Springsteen in één zin te noemen met die andere 3 artiesten :P.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_144513326
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 13:16 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Voelt toch een beetje pijnlijk om Bruce Springsteen in één zin te noemen met die andere 3 artiesten :P.
Dat is inderdaad niet aardig voor hem, maar het is ook wel een beetje een allemansvriend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_144513521
ik snap de ophef niet zo, sinds pop heeft U2 toch geen echt goeie plaat meer gemaakt, daarop is de nieuwe geen uitzondering., Natuurlijk waren er goeie liedjes maar die waren per album op de vingers van een hand te tellen. Ik vind het wel grappig dat de U2 fans alles lijken te pruimen, en de band tegen beter weten in verdedigen
  Moderator zondag 14 september 2014 @ 14:41:37 #50
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_144514370
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:08 schreef IAmKloot het volgende:
ik snap de ophef niet zo, sinds pop heeft U2 toch geen echt goeie plaat meer gemaakt, daarop is de nieuwe geen uitzondering., Natuurlijk waren er goeie liedjes maar die waren per album op de vingers van een hand te tellen. Ik vind het wel grappig dat de U2 fans alles lijken te pruimen, en de band tegen beter weten in verdedigen
Volgens mij vindt het gros van de U2-fans POP de laatste echt goeie (vooruitstrevende, vernieuwende) plaat hoor. :)
De albums daarna werden (vind ik) steeds ietsje minder. De laatste plaat breekt wat mij betreft met die traditie, maar haalt niet het niveu van POP en ook niet die van de twee platen daarna.
De 'ophef': waar dan? Heb nou niet het gevoel dat de lancering van deze plaat erg veel teweeg heeft gebracht. De enige ophef betreft de maniér van lanceren. I.t.t. Weltcschmerz ben ik van mening dat U2 geen enkele verplichting jegens de arbeiders heeft. Dat Gijsbert Kamer het geen goede plaat vindt, dat mag uiteraard, echter ik vind dat hij dat slecht en te zuur (teleurgesteld? U2-moe?) verwoordde. Het had als het ware door Weltschmerz geschreven kunnen zijn. Van een Volkskrant-recensie verwacht ik méér.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_144514586
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:41 schreef Gert het volgende:

De enige ophef betreft de maniér van lanceren. I.t.t. Weltcschmerz ben ik van mening dat U2 geen enkele verplichting jegens de arbeiders heeft. Dat Gijsbert Kamer het geen goede plaat vindt, dat mag uiteraard, echter ik vind dat hij dat slecht en te zuur (teleurgesteld? U2-moe?) verwoordde. Het had als het ware door Weltschmerz geschreven kunnen zijn. Van een Volkskrant-recensie verwacht ik méér.
De vraag is waarom je nou een plaat maakt. Is dat om te proberen om iets bijzonders te maken, dat mensen boeit en wat sommigen daarvan in hun hart zullen sluiten, waar ze echt van gaan houden. Of maak je een plaat om een deuntje op de achtergrond te hebben wat niet teveel afleidt bij huishoudelijke taken of autorijden of zo.

De Telegraaf en het AD toetsen blijkbaar aan het laatste, terwijl de Volkskrant hoopt om meer en teleurgesteld is dat zelfs de poging ontbreekt. Dat heeft te maken met voor wie je schrijft, of je de muziekliefhebber wil bedienen of slechts de consument.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_144516565
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:41 schreef Gert het volgende:
De 'ophef': waar dan?
de ophef zit hem misschien ook eerder in de reacties op de recensies, op verschillende fora zijn de U2 fans behoorlijk over de zeik over de stortvloed aan slechte commentaren
pi_144516804
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De vraag is waarom je nou een plaat maakt. Is dat om te proberen om iets bijzonders te maken, dat mensen boeit en wat sommigen daarvan in hun hart zullen sluiten, waar ze echt van gaan houden. Of maak je een plaat om een deuntje op de achtergrond te hebben wat niet teveel afleidt bij huishoudelijke taken of autorijden of zo.

De Telegraaf en het AD toetsen blijkbaar aan het laatste, terwijl de Volkskrant hoopt om meer en teleurgesteld is dat zelfs de poging ontbreekt. Dat heeft te maken met voor wie je schrijft, of je de muziekliefhebber wil bedienen of slechts de consument.
aaah de oude massa vs liefhebbers discussie. Ik had U2 behoorlijk hoog zitten als band, zelfs de mindere platen kwamen op mij wel integer over maar ik denk inderdaad dat ze met deze plaat Coldplay achter na gaan. Het klinkt wat platter ofzo
pi_144538042
Ach, iTunes was gratis... de LP versie moet een godsvermogen kosten.... :r

Ik laat hem aan mij voorbij gaan.... Universal :r
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_144541204
quote:
99s.gif Op zondag 14 september 2014 23:54 schreef Spezza19 het volgende:
Ach, iTunes was gratis... de LP versie moet een godsvermogen kosten.... :r

Ik laat hem aan mij voorbij gaan.... Universal :r
LP ¤ 35,99
CD 1 Disc Standard ¤ 21,99
CD 2 Disc Digipack incl. 5 bonustracks ¤ 24,99

Harde prijzen bij Bolcom inderdaad. Ik wil ze alle 3 hebben dus ik zal ff het e.e.a. moeten regelen.
Media-Markt zal de gewone versie wel afschieten voor ¤ 10,- ofzo.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_144542458
WOWHD: U2: Songs Of Innocence (Deluxe Edition) (CD) ¤ 11,99

Even wachten op een weekend met 15% korting en dan hij is te krijgen voor ¤ 10,19. Levering duurt vaak even, maar het scheelt nogal.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_144545217
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:03 schreef IAmKloot het volgende:

[..]

aaah de oude massa vs liefhebbers discussie. Ik had U2 behoorlijk hoog zitten als band, zelfs de mindere platen kwamen op mij wel integer over maar ik denk inderdaad dat ze met deze plaat Coldplay achter na gaan. Het klinkt wat platter ofzo
Het is vooral recycling van hun oude deuntjes en rifjes, maar dan gladgestreken en opgesmukt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_144545783
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:

Het perspectief van de VK is inderdaad anders ja, maar het AD en De Telegraaf betrekken ook Apple erbij, alleen zijn niet in staat tot kritische beschouwing daarvan. De VK houdt het zo veel mogelijk apart, maar observeert terecht dat het een behaagziek album is. Het is een beetje als papa in midlife crisis die leuk gevonden wil worden door zijn puberende kinderen en hun vriendjes, en zich daartoe net als hen wil kleden, maar niet verder komt dan de jongerenafdeling van de C&A waar hij de meest voorzichtige keuzes maakt uit onzekerheid. Dan zal de ene buurman ook bewondering hebben voor hoe hip en modern hij wel niet is, terwijl de andere buurman wel ziet hoe zielig hij is.
Zou jij niet eerst eens het album (goed) gaan beluisteren voordat je dit schrijft? Want het album is allesbehalve behaagziek. Het heeft weinig hitpotentie en dat zal U2 ook wel geweten hebben. Het is eigenlijk een album wat past bij een band als U2 thans is: over de datum als het gaat om scoren van hits, maar zodanig van naam en kwaliteit dat ze nog altijd stadions wereldwijd uitverkopen. De laatste albums van de Stones, van Bowie, Prince... Leuk voor een select groepje (al vond ik zelf de albums van Bowie vrijwel altijd de moeite waard van het kopen, maar dat terzijde), maar het grote publiek interesseerde het geen reet. Nou, daar staat U2 inmiddels ook. Je verwacht geen verkoopknaller meer en dat zal ook met ieder album af gaan nemen.

quote:
Uit de toon vallen zegt dus misschien wel net zo veel over de anderen. Ik lees nooit recensies uit het AD of De Telegraaf, maar het verbaast me niet dat ze de middle of the road kwaliteiten en de gladheid prijzen. Ze schrijven waarschijnlijk toch voor mensen met een collectie van Marco Borsato, Coldplay, de 3J's en Bruce Springsteen voor als ze in een hele wilde bui zijn. Lekker makkelijk in het gehoor voor het grote publiek als het ultieme doel. Dat is ook een manier om naar muziek te luisteren, maar ik vind het helemaal niet raar dat juist de Volkskrant wat meer hoopt op (arbeider)verheffende muziek. Het lijkt mij dat de VK oprecht teleurgesteld is dat de band zijn onafhankelijkheid niet heeft gebruikt om iets enerverends te maken of daar in ieder geval een poging toe te doen. Sterker nog, het lijkt erop dat ze zich afhankelijk hebben gemaakt.

Het is dan ook terecht om Apple erbij te betrekken, want dergelijke marketing en de inhoud van het werk kunnen niet los van elkaar staan. Toen Dire Straits met Philips in zee ging om het cleane geluid van de CD te promoten was de weg naar een lekker gruizige productie daarmee ook afgesloten. Je maakt het produkt wat geintegreerd is met de marketing, en Apple gaat geen kale, vuige experimentele muziek opdringen, het moet een happening zijn van een megaband, een allemansvriend dus. Maar het is niet iedereen gegeven om blij te worden van een allemansvriend.
In NIETS merk je aan het album iets van de deal met Apple. Het album was waarschijnlijk al klaar toen de deal met Apple werd gesmeed. Voor beiden een perfecte deal. U2 weet dat het album in de hitlijsten geen potten kan breken en kan op deze manier het album nog steeds ruim aan de man brengen. En Apple kan voor een redelijk bedrag veel exposure halen (want U2 is nog steeds goed voor headlines).

Vandaar ook is de insteek van de Volkskrant amateuristisch en zelfs pathetisch. Een albumrecensie vraagt eerst en vooral dat je luistert zonder vooroordeel (ooit gaf George Michael dat advies middels de titel van zijn album) en op basis daarvan een oordeel velt over de muziek.

Dat je dat oordeel vervolgens in een context plaatst van artiest, voorafgaand werk, enz. is allemaal heel verklaarbaar. Maar het draait primair om de muziek. De deal met Apple is vrij irrelevant, maar wordt door de Volkskrant als leidend gezien. Met woorden als "grootkapitaal" waar je per definitie volstrekte mongolen aan herkent (...). Al is roepen dat U2 de arbeider zou moeten verheffen nog een slagje zotter, maar dat terzijde.

Er valt genoeg aan de merken op het album, maar de deal met Apple is gewoon een hele verstandige. U2 is namelijk niet alleen maar 4 mannen die wat muziek maken, het is ook een onderneming. Al is dat misschien voor jou meteen een klacht op zichzelf.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_144550366
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zou jij niet eerst eens het album (goed) gaan beluisteren voordat je dit schrijft? Want het album is allesbehalve behaagziek.
Ik heb het goed genoeg beluisterd, sommige albums moet je 5 keer integraal draaien, bij anderen weet je genoeg als je er in een kwartiertje doorheen zapt.

quote:
Het heeft weinig hitpotentie en dat zal U2 ook wel geweten hebben. Het is eigenlijk een album wat past bij een band als U2 thans is: over de datum als het gaat om scoren van hits, maar zodanig van naam en kwaliteit dat ze nog altijd stadions wereldwijd uitverkopen. De laatste albums van de Stones, van Bowie, Prince... Leuk voor een select groepje (al vond ik zelf de albums van Bowie vrijwel altijd de moeite waard van het kopen, maar dat terzijde), maar het grote publiek interesseerde het geen reet. Nou, daar staat U2 inmiddels ook. Je verwacht geen verkoopknaller meer en dat zal ook met ieder album af gaan nemen.
Dus een recensent mag niet verwijzen naar een volgend artikel over de deal met Apple, maar dit is wel relevant?

quote:
In NIETS merk je aan het album iets van de deal met Apple. Het album was waarschijnlijk al klaar toen de deal met Apple werd gesmeed. Voor beiden een perfecte deal. U2 weet dat het album in de hitlijsten geen potten kan breken en kan op deze manier het album nog steeds ruim aan de man brengen. En Apple kan voor een redelijk bedrag veel exposure halen (want U2 is nog steeds goed voor headlines).
Boeiend. Wat interesseert mij het nou hoe ze dat album aan de man brengen. Ik snap dat het een belangrijke overweging is voor beginnende bands, maar U2 heeft zich al lang en breed in de positie gemanouvreerd dat ze het beste album dat ze kunnen maken, kunnen maken en verlies zullen ze er ook niet snel op draaien. Dat werkt heel goed hoor, je maakt gewoon iets zo goed mogelijk, en dan móeten mensen het hebben.

quote:
Vandaar ook is de insteek van de Volkskrant amateuristisch en zelfs pathetisch. Een albumrecensie vraagt eerst en vooral dat je luistert zonder vooroordeel (ooit gaf George Michael dat advies middels de titel van zijn album) en op basis daarvan een oordeel velt over de muziek.
Ik zie eigenlijk niet hoe je met vooroordeel naar muziek zou kunnen luisteren, je kunt het hebben en dan luisteren, maar de combinatie lijkt me vrij lastig. Nou probeer ik in het algemeen makkelijk mijn vooroordelen te vervangen voor oordelen, maar ik kan me moeilijk een vooroordeel voorstellen dat bestand is tegen een goede plaat.

quote:
Dat je dat oordeel vervolgens in een context plaatst van artiest, voorafgaand werk, enz. is allemaal heel verklaarbaar. Maar het draait primair om de muziek.
Dat zou je niet zeggen als je je jouw post leest.

quote:
De deal met Apple is vrij irrelevant, maar wordt door de Volkskrant als leidend gezien. Met woorden als "grootkapitaal" waar je per definitie volstrekte mongolen aan herkent (...). Al is roepen dat U2 de arbeider zou moeten verheffen nog een slagje zotter, maar dat terzijde.
Ik zei dan ook dat een krant en zijn recensent voor een min of meer bepaald publiek schrijft, als jij in de war raakt van ironie dan lijkt het AD me een veilige krant voor jou.

quote:
Er valt genoeg aan de merken op het album, maar de deal met Apple is gewoon een hele verstandige. U2 is namelijk niet alleen maar 4 mannen die wat muziek maken, het is ook een onderneming. Al is dat misschien voor jou meteen een klacht op zichzelf.
Nee hoor, zo heb ik bijvoorbeeld veel waardering voor Andre Rieu, die trekt in 20 jaar tijd even een miljoenenbedrijf van de grond, helemaal uit het niets en creeert zijn eigen markt. Maar het commercieel succes lijkt me geen reden om de kwaliteit van zijn muziek goed te praten, terwijl wellicht wel geconstateerd kan worden dat de formule om Duitse bejaarden een dolle avond te bezorgen knellend werkt op de creatieve ambitie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_144551067
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik heb het goed genoeg beluisterd, sommige albums moet je 5 keer integraal draaien, bij anderen weet je genoeg als je er in een kwartiertje doorheen zapt.
Nee, jij denkt genoeg te weten na een kwartiertje, maar feitelijk heb je niet eens de moeite genomen om het een enkele keer te beluisteren.

Wat ben je toch ook een charlatan.

quote:
Dus een recensent mag niet verwijzen naar een volgend artikel over de deal met Apple, maar dit is wel relevant?
Het is een reactie op wat jij schrijft, dus wellicht heb je geheugenproblemen?

quote:
Boeiend. Wat interesseert mij het nou hoe ze dat album aan de man brengen. Ik snap dat het een belangrijke overweging is voor beginnende bands, maar U2 heeft zich al lang en breed in de positie gemanouvreerd dat ze het beste album dat ze kunnen maken, kunnen maken en verlies zullen ze er ook niet snel op draaien. Dat werkt heel goed hoor, je maakt gewoon iets zo goed mogelijk, en dan móeten mensen het hebben.
Nu stel jij ineens dat hoge verkoopcijfers en kwalitatief goede muziek hand in hand gaan. Merkwaardig...

quote:
Ik zie eigenlijk niet hoe je met vooroordeel naar muziek zou kunnen luisteren, je kunt het hebben en dan luisteren, maar de combinatie lijkt me vrij lastig. Nou probeer ik in het algemeen makkelijk mijn vooroordelen te vervangen voor oordelen, maar ik kan me moeilijk een vooroordeel voorstellen dat bestand is tegen een goede plaat.
Jouw onbegrip ter zake was mij al duidelijk geworden.

quote:
Dat zou je niet zeggen als je je jouw post leest.
Nogmaals: jouw onbegrip ter zake was mij al duidelijk geworden.

quote:
Ik zei dan ook dat een krant en zijn recensent voor een min of meer bepaald publiek schrijft, als jij in de war raakt van ironie dan lijkt het AD me een veilige krant voor jou.
Ik vrees dat ik voor jou geen suggestie heb, lager dan de fabeltjeskrant gaat het geloof ik nog niet.

quote:
Nee hoor
Dan niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_144561234
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, jij denkt genoeg te weten na een kwartiertje, maar feitelijk heb je niet eens de moeite genomen om het een enkele keer te beluisteren.
Als die nummers zo voorspelbaar zijn hoef ik ze natuurlijk niet helemaal af te luisteren.

quote:
Nu stel jij ineens dat hoge verkoopcijfers en kwalitatief goede muziek hand in hand gaan. Merkwaardig...
Sorry, ik heb mij blijkbaar niet voldoende simpel uitgedrukt. Ik zeg dat hun commerciele succes hen de vrijheid geeft om te maken wat ze willen, ik geloof er niks van dat ze van die kleingeestige mannetjes zijn die hun succes alleen afmeten aan hoeveel geld ze hebben. Als je dan meer van hetzelfde gaat maken maar dan gladder en met opsmuk om op Coldplay of zo te lijken dan zal dat wel zijn omdat ze groot willen zijn of zo, Apple erbij betrekken, het ademt midlifecrisis aandachtshoererij.

quote:
Jouw onbegrip ter zake was mij al duidelijk geworden.
Ik snap het wel, als je nou niet weet wat je goed moet vinden dan zou je de houvast kunnen zoeken in oordelen van anderen of in je eigen vooroordelen. Maar daar hebben liefhebbers doorgaans weinig last van omdat de goede muziek onontkoombaar is, voor een ervaren luisteraar is het fletse, gladde en de opsmuk dat ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 15 september 2014 @ 20:33:17 #62
317370 Spies
They're gonna find us
pi_144562792
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 06:03 schreef CoExist het volgende:

[..]

LP ¤ 35,99
CD 1 Disc Standard ¤ 21,99
CD 2 Disc Digipack incl. 5 bonustracks ¤ 24,99

Harde prijzen bij Bolcom inderdaad. Ik wil ze alle 3 hebben dus ik zal ff het e.e.a. moeten regelen.
Media-Markt zal de gewone versie wel afschieten voor ¤ 10,- ofzo.
22 euro voor een cd :') Ongelofelijk die prijzen tegenwoordig
pi_144564093
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je bent een zwetskous.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 15 september 2014 @ 21:05:16 #64
165633 eriksd
The grand facade...
pi_144564483
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zou jij niet eerst eens het album (goed) gaan beluisteren voordat je dit schrijft? Want het album is allesbehalve behaagziek. Het heeft weinig hitpotentie en dat zal U2 ook wel geweten hebben. Het is eigenlijk een album wat past bij een band als U2 thans is: over de datum als het gaat om scoren van hits, maar zodanig van naam en kwaliteit dat ze nog altijd stadions wereldwijd uitverkopen. De laatste albums van de Stones, van Bowie, Prince... Leuk voor een select groepje (al vond ik zelf de albums van Bowie vrijwel altijd de moeite waard van het kopen, maar dat terzijde), maar het grote publiek interesseerde het geen reet. Nou, daar staat U2 inmiddels ook. Je verwacht geen verkoopknaller meer en dat zal ook met ieder album af gaan nemen.

[..]

In NIETS merk je aan het album iets van de deal met Apple. Het album was waarschijnlijk al klaar toen de deal met Apple werd gesmeed. Voor beiden een perfecte deal. U2 weet dat het album in de hitlijsten geen potten kan breken en kan op deze manier het album nog steeds ruim aan de man brengen. En Apple kan voor een redelijk bedrag veel exposure halen (want U2 is nog steeds goed voor headlines).

Vandaar ook is de insteek van de Volkskrant amateuristisch en zelfs pathetisch. Een albumrecensie vraagt eerst en vooral dat je luistert zonder vooroordeel (ooit gaf George Michael dat advies middels de titel van zijn album) en op basis daarvan een oordeel velt over de muziek.

Dat je dat oordeel vervolgens in een context plaatst van artiest, voorafgaand werk, enz. is allemaal heel verklaarbaar. Maar het draait primair om de muziek. De deal met Apple is vrij irrelevant, maar wordt door de Volkskrant als leidend gezien. Met woorden als "grootkapitaal" waar je per definitie volstrekte mongolen aan herkent (...). Al is roepen dat U2 de arbeider zou moeten verheffen nog een slagje zotter, maar dat terzijde.

Er valt genoeg aan de merken op het album, maar de deal met Apple is gewoon een hele verstandige. U2 is namelijk niet alleen maar 4 mannen die wat muziek maken, het is ook een onderneming. Al is dat misschien voor jou meteen een klacht op zichzelf.
Ik snap inderdaad niet waarom de releasevorm van het album uberhaupt relevant is. De muziek zelf is - net zoals je aangeeft - een typisch geval van een albumartiest/band. En dat is helemaal niet erg, ik vind dat U2 eigenlijk nooit echt hits heeft geschreven met het oog op een hit. Na wat meer luisterbeurten ben ik wat minder negatief, het zit nu op een voldoende.

Overall worden de heren natuurlijk ook ouder, dan moet je niet meer willen strijden met begin twintigers. Die tijd heb je gehad. Maar als ik U2 vergelijk met een paar van mijn favorieten - Peter Gabriel / George Michael - dan zie ik minder ontwikkeling. Aan de andere kant blijft U2 graag relevant door mainstream te mikken.

Al met al een redelijke plaat.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator zaterdag 20 september 2014 @ 00:23:10 #65
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_144712079
Oké... alles was vroeger beter. :Y

Zocht een oude live-versie van het nummer Zooropa, kwam deze concertregistratie tegen (waar het nummer niet werd gespeeld overigens), en tja... wát een setlist en wat is het nog gedreven. :9

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zondag 21 september 2014 @ 18:29:52 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_144761719
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 00:23 schreef Gert het volgende:
Oké... alles was vroeger beter. :Y

Zocht een oude live-versie van het nummer Zooropa, kwam deze concertregistratie tegen (waar het nummer niet werd gespeeld overigens), en tja... wát een setlist en wat is het nog gedreven. :9

Man, 22 jaar geleden!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_144916988
Final cover art voor "Songs Of Innocence".

You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_144922560
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:47 schreef CoExist het volgende:
Final cover art voor "Songs Of Innocence".

[ afbeelding ]
Dat zou wel serieus slecht zijn :')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_144922676
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:21 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dat zou wel serieus slecht zijn :')
Lees je in zou ik zeggen...

http://www.u2.com/news/ti(...)cal+formats&AID=1613
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_144922722
quote:
Mijn antwoord blijft hetzelfde hoor
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_144922788
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:27 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mijn antwoord blijft hetzelfde hoor
Ik dacht eerst dat het de cover was van een nieuwe LP van de Scissor Sisters ofzo.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_144926444
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:21 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dat zou wel serieus slecht zijn :')
Wat is het probleem?
pi_144927699
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:41 schreef Young_David het volgende:

[..]

Wat is het probleem?
Het ziet er niet uit.
  vrijdag 26 september 2014 @ 16:32:07 #74
165633 eriksd
The grand facade...
pi_144927782
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:28 schreef Luni het volgende:

[..]

Het ziet er niet uit.
Pedoplaat lijkt het zo wel.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_145031340
quote:
U2 op tournee voor nieuw album.

U2 gaat op tournee om hun nieuwe album Songs of Innocence te promoten. De band zal verschillende stadions gaan aandoen.

Dat heeft Bono bekendgemaakt aan Absolute Radio, zo schrijft NME.

"We gaan op tour. We starten volgend jaar en gaan ons best doen om bijvoorbeeld de O2 Arena (in Londen red.) aan te doen. En andere vergelijkbare plekken. Het zal in elk geval veel meer binnen zijn dit keer."

Van 2009 tot en met 2011 deed de band een vergelijkbare tournee, voor No Line on the Horizon, maar toen vond een groot gedeelte van de optredens buiten plaats.

De band kwam toen ook naar Nederland: in juli 2009 stond U2 in de Amsterdam Arena. Of de band dit keer naar Nederland zal komen is nog onduidelijk.

Het album Songs of Innocence werd eerder deze maand gratis gegeven aan 500 miljoen iTunes-gebruikers.
Aldus Nu.nl en NME.
http://www.nme.com/news/u2/80041
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_145047729
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:34 schreef CoExist het volgende:

[..]

Aldus Nu.nl en NME.
http://www.nme.com/news/u2/80041
Ziggo- of Gelredome.............?
pi_145048459
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:23 schreef Luni het volgende:

Ziggo- of Gelredome.............?
Er wordt helaas weer naar de arena gekeken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145048594
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er wordt helaas weer naar de arena gekeken...
Kijken mag, muziek maak je niet in een badkamer.
  Moderator dinsdag 30 september 2014 @ 12:02:26 #79
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_145048972
ajax wil de arena van de gemeente overkopen. Zodra dat is gebeurd hebben jullie van mij geen last meer als het gaat om kaartjes bemachtigen. :W
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_145049037
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:51 schreef Young_David het volgende:

Kijken mag, muziek maak je niet in een badkamer.
Ik heb er geen invloed op helaas.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145050363
Arena :') :r
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_145051530
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er wordt helaas weer naar de arena gekeken...
:N
pi_145051636
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er wordt helaas weer naar de arena gekeken...
Wil niet irritant zijn, maar heb je een bron?
Maar goed, lijkt me opzich ook niet zo gek dat ze hier naar de Arena gaan weer. Al heb je nog steeds die geruchten over Pinkpop.
Arena's zullen wel alleen in UK(paar avonden O2 arena in Londen bijv.) enzo gedaan worden.
pi_145058065
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:18 schreef MidnightShow_ het volgende:

Wil niet irritant zijn, maar heb je een bron?
Natuurlijk, maar het is geen openbaar te raadplegen bron.

Overigens kun je het ook op je vingers natellen. Ze krijgen de arena vol en U2 is gewoon een bedrijf. De arena kan gewoon dicht, dus dan kun je het al "binnen" noemen.

Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik destijds bij Zoo TV ze in de Ahoy gezien heb.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:47:36 #85
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_145143122
Sorry mensen, maar ik vind dit nieuwe album echt waardeloos. Ik kan het helaas echt niet anders verwoorden. Ik heb het nu vijf keer beluisterd (via een kopie van mijn buurman) en meestal vind ik een U2 album vanaf het begin ruim voldoende qua kwaliteit (of goed) en wordt het alleen maar beter (het groeit na meerdere luisterbeurten). Maar nu, nee! :(

De productie klinkt ook niet mooi naar mijn mening.

Dit wordt de eerste cd van U2 die ik gewoon niet ga kopen... :'(

Tsja, zo kan het leven zijn...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_145147301
quote:
8s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:47 schreef Atmosphere82 het volgende:
Sorry mensen, maar ik vind dit nieuwe album echt waardeloos. Ik kan het helaas echt niet anders verwoorden. Ik heb het nu vijf keer beluisterd (via een kopie van mijn buurman) en meestal vind ik een U2 album vanaf het begin ruim voldoende qua kwaliteit (of goed) en wordt het alleen maar beter (het groeit na meerdere luisterbeurten). Maar nu, nee! :(

De productie klinkt ook niet mooi naar mijn mening.

Dit wordt de eerste cd van U2 die ik gewoon niet ga kopen... :'(

Tsja, zo kan het leven zijn...
Waarom denk je dat ze hem gratis weggaven _O-
Dit account is niet meer in gebruik.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:30:25 #87
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_145164013
Ja hehe inderdaad!

Overigens heb ik de cd vandaag weer twee keer gedraaid en ik stel mijn mening toch wel wat bij.
Ik vind het niet meer waardeloos maar goed is anders. Meer dan een 5 kan ik het momenteel toch niet geven...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_145287320
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_145345586
Ben net begonnen met het luisteren van de bonus cd maar wat een gemiste kans om The Crystal Ballroom niet op de cd te zetten. Lucifer's Hands ben ik niet zo kapot van.
alleen als ie ijs en ijskoud is!
pi_145349928
Crystal Ballroom is inderdaad een heerlijk nummer. Lucifer's Hands is het resultaat van het eerder tijdens de tour gespeelde Stingray, je hoort deze terug in het nummer. Op www.u2start.com staan trouwens al de songteksten voor deze nummers zag ik.
pi_145365576
Ik vind de akoestische tracks best gaaf!

Ik kan morgen mijn deluxe CD en vinyl ophalen van "Songs Of Innocence".
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_145368282
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:25 schreef CoExist het volgende:
Ik vind de akoestische tracks best gaaf!
Ik kan morgen mijn deluxe CD en vinyl ophalen van "Songs Of Innocence".
Ik twijfelde tussen de deluxe CD en de Vinyl-versie. Nu ik de deluxe-tracks gehoord heb weet ik het zeker. Vinyl. Die akoestische tracks voegen vrij weinig toe, zijn soms vals (raised by wolves). Alleen die twee nieuwe nummers zijn interessant, waarvan er dus één op vinyl staat.
pi_145392898
Vinyl gehaald, gelijk side 4 op de speler met The Chrystal Ballroom. Klinkt heel anders dan gewend ben van U2 ... tot er een zware stem langzaam begint te zingen ... is het een 45 toeren-plaat :P
pi_145396649
De deluxe CD gehaald. Vinyl was nog niet binnen Godnondejuu! :(

Hoe meer ik luister hoe beter ik de plaat vind.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_145427762
U2 vrinden! Wat ik vandaag weer heb mee gemaakt...

Vanmorgen wilde ik ff genieten van U2's nieuwste langspeler. Muziek luisteren en lekker door het boekje met liner notes bladeren. Je kent het wel.

Blijkt er een drukfout op beide CD's te staan. Namelijk "U2 Son gs of innocene".
Ook beide boekjes stellen geen flikker voor. Lappen tekst dat nog slechter leest dan een tweedehands nat geregende Telegraaf.

Dit is beslist niet de kwaliteit wat ik van U2 gewend ben. Wat een deceptie.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_145427804
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:35 schreef CoExist het volgende:
U2 vrinden! Wat ik vandaag weer heb mee gemaakt...
Vanmorgen wilde ik ff genieten van U2's nieuwste langspeler. Muziek luisteren en lekker door het boekje met liner notes bladeren. Je kent het wel.
Blijkt er een drukfout op beide CD's te staan. Namelijk "U2 Son gs of innocene".
Ook beide boekjes stellen geen flikker voor. Lappen tekst dat nog slechter leest dan een tweedehands nat geregende Telegraaf.
Dit is beslist niet de kwaliteit wat ik van U2 gewend ben. Wat een deceptie.
En Bono lacht terwijl hij zijn centjes telt.... Het interesseert die gasten al jaren geen moer meer....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_145428341
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:37 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
En Bono lacht terwijl hij zijn centjes telt.... Het interesseert die gasten al jaren geen moer meer....
Misschien...
Ik heb ook de onderstaande U2 deluxe versies.
Daar is mijn inziens toch echt wel de nodige aandacht aan besteed hoor.

You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:21:18 #98
317370 Spies
They're gonna find us
pi_145431954
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:35 schreef CoExist het volgende:
U2 vrinden! Wat ik vandaag weer heb mee gemaakt...
Vanmorgen wilde ik ff genieten van U2's nieuwste langspeler. Muziek luisteren en lekker door het boekje met liner notes bladeren. Je kent het wel.
Blijkt er een drukfout op beide CD's te staan. Namelijk "U2 Son gs of innocene".
Ook beide boekjes stellen geen flikker voor. Lappen tekst dat nog slechter leest dan een tweedehands nat geregende Telegraaf.
Dit is beslist niet de kwaliteit wat ik van U2 gewend ben. Wat een deceptie.
Dat "Son gs of Innocence" lijkt mij geen drukfout hoor. Lijkt me bewust gedaan, past ook goed bij de hoes.
pi_145431956
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:35 schreef CoExist het volgende:
U2 vrinden! Wat ik vandaag weer heb mee gemaakt...

Vanmorgen wilde ik ff genieten van U2's nieuwste langspeler. Muziek luisteren en lekker door het boekje met liner notes bladeren. Je kent het wel.

Blijkt er een drukfout op beide CD's te staan. Namelijk "U2 Son gs of innocene".
Ook beide boekjes stellen geen flikker voor. Lappen tekst dat nog slechter leest dan een tweedehands nat geregende Telegraaf.

Dit is beslist niet de kwaliteit wat ik van U2 gewend ben. Wat een deceptie.
Dat is geen drukfout, dat is bewust. Het 'son' gedeelte refereert ook naar Larry's zoon Elvis, afgebeeld op de cover.

Ik vind de vinyl van zeer mooie kwaliteit maar de deluxe editie is inderdaad zeer matig. Nou was die ook een stuk goedkoper dan de bovengenoemde deluxe versies maar toch.
pi_145441878
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 17:21 schreef drGoeroe het volgende:

[..]

Dat is geen drukfout, dat is bewust. Het 'son' gedeelte refereert ook naar Larry's zoon Elvis, afgebeeld op de cover.
Helder!
Hier ook de vinyl versie inmiddels binnen. Erg mooi dat witte vinyl.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:19:11 #101
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145442037
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:57 schreef CoExist het volgende:
[..]
Misschien...
Ik heb ook de onderstaande U2 deluxe versies.
Daar is mijn inziens toch echt wel de nodige aandacht aan besteed hoor.
[ afbeelding ]
Die van Achtung Baby wil ik ook hebben.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_145443527
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:19 schreef eriksd het volgende:

[..]

Die van Achtung Baby wil ik ook hebben.
Dan wens ik je veel succes met zoeken. Er zijn er maar een paar duizend van. Ik heb #2965.
Ding kostte bij release in oktober 2011 iets van ¤300,- ofzo.
Maar dat was 'ie zeker waard!
Heel soms staan ze wel 'ns op Marktplaats, maar verwacht geen koopje dan.

In het U2 topic #34 staat ergens wel een foto van mij en mijn box.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_145654168
Op U2.com is de videoclip van "The Miracle (Of Joey Ramone)" te bewonderen.



[ Bericht 73% gewijzigd door CoExist op 17-10-2014 23:35:18 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:03:05 #104
165633 eriksd
The grand facade...
pi_145654750
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 00:00 schreef CoExist het volgende:

[..]

Dan wens ik je veel succes met zoeken. Er zijn er maar een paar duizend van. Ik heb #2965.
Ding kostte bij release in oktober 2011 iets van ¤300,- ofzo.
Maar dat was 'ie zeker waard!
Heel soms staan ze wel 'ns op Marktplaats, maar verwacht geen koopje dan.

In het U2 topic #34 staat ergens wel een foto van mij en mijn box.
Stond er deze week een voor 275 euro. Maargoed, eerst maar andere fratsels scoren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_145655987
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Stond er deze week een voor 275 euro. Maargoed, eerst maar andere fratsels scoren.
Zoals ik al zei, geen koopjes...
Deze Marktplaats user is erg onnozel bezig om zijn download code voor de 6 CD's op .WAV format online te zetten.
http://link.marktplaats.nl/m856467499
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_145657201
U2 nu bij Graham Norton, ik wordt echt misselijk van die act van Bono. The Edge zegt net serieus dat er liedjes op songs of innocence staan die beter zijn dan ze ooit hebben gemaakt...ziek gewoon
pi_145657536
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:10 schreef IAmKloot het volgende:
U2 nu bij Graham Norton, ik wordt echt misselijk van die act van Bono. The Edge zegt net serieus dat er liedjes op songs of innocence staan die beter zijn dan ze ooit hebben gemaakt...ziek gewoon
Dat mag hij toch vinden?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145657581
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat mag hij toch vinden?
zeker mag dat, en ik mag dat belachelijk vinden
pi_145661748
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:10 schreef IAmKloot het volgende:
U2 nu bij Graham Norton, ik wordt echt misselijk van die act van Bono. The Edge zegt net serieus dat er liedjes op songs of innocence staan die beter zijn dan ze ooit hebben gemaakt...ziek gewoon
Droog gevoel voor humor dus _O-
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_145688340
U2 elfde keer op nummer 1 in Nederlandse albumlijst

http://www.nu.nl/muziek/3(...)ndse-albumlijst.html

Moet zeggen dat mij dat eigenlijk best wel verbaast. Vrijwel iedereen heeft het album al, en toch wordt het massaal gekocht. Ik vind dat best een prestatie.
pi_145692805


[ Bericht 100% gewijzigd door Spezza19 op 19-10-2014 10:18:08 ]
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_145692874
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 00:53 schreef Young_David het volgende:
U2 elfde keer op nummer 1 in Nederlandse albumlijst

http://www.nu.nl/muziek/3(...)ndse-albumlijst.html

Moet zeggen dat mij dat eigenlijk best wel verbaast. Vrijwel iedereen heeft het album al, en toch wordt het massaal gekocht. Ik vind dat best een prestatie.
Mja, de Nederlandse albumverkoop is ruk. Met 200 verkopen sta je tegenwoordig al in de top 10. Dus ja, er zullen vast wel 300 mensen zijn geweest die het album gekocht hebben.
Daarnaast, de album verkoop wordt alleen bijgehouden door winkels die aangesloten zijn bij GFK. En dan kan je alle kleine platenzaken al schrappen. Want de bijdrage aan GFK is een best bedrag. Dus alleen de grote commerciële jongens zijn hier bij aangesloten. En ja, die verkopen heel mainstream wel veel U2.
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator zondag 19 oktober 2014 @ 15:38:14 #113
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_145701108
quote:
99s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:20 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mja, de Nederlandse albumverkoop is ruk. Met 200 verkopen sta je tegenwoordig al in de top 10. Dus ja, er zullen vast wel 300 mensen zijn geweest die het album gekocht hebben.
Dus volgens jou sta je met 300 verkochte albums op nummer 1, begrijp ik dat nou goed?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_145701315
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:38 schreef Gert het volgende:

[..]

Dus volgens jou sta je met 300 verkochte albums op nummer 1, begrijp ik dat nou goed?
Als je selectief quote en leest wat je wil lezen, dan begrijp je dat goed.
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator zondag 19 oktober 2014 @ 15:51:33 #115
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_145701436
quote:
99s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:46 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Als je selectief quote en leest wat je wil lezen, dan begrijp je dat goed.
Het is gewoon een vraag hoor. Maar gezien je antwoord ga ik er vanuit dat je maar wat riep..
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_145701536
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:51 schreef Gert het volgende:

[..]

Het is gewoon een vraag hoor. Maar gezien je antwoord ga ik er vanuit dat je maar wat riep..
Als iemand selectief quote en daar een conclusie uit trekt, dan ga ik er vanuit dat die persoon geen moeite doet om de context te begrijpen waarin de post geschreven is.

Mijn opmerking over 300 stuks heeft uiteraard een wat sarcastische ondertoon. Maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in. In Nederland heb je gewoon geen hoge verkoopaantallen nodig om in een lijstje komen.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_145701873
quote:
99s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:55 schreef Spezza19 het volgende:

In Nederland heb je gewoon geen hoge verkoopaantallen nodig om in een lijstje komen.
Nu gaan die lijstjes ook niet over absolute verkoopcijfers, maar relatieve. Nummer 1 heeft meer verkocht dan nummer 2, en nummer 2 meer dan 3. Puur kijkend naar wat er nog meer in die top 100 staat lijkt me dat trouwens niet echt een prestatie. Het is niet echt een lijstje wat iets zegt over kwaliteit.

Wat ik bijzonder vind is dat mensen er nog zoveel mensen kiezen om te betalen voor een album wat ze waarschijnlijk al hebben in hun iTunes. Misschien zegt dat wat over het feit dat mensen nog steeds liever een fysiek exemplaar hebben. Aan de andere kant, in iTunes staat ie ook gewoon op 6. Het is mij een raadsel waarom.
pi_145701981
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:06 schreef Young_David het volgende:

[..]

Nu gaan die lijstjes ook niet over absolute verkoopcijfers, maar relatieve. Nummer 1 heeft meer verkocht dan nummer 2, en nummer 2 meer dan 3. Puur kijkend naar wat er nog meer in die top 100 staat lijkt me dat trouwens niet echt een prestatie. Het is niet echt een lijstje wat iets zegt over kwaliteit.

Wat ik bijzonder vind is dat mensen er nog zoveel mensen kiezen om te betalen voor een album wat ze waarschijnlijk al hebben in hun iTunes. Misschien zegt dat wat over het feit dat mensen nog steeds liever een fysiek exemplaar hebben. Aan de andere kant, in iTunes staat ie ook gewoon op 6. Het is mij een raadsel waarom.
Mja, Nederland heeft natuurlijk een grote groep U2 fans. En die kopen het album nog wel op vinyl en de deluxe CD. Dus zo vreemd is dat niet. :)
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_145706061
Een beetje een U2 fan koopt ze alle 3.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:56:25 #122
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_145825843
Vooral die versie die ze gisteren bij Jools Holland deden van Every Breaking Wave vind ik schitterend. Mooier dan de albumversie.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_145831293
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:56 schreef Peter88Online het volgende:
Vooral die versie die ze gisteren bij Jools Holland deden van Every Breaking Wave vind ik schitterend. Mooier dan de albumversie.
Absoluut.
Hij mag dan 54 zijn en vocaal niet meer de meest krachtige zijn maar ik ken geen enkele zanger die zoveel emotie kan overbrengen me zijn stem.
In de jaren 80 was hij voor het belten echt pérfect, super krachtig, in de jaren 90 had hij een ongeëvenaard falsetto (Lemon _O_ ) in de 00`s was het allemaal op z`n retour, en dan komt ie in 2014 terug met een enorme klap!! Wát een stem.
pi_145843855
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 21:05 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

en dan komt ie in 2014 terug met een enorme klap!! Wát een stem.
Eens kijken of hij dit een heel concert vol kan houden...........
pi_145843864
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 18:56 schreef Peter88Online het volgende:
Vooral die versie die ze gisteren bij Jools Holland deden van Every Breaking Wave vind ik schitterend. Mooier dan de albumversie.
Zeker een mooie versie!!
pi_145845980
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:42 schreef Luni het volgende:

[..]

Eens kijken of hij dit een heel concert vol kan houden...........
Moet zeker lukken.
Hij heeft een vocal coach al sinds de 360 tour, en zo te horen is zijn stem er nu nog verder op vooruit gegaan, dus dit word geen probleem.
pi_145847695
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:09 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:

[..]

Moet zeker lukken.
Hij heeft een vocal coach al sinds de 360 tour, en zo te horen is zijn stem er nu nog verder op vooruit gegaan, dus dit word geen probleem.
Ik moet het nog zien, Glastonbury was ook tijdens de 360 Tour.
  Moderator donderdag 23 oktober 2014 @ 14:28:30 #128
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_145851699
>20.000 exemplaren verkocht dus, tot nu toe:

Goud voor U2's album Songs of Innocence
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_145852224
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:28 schreef Gert het volgende:
Goud voor U2's album Songs of Innocence
Er zijn 3 versies, dus slechts 6666 mensen hebben het album gekocht… :P
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator donderdag 23 oktober 2014 @ 14:51:16 #130
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_145852324
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:47 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Er zijn 3 versies, dus slechts 6666 mensen hebben het album gekocht… :P
:D okay, fair enough ;)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_146699703
Today is the day of days... U2 maakt hun nieuwe U2.com membership gift bekend... en daarom kreeg ik vandaag deze mail.

quote:
Dear Youri,

Your subscription to U2.com will finish in 30 days.

Re-subscribe today and pay $40 instead of $50 and we'll immediately send you your own copy of North Side Story: U2 in Dublin, 1978-1983. Inside it you'll find North And South of the River, Wandering In U2's Dublin a beautiful poster map commissioned from the band's design team.

And as a subscriber to U2.com you'll continue to receive access-all-areas on U2.com including :

•All the band's music streaming in full all the time - and exclusives like a free download of 'Ordinary Love'.
•Exclusive video, competitions and music
•Subscriber-only content including interviews, news and behind-the-scenes tour diaries.
•Zootopia, our 24/7 fan community with message boards, fan blogs and Zootopian video uploads and galleries.
•U2.com mail out's and updates.
•Your own @u2.com email address.
•25% discount coupon against your first purchase in the U2.com Store.

•Access to ticket pre-sales if the band announce a tour.

Renew your U2.com subscription now at the specially discounted rate. Here's to the next 12 months. (You will need to be logged in to U2.com to renew your subscription.)
The expiry date for your U2.com subscription is:
15 December 2014.

best wishes
The U2.com Team
Lekker dan! Het zelfde cadeau als vorig jaar. Niet echt tof om je 10 jarige lidmaatschap mee te vieren. :(
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147013229
U2 luistert naar hun fans!
Heb deze mail in mijn inbox:

quote:
Dear Youri,

It comes on two 10" vinyl discs in a bespoke gatefold sleeve.

It's the rarest of live sets from a time when four young musicians from Dublin, barely out of their teens, were touring their debut LP Boy.

Recorded in a small club, as the band took early songs like The Electric Co, I Will Follow and Out of Control on the road, this previously unreleased show has been digitally remastered for 2014.

A limited edition double vinyl album, not on sale online or in store, it's the perfect audio companion to the North Side Story book and only comes with a subscription to U2.com. Produced on vinyl, true to the show's original vintage.

Read more about this latest limited edition release from U2.com or renew your subscription today.

best wishes
The U2.com Team.

(Title & tracklisting to be announced. Physical delivery, Spring 2015. Some tracks available to download in advance.)
Meer info:
http://www.u2.com/news/ti(...)ption+today.&AID=161
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147013299
Vinyl! :)
pi_147013566
Dit jaar weer verschillende packages:

quote:
ANNUAL SUBSCRIPTION: LIVE ALBUM $40
Exclusive Double Vinyl
Pre-sale ticket access when the band go on tour.

ANNUAL SUBSCRIPTION: NORTH SIDE STORY $40
North Side Story book + Map
Pre-sale ticket access when the band go on tour.

PREMIUM SUBSCRIPTION: DOUBLE VINYL & BOOK $75
Double Vinyl + North Side Story book + Map
Pre-sale ticket access when the band go on tour.


U2.COM SUBSCRIPTION PACKAGE


CLASSIC 1980 LIVE SHOW. VINYL & DOWNLOAD.
A rare live set from 1980, now digitally remastered and presented on double 10" vinyl in bespoke gatefold sleeve.

Recorded in a small club with just a few hundred in the audience, this rare live set comes from a period when the band were taking early songs like The Electric Co, I Will Follow and Out of Control on the road across Ireland and the UK.

The ideal companion to North Side Story, the definitive account of the band's Dublin rise from Out of Control to Under A Blood Red Sky (see below), this limited-edition release is only available to U2.com subscribers.

Produced on vinyl, true to the show's original vintage, you'll also be able to digitally download the entire set.

(Cover artwork, title and tracklisting to be announced. Physical delivery expected Spring 2015. Some tracks available to download in advance)

NORTH SIDE STORY
Specially commissioned from the editorial team at Ireland's Hot Press Magazine, this large-format book offers the inside track on U2's early days in Dublin: 274 pages of rare photos, original interviews, diaries, letters and profiles plus dozens of new interviews bringing the story right up to date.

Complete with beautiful poster, 'Wandering In U2's Dublin', charting U2's connection to their home city over 35 years.

U2.COM SPECIAL CONTENT
As well as bringing you new music first and access to special downloads, our dedicated subscriber site features: U2 tracks from every album streaming all the time; unique video onstage, offstage & backstage; interviews with band members & collaborators; digital back issues of Propaganda & tour diaries; thousands of pages of archived news plus 24/7 chat in the Zootopia fan community. We also aim to offer exclusive music during an annual subscription: in 2013/14, for example, subscribers could download 'Ordinary Love', the song the band wrote for 'Mandela: Long Walk To Freedom'.

U2.COM PRE-SALE TICKET ACCESS
When the band announce they're heading out on tour, U2.com subscribers gain access to ticket presales. As a subscriber you can also take 25% off your first purchase in our Store, get a dedicated U2 email address ('yourname@U2.com') and enter exclusive competitions which may include the chance to see the band in more intimate settings such as radio and TV studios.
Nu ga ik twijfelen om het PREMIUM lidmaatschap te nemen. Heb wel vaker U2.com gifts dubbel gekregen en die deden het extreem goed op Marktpkaats.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147015827
Vorige twee keer heb ik From the ground up en u22 als verjaardagscadeautje voor een vriend erbij gehaald. Northside up vind ik niet die kwaliteit hebben.
pi_147015904
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:13 schreef Young_David het volgende:
Vorige twee keer heb ik From the ground up en u22 als verjaardagscadeautje voor een vriend erbij gehaald. Northside up vind ik niet die kwaliteit hebben.
Daar heb je een punt. Ik heb het boek nu een jaar liggen en nooit echt ingekeken. Ben toch meer van de speciale CD's enzo.

Edit:
Verlengd met alleen de dubbel vinyl. Ik hoop dat 'ie ook als download verschijnt op U2.com want ik heb echt geen zin om vinyl te rippen.

Ik ben nu 10 jaar lid van U2.com, nu maar hopen op een tour volgend jaar!

[ Bericht 15% gewijzigd door CoExist op 26-11-2014 11:40:19 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147020340
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:18 schreef CoExist het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Ik heb het boek nu een jaar liggen en nooit echt ingekeken. Ben toch meer van de speciale CD's enzo.

En daarnaast, ik heb U2 by U2 al van kaft tot kaft gelezen. Northside Up lijkt me herhaling van de eerste hoofdstukken
pi_147248230
U2 8 & 9 september 2015 in de Ziggo Dome.
pi_147248495
Maandag 10 uur kaarten in VVK.
pi_147248546
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:03 schreef indiaantje89 het volgende:
Maandag 10 uur kaarten in VVK.
En de presale voor U2 members dan? :'(
pi_147248681
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:05 schreef Bronson het volgende:

[..]

En de presale voor U2 members dan? :'(
Geen idee :)
pi_147248695
Dit gaat wel hard lopen denk ik, hoop toch staan plaatsen te kunnen bemachtigen.
pi_147248724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Dit gaat wel hard lopen denk ik, hoop toch staan plaatsen te kunnen bemachtigen.
Ik gok op 5 minuten :{
  woensdag 3 december 2014 @ 15:18:34 #145
296975 Buster91
Bierum ad infinitum
pi_147248918
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:05 schreef Bronson het volgende:

[..]

En de presale voor U2 members dan? :'(
Fanclub leden kunnen volgens NU.nl op 4 en 6 december al kaarten krijgen. Hoe wordt ik fanclub lid? *)
"I'm in the empire business"
pi_147248965
Ben nu ingelogd op U2.com
Daar staat de "iNNOCENCE + eXPERIENCE Tour" nog niet op de website. Ook bij mijn account info staan geen pre sale code of groep.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  woensdag 3 december 2014 @ 15:21:15 #147
296975 Buster91
Bierum ad infinitum
pi_147249025
Hmm als je pre sale access wil krijgen moet je eerst eenmalig 50 euro betalen voor een membership.. ;(
"I'm in the empire business"
pi_147249036
Zullen wel data bij komen, zit een gat na Amsterdam van een week tot aan het volgende concert. Normaal gesproken doen ze de ArenA binnen 5 minuten twee keer uitverkopen, dus lijkt me sterk dat t bij 2 concerten blijft.
pi_147249161
Parijs (6, 7, 10 en 11 nov) en Londen ( 25, 26, 29 en 30 okt) gaan ook maandag in de verkoop
pi_147249205
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:19 schreef CoExist het volgende:
Ben nu ingelogd op U2.com
Daar staat de "iNNOCENCE + eXPERIENCE Tour" nog niet op de website. Ook bij mijn account info staan geen pre sale code of groep.
[ afbeelding ]
krijg je er niet eerst mailtje over ofzo?
Ik ben net lid sinds september, dus geen idee hoe dit allemaal werkt enzo.
pi_147249207
Tourdata volgens U2.com

quote:
NORTH AMERICA 2015
May 14th Vancouver, BC, Rogers Arena
May 15th Vancouver, BC, Rogers Arena
May 18th San Jose, CA, SAP Center at San Jose
May 19th San Jose, CA, SAP Center at San Jose
May 22nd, Phoenix, AZ, US Airways Center
May 23rd, Phoenix, AZ, US Airways Center
May 26th, Los Angeles, CA, Forum
May 27th, Los Angeles, CA, Forum
May 30th, Los Angeles, CA, Forum
May 31st, Los Angeles, CA, Forum

June 12th, Montreal, QC, Bell Centre
June 13th, Montreal, QC, Bell Centre
June 24th, Chicago, IL, United Center
June 25th, Chicago, IL, United Center

July 6th, Toronto, ON, Air Canada Centre
July 7th, Toronto, ON, Air Canada Centre
July 10th, Boston, MA, TD Garden
July 11th, Boston, MA, TD Garden
July 18th, New York, NY, Madison Square Garden
July 19th, New York, NY, Madison Square Garden
July 22nd, New York, NY, Madison Square Garden
July 23rd, New York, NY Madison Square Garden

EUROPE / UK 2015
Sep 4th, Turin, Italy , Pala Alpitour
Sep 5th, Turin, Italy, Pala Alpitour
Sep 8th, Amsterdam, The Netherlands, Ziggo Dome
Sep 9th, Amsterdam, The Netherlands, Ziggo Dome

Sep 16th, Stockholm, Sweden, Globe
Sep 17th, Stockholm, Sweden, Globe
Sep 24th, Berlin, Germany, O2 World
Sep 25th, Berlin, Germany, O2 World

Oct 5th, Barcelona, Spain, Palau Sant Jordi
Oct 6th, Barcelona, Spain, Palau Sant Jordi
Oct 13th, Antwerp, Belgium, Sportpaleis
Oct 14th, Antwerp, Belgium, Sportpaleis
Oct 17th, Koln, Germany, Lanxess Arena
Oct 18th Koln, Germany, Lanxess Arena

Oct 25th, London, UK O2
Oct 26th, London, UK O2
Oct 29th, London, UK O2
Oct 30th, London, UK O2

Nov 6th, Glasgow, UK, The SSE Hydro
Nov 7th, Glasgow, UK, The SSE Hydro
Nov 10th, Paris, France, Bercy
Nov 11th, Paris, France, Bercy
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147249264
quote:
2 iNNOCENCE + eXPERIENCE Tour 2015

The band are heading out on the road again, playing indoor arenas for the first time in a decade.

The iNNOCENCE + eXPERIENCE Tour will see U2 play 19 cities worldwide next year, with pairs of shows in each city. Special shows are being planned for Dublin for the end of next year to benefit the U2-initiated Music Generation project and details will follow once they are finalised.

“We are going to try to have a completely different feeling from night one to night two,” said Bono, “and have some fun playing with the idea of innocence and experience. More to be revealed!”



Tickets for all shows go on general sale next Monday - December 8th - but presales to paid U2.com subscribers begin tomorrow, Thursday December 4th. (Read about the new U2.com subscription offer and ticket presales here.)

Songs Of Innocence, gifted by Apple to over half a billion iTunes Music Store customers, has now been streamed 81m times and downloaded by 30m fans.

"The anticipation for a U2 tour is always extraordinary, as it should be," said Arthur Fogel, President, Global Touring and Chairman, Global Music. "Following the record-setting 360° Tour I'm amazed that they still want to be ground-breaking, this time on a more intimate scale."

More news as soon as we get it - if you're a U2.com subscriber look out for your ticket presale email, containing your unique code to use when buying tickets.

NORTH AMERICA 2015
May 14th Vancouver, BC, Rogers Arena
May 15th Vancouver, BC, Rogers Arena
May 18th San Jose, CA, SAP Center at San Jose
May 19th San Jose, CA, SAP Center at San Jose
May 22nd, Phoenix, AZ, US Airways Center
May 23rd, Phoenix, AZ, US Airways Center
May 26th, Los Angeles, CA, Forum
May 27th, Los Angeles, CA, Forum
May 30th, Los Angeles, CA, Forum
May 31st, Los Angeles, CA, Forum

June 12th, Montreal, QC, Bell Centre
June 13th, Montreal, QC, Bell Centre
June 24th, Chicago, IL, United Center
June 25th, Chicago, IL, United Center

July 6th, Toronto, ON, Air Canada Centre
July 7th, Toronto, ON, Air Canada Centre
July 10th, Boston, MA, TD Garden
July 11th, Boston, MA, TD Garden
July 18th, New York, NY, Madison Square Garden
July 19th, New York, NY, Madison Square Garden
July 22nd, New York, NY, Madison Square Garden
July 23rd, New York, NY Madison Square Garden

EUROPE / UK 2015
Sep 4th, Turin, Italy , Pala Alpitour
Sep 5th, Turin, Italy, Pala Alpitour
Sep 8th, Amsterdam, The Netherlands, Ziggo Dome
Sep 9th, Amsterdam, The Netherlands, Ziggo Dome
Sep 16th, Stockholm, Sweden, Globe
Sep 17th, Stockholm, Sweden, Globe
Sep 24th, Berlin, Germany, O2 World
Sep 25th, Berlin, Germany, O2 World

Oct 5th, Barcelona, Spain, Palau Sant Jordi
Oct 6th, Barcelona, Spain, Palau Sant Jordi
Oct 13th, Antwerp, Belgium, Sportpaleis
Oct 14th, Antwerp, Belgium, Sportpaleis
Oct 17th, Koln, Germany, Lanxess Arena
Oct 18th Koln, Germany, Lanxess Arena

Oct 25th, London, UK O2
Oct 26th, London, UK O2
Oct 29th, London, UK O2
Oct 30th, London, UK O2

Nov 6th, Glasgow, UK, The SSE Hydro
Nov 7th, Glasgow, UK, The SSE Hydro
Nov 10th, Paris, France, Bercy
Nov 11th, Paris, France, Bercy
Gelukkig een presale. *O* *O*
pi_147249300
Betaalde ik in 2009 nog 60,- voor een veldkaart ...

quote:
Toegangsprijzen
¤ 170 (1e rang)
¤ 95 (2e rang)
¤ 65 (3e rang)
¤ 30 (4e rang)
http://www.ziggodome.nl/event/539/U2
pi_147249313
Ik ben 10 jaar U2.com member! I'm gonna rock loud with my cock out!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147249327
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:29 schreef Young_David het volgende:
Betaalde ik in 2009 nog 60,- voor een veldkaart ...

[..]

http://www.ziggodome.nl/event/539/U2
Yeah... de prijs is een beetje duur mja...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147249374
of 30 eurie ergens op 2de ring!! :P
Nee, ja. het is ook maar net waar je voor betaald, nu zie je U2 in een ''intieme'' setting.. toch wel het waard om meer te betalen imo
  woensdag 3 december 2014 @ 15:34:31 #159
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_147249443
Die presale is zeker alleen voor betaalde leden? (Logisch natuurlijk)
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_147249456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:34 schreef Peter88Online het volgende:
Die presale is zeker alleen voor betaalde leden? (Logisch natuurlijk)
Jep.
pi_147249460
Of voor EUR 280,- dit:

quote:
De (RED) Zone geeft je toegang tot een exclusieve VIP area direct aansluitend aan het podium, met speciale voorzieningen en personeel. Met de (RED) Zones wordt geld ingezameld voor (RED) en The Global Fund to fight AIDS in Afrika.

Een (RED) Zone ticket is inclusief:
- Een afgezette area direct aansluitend aan het podium
- Zeer beperkte capaciteit in deze area
- Een speciale VIP ingang
- Een speciaal Collector's Ticket
- De kans om geselecteerd te worden voor een backstage tour voorafgaand aan de show
- Toegang tot een aparte bar voor de (RED) Zone
- Een deel van de opbrengst van de (RED) Zone tickets gaat naar de (RED) campagne
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147249515
wat is die 170 euro dan? dacht even dat dat die red zone zou zijn. beste zitplaarsen hoop ik? ik ga zelf voor staan dus rond de 60-100 euro is wel mooi vind ik. :P

pi_147249559
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:36 schreef MidnightShow_ het volgende:
wat is die 170 euro dan? dacht even dat dat die red zone zou zijn. beste zitplaarsen hoop ik? ik ga zelf voor staan dus rond de 60-100 euro is wel mooi vind ik. :P

[ afbeelding ]
170,- misschien vak 102 en 111 ja...
Wel raar, die Red Zone zo achterin.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 3 december 2014 @ 15:40:57 #164
296975 Buster91
Bierum ad infinitum
pi_147249643
170,- vak 102 en 111? Wat moeten vloerkaarten dan gaan kosten? Dat zijn in principe de beste plaatsen toch?
"I'm in the empire business"
pi_147249707
Duurste kaarten daar dus bijna de hele eerste ring. :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147249742
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:43 schreef Felixa het volgende:
Duurste kaarten daar dus bijna de hele eerste ring. :{
Ja. En waarom zo'n verschil tussen vloer en eerste rang? :o
  woensdag 3 december 2014 @ 15:45:39 #168
124375 LeroyBrown
Bring back that Leroy Brown!
pi_147249803
[i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
pi_147249818
Voor EUR 210,- staat dit nu ook op ticketmaster:

quote:
Het Hot Ticket is inclusief:
" Gereserveerde zitplaats (2e Rang)
" Merchandise item exclusief ontworpen voor kopers van het Hot Ticket*
" Gelimiteerde beschikbaarheid
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147249827
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:29 schreef Young_David het volgende:
Betaalde ik in 2009 nog 60,- voor een veldkaart ...

[..]

http://www.ziggodome.nl/event/539/U2
Nu ¤ 65 (Rang 1 staanplaats)
pi_147249915
Toegangsprijzen
¤ 265 (Red Zone)
¤ 65 (Rang 1 staanplaats)
¤ 170 (Rang 2 zit)
¤ 95 (Rang 3 zit)
¤ 65 (Rang 4 zit) (¤30 Rang 5 zit)
  woensdag 3 december 2014 @ 15:50:40 #172
296975 Buster91
Bierum ad infinitum
pi_147249956
quote:
4s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:49 schreef Bronson het volgende:
Toegangsprijzen
¤ 265 (Red Zone)
¤ 65 (Rang 1 staanplaats)
¤ 170 (Rang 2 zit)
¤ 95 (Rang 3 zit)
¤ 65 (Rang 4 zit) (¤30 Rang 5 zit)
Dat ziet er al beter uit :)
"I'm in the empire business"
pi_147250006
quote:
4s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:49 schreef Bronson het volgende:
Toegangsprijzen
¤ 265 (Red Zone)
¤ 65 (Rang 1 staanplaats)
¤ 170 (Rang 2 zit)
¤ 95 (Rang 3 zit)
¤ 65 (Rang 4 zit) (¤30 Rang 5 zit)
Ah, dat is vergelijkbaar met de vorige keer. Beter :)
pi_147250033
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:52 schreef Young_David het volgende:

[..]

Ah, dat is vergelijkbaar met de vorige keer. Beter :)
Jep.
pi_147250277
Mojo zegt op facebook 95 euro voor staanplaatsen.
pi_147250358
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:01 schreef MidnightShow_ het volgende:
Mojo zegt op facebook 95 euro voor staanplaatsen.
:(
pi_147250405
Van ticketmaster:

Red Zone 1
280.00 EUR
(incl. 10.00 EUR servicekosten)

Red Zone 2
280.00 EUR
(incl. 10.00 EUR servicekosten)

Staanplaatsen
71.50 EUR
(incl. 6.50 EUR servicekosten)

Zitplaatsen geplaceerd
180.00 EUR
(incl. 10.00 EUR servicekosten)

Zitplaatsen geplaceerd
104.50 EUR
(incl. 9.50 EUR servicekosten)
Zitplaatsen geplaceerd
71.50 EUR
(incl. 6.50 EUR servicekosten)

Zitplaatsen geplaceerd
33.00 EUR
(incl. 3.00 EUR servicekosten)

Rolstoel-/Begeleidersplaats
71.50 EUR
(incl. 6.50 EUR servicekosten)

[ Bericht 2% gewijzigd door Freudie op 03-12-2014 16:18:06 ]
pi_147250489
Thursday, Dec 4 10am (local) - Presales open for eXPERIENCE group (ongoing subscribers)
Friday, Dec 5 12noon EST (North America) or 10am local (Europe) - pre-sales open for iNNOCENCE Group (recent subscribers)
Saturday, Dec 6 12noon (local) - Pre-sales end
Monday, Dec 8 - Public on sale
pi_147250592
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:07 schreef Miracle_Drug het volgende:
Thursday, Dec 4 10am (local) - Presales open for eXPERIENCE group (ongoing subscribers)
Friday, Dec 5 12noon EST (North America) or 10am local (Europe) - pre-sales open for iNNOCENCE Group (recent subscribers)
Saturday, Dec 6 12noon (local) - Pre-sales end
Monday, Dec 8 - Public on sale
dat wordt dan hopen dat ik vrijdag ticket kan scoren (als recent ook is sinds september)
pi_147250808
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:10 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

dat wordt dan hopen dat ik vrijdag ticket kan scoren (als recent ook is sinds september)
Daar zal ik ook wel invallen gezien ik voor 3e keer mijn lidmaatschap ben vergeten te verlengen. |:( |:(
pi_147250817
Prijzen veranderen hier per minuut lijkt het wel ... Gehaaste voorverkoop.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 december 2014 @ 16:42:37 #182
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_147251688
180 euro voor een zitplaatsje :o en hoezo zijn de servicekosten 3,50 duurder voor een zit dan een staanplaats?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_147251824
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 16:42 schreef rubbereend het volgende:
180 euro voor een zitplaatsje :o en hoezo zijn de servicekosten 3,50 duurder voor een zit dan een staanplaats?
Servicekosten zijn altijd 10% van de ticketprijs, met een maximum van EUR 10,-.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147251893
Zolang mensen het er voor betalen... Je kunt van dat geld ook naar meerdere bands gaan die live beter klinken in een intiemere zaal.
pi_147252229
Ik sla deze maar over.... Die prijzen :')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_147252653
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:00 schreef Spezza19 het volgende:
Ik sla deze maar over.... Die prijzen :')
¤65,- voor een GA ticket valt nog wel mee toch?
Komen nog wat achterlijke servicekosten overheen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147252742
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:16 schreef CoExist het volgende:

[..]

¤65,- voor een GA ticket valt nog wel mee toch?
Komen nog wat achterlijke servicekosten overheen.
65 euro om achterin te zitten vind ik vrij prijzig...
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_147252983
quote:
99s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:19 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

65 euro om achterin te zitten vind ik vrij prijzig...
Kan iemand mij vertellen welke vakken welke prijzen, ZITPLAATSEN? Heel erg bedankt!!! Ik word er nu geen wijs van
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 december 2014 @ 17:42:58 #189
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_147253468
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:27 schreef Paddenstoel2015 het volgende:

[..]

Kan iemand mij vertellen welke vakken welke prijzen, ZITPLAATSEN? Heel erg bedankt!!! Ik word er nu geen wijs van
quote:
Kaartverkoop voor beide concerten start maandag 8 december om 10:00 uur.
De rangindeling van de show, wordt zichtbaar op het moment dat de kaartverkoop start.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator woensdag 3 december 2014 @ 17:47:38 #190
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_147253594
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:27 schreef Paddenstoel2015 het volgende:

[..]

Kan iemand mij vertellen welke vakken welke prijzen, ZITPLAATSEN? Heel erg bedankt!!! Ik word er nu geen wijs van
Dat staat nog niet aangegeven, maar je mag er vanuit gaan dat de beste vakken het duurst zijn. ;)
Dus, 102, 103, 110, 111 = duurst
205, 206, 209, 210 = goedkoopst
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 3 december 2014 @ 17:52:07 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_147253722
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 17:00 schreef Spezza19 het volgende:
Ik sla deze maar over.... Die prijzen :')
Idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_147254345
Bedankt voor de reacties. :)
pi_147254590
Ben benieuwd of het snel uitverkoopt.
pi_147254748
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:15 schreef Mopsy het volgende:
Ben benieuwd of het snel uitverkoopt.
Die kans acht ik vrij groot....
Want ja, je bent natuurlijk niet hip als je hier niet heen gaat...
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_147255506
17.000 plaatsen in de Ziggo Dome.
Dat gaat erg snel uitverkocht worden.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147255644
http://www.u2.com/help

quote:
U2.COM FAQS

PRE-SALE & CODE INFO

Q - Do I have to be a U2.com Subscriber to participate in the U2.com Tour Ticket presale?
A - Yes, this pre-sale is only for Subscribers of U2.com who have purchased a Subscription. Subscribe here. If you have an existing account, but it has expired, Upgrade here. Or, if you are a paid up subscriber but wish to renew your subscription now, renew here.

Q - When is the latest I can join U2.com to be involved in the Internet ticket pre-sale?
A - Anyone who is a current Subscriber to U2.com can participate when ticket pre-sales take place but those who have been Subscribers longest get the earliest opportunity to enter the pre-sale. 'Experience Subscribers' have access starting on the morning of Day 1 of the pre-sale, 'Innocence Subscribers' have access from the morning of Day 2 of the pre-sale. The pre-sale for each concert closes at Noon / Midday on Day 3. The public ticket sale will start after Day 3 of the pre-sale. The exact times for access are made available on the tour page of U2.com.

Q - How do I know what pre-sale priority group I am?
A - There are two groups of subscribers taking part in the pre-sale and the email you receive with your pre-sale code indicates which group you are in.

Our 'EXPERIENCE' group of longtime subscribers (those who were current, paid-up subscribers on 09/09/2014) have access from the first day of the pre-sale. Your unique pre-sale access code will have a prefix of U215A...

Our 'INNOCENCE' group, who joined as new subscribers or upgraded an expired account after the release of the latest album in September 9, 2014, enter early on the second day. Your unique pre-sale access code will have a prefix of U215B...

Only after this does a public onsale begin. (You may also find which priority group you are in displayed on the Account Info page when logged in.) Please Note: We do not change your subscription category. No exceptions will be made.

Q - What is an Internet pre-sale?
A - An Internet pre-sale is an advance window to access tickets prior to the general public sale of the tickets.

Q - How do I gain access to the U2.com Tour Ticket pre-sale?
A - To gain access to the U2.com Tour Ticket presale you will need your unique and personal Pre-sale Access code that has been allocated to you as an eligible current Subscriber of U2.com. You will be notified of how and when to access the pre-sale ticketing pages via the U2.com Tour page and by email. The pre-sale ticketing links FOR EACH CONCERT will also be available via the Tour page of U2.com once the pre-sale for that concert has started.

Q - Where is my unique Pre-sale Access Code?
A -Your unique Pre-sale Access Code can be found on the Tour page of U2.come when you are logged in as a subscriber. In advance of the pre-sales, current paid-up eligible Subscribers to U2.com will be emailed (at the address they registered on the site with) details on how the pre-sale works, including a unique pre-sale access code they will need to use to take part.

Q - Does the pre-sale start on the same day for all shows?
A - No. Following the tour announcement you will be able to see all the shows that have been announced and the pre-sale start dates for each Subscriber groups â€⤽ Innocence or Experience - on the tour pages of U2.com.

Q - Do I have to buy my U2 pre-sale tickets in a specific timeframe?
A - U2.com is able to offer Subscribers the chance to access pre-sale tickets in all price-ranges but as capacity in each category may be limited all pre-sale tickets are sold on a 'first-come, first-served' basis. The start and end times for each pre-sale will be displayed on the U2.com Tour page.

Q - How Many Tickets Can I buy?
A - As a paid-up U2.com Subscriber you are eligible to purchase up to TWO tickets across the tour. You can split this up across two shows or just use for a single show.

Q - On Previous Tours, Subscribers have been able to buy up to four tickets ?
A - When the band play outdoors in stadiums, subscriber presale access has been up to four tickets. When the band tour indoors, in arenas, ticket capacity is reduced and subscribers qualify for up to two tickets. In 2015 the band are playing indoor arenas.

Q - If I miss the pre-sale for the show of my choice am I able to use my unique U2.com ticket access code for that show?
A - No. After the pre-sale has ended for a show, any remaining tickets allocated for the pre-sale for that show, will go on sale to the general public. The links to the ticket vendors that are selling tickets for the public ticket sale will be available on the tour page of U2.com. If there are subsequent pres-ales then your unused code will still be eligible to take part in presales for alternative U2 2015 concerts.

Q - How much do the U2.com pre-sale tickets cost?
A - Any tickets purchased during the pre-sale will cost the same as the tickets available during the public sale and any charges made by the local ticket vendors will also be the same. The U2.com pre-sale privilege gives you advanced access to tickets, it does not provide you a discount on ticket prices or charges.

Q - Does a Subscription to U2.com guarentee I can purchase tickets?
A - No. U2.com pre-sales provide early access but cannot guarentee tickets. Tickets are sold on a first come, first served basis.

TICKET PURCHASING

Q - How much do the U2.com presale tickets cost?
A - Any tickets purchased during the presale will cost the same as the tickets available during the public sale and any charges made by the local ticket vendors will also be the same. The U2.com presale privilege gives you advanced access to tickets, it does not provide you a discount on ticket prices or charges.

Q - How do I enter my personal presale code to take part in the presale?
A - When the presale for your chosen show opens, you will need to visit the presale ticketing page for the ticket vendor selling presale tickets for that show. On the presale ticketing page of the ticket vendor, there will be a box for you to enter your code. The links for the ticketing vendor presale ticketing pages will be notified to you via the registered email address that you provided to U2.com. The links will also be available on the tour pages of U2.com

Q - Once I have ordered will I receive an order confirmation?
A - Most ticket companies provide an online order reference number as confirmation of your purchase.

Q - If I have any questions concerning my purchase can I contact someone?
A - You must always contact the customer services of the ticket vendor from whom you made your purchase.

Q - If I have any questions concerning my purchase can I contact someone?
A - You must always contact the customer services of the ticket vendor from whom you made your purchase.

Q - Can I get replacement tickets if I lose my tickets?
A - Policy concerning lost tickets can vary from venue to venue so contact the customer service department of the ticket company you purchased from to discuss your options.

Q - Once I have purchased, when will I receive my tickets?
A - Tickets are sent out well in advance of the show. If you haven't received your tickets 7 days prior to your show please call the customer service department of the ticket vendor from whom you purchased your tickets.

GENERAL U2.COM MEMBERSHIP QUESTIONS

Q - What are the benefits I receive when I become a U2.com subscriber?
A - Yes, this pre-sale is only for Subscribers of U2.Com who have purchased a Subscription.

Q - How much does it cost to subscribe to U2.com?
A - The Subscription price is $50 per year but existing subscribers pay only $40.00 when they renew their current subscription.

Q - I don't have a credit card, can I purchase a U2.com subscription membership with a check or money order?
A - At this time, we only accept credit cards for payment.

Q - Where do I renew my subscription on the web site?
A - To resubscribe, simply go to: renew.U2.com, login, and follow the renewal instructions.

Q - If my subscription has not yet expired, and I renew my subscription now, what is the expiration date of my new subscription?
A - You can renew your subscription at any time and it will continue for one year after the end of your current subscription term. Please note, your discounted resubscription fee of $40 is valid until the end of your existing subscription term. If you let your subscription term expire you will keep your U2.com profile, but the paid benefits will not apply. To reactivate you will need to purchase a new subscription at $50.

Q - If I renew my U2.com subscription, will I receive a ticket access code for pre-sale tickets?
A -In a touring period, paid-up subscribers receive an opportunity to enter a special ticket presale.

Q - After I renew my subscription, can I still use the 25% discount coupon from my previous subscription?
A - Yes. If you have not used your discount coupon it will still be valid up to a year from the date when you first became a subscriber. Please note that you will not be able to use multiple discount coupons on a single order - they are only good for one transaction at a time.

Q - How do I order a U2.com subscription for a friend or relative so that they can also receive the Double Vinyl Live Set or the book 'North Side Stories' or a bundle including both of these gifts ?
A - Go here, add the gift membership to your Cart, and complete the checkout process.

After you have completed your order, we will send you an electronic gift certificate via e-mail. When you email this certificate to your friend or family member, they can use it to take out their annual subscription to U2.com. Your gift recipient will receive a one-year subscription - from you - and we'll send them a copy of the Double Vinyl Live Set (on release in Spring 2015) or the book 'North Side Stories' (immediately). They will also get access-all-areas to the U2.com Subscribers Site.

Q - Can I use my 25% coupon toward my membership fee or a friend's fan club membership?
A - No. Your membership discount offers are only good toward merchandise purchases made in the official U2.com store and are non-transferable.


MEMBERSHIP SIGN UP QUESTIONS

Q - How do I sign up to U2.com?
A - Click on the Sign up / Sign In link at the top of the page (or just click here for the Subscribe page). When you sign up with U2.com, you can choose free membership or paid membership. Paid membership entitles you to the full benefits of being a U2.com member such as 'U22' the double live album, a U2.com email address, members only discount offers, and access to U2.com community area, exclusive content and more.


U2.COM PROFILE

Q - How do I edit my profile?
A - When you are logged in with either a free or paid account, click on the ACCOUNT INFO button at the top of the page. You can update your profile information from there. Note - user names and display names are not changeable, but please make sure to update your email address, mailing address, etc.

Q - How do I change or request my password?
A - Go here to request a new password.


CONTACT US

If you have questions please call our customer support team at:
1-800-615-1324 (inside the US)
+001-949-333-4820 (outside the US).

Or, you can email us by using the Contact Us form on the right side of this page.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147256055
Nu moet ik twee mensen gaan teleurstellen. :')
pi_147256188
Ik ben blij dat ik nog geen beloftes heb gedaan
pi_147256919
Ja lullig! Sommige vrinden belden me al. Of ik tickets wilden regelen.
Niet dus...

Zijn er hier users die al een mail hebben gekregen of een pre-sale code bij hun account info of de tour section hebben staan?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147256966
mojoconcerts twitterde op woensdag 03-12-2014 om 15:35:11 @Nicolaaaii Rang 4 (¤65,-) zijn kaarten in vakken 206 en 209. De rangen en prijzen indeling op de website van Ziggo Dome klopt niet. reageer retweet
En over de allergoedkoopste kaarten:
mojoconcerts twitterde op woensdag 03-12-2014 om 15:36:03 @dutch_ada2 Ja dat klopt zeker, het gaat om rang 5 kaarten in de vakken 207 en 208. reageer retweet
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147257402
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 19:27 schreef Felixa het volgende:
mojoconcerts twitterde op woensdag 03-12-2014 om 15:35:11 @Nicolaaaii Rang 4 (¤65,-) zijn kaarten in vakken 206 en 209. De rangen en prijzen indeling op de website van Ziggo Dome klopt niet. reageer retweet
En over de allergoedkoopste kaarten:
mojoconcerts twitterde op woensdag 03-12-2014 om 15:36:03 @dutch_ada2 Ja dat klopt zeker, het gaat om rang 5 kaarten in de vakken 207 en 208. reageer retweet
De timestamps van die tweets zijn van voordat de prijzen zijn aangepast (vergelijk maar met posts in dit topic)
pi_147257559
Weet ik, het ging me meer om de vermelding van de vaknummers.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147258494
Heeft iemand al een pre sale code ontvangen?

Ben benieuwd of ze 4 concerten gaan doen in de Ziggo Dome.

16 september staan ze in Stockholm.

12 en 13 september extra concerten in Amsterdam? Er staan nog geen evenementen op deze data in de ziggo dome.
pi_147258723
Oh men dat wordt zweten maandag. En ik ben afhankelijk van de brakke internetverbinding van m'n ouders :') Hopelijk een paar extra concerten..
  woensdag 3 december 2014 @ 22:04:23 #205
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_147263242
Zoiets, qua prijsindeling?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_147265573
zijn dat radio frequenties of prijzen???
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 december 2014 @ 23:10:26 #207
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_147265614
ik neem aan dat red zone hele goede plekken zijn, dus dan zullen de zitplaatsen daar ook wel heel goed zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_147265656
Een maat van mij had in 2009 (RED) Zone in Amsterdam. Het voegde weinig toe vond hij zelf. Je hebt een eigen bar en een toilet en geen gedoe met zit plaatsen.
Voor de rest zaten er wat decadente fossiele rockers die relevant waren toen punk in was eind jaren ' 70 en geen zin hebben om in een rij te staan.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147269125
Red zone kaarten... Wat een oplichting... Je stond verder van ze af dan met normale veldkaarten en op tijd kamperen....

Wat een hoax....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_147269599
Het ziet er naar uit dat je voor slechts 1 concert met voorrang kaarten kan kopen. In plaats van dat je de mensen die langer lid zijn twee codes geeft (desnoods 1 vroege en 1 keer samen met de mensen die net lid zijn geworden)...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147269604
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 02:04 schreef Spezza19 het volgende:
Red zone kaarten... Wat een oplichting... Je stond verder van ze af dan met normale veldkaarten en op tijd kamperen....

Wat een hoax....
Het prijsverschil met normale kaarten is inderdaad een beetje over the top.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147269749
Die (RED) Zone ticket prijzen zijn inderdaad een tikkeltje ridicuul. Maar goed, als je dat er voor over hebt...

Ik hoor trouwens verhalen dat het twee verschillende concerten worden.

De ene avond een rock concert: "eXPIERENCE".
De andere avond een akoestisch concert: "iNNOCENCE".

Ik zie het op het Zootopia forum voorbij komen. Hoop dat het niet waar is...

Nog steeds geen pre-sale code hier. Zoals de rest van de wereld.

Ik zie trouwens op Zootopia bij de meeste paid subscribers dat hun account dateert vanaf 24/02/2009 met enkele variabele data, 25 of 28 februari.
Dat is destijds gereset door U2.com ofzo.
Ik heb toen ook wat inlog gezeik gehad vanwege een leesteken in mijn inlognaam.

[ Bericht 23% gewijzigd door CoExist op 04-12-2014 05:48:54 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147269782
Als het echt twee verschillende concerten betreft is het helemaal idioot dat je maar van 1 concert met voorrang kaarten kan halen...

Overigens geloof ik er niets van.

Ook hier geen code tot op heden. Maar dat zijn we gewoon van u2.com...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147269801
Over die verschillende concerten:
http://www.nme.com/news/u2/80772

Straks tickets scoren voor 8 september en maandag voor 9 september.

Ik had wel graag naar Dublin gewild. Maar het schijnt dat, dat speciale benefiet concerten worden met giga prijzen voor tickets.

Hoop gespeculeer ook weer. Verandert ook nooit...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147270080
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 06:07 schreef DS4 het volgende:
Als het echt twee verschillende concerten betreft is het helemaal idioot dat je maar van 1 concert met voorrang kaarten kan halen...

Overigens geloof ik er niets van.

Ook hier geen code tot op heden. Maar dat zijn we gewoon van u2.com...
Ik herinner me van de laatste keer een hoop stress met die code, was volgens mij vlak voordat de sale begon voordat ik hem kreeg (was toen 3 jaar lid ofzo). Toen heb ik voor Amsterdam en Londen tickets gekocht, en nog een concert in Londen en Parijs in de reguliere sale. Dat verliep vrij simpel.. Maar gezien de aantal kaarten c.q. concerten deze keer verwacht ik dat een hoop mensen teleurgesteld zullen zijn.

Ik heb ook gelezen over 2 verschillende concerten maar ik weet niet meer waar, kan het ook zo gauw niet terug vinden maar Bono werd gequoted, er stond iets in de trant van 'we willen zo veel mogelijk verschillende concerten geven',.
pi_147270137
Als hij daarmee bedoelt op de manier van Prince, veel wisseling in setlist, maar vergelijkbaar van aard zie ik het probleem niet, maar als er een wezenlijk verschil is zoals hierboven geschetst... Dan willen de meesten echt naar beiden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147270294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 07:41 schreef DS4 het volgende:
Als hij daarmee bedoelt op de manier van Prince, veel wisseling in setlist, maar vergelijkbaar van aard zie ik het probleem niet, maar als er een wezenlijk verschil is zoals hierboven geschetst... Dan willen de meesten echt naar beiden.
Correct, al staat mij een rockavond meer aan dan een akoestische avond.
pi_147270313
quote:
14s.gif Op donderdag 4 december 2014 08:04 schreef Bronson het volgende:

Correct, al staat mij een rockavond meer aan dan een akoestische avond.
Mij ook en ik denk 99% van de mensen die komen... Maar dat zou misschien goed nieuws zijn: dan kun je die kaarten tenminste nog krijgen... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147270316
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 08:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mij ook en ik denk 99% van de mensen die komen... Maar dat zou misschien goed nieuws zijn: dan kun je die kaarten tenminste nog krijgen... ;)
Mits dat van te voren bekend wordt gemaakt. ;(
pi_147270323
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 08:06 schreef Bronson het volgende:

[..]

Mits dat van te voren bekend wordt gemaakt. ;(
Goed punt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147270453
Mijn pre-sale code staat bij de Tour Section.

Ik ben eXPERIENCE uiteraard.
U215AFU2
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147270478
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 08:23 schreef CoExist het volgende:
Mijn pre-sale code staat bij de Tour Section.

Ik ben eXPERIENCE uiteraard.
U215AFU2
Zou je die code niet beter voor jezelf kunnen houden?

Edit: ik zie het al, je hebt een incomplete gepost... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147270629
quote:
5s.gif Op donderdag 4 december 2014 08:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zou je die code niet beter voor jezelf kunnen houden?

Edit: ik zie het al, je hebt een incomplete gepost... ;)

Haha! Zelf bedacht code... F uck U 2 op het eind. Ben al sinds 05.00 uur wakker door ticket stress. Ik heb juist een paid membership om dit soort dingen te voorkomen.

Enfin, ik zit er klaar voor. PC een reboot gegeven en laptop er naast. Al mijn login gecontroleerd bij LiveNation. MasterCard en VISA stand-by.

MY BODY IS READY!

Jij ook eXPERIENCE trouwens DS4?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147270639
Livenation logt door volgens mij naar ticketmaster, dus controleer die ook ff...
pi_147270667
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 08:37 schreef Freudie het volgende:
Livenation logt door volgens mij naar ticketmaster, dus controleer die ook ff...
Goeie! Check, check double check!

Edit:
08.50 uur, ik krijg nu de mail van U2.com binnen met daarin mijn pre-sale code.

[ Bericht 8% gewijzigd door CoExist op 04-12-2014 08:51:30 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147271053
Ik zit bij de iNNOCENCE groep. ;(
pi_147271061
Nou, als het weer zo'n party wordt met de kaartverkoop als 5 jaar terug hou ik mijn hart al vast. :P

Ga wel proberen voor Antwerpen kaartjes te krijgen.
pi_147271083
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:06 schreef Bronson het volgende:
Ik zit bij de iNNOCENCE groep. ;(
Dan kun je zaterdag pas tix bestellen. Balen man.

Wat een gestress ook!
Ik ga ontspannen met de gezellige Piratenmuziek van Zanger Rinus.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147271128
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 08:36 schreef CoExist het volgende:

Jij ook eXPERIENCE trouwens DS4?
Uiteraard.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147271169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 08:37 schreef Freudie het volgende:
Livenation logt door volgens mij naar ticketmaster, dus controleer die ook ff...
Klopt.

Er is maar een ding waar ik niet zo gelukkig van word en dat is dat er nergens duidelijkheid bestaat over welk concert innocence en welk experience wordt. En ik ben bang dat het wel eens in die volgorde kan zijn. Maar je moet nu al kiezen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147271189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:08 schreef CoExist het volgende:

[..]

Dan kun je zaterdag pas tix bestellen. Balen man.

Wat een gestress ook!
Ik ga ontspannen met de gezellige Piratenmuziek van Zanger Rinus.
Vrijdag toch?
pi_147271230
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:15 schreef Bronson het volgende:

[..]

Vrijdag toch?
VRIJDAG ja! Sorry, my bad!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147271444
Ik zit ook toch bij de experience groep.
Eerste keer pre-sale hier voor mij.
Ik heb dus die code nu, waar moet die straks ingevult worden? en code gewoon kopieren en plakken pakt hij wel neem ik aan? domme vragen misschien maar die kleine dingen wil ik wel weten. :P
pi_147271595
ticketmaster.nl inloggen, concert selecteren. Als je straks wil bestellen moet je je code invullen.
pi_147271618
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:33 schreef MidnightShow_ het volgende:
Ik zit ook toch bij de experience groep.
Eerste keer pre-sale hier voor mij.
Ik heb dus die code nu, waar moet die straks ingevult worden? en code gewoon kopieren en plakken pakt hij wel neem ik aan? domme vragen misschien maar die kleine dingen wil ik wel weten. :P
Zo lang als de presale bestaat heb ik er gebruik van gemaakt, maar ik weet niet hoe het was en volgens mij is het ook niet iedere keer hetzelfde... Het blijft dus ook voor mij afwachten.

Staat mij wel bij dat er vorige keer codes gebruikt werden en daar geen kaarten voor besteld waren en dat soort zaken. Gelukkig niet bij mij, maar ik heb wel wat vloeken online 'gehoord'.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147271640
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:42 schreef Freudie het volgende:
ticketmaster.nl inloggen, concert selecteren. Als je straks wil bestellen moet je je code invullen.
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo lang als de presale bestaat heb ik er gebruik van gemaakt, maar ik weet niet hoe het was en volgens mij is het ook niet iedere keer hetzelfde... Het blijft dus ook voor mij afwachten.

Staat mij wel bij dat er vorige keer codes gebruikt werden en daar geen kaarten voor besteld waren en dat soort zaken. Gelukkig niet bij mij, maar ik heb wel wat vloeken online 'gehoord'.
Bedankt. ben benieuwd hoe het straks gaat lopen.
  donderdag 4 december 2014 @ 09:46:47 #237
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_147271672
Kan iemand met een presale code morgen misschien ff een screenshot van de vakken/prijsindeling maken voor z'n medefokkers?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_147271718
U2 :')
pi_147271741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:48 schreef Leonos het volgende:
U2 :')
AJAX :')
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147271766
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt.

Er is maar een ding waar ik niet zo gelukkig van word en dat is dat er nergens duidelijkheid bestaat over welk concert innocence en welk experience wordt. En ik ben bang dat het wel eens in die volgorde kan zijn. Maar je moet nu al kiezen...
Sowieso zou het best naar zijn als ze inderdaad twee verschillende soorten concerten geven en dat niet even van te voren meedelen. Ik zou U2 graag eens live zien, maar een volledige akoestische set zit ik niet echt op te wachten voor deze ticketprijzen.
pi_147271804
Nu al een wachtrij
pi_147271827
Zelfs bij de presale kan ticketmaster de aanvragen al niet aan. Wat een rampzalige site is dat zeg!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147271833
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:53 schreef Freudie het volgende:
Nu al een wachtrij
Ja, had per ongeluk het venster geloten ... sta nu in een wachtwij...
pi_147271834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:53 schreef Freudie het volgende:
Nu al een wachtrij
Godverdomme! Die Ticketmaster Nazi's hebben mij automagisch uitgelogd!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147271854
Huh, ik heb geen wachtrij??? ik zie alleen de pagina met prijzen enzo en met dat je code in moet voeren ofzo. op ticketmaster
pi_147271873
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:55 schreef MidnightShow_ het volgende:
Huh, ik heb geen wachtrij??? ik zie alleen de pagina met prijzen enzo en met dat je code in moet voeren ofzo. op ticketmaster
Klik maar door zou ik willen zeggen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147271901
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klik maar door zou ik willen zeggen...
kan nog niets invoeren dat is het nadeel, staat ook iets bij nog geen lid van u2.com blabla ook onder dus ja. wou dat ik snel een screenshot kon maken maar dat lukt niet. ik ben in elk geval erg confused nu...
pi_147271943
Succes alle ! _O_
pi_147271981
oh wacht ik heb het verkeerd gedaan, sta nu in de rij. lekker :P
pi_147271996
Wordt weer lekker stressen dus.
pi_147272014
En besteld!
pi_147272041
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:04 schreef Freudie het volgende:
En besteld!
Prijzen?
pi_147272054
BESTELD! 10.05 uur.
Appeltje eitje weer!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147272055
gelukt! kan het bijna niet geloven, ik wacht al 6 jaar om ze te zien (ik ben 19 :P) dus ja heb een staanplaatsen en ja dit is best wel epic. :P
pi_147272063
Volgens mij zoals in mijn lijstje hierbovenin
  donderdag 4 december 2014 @ 10:08:30 #256
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_147272088
Welke vakken zijn die 180 euro kaarten en welke 104?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_147272094
2 staanplaats-tickets in de pocket :)
pi_147272136
Top.
Hopelijk gaat het morgen ook zo makkelijk.
pi_147272161
It's a beautiful day!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147272181
Voor welke dag zijn jullie gegaan?
pi_147272194
8 september staanplaatsen!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147272202
Tickets binnen. Met geluk... Ik wil posten dat ze binnen zijn, is het internet in het hotel eruit geklapt...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_147272384
Ik denk dat ik voor dag 2 ga. Gezien de iNNOCENCE + eXPERIENCE Tour, dag 2 dan de rockavond zal zijn.. Ofzoiets.
Onduidelijkheid. :r
pi_147272465
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:22 schreef Bronson het volgende:
Ik denk dat ik voor dag 2 ga. Gezien de iNNOCENCE + eXPERIENCE Tour, dag 2 dan de rockavond zal zijn.. Ofzoiets.
Onduidelijkheid. :r
ja, wou ook voor de 2de gaan, kwam uiteindelijk bij de eerste terecht. :P
pi_147272539
Kan het niet zo zijn dat ze per avond twee "concerten" doen?
Eerste deel van de avond akoestisch en (na een pauze?) het tweede deel rock?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147272553
Volgens mij is dat allemaal maar gelul. Akoestisch en Rock avondje.

Maar ik ga alsnog tix scoren voor de 9e :)
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147272593
Akoestisch en rock is natuurlijk gelul.
pi_147272642
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:31 schreef CoExist het volgende:
Volgens mij is dat allemaal maar gelul. Akoestisch en Rock avondje.

Maar ik ga alsnog tix scoren voor de 9e :)
Ik wens je succes.
pi_147275367
Kan iemand mij helpen? Misschien ben ik niet zo slim of heb ik er over heen gelezen, maar ik heb een pre-sale code voor iNNOCENCE. Klopt het dan dat ik morgen pas kan bestellen?
En voor de mensen die vandaag al besteld hebben, was het druk? Ik heb op mijn werk morgen namelijk geen toegang tot internet, ik kan dus pas eind van de middag bestellen. Bvd voor jullie hulp
pi_147275646
Top dat jullie kaarten hebben!!

Maar ik wil toch graag weten, welke vakken zitplaats kosten 180, en welke 104 euro?
pi_147275857
quote:
11s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:21 schreef kawasaki het volgende:
Kan iemand mij helpen? Misschien ben ik niet zo slim of heb ik er over heen gelezen, maar ik heb een pre-sale code voor iNNOCENCE. Klopt het dan dat ik morgen pas kan bestellen?
En voor de mensen die vandaag al besteld hebben, was het druk? Ik heb op mijn werk morgen namelijk geen toegang tot internet, ik kan dus pas eind van de middag bestellen. Bvd voor jullie hulp
Morgen vanaf 10.00 uur!
Ik zou niet tot het eind van de middag wachten!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147275966
quote:
Morgen vanaf 10.00 uur!
Ik zou niet tot het eind van de middag wachten!
Bedankt voor je reactie. Ga ik kijken of ik ergens toch even een internet verbinding kan maken.
  donderdag 4 december 2014 @ 12:53:21 #273
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_147276132
Ik heb 2 staanplaatsen voor 8 september :)
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_147276519
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 12:42 schreef CoExist het volgende:

[..]

Morgen vanaf 10.00 uur!
Ik zou niet tot het eind van de middag wachten!
Zal de verkoop dan maandag niet nodig zijn??? Alle kaartje sverkocht tijdens de pre-sale! Dat zal een stunt zijn.
trouwens Ziggo besteld en sportpaleis Antwerpen! Dat kan via de code!
pi_147276602
Normaal gesproken gaat er maar een bepaald percentage in een presale in de verkoop. Meestal 10% van alle kaarten.
Restant gaat dan via de normale verkoop.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 4 december 2014 @ 13:28:39 #276
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_147277008
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:09 schreef andrejes het volgende:

[..]

Zal de verkoop dan maandag niet nodig zijn??? Alle kaartje sverkocht tijdens de pre-sale! Dat zal een stunt zijn.
trouwens Ziggo besteld en sportpaleis Antwerpen! Dat kan via de code!
Super bedankt voor de tip. Heb 2 staanplaatsen voor Amsterdam de 8e en 2 zitplaatsen voor Antwerpen de 14e. Zo heb ik een 1e en 2e concert :) ben tevreden :)
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_147277799
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:28 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Super bedankt voor de tip. Heb 2 staanplaatsen voor Amsterdam de 8e en 2 zitplaatsen voor Antwerpen de 14e. Zo heb ik een 1e en 2e concert :) ben tevreden :)
Met één u2.com account?
  donderdag 4 december 2014 @ 14:29:29 #278
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_147278673
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:09 schreef andrejes het volgende:

[..]

Zal de verkoop dan maandag niet nodig zijn??? Alle kaartje sverkocht tijdens de pre-sale! Dat zal een stunt zijn.
trouwens Ziggo besteld en sportpaleis Antwerpen! Dat kan via de code!
Kan je zien welke prijzen aan welke vakken hangen in Ziggo?
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 4 december 2014 @ 15:08:50 #279
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_147279835
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:58 schreef Young_David het volgende:

[..]

Met één u2.com account?
Ja met één U2.com account met dezelfde code die bij je account info staat.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_147279871
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:08 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Ja met één U2.com account met dezelfde code die bij je account info staat.
Krijg je denk ik nog wel te horen van Ticketmaster/LiveNation.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  donderdag 4 december 2014 @ 15:13:58 #281
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_147279966
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:10 schreef CoExist het volgende:

[..]

Krijg je denk ik nog wel te horen van Ticketmaster/LiveNation.
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:10 schreef CoExist het volgende:

[..]

Krijg je denk ik nog wel te horen van Ticketmaster/LiveNation.
We gaan het wel zien :) Voorlopig heb ik netjes alle bevestigingen binnen van betaling en zitplaatsen dan wel staanplaatsen. Tevens zijn het 2 verschillende maatschappijen die de kaartjes verzorgen in Nederland en Belgie. Die gaan denk ik echt niet alles naast elkaar neerleggen of het klopt of niet. Zo wel, dan schrappen ze mijn 2e aanschaf maar van Antwerpen.

Je mag sowiezo voor meerdere concerten kopen, echter beperkt tot je aantal kaarten. Ach ik heb niet gezien dat het van 4 naar 2 is gegaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door SeaOfRegrets op 04-12-2014 15:30:16 ]
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_147280068
Iedereen die nu kaarten heeft is dus lid van die U2 groep?

Die staanplaatsen zitten er dus niet meer in voor als je ze niet hebt :{ ?
  donderdag 4 december 2014 @ 15:23:34 #283
396232 SeaOfRegrets
El pueblo vencerá
pi_147280230
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:17 schreef indiaantje89 het volgende:
Iedereen die nu kaarten heeft is dus lid van die U2 groep?

Die staanplaatsen zitten er dus niet meer in voor als je ze niet hebt :{ ?
Jawel hoor, er gaan maar een beperkt aantal plaatsen in de verkoop in de 2 presale actie (de oud leden en de nieuwe leden) Maandag kun je gewoon nog staanplaatsen kopen, maak je maar geen zorgen.
"Life can only be understood backwards, but must be lived forwards" (Kierkegaard)
pi_147280292
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:23 schreef SeaOfRegrets het volgende:

[..]

Jawel hoor, er gaan maar een beperkt aantal plaatsen in de verkoop in de 2 presale actie (de oud leden en de nieuwe leden) Maandag kun je gewoon nog staanplaatsen kopen, maak je maar geen zorgen.
Ik hoop het, om nou 50 euro neer te leggen voor een lidmaatschap om alleen 2 kaartjes misshcien wel te kunnen kopen vind ik een beetje onnodig.
pi_147280342
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:25 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik hoop het, om nou 50 euro neer te leggen voor een lidmaatschap om alleen 2 kaartjes misshcien wel te kunnen kopen vind ik een beetje onnodig.
50 dollar. :6
En een dubbel vinyl cadeau. *O*
pi_147280396
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:27 schreef Bronson het volgende:

[..]

50 dollar. :6
En een dubbel vinyl cadeau. *O*
Moet ik wel aan een creditcard zien te komen :')
pi_147280700
Geen idee hoeveel staanplaatsen er in de vekoop gaan voor de fanclub, maar ik denk dat er vast nog wel te krijgen zijn maandag. verkoopt nooit uit in een pre-sale, is maar kleine selectie kaartjes die ze beschikbaar stellen.
pi_147281029
Ik hoop het, heb wel wat hulp voor maandag. Maar zie er een beetje tegen op.
pi_147281435
kan ik begrijpen. heb je ook specifieke datum dat je wilt gaan of niet?
pi_147281540
  donderdag 4 december 2014 @ 16:20:44 #291
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_147281769
quote:
_O_ thanks
Haters everywhere but I don't really care.
pi_147282120
Vanwaar dat grote prijsverschil tussen 33,- en 71,50 op de tweede ring?
pi_147282316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 16:34 schreef Young_David het volgende:
Vanwaar dat grote prijsverschil tussen 33,- en 71,50 op de tweede ring?
Ja zit je daar lekker met je 71,50 kaartje naast een 33,-- plaats. :')
pi_147282362
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 16:34 schreef Young_David het volgende:
Vanwaar dat grote prijsverschil tussen 33,- en 71,50 op de tweede ring?
U2 weer op de sociale tour gegaan? Die 33 euro kaartjes zijn misschien allen beschikbaar voor mensen die een uitkering hebben. :')

Wat een prijzen voor deze kaartjes daar sta ik wel versteld van.
  donderdag 4 december 2014 @ 16:51:00 #295
52513 whosvegas
The Trickster
pi_147282502
Beetje raar, zitplaatsen voor 170 euro en staplaatsen voor 70 euro 8)7
Er van uitgaande dat beide avonden uitverkopen, is het dik cashen voor de heren en voor Ziggodome.
Are you nuts??
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 december 2014 @ 17:16:26 #296
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_147283140
quote:
wow
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_147283662
Ben ik dan 1 van de weinige die de prijzen mee vind vallen? Nou ja, DS4 waarschijnlijk ook.

Ga eens naar Prince, Bruce Springsteen of Fleetwood Mac. Betaal je nog meer.
Zelfs Coldplay durfde in 2011 zo ¤70,- te vragen voor een veld ticket.

04/07/2007 Daft Punk @ Heineken Music Hall, Amsterdam. Ticketprijs was ¤40,- iedereen janken dat het zo duur was en uit principe ( :') ) niet gaan. "We pakken de volgende Tour wel". En dan nu een partijtje spijt hebben.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_147283755
Ik vind het vooral jammer dat er maar zo weinig kaarten beschikbaar zijn in de lagere prijsklassen.
Staanplaatsen ok, maar twee vakken voor EUR 33,- en ook maar twee voor EUR 71,50...
En dan ook nog tweede ring verkopen voor over de EUR 100,-. Zit je daar tegen het plafond en zie je een paar mieren rondlopen op het podium. :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147283775
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 17:35 schreef CoExist het volgende:
Ben ik dan 1 van de weinige die de prijzen mee vind vallen? Nou ja, DS4 waarschijnlijk ook.

Ga eens naar Prince, Bruce Springsteen of Fleetwood Mac. Betaal je nog meer.
Zelfs Coldplay durfde in 2011 zo ¤70,- te vragen voor een veld ticket.

04/07/2007 Daft Punk @ Heineken Music Hall, Amsterdam. Ticketprijs was ¤40,- iedereen janken dat het zo duur was en uit principe ( :') ) niet gaan. "We pakken de volgende Tour wel". En dan nu een partijtje spijt hebben.
Het gaat er niet om of de prijzen meevallen of niet. Maar het slaat nergens op om het ene vak ¤ 33 te doen en het vak ernaast ¤ 71,50.

En ¤ 180 voor een zitplaats aan de zijkant terwijl een staplaats ¤ 71,50 kost is té bizar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 december 2014 @ 17:42:18 #300
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_147283838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 17:40 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of de prijzen meevallen of niet. Maar het slaat nergens op om het ene vak ¤ 33 te doen en het vak ernaast ¤ 71,50.

En ¤ 180 voor een zitplaats aan de zijkant terwijl een staplaats ¤ 71,50 kost is té bizar.
wat dacht je van zitplaatsen van 200 euro en een stoel hoger de helft
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_147283979
ACHTUNG BABY!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')